Witam. Chciałbym jeszcze dodać że przy takiej przerywanej pracy silnik będzie się dość mocno nagrzewał. Należy więc zamontować dodatkowy wentylator który będzie chłodził silnik. Pozdrawiam.
Jak sprawdzić czy wentylator chłodzi silnik z odpowiednią mocą. Napędzany jest paskiem a sterowany hydraulicznie.
po przekroczeniu temperatury 70 stopni Skąd wiesz jaka jest temperatura silnika ? Nie rozumiem zachowania tego czujnika po przekroczeniu temperatury 70 stopni wentylator ON (czujnik bimetalowy wentylatora załączył styk NO który załącza wentylator chłodzący silnik) Wygląda na to, że wentylator chłodzi silnik.
W niektórych modelach wozków widłowych są zabezpieczenia termiczne na silniku. Po osiagnięcięciu za wysokiej temperatury silnika zabezpieczenie odcina prąd. Może jest uszkodzony wentylator chłodzenia silnika. Może być tak, że odcina tylko jazdę w tył. Przyczyna może być również niesprawny ogranicznik prądowy lub sterownik.
Jaka temp. na wskaźniku?
Jeżeli chcesz uprościć konstrukcję (zalecane), to wentylator powinien załączać się razem z silnikiem kompresora. Więc musi go chłodzić w zasadzie na bieżąco. 30W, to ma wentylator biurkowy. Zrób próbę, czy wystarczy, czy lepiej poszukać mocniejszego. Wszelkie czasówki i termostaty umocowane do kompresora po prostu rozpadną się.
Witam Kolego to nie hamulec tylko dodatkowy wentylator na chłodzenie silnika silniki miały własny wentylator lub dodatkowy silnik z wentylatorem także spokojnie to tylko drugi mały silnik który chłodził ten główny od napędu wrzeciona, podłącz go równolegle do tego dużego tylko sprawdź kierunek obrotów.
Masz niesprawny drugi bieg wentylatora i to jest przyczyna łapania temperatury przez silnik. Chłodzenie silnika korzysta tylko z drugiego biegu wentylatora, pierwszy jest tylko na potrzeby klimatyzacji. Po przekroczeniu określonej temperatury sterownik silnika włącza od razu drugi bieg wentylatora, jeśli ten jest niesprawny dochodzi do zagotowania płynu...
Sprawdź czujnik temperatury płynu chłodzącego umiejscowionego na chłodnicy.
Oj w maluchu był wentylator na pasku do chłodzenia silnika bo to chłodzone powietrzem ustrojstwo było :)
Poszukaj hurtowni elektrycznej, ale takiej gdzie sprzedają sprzęt do przezwajania silników- na bank kupisz tam wentylator.
Zasysanie na rufie, przy samym dnie, wyrzut przez burtę, tam gdzie wygodnie. Lepsze chłodzenie wodne z racji na zamkniętą przestrzeń wnętrza. Jedna pompka, jeden obwód chłodzenia na 2 silniki, no i przydałoby się schłodzić też regulator. A jeśli łódka będzie w miarę szybko płynąć Myślę że wystarczy zamontować taki układ bez pompki.
Witam! Mam problem z wentylatorami w swojej Audi a3, 2000r 1.9 TDI. Problem polega na tym, że nie chcą się one włączyc aby chłodzić silnik. Włączają sie dwa na raz gdy włączam klimatyzacje, która nie powinna chłodzić tak jak należy. Proszę o pomoc!!!!
Nikt się nie zapytał czy chłodnica jest ciepła/gorąca na tyle, żeby włączył się wentylator. Sprawdź termostat silnika czy się otwiera do końca. Jak dobrze pamiętam to początek otwarcia przy 92°C, pełne otwarcie chyba 105°C. Była sugestia aby złączyć konektory w kostce włącznika wentylatora na chłodnicy. Zrobiono tak i nic. Dobra uwaga gdyż termostat...
silnik X 1.6 XEL z klimatyzacjia o którym czujniku temp. mówisz bo z tego co wiem to w silniku sa dwa i chyba w chłodnicy tez jakis sie znajduje prawda? oraz jak go sprawdzic
Witam jaka to suszarka i jak wygląda jej konstrukcja .Czy silnik jest w jakiś sposób chłodzony powietrzem tłoczonym przez wentylator. kiedyś w termowetylatorze manta i młynku do kawy hoffen widywałem chyba na jakieś na 130stopni
Nie ma żadnych czujników na chłodnicy - jest termo-przełącznik. To on decyduje o tym kiedy mają być włączone wentylatory i z jaką prędkością ale tylko jeżeli chodzi o temperaturę silnika. Wentylatory w tym aucie mają pracować razem - jednocześnie i na tych samych biegach, niezależnie czy chodzi o chłodzenie silnika czy o pracę klimatyzacji. W momencie...
