Prawidłowo działający przełącznik termiczny wentylatora chłodnicy (MEAT & DORIA) powinien mieć temperatura zamknięcia około 92°C i temperaturę otwarcia 87°C.
Czujnik w chłodnicy to włącznik termiczny wentylatora, termostat jest przy bloku silnika i wężem idzie do chłodnicy
Z przodu silnika,macaj po wężu od chłodnicy
hej mam mały problem z wentylatorem na chłodnicy w seicento 1.1 spi nie chodzi wcześniej mi wypiłował dziurę w chłodnicy czyli jeszcze jakiś czas temu chodził po wymianie chłodnicy (połowa maja tego roku) nie chodzi ale nie wiem od jakiego czasu wymieniłem też czujnik na chłodnicy o co chodzi z tą czerwoną kostką bo kierownicą a i czy można sprawdzić...
W czasie jazdy na trasie to nie ma problemu , gorzej z jazdą po mieście , w korkach, efekt zagotowanie się płynu w układzie chłodzenia, o skutkach to nie muszę chyba pisać
W seicento jest sterowanie poprzez terwmowyłacznik masą. Chyba nie we wszystkich modelach/wykonaniach. W moim nie ma termowyłącznika w chłodnicy, w sterowanie silnikiem wentylatora odbywa się poprzez przekaźnik sterowany z ECU. No chyba że to kolejna nieautoryzowana przez Fiata "przeróbka" mojego egzemplarza dokonana przez poprzedniego właściciela...
Instalacja LPG przy wyborze chłodnicy raczej nie ma znaczenia. Ja bym od siebie polecił Valeo, wielokrotnie miałem do czynienia z tymi chłodnicami i nie mam zastrzeżeń. Możesz kupić i używkę, ale trzeba się upewnić czy nie jest dziurawa, zapchana bądź skorodowana.
Jeśli i na gazie jest tak samo to nie będzie wina układu benzyny. Zerknij do przewodu łączącego przepustnicę z mapsensorem. Taki cieniutki wychodzący przy przewodzie na serwo hamulcowe. Powinien byś szczelny na całej długości zwłaszcza przy wszelkich króćcach (przy czujniku , przepustnicy i takim niby filterku na tym przewodzie).Silnik strzela na gazie...
czujnik siedzi w obudowie termostatu
Nie. Czujnik jest w głowicy, włącznik w chłodnicy.
Czy słusznie obstawiam termostat? Patrząc na opisane objawy opisane to raczej główny podejrzany. Sugeruję wymianę, gdyż może grozić to uszkodzeniem uszczelki pod głowicą.
włacznik wentylatora na chłodnicy jest ok, był wymieniony raz uruchomił wentylator moge przetestować na tym starym jeszcze ale to raczej nie wina czujnika na chłodnicy.
Witam, kiedyś w seicento miałem podobny problem. Mianowicie, postawiłem go na warsztat a pan mechanik, od razu mówi, że do chłodnica, zabrał się do wymiany. Po czym problem ustał na chwile. Znowu zaczęło sie dymić. Okazało się, że padł termostat. Koszt nowego to około 50zł. Bardzo łatwo samemu wymienić. Ewentualnie w punto, miałem sytuacje, że tzw....
Nie powiedziałem że czujnik jest na radiatorze tylko na chłodnicy klimatyzacji. Trzeba sprawdzić ten oto czujnik.
Metodą dedukcji (dźwięk po wyłączeniu silnika) stawiam na wentylator chłodnicy który się o coś ociera.
Hmm jeśli naciskam tą rurę od termostatu do chłodnicy robiąc ciśnienie w układzie i słyszę/widzę ze dochodzi te ciśnienie do zbiorniczka to nie znaczy ze termostat nie jest ciagle otwarty? Nie, to cały czas "otwarty" jest dolny wąż z chłodnicy.
Ej ej-rocznik 2002 ma jeszcze czujnik na chłodnicy!
Zewrzyj końcówki przewodów od termo włącznika, jak wentylator nie ruszy to coś masz z elektryką, a jak ruszy to nie ma odpowiedniego obiegu na chłodnicę.
