Warsztat to najlepsze rozwiąznie pod warunkiem, że wiedzą o co chodzi i ocenią np.:czy pasek rozrządu nie jest zużyty i generalnie są w stanie ocenic stan silnika i skorygowac kąt wyprzedzenia zapłonu - tak na prawdą też na oko. Ja nie mam w okolicy sprawdzonego warsztatu. Dzisiaj wykonałem kilka prób przestawienia zapłonu. Na gorącym silniku robiłem...
"1,2 - Izolator ma szarawy lub brązowawy nalot. Spalanie w normie (prawidłowe). Świeca o dobrze dobranej wartości cieplnej. 3,4 - Świece zakopcone. Mieszanka paliwowo-powietrzna wytwarzana w układzie dolotowym, jest zbyt bogata lub świeca nie oczyszcza się samoczynnie, bo jej wartość cieplna jest zbyt niska. 5,6 - Świece zaolejone. Silnik czterosuwowy...
Witam. Mam pytanie czy ktoś poradzi mi jak ustawić zapłon w Quadzie bashan z silnikiem Loncina 150. czasem strzeli sobie w wydech wiem, że to za wczesny zapłon korygowałem na słuch ale bez większej różnicy. Są jakieś znaki do ustawienia? Ustawić iskrę w górnym maxymalnym położeniu tłoka? Dodam, że układ zapłonowy elektroniczny, cewka zapłonowa nie znam...
Kiedyś wiele lat temu, jak miałem motorower to zapłon ustawiałem wkładając ołówek, lub inny długi przedmiot do cylindra. Następnie po ustaleniu górnego położenia tłoka, tuż przed jego górnym położeniem, ustawiałem przerwę w aparacie zapłonowym. W Twoim wypadku wydaje mi się, że masz ustawiony zbyt wczesny zapłon, i dlatego tak się silnik zachowuje.
Z tego co pamiętam to maluszki strasznie nie kochały szczelinomierzy :D To były tak ciekawe konstrukcje że jeden pracował na przerwie 0.2 a inny nie odezwał się dopuki "nie zobaczył " 0.8 na przerywaczu :D Warto tu poeksperymentować troszkę. Podobnie z zapłonem.Miałem "na kanale" kilka maluszków których silniki pracowały doskonale,a znaki na kole i...
Witam. Zapłon można regulować na pompie wtryskowej, Jeżeli po zluzowaniu trzech śrub delikatnie przechylisz pompę w kierunku do silnika to przyspieszysz zapłon zaś w drugą stronę od silnika to go opóźnisz. Z mojego doświadczenia podejrzewam że masz za wczesny zapłon, albo motor bierze olej czyli ma słabą kompresję . Może też być popękana głowica. Powodzenia.
Witam. Mam pytanie co do ustawienia zapłonu w tytułowym motorze (zapłon tradycyjny - młoteczkowy). ...bardziej o jego szczegół... otóż w pewnej mądrej książce napisano, że punkt ustawienia zapłonu wynosi 2,5mm przed GMP (górnym położeniem tłoka). Szczelina w najwyższym położeniu krzywki przerywacza ma wynosić 0,35mm. I tu pojawia się problem: Czy w...
Problem w tym że silnik wcześniej chodził, chociaż zastanawiam się jak to było możliwe na tak wczesnym zapłonie. Problem się zaczął jak próbowałem go odpalić i kilka razy odbił tak że nawet zerwał linkę do rozruchu. Jak odpalił to chodził ale mam wrażenie że był słaby i dziwnie reagował na gaz. Dodatkowo ze dwa razy jak odpalił to chodził ale na lewych...
Kolego biały dym świadczy o zbyt wczesnym zapłonie lub o tym że płyn chłodniczy przedostaje się do cylindrów. Jeśli nie ubywa ci płynu w zbiorniczku to sprawdź ustawienie zapłonu.
Znając stare Fiaty i Polonezy z ich rozklekotanymi aparatami zapłonowymi to lampy stroboskopowe nie bardzo się spisywały.Dużo lepszą metodą okazywało się ustawianie zapłonu "na słuch i na oko",oczywiście tę metodę polecam tylko doświadczonym osobom.Jeśli już uda ci się odpalić samochód,pokręć lekko aparatem w prawo i w lewo.W lewo przyspieszasz zapłon,kręcąc...
Jak dymi w ssący, to albo masz podparte zawory, albo za wczesny zapłon. Może przylgnia zaworu tak zardzewiała,że nie doszczelnia, kompresję mierzyłeś?
No to te trzy kable to pewnie od cewek ładowania. Jeden wspólny i dwa osobne, te dwa są przełączane w stacyjce w zależności od tego czy jedziesz na światłach czy nie (jedna cewka ma 0,8A, a druga 1,5A), powinieneś je obciążyć np żaróweczką bo z tego co wiem może się taka cewka przepalić, tak słyszałem (tutaj na forum chyba też o tym pisano). 1 cewka...
