Oj człowieku. .ujowo szukałes. A dwa przekaźniki po co??? pomyśl kolego. Jak znajdę foto to zamieszcze dla udowodnienia. SĄ DWA BIEGI WENTYLATORA KLIMY !!!!!! Fajnie by było jak by ktoś poza mną to udowodnił Tobie na tym forum. Dodano po 6 http://obrazki.elektroda.pl/3008719300_1...
Jeśli na module masz plusa po zapłonie, plusa stałego i masę a mimo to wentylatory milczą to uwalony sterownik w dużym wentylatorze.
wyglada na to ze wentylatory są na łożyskach, wg VW wymienia się całe zespoły - a wg mnie jesli tylko da się to rozebrac to wymienic łożyska i bedzie dalej działac - niestety akurat w tym samochodzie nie robiłem tego nigdy. w załaczeniu zrzut z etki online - link w pasku
Masz spalony główny bezpiecznik wentylatora, ten z boku skrzynki pod maską przykręcany nakrętkami
Witam, mam problem z wentylatorem chłodnicy w Passacie B6 2.0 TDI. Wentylator włącza się od razu po włączeniu zapłonu, nawet na zimnym silniku. Moduł wentylatora wymieniony i dalej to samo.
95 stopni to żadna tragedia, ale sprawdź sobie dla pewności, czy wentylator działa.
W tym aucie ECU steruje wentylatorem.
I wiesz może co było przyczyną tego ?? Ja natomiast na kostce mam napięcie 10.1 v wiec wydaje mi się ze wlasnie ten rezystor wentylatora nie przepuszcza odpowiednio prądu
Witam podłączyłem w wtyczce wentylatorów dwa grube przewody z akumulatorem.Następnie do cieńkiego czerwonego przewodu z wtyczki dołączyłem jeszcze plus z akumulatora i po 2 sekundach wystartowały wentylatory na maxa.Teraz mam pytanie bo pozostał jeszcze jeden przewód zielono żółty ,chyba sygnałowy z klimy(którego nie podłączałem).Czy to ma tak być,czy...
Witam, mam problem z nawiewem. Po nocy włączam klimatyzację dwustrefową, dmuchawa na MAX. Wszystko ok nawet parę godzin. Po jakimś czasie, znowu włączam nawiew, po około 15 sekundach, zmniejsza się do połowy sam. Muszę wyłączyć i znowu włączyć. Akumulator nowy, moduł wentylatora nowy, pokazuje błąd B 10 BE 96 (usterka wewnętrzna silnika wentylatora).
oki.ale ten wentylator wogole niechodzi.Sa dwa jeden od silnika a drugi od klimy i on nie dziala wogole.Czy on powinien sie zalaczyc zaraz po wlaczeniu ?
Jaki passat to jest (klimatronik czy manual) Przy załączonej klimie wentylator chłodnicy chodzi stale.
Manual czy klimatronik, jak klimatronik to jeż do sprawdzenia, i przekaźnik zasilający w obu przypadkach.
Nie. Sterownik wentylatora jest montowany w obudowie wentylatora.
Witam. A bezpiecznik???
Co ma wspólnego czujnik wskaźnika temp. z czujnikiem wentylatorów?
Termowyłączniuk ma dwie prędkości. 1 prędkość załącza wentylatory przy temp. 92-97 stopni, 2 prędkość 99-105 stopni. Sterowanie odbywa się za pomocą przekażników. Musisz sprawdzać po kolei, napięcia, bezpieczniki , przekażniki i sam termowyłącznik.. Na ELEKTRODZIE są dostępne schematy do tych Passatów. Pozdrawiam.
Jak sterownik silnika widzi przerwę w obwodzie czujnika temperatury silnika to włącza wentylatory.
A reflektory świecą, bez zakłóceń - szczególnie w chwilach braku nawiewu i wycieraczek? Bo może wystarczy poruszać/wymienić przekaźnik z nr 18?
