Wał nie może mieć takich luzów. Więc do wymiany są albo łożyska albo nie są założone pierścienie segera ograniczające luzy boczne wału oraz łożysk. Słaba moc może wynikać ze zniszczonych simeringów na wale korbowym. Tak że bez rozbiórki silnika się nie obejdzie. Nie jest to nic strasznego.
Uszczelek oryginalnych bym nie ruszał. Dzisiejsze uszczelki "org" ze sklepów to niestety badziewie. Oryginalne uszczelki miały jeszcze nieco inną grubość. Remont takiego silnik (rozpołowienie) jest niewskazane w obecnym stanie. Tym bardziej że nie masz narzędzi, przyrządów i doświadczenia. Głowicę zakłada się bez uszczelek. Warunkiem jest jednak dokręcenie...
Kiedy koło magnesowe zacznie ocierać o stator, ten zacznie się nagrzewać doprowadzając do spalenia uzwojenia. Ocieranie może wystąpić w skutek zużycia łożysk wału korbowego (nadmierne luzy) lub rozcentrowania wału korbowego (zwykle w skutek dokonywania napraw silnika niezgodnie ze sztuką).
Żeby ustawiać luzy na zaworach musisz najpierw ustawić wał korbowy we właściwym położeniu dla każdego cylindra innym. Bez kręcenia wałem nie da się wyregulować luzów. Jak ustawiasz wał korbowy do regulacji ?
Ile masz luzu osiowego wału?
Dlaczego chcesz wymienić wał korbowy, czyżby miał luzy w główce korbowodu lub na półośkach. Ten obecny jaki ma przebieg?
Marka to Lider, ale model nie wiem, starła się naklejka, jakieś numery na bloku są. Mam pytanie jakie luzy ma mieć wał korbowy czy nie ma mieć żadnego luzu na boki i do góry dół. https://obrazki.elektroda.pl/4713875100_...
Nie tak nie powinno być. Z tego co pamiętam z jednej strony masz płozę prowadzącą a z drugiej płozę z napinaczem olejowym . Po prawidłowym ustawieniu wału sinika i wałka rozrządu takie luzy nie występują. Kręcimy silnikiem w prawo kluczem za wał korbowy czyli łańcuszek jest bardziej napiety po str. prawej. Należy wymienić kpl rozrząd razem z zębatkami.
Początek tłoczenia, stan wtryskiwaczy,stan pompy wtryskowej, rozrząd, luz na panewce wału korbowego , luz na panewce korbowodu, nieodpowiednie koncówki wtryskiwaczy,nieodpowiednia regulacja wtryskiwaczy, nieodpowiednio założony tłok, nieodpowiednia odłegłość tłoka w GMP względem głowicy, zbyt duży luz tłok - cylinder, uszkodzenie sprężarki...
Obowiązkowo wymień pierścienie oporowe wału korbowego do montażu nadają się tylko oryginalne zrobione przez BIMET Gdańsk, nie zakładaj azjatyckich podróbek. Do sprawdzenia pompa oleju jak ma luzy to też do wymiany. Warto przy takim demontażu wymienić pierścienie tłokowe, oryginał to PRIMA Łódź. Silnik zalewamy olejem 20W50. Jaki masz uszczelniacz z...
Są specjalne paski pomiarowe do określenia luzu montażowego PLASTIGAUGE. Określasz za ich pomocą luz. Cenowo lepiej to wychodzi niż mikrometry i określa luz złożenia.
Łożysko nie było zatarte Nie wiem co masz na myśli pisząc zatarte??? Czyżby to było łożysko ślizgowe? Łożyska kulkowego nie da się zatrzeć! nie obróciło się na wale To skąd opisywane przez ciebie luzy? Nie widać miejsc zużycia Do tego aby to rzetelnie stwierdzić trzeba by go rozebrać (zniszczyć koszyk) i obejrzeć pod solidną lupą bieżnie. ma po prostu...
Dociągnąłem koło pasowe i luzu już nie ma, jest git, składać go???
Wita wszystkich czy orientuje się ktoś gdzie znajduje się panewka ograniczająca luz wzdłużny wału korbowego w silniku Jeep Cherokee 2.5 CRD?