Masz tam trochę miejsca ?, można by założyć bezpiecznik maxi fuse (ze szrotu można wziąć z fajną obudową bezpiecznik od wentylatora chłodnicy seicento, punto etc), duże styki sprawią, że nie będzie się grzał
to jest taki przypadek że gdy silnik nie złapie jeszcze temperatury, to wentylator nie załącza się, ale gdy tylko termostat puści i złapie temperaturę to wtedy włączy się wentylator i już ciągle pracuje, już nie wyłączy się nawet na chwile, tylko wyłącza się razem z wyłączeniem zapłonu. CZy może to być wina tego przekaznika przy sterowniku , ewentualnie...
A możesz kolego jeszcze napisać (dla innych zainteresowanych) jak odpowietrzyłeś układ po wymianie tej chłodnicy? Pozdrawiam!
To będzie wina pewnie bezpiecznika lub czujnika termowyłącznika w chłodnicy
Witam. Mam spalony silniczek w wentylatorze chłodnicy. Czy ktoś z Was posiada sam silniczek, nowy bądź używany i mógłby mi odsprzedać za rozsądne pieniądze?
sam sie dotrze Albo zrobi gdzieś dziurę, np. w chłodnicy...
Seicento nigdy nie miało fabrycznie wskaźnika temperatury jedynie kontrolkę przegrzania. Jaki silnik masz ? Jednopunktowy wtrysk = sterowanie wentylatorem poprzez czujnik w chłodnicy Wielopunktowy wtrysk paliwa = sterowanie komputerem wtrysku Jeśli stoisz w długim korku to niezależnie od temperatury zewnętrznej wentylator się załączy. Jeśli jest zimno...
Sprawdź z prawej strony chłodnicy stojąc naprzeciwko silnika, powinien do czujnika być doprowadzony czarny przewód, wydaje mi się ze w tych silnikach był on wkręcany bezpośrednio w chłodnicę
A mogę prosić o podanie linka? Bo jedyne co znalazłem na całym youtubie to wymiana chłodnicy ze słabszego silnika (0.9 lub 1.1SPI)
W SC 900 masz 3 czujniki temperatury: - od sterownika wtrysku (rezystancyjny), - od kontrolki przegrzania silnika (bimetalowy), - od wentylatora chłodnicy (bimetalowy).
Witam moje pytanie to jak podłączyć wentylator chłodnicy na krótko w seicento 900? Jakiś dokładny opis poproszę, a najlepiej jeszcze zdjęcia bo nigdzie nie mogę tego znaleźć.
Nie masz przypadkiem zapowietrzonego układu ? Brązowa ciecz może być jak sie wcześniej jezdziło na wodzie i później płyn wypłucze jakieś syfy z nagrzewnicy czy chłodnicy.
Witam panowie mam problem z moim seicento pali mi bezpiecznik za akumulatorem od wentylatora chłodnicy i nie wiem co się dzieje proszę o pomoc
sprawdz bezpiecznik za akumulatorem-w org.byl zielony
ogólnie sa 3 czujniki 1 - jedno pinowy - do kontrolki na desce 2 - dwu pinowy - w termostacie daje sygnał do komputera 3 - dwu pinowy - w chłodnicy który załącza wentylator
Sprawdź czy oba węże od chłodnicy są gorące.
Lewa strona wchodzi do otworu z okrągłą guma a z prawej jest przykręcona do przedniego pasa blacha z takim samym otworem ... Blacha nie przychodzi z nową chłodnicą.
czujnik jest na kolektorze ssacym z prawej strony
Witam. Mam mały problem z wiatrakiem od chłodnicy w Seicento 1.1 MPI. Jak załączam wiatrak (z kompa podpiętego pod auto) To załącza mi też pompę paliwa. Jak robiłem test załączałem na "ostro" (tak jak załącza przekaźnik) to również załącza się pompa paliwa przy starcie wentylatora, a jak już osiągnie swoje obroty to przekaźnik od pompy się wyłącza....