Witam. Pacjent Passat B5 1.8 benzyna. Nie załącza się wentylator od klimatyzacji. Sprawdzałem złączkę koło zbiorniczka z płynem hamulcowym i prąd nie dochodzi. Gdzie dalej szukać? Po podłączeniu na krótko wentylator działa...
A szukałeś nad panelem bo w niektórych modelach jest dodatkowy obwód z stałego zasilania sterowany dodatkowym czujnikiem przez przekaźnik który po wyłączeniu silnika włącza wentylator jeżeli temperatura była zbyt wysoka po wyłączeniu zapłonu, kiedy jeszcze pracował wentylator lub temperatura podniosła się po zatrzymaniu silnika.P
Dzień Dobry Zdejmij wtyczkę z termowłącznika (znajduje się w chłodnicy) znajdź w nim styk z napięciem i pomiędzy niego a którykolwiek inny znajdujący się we wtyczce wstaw przełącznik o sporej wytrzymałości na amperaż gdyż silnik termowentylatora bierze troszkę prądu. Powinien zaskoczyć po włączeniu jak dobry diesel na mrozie. Życzę powodzenia.
moduł spalony do wymiany duży wentylator .
Dziwnie teraz spr na głównym mam 3V i żarówka nie pali. Bezpiecznik f23 cały. Dodano po 1 Dziwnie teraz spr na głównym mam 3V i żarówka nie pali. Bezpiecznik f23 cały. Na rozgrzanym mam 7.5 na głównym.i na zapłonie. Ale.cos chyba wariuje mi voltomierz bo rano miał 13.
Dzieki za pomoc, posprawdzałem wszystko okazało sie ze siadł wentylator
Jeśli zdarza się że nawet przy 60 km/h wzwyż załącza się wentylator, to po prostu chłodnica zasyfiona i nie spełnia swojego zadania.
Kolego rozwiazałeś problem z wiatrakiem? Mam taki sam problem i jestem ciekawy co jest przyczyna ciaglej pracy wentylatora.
Wpisz w allegro " łożysko wentylatora passat B5" i masz tego na kopy. Koszt do 50zl.
Wstaw ten opornik z anglika i podłącz z powrotem, tylko tak aby go powietrze z dmuchawy studziło, wyprowadzenia na silnik masz...a z wersji europejskiej wyprowadź kable silnika (czerwony i niebieski na ostatnim zdjęciu i podepnij pod dwu pinową kostkę angielską:) Pamiętaj o kierunku obrotów:)
Wydawało mi się że jest, ale dla pewności sprawdze jeszcze raz wieczorem. Orientujesz się może do którego punktu jest oryginalnie podłączona masa zasilania wentylatora?
Diagnoza Vcds na początek, kontrola czujników, choć często w tych autach siada sam sterownik wentylatora, jest w dużym wentylatorze,
w pasku z silnikiem ABS są dwie prędkości wentylatora
W zasadzie wystarczy 2 i 4 bieg wentylatora na jakimś przełączniku I-0-II .
no to masz uszkodzony wentylator
TCA 700
Do paska B5 jak i do A6 C5 idą na 99,9% te same wentylatory, jedyną różnicą jest rodzaj wtyczki. Dane odnośnie wentylatora do A6 C5: Średnica 280mm Moc silnika 300W Występują dwa rodzaje wentylatorów, GATE oraz VALEO Gate ma owalną kostkę a Valeo okrągłą. Jestem na etapie kupna własnie takiego wentylatora i do mojej A6 C5 98r idzie właśnie typ "Valeo"...
Klimatronik miga,prawdopodobnie mało,lub nie ma gazu. Co do wentylatora to w chłodnicy jest trzypinowy czujnik, on odpowiada za dwa biegi. Wypnij go i zobacz czy to coś zmieni,druga opcja to moduł/sterownik. Jest on w okolicy zbiorniczka spryskiwaczy.
