Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to jak dla mnie zbyt wczesny zapłon. Jaki powód, to nie wiem, nie znam maszyny.
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon, nie napiszę dla czego ponieważ nie znam maszyny.
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
Za wczesny zapłon, rozrząd do poprawy,przestaw wałek.
Nie spalone cząstki paliwa, wczesny zapłon , chłodzenie
Zbyt ciepła świeca nie bedzie "chodzić" bo będzie ją spalać na czarno, zbyt zimna również nie - bo nie będzie się oczyszczać i będzie mostki łapać. Problemów może być kilka - od powyłamywanych żeberek głowicy, czy dorobionej tulejki redukcyjnej gwintu, źle odprowadzającej ciepło, do złej regulacji silnika - zbyt wczesny zapłon, mieszanka zbyt uboga...
Tak jak napisali wyżej, za wczesny zapłon - opużnić, możliwe spalanie stukowe. Pozdr.
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Obcięty klin. Za wczesny zapłon i obcięło bo odbił.
Jest iskra i paliwo to musi palić, zostało jeszcze powietrze, ale nie odpalasz go na księżycu. Ustaw przewody na 1342 i kręć aparatem aż zapali, chyba że "wyskoczyłeś" poza zakres regulacji to zmień przewody o 90° i znowu reguluj. Teraz masz zbyt wczesny zapłon.
Na gazie nie mają takiego wpływu poza tym gaz lepiej toleruje wczesny zapłon. Pracować mogą ale nie koniecznie dobrze, jeśli parametry są w zakresie pracy ale są złe - to nie pokaże błędu ale chodzić nie będzie ;) , nie komputer stawia diagnozę tylko mechanik. Odpal silnik z odłączonym map, powinien się uruchomić w trybie 'awaryjnym' nawet na Pb.
Cofnąłeś tzn jest teraz wczesny zapłon czy za późny. Bo za wczesny mimo większej mocy może powodować zwiększenie temperatury i pękanie porcelany.
Witam, wygląda na zbyt wczesny zapłon.
jaki rozrząd założyłeś? mam nadzieję, że nie KAZ? bo to jest zrobione z gównolitu, można brzeszczotem przepiłować łańcuch jak i koła... a łańcuch niema nawet oczek, tylko tam są takie zawijane blaszki do okoła... no ale raczej powinien zrobić więcej nić 800km tak czy inaczej, ale wszystko możliwe strzelanie i hamowanie rozrusznika wskazywało by na zbyt...
Mechanik samochodowy pyta o taką rzecz.
Rozrząd sprawdzany, założony idealnie, co jeszcze ewentualnie proponujesz sprawdzić w związku z Twoimi przypuszczeniami, że to za wczesny zapłon? Dziękuję z góry za pomoc
Zacierają się zawory i masz problem, pomiar kompresji na zimnym to dobrze uwidoczni.
Punkty 1-3 zgadza się Punkty 4-5 tu już bym się kłócił czy na pewno ma to wpływ, no chyba że zbyt wczesny zapłon, ale to musiało by nastąpić po ingerencji w ten układ Punkt 6 łatwo sprawdzić zakładając klucz na wał i próbując przekręcić wałem ręcznie Co do Zużytego rozrusznika to dodałbym jeszcze zużyty (wypalony) styk w elektromagnesie
Problem polega na zbyt wczesnym zapłonie na wolnych obrotach.Jest powyżej 16 stopni a powinno być 10.Mój silnik to LJF z katalizatorem poj.1,6l wtrysk wielopunktowy.Moduł EDIS4 był podstawiany,ale bez efektu.A może ktoś wie jaki powinien być moduł EECIV.Chodzi mi o jego numer.Oporność czujnika położenia wału korbowego 340 OHM,czyli OK. Skutek jest taki...
auto pali ponad 15/100. wszystkie czujniki ok (lambda również - ale cały czas wysyła w granicach 0.8v). zauważyłem problem przy rozruchu ciepłego silnika: zbyt wczesny zapłon ("kucanie" rozrusznika). czy może to być wina uszkodzonego modułu zapłonowego i przejście komputera w tryb awaryjny (LOS)?
jak to ma wyglądać mam straszny z tym problem widzę ze jesteś obcykany w tym możesz udzielić wskazówek. ogólnie cała usterka tego auta wygląda mi na brak synchronizacji miedzy wałem a wałkiem Regulamin pkt 11 proszę poprawić. goldwinger
Zbyt wczesny zapłon.