Witam w moim seicento sporting cały czas, od momentu przekręcenia stacyjki, działa wentylator chłodnicy. Jak to naprawić?
Ostatnio sam stoczyłem walkę z wentylatorem w Seicento. Pacjent: SEICENTO 1,1 MPI z 2005r - wersja VAN Objawy: gdy stałem w korku, poczułem "dziwny zapach", kojarzący mi się tylko z zapachem wrzącego / palonego płynu do chłodnic. Dodatkowo, z racji że padał deszcz, zauważyłem, że maska mi paruje. NIE ZAŚWIECIŁA SIĘ ŻADNA KONTROLKA, zbiornik wyrównawczy...
Wentylator chłodnicy uruchamia się kiedy popracuje na postoju? Jeśli tak to czujnik działa. Pozatym odpięcie czujnika przy poracującym silniku powinno spowodować natychmiastowe uruchomienie wentylatora chłodnicy. Tak jest w przypadku sterownika silnika MPI seicento gdzie wentylator jest sterowany przez sterownik a nie przez czujnik w chłodnicy jak w...
Cześć, miałem to samo po przejechaniu 70 km w Seicento 1,1 mpi, 2003r, benzyna, (check engine + wentylator)Problem wystepuje tylko zimą. Wymiana czujnika temperatury nic nie dała. Jezdzi ok na drugi dzień kontrolka gasnie.
Podpowiem że w CC z silnikiem 0.9 rewelacji w odstępie tego koła od chłodnicy również nie było...
Będzie to jednak TYLKO sygnalizacja podania napięcia na zaciski silnika wentylatora. Nie informuje ona o tym, czy wentylator chłodnicy faktycznie się obraca.
Mógł paść termostat, nie otwiera się i nie puszcza płynu na wielki obieg, na nagrzewnice. Gdyby padł termostat tak jak piszesz to nie było by możliwości jazdy, ale ogrzewanie by było i to bardzo dobre. Gdyby termostat nie "puszczał" płynu na duży obieg to auto po kilku minutach pracy by się gotowało. Węże do nagrzewnicy są podłączone z małego obiegu....
Jeżeli wycieraczka tylnej szyby "stoi w pionie" na tylnej szybie nie jedź w pośpiechu do serwisu FIATA. Zanim tam pojedziesz zrób to podobnie jak opisał "GOŚĆ" :"ściągasz taki druciany pierścień zabezpiecający, podkładkę dystansową, a nastepnie nakręcasz na gwint nakretkę M6 i z czuciem młotkiem uderzasz w tą nakrętkę (nakręcasz ja po to aby nie uszkodzić...
Grzanie się tego silnika może być spowodowane złym ustawieniem instalacji gazowej. Wymiana wydaje się być nie ekonomiczna > koszty/zysk z wymiany. Zacznij od prawidłowego ustawienia gazu, analizy spalin, być może trzeba będzie zainteresować się układem chłodzenia, np drożność chłodnicy i wydajność chłodnicy sprawdzić.
Postanowiłem spróbować ten wirnik nawinąć na nowo. Chyba zrobiłem to w ten sposób jak było oryginalnie. Silnik śmiga aż miło. Do komutatora musiałem przylutować końce uzwojeń bo nie zawsze łączyło i były przerwy w ciągłośći obwodu (silnik wtedy nie startował gdy znalazł się w tym położeniu za które odpowiadały uzwojenia które nie zawsze łączyły). Teraz...
Witam wszystkich Mam problem z silniczkiem elektrycznym a konkretnie z kierunkiem jego obrotów. Uszkodził mi się silniczek napędzający wentylator chłodnicy w Seicento. Koszt nowego to 180 zł.Udało mi się zdobyć silniczek od Żuka (chyba od dmuchawy), który po drobnych przeróbkach mechanicznych pasuje idealnie. Problem jednak w tym ,że kręci się nie w...
Jeżeli nie ma korka to zdemontuj wąż na dole chłodnicy.
