Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
A jak pozostałe biegi?
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
Nie ma zasilania. To powinien być błąd w ECU związany z przekaźnikiem wolnych obrotów. Jeśli przewód ok to usterka w BSM. Połącz testowo przewód od BSM z tym na którym masz zasilanie po zapłonie. Oczywiście odetnij przewód przy BSM dla bezpieczeństwa.
Zwieraj piny we włączniku bimetalowym w chłodnicy masz tam plus i 2 piny od biegów.Jesli dziala to może być włącznik. Jeśli brak reakcji sprawdz żarówką czy dochodzą oba napięcia na wentylator , Bieg 1 i 2 osobno. Jeśli tak uszkodzony wentylator jeśli nie moduł na podłużnicy ,zasilanie, itd
Moduł elektryki komory silnika czarna kostka(12pinów) pin 9 kolor kabla łososiowy - podaje on masę na przekaźnik opisany jak k06 - wyjście na wentylator fioletowy.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle . Lubie te fachowe podpowiedzi fachowców od osobówek w tematach na temat ciężarówek. Sprawdź biegi wentylatora, sprawdź płyn hamulcowy, sprawdź linkę od ręcznego…
Plus to brązowy na kostce, minus czarny- to przewody zasilające. Cienkie to sterujące, Prędkość regulowana masą.
Uszkodzony rezystor wentylatora. Nie działał pierwszy bieg.
Też sobie kiedyś kupiłem za śmieszne pieniądze na wyprzedaży w Castoramie wentylator z nawilżaczem powietrza, który na pierwszym biegu już miał huragan i też zastanawiałem się, jak zmniejszyć mu obroty na poszczególnych biegach. Wpadłem na pomysł, aby wstawić w szereg na każdym biegu zwykłe kondensatory na napięcie 630V, pojemności dobierałem doświadczalnie,...
Daj opis błędu i jego kontekst - pokaż print screeny. Jaki jest kod silnika? Jaki typ klimatyzacji. Odłącz 4 pinową wtyczkę przy sterowniku wentylatora. Na pin 3 gniazda sterownika podaj plusa i zobacz czy jak podasz masę na pin 2 to pojawi się pierwszy bieg a jak dasz masę na pin 1 to pojawi się bieg drugi. Wtedy będzie wiadomo czy jest wszystko ok...
Konieczne jest izolowanie tego regulatora od obudowy, zabezpieczenie przed dotknięciem. Pokrętło potencjometru również musi być z materiału izolacyjnego. Dla tego typu silnika ? Genialneeeeee :cry: Nowy silnik Koledze kupisz ?? czarny-biały 230/295/368V bo na pierwszym i drugim biegu silnik zachowuje się jak autotransformator podwyższajacy, stąd takie...
Opornik wentylatora chłodnicy. Duża wtyczka na obudowie z dwoma białymi kablami. Pasuje od renault.
Nawiewa w kierunku procesora bo tak ma być - ma chłodzić powietrzem z zewnątrz obudowy a nie przepychać przez radiator ciepłe powietrze z jego okolic. Czym to grozi ? Czym grozi odwrócenie ciągu powietrza w odkurzaczu ? Nie zepsujesz, ale i nie odkurzysz.
2 możliwości pierwsza taka że padł rezystor przy dmuchawie a druga że przełącznik nie łapie na 1 biegu sprawdz najpierw kostkę przy dmuchawie , na forum było .
Witam! Na tej: http://volkswagen.msk.ru/index.php?p=vw_... Ruskiej stronce jest schemacik włączników i wiatraka klimy (nie tylko, ale też), pod "Golf 2 92'rok", "elektrical equipement". Jak z tego wynika - Bezpiecznik klimy 30A, przekaźnik klimy, resystor z termikiem wiatraka. Lub wtyki, połączenia.
Wentylator jak mniemam jest podwójny w dolnej prawej części/jak zaglądasz pod maskę/na rogu obudowy powinien być rezystor i wtyczka prawdopodobnie są wypalone styki.
Czasami sterowniki w tych wentylatorach ulegają uszkodzeniu - najłatwiej sprawdzić przekładając na inny, albo podłączając auto do kompa - z programu diagnostycznego można sprawdzić, czy wentylator płynnie działa w całym zakresie obrotów. Chociaż to bardzo dziwne uszkodzenie musi być, żeby działało on/off wiatraka, ale tylko jedne obroty były...