Między stalowe zębatki pompy a boczne aluminiowe pokrywy nie ma prawa nic się dostać, za mały luz, a nawet gdyby zazębienie tam coś wcisnęło na siłę to byłby po tym ślad na aluminium w pokrywie. Jeżeli słychać było dźwięk zaraz po uruchomieniu silnika ewidentnie to świadczy o winie tego co do tej pompy zaglądał. Przyjrzyj się dokładnie bocznym aluminiowym...
Luz prawidłowy ustawiać możesz po kolei lub też dwóch położeniach wału korbowego. Jest na forum.
...Luzy faktycznie ma dość spore - dlatego działa.... Czyli że wygięcie wału występuje, ale luzy je unieszkodliwiają?
Jaki luz promieniowy ma podstawka w gnieździe w karterach? Przy tym podróbkowym szajsie w pierwszej kolejności średnica podstawki do sprawdzenia. Wał korbowy nie jest DDR. Wyczuwalne są znaczne luzy na łożyskach wału korbowego?
Możesz zrobić adaptacje (przepustnicy)W Hondzie z zeszłego wieku? mechanik powiedział ze wał korbowy ma luzy ale już zrobiłem przy tym ze 30 tyś i nic sie nie dzieje strasznego Nie mam pytań.
Witam już powoli mam dość tego mojego padalca Przechodząc do setna. Może mi ktoś wyjaśnić o co chodzi z tymi rysami na cylindrach? (każdy tak samo wygląda) Z czego one się wzięły? Może to tajna technologia opla? Rozbieram silnik bo mam do wymiany wał korbowy (luz na panewkach oporowych 1mm- wytarł się wał na styku panewki oporowej. jakiś Helmut jeździł...
Położenie wału korbowego 1 Pokręcić wałem korbowym tak, aby przy cylindrze 1 zawór wydechowy był jeszcze nie zamknięty, a ssący zaczynał się otwierać, tzw. mijanka Przeprowadzić kontrolę luzów zaworów zaznaczonych na schemacie kolorem czarnym. Połażenie wału korbowego 2 Przekręcić wałem korbowym o dalsze 360°. Przeprowadzić regulację luzów zaworów...
Naciśnij na sprzęgło i sprawdź jaki wał korbowy ma luz osiowy.
Witam. Ma ktoś informacje na temat dokręcania śrub przy tym silniku? Chodzi mi o moment dokręcania głowicy, wału korbowego i korbowodów, a także luz zaworowy. Z góry dziękuję za pomoc.
czyli najlepiej czujnikiem i śrubokrętem odginać wał w jedną i drugą stronę i ta różnica to będzie luz osiowy a szczelinomierzem jak dokładnie , pomiędzy pokrywę a wagę wału ?
do tego silnika nie włożysz wału korbowego od Ogara 205.
912 kolego, luz zaworowy dla tego silnika wynosi 0.15 dla ssania i wydechu. Dźwigienki zaworowe kontrujesz na 25-30Nm, dekle dokręcasz na 10Nm NIE więcej, bo ci pękną podczas dokręcania albo później jak motor złapie temperaturę! Pamiętaj o nowych uszczelkach i plastikach pod śrubę. Jutro mogę ci podrzucić schemacik jak to się ustawia w dwóch ustawienia...
Czujnik wału korbowego, pod pokrywą rozrządu
Z tego co piszesz przyczyna musi być typowo mechaniczna. Wkręcenie świecy powoduje, że ciśnienie w znacznym stopniu oddziaływuje na tłok a co za tym idzie na wał korbowy (jest "uciskany"). Być może przy dużym luzie na łożyskach wału korbowego i małej przerwie na przerywaczu nie następuje rozwarcie styków przerywacza a co za tym idzie brak iskry.
Co do wału ja montowałem RMS juz w kilku skuterach i daja rade kilka tys km także dla mnie dobra jakość wzgledem ceny
U mnie korba przykręcana jest dwoma różnymi śrubami. Czy coś może być kombinowane? Briggs stosuje korbowody montowane na dwie różne śruby. Oznacza to tylko tyle, że krótszą należy dokręcać momentem nie większym niż 18 Nm, a dłuższą 23 Nm. Luz pomiędzy pierścieniem a rowkiem w tłoku to max 0,23 mm. Luzy na zamkach pierścieni: - uszczelniający i zgarniający...
Możliwości naprawy są - trzeba jednoznacznie określić i zweryfikować wielkość i pochodzenie tego luzu.
Nie zapomnij też o ustawieniu wału korbowego we właściwym położeniu.