1.Należałoby sprawdzić czy sam mechanizm wycieraczek nie jest "zatarty" na czopach (częsta usterka w Fiatach), wtedy kolejne silniki bedą padać bo pracują pod dużym obciążeniem. 2.A co z wentylatorem?, jeżeli w chłodnicy się gotuje to powinien zapie.... jak szalony, sprawdź go "na krótko" zwierając wtyk czujnika temp. chłodnicy. Powodzenia.
Oba węże od chłodnicy jednakowo ciepłe. Odpowietrz układ chłodzenia.
Witam. Mam problem z pracującym wentylatorem chłodnicy. Ogólnie opiszę problem. Po przejechaniu ok. 70km. załącza się wentylator chłodnicy i przy okazji włącza się pomarańczowa kontrolka silnika, gdy wyłączę silnik od razu wentylator się wyłącza. Napomnę, że wymieniłem czujnik temp. cieczy oraz zamontowałem inny sterownik komputera, problem cały czas...
Nie płyn z chłodnicy nie schodzi, uszczelka pod głowicą szczelna
Zaciekawił mnie znajomy, rzekł: a chłodnica oleju drożna, wyczyszczona? Myślę sobie, chłodnica oleju w czymś lekko większym od Seicento? Zaglądam do sklepów, wpisuję "chłodnica oleju Polo 6N2, wybieram motor 1.4 16V 75KM" rocznik 1999-2001 no i są. Oglądam jak wygląda i zaczynam szukać. Pod machą, w kanale, po prawej, lewej, z przodu, z tyłu. Ludzie...
W zasadzie jest to włoszczyzna -dedykowane Magneti Mareli.
Czujnik temperatury musi być typu 0-1, czyli przy z byt wysokiej temperaturze (akurat w tych "fiacikach" powinien załączać przy temp. 113-115 stopni C) ma załączać kontrolkę. Ty masz najprawdopodobniej założony czujnik od wskaźnika temperatury (zegara) i im większa temperatura silnika, żarówka wskaźnika przegrzania świeci coraz jaśniej. Ta kontrolka...
Auto wypluło płyn z przegrzania, na dodatek nie wiadomo z jakiego powodu przestał działać wentylator chłodnicy Wentylator działał wcześniej? Korka nie odkręca się na gorącym silniku.
Echhhh.... Wiatrak w sei leci bo raz-fabrycznie jest źle wykonany.Nie ma izolacji pomiędzy uzwojeniem a blachami wirnika. dwa-bo jest przeciążony.Za słaby silniczek w stosunku do śmigła.Uzwojenie wykonane za cienkim drtem.Podczas przewijania wsypuje grubszy. trzy-jest w ciasnym miejscu,nie tak jak np w polonezie,i przegrzewa się pędem gorącego powietrza,z...
Ach, zapomniałem o tym temacie. Przewód o którym pisałem, to był przewód klaksonu, który po prostu odpadł. :) Problem rozwiązałem, gdy żona chciała strąbić gościa i zonk.
Dziś miałem chwilę i troszeczkę się porozglądałem . Zauważyłem , że płyn spływa po takim czarnym pojemniku podobnym do rozrusznika . Znajduje się on naprzeciwko tego wiatraka chłodzącego . TO chyba jednak chłodnica ;(
Ja tak miałem jak padła chłodnica. Wyciekał płyn i było go mało i własnie tak się działo - jak stałem na światłach (przy nie bardzo rozgrzanym silniku) to od razu czuć było, że leci chłodne powietrze. Jak ruszałem to znów grzało. Po wymianie chłodnicy wróciło wszystko do normy :)
Może to łożysko wiatraka chłodnicy? Albo coś właśnie z tym, może ten silnik się uszkodził? Możliwe że przy 40 km/h trochę dmucha pod maską i jakoś to powietrze ma wpływ na ten wiatrak. To taka moja sugestia, pewnie się mylę.
Wentylator padl czy czujnik odpowiedzialny za jego włączanie Wentylator to bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy zdjąć wtyczkę z czujnika na chłodnicy i zewrzeć jej piny kawałkiem przewodu. Wentylator powinien się zakręcić i będzie pewność że dobry. Powodem przegrzewania może też być uszkodzony termostat. Może się "zaciął" i nie otwiera przepływu na chłodnicę.