Uszczelniacze zaworowe... Luzy na prowadnicach-- Wypalone zawory wytarte/zapieczone pierścienie olej czysty? nie ma w nim paliwa? Z opisu uruchamiania wynika że rozrusznik ma problem z obróceniem silnikiem - jak napisałeś stoi dęba, jeśli kilka razy potrzymałeś go na zblokowanym to masz rozrusznik do roboty. Zacznij od doprowadzenia instalacji rozruchowej...
Strzelanie w gaźnik to za wczesny zapłon.
Nie mogę zapalić silnika, objaw k= jak wczesny zapłon zaraz odbija. Jak regulować?
Zapłon zbyt wczesny. Już zaglądałeś kręciłeś. :D
a kopułka nie mozesz troche cofnac zapłonu? to niewykonalne... sprawdz rozrząd ,a błąd RPM TDC sensor będziesz miał przy każdej diagnostyce chyba,że silnik będzie pracował.
Strzelanie w gaźnik to zbyt wczesny zapłon i tyle.Zrób eksperyment, poluzuj śrubę od aparatu i podczas pracy silnika opóźniaj zapłon i zobacz czy będzie lepiej. Przecież w pierwszym poście napisał, że jest ustawiony idealnie. Proponuję sprawdzić lampą stroboskopową albo chociaż sprawdzić czy nie ma luzu na rozrządzie. Nadal sie upieram przy fałszywym...
I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą.
Ty go już nie odpalaj bo słychać że zapłon za wczesny i widać po tym co leci z rury. No nie zgadza się odczyt czujnika z pozycją wału.
Co klekocze? Zawory? Spalanie stukowe? Zbyt wczesny zapłon?
Podaj więcej informacji. Czy zalewa świece? Wygląda na problem z iskra lub za wczesny zapłon.
jaclac26- Mam pytanie, bo trochę słabo się znam, napisałeś że zbyt wczesny zapłon powoduje że silnik nie chce zapalić, i to rozumiem, ale nie rozumiem jak to się dzieję że rozrusznik nie ma siły przekręcić silnikiem i zatrzymuję się (czyli działa tak jakby za mało prądu dostawał), czy zbyt wczesny zapłon może spowodować że rozrusznik nie będzie kręcił,...
Ok, widzę, typowy wczesny Lucas, półprzewodnikowy zapłon jak w każdym samochodzie i już układ wtryskowy CP tronic. Co z rozdzielaczem ?? 12 wyjściowy ? Jeżeli tak, to po prostu dodano cewke zapasowa . Uszkodzi się główna, na drodze, przekłada się kabel WN na drugą :D Jaguary z tamtego okresu słyną z dziwactw technicznych. Np. Tarcze hamulcowe przy mechanizmie...
Za wczesny zapłon. Trzeba jeszcze raz sprawdzić czy nie doszło do przesunięcia momentu zapłonu.
Witam, jeśli dobrze zrozumiałam, to wygląda na zbyt wczesny zapłon. blokuje silnik Przy odkręconej świecy, to normalne. wypluwa chyba paliwo, bo czuć etylinę
Masz kolego za wczesny zapłon . Paliwo powinno zaczynać się podnosić w momęcie pokazania sie pierwszych znaków na kole , ponieważ te drugie oznaczają GMP czyli tłok w górnym martwym punkcie .
wielkie dzięki samochód już pali ale tak jakby chodził trochę za głośno na wyższych obrotach (za wczesny zapłon?)
Zbyt wczesny zapłon.
Za wczesny zapłon.
A może tu stacyjka w kulki leci ponieważ dmuchawa i wycieraczki mają możliwość włączania się we wcześniejszej pozycji niż zapłon. Kiedyś konałem nad peugeot'em aż wkońcu na krótko zwarłem styki stacyjki i o dziwo odpalił. A jak z iskrą??
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Do awarii w tym samochodzie doszło w taki sposób, że kierowca jechał na trasie i po prostu zatarł mu się wał korbowy, bo złapało na panewce bez powodu si nie zatarł, mnie to wygląda na zbyt wczesny zapłon ale film nie oddaje w pełni dźwięku ja słyszę stuki jakby młotkiem.
Wreszcie jakieś konkrety, u mnie też jest podobnie, z tym że wygląda na to że mam jeszcze za wczesny zapłon na pompie, bo ecu prawie cały czas próbuję go opóźnić, bo tak na oko :D widzę podłączając próbówkę że ecu nawet na obrotach daje wypełnienie sygnału ok 70-80 procent, i w sumie by to się zgadzało bo zapłon opóźniłem ale jeszcze chodzi trochę za...