Sprawdź jaki luz osiowy ma wał korbowy. Może odstęp od koła fonicznego do czujnika położenia wału zmniejsza się po wciśnięciu sprzęgła.
Sprawdź sprezenie, czy wystepuje problem z obrotami biegu jałowego? Jesli tak to najpredzej strzeliły uszczelniacze wału, w jakim stanie sa łozyska wału korbowego i łożyska korbowodu? Wydech jest czysty jesli nie dla pewnosci zalej go "kretem" na 2h. To stara i bardzo czułą na wszelakie luzy maszyna. Obroty sa takie jak maja być na biegu jałowym wsztko...
wymiary wału korbowego średnica czopów głównych 53,970...53,990 średnica czopów korbowych 44,000...44,020 luzy montażowe łożyskowania: czopów głównych 0,0045...0,080 czopów korbowych 0,023...0,061 maksymalna dopuszczalna owalizacja czopów głównych 0,005
A od czego są te luzy bo właśnie mi szarpie przy ruszaniu sprzęgłu się uszkodziło? wał korbowy sprawdzałem i nie ma luzów..
Należałoby przeanalizować: - grubość tarczy sprzęgłowej - łapa może mieć regulację zakresu pracy - system wysprzęglania też może mieć regulację - luz osiowy wału korbowego - przetoczone koło zamachowe - luz pomiędzy łożyskiem oporowym a tuleją, czy łożysko nie kantuje
Udało się znaleźć w Polsce (Rzeszów) osobę przetaczającą czopy wałów i dorabiającą panewki - w przystępnych cenach. Po złożeniu sprzęt pracuje jak nówka ;) pzdr Bogdan
Chciałbym zapytać o koło pasowe do tego silnika. Wymieniłem stare koło pasowe na nowe, i zastanawia mnie to że gołym okiem widać bardzo lekkie bicie na włączonym silniku. Na starym kole pasowym było tak samo. Ogólnie producent silnika dopuszcza lekkie luzy na kole ale czy da się je zauważyć gołym okiem? Poniżej treść z opisu silnika DW8 Luz boczny wału...
Łożysko główne 1 etap 95Nm 2 etap 180-200Nm, korby 1 etap 60Nm 2 etap 110-120Nm koło zamachowe 110-120Nm koło pasowe wału korbowego 210-250Nm wtryskiwacz 28-30Nm koło zębate pompy wtryskowej 50Nm pompa wtryskowa 50-60Nm
W tym silniku, w odróżnieniu od silników tradycyjnych, w celu dokonania regulacji obowiązkowo należy zachować kolejność opisaną w tabeli. A) Położenia wału korbowego silnika B) Cylindry, w których należy wyregulować luz zaworów C) Cylindry z zaworami w równowadze D) Cylindry, w których należy wyregulować wstępne ustawienie wtryskiwacza -Ustawić wał...
Witam poszukuję specyfikacji do silnika renault dxi7 będę go remontował i potrzebuje ustawienia rozrządu moment dokręcania głowicy wału korbowego korbowodów luzy zaworowe. Pomoże ktoś?
Zapłon ok ? może luz na łożysku wału korbowego
Po rozebraniu silnika, nawet nie jest tak źle. Cylinder jest cały żeliwny, sprężanie jest jeszcze w normie, pali od kopa. Uszczelniacze, i łożyska są w stanie złym, uszczelniacze są jak kamień, nie nadają się do niczego. Czy zwykłe łożysko kulkowe niekryte, i uszczelniacz może być? Hmm.. Co do wału korbowego, jest luz na połączeniu wał-korbowód, tam...
Zatykasz szczelnie wydech i dolot, a przez otwór świecy podajesz sprężone powietrze- nie więcej niż 2 bary bo wypchnie simmeringi i sprawdzasz intensywność przedmuchów między wargami simmeringów a czopami wału korbowego, podanie podciśnienia rzędu 0,2 do 0,3 bar to również dobry test. Silnik jest bardziej wrażliwy na podsysanie powietrza (bo to zubaża...
Witam. Panowie widzę że siedzicie mocno w temacie. Szukam informacji ,jaki jest dopuszczalny luz poosiowy ( wzdłużny ) wału korbowego?, jeśli w ogóle jest dopuszczalny. Ewentualnie, czy u was taki luz występuje?. Druga sprawa to zawory w głowicach, jak się je reguluje. ? Z góry dziękuję za pomoc.