Sprawdź czy masz sprawny termostat bo jeśli jest uszkodzony (otwarty na stałe lub tylko na stałe uchylony) powoduje nie tylko kiepskie ogrzewanie ale też silnik jest nie dogrzany co nie jest dla niego zdrowe. Przysłanianie chłodnicy(przy uszkodzonym termostacie) to półśrodek i partyzantka
ja przewijam, seicento ma ten sam silnik i bezpiecznik jest 40A
Ciekawy sposób odpalania i zacierania silnika -bez chłodnicy. Jak się nie znasz, to lepiej nie mieszaj. Sprawdź masy.
wentylator uruchomił się, jednak na równi z wrzeniem wody (110* na wskaźniku), powinien uruchomić się ciut wcześniej. Masz pewnie na chłodnicy czujnik taki jak ja miałem. Oryginalny był u mnie z obudową koloru turkusowego. W instrukcji SC napisali że powinien załączać w temp 90-94 stopnie . Co podpinałem pod komputer dla podejrzenia parametrów to załączał...
Wydaje mi się ,że powinieneś zacząć od sprawdzenia drobnych odbiorników typu : oświetlenia wnętrza pojazdu lub bagażnika,radia samochodowego i wzmacniacza np: do tuby basowej poprzez wentylator chłodnicy, który nie zawsze się wyłącza i alternator.
Jeżeli nie chcesz kupować czujnika do kontrolki to wypnij przewód z niego(jest wkręcony w blok silnika lub w głowicę jak w przypadku 1.1) i owiń taśmą izolacyjną. Te czujniki i tak działają dopiero wtedy kiedy w 98% przypadków jest już za późno-czyli wyrzuca płyn lub upg poszła na spacer przez wydech. Co do wyrzucania płynu chłodniczego (nie wody, bo...
Zobacz czy w chłodnicy nie ma takiego wykręcanego korka żeby w jego miejscu wkręcić termo włącznik, czasem jest, a jak nie to najłatwiej założyć chłodnicę z miejscem na czujnik, czujnik, przekaźnik, parę kabelków do akumulatora i gotowe, ja tam w Seicento (jakimś nowoczesnym z ostatniej serii) znajomemu zrobiłem, bo się mu też nie włączał wentylator,...
Potrzeuje pilnie położenie czujnika temp który włancza wentylator z chłodnicy !! Waśnie się okazała że wentylator się nie włancza a na 99% to właśnie ten termostat A zaraz mam jechać na urlop.
Chłodnica w seicento SPI jest identyczna czy to do 900 czy 1100. Jedynie do 1100 MPI są inne (nie ma czujnika do wentylatora itp)
Taa jak w maluchu chłodnica
Witam Ta sprężyna jest po to żeby się wąż nie zamykał . Trzeba było wymienić chłodniczkę coś było by pewnego sprawnego . Pozdrawiam
Witam jestem posiadaczem fiata seicento 1.1 z 2002 roku . Po przejechaniu około 50km zapala się kontrolka check engine i załącza się wentylator chłodnicy . Gdy postoi przez noc , kontrolka znika , a potem problem pojawia się znów i tak w kółko. Co waszym zdaniem jest przyczyną ? . Inne kontrolki nie zapalają się w czasie jazdy .
Chciałem sprawdzić na krótko jak na filmie w seicento http://www.youtube.com/watch?v=10vwPcUHP... czy wentylator działa. Rozumiem ze mogę zrobić zworkę tak jak na filmie ?
Jest bo jednej sie już odechciało współpracy Przekaźniki są dwa jeden to pompa i cewki a drugi to wentylator chłodnicy są jeszcze bezpieczniki ale nie mogę nigdzie znaleźć który do czego
Panowie Nie uruchamia mi wentylatora. Zwieram wtyczkę od czujnika płynu w chłodnicy a wentylator się nie uruchamia. Bezpiecznik za akumulatorem ok Co radzicie?
Tam płyn płynie, to idzie do chłodnicy, obudowa termostatu ? zaczne od oringu cewek a potem umyje tę górę całą. Zacznij.