Tutmosis tak zgadzam się jak najbardziej, ale tylko wtedy gdy silnik pracuje na biegu jałowym. Przy zbyt wczesnym zapłonie mamy spalanie stukowe i to nam po prostu rozsadza silnik tym bardziej na wolnych obrotach. Ale gdy mamy już 2500obr to zapłon powinien być już ponad 30' przed ZZ nie wiem ile to mm bo wartość nie rośnie proporcjonalnie, dla biegu...
Może być to spowodowane zbyt wczesnym kątem wyprzedzenia zapłonu , mówiąc po ludzku :-) za wczesny zapłon
Użyłem szukajki i nic nie znalazłem w tym temacie . Być może słabo , więc z góry przepraszam. A problem jest taki : Używam tego pojazdu głownie do jazdy po mieście i na krótkich odcinkach . Jest wszystko w porządku . Auto odpala na benzynie wprost rewelacyjnie . Na gazie jeżdzi dobrze . Jak na poloneza spalanie przyzwoite . Niby wszystko wporządku ,...
Witam ! Chce ponownie zapytać o ten problem bo wiele spraw sie wyjaśniło z biegiem czasu . Pisałem w tym samym temacie kilka miesięcy temu . Rozumiem , że kolega Norbert.s jest moderatorem i mógł mi zamknąć temat stwierdzeniem -że zaczyna się wróżenie z fusów - ale ! Do rzeczy : jest początek . A finał taki , że to nie wczesny zapłon , tylko zbyt uboga...
a klasa 1.6 zaplon 40stopni przed ot, rozrzad na znakach, 2bledy czujnik walka rozrzadu brak sygnalu,sygnal nieprawdopodobny, czujnik dobry wyciagniety ze sprawnego auta rozrusznik az ma ciezko obrocic tak jest wczesny zaplon w koncu zapali ale nie ładnie pracuje da sie jechac ale bardzo dzwoni silnik tak jak ze wczesnym zaplonem wczym problem spotkal...
Autko jw po wymianie uszczelki pod głowicą, wałka rozrządu, popychaczy,pasków. Autko zapala (na zimnym) i przyśpiesza normalnie, trzyma wolne obroty Dwa problemy: 1.Przy gwałtownym przyśpieszeniu (pod obciążeniem), w zakresie średnich obrotów słychać spalanie detonacyjne/"granie zaworów" - zanikające przy wysokich obrotach, na biegu jałowym i przy delikatnej...
Czy jest możliwe, że jeżeli w skodzie octavii 1.9 TDI 110 Km jest za wczesny zapłon to może być większe spalanie ropy ???
Witam, Jakie powinno być napięcie na akumulatorze motocyklowym ? Na pewnej stronce jest napisane, że przy 100% naładowania wynosi ono 12,7 V natomiast przy ładowarce OXIMISER napisane jest, że akumulator będzie ładowany aż do osiągnięcia 14V . Jak mam to rozumieć ?? Czy wybór takiej ładowarki jest jak najbardziej wskazany ? Pozdrawiam
Cześć forumowicze, potrzebuję kogoś kto się zna a najlepiej zajmuje naprawą motocykli. A mianowicie posiadam motocykl taki jak w temacie i na wolnych obrotach chodzi równo, a po prze gazowaniu za wcześnie odcina zapłon. Dodam że silnik został wymieniony, z tym że z modelu 1992/3, niby takie same a jednak różniły się filtrem oleju, starszy miał puszkę...
Witam mam problem z moim motorem i już trochę brakuje mi chęci i pomysłów co jest nie tak Mianowicie kupiłem nowy silnik z całym zestawem od loncina 250 (163 FMK) (na popychaczach) strasznie ciężko zapala i przerywa, strzela w kopkę i w gaźnik Wszyscy mi mówili żebym wyregulował zawory, zrobiłem to na taki luz jak pisali na necie ale problem nie znikł...
Za wczesny zapłon przez co odbija i zaczyna chodzić w drugą stronę.
zibi581 napisał: I może skromna porada,zapłon trzeba ustawić dokładnie ,trochę za wczesny zapłon i odwrotne obroty silnika będą. Na odwrót. Jak zapłon jest opóźniony (za GMP) to można odpalić w drugą stronę. zibi 581 ma rację. Za wczesny- odbije w kopniak i będzie chodził do tyłu (na relatywnie późnym zapłonie :D ). CZ350 nogi nie złamie, ale CZ380...
A co to jest ta przysłona? Najprawdopodobniej chodzi o przysłonę na gardzieli gaźnika/filtra powietrza, coś a'la ssanie, poprostu zatykasz filtr powietrza/dolot powietrza i gaźnik "zaciąga" ciut więcej paliwa, bogatszą mieszankę na rozruch. Coś w tym sensie jak przy tym gaźniku (to tylko przykładowe rozwiązanie aby wyjaśnić zasadę działania): Obracasz...
Poszukuję informacji na temat wczesnych metod zapłonu w silnikach spalinowych przy użyciu energii elektrycznej. Wszystkie opisy zaczynaja się od iskrowników typu magneto z cewką z dwoma uzwojeniami i przerywaczem. Szukam informacji o zapłonie odkrywkowym i nic nie potrafię znaleźć w tym temacie. Będę wdzięczny za jakiekolwiek informacje w tym temacie.