Jakby przyjrzeć się dokładniej konstrukcji silnika, to wał korbowy nawet nie dotyka lustra poziomu oleju. Więc smarowanie rozbryzgiem pochodzi z podawania oleju na odrzutnik wału korbowego. Przy rozbiórce silnika proponuję sprawdzić drożność dyszy kierującej olej na wał korbowy (znajduje się przy gnieździe łożyska). Chyba że problem tkwi w jakości wykonania...
Kartka papieru ma grubość około 0.10 mm (w zależności od gramatury), a tam potrzebna jest szczelina 0.40 mm. Przy zbyt małej szczelinie po rozgrzaniu silnika powiększą się luzy w łożyskach wału korbowego i koło magnesowe zacznie ocierać o nabiegunniki cewkomodułu, przez co ulegnie uszkodzeniu. Iskra z przewodu WN ma przeskakiwać na odległość minimum...
Witam serdecznie państwa, też mam silnik S15 i koło zamachowe ma luzy na boki wzdłuż osi wału korbowego, jakby korbowód z kołem się ruszał na boki, to nie góra dół czy lewo prawo. Ale w przód tył od bloku silnika... Na obu tak mam. Takie kupiłem. Jeden bardziej drugi mniej. Półksiężyc do roboty i koło trzeba ściągać? Muszę te silniki rozebrać do konserwacji,...
Pewnie chodzi o wykres przedstawiający wznios zaworów dolotowych i wylotowych w funkcji kąta obrotu wału korbowego. http://obrazki.elektroda.pl/8992766100_1...
Przy wymianie paska rozrządu, nalezało sprawdzić klin na kole wału korbowego oraz klin na osi pompy oraz dokręcenie sruby koła wałka rozrzadu. Warto jeszcze sprawdzić luz osi pompy, a jakość pasków rozrzadu woła o pomstę do nieba. Pozdrawiam
Polałes woda osprzęt i się skurczył. To samo dotyczy zaworów. Zimne mają luz ciepłe już nie. Jaki masz przebieg i kiedy je regulowałeś. U góry masz techniczne czujnik położenia wału korbowego. Potrafi swankować.
Witaj. Podejrzewam że łożyska powinny miec luz technologiczny C3 czyli wysokoobrotowe, ale wydaje mi sie że dobre SKF powinny wystarczyć, ale moge sie mylić. Pozdrawiam.
Trochę to wróżenie z fusów. Może być czujnik położenia wału korbowego lub czujnik temperatury silnika. Mogą też być do regulacji luzy zaworowe, zwłaszcza że masz już LPG długi czas.
Dlaczego 5W30? Ja bym zastosował dobrej klasy 5W40. Uzasadniam dlaczego: 5W anie 10 ponieważ silnik po remoncie jest szczelny i suchy więc nie ma sensu katować go gęstym olejem na zimno. 5W będzie dobrym wyborem, zwłaszcza jeśli luzy wału korbowego są ufabrycznione (szlif, panewki). 40 ponieważ olej o lepkości SAE 30 w stanie gorącym to już woda, nadaje...
Przyczyn może być kilka; Nieszczelność pomiedzy gaźnikiem-kolektorem I cylindrem silnika, są tam dwa uszczelnienia,od strony gaźnika o-ring a od strony silnika uszczelka, przewòd kolektora mocowany jest na dwie śruby do silnika, sprawdź czy się nie poluzowały. Jak wymieniłeś gaźnik to membranę i uszczelkę założyłeś nową? Nastepną sprawą może być cewka...
W kosiarkach wały osadzane są na panewkach stałych, bez możliwości ich wymiany, można wymienić tylko cylinder i miskę co w rezultacie daje cenę nowego silnika. Uszczelniacze wału są dostępne. Musisz to rozebrać i zweryfikować, czy silnik pracował bez oleju i padły panewki, czy też wał był skrzywiony i tak pracowała aż się rozbiły panewki. Wymiana samych...
Jakie te pompa ma luzy? Międzyzębne? Powinna mieć. Jeśli ma luz promieniowy osi, to wał korbowy ma jeszcze większe.
A może luz osiowy wału korbowego???
