Pobór wg. chińczyka ~40-50W (pewnie po rozgrzaniu) ~4-5A*6godz*3dni=~90Ah. Ja bym dał minimum 120Ah.
Tak, to bateria do webasto.
Więc to nie wina akumulatora tylko niedbałego połączenia okablowania lub uszkodzony sterownik ogrzewania.
Zaraz się zacznie. że będzie niedoładowany Się nie zacznie, o ile normalnie myślący ludzie zaczną się udzielać, a nie bajkopisarze.
Podałem instrukcję. Wyjmij bezpieczniki, poczekaj kilka minut i włóż z powrotem. I chyba coś z akumulatorem nie tęgo.
Masz zablokowane webasto. Reset akumulatorów i reset webasta powinno załatwić problem. Metoda wyjmowania bezpiecznika nie zawsze działa.
do czego podłączyć ten żółty ?. Diagnoza. Wolny lub do OBD. Linia K.
Prąd inicjacji to max prąd jakim można ładować akumulator gdy jest rozładowany.
Włącza się ochrona przed rozładowaniem akumulatora. I teraz dwie opcje albo aku słaby albo gdzieś na zasilaniu sterownika webasto jest spadek napięcia. Fajnie byłoby podejrzeć napięcia zasilania w blokach pomiarowych modułu webasto i porównać z tym na akumulatorze.
To jaki przenośny model Webasto,do samochodu polecacie który jest na paliwo lub akumulator ?
Witam. Potrzebuje podłączyć webasto poza samochodem. Chciałbym je zasilać jakimś zasilaczem zamiast akumulatora. Czy polecicie mi jakiś gotowy zasilacz który pociągnie webasto zaznaczam że próbowałem prostownikiem to zepsułem webasto. Pozdrawiam
Problem zapewne nie tkwi w tym Webasto tylko w rzeczywistym stanie akumulatora (pojemności).
Masz na warszawskiej 8.
65+55= 120W 120W/12V= 10A 10A*0,5h= 5 Ah 5Ah * 2= 10Ah (żeby nie rozładowywać AQ) Prądu bardzo nie wiele więc po co to robić ?
Jakie auto? Jakie Webasto?
Auta z webasto mają akumulatory o większej pojemności. A vany i busy drugi akumulator.
Co może być przyczyną rozładowania. Pracujące webasto.
Witam Posiadam Astrę II G 1.4 90 km Akumulator 55A alternator fabryczny Myślę, czy dało by radę założyć jakieś prymitywne "webasto" Miałoby to wyglądać następująco w kabinie pod fotelem pasażera umieściłbym akumulator żelowy 12v o możliwie dużej pojemności ze 100-150 Ah. Ten akumulator byłby zasilany z alternatora i do niego byłaby dołączona farelka...
Webasto masz zasilane z drugiego akumulatora ,czyli sterowanie dmuchawy z webasta dajesz na cewkę tego jednego przekaźnika ,a przez dodatkowy bezpiecznik zasilanie na zacisk 87 przekaźnika.Należy jednak pamiętać by dmuchawa była włączona na na porętle.
Dobry patent to drugi malutki akumulator do webasto. Pomysł dobry, a nazywa sie "przerobienie dogrzewacza na ogrzewanie postojowe." Problemem może być wysterowanie twojego sterownika, bo jak jest po CAN'ie to będzie zonk. Prawdopodobnie będziesz potrzebował sterownika webasto, jak masz farta to wystarczy tylko podać + na pin 1 lub 3 (ale sprawdź wcześniej...
Sprawdź napięcie zasilania, jakie przychodzi do webasto, ten błąd to niskie napięcie. Spróbuj dołądować akumulatory lub uruchomić ogrzewanie na pracującym silniku. Jeżeli napięcie jest ok. to do wymiany kaseta.
Dzięki za odpowiedź, ale ten post nic nie wnosi do tematu, nie przedstawiłeś żadnej propozycji czy rozwiązania, tylko skupiłeś się na kwestiach totalnie nieistotnych w temacie. Co do Webasto to i w suchym i mokrym najwięcej prądu zużywa dmuchawa, która w obu przypadkach jest oryginalna, ta od strony pasażera, dmuchająca powietrze do środka pojazdu (chyba,...