Prawda, kolego jack63- szczególnie kiepskie było wciskanie na zimno. Czasami nagłe zatrzymanie przekładni, albo za wczesny zapłon, powodowały małe przekręcenie wału> szczególnie przy założonym złym klinie > doróbki z utwardzanej stali. Jak jest twardy- to się nie urwie. Klin na pewno, ciekawe co z resztą?
Zbyt ciepła świeca nie bedzie "chodzić" bo będzie ją spalać na czarno, zbyt zimna również nie - bo nie będzie się oczyszczać i będzie mostki łapać. Problemów może być kilka - od powyłamywanych żeberek głowicy, czy dorobionej tulejki redukcyjnej gwintu, źle odprowadzającej ciepło, do złej regulacji silnika - zbyt wczesny zapłon, mieszanka zbyt uboga...
(at)miro.nasz nie kłam... 1,8 mm przed max. górnym położeniu tłoka styki przerywacza mają się otwierać. Przerwa na stykach 0,4-0,6 mm. jak ktoś rozpiłował kolanko na większą moc to odległość 1,70 - 2,00mm przed górnym położeniem tłoka (GMP) 1,40 -1,70 mm(silnik zablokowany - oryginalny) Przy zbyt wczesnym zapłonie silnik będzie bardziej się grzał i...
Zapewne dwie masy idą osobno, aby zmniejszyć wpływ zakłóceń wzmacniacza na skutek wyładowania z transformatora. Wiadomo, że podczepienie do karoserii dwoma osobnymi kablami daje dużo pewniejszą masę podczas impulsów prądu cewki. Robokop dobrze pisze, że są to dwie masy. Zastanawia mnie tylko co z tym wykrywaniem missfire's bo przewód sterujący musiał...
No dokładnie- chodzi jednak o to, że na biegu jałowym podciśnienie w strefie podłączenia wężyka biegnącego do aparatu powinno być prawie zerowe. Natomiast w kolektorze ssącym jest wtedy największe.Regulując wstępny kąt wyprzedzenia na biegu jałowym nie powinno więc być różnicy czy wężyk jest założony czy zdjęty. Jeżeli po założeniu wężyka wzrasta kąt...
Wiesz może z jakiego powodu obecnie produkowane zapłonniki są produkowane jako jeden, zamknięty element? Ponieważ są typowo elektronicznie sterowane. Twój to jakaś wczesna konstrukcja, i jak widać ze zdjęcia z wymiennym iskrownikiem(zużywa się w czasie eksploatacji). Nowsze zamiast iskrownika mają elektronikę bardziej rozbudowaną, a trafo zapłonowe...
to nie klikniesz na pomógł ,bo nie podam. :) Błedu nie popełnisz,jakkolwiek byś nie podpiął. Dochodzi tam sygnał z aparatu,i jezeli zalutujesz odrotnie,iskrę będziesz miał,ale samochód nie zapali,bo zapłon będzie zbyt wczesny. Wtedy w tej wtyczce co dochodzi do modułu (kabel ekranowany zielony) zamienisz sobie miejscami konektorki. Albo przelutujesz...
Witam jest jeszcze jeden sposób - starych mechaników. Zdemontuj filtr powietrza, tak żeby był wygodny dostęp do aparatu zapłonowego i gaźnika. Teraz uruchamiasz silnik i czekasz żeby sie nagrzał. Ustawiasz wstepnie na "ucho" najbardziej równomierna pracę silnika. Nastepnie lekko przykręć śrubę blokjacą aparat. Teraz naciśnij gwałtownie cięgno gazu (najlepiej...
Tak sprawdzałem ciśnienie paliwa, a dla pewności czy go filtr nie dusi tez go wymieniłem. Jest o.k. Przy sprawdzaniu lampą stroboskopową punkt na kole jest przesunięty do przodu o jakieś 15 do 22 stopni a na nagrzanym silniku wzrasta (biorąc pod uwagę kąt wyprzedzenia). I na nagrzanym silniku idą strzały w kierunku filtra powierza, czego przyczyną z...
Jeśli chodzi o zapłon to styki mają mieć przerwę 0,4 i wyprzedzenie 1,8. Jeśli masz dostęp do lampy stroboskopowej to możesz z niej skorzystać, ale jest trochę komplikacji. Ale wystarczy że ustawisz przerwę szczelinomierzem a później suwmiarką ustawiasz gmp. dokładnie to wygląda tak że do górnego miejsca dodajesz 1,8 i naklejasz na kole magnesowym i...
Naukowcy z Uniwersytetu Stanforda opracowali akumulator litowo-jonowy, dający wczesne ostrzeżenie o niebezpieczeństwie zwarcia i zapłonu. Co pewien czas słyszymy w mediach o samoczynnie zapalających się akumulatorach Li-ion w smartfonach, laptopach i innych urządzeniach. W zeszłym roku dwa przypadki zapłonu akumulatorów doprowadziły nawet do wstrzymania...