Jeżeli tam jest wbudowana regulacja obrotów, to często triakiem. Przy dużym obciążeniu wiertarka bierze duży prąd. Chłodzenie triaka wewnątrz obudowy jest słabe i właściwie wymuszone tylko wentylatorem chłodzącym silnik. Jeżeli skojarzysz duży prąd triaka plus małe obroty czyli żadne chłodzenie... Samo zwarcie triaka powinno spowodować po prostu pracę...
Panowie! W porządnych alarmach z przed paru lat taki przewód należało podłączyć do wentylatora chłodnicy, aby gdy auto jest gorące zawiesić czasowo (lub cyklicznie) działanie czujnika spadku napięcia. Gdyby tego nie zrobić to przy aktywnym czujniku spadku napięcia (z reguły opcja programowana) za każdym razem gdy zamykamy auto z nagrzanym silnikiem...
Jeżeli silnik się przegrzewa to znaczy, że prawdopodobnie termostat nie otwiera dużego obiegu płynu chłodzącego (nie włącza w obieg chłodnicy). Tak długo jak chłodnica będzie zimna czujnik temperatury znajdujący się przy chłodnicy nie włączy wentylatora. Sprawa jasna - sprawdź termostat - prawdopodobnie konieczna będzie jego wymiana. Powodzenia.
Chłodnice w motocyklach mają wentylatory które z ledwością wystarczają na chłodzenie silnika na biegu jałowym. Miej świadomość tego że mniej-więcej tyle samo energii co idzie na koła musi zostać rozproszone przez chłodnicę (bądź użebrowanie silnika) i podobna ilość ulatuje ze spalinami. W Twoim przypadku żeberka na cylindrach i głowicy oraz mini chłodnica...
Nie powinno się nic złego stać. Jednak kup taki jak ma być. Sprawdź przepływ powietrza. Ono chłodzi też silnik wentylatora.
a czy ten wentylator załączy się by chłodzić silnik po nagrzaniu silnika?
Witam! A jak w czasie jazdy? U mnie temp. jest na min. Mam termostat do wymiany. W czasie postoju dochodzi do miejsca jak na zdjęciu i włącza się wentylator. Po wyłączeniu zapłonu wentylator zatrzymuje się. W Polonezach, Ciquecento itp. po wył. zapłonu wentylator chłodzi silnik nadal. Chociaż to bez sensu, bo chłodzi tylko chłodnicę gdyż pompa i tak...
Jeśli na tabliczce jest tylko s3 70% to jest 7min pracy i 3 min chłodzenia. Obniżając prędkość silnika pogarszasz też chłodzenie wbudowanym wentylatorem. Praca z obrotami poniżej 50% znamionowych w trybie wektorowym może doprowadzić do upieczenia silnika. Może warto zmienić typ chłodzenia na wymuszone dodatkowym wentylatorem.
Wentylatorem steruje silnik. Jesli nie masz Lexii, dojdz do przekaznikow (po prawej stronie wentylatora) i zobacz, czy ktorys nie jest wysterowany, czy moze ma sklejone styki. Jesli wysterowany - potrzebna Lexia, aby zobaczyc dlaczego.
Popełniłeś błąd Kolego na etapie doboru przemiennika. Zapewne doradzał Ci "fachowiec", albo nie podałeś istotnych cech napędu: praca z małą prędkością i dużym momentem obrotowym. ACS150 nie ma niestety takich możliwości jak przemienniki ze sterowaniem wektorowym, niemniej warto spróbować osiągnąć cel z tym co posiadasz. Rozwiązaniem jest zwiększenie...