Jakiej pojemność są te akumulatory? Bezpieczne naładowanie maksymalnie rozładowanego i kontrolowanie prądu ładowania zajmie z 10 godzin tyle musiał by pracować silnik. Są samochody co mają webasto i dwa akumulatory są ładowane z alternatora i dodatkowy akumulator zasila tylko webasto.
Witam po włożeniu akumulatora webasto zaczeło wariowac,samo się włączyło chciałem wylączyc z panela ale tylko migało.Patrze a paliwo się leje z tego rozpołowienia, w webasto co tam ta rurka jest, już raz tak było poprzednim razem jak wyciągałem akumulator ,jak to się przelewa? Bo teraz nie leci
Daj do elektryka niech to ogarnie, i nie spalisz budy. Podczas ladowania akumulatora.
Sterowniki silnika? Sterownik webasto? Odpinał zasilanie?
Ceramiczny bezpiecznik to taki, jak w maluchu , w polonezie. Płytkowego bezpiecznika (taki jak w autach po 2000r) nie kupisz na 8A, dlatego musisz ceramiczny założyć. Po drugie ważniejsze jest czy odpalisz auto po użyciu Webasto. W tym celu możesz założyć urządzenie by rozłączało Webasto gdy jest słaby akumulator. Moim zdaniem wystarczy raz w tygodniu...
Wszystko znjdziesz na wikipedii albo na google .Na lin chodzą w aucie ukkłady komfortu , dzrzi , zamiki , okna , lampy , alternator , czasem moduł nadzorowania akumulatora . Czasem jeszcze układ klimatronika i webasto .
To pod fotelem-jak był odłączony to jakby w całym samochodzie nie było prądu-dla tego się zdziwiłem jak dzisiaj zaglądam w zapas a tam aku.. Od czego to jest do jasnej ciasnej :) Historia o webasto by się trzymała kupy bo handlarz mówił że ma wyjęty bezpiecznik od webasto.. Podejrzewam że akumulator jest do bani i żeby nie sypało błędami albo wydawało...
Witam!! Koledzy może sie ktoś orientuje jaki powinien być akumulator do webasto - dodam ze akumulator jest oddzielny pod siedzeniem kierowcy. Czy musi być jakiś specjalny , jaka pojemność itp. Jeśli wiecie proszę o pomoc. Pozdrawiam
A czy teraz możesz mi pomóc, bo po wymianie bezpiecznika nadal nie ładuje akumulatora w bagażniku?
Można też do akumulatorów podłączyć prostownik do ładowania.
Jest to rezystor ceramiczny obniżający napięcie do silnika nadmuchu. Po rozpięciu jego nie będzie się włączał nadmuch wewnątrz kabiny podczas pracy webasto wskutek czego nie ogrzeje wnętrza samochodu. Jeśli pada Ci akumulator po 15min pracy Webasto radzę wymienić akumulator.
Witam. Założyłem sobie do Mondeo MK3 2.0 PB Webasto ThermoTop C. Mam akumulator 60Ah. Gdy Ogrzewanie chodzi 30 min autko ma problem z odpaleniem. Akumulator ma 9 lat więc zakładam ze już się kończy. Pomyślałem że przy zakupie może warto by kupić 72Ah. Taki jest w Dieslach i wydaje mi się że alternator go naładuje. Czy jest sens kupić o 12Ah akumulator...
WItam Właśnie nie chcę aby było non- stop włączone. Z tego co wiem to owe webasto po osiągnięciu zadanej temperatury mocno zwalnia ale palnik jako tako dalej chodzi do puki się go nie wyłączy. Mi zależy na tym aby w przypadku spadku temperatury samo się włączyło a po jej osiągnięciu samo się wyłączyło chociażby ze względu na zużycie energii z akumulatora.
Kolego czy ogarnąłeś temat bo przerabiam ten sam problem i nie wiem jak to ogarnąć.