Jeśli zwiększyłeś przerwę na przerywaczu, a nie sprawdziłeś potem zapłonu, to teraz masz za wczesny. Zaczynasz od ustawienia przerwy a potem punktu zapłonu i już nic nie ruszasz. Sprawdź jeszcze, podmień, kondensator. Trudno będzie ci pomóc, bo widzę że nie potrafisz ocenić stanu przerywacza, a on powinien pracować precyzyjnie. Poproś kogoś na miejscu...
samochód stuka przy przyspieszaniu na zimnym silniku jak się rozgrzeje to znika prawie zupełnie.Stuki są podobne do stukania zaworów gdy zapłon jest za wczesny.Myślałem o czujniku detonacji,ponieważ ,luz zaworów jest dobry,luz osiowy wałka rozrządu też,krzywki i czopy wałka rozrządu OK,tłoki nie są lużne ,prowadniki zaworów i gniazda też były sprawdzane.dlatego...
Siema! Wiem,wiem był już kiedyś podobny temat ale jakoś zawisnął w powietrzu nie dająć odpowiedzi. A więć po kolei. Ostatnio przy wymianie rozrządu mechanik ustawil mi zapłon,twierdząc ze mam zbyt wczesny.( wg punktu zerowego na rozdzielaczu) Ustawił mi na lampe ale przy wolnych obrotach i nie ściągając żadnej wtyczki. Fakt że sterownik sam zresetowałem...
Niebieski to za wczesny. Jaka masz pewność ze pompa jest na 100%
Myślę że tak skoro wszystko sprawdzone, może być za wczesny.
Dzień dobry, Chciałbym podłączyć w aucie dodatkową automatykę sterowaną sygnałem zapłonu. Znalazłem sygnał zapłonu w wiązce od dogrzewacza silnika, ale po podpięciu przekaźnika komputer pokładowy wykrywa błąd "CHARGING PROBLEM" (domyślam się, że przekaźnik obniża poziom napięcia i to jest wykrywane przez komputer jako awaria alternatora). Czy są na...
Do jakiego samochodu? Ten przyrząd służy do diagnostyki pojazdów z zapłonem przerywaczowym, które zmodyfikowano do zapłonu elektronicznego we wczesnych latach 90, a taki ta probówka nie zdiagnozuje. Ponadto cały czas jest dostępny. Np na Allegro prosze wpisać: Próbnik Samochodowy 12 V
Witam! Czy rozwiązał może ktoś problem podmiany modułu w silnikach am6 z zmiennym kontem wyprzedzenia zapłonu na chiński moduł? Pacjent to Rieju 50 MRX 2006r zapłon to F5WX00 z sterownikiem/modułem Dellorto. Obecnie jest wszczepione coś takiego z symbolem JT140313 z standardową cewką WN co daje iskrę za wcześnie o jakieś 40°. Moduł orginalny jest uszkodzony,...
Witam Panowie. Potrzebuję pomocy odnośnie tego modułu "Ebza do Trabanta" chodzi mi o zasadę jego działania. Mianowicie chcę go podłączyć do motocykla CZ 350, a właściwie już podłączyłem i wszystko było by ok gdyby nie to iż jeden cylinder ma za wcześnie albo za późno iskrę, jeszcze nie wiem czym to jest spowodowane. Podłączyłem go do standardowego aparatu...
Jest to moduł sterowany z czujnika elektromagnetycznego, podobnego jak mają samochody w ABS. Posiada funkcję blokady przy zbyt niskim poziomie oleju i jak sądzę musi też regulować kąt wyprzedzenia zapłonu bo 40 st. przed GMP to na pewno zbyt wcześnie ;-) Niedawno, nie wiem jak to mogłem przeoczyć, stwierdziłem, że cewka zapłonowa ma przerwę na uzwojeniu...
Jak masz skode to powiedz mi czy u ciebie tez są takie krutkie przęłozenia skrzyni tzn: na trójkę zmienia sie przy około30km/h, a na 4 przy około 50km/h, a na 5 przy 70km/h, bo pózniej ogólnie jakos głosniej i nieprzyjemnie słychac silnik:( Nie za szybko to biegi zmieniasz? To że silnik troche hałasuje to już tak jest. Te silniki Skody troche hałasowy....
A w jakim celu byl opozniany zaplon? W LPG zaleca się przyspieszenie zaplonu o ok. 2-3 stopnie Zapłon był za wczesny aż o 7 stopni. Nie wiem w jakim celu???? Kupiłam auto i takie miał ustawienia (chyba). Auto dałam do sprawdzenia mechanikom zaraz po zakupie. Twierdzili, ze jest wszystko OK. Nie pomyślałam, że trzeba powiedzieć, co mają sprawdzać i...