Schemat modułu raczej nieosiągalny. -dlaczego przypuszczasz że drugi (szybki) bieg wentylatora nie pracuje. Drugi bieg to bieg krytyczny, załącza się wtedy gdy pierwszy bieg nie daje rady tzn. temperatura silnika znacznie urosła lub ciśnienie w klimie jest bardzo wysokie. Tu potrzebny tester z funkcją "test elementów", lub możesz zasymulować czujnik...
Sam wentylator rezystor 1 biegu moduł sterujący.
Ponieważ borykałem się z podobnym żyrandolem, rozgryzłem połączenia. Zmieniłem nieco rysunek kolegi i załączam. Sekwencja wyłączony, wolno, średnio, szybko, wyłączony. Pozdrawiam. http://obrazki.elektroda.pl/1680516200_1...
https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewto... troche może podobny temat A klime masz działającą bo przez nią wymusisz wszystkie biegi wentylatora choć pierwszy zapewne tylko wskoczy ale za to szybko i przez ECU a nie ręcznie. Może jak w tamtym temacie coś nagryzione z przewodów? sam błąd dla 2 biegu wentylatora czyli autodata...
Test biegów wentylatora Bieg 1 bieg 2. Grupa Vag. Panowie przy zwieraniu pinów z kostki termowlacznik w celu sprawdzenia biegów wentylatora powinno być słychać cyknięcie w sterowniku na 1 biegu, na 2 czy przy próbie zwarcia pinów na obu powinno? U mnie zamiast przy dwóch tylko przy jednej kombinacji zwarcia pinów słychać cyknięcie. Tak powinno być czy...
1 bieg wentylatora faktycznie działa jak mu się podoba raz jest raz nie, włączany oczywiście z kompa 2 bieg działa bez zarzutu włączają się oba Wentylatory, Jutro będę badał dam znać co i jak. Na 1 i na 2 biegu maja dzialac oba wentylatory. Jesli przekaznik slyszysz, sprawdz, czy masz napiecie na wyjsciu z BSI.
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Nie testowałeś sprzętu pod obciążeniem więc Twoje wyniki nie są wiarygodne. Konserwacja na pewno nie zaszkodzi tym bardziej że nie wiadomo kiedy ostatnio była wykonana. Od eliminacji najprostszych rzeczy należy zacząć.
Ostatni, najwyższy bieg wentylatora działa?
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Kolejny jest przełącznik biegów wentylatora.
Cześć. Mam podobny problem z brakiem 1-go biegu wentylatora chłodnic w Astrze h 1.6 XER. Objaw: po włączeniu klimy po kilku chwilach załącza się wentylator na 2 biegu i wyskakuje na zegarach ikona samochodu z kluczykiem (błąd P0481). Wykonane czynności: wymiana rezystora na nowy - bez zmian wymiana wentylatora z rezystorem (używka) - bez zmian wymiana...
Jeśli są trzy przewody to są dwa biegi...jeśli cztery przewody trzy biegi itd... bądz sterowane elektroniką, ale u Ciebie będzie to dwubiegowiec..;)
Sterownik może mieć zaprogramowane tylko 3 biegi, ale ja pokazałem że da się z tego układu zrobić 4 biegi. dlatego w dalszym ciągu czekam na dokładny schemat od kolegi (at)jokerro W którym pokaże wyrażnie jak napisał te 3 biegi. Bo ja do niego dostępu nie mam w oplach zresztą jakoś nie gustuję. :) Kolega kkknc popełnił mały błąd. Wracając do I BIEGU:...
Do opornicy wchodzą trzy przewody. 1. Masa 2. Pierwszy bieg wentylatorów 3. Drugi bieg wentylatorów Z opornicy wychodzą dwoma gniazdami zasilania na wentylatory tj. jedno gniazdo na jeden a drugi na drugi. Drugi bieg omija opornice i idzie plus bezpośrednio na wentylatory. Całością sterują dwa przekaźniki z tego co pamiętam nie znajdują się w skrzynce...
Pierwszy bieg załączany jest przez termo-włącznik w chłodnicy, drugi przez sterownik wentylatorów po otrzymaniu sygnału z termo-włącznika. Sterownik steruje 1 i 2 biegiem jeżeli chodzi o pracę wentylatorów przy załączonej klimatyzacji. Steruje sprężarką, drugim biegiem wentylatorów ale z tym że czyta ciśnienie w klimie to bym się do końca nie zgodził....