Witam. Ja chciałem się zapytać o chłodzenie alternatora bo na zdjęciach nie widać. W samochodzie alternator jest chłodzony tym samym wentylatorem co silnik (bardzo dużym wentylatorem). Czy jest w ogóle jakieś chłodzenie? Bo jeśli nie mam to obawiam się że będzie się przegrzewał.
https://obrazki.elektroda.pl/6666213400_... Ktoś tu leniwy, prawda ? Masz schemat. Silnik chłodzony częściowo powietrzem, a częściowo olejem. No i to bardzo autor ma silnik chłodzony olejem a ty wstawiasz silnik chłodzony powietrzem. Do tego pokazujesz sterowanie wentylatora termostatem w układzie wydechowym. Co było tylko w mocniejszych...
Chodzi o poznanie teorii, żeby po prostu wiedzieć dlaczego. Obciążenie na wale było takie samo - wirnik wentylatora. Chłodzenie silnika - własne. Silnik pracował około tygodnia praktycznie non stop. Silnik podłączony był do falownika i uzyskiwał znamionowe obroty. I tu moje następne a właściwie kluczowe pytanie: czy spalenie spowodowane było tym, że...
Gdybyś chciał jechać w lutym przy -15°C, to może jakaś minuta albo dwie by maiły znaczenie. Ale silnik chłodzony powietrzem, bez wentylatora wymuszającego jego przepływ, jest chłodzony powietrzem, które się przemieszcza podczas jazdy.
E23 oznacza usterkę wentylatora skraplacza. Z tyłu lodówki, taki: http://north.pl/karta/silnik-wentylatora...
1.2 Hp = ok 0.8 kw. Polecam falownik LS IG5A 008, jeśli masz zasilanie trójfazowe, jeśli jednofazowe to IC5, Tylko wtedy przełącz silnik w trójkąt. Dobrze jest ustawić pracę wektorową w falowniku, duży moment na niskich obrotach, lecz czasem potrzebny zewnętrzny wentylator do chłodzenia silnika (niskie obroty własnego wentylatora w silniku). Dobrze...
Druga suszarka do chłodzenia pierwszego silnika , lub wentylator od PC
napisałem ci już jak zimny ma się zatrzymać jak gorący ma się NIE zatrzymać
Wektorowy przyda się gdy potrzebujesz maksymalnego momentu na wale przy małych obrotach (nawet zerowych) - ale uwaga - taka praca wymaga dodatkowego wentylatora na silniku ( silnik z własnym chłodzeniem się upiecze). Trybu wektorowego użył bym dla silnika wciągnika. Jeśli silnik nie ma wymuszonego chłodzenia to zaczął bym od trybu skalarnego. Wszak...
W omegach jest wentylator chłodzenia skrzynki bezpieczników i sterownika silnika. Znajduje się w nadkolu. Co do wentylatorów to mają one trzy biegi sterowane czujnikiem na chłodnicy oraz przekaźnikami w skrzynce obok sterownika.
Na ogół rezystor mocno się grzeje, więc pewnie jest zamontowany w miejscu gdzie będzie chłodzony (przez wentylatory). Podaj więcej danych na przykład jaki silnik, będzie nam łatwiej zgadywać :]
Cos jest nie tak z temperatura plynu chlodniczego, na postoju bez klimy waha sie miedzy 91 - 98*C, natomiast z klima jak wczesniej 84 - 86*C Bo działa wentylator od klimy i chłodzi od razu chłodnice silnika stąd niższa temperatura niż bez klimy.
Na prośbę autora temat otwieram ponownie.
Silnik jest chłodzony wentylatorem na wale silnika ? - to masz odpowiedź, zmniejszając obroty zmniejszasz wydajność chłodzenia samego silnika. Co rozumiesz przez stwierdzenie że nie da się zwiększyć obrotów ?
Wskazówka do ilu schodzi? Najlepiej podłącz pod komputer i zobacz czy termostat trzyma. Wentylatory przy klimie tak mają się załączać.