Przy normalnym silniku, uzależnienie kąta wyprzedzenia, tylko od szybkości obrotowej, to spore uproszczenie(tak miał PF 126P), jeżeli chcesz żeby zapłon był maksymalnie wczesny, ale bez stuków, to powinieneś wziąć od uwagę dodatkowo obciążenie silnika (stopień otwarcia przepustnicy lub wartość podciśnienia za przepustnicą), normalne silniki gaźnikowe...
A czy po przeczytaniu jej będę umiał zrobić taką mapę ?? Odpowiedź na 100% brzmi NIE. Trudno rozmawiać o teoretycznie idealnym zapłonie w nieznanym silniku, jeśli się nie zna przebiegu ciśnienia w cylindrze w funkcji OWK (kąta obrotu wału korbowego - wykres indykatorowy) Zapłon należy zainicjować w takim punkcie aby maksymalnie wykorzystac cisnienie...
Napisz jaki dokładnie masz silnik. W czym mamy ci pomóc? Stronę mechaniczną załatwisz ty, więc zostaje elektronika. Podaj dokładnie model układu zapłonowego a najlepiej jego schemat wewnętrzny. Może się okazać że niewielka modyfikacja modułu załatwi sprawę wyzwalania iskry. Diodę świecącą trzeba na stałe zasilić i ustalić jej prąd na ok 20 mA. Opto-tranzystor...
Witam Panie i Panowie :) Mam problem z ustawieniem zapłonu w c360. Ciągnik kupiłem w lipcu ubiegłego roku i palił jak marzenie, chodził jak trzeba, rano odpalał, nie dymił - generalnie ciastko :) Jednak po pewnym czasie, jak się zaczęły nieco chłodniejsze noce ma problem z odpaleniem a w zimie to w ogóle (dym z komina idzie ale silnik ani mru mru :)....
Nowe pytanie. Z alternatora jak już pisałem wychodzą 4 kable. Dwa idą od impulsatora (podejrzewam,że jeden do modułu a drugi na masę)- czy istotny jest sposób ich podłączenia tzn. czy ma znaczenie który do modułu a który do masy? Gdzieś przeczytałem, że zmieniając ich podłączenie można wpływać na zapłon w tym sensie, że podłączenie 1-moduł 2-masa zapłon...
Witam Mam problem w smarcie Fortfwo 2004r benzyna Podczas rozruchu jest taka blokada i po chwili zaskoczy, Nadmieniam , akumulator dobry,napięcie nie spada poniżej 12v podczas uruchamiania , rozrusznik sprawdzony, Wygląda tak jakby zapłon był za wczesny i dlatego tak blokuje, Czy jest możliwość przestawienia zapłonu? bo nigdzie nie znalazłem żadne informacji...
Chodzi o to ,Ze niezgzdzają się znaki na kole pasowym i bloku siln.Poprostu widać że zapłon jest sporo za wczesny ,ale nie pokrywa się z żadnym ze znaków.Pasek rozrządu jest na swoim miejscu,silnik chodzi dobrze,więc nie ma mowy o przesunięciu o ząbek.Jeśli przekręce aparat.zapł.tak aby znaki się pokryły ,silnik chodzi żle.
Ok 10 lat temu zrobiłem sobie zapłon do mojej super bryki 126p na 51. Impulsy brałem z zablokowanego oryginalnego aparatu. Do obliczenia kąta wyprzedzenia przyjmowałem czas "poprzedniego obrotu" - zawsze to precyzyjniej niż nigdy nie działający regulator odśrodkowy na sprężynkach. Nawet poprawiło "kulturę pracy" :), jednak cały projekt powaliła temperatura...
na silniku jw\est czujnik wykrywajacy stukanie w silniku (wyglada jak gruba podkladka przykrecona na polowie wysokosci bloku) co pozwala ecu na ustawienie konta wyprzedzenia zaplonu, przy zbyt wczesnym zaplonie wystepuje spalanie stukowe, króre wlasie ten czujnik ma wykrywac i gdy jest oberwana poduszka pod silnikiem czujnik ten odbiera podobne sygnaly...
jeżeli jest pewny ,że w kablach jest wszystko w porządku ,to wymień aparat na inny i będzie dobrze,a co do blokowania na zimnym to zapłon za wczesny .
Właśnie że się ustawia, kołek służy tylko do ustalania koła pasowego na odpowiednim zębie. Precyzyjną korekte (poniżej skoku zęba) robi sie a fasolach koła pasowego, wystarczy popuscić 3 śruby na klucz 10. Ja ustawiałem na słuch i na dobre palenie. Sprawa nie jest łatwa, przesunięcie o grubość włosa już daje różnice. Wartości ustawczej czujnika zegarowego...
Witam. Mam zrobioną zapalarkę z lampy błyskowej. Była w niej żarówka neonowa która zapalała się gdy na głównym wyjściu było 285V a w miejscu podłączenia neonówki ok 70V. Problem jest taki, że urwała się mi ona. Początkowo pomyślałem sobie "ach wystarczy kupić nową" i tak też zrobiłem. Podłączyłem ją w miejsce starej ale zapala się ona za wcześnie, bo...
znalazłem w książce rozpiskę 3 hall - 6 hall 0 5 hall+ 1 cewka 1 - 4 cewka 15 + 2 nieczytelna była w ksiązce wię nie wiem czy to + czy - . 7 nie wykorzystana dzisiaj pojawiło się coś takiego że dostaje nagle kopa a za chwilę go muli, podjechałem na sprawdzenie zapłonu ( lampa stroboskopowa)do mechanika i na wolnych obrotach jest 6° natomiast po dodaniu...