Sprawdziłem przewód i raczej jest Oki. Tez myślałem nad wymianą tylko nie wiem który czy ten co w komorę silnika jest w kręcony czy ten włącznik wentylatora co przy chłodnicy jest, bo niby kontrolka mruga ze zagrzany a wentylator się sam nie załącza.
Tyle, że chłodnica jednak trochę się nagrzewa, obieg nie jest całkowicie zamknięty. Dziś nie mam czasu niestety, ale jutro mam wolne i rano zrobię próbę garnkową termostatu. No chyba, że przyczyna może być inna? Niedrożność chłodnicy, albo węży? Nie mam innych pomysłów, układ powinien się sam odpowietrzać.
Nieszczelność układu może powodować ubytki płynu. Układ jest szczelny,. Sprawdzałem to tylko przy chłodnicy czujnik ciekł dokręcić wystarczyło i było okej ale tu jest coś innego grane
Może komuś się przyda takie rozwiązanie: 1. Przyczyna pierwsza- zacięty termostat na "dużym obiegu"- po odpaleniu auta sprawdzamy grubą rurę biegnącą z termostatu do chłodnicy. Jeśli robi się ciepła od razu, to jest problem. Samochód wolniej się nagrzewa i zalewa świece na 2 i 3 cylindrze. Pomaga wymiana termostatu. Może być też uszkodzony czujnik temperatury...
Czy to jest na pewno MPI? Z tego co słyszałem to załączanie wentylatora "z chłodnicy" miały silniki SPI (jednopunkt), były tam właśnie trzy czujniki, w chłodnicy (wentylator), w głowicy (kontrolka) i termostat (sterownik silnika). W MPI (wielopunkt) czujnika w chłodnicy nie było, wentylatorem sterował sterownik silnika i podobno był tylko jeden czujnik...
Witam. Jak myślicie dorobienie,osłony termicznej na kolektor wydechowy w 1100 SPI ma jakiś sens ? Tam jest kolektor bardzo blisko chłodnicy i niepotrzebnie ja nagrzewa,ale z drugiej strony jak się założy osłonę to te ciepło nie będzie odbijane i tak w silnik ?
Należy się zastanowić nad chłodzeniem wodnym... małe bloczki na same GPU wystarczają i temperaturka 35-40 stopni. Pompa od CWU, chłodnica od seicento i jakiś zbiornik wyrównawczy.
Witam! Chciałbym samodzielnie wymienić płyn chłodniczy w moim clio nie jestem całkowicie laikiem w temacie bo już wymieniałem w seicento. Ale żeby wymienić w clio potrzebuje kilka informacji: 1. Jak spuścić stary płyn ,czy jest w chłodnicy korek spustowy? 2. Gdzie się znajduje odpowietrznik i w jaki sposób odpowietrzyć krok po kroku? Dziękuje z góry...
Kwestia znalezienia odpowiedniej "chłodnicy" pod obudowe z oryginalnego klimatyzatora - najpierw zdobądz obudowe a potem poszukiwania - w seicento jest wzglednie mała aluminiowa cłodnica silnika - dobrą wydajność bedą miały również chłodnice intercoolera a co najważniejsze są odpowiednie wymiarowo do typowych obudów :) np takie http://allegro.pl/listing.php/search?sg=...
zapal rano silnik poczekaj az bedzie wyraznie ciepły . dotknij reka górnego weza od chłodnicy , jesli bedzie miał taka sama temperature co silnik to nalezy wymienic termostat bo nie zamyka .