Nie wiem czy to jest możliwe ale ja bym zastosował izolację termiczną pomiędzy turbiną wentylatora a ośką silnika po to aby ciepło z turbiny nie podgrzewało silnika, wtedy wentylator chłodzący silnik powinien dawać radę go schłodzić.
silnik sie przegrzewa i nie włącza sie ani od klimatyzacji ani od chłodzenia silnika
Jak sam dobrze wiesz wentylatory pracują nie tylko wtedy kiedy silnik ich potrzebuje ale również wtedy kiedy trzeba chłodzić skraplacz, więc sam sobie odpowiedziałeś, być może sterownik włącza je na stałe żeby zapobiedz uszkodzeniu układu klimatyzacji. Więc sam sobie odpowiedziałeś na chwilę obecną.
To jest wentylator który służy do chłodzenia uzwojeń silnika,ktory jest jednocześnie transformatorem zasilającym całe urządzenie. nie sądzę aby brak kilku skrzydełek spowodowało duży wzrost temperatury.
Jak mnie pamięć nie myli to tutaj pierwszy bieg jest bezpośrednio zasilany z termowłącznika na chłodnicy - jeżeli chodzi o chłodzenie silnika. Wentylatory mają dwa biegi - zobacz czy działają oba. Zmostkowałeś coś we wtyczce ale nie wiadomo który bieg uruchomiłeś. Dość często padają rezystory w tych wentylatorach przez co brak pierwszego biegu. Zrób...
Zablokowany silnik wentylatora nadmuchu lub brak jego zasilania. Resztę masz na PW.
Zmniejszając obroty wentylatora to słabsze chłodzenie silnika, wentylator musi być dobrze wyważony bo przy takich obrotach niedoskonała konstrukcja to pewniak że się rozsypie i sporo narozrabia. Radiator do miski i większe kanały pod miską do chłodzenia, myślę że to dobry pomysł. Migomatem da się pospawać miskę bez problemu.
To są straty cieplne, oporów łożysk, i wentylatora chłodzenia silnika. W katalogach silników ich sprawności są podawane.
Nowy tłok na pewno. Honowanie nikasilu to kiepski pomysł raczej polerowanie drobnym papierem (600) by zetrzeć ślady aluminium z tłoka i trochę zniwelować rysy ale delikatnie. Będzie chodzić wiadomo straci trochę kompresji. PS Kup syntetyk i lej 1:50 . A i obowiązkowo regulacja gaźnika po naprawie. Potem korekta po 5-10 litrach spalonego paliwa. Regulacja...
Chcesz zwiększyć wydajność wentylatora, a co z wydajnością urządzenia? Będzie jeszcze działać, chłodzić, czy co tam robi?
KOlego czy masz moduł wentylatorów w nadkolu, patrzyłeś do niego? Świeci ci się kontrolka uszkodzonego ukłądu chłodzenia na liczniku/?
Witam. Mam pytanie. Zanim rozbiorę samochód, chciałbym się upewnić. Chodzi o Renault Master 2 z 2005 roku z silnikiem 3.0 dci. Nie włączają się wentylatory chłodzenia silnika (chłodnicy). Pytanie brzmi: czy w tym modelu jest jakiś włącznik termiczny, który uruchamia wentylatory? Dodam, że są dwa - mały i duży wentylator. Jeśli jest, to w którym miejscu...
jak sprawdzić sterownik Mam problem ze sterownikiem wentylatora chłodzenia silnika i nie wiem jak sprawdzić bez schematu elektrycznego.
Nie dość że obciążysz ten silnik do granic możliwości to jeszcze zdjąłeś wentylator chłodzący silnik. Czasami się dało odpalić silnik s-18 że złapał lewe obroty jak ktoś nie umiał wyczuć momentu kiedy puścić kompresje podczas odpalania korbą ,nie jednemu skończyło się to na złamaniu ręki.
Trochę niedobrze. Myślałem że gdzieś ty będzie przerwa. To wszystkie połączenia ze sterownikiem wentylatorów są OK. Albo sterownik albo ECU. Nie masz poglądu teraz na błędy? Zielony i niebieski to sygnały o temperaturze i prędkości. Czy wentylator chłodzący silnik uruchamia się jak auto się zagrzeje? Jest ostatni sposób. Odpalić klimatyzację "na krótko"...
Stały pobór prądu 80A wymaga alternatora chłodzonego powietrzem z wentylatora silnika.
Właśnie osłonięty silnik można efektywniej chłodzić. Silnik osłaniasz panelami z materiałem głuszącym od wewnątrz i wymuszasz przepływ powietrza wokół niego za pomocą wentylatora. Wentylator ten obsługiwać może równocześnie chłodnicę, choć jak się boisz przegrzania, to chłodnica może być odseparowana od przedziału silnika, a każe posiadać własne chłodzenie....