Tak, tak. A co powiesz na średnioenergetyczny plazmowy zapalacz mieszanki uwarstwionej w piątym wymiarze silnika Honky? Jak on wpisuje się w temat? robokop. Proponuję przeprowadzić powyższe porównanie dla WSK. BANANvanDYK oczywiście ma rację. Nawet wartości szczeliny powietrznej zgadzają się z serwisówką Simsona. To jedyny praktyczny, a przy tym banalnie...
Dlaczego, to ma nic nie dać, skoro jeździ i ma się dobrze. W tej sprawie napisz też to inżynierów jawy. Bo oni się uparli i takie zapłony pchają tam od jakiegoś czasu - od 15 lat? Coś mieszasz trochę teorię punktu zapłonu, ja bym uznał że dla akurat jawy zapłon za późny to mniej niż 15 stopni przed GMP i miałbym rację, a zapłon za wczesny to więcej...
Zwarłem blokadę i osobno po stronie silnika i po stronie modułu, jak i razem i auto zachowuje się tak samo. Zadziwia mnie fakt, że po otworzeniu drzwi z pilota, otwierają mi się wszystkie okna do połowy(???) Nigdy wcześnie się to nie działo. Dodatkowo zaobserwowałem że zgasła dioda LED jak wchodziłem do auta, próbowałem odpalić, dioda LED zaczęła szybko...
nie mogę teraz zmienić zapłonu za dużo jest już zrobione, temat który podałeś już widziałem ale nie znalazłem tego czego szukam, potrzebny jest mi jakiś sposób/przyrząd aby wykryć tę iskrę w odpowiednim momencie, bo jest, ale nie wiem czy wczesna czy późna.
Gdy zaplon jest zbyt wczesny wystepuje spalanie stukowe, utrata mocy, gdy zaplon za pozny silnik bedzie chodzil bardziej miekko, lecz moc spadnie a spalanie wzrosnie. Przegrzewanie zaworow ma miejsce glownie wtedy gdy mieszanka bedzie zbyt uboga.
Witam, Mam takowy ciągnik do naprawy, tak więc objawy pewnie znane wszystkim. Postanowiłem wymienić końcówki wtryskiwaczy, trochę pomogło tzn. ma większą siłę ,ale na zimny silniku słabo pali. No następny krok pomyślałem pompa wtryskowa, no ale 2 lata temu kolega mówił ,że było u regeneracji, więc nie w tym tkwi problem. Po odpaleniu ciągnika i przejechaniu...
Zapłon ustawiony na 15° i silnik chodzi jak ta lala. Na początku ustawiłem na 10° (zgodnie z tabliczką jaką znalazłem na jednej z pokryw) ale silnik wyraźnie miał za wczesny zapłon. Po przestawieniu na 15° wszystko wróciło do normy. Wygląda na to, że pokrywa nie była jednak z tego silnika.
Witam, chyba za wcześnie chwalenie się ogarniętą instlacją... Po przejechaniu 200 kilometrów problem wrócił do punktu wyjścia i nie mam pojęcia jak to dalej ugryźć... Auto zachowuje się jakby nie dostawało gazu, a po zdjęciu przewodu zasilającego listwę wtryskową na odpalonym silniku zamiast białej strugi gazu wydostaje się z niego gaz bezbarwny (bardziej...
Mam teraz nowe obserwacje, mianowicie: Gdy rano zapalam na zimnym silniku, wszystko jest OK, mniej więcej do czasu gdy auto przełączy się na gaz, potem zaczyna się zabawa z cylindrami. Jeżeli w trakcje jazdy wyłączę LPG i przełączę się na benzynę problem mimo to nie ustępuje i samochód dalej pracuje na nie wszystkich cylindrach. Jeżeli samochód zgaszę...
Nie wal mam prosty krzywek tez nie mam dwóch tylko normalnie jedna wydawało mi się ze platynki rozwierają się dwa razy jednak nie. Platynki zaczynają się rozwierać 1.8 mm przed GMP a kończą się rozwierać miej więcej pół obrotu kołem i zamykają się (z tego mi się wydawało ze się rozwierają dwa razy bo gdy tłok był na dole to one są jeszcze rozwarte)....
Załączam rano zapłon silnik pracuje normalnie .ale gdy osiągnie 82 C przechodzi w tryb awaryjny .termostat puszcza na duźy obieg i temperatura trzyma 82-84 C nawet po przejechaniu 20 km Czyli tak jakby nie dawał moźliwości aby silnik się nagrzał .Ikomp. widzi to jako błąd . A źe numer błędu wskazuje na przepustnice i pedał gazu to jest skutek trybu...