Znaczy się, działa non stop wentylator, ale nie grzeje? Możliwe, że padł tranzystor sterujący (zwarcie) wentylatorem.
Witam. Mam świeżo zamontowane Webasto Thermo Top C w Discovery TD5. Zasilanie bezpośrednio podpiete do akumulatora. Ujęcie w baku + pompka paliwa. Problem polega na tym że rano jak samochód jest zimny, webasto nie odpala. Po uruchomieniu silnika samochodu na krótki czas u webasto odpala bez problemu. Akumulator świeży, napięcie na klemach ponad 12 V....
masz fabrycznie zamontowane webasto ,samochod ma jeden akumulator czy dwa ,jak jeden to napisz jakie ma parametry , webasto pobiera prad na postoju z akumulatora czy miales juz taka niespodzianke ze po przyjsciu do samochodu akumulator byl rozladowany i nie mogles uruchomic silnika
Kombinowałem, czytałem i wyczytałem że problem może być ze spadkiem napięcia na przewodach zasilających webasto. Skruciłem te od bezpieczników do akumulatora i webasto zadziałało. Więc temat kończe.
I teraz musisz znaleźć tego ukrytego pożeracza prądu. Typowy pobór prądu po uzbrojeniu alarmu wynosi 30 do 40 mA.
... z napięciem wyjściowym np 12,8V ... Za niskie! Musi być w przedziale 13,8 ... 14.4V (dla 12-voltowego), dla pracy buforowej zaleca się 13,8V, a dla pracy cyklicznej - do 14,4V.
Jest orginalne webasto odlaczenie akumulatora nic nie pomogło. Podjadę do kogoś na komputer jutro w takim razie. A co z temperaturą zewnętrzną? Nie ma wpływu?
Żaden separator tu nic autorowi nie pomoże, bo prawdopodobnie nie chce robić przeróbek w instalacji auta które jest na gwarancji, a jedynym rozsądnym rozwiązaniem w tej sytuacji jest odłączenie Webasto od instalacji auta i podłączenie pod dodatkowy akumulator którego to ładowanie można rozwiązać w prosty sposób. Poza tym nie wiadomo dotąd jakie to Webasto,...
Witam Mam prolem z Volvo FH4 z 17 roku. Problem polega natym ,że podczas krótkiej pauzy w środku nocy wyskakuje komunikat aby uruchomić pojazd ponieważ zbyt nisko spadło napięcie akumulatorów. W nocy odpalone webasto, lodówka. W Volvo są nowe akumulatory, nowy czujnik akumulatorów. Pojazd podczas postoju pobiera 1,1-0,9 A. Po wyłączeniu akumulatorów...
Kolego, mam to samo. Swoim Webasto czerwone kółeczko wyświetla się zaraz jak podłączę do akumulatora i nie wiem, o co w tym chodzi, ale Webasto działa normalnie.
Witam ! mała podpowiedź , możliwy spadek napięcia na akumulatorze auta , i Webasto lub Eberszpecher nie odpali , spróbuj przed odpaleniem podłączyć prostownik lub drugi akumulator .
Nie ma komunikacji jak mniemam bo nie ma prądu na webasto. I padnięty był akumulator pod fotelem. Pytanie który to bezpiecznik pod maską ? Przekaźniki pod fotelem są okej. To by tłumaczyło wstępnie zjarany bezpiecznik … Dodano po 1 Webasto fabryczne z pilotem. Silnik CAAC 2.0 140km
(at)andreweczek Chcę coś gotowego. (at)sosarek Chińskie Webasto 8 kW + akumulator AGM 10 Ah, który będzie robił za bufor w razie awarii zasilania.
właściciel podłączył sobie chińskie Webasto bezpośrednio z akumulatora akumulator sam w sobie nie ma elektroniki
Akumulator jest pod pokrywą. Pokrywa jest dokręcona na dwie śruby po bokach. Po odkręceniu masz dostęp do akumulatora. U ciebie jest tak jak na fotce? http://obrazki.elektroda.pl/5033411200_1...
pomiary były robione na aku bezpośrednio i na samym webasto. Akumulatorek jest w bagażniku i różnica jest około 0,13-0,17V więc spadki nie są bardzo duże na zasilaniu. Utlenienie styków też już odpada bo wszystkie były czyszczone... jeszcze planuję może w weekend poskracać wszystkie kable zasilające od samego webasta ale nie sądzę by to aż tak pomogło...