Wirnik ma szczelinę na skos - jest potrzebna, by zmniejszyć wibracje, a jednocześnie przy dużych obrotach działa jak wentylator - więc jest chłodzenie.
Także na dzień dzisiejszy zlokalizowałem przyczynę tej palącej się kontrolki która świeciła się po zgaszeniu rozgrzanego silnika i uruchomieniu po kilku minutach a także przy rozgrzanym silniku i włączeniu klimatyzacji. Zbyt duże ciepło reagowało na bezpiecznik termiczny wentylatora chłodzenia silnika. Po zdjęciu wentylatora próchno wdarło się w rezystor...
Ten silnik jest chłodzony powietrzem. Wystarczy sprawdzić czy wentylator jest napędzany, czy wszystkie osłony są na swoim miejscu i czy nie oblepione wszystko syfem.
W moim aucie cały czas pracuje wentylator chłodzenia silnika. (Nie jest na visco.) Czy ktos się orientuje czy to jest normalne?
nie chodzi mi o wentylator chłodzenia silnika tylko wentylator od klimatyzacji... sprawdzę ten czujnik może rzeczywiście jest trafiony,dzięki za zainteresowanie... a co z resztą usterek?
pompa w czasie jazdy niedziała tylko na postoju ,poszukaj raczej w termostacie lub czy napewno zał, się wentylator ogólnie silniki 1,9 niemają problemów z chłodzeniem
https://obrazki.elektroda.pl/6808549300_... Masz wersję sterowaną masą, opcjonalnie, liniami przerywanymi narysowałem podłączenie 3 przekaźnika, jego zamontowanie włączy oba wentylatory na max podczas chłodzenia silnika
Silnik jest chłodzony wentylatorem na osi, silnik pracuje w pionie, przeważnie ma około 1300 do 1400 obr/min. Moc wskazywana przez falownik to około 230-250kW.
A może raczysz podać co to za błąd powraca? Czym robisz diagnozę? Załączone wentylatory na maxa oznaczają jakaś krytyczna wartość/awarie gdzie sterownik by uchronić silnik próbuje go chłodzić.
Dobierz wyłącznik do pracy na obciążenie 20A. Tylko, czy aby na pewno silnik ma pracować prawo - lewo? Poza wyłącznikiem należy właściwie dobrać jego zabezpieczenie. W większości przypadków takie silniki pracują w jedną stronę, gdyż maja tak skonstruowany wentylator, że skutecznie chłodzi uzwojenia przy właściwym kierunku obrotów. Może chodzi Ci o wyłącznik...
Wtedy właśnie turbina jest odizolowana od silnika a chłodzenie zapewnia osobny wentylator zamontowany na drugim końcu silnika. Eliminuje to ryzyko że jak zaciągnie wodę to pójdzie na silnik. 1152606
Jeśli wentylator startuje po chwili na maxa to dzieje się to w dwóch przypadkach-brak odczytu ciśnienia klimy, odczytu temperatury silnika(tryb awaryjny wentylatora) lub zbyt wysokie ciśnienie w klimie, od 16-17barów
Problem jest taki, że rozgrzaniu silnika do normalnej temperatury pracy i około 10 min. jazdy, po wyłączeniu silnika za około 1-2 min włącza się wentylator chłodnicy. Chłodzi silnik około 1-2 min i się wyłącza. Nie bardzo rozumiem w czym problem. Mam podobny objaw co prawda w innym modelu, ale zachowania są podobne. Po wjechaniu do garażu uruchamia...
czyli : błąd 18070 - P1662 4696 Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - zwarcie do masy > przewody, silnik wentylatora. myślę że da się z tym żyć ale dolnia granica temperatury znacząco za niska,ciekawe jak będzie funkcjonować w zimie. Czyli termostat puszcza wodę na chłodnicę w granicy 80 stopni ? robiłeś jakieś pomiary termometrem ?