Witam. Miałem awarię wałka rozrządu (wydechu). Pękła jedna z dźwigienek i zablokowała krzywkę, która się ukręciła. Auto-CITROEN JUMPER 2,2 HDI 120 KM, silnik PUMA. 2007 rok. Silnik pracował do końca. Dopiero jak go zgasiłem, nie dało rady odpalić ponownie. Wymieniłem wałek , dźwigienkę. Sprawdziłem zawory. Kupiłem nowy łańcuszek rozrządu i napinacz...
Witam. Wziąłem dzisiaj świece z 5 przełożyłem do 6 i iskra była. Czyli cewka dobra zostaje tylko wymienić świece i powinno działać tak? Ja już to zrobiłem w poniedziałek jadę pod komputer podłaczyc i będę dawał znać. Wiem że pytanie zadam teraz zbyt wcześnie Ale co jak okaże się że błąd dalej będzie co w tedy może być nie tak?
Panowie, nim rozpoczniecie dalsze dywagacje rzućcie okiem na ten temat, tego samego kolegi bo na 99,9% te sprawy są powiązane. Ten sam autor tematu, ten sam pojazd. Kolega z tematu wstawił jakiś dziwny, najpewniej chiński zapłon CDI i ma po prostu cyrki. Więc zapewne zapłon po "wymianie" dalej nie działa jak powinien i cześć. Dodatkowo, jeden czujnik...
Powodem wymiany tylu elementów jest stopień zużycia poprzednich ( magneto i stator zmienione ponieważ ktoś wcześnie ściągał Magneto łapiąc za zewnętrzny obwód i zostało skrzywione przez co tarło o stator delikatnie i impulsator ) jedyny problem jest taki że jestem przekonany iż stare Magneto sprawdzałem z nowym pod kątem położenia klina i wypustu ....
Witam, to raczej w miare nowoczesny motocykl, to nie nastepuje tu 'rozdzwiek / LO dzisiejszego paliwa - do zaplonu', jak przy 'zabytkowych', o niskim stopniu sprezania 5 - 7 : 1 [ ktore byly skonstruowane na 68 - 72 Oktany ]. To najprosciej ustawic tak, jak jest w instrukcji podane, no chyba - ze sie chce 'dostrajac silnik / zaplon' bardzo precyzyjnie...
Podaj więcej informacji. Czy zalewa świece? Wygląda na problem z iskra lub za wczesny zapłon.
No to testuj. MOże lambda przekłamuje jak pisałem wcześnie. Sprawdź napięcie na tylnej sondzie czy nie stoi blisko zera. Psiknij plakiem w dolot i zobacz reakcję sond .
Jak zachowuje się silnik, po odpięciu fajki ze świecy, też odbija. Jeżeli tak, to nie jest to wina zbyt wczesnego zapłonu zapłonu. Wyjmowanie klina, to nie jest dobry pomysł. Bolec odprężnika wystaje około 1.5 - 2mm, ale nie jest to aż tak istotne. Ważne aby po cofnięciu, był poniżej płaszczyzny krzywki. Ten silnik, pracował wcześniej prawidłowo?
Witam, mam problem z Toyotą Rav4 2.0 16v 3S-FE z 1998 roku. Jest to model z dwoma cewkami zapłonowymi, bez aparatu zapłonowego. Problem polega na tym, że samochód nie odpala - podczas kręcenia rozrusznikiem nie ma iskry i wtryskiwacze nie działają, ale pompa paliwa pracuje i ciśnienie paliwa wynosi 3,5 bara. Najdziwniejsze jest to, że iskra pojawia...
3 mm przed GMP mają zaczynać się otwierać. Przerwa na platynkach 0,3 (0,25 trochę mało). Najpierw ustaw przerwę, a potem punkt zapłonu. Jeśli po ustawieniu punktu zapłonu stwierdzisz że zmieniła się przerwa to cała procedura od nowa, aż do skutku. Chyba że pogodzisz się ze zmienioną przerwą i tak zostawisz. To cofanie mieszanki może być spowodowane...
Kopci na niebiesko - za pózny zapłon, a na czarno za wczesny. Przyśpiesz zapłon. Pojedż troszkę pompą 'pod włos', czyli w przeciwną stronę obrotów pompy, zabaczysz jak z kopceniem i powinno przybyć 'zagubionej wcześniej' mocy. Jest jeszcze pytanie, czy nie bierze zbyt dużo oleju ??? Pozdr.
Zwiększenie przerwy na świecy (powinna być 1.0 - 1.1 mm), minimalnie opóźnia zapłon. Wyrywanie sznurka może być przyczyną zbyt wczesnego zapłonu.
Wzruszyłem się przy tej historii o sprężynkach. Szczególnie fragment o piwnicy mnie ujął. Ustawiłeś wczesny zapłon na początku, więc styki palca rozdzielacza i kopułki na wysokich obrotach dzięki omawianym ostatnio sprężynkom było za mocno oddalone, a wtedy bęc! Około 25kV w otwartym obwodzie znalazło sobie drogę przez palec rozdzielacza na wałek aparatu...
