Kolega robokop ma rację. Umyć przepustnicę, wykasować wartości wyuczone i zaadoptować przepustnicę. Wszystko zgodnie z procedurą. Jeśli to nie pomoże to szukaj dziury lub uszkodzonego czujnika temperatury.
Jedyny sposób to 01->10->kanał 00 i jak tester zapyta czy wymazac wartości wyuczone potwierdzić tak.
Komputer w tym modelu nie resetuje się,a wymazuje się wartości wyuczone,Robi sie to testerem VAG1552 lub VAS 5051,5052
"Poprawne " wskazania sondy na gazie biorą się z emulatora. Właściwa procedura naprawcza w twoim przypadku powinna wyglądać następująco:Reset wartości wyuczonych sterownika silnika. Sprawdzenie ciśnienia benzyny na szynie paliwowej , sprawdzenie sprawności wtryskiwaczy (mogą być zapieczone) sprawdzenie sprawności 1 sondy (bank 1 sensor 1 ) przy użyciu...
Po włożeniu wtrysków powinien zagadać, ale dobrze jednak wprowadzić wtryski do PCM, wykasować wartości wyuczone i niech sobie zrobi samoadaptację. Ostatnio ktoś walczył z 2.0 ( Ford - nierówna praca, klekotanie ) dopiero kodowanie i samoadaptacja, która powinna trwać 20-30 km, a u niego trwała 300km zmieniła zachowanie samochodu.
Jeżeli masz szczelny układ ssący to trzeba wziąć lepszy sprzęcik i zrobić kasowanie wartości wyuczonych i następnie ustawić pożądanie jałowe na taką wartość jak chcesz. Launch tego nie robi, ale robi Carmanscan. Sprawdź jeszcze czy ECCS nie widzi "lewego" sygnału z: -pracującej klimy -wspomagania
Możesz zresetować wartości wyuczone, ale nie zmieniać.
Po kolei. 10 ( dopasowanie) kanał 00 gdy VAG zapyta czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q Wyświetli "wartości wyuczone zostały skasowane" Sterownik po tym nie ma żadnych "poburdań" pamięci adaptacyjnej. po tym 04 ( przejście do nastaw podstawowych) kanał 098 ( choroba, a może 001, albo 060 ?Zawsze to robię odruchowo) pokaże w 4 okienku "adaptacja...
To jaki tam błąd po stronie komputera? Możesz owszem skasować wartości wyuczone, czyli w tym aucie klikasz opcję wymiana ECU, zobacz wtedy. Wtedy skasują się wartości nauczone.
Sonda nie zmienia mieszanki i nigdy tego nie robiła. Sonda jest czujnikiem a sterownik zmienia mieszankę na jej podstawie. Jakbyś używał interfejsu do robienia diagnozy a nie kasowania błędów to byś zauważył że sterownik ma jakiś margines w którym może się zmieścić i po przekroczeniu tych +/-10% powiadomi błędem że limit został przekroczony. Widać to...
Nic nie da odpinanie akumulatora. Dotyczy to wykasowania wartości wyuczonych.
EGR po każdej wymianie, wyczyszczeniu powinno się zaadaptować - wykasować wartości wyuczone, bo może zmienić się zakres działania.
Bo źle to robisz. Wpierw 10->kanał 00 i na zapytanie testera czy skasować wyuczone wartości potwierdzić Q
Wartości wyuczone to się w adaptacjach kasuje.
Auto naprawione, wymieniona pierwsza sonda lambda, ustawiony rozrząd (był przestawiony na wałku wydechowym o jeden ząbek), wykasowane wartości wyuczone oraz zrobiona adaptacja EGR i przepustnicy.
To niech napiszą jak to się robi a nie ktoś coś pisze bez potwierdzenia. Żeby ECU się nauczyło wszystkiego od nowa to trzeba wykasować z niego wartości wyuczone. Można zrobić adaptację np. EGR, przepustnicy ale nic więcej.
Bez diagnoskopu nic nie zrobisz, trzeba podejrzeć parametry co i jak, zrobić reset wartości wyuczonych, przyuczyć przepustnicę i egr. Jak pracują sondy?
Trzeba tu rozróżnić dwie rzeczy, bo chyba o to Koledze chodzi. Pierwsza rzecz to chiptuning, zmiana oprogramowania sterownika silnika, najczęściej w celu zwiększenia mocy, czasem usunięcia na stałe niektórych błędów, czy deaktywacja EGR, DPF czy SCR. Do tego trzeba mieć dedykowany sprzęt i oprogramowanie. Druga rzecz to tak zwane „kasowanie wartości...
Na pewno dobrze sprawdzać na gorącym silniku. Wykasuj po prostu wartości wyuczone i błędy bo sterownik się "uczy" i wyrównuje korekty. Odczyt wartości na wolnych i nie zaszkodzi przy wyższych obrotach np 3000. Obserwuj działanie sond i korekt. Coś powoduje że jest za bogato.
było te auto u mnie, Adaptacja przepustnicy pomogła od reki, kolejna sprawa auto miało gaz, i trzeba było robić testerem reset wartości wyuczonych
Przecież wyżej masz nie czytasz? Wtryski,dawka paliwa,złe paliwo,sonda,rozjechane adaptacje. Tester i odczyt parametrów jak i reset wartości wyuczonych . Można też zrobić tzw injector balance test,odkręcić świece sprawdzić jaki mają kolor,zmierzyć sprężanie itd. Jak widzisz jest mnóstwo rzeczy do sprawdzenia. Czytanie samych błędów to amatorszczyzna...