Tylko podpinaj pod akumulator a nie prostownik bo spalisz sterownik. !!! Piec bierze przy uruchomieniu 200W.
Akumulator.
D3W, jakieś starsze d3L,D4l Tylko do tych będzie musiał dodatkowy zbiornik na olej napędowy zamontować. Drugą sprawą jest elektryka. Jeżeli zamierzasz dłuższy czas się ogrzewać to akumulator długo nie pociągnie.
wydaje się że problem nie tkwi w akumulatorach tylko w samym sterowniku webasto .spróbuj w serwisie niemieckim .polskie serwisy zeszły na psy kilka lat temu .
Z fabrycznymi webastami będziesz miał problem. Są drogie i paliwożerne. Lepiej zamontuj coś z chinola https://www.google.com/search?client=fir... Akumulator dodatkowy musi być. Na allegro są moduły do ładowania dodatkowego aku.
nadal nie rozumiem mamy busa miedzynarodowego, 2 akumulatory, ladują się z alternatora, latem gdy nie włączam webasto to ladują sie 2 akumulatory, będzie to szkodliwe? jak rozwiązać ten problem?
Jak kolega wyżej pisze, żeby webasto na stole odpalić trzeba porządne źródło zasilania znaleźć (Naładowany akumulator)
Akumulator 100Ah 760A Webasto montowane przy zabudowie. Jeździłem kilkoma już Masterkami i nigdy takich problemów nie miałem. Akumulatory wytrzymywały po 12 godzin pracy Webasta. Zmartwiło mnie zbyt niskie ładowanie alternatora - 13.45V.
W adaptacjach webasto sterownik "aux heat"ustawiasz próg napięcia kiedy webasto ma się wyłączyć.
Chińskie Webasto 8kW+lampka LED. Naładowany akumulator 12V 100Ah, wystarczy na około 10 godzin pracy. Przyczepę kampingową ok. 20 m2 daje radę ogrzać do około 20 stopni.
od 2005r w bagażniku nad akumulatorem pozycja 63
Sterownik uszkodzony.
A akumulator sprawny? Na start takie webasto żre okolo 14 A
jak dodaje webasto to wkładam większy akumulator Po co ,Webasto zużyje około 3Ah do nagrzania silnika do 60 stopni . Mamy leciutki rozruch , podgrzany akumulator (wydajnieszy ) . Pozdrawiam
10A na Webasto? Co to za model jeśli można spytać?
FH z 2007 roku bezpiecznik 97 ma w skrzynce z akumulatorami
Witam, po naciśnięciu przełącznika webasto nie działa , kontrolka nie świeci. Z przełącznika można wejść w menu i ustawić timer, temperature, ale webasto i tak nie startuje o ustawionej godzinie , akumulator był odłączany i nie pomogło :(
A czy zdarzyła się w tym czasie jakaś przerwa w zasilaniu? Tak i to nie raz. Co się stanie, gdy zasilania sieciowego zabraknie na tak długo, że akumulator się całkowicie rozładuje? Co się stanie, gdy zasilanie włączy się w sytuacji całkowicie rozładowanego akumulatora? Pierwsza opcja jest niemożliwa technicznie, widocznie nie znasz zasady działania...
Pytanie co z akumulatorem. Jak webasto pracuje zużywa prąd dlatego jest ograniczenie do 30 min pracy.
Może lepiej spróbować przerobić Webasto na 12v?
Przecież był w naprawie i teraz chodzi, na krótko 20min go katowalem pod akumulatorem, webasto też je uruchamia wszystko odbywa się prawidłowo a mimo to sterownik wyłącza webasto
Desel wiadomo inny moment obrotowy i mniejsza buda więc pewnie zostawi wszystkich w tyle :shii: :D Pamiętaj , ze spalanie i duży moment obrotowy w 10 letnim dieslu to nie wszystko. A ogrzewanie w zimę? Będzie na prawdę ciepło jak już dojedziesz do pracy, a jeśli ma pogrzewacz to kosztem życia akumulatora, chyba, ze webasto. Akumulator musi być w min....