Za wczesny zapłon. Trzeba jeszcze raz sprawdzić czy nie doszło do przesunięcia momentu zapłonu.
Jak podają poradniki kierowców z lat 60-ych strzał w gaźnik (tzw. kichanie) jest spowodowane zbyt wczesnym zapłonem. Twoja kosiarka może mieć ustawiony zapłon na sztywno bez możliwości regulacji. W takim wypadku trzeba sprawdzić czy coś się nie poluzowało w układzie zapłonowym i przy połączeniu silnika z gaźnikiem.
Opel Vectra 1.6i 1991r. Proszę o pomoc w zlokalizowaniu co jest uszkodzone. Auto na zimnym silniku odpala prawidłowo. Gdy silnik jest rozgrzany ciężko odpala, tzn. w momencie rozruchu coś go hamuje tak jak by miał za wczesny zapłon. Dość często po uruchomieniu ciepłego silnika, zapala się lampka od silnika i wtedy auto podczas jazdy szarpie. Po wywołaniu...
A zapłon ustwiłeś??? od tego bym zaczał. Jest to obiaw zbyt wczesnego zapłonu. Przestaw minimalnie zapłn przekręcając(minimalnie-lekko puknij) apartem zapłonowym przeciwnie do wskazówek zegara(patrząc z góry).
Jeżeli chodzi o zbyt wczesny zapłon, to możliwe że jest uszkodzony klin kola zamachowego, lub moduł zapłonowy. Spróbuj, zwiększyć przerwę na świecy.
Ja mówię o najprostszym silniku - np. 126p tam niezależnie ile oktanów zatankujesz - masz takie same "osiągi" Dobrze napisałeś - maluch ma "osiągi". jasne że są to różne paliwa i mają różny potencjał mój komputer "uczy się" zalanego paliwa.. czujnik stuku plus soft który stara się dawać zapłon jak najwcześniej (z rozsądkiem) Zapłon jak najwcześniej...
Romet 777 4t Nie działa jak powinien.Na początek moja rada to lektura.Poczytaj,poznaj swój motorek,zobacz jak pracuje silnik.Jest to dwu sów.Zobacz którym momencie masz zapłon./Po odkręceniu dekli tak by można było odkręcić świecę i pokręcić kołem zamachowym. Po wykręceniu świecy musisz wstawić w miejsce świecy przyrząd lub sufmiarkę. Gdybyś nie miał...
Jeżeli cofa Ci się wał po wyłączeniu silnika, to najprawdopodobniej jest za wczesny zapłon. Przejrzyj elementy odpowiedzialne za zapłon.
oczywiście też teoretycznie wiem, że tak jest z lpg że trzeba przyspieszyć zapłon. Ale interesują mnie dwie rzeczy - czy komputer ECU w aucie sam sprawdza jak bardzo może przyspieszyć zapłon przy danym paliwie - np. benzyna 95 i 98oct. Jeśli tak jest, to oczywiście wariator nie jest potrzebny, bo ECU sam przyspieszy zapłon. Nigdzie nie mogłem sie tego...
własnie sprawdziłem i wszystko ok, elektrozawory oba chodza. Miernikiem troszke pojezdzilem po płytce i zahaczyłem o nozki jednego z mikro wyłacznikow(nozki sa bardzo bliziutko siebie)i pstryknał przy okazji otwarł na chwilke elektrozawory ,ale na szczescie nic niby ne poszło-jest tak jak wczesniej czyli kontrolki w najlepszym porzadku a gazu nie puszcza...
Oświeżam temat, bo robi sie ciekawie. Nie sądziłem że ten silniczek da mi tak popalić, ale nie ma szans zeby mnie pokonal :) Z wałkiem rozrządu doszedłem już do ładu, nagiąłem trochę sprężynę mechanizmu odprężającego który działa na zasadzie siły odśrodkowej czyli po uruchomieniu silnika wałek zaczyna kręcić się na tyle szybko że garb do odprężania...
A właśnie ,że metaliczny stukot to prawdopodobnie za wczesny zapłon. :yes: Wczesny zapłon daje stukot pod obciążeniem i kiedy szybko naciśniesz gaz to też będzie stukał. Na razie zajął bym się tym, a nie szukał problemu w wale, który dostał luz po osiowy. Opóźnij zapłon, stuki powinny ustać. Lejące wtryskiwacze to dużo białego dymu, ja tak kiedyś miałem...
Możliwe uszkodzona świeca, zbyt wczesny zapłon...
Witam Posiadam chińska wiertnice ,marka no name ... W zeszłym roku rozsypało się Magneto. ...........po wyciągnięciu starego i włożeniu nowego ,p Wiertnica nie odpala Iskra na świecy jest Wlałem trochę paliwa do cylindra ale bez skutku Co mogę jeszcze zrobić ,sprawdzić ? Obecność iskry nie decyduje jeszcze o poprawnie ustawionym zapłonie. Nie znam...