Nie wiadomo na jakie napięcie jest ten silnik krokowy. Jeżeli na napięcie 24V to ten silnik nie będzie poprawnie pracował przy zasilanie 12V. Silniki krokowe stosuje zasadę czym mniejsze napięcie mają tym lepsza kultura ich pracy. nawet jak masz silnik krokowy na napięcie 2.5V to zasilając go napięciem 24V silnik pracuje poprawnie i nie ma problemów...
Tak jak jest w podpisie zdjęcia - wentylatory chłodzą chłodnicę oleju :) Pozdrawiam.
Peleciarka zrobiona samemu Falownik dołożony tak jak pisałem aby zredukować obroty do ok 120 RPM bez falownika jest 200 Chłodzenie silnika - tylko jego wentylator bez dodatkowego .....
Jak to błąd EDC to występuje problem z chłodzeniem silnika, wentylator, chłodnice - np. brud.
W tych Daewoo często przyczyną takiego stanu rzeczy jest zawieszający się wentylator parownika. Wymiana wentylatora załatwia sprawę. [url=http://allegro.pl/silnik-wentylator... wygląda
alternator od malucha odpuść sobie To lipa a poza tym nie ma chłodzenia !! W bolcu chłodzi go wentylator silnika!
smar chce użyć LGET 2 tylko nie wiem do końca jeszcze jaki wentylator i jak chłodzić go, czy wentylator wystarczy??
Jaki wsad będzie dobry do Seat Alhambra do którego został wstawiony silnik od VW Sharan 1,9 TDI ASZ 130 KM z 2003 roku. Wcześniej był silnik 115 KM i bardzo słabo daje teraz z mocniejszym silnikiem do 2000 obrotów. Próbowałem sterownik od tego Sharana dodać ale nie działają wtedy wentylatory chłodzenia silnika. Pozdrawiam
Czyli chodzi o to aby temperatura nie przekroczyła 90 paru stopni aby nie przegrzać silnika przy wodzie będzie para widoczna(wtedy stop) jak operator przesadzi a przy płynie będzie temperatura ponad 100 sinik bedzie dalej pracował i nastąpi przegrzanie silnika. ? A jakby wstawić manometr/termometr do baniaka lub czujnik i pilnować temperatury podczas...
Przy 50 litrach to ten silnik nie stał koło mocy ponad 1kW. No właśnie, wysłałem do 5-ciu sprzedawców prośbę, aby przesłali tabliczkę znamionową silników ze swoich ofert i cisza :( . Do klucza i własnych potrzeb może być do pistoletu mały chybą że chcesz drobiazgi lakierować. 50l mały? dla własnych potrzeb garażowych?. Mam za sobą lakierowanie zderzaka,...
Fiat Punto II 1,9JTD. Po wyłączeniu silnika po chwili włączają sie samoczynnie oba wentylatory układu chłodzenia. Silnik nie jest przegrzany bo jest przejechane raptem 5Km. Wyjęcie złącza zasilania z jednego z silników , zatrzymuje sie praca wentylatorów. Wyjęcie przekaznika od sterowania wentylatorów w module pod maską też wyłącza ich pracę.
Układ chłodzenia do sprawdzenia czujniki temperatury, wentylator wszystkie biegi i tyle .
1.7 kW raczej nie znajdziesz. Quady dla dzieci mają silniki max 1000W ale przy 36V i 1500W przy 48 V . Co daje prądy na poziomie 30-35A chwilowe 60-70 A. Możesz spróbować te regulatory mają więcej zabezpieczeń od tego co pokazałeś (min ograniczenie prądu i zabezpieczenie przed przegrzaniem). Można by też dołożyć wentylator do niego. Zdjąć jeden bok...
Wentylator się w ogóle nie włącza. W tym modelu wentylator odpowiedzialny za chłodzenie silnika napędzany jest paskiem z silnika po przez sprzęgło wiskotyczne. Jak nie wiesz co masz w aucie oddaj do mechanika.
Błąd P0118 to -zawór2 blokada mechanizmu różnicowego (N126) Zrobiłeś tak jak napisałem odłącz dwa czujniki i co dalej kreci wentylator? Dodano po 10 Błąd 18080 P1672 -Wentylator chłodzenia silnika, szybkość I - otwarty obwód, zwarcie do masy, przewody.
A jak to działało przed wymianą silnika? Być może wentylator w pozycji pionowej nie wystarczająco chłodzi silnik.