Jak za akumulatorem, to pod skrzynką przekaźników jest nadmuch na ECU. Wylot jest w skrzynce naprzeciw ECU i załącza się z drugim biegiem wentylatora chłodnicy jak dobrze pamiętam i jak odłączyłeś sam wentylator (nie kostkę z czujnika temp na chodnicy) to nadmuch (i wentylator chłodnicy jeśli jest podpięty) będzie działał w 3 przypadkach, temperatura...
Czujnik w chłodnicy ma trzy piny - zasilanie, wyjście na 1 bieg, wyjście na 2 bieg. Jeżeli podawałeś zasilanie na oba biegi i cisza to masz uszkodzone wentylatory lub brak zasilania. Wentylatory są zasilane z bezpiecznika na akumulatorze - pierwszy bezpiecznik od lewej (plastikowy). Te 2 obok są od ABSu. Ten bezpiecznik podaje zasilanie na czujnik a...
Ten typ sterownika stosuje się najczęściej do klimakonwektorów. Ma wyjscia do grzania, chłodzenia i regulacji obrotów wentylatora (3 biegi).Można go zastąpić każdym innym sterownikiem o podobnym działaniu
Jesli jest modul, to regulacja jest plynna. Nie ma I ni II biegu. Przy tescie przez PP2000 wentylator powinien plynnie sie rozpedzic do predkosci maksymalnej. Stad pewnie myslisz, ze dziala tylko II bieg.
Moduł lub wiązka innej opcji nie ma. Często przy samej wtyczce od moduły jest buba.
Szukaj go w kanale obok silnika, on jest chłodzony przepływającym powietrzem w kanale nagrzewnicy. Jest to część wymienna ale można naprawić . Zazwyczaj uszkodzony jest bezpiecznik termiczny który idzie kupić w sklepie elektronicznym. Wpisz w Google "opornica Atego" to będziesz wiedział czego szukać.
Przez jedną parę zasilasz cewkę sprzęgła kompresora i przekaźnik pierwszego biegu wentylatora skraplacza a przez drugą drugi bieg wentylatora
Zastosować czujnik ciśnienia 3funkcyjny, przy jego pomocy stworzysz 2 bieg wentylatora skraplacza bo pierwszy wysterujesz z zasilania cewki kompresora
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
To że wentylatory chodzą na krótko nie oznacza że są sterowane oba biegi przez auto. Czy po włączeniu klimatyzacji działają wentylatory? Od sterowania wentylatorami powinien być tutaj sterownik wentylatorów a nim steruje termowłacznik na chłodnicy. Zobacz czy masz tam termowłacznik na chłodnicy i czy wentylatory zadziałają po zmostkowaniu jego styków...
Płytki nie wyciągniesz z odbudowy bo trzymają ja dwa przekaźniki przyklejone do obudowy. Jeden odpowiada bezpośrednio za 4 bieg wentylatora a drugi odpowiada za podanie napięcia do pokrętła od biegów . Z panela wraca z powrotem na opornicę na drut oporowy . Sprawdź napięcie pomiędzy grubym czerwonym/z a grubym czarnym/z . Jeśli nie ma napięcia sprawdź...
Ewidentnie nie masz pierwszego biegu wentylatora. Daj fotki tych wentylatorów chłodnicy to podpowiem co będzie uszkodzone
72 steruje przekaźnikiem J10 Fuel injection main relay
3 biegowy ma 4 przewody, ostatnio sam taki składałem. Największa rezystancja pomiędzy wspólnym przewodem a jednym Z trzech to bieg najszybszy. Przewody zasila się pojedynczo, każdy to inny bieg.
Jezeli wentylator przestaje dzialac na wolniejszych biegach a dziala na najszybszym to w 99% usterek odpowiedzialne sa opory. Wymien to bo jest wiosna czesto pada a wtedy w autach paryje a jazda z wlaczonym wentylatorem na najszybszym biegu jest meczaca.
Falownik pozwala płynnie zmieniać prędkość obrotową, poprzez zmianę częstotliwości napięcia zasilającego silnik wentylatora, a nie przez zmianę biegu.
W zasadzie wystarczy 2 i 4 bieg wentylatora na jakimś przełączniku I-0-II .
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Spalony rezystor pierwszego biegu wentylatora. Wszystko.