Witam walki ciąg dalszy - zrobiłem kasowanie wartości wyuczonych. Po skasowaniu tych wartości samochód na niskich obrotach pracuje nierówno - dopiero jak się pojeździ trochę sytuacja się stabilizuje. Ale nie to jest najważniejsze. Po skasowaniu wartości wyuczonych praca sondy lambda jest nieprawidłowa - wskasuje ciągle około 40mV i waha się do max 120mV....
Wiec zrób adaptację egr i po problemie. Sam się z tym pieprzyłem, wymieniałem MAP, szukałem nieszczelności i kupa. Zawsze trzeba robić adaptację EGR po: -wykasowaniu wartości wyuczonych (kanał 00) -wykonaniu nastaw podstawowych (001, 060, 098)
A czy nie jest tak w tym multecu ze gubi wartości wyuczone po zdjęciu klemy? Jak ciśnienie paliwa dobre to musi jechać po takim resecie. Bo niby pompę zmieniłeś ale jakie ciśnienie to już wróżyć trzeba. No jeszcze teoria z tymi dwoma paliwa możliwa.
Adaptacje czy kasowanie wartości wyuczonych?
kasowanie wyuczonych wartości; - 01 silnik - 04 nastawy podstawowe - grupa 00 - idź/uruchom jak pojawi się informacja; wyuczone wartości zostały wykasowane, wyjdź z procedury i wyłącz zapłon na około 30 sekund... natomiast co do adaptacji przepustnicy to masz ładnie opisane na stronie ADAKO; https://www.vag-com.pl/index.php?mod=sit...
Możliwe jest że po wymianie czujnika potrzebna jest jego adaptacja żeby zaśpiewał swoje wartości a nie wartości wyuczone. Ale pewności nie mam.
Wartości wyuczonych przepływomierza.
Sama adaptacja nie pomoże, wpierw sie robi wykasowanie wartości wyuczonych.
Jaki to sterownik Simos?Przed przeprowadzeniem adaptacji nie wyrzuca błędów?Jezeli tak to adaptacja nie może być wykonana.Wykasowałeś wartości wyuczone?Czym próbujesz tą przepustnice zaadoptować
Nie chodzi o wykasowanie błędów tylko wartości wyuczonych.
Przed robieniem nastaw podstawowych przepustnicy kasowałeś wartości wyuczone? I jeszcze wartości pomiaru grupa 14 -wypadające zapłony ilość sumaryczna, gr 15 1,2,3 cyl ,gr 16 cyl 4, co tam widac?
Na gazie czy na benzynie. Reset wartości wyuczonych i sprawdzenie szczelności kolektora ssącego.
Daj nr błędów wraz z dokładnymi opisami. Próbowałeś samej jazdy na PB i wykasowania wartości wyuczonych w ECU? Próbowałem samej jazdy na PB i jest to samo, wartości wyuczonych nie da się wykasować ponieważ potrzebny jest do tego kod pin którego nie znam a domyślne nie działają. EDIT :
Reset wartości wyuczonych to reset wartości wyuczonych a nie żadna adaptacja. zaadoptować sondę lambda Kolejna bzdura. Reset przydaje się tylko jak Ci się spieszy żeby oddać auto po naprawie, jak nie to wystarczy że silnik trochę popracuje na wolnych, trochę pojeździć i sam się na nowo "wyuczy".
Nie masz czasem tam koła fonicznego? Ząb nie ukruszony? Jeżeli nie to zrób kasowanie wartości wyuczonych i zaadaptuj koło foniczne.
Zaczął bym o pierwszej rzeczy (jak jest gazownia)-wykasowania wartości wyuczonych.
wartości wyuczone wykasowałeś?
Wyczyść przepustnice, zatkany jest pewnie mały otworek łączący dekiel zaworów rurką z przepustnicą, potem nastawy początkowe-[reset wartości wyuczonych] i powinno być ok.
To skasuj wartości wyuczone
Reset wartości wyuczonych był? Przepustnica nowa, czy używka?
Nie skasowac adaptację a wartości wyuczone. Nie trza... IN00 zawsze się pokazuje po kasowaniu inspekcji.
Czym są wartości wyuczone ? Czy wystarczy tylko skasowanie błędów ?
Wykasuj wartości wyuczone i wtedy sprawdź wykres sygnału sond.
Zatykałem jeszcze przed założeniem tematu, auto oczywiście gaśnie. Jak zgasnie to podciśnienie się długo utrzymuje, nie słychać by gdzieś była nieszczelnośc. Tam jest taka odma z podgrzewaczem i membarama ją też odpiałem na próbe jest to samo. Dziś jeszcze zrobiłem ecu restet wartości wyuczonych całkowity testerem grupa 00 w adaptacjach i po 10km błędu...
Aaa widzisz. Więc wpierw wymaż wartości wyuczone.
Na początek reset wartości wyuczonych ,pomiar ciśnienia paliwa.
Myślę z na początek pasowało by wykasować wartości wyuczone.
Zamontowanie nowej nic ci nie da jak jej nie adoptowałeś.Sprawdź na starej wyczyszczonej zrobić adapt.ale najpierw wyzeruj ecu z wartości wyuczonych.
a po co ci mapa,zrób reset wartości wyuczonych techem.
kasować wartość wyuczyć wykasować wartość wyuczyć kasować wyuczyć wartość
konica sprzęgło scania kontrolka ciśnienie powietrza system novell
Fisher CA-915 amplituner – darmowy schemat serwisowy, alternatywy CA-905/CA-9060 Windows 11 Home – darmowe DAW: Sonar Free, Waveform Free, BandLab, Yamaha PSR-E413, Surge XT