Wentylator na krótko? Sam to stwierdziłes czy mechanik cię oklamuje? Podgląd w parametry, a przede wszystkim ostatnie warunki wyłączenia sprężarki. 10 min diagnostyki
Obok sterownika jest przekaźnik zasilający sterownik. Przekaźnik od wentylatora jest nad pedałem sprzęgła. Widoczny po zdemontowaniu dolnej osłony. Diagnostyka tu jest potrzebna i sprawdzenie co powoduje pracę wentylatora.
Panowie, a tam zdaje się jest sprzągło wiskozowe. Więc żadna elektronika nie ma z nim nic wspólnego. Jeli tak jest to sprzęgło do wymiany.
Bezpiecznik F5,10A zasila czujnik ciśnienia,na czujniku przewód brązowo biały z bezpiecznika czarno czerwony.Idzie to brązowo niebieskim na pin A2 klimatronica.Drugi styk czujnika to masa(brązowy) podawana poprzez czerwono zielony do przekaźnika wentylatora.
u mnie pompka dziala po zaplonie, po wylaczeniu zaplonu wlacza ja czujnik przy termostacie. wlacza ja przekaznik przy lewym blotniku do wentylatorów
(at)robokop dobre prawi, nagrzewnica stygnie szybko bo przepływu nie ma. Ustaw na HI na środkowe kratki, wentylator na minimum i trzymaj 3 tys obrotów, powinno walić gorącym powietrzem, bo zwiększeniu obrotów wentylatora szybko zacznie lecieć zimne.
dodam jeszcze ze musi byc sprawna klimatyzacja. jesli nie bedzie gazu to tez nie ruszy.
Potrzebowałbym schemat inst. elektr. aby sprawdzić który przekaźnik jest do czujnika wentylatora chłodnicy. Passat B3 1.9 td 1992 r. Symbol silnika AAZ. Z ngóry wielkie dzięki
Przez tą gąbkę nie leci powietrze a uszczelnia ona klapę przełanczającą nadmuch przez nagrzewnicę albo bezpośrednio z wentylatora.
Witam mam auto jak w temacie Passat B5 z 1997 r. problem mam taki iż od włączenia samochodu chodzą obydwa wentylatory nawet jak włączam po całej nocy i silnik jest zimny. Co może być powodem tego że wentylatory działają non stop bez przerwy?
Może poprzednikowi padł wentylator albo jego sterowanie - czujnik termiczny przy chłodnicy. Wentylator się włącza? Może czujnik jest od innego modelu. Wówczas może załączać za późno wentylator.
Wymiana wentylatora głównego rozwiązała problem ;) ....uszkodzony sterownik wentylatora głównego .
Czy ktoś zasugerował Tobie ustawienie przodu w tryb serwisowy,czy sam wpadłeś na taki pomysł?Przodu nie ma potrzeby zdejmowania,wentylator trzyma się na jednym wkręcie i po obwodzie przekręcony o 2-2,5 cm.Zdejmij dolną osłonę silnika i będziesz miał dostęp.Z wyjęciem trzeba troszkę pogimnastykować się,wyjść jednak wyjdzie.
rok 92 kombi
Przekaźnik jest pod kierownicą i jest również tam duży bezpiecznik od tego wentylatora 40A.
Piny 1 i 2 czujnika F129 mają być zwarte przy ciśnieniu od około 2,5 bara do 24 bary, czyli jeżeli ciśnienie nie mieści się w tym zakresie mają być rozwarte aby nie załączyć sprężarki poniżej minimalnego ciśnienia i powyżej maksymalnego. Wentylator nie powinien chodzić zawsze na włączonym zapłonie. Z tego co pamiętam to piny 3 i 4 powinny być rozwarte...
za pomoc chcesz zarobić punkty
Zdjęcie tego czujnika zrobie po południu. A może inaczej