Będzie to chińskie webasto, czyli rozumiem, że jedyny rozsądny sposób to akumulator i prostownik?
Zastanawiam się na ile mniej więcej godzin pracy wystarczy nowy akumulator 60 Ah. Mały akumulator jak na dizla i webasto. Piec działa na postoju ok 15minut. Tyle mu starcza do nagrzania.[/quote] To jest dodatkowy akumulator tylko do zasilania ogrzewania postojowego. Fabrycznie też był tam zamontowany 60 Ah, większy nie zmieści się pod siedzeniem pasażera.
W piecu sa rezystory mocy zobacz czy nie popekane luty, zmierz swiece i 2 czujniki temperatury.. mam nadzieje ze odpalałes na akumulatorze naładowanym.
Webasto odpaliło.Po odłączeniu akumulatora na 3godz. problem nieaktualny.
Dla przeciętnego śmiertelnika ważne jest ile z aku wyciągnie jeśli go będzie eksploatować normalnie w samochodzie. Ale zauważ że samochody z odbiornikami prądu z akumulatora jak np. webasto mają dużo pojemniejsze akumulatory niż auta bez wodotrysków. 90Ah to taka średnia pojemność jak na zimny klimat i wodotryski. W beznynie volvo mam 95Ah i jest wg...
Ja nigdy nie stawiam, zawszę diagnozuję problem. Wypnij pompkę (wtyczkę) z sterownika, podłącz ją na krótko do akumulatora.(Nie pomyl plusa z minusem) Zamiast pompki podłącz żarówkę 5W do sterownika. Uruchom webasto. Jak ruszy i będzie działać masz uszkodzony sterownik.
Przecież tak ma być. Gdy Webasto grzeje płyn chłodniczy to dmuchawa ma wyciągnąć ciepło do kabiny jednocześnie nie rozładowując akumulatora.
Założenie jest takie że najpierw uruchamia auto, potem włącza grzałkę, dlatego nikt nie pyta o akumulator. Webasto fabryczne można zamówić za rozsądne pieniądze do diesla ale ma ten minus że grzeje płyn w obiegu chłodzenia więc dodatkowo pracuje pompa obiegowa płynu i musi być włączony nawiew. Wersje które dmuchają gorącym powietrzem są dużo droższe...
No i widzisz masz odpowiedź pompka a nie sterownik. Po to właśnie była potrzebna żarówka. Teraz kupujesz inną lub robisz rzeźbę z rezystorem a pompka pod przekaźnik i do akumulatora. ;)
Za cenę akumulatorów kupisz webasto Top C analogowe ,i nie musisz nic ładować i wozić w kabinie . Są też i suche TOP AIR lub AIR TOP .
Dziękuję Wam za odpowiedzi i podpowiedzi, na szczęście piec jest analogowy:D, już wszystkie elementy mam. Webasto sprawdzone pod akumulatorem i miską z wodą - wszystko działa. Jutro podłączam mam schemat istalacji elektrycznej Patrola już wim jak i gzdie się podpiąć. Jak się uda to w przszłości mogę służyć radą.
z zakresem pomiarowym 20Amper Nie mam takiego, 10A max ma przewodowy dlatego mierzyłem cęgowym. Webasto załącza wentylator (a ściślej to przekaźnik) jak temperatura płynu ma około 30-35 stopni, temperatura zewnętrzna nie ma znaczenia. Akumulator 65 Ah.
Ok. W takim razie dlaczego błąd występuje przy różnych akumulatorach od 11-14,4 V?
Ludzie tak montują i wszystko podobno śmiga. W sensie ten zasilacz, zasila chińskie webasto, zamiast bawić się w akumulatory samochodwe. A co ten 360W, zdecydowanie za duży czy o co chodzi ? Te ogrzewanie mam kupione: https://allegro.pl/oferta/vevor-ogrzewan...