Cześć. Mam problem w moim MAN tgl 12.220 automat. Mechanik wykrył luz wzdłużny wału korbowego (rusza się w stronę skrzyni i drugą). Czy taki luz (jak mówi mechanik dużo za duży) może powodować to, że w aucie źle działa sprzęgło? Raz zmieni dobrze, raz szarpnie, uderzy, zwłaszcza jak się olej rozgrzeje, oraz jest takie "trzepniecie autem" jak dodam lub...
To nie rolki i nie pasek. 99% stawiam na koło pasowe wału korbowego.
Sprawdź luz wzdłużny wału korbowego.
Tytułem przykładu- w VV Golf I i II alternator ma obroty dwukrotnie wyższe od obrotów wału korbowego silnika (przełożenie 2:1), który na "luzie" ma ok. 900 obr/min. Alternator w tych warunkach ładuje... Wyciągnij wnioski. V.
Dzięki za odpowieź, wszystkie złączki, styki i połączenia masy wyczyściłem i zabezpieczyłem kontaktem 61 już jakiś czas temu, niestety nie pomogło. Czujnik położenia jest umieszczony jak piszesz na obudowie sprzęgła przy kole zamachowym tylko niestety w trudno dostępnym miejscu (z tyłu silnika patrząc od przodu samochody) i nie przyglądałem mu się jeszcze,...
W fabii 1.4 tdi wycierają się a czasami wypadają półpierścienie ustalające luz wzdłużny wału korbowego. Wał korbowy przesuwa się i koło impulsowe nie trafia na czujnik obrotów wału i silnik gaśnie lub nie daje się uruchomić.
Sprawdź luz osiowy wału korbowego.
Po co były wymieniane panewki? Czy zostały przeprowadzone pomiary wału korbowego, ewentualnie szlif? Panewki zostały dobrze dobrane? Pomierzono luzy w czasie składania? Co było rozbierane więcej? Generalnie, to nie Twój problem, tylko mechanika. Jak zepsuł, to niech funduje teraz drugi słupek za swoje pieniądze.
To nic nie da bo nie masz akumulatora z którego mocniejsza cewka mogłaby pobrać zwiększony prąd. W tym motorowerze masz prądnicę która jest zdolna do wytworzenia ograniczonej mocy. I o optymalne jej wykorzystanie zadbał producent a ty go chcesz poprawiać. Każde dodatkowe urządzenie w obwodzie (przetwornica lub transformator) obniżą tylko dostępną moc...
Luz montażowy wału korbowego względem panewek zachowany wg zaleceń?
Na wał korbowy i wałek balansera trzeba patrzeć jak na dwa układy korbowe, gdzie osie cylindrów są umieszczone równolegle do siebie. W DMP (lub też GMP) muszą się znajdować w tych samych pozycjach. Piszę tak, aby ktoś nie pomyślał żeby ustawić w dół swojego wzroku, czyli balanser wg grawitacji, bo oś cylindra rzadko jest w pionie czy poziomie. Rotax...
Witam najważniejsze momęty w silniku: moment dokręcenia śrub głowicy – 100-110 Nm moment dokręcenia śrub łożysk głównych wału korbowego – 140-160 Nm moment dokręcenia śrub korbowodów – 100–110 Nm moment dokręcenia nakrętki mocującej wtryskiwacz – 8-10 kgm
Coś ten wał jest blisko panewek albo mi się zdaje Tak wiem, jest pomiędzy popychacze ale wał ma delikatne luzy góra dół tak z 1 mm
Z tego tłoka i pierścienia na pewno nic nie będzie. Stan cylindra pewnie podobny. Koszty i opłacalność musisz ocenić sam. Gdybyś hobbystycznie chciał się pobawić, to jeszcze musisz ocenić stan łożysk wału (najczęściej wymienia się) i na stopie korbowodu, luzy itp. Dokładnie wypłukać i wydmuchać komorę korbową z ewentualnych pozostałości po zatarciu....
Świetnie, malutki luzik 1 mm. Powiedz mi chłopie gdzie jest taki osiowy luz wału?? Luz konstrukcyjny po osiowy wału korbowego od 0,1 - 0,34 mm. Gratuluje wiedzy, elektroda promuje takie osoby, dlatego otrzymałeś 6 pkt. Wiadomość generowana automatycznie :) Pozdrawiam
Można jeszcze dodać luz w ułożyskowaniu wału korbowego.