Twarda praca silnika to wczesny zapłon i łatwiejsze palenie , przy niewłaściwym kącie wtrysku obojętne czy wczesnym czy późnym zużycie paliwa zawsze rośnie .
Założyć nóż ;P Nóż działa jak koło zamachowe bez tego kosiarka ma "za wczesny zapłon" i odbija.
Za wczesny zapłon raczej. Spróbuj opóźnić próba nie strzelba.
Może być to spowodowane zbyt wczesnym kątem wyprzedzenia zapłonu , mówiąc po ludzku :-) za wczesny zapłon
Cofnij na początek zapłon może jest za wczesny
To chyba nie kompresja , tylko zapewne za wczesny zapłon. Ale jaka jest tego przyczyna sam musisz odnaleźć. Sprawdź czy po zdjęciu fajki że świecy kręci normalnie.
Po kolorze świecy to albo za ubogo, albo za wczesny zapłon.
Za wczesny zapłon,uszczelka pod głowicą lub pompa wody/cieczy chłodzącej/.
Za wczesny zapłon będzie powodował takie problemy .
Za wczesny zapłon przez co odbija i zaczyna chodzić w drugą stronę.
No cóż "tą pracą dyplomową" jak dowcipnie zauważyłeś - też troszkę leczę swoje kompleksy, jak robi to większość ludzi... Koledze wpadła mała podkładka przez otwór od świecy ale tylko drasneła cylindr i wyleciała przez wydech! I jest OK. Pamiętam Twoje walki z zza długim korbowodem... Też miałeś przeboje :) Ciesze się bardzo, że dalej Ci to mimo wszytko...
Przeważnie 0,22uF/600V. Wyrywanie rozrusznika to zbyt wczesny zapłon, okopcona świeca świadczy albo o jej złym dobraniu, albo o innych wadach silnika - źle wyregulowany zapłon, zła mieszanka.
Kiedy silnik "strzela w gaźnik"? Kiedy zapłon następuje przy niedomkniętym zaworze, zaworach ssania. Albo za wczesny zapłon albo brak luzu na zaworach ssania.
Za wczesny zapłon,sprawdź na początek.
Może zapłon za wczesny i go blokuje? Kręciłeś dla sprawdzenia bez podpiętych kabli zapłonowych czy jest różnica?
Za wczesny zapłon,sprawdź to
Takie stuki to może być też zły zapłon to znaczy że na jednym cylindrze za wczesny zapłon , a po chwili się w cylindrze temperatura podnosi i zapon dochodzi do normy / źle podgrzanie przez świece, wada wtrysku?
cofanie wału podczas odpalania to przez zapłon? Tak, może być za wczesny.
ok. sprawdzę. jeśli to właśnie będzie z wczesny zapłon to znaczy że coś z czujnikiem położenia wału??
Witam Może jest za wczesny zapłon Pozdrawiam
Spalanie stukowe to wczesny zapłon , to jak może ECU przyśpieszać zapłon.
Prawda, kolego jack63- szczególnie kiepskie było wciskanie na zimno. Czasami nagłe zatrzymanie przekładni, albo za wczesny zapłon, powodowały małe przekręcenie wału> szczególnie przy założonym złym klinie > doróbki z utwardzanej stali. Jak jest twardy- to się nie urwie. Klin na pewno, ciekawe co z resztą?
Skoro młotkuje to za wczesny zapłon,.
Strzały w przepustnice to jakby za wczesny zapłon, rozrząd dobrze poskładany?
Jak wyżej,ale najprawdopodobniejsza przyczyna-za wczesny zapłon.
wygląda na zbyt wczesny zapłon- Jakiej marki jest ten skuter?
Zbyt wczesny zapłon,należy jeżeli jest taka możliwość opóżnić zapłon.
Może wina rozrusznika, może akumulatora, a może za wczesny zapłon?
Może byc też ,za wczesny zapłon.
Ustawiałeś gaźniki pod wakuometrem ? Jest to przyrząd do synchronizacji gaźników. Dzięki niemu ustawisz także skład mieszanki.
Jak kicha w gaźnik to masz za wczesny zapłon. Napisz czy coś było wcześniej przy silniku robione - może masz poprzestawiane przewody WN ?
Ja bym raczej powiedział że to może byc za wczesny zapłon ale rozrusznika nie wykluczam
Sprawdź miernikiem płynność oporności na czujniku położenia przepustnicy (psk . może ktoś kręcił aparatem zapłonowym i ma za wczesny zapłon?)