Piec nie odpali, gdy napięcie na akumulatorze będzie mniejsze niż około 10,5V (dla różnych pieców może się różnić). Sprawdź dokładnie podłączenie zegara. Zawsze istnieje możliwość dołożenia zegara Webasto, jeżeli nie będziesz umiał wzbudzić swojego oryginalnego.
Tak jak kolega opisał, duży akumulator, stabilne napięcie i wszystko pracuje bez problemu.
Witam. Ostatnio często wyciągam akumulator do ładowania. Mam takie pytanie, jak zabezpieczyć klemy, aby nie zwarły się z akumulatorem w czasie jego wyciągania lub wkładania (mam ciasno w moim Golfie, bo jeszcze przewody od webasto idą koło akumulatora) Wystarczy je w jakiś worek zawinąć czy materiał ?? Pozdrawiam pytlowany
Ile razy już to było omawiane... Wsadź w zimie suszarkę do wnętrza (2kW) i zobacz jaką furrorę zrobi... A teraz weź akumulator 90Ah, przyjmij że przy temperaturach ujemnych pojemność akumulatora leci na łeb i zostanie użyteczne ~40Ah (przy rozładowaniu prądem 1C...) tj. ~450Wh. Czyli ta suszarka podziała w porywach kilka minut. Na niewiele to się zda,...
Witam, czy problem się rozwiązał ? W moim webasto dzieje się coś podobnego wymieniałem akumulator, czujnik temperatury, świecę żarową i nic.
3 klamki do wymiany oraz webasto uwalone. Jeżeli chodzi o kodowanie baterii to najważniejsze żebyś poprawnie A i ah wpisał, numery seryjne wpisz jakie chcesz nawet z starego aku.
Kolego, skoro pieniądze nie grają roli warto zainwestować w podgrzewacz albo piec Webasto lub Eberpacher . Akumulator starczy na prace nawet i 100 godzin przy pojemności 250Ah, ropy lub benzyny wiele nie zużyje. Zależy jeszcze co to ma podgrzewać, czy lepiej powietrzne czy wodne, ale wybór należy do Ciebie.
Tu chyba są mylone pojęcia - bezpiecznik 5A na przewodzie energetycznym ? Ja zrozumiałem, że bezpiecznik jest w obwodzie dodatkowego akumulatora zasilającego webasto a nie głównego samochodowego. Może autor tematu dokładnie wyjaśni (o ile potrafi) w jakim obwodzie jest ten bezpiecznik.
podczas normalnej pracy i postoju przetwornica zasili webasto i podładuje akumulatory. Zobacz jakie straty.... Bez sensu. Lepiej ładować akumulatory z alternatora, wykonując przełącznik 24/12V
Czyli polecasz akumulator głębokiego rozładowania. Dzięki wielkie za odpowiedź. Lecę szukać :)
Dziękuję za odpowiedź. A jakbym nie chciał równolegle? Chodzi o to, że jak podłącze równolegle to prąd cały czas będzie płynąć przez przekaźnik, natomiast w moim schemacie, jeżeli wystąpi brak w dostawie prądu (albo zasilacz odejdzie w zaświaty) to stycznik chwilowo przerwie prąd i nagrzewnica się zresetuje. Po chwili zacznie płynąc prąd z aku po zwarciu...
Jeżeli masz webasto to powinieneś mieć drugi akumulator pod siedzeniem kierowcy, jeżeli tam jest to może akumulator zdechł drugi. a na odpalonym też niema zasilania. Bo powinien tam być przekaźnik który puszcza napięcie na drugi akumulator po odpaleniu. Dodano po 1 Podaj dane samochodu dokładne, Rok pojemność konie jaka wersja to wysle ci schemat tego...
akumulator webasto sharan akumulator webasto webasto rozładowuje akumulator
unifi kamera wąż ssać odkurzacz komputer wyłącza zaraz starcie
Audi A1 S-line – zamiana felg 17" 215/40 R17 na 15" stalowe: jaki rozmiar opon wybrać? Zegary Renault Kangoo 1.2 16V 2006 P8200336483-E – gdzie kupić, zamienniki, naprawa