To nieprawdopodobne o czym piszesz.taki objaw MOŻE być spowodowany luzem na podkładkach wału korbowego ale w 1.9tdi się z tym jeszcze nie spotkałem.Biorąc pod uwagę skrzynię żaden luz nie spowoduje spadku mocy silnika.Miałem taki dźwięk w sprinterze który miał uszkodzone wtryski i koło dwumasowe na skutek czego pękł w nim wał korbowy.Objawy były te...
morze to być też wina zapłonu a dokładnie bolca na stojanie alternatora na którym jest osadzony przerywacz odkręć przerywacz i sprawdź czy nie ma luzów nie morze mieć żadnych luzów sprawdź też luz wzdłużny i poprzeczny wału korbowego jeśli tam jest luz to morze być tak że magneto podczas pracy silnika minimalnie się przesuwa wzdłuż i czasami lubi trzeć...
Ale jeżeli jest zbyt mały luz między wałem a panewką, to po uruchomieniu silnika dojdzie do gwałtownego zużycia panewki, co nie jest zdrowe dla silnika. Być może wał nie jest osiowo przeszlifowany, albo gniazda w bloku nie są w osi. Najlepiej było by pomierzyć wał i panewki, i zobaczyć czy jest odpowiedni luz.
Witam. Mam taki problem. W astrze wytarł się wał korbowy. Pierścień oporowy od strony sprzęgła. Teraz ma luz wzdłużny 4mm. Co doradzacie, wymienić słupek, czy zwalić skrzynie, rozrzad i wymienić sam wał korbowy. Sam słupek z angola mam w okolicy za 1300, wał z panewkami za 600 zł. Ten silnik który jest w aucie niedawno miał robiona głowice i pierścienie...
Witam, Może na początek sprawdzisz filtr paliwa, przewody paliwowe , połączenie gaźnika z cylindrem , dokręcenie śrub łączących cylinder i komorę korbową, poprzeczny luz wału korbowego. co do uszczelniaczy to wymieniamy je razem z łożyskami. Dodano po 21 Jeżeli ten wzrost obrotów nastąpił nagle to może też świadczyć o zatkanych kanałach w gaźniku ,...
Dzień dobry, W maxiskuterze stuka w silniku na wolnych obrotach występują stuki. Nasłuchując wychodzi po stronie rozrządu, ale ścieżko namierzyć czy góra czy dół. Po głowie chodzą opcje : 1. Łożysko/a główne wału korbowego (luz i miarowe stukanie) 2. Łańcuszek rozrządu/ napinacz ( minimalne falowanie obr na jałowym) Stukanie występuje na wolnych obrotach....
Sprawdź jeszcze luz osiowy wału korbowego, robiłem kiedyś silnik m54 w bmw w którym rozpadła się panewka oporowa, efekty podobne.
Zrozumiałem, że wyczuwalny luz to pochodzący z układu korbowego i pierścieni. Nawet jeśli chodziło o luz koła magnesowego na wpuście (względem wału korbowego) to w takim silniku jest praktycznie nie do odczucia. Odsłuchałem filmik na słuchawkach, ewidentnie występuje odcinka na zapłonie, choć nie idealna (równa, przy sztywnych obrotach). Na Amazonie...
NIEMOŻLIWE! Taki luz wału korbowego wykluczony, waży się go w granicach max. jednej dziesiątki a mocno zużyty 1 mm. Powodem może być tylko i wyłącznie elektronika. Pozdrawiam
Na początek sprawdz luz na łożyskach wału.Praktycznie na wale korbowym nie powinno byc żadnych luzów z wyjątkiem niewielkiego wzdłuż wału.Wszelkie luzy poprzeczne wału mogą powodowac nieszczelności nawet w fabrycznie nowym uszczelniaczu.Co do uszczelniaczy nie wiem dokładnie jak to wygląda w tym konkretnie silniku ale często bywa że uszczelniacze są...
Sprostuje Ciśnienie mierzone przed naprawą wynosiło delikatnie ponad 0 na wysokich obrotach. Wymienił pompę oleju, panewki i pierścien oporowy wału korbowego. Po naprawach ciśnienie wzrosło jednak powiedział że nie będzie już idealnie gdyż wał ma luzy i dużo nie da się już zrobić. Powiedziano mi że można jeździć bo ciśnienie jest więc jeżdżę.
Materiał będzie miejscowo poddany wysokiej temperaturze, przez co straci swoje właściwości. Trzeba liczyć się z tym, że regenerowany wał sposobem napawania nie będzie długo służył. Z czasem zrobi się luz na korbie,.