Dorzucę schemat sterowania: http://obrazki.elektroda.pl/9647709500_1... http://obrazki.elektroda.pl/1349788100_1... Skrzynek jest tam sporo, po stronie pasażera też.
przy sprężarkach np Denso rozłącza sprężarkę bo nie ma ona wewnętrznej regulacji ciśnień. Wentylator na pierwszym biegu przy sprawnym układzie starcza. Sprężarki np Harisson mają wewnętrzną regulację ciśnienia i sprzęgiełko nie jest nigdy wyłączane. Przy podłączeniu do drugiego biegu wentylatora i np zanieczysczonym skraplaczu (np muchami) lub zatkanym/zaciętym...
Komputer przed włączeniem palnika sprawdza czy czujni różnicowy nie jest zwarty, włącza wentylator na 1 bieg, włącza ogień, po podgrzaniu wody wyłącza ogień i wentylator przełącza się z 1 biegu na 2 bieg i działa przez ok 5s. U mnie był przypalony przekaźnik 2 biegu V23092-A1024-A802 i się kleił, więc wentylator nieraz blokował się na 2 biegu, chodził...
W układzie nadmuchu niedaleko wentylatora beda wkrecone rezystory od regulacji szybkosci biegu wentylatora (sa chłodzone zimnym powietrzem z wiatraka). Bedzie do nich dochodzila kostka chyba z czterema przewodami - wyjmij to i tam bedzie sprezynka z odczepami. Prawdopodobnie to ona sie popalila od nadmiernego pradu. Wymien i po sprawie.
Jakoś się da. Kabelkiem, zworką, testerem, miernikiem, pirometrem itp. Rocznik,model, kod silnika wskazany, bo szklane kule miałem kryształów z kopalń na Uralu, a się mi stukła i teraz jest embargo na dostawy. W starszych modelach obstawiam brak pierwszego biegu wentylatora. Jak wszystko sprawne, (węże, korek, zbiorniczek wyrównawczy i jak masz płyn...
Wentylator wlacza sie zaleznie od temperatury na czujniku na radiatorze i poziomu volume mozna latwo sprawdzic podgrzewajac dosc mocno czujnik i volume na max powinien sie wlaczyc po chwili . Wentylator ma dwa biegi .
Sprawdź miernikiem wartość prądu na poszczególnych stopniach grzewczych. Sprawdź czy na pierwszym biegu wentylator pracuje bez grzania. Grzałki załączają się dopiero na II, III i IV biegu.
Skoro ma pierwszy bieg gdy pracuje klima to i dla normalnego chłodzenia powinien mieć. Tymi przekaźnikami steruje ECU i nie ważne czy klima jest czy nie te przekaźniki mają być. Czy gdy zewrzesz styk przekaźnika palcem to wentylator rusza, tzn czy działają oba biegi jak zwierasz styki przekaźników? Czy jak włączysz klime to dziala pierwszy bieg wentylatora,...
Na jakiej podstawie twierdzisz że wentylatory nie działają? Nie startują jak się silnik nagrzeja, po odpaleniu klimy? Może jest znaczna różnica w temperaturze otoczenia i żaden ze sterowników nie widzi potrzeby ich załączenia? Po włączeniu klimy rusza wirnik kompresora czy stoi w miejscu? Na chłodnicy masz przełącznik termiczny, po stronie akumulatora....
Błąd z pamięci Climatronica raczej nie jest powodem. Nie pamiętam dokładnie tej wersji lecz stosowane były wentylatory dwubiegowe z wbudowanym do silnika opornikiem redukcyjnym dla pierwszego biegu - jeśli będzie spalony silnik nie będzie pracował z mniejszą prędkością. Zwróć uwagę czy drugi wentylator ma wtyczkę - niekiedy stosowano w grupie VW myk...
Zapewne N to neutralny, L1-pierwszy bieg, L2-drugi bieg.
Czy udało się rozwiązać problem?
Po uruchomieniu na zimnym silniku wentylator chłodnicy pracuje na pierwszym biegu. Odlacz wtyk brazowego czujnika temperatury. Wentylatory chlodnicy powinny sie wlaczyc na drugim (szybkim) biegu.
A jaka jest obecnie ta prędkość w porównaniu do sytuacji na początku? Jak na którym biegu?
Skoro kontrolka klimatyzacji gaśnie na innych biegach wentylatora to masz uszkodzony panel lub opornicę. Czy wentylator w kabinie kręci się na każdym biegu z inną prędkością? Czy po uruchomieniu klimatyzacji załączają się wentylatory na chłodnicy? Jaki jest czujnik ciśnienia czynnika w układzie klimatyzacji - 3 czy 4 pionowy? Czujnik powinien być przy...
Witam. Proszę o pomoc, mam wentylator sufitowy EnergySilence Aero 5290 WhiteWood. Po zamontowaniu wszystko działa oprócz wentylatora. Po naciśnięciu na pilocie każdego z biegów wiatrak delikatnie startuje, ale nie robi nawet obrotu i włącza bieg do tyłu i tak cały czas. Wentylator posiada biegi przód-tył. AI: Czy wentylator był instalowany przez profesjonalistę,...
Najprościej jest sprawdzić przejście na tych przewodach do silnika,powinno być każdy z każdym . Jeżeli jeden nie będzie miał to znaczy ,że jest przerwa (być może szczotka zawieszona).Oczywiście mierzymy na wtyku do silnika przy odłączonej instalacji.
Nie ma żadnego czujnika specjalnie do wentylatora chłodnicy. Wentylator załączany jest przez komputer silnika, który steruje przekaźnikami znajdującymi się pod osłoną po wewnętrznej stronie pasa przedniego (naprzeciw pompy wspomagania). Przekaźniki są tam 3: 1) z bezpiecznika 2 na skrzynce silnika zasila silnik wentylatora przez rezystor I biegu (czarny),...
jeśli widzi małe obciążenie mówimy tu o biegu jałowym to czemu gdy temp dochodzi do 110C włącza się wentylator na biegu 2 a nie otwiera się termostat?? tego nie mogę zrozumieć. po co chłodzi wentylator jeśli obieg jest zamknięty??
Ten gwałtowny spadek, to chyba efekt przede wszystkim zadziałania zaworu rozprężającego a nie tylko efekt zadziałania wentylatora, jako dodatkowego wspomagania chłodzenia. Tak myślę. Przecież zawór rozprężny działa cały czas. Coś mi tutaj nie pasuje, czegoś nie rozumiem lub pamięć mnie zawodzi. Jakie zadziałanie wentylatora i spadek ciśnienia? Wentylator...
Jeden załącza wentylatory na drugi bieg(dolny), drugi powoduje wyłączenie awaryjne klimy po przekroczeniu granicznego ciśnienia.
Climaatronic w fabii 1 to biały kruk więc zakładam że masz zwykłe pokrętło 4 biegowe. Tu chodzi o wentylator chłodnicy. Wymień wentylator i nie dziaduj, zamiennik to koszt stu kilkudziesięciu zł.
Błędy P1351 i P1350 są związane z ciśnieniem paliwa w listwie CR, P1639 to chyba błąd potencjometru przy pedale gazu, P0692 to usterka I biegu wentylatora chłodnicy (uszkodzony rezystor).
Kolego jak ci wentylator pracuje na 1 biegu i ukłąd sprawny to ci nic nie rozwali.
Ale po co? Generalnie: - jeśli silnik osiąga 90 stopni, - jeśli temperatura nie przekracza 90 stopni, lub przekracza nieznacznie, - jeśli silnik nie wyrzuca płynu, - jeśli włączają się wentylatory, to nie ma co doszukiwać się na siłę usterki. Zobacz jeszcze czy działają obydwa biegi wentylatora.
Oba muszą się kręcić tak samo. Często siada przekaźnik koło lewej lampy pod maską. Trochę podspodem, ale odkręcisz trox30 i go znajdziesz.
Witam potrzebuje pomocy wymieniłem wentylator oraz rezystor i moduł sterowania wentylatorami i dalej problem z 1 biegiem wentylatora. Błąd: P 0693 Wentylator chłodnicy-niska prędkość, obwód otwarty, obecny. Wentylator włącza się tylko na 2 bieg nawet po włączeniu klimatyzacji. Proszę o pomoc ewentualnie dostęp do schematu elektrycznego Vin: VF77FBHY6HJ588431
Łap schemat chłodzenia A14net...
Wentylatory na chłodnicy sprawne na obu biegach...?
Przy jakiej temperaturze włącza się 1 bieg wentylatora a przy jakiej 2 bieg? Sprawdza na postoju.
https://autowanda.pl/czesc/termowlacznik... jak taki podobny, to mogło być na dwa biegi, wolny od 95 do 90C, i drugi szybki od 102 do 97C Biegi w wentylatorze mogą być poprzez dwubiegowy silnik (3 przewody), lub rezystor w szeregu z wentylatorem. Termostat wymień, z resztą jak chcesz, to dociekaj....
Witam wszystkich, Poszukuję schematu układu wentylatora chłodnicy. Citroen Berlingo 1,9d rok 2004 Wentylator ma dwa biegi. Silnik jest sprawny, rezystor i przekaźniki również. Gdzie jest podłączone sterowanie przekaźników. Nie działa na żadnym biegu.
http://astra-3.pl/porada-astra-h-bezpiec... http://forum.opel24.com/topic/47606-bezp...
Nic nie kombinuj, bo wszystko jest jak najbardziej OK! Dla uściślenia: w układzie chłodzenia jest ciśnienie rzedu 1,2-1,5 bara, tak więc do 120°C płyn nie bedzie wrzeć, 92-97°C powinien włączyć się pierwszy stopień wentylatora a 99-107°C drugi bieg wentylatora! Masz jeszcze jakieś pytania?
Dlatego lepszym rozwiązaniem jest przekaźnik prądowy, który wykrywa przepływający prąd, wpinasz go między przełącznik a zasilanie. Włączenie wentylatora nie ważne na który bieg, z automatu uruchomi pompkę
Nieprecyzjnie opisane, ale a69 zielony - wentylator a90 jasnozielony --||- a94 czerowono-czarny - wentylator kondesacyjny (zapewne chodzi o bieg który pracuje z A/C)
To sterownik wentylatorów załącza kompresor oraz pierwszy bieg wentylatorów, robi to jednocześnie. Wentylatory podłączone są równolegle więc możesz każdy pojedynczo podłączyć do akumulatora czy prostownika w formie testu. Możesz też dla testu i to chyba jest najprostsze rozwiązanie wypiąć wtyczkę 4 pinową ze sterownika wentylatorów. Mostkujesz ze sobą...
skoro nie dziala na zadnym biegu to albo walniety jest sam silnik, albo okablowanie (mam nadzieje ze bezpieczniki sprawdziłeś?)
Tak jest rezystor odpowiedzialny z 1 bieg wentylatora. Kiedyś jak miałem tylko drugi bieg wentylatora to wymiana tego rezystora przywracała pierwszy bieg.
Tam są tylko dwa biegi z tego co pamiętam. Pierwszy bieg to ten lewy wentylator chodzi a drugi bieg oba razem.
Wsłuchaj się czy wentylator słychać na innych biegach. Jeżeli nie to przyczyna będzie w uszkodzonej opornicy. Opornica może być uszkodzona przez bardzo brudny filtr lub zatarty silnik wentylatora.
W Oplach były silniki wysokotemperaturowe benzynowe. W tych silnikach wentylator startował około 115 na 1 i 120 na drugim biegu. Pozdrawiam
Opis wyprowadzeń na module wentylatorów Duża kostka 1-czerw/biał idzie na bezpiecznik F6 40A (+30) 3-czerwony idzie na bezpiecznik F8 30A (F3) (+30) 2-czerwono/biały 1 bieg wentylatorów 4-czerwono/czarny 2 bieg wentylatorów Kostka mała 1-czer/czar silnik pompy płynu chłodzącego M50 2-biały sygnał z czujnika ciśnienia 3-NC 4-czer/szary F16 30A (+30)...
Rezystor pierwszego biegu wentylatora chłodnicy. http://obrazki.elektroda.pl/1682792800_1... zdjęcie poglądowe
To nie jest poprawne zachowanie się wentylatora. Tutaj oba wentylatory podłączone są równoległe. Auto nie wie czy wentylatory są podłączone czy nie. Pierwszy bieg jeżeli chodzi o temperaturę silnia sterowany jest ze sterownika wentylatorów. Drugi bieg sterowany jest bezpośrednio z termowłącznika na chłodnicy. Inaczej to wygoda jeżeli chodzi o klimę....
Pierwszy bieg wentylatora to inaczej wentylator zasilany przez opornik w celu zmniejszenia prędkości obrotowej. Opornik masz albo na dole obudowy wentylatora albo w silniku wentylatora. Możesz biegi wywołać z testera lub fizycznie sprawdzić opornik. Gdybyś miał zacięty termostat to płyn by wrzał (tylko mały obieg).
ducato biegi biegi biegi wyskakują biegi polowe
wymiana czujnika renault hormann instrukcja rotamatic silniczek siłownika zamka
interkom prosty doładowanie punktów elektroda
Kody silników w Citroën C5: Generacje i modele John Deere 5720 - Przepalający się bezpiecznik stacyjki