Witam. W Twoim przypadku lepszy byłby taki jak w Seicento 900 lub 1,1SPI - powodował "zwarcie" do masy i załączenie wentylatora chłodnicy w przypadku przekroczenia zadanej temperatury (bimetal). Twój przeznaczony jest prawdopodobnie do wskaźnika temperatury - jego rezystancja zmienia się wraz ze zmianą temperatury (termistor). Można dołożyć do niego...
zauważyłem ze woda w zbiorniczku zagrzala sie Woda ze zbiorniczka krąży w obiegu chłodzenia silnika więc się rozgrzewa tak jak i silnik. Nie ma w tym nic niepokojącego. Ale prawie sie zagotowała ,mi sie wydaje że wysiadła chłodnica.
ja bym obejrzał chłodnicę, czy nie ma korka do wykręcenia i wkręcenia w to miejsce normalnego termowłącznika wentylatora, kupił bym taki termowłącznik i pociągnął przewód do tego stycznika który załącza orginalnie wentylator. Miałem podobny przypadek w Seicento jakimś nowszym i też nie załączał komputer wentylatora i zrobiłem oddzielną instalację z...
Witam mam troszke podobny objaw tylko u mnie cieknie z pod dolnego węża od chłodnicy nie jest to codziennie tylko tak gdzieś co 2 dni jet pare kropli. Tylko jest to seicento 899 i miało wypadek kupiłem chłodnice nową no name za 70zł z allegro i nie wiem w czym jest problem oglądając to dokładnie to widać że z pod węża nie gdzieś z chłodnicy już zmieniałem...
czyli najlepiej zacząć od 2 czy 4 szt chłodnic? żeby były małe opory a optymalne przekazywanie ciepła? Myślałem też o intercoolerach ale są drogie, co do komina faktycznie dam sobie spokój. Mam świadomość że więcej zapłacę za energie ale chodzi o to że jak delikatnie zapale w piecu węglowym to w ciągu paru godz robi się na tyle gorąco że trzeba wygaszać...
Według moich spostrzeżeń na swoim samochodzie jeśli sonda wskazuje współczynnik 1 to pracuje w pętli otwartej .Warunkiem wejścia w pętlę zamkniętą jest osiągnięcie temperatury 61 stopni C. (sterownik IAW16fm.EC) . Co do czujnika to jeśli jest to niebieski czujnik WTS-05 na termostacie jak w seicento to on może przekłamywać . Wskazania ECU masz 68 stopni...
Witam, jak w temacie - w autku nie włączał się wentylator chłodnicy. Ponieważ w chłodnicy nie mam czujnika spiąłem na krótko przewody po odłączeniu kostki od czujnika temp. silnika. Wentylator nie ruszył natomiast zaświeciła się lampka check (mil). Po wpięciu przewodów do czujnika lampka niestety już nie zgasła, po odłączeniu akumulatora również. Czy...
Witam, mam szybkie pytanko. Czy można zamontować wentylator (silnik ze śmigłem) z seicento 900 do 1.1 MPI. Różnią się one uchwytami ale nie wiem czy mocowanie silników i same silniki są takie same. Pozdrawiam.
W komorze silnika nie ma nic oprócz silnika niestety. Niebieskie kropki to paliwo i powrót tak ? szary map sensor ? czerwony też ma cos wspólnego czy idzie do chłodnicy? I to wszyskie weze jakie ida? ? https://obrazki.elektroda.pl/3937745000_...
W liczniku SC MPI jest to inaczej rozwiązane. Zauważyłeś zapewne że kontrolka rezerwy nie miga a jak już zapali się raz to świeci ciągle do zatankowania? Ten wskaźnik "zapamiętuje" niejako poziom paliwa przed wyłączeniem silnika. Musiałbyś bezpośrednio pod wskaźnik ciągnąć przewód sygnałowy a i tak nie masz tam czujnika temperatury silnika na wskaźnik(kontrolkę)....
Po pierwsze czy załącza się wentylator na chłodnicy i jaką masz temperaturę w czasie jazdy ? nie snujcie tutaj czarnych scenariuszy o uszczelce. No i zadam trywialne pytanie czy nie masz zerwanego paska klinowego albo obejrzyj jak wygląda pompa.
wentylator chłodnicy seicento seicento wentylator chłodnicy seicento przegrzana chłodnicy
kuchenki gazowe ekspres czerwona philips tracker roaming
canon ipf770 mikrokomputer cobra1
Problemy z myszką w Fortnite - opóźnienia i zatrzymania Ciemny ekran telewizora - problem z podświetleniem