Jak dymi w ssący, to albo masz podparte zawory, albo za wczesny zapłon. Może przylgnia zaworu tak zardzewiała,że nie doszczelnia, kompresję mierzyłeś?
Być może się mylę, ale coś jest nie tak z ustawieniem rozrządu. Myślę że jest za wczesny zapłon, dowodem jest wyższa temp cieczy chłodzącej czyli 97 stopni, może to być związane z tolerancją czujnika temp. Jeśli jest za wczesny zapłon dochodzi do spalenia stukowego, sterownik różnie opóźnia w zależności od spalania stukowego i stąd ta kiepska kultura...
Przyczyną tej usterki może być za wczesny zapłon radzę go sprawdzić bo takie chamowanie silnika na to wskazuje
Za wczesny zapłon? Lekko przekręć tak z 0,5cm aparat w prawo na próbę.. Kiedy wystąpiła usterka?
masz za wczesny zapłon(spalanie stukowe) a wyregulujesz obracajac cały aparat .
To odbijanie spowodowane jest, tym że silnik ma za wczesny zapłon czy, zbyt dużą kompresją?
Panowie jak wali w dolot ta za wczesny zapłon/przestawiony rozrząd, lub wypalone zawory.
Masz za wczesny zapłon i tyle. Stroboskop do akcji ustaw zapłon lub do mechanika i będzie ok.Pozdrawiam
Witam. Zbyt wczesny zapłon? Przestawiony rozrząd? Ta Laguna jest na gaźniku? Pozdrawiam
Zapłon ustawiony na 15° i silnik chodzi jak ta lala. Na początku ustawiłem na 10° (zgodnie z tabliczką jaką znalazłem na jednej z pokryw) ale silnik wyraźnie miał za wczesny zapłon. Po przestawieniu na 15° wszystko wróciło do normy. Wygląda na to, że pokrywa nie była jednak z tego silnika.
Witam Zbyt wczesny zapłon a świece i przewody wysokiego napięcia nie mają nic do rzeczy. Pozdrawiam.
Tak, przy opóźnionym zapłonie będzie walił w filtr. Chyba jak sobie go na końcówkę tłumika założy. -za wczesny zapłon -podstawione zawory
A to na pewno rozrusznik? Bo jeśli zatrzymuje się nagle to moze też być za wczesny zapłon, tłok dostaje iskrę i się cofa.
zapłon ustawiamy kilka stopni przed zz, i tak to działa. Ja tam się nie znam na tym, ale wiem, że jak dwusuw ma za wczesny zapłon to się grzeje jak diabli i dzwoni przy obciążeniu.. :lol:
za wczesny zapłon! pobaw sie zapłonem i bedzie dobrze mozliwe ze jak go skladales to nie dokreciles dobrze platyn i sie przestawily
Witam, wydaje mi się że tak jak pisał kolega Breżniew masz za gorącą świecę lub zbyt wczesny zapłon.
Jeśli to typowe spalanie stukowe, to przyczyn może być kilka. Najczęściej spotykane i prawdopodobne to: zbyt wczesny zapłon, przegrzanie silnika, zbyt wysoki stopień sprężania, Kwestie przegrzewania się silnika łatwo wykluczyć. A biorąc pod uwagę jednostkę BMK 3.0 224KM, szczególnie warto zwrócić uwagę na układ rozrządu i skontrolować łańcuch oraz napinacze....
Zdejmij fajke swiecy i szarpnij, jesli bedzie ok to zapłon za wcześnie , jeśli nie odpręznik.
rzemyk90 Z tego co piszesz rozumiem ,że przyczyną pogorszenia zapalania mojego zetora jest zbyt wczesny zapłon. Nie rozumiem tylko tego dlaczego za każda próbą mam inny kąt wtrysku. Może ktoś z was mógłby się wypowiedzieć na ten temat ?
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
nie uszkodzisz przestawiajac pompę. ale z tego co piszesz jak głośno pracuje to tak jak by wczesny zapłon był lub zawieszone wtryski i tak metalicznie pukaja
toku 74.Nie pisze tu o stukach tylko o głośnej pracy,słychac to tak jakby był za wczesny zapłon.
zapłon wczesny wczesny zapłon diesel wczesny zaplon
ustawi adres publiczny laptop wyłączać chwila grzałka zużyta
mikrofala usterki mikrofala usterki
Zamrażarka Liebherr – opinie użytkowników, modele, awaryjność, NoFrost, koszty serwisu Hikvision DS-KIS704EY – brak podświetlenia przycisku w panelu bramowym, diagnostyka LED