Wałek rozrządu kręci się 2x wolniej niż wał korbowy. Przy jednym GMP (T) masz mijanke zaworów, przy drugim suw pracy (oba zamknięte) i w tej pozycji ustawiasz luzy
Z komentarza wynika że musi być zachowany luz osiowy wału rzędu 0,2-0,3mm, oraz możliwość ruchu osiowego suwaków obrotowych (zołotnki) przy każdym osiowym położeniu wału. Wodę musisz podawać na dole płaszcza wodnego, a odprowadzać na górze, odbiór mocy nie może napierać osiowo na czop wału korbowego. Kąt wyprzedzenia zapłonu przy obrotach mocy maksymalnej...
Bzdura,jeśli wymieniałeś sam tłok i pierścienie i nie honowałeś cylindra to zrobiłeś sobie więcej szkody niż pożytku,należy pamiętać że nowy tłok jest idealnie okrągły a cylinder już jest wypracowany w owal więc mimo woli nie będzie sprężania,a może będzie ale na bardzo niskim poziomie ponieważ silnik ma przedmuchy pod tłok a to zaburza całą pracę i...
Dudnienie z silnika może pochodzić od za dużych luzów na panewkach głównych. Zmierz ciśnienie oleju na gorącym silniku i jaki jest luz wzdłużny. Czy są wycieki z uszczelniaczy wału korbowego ??
Dla zainteresowanych napisze że robota spoko jeśli się ma klucze trochę chęci jest to do zrobienia, wymiary które pisałem simeringów są zgodne z danymi producenta renault, jedna ważna rzecz o której nikt to nie pisze a mianowicie koło pasowe wału korbowego to po którym kręci się pasek akcesoriów alternatora itp. To koło u mnie miało takie luzy że nadawało...
Witam. Mam już rozłożony silnik od WSK i mam kilka pytań co robić. :| Cylinder do szlifu czy może kupić nowy na allegro 100zł? . Łożyska tulejki oringi i simmeringi wymienię wszystkie. Wał korbowy ma lekkie luzy góra dół na korbowodzie. Będzie kilka pytań odnośnie wału. Oddać do do regeneracji? Może dam radę zrobić to sam. Jeśli się da rozłożyć to jak....
Załóż stary wał na starych panewkach zamontuj korbowody , śruby dokręć do wyczuwalnego oporu żeby tylko skasować luzy ,jeżeli wszystko będzie ok. to wał oddaj na reklamację z opisem przyczyny takiej jak podałem. Co do wałów korbowych to tylko oryginał lub z " ostrudy" ( również naprawiają silniki- cennik http://www.znmr.home.pl/images/cennik-na...
Synchro rozrządu i najważniejsze , czy nie występuje luz na klinie koła wału korbowego.
jak zawsze gdy znajdzie się byle haczyk temat zbacza z kursu :) nakrętka jak by nie było jest "inna" przez swoje "kły" czyli podsumowując nie da się :( a luz jest prawdopodobnie spowodowany zużyciem wpustu? koła pasowego? wału korbowego? wszystkiego po trochu :( dokręcenie nakrętki nic nie pomogło :(
Czytałem gdzieś, że przyczyną zakłóceń pracy silnika może być za duży osiowy luz wału korbowego silnika, który powoduje błędy odczytu czujnika. Ma to sens w moim przypadku, kiedy usterka uaktywnia się podczas skrętu, czy podjazdu po górę. Możliwe to?
Przy takim luzie? Wał do szlifu i nowe panewki, nie masz problemów z ciśnieniem oleju?
Jak masz kanał możesz kręcić kołem na wale korbowym ale to na luzie.
ja bym powiedział że jak 4-ty cylinder,i poza tym jak ten czujnik nawali to ford jedzie dali,ale nie ma jedynie wtrysku sekwencyjnego,a przechodzi na sterowanie grupowe. Ja twierdze z uporem maniaka ze czujnik znajduje sie w/w miejscu, czyli przy 1-szym cylindrze od strony kolektora wydechowego. Moze również byc luz osiowy na wale korbowym który bedzie...
panewka korbowy agregat korbowy korbowy panewka
płynna regulacja prądu prostownika suchobieg pompa volvo silnika
whirlpool pralka opinie pw9013 schemat
Antena drutowa do radia lampowego: kształt i połączenia Instrukcja obsługi pralki Zerowatt Tropic 842