Cześć. Mam ciągnik z silnikiem chłodzonym powietrzem (rosyjski T40). Często pracuję z rębakiem, więc nie mam możliwości obserwowania wskaźnika temperatury. Zdarzyło się ostatnio, że pękły paski napędzające wentylator silnika, więc padło chłodzenie. Chciałbym zainstalować jakiś czujnik, który po przekroczeniu określonej temperatury, włącza sygnał dźwiękowy...
Po prostu kręci się w drugą stronę. Niemożliwe, bo byś NIC nie uciął za każdym razem tacza odkręcona. Po drugie wentylator by nie chłodził silnika, po trzecie przekładnia by wyła.
Witaj! A dlaczego chcesz mieć koniecznie regulowaną prędkość obrotów wentylatora? Przecież jeśli mi się wydaje gdy prędkość obrotów silnika głównego będzie regulowana a wentylatora stałą to nic się ne stanie. Gdy zmierzysz częstotliwość na falowniku wtedy mimo wszystko będziesz miał silnik chłodzony. Gdy wentylator był na wale silnika wtedy była wydaje...
IMHO powinny pracować dwa wentylatory. Parownika i skraplacza. Nie znam tego Blyss'a, ale w innych przewoźnych jest jak pisałem. A już na 100% gdy sprężarka jest on/off. Trzeba rozebrać obudowy i dostać się do silników wentylatorów. Niestety jest to karkołomne zadanie. Mnóstwo wkrętów i zatrzasków, które można połamać. Gdy silniki wentylatorów są klasyczne...
Termistor umieszczony w stojanie silnika+wejście falownika lub osobny modół, ale jak nie masz w silniku termistora, to zastosuj cwany falownik, który będzie obliczał obciążenie termiczne silnika (np. Danfoss VLT), tylko nie deklaruj w nastawach obcego chłodzenia. pzdr
Witam, 14V i GND to jasne. Silnik ten wygląda jak silniki stosowane w kserokopiarkach. Tam podaje się zasilanie oraz sygnał prostokątny dla ustalenia prędkości pracy oraz zero-jedynkowo sygnał start stop. Jeśli są analogie to SI u Ciebie zwierane do masy to będzie start, a sieczka 0-5V na FP zadaje prędkość obrotową.
ta kontrolka informuje o problemie z układem chłodzenia głównie wentylatora i nie ma wpływu na zapalanie czy też prace silnika
Ma to swoje plusy, między innymi, mniejsza temperatura załączenia wentylatora, czyli płyn zacznie być już wcześniej chłodzony Nie nazwałbym tego plusem. Niedogrzany silnik sprawuje się gorzej i zmniejsza mu się żywotność.
Może być wspólny (dostający sygnał z klimy) moduł (sterowania / załącznia w sumie przekaźniki ) wentylatorów, ale oczywiście niezależnie od stanu klimy, silnik musi się chłodzić. Jak masz jakiś tester to zobacz czy sterownik widzi że samochód jest nagrzany. Zobacz też czy jest termostat w chłodnicy i jeśli jest to sprawdź / omiń testowo.
Nie wiem jak szczotki zniosą pracę "pod prąd", bo są pochylone zgodnie z obrotami a nie prostopadłe do komutatora. Druga sprawa to chłodzenie. Oryginalnie w 126p prądnica nie ma wentylatora, jest chłodzona turbiną chłodzącą silnik, mimo to potrafiła się wytopić cyna na tworniku przy ciągłym duzym prądzie.
robokop napisał: ^ToM^ napisał: bez wentylatora to jakaś nikła szansa istnieje, bo bez wentylator chłodzenie jednak jest. Nie ma. Silnik jest szczelnie obudowany blachami, wentylator jest jedynym elementem który wymusza ruch powietrza pod nimi. Nie jest tak źle. Za atrapą jest chłodnica i przy jeździe ruch powietrza ją chłodzi. Więc przy braku wentylatora...
chłodzić silnik wentylator chłodzić transformator wentylator cooler chłodzić wentylator
silnik nożyce żywopłot honda civic benzyna akumulator pomiar zysku anteny
oprogramowanie vordon active webcam
Jak odzyskać stare konto na Facebooku? Odbieranie rozmów WhatsApp na Xiaomi Redmi Note 12 Pro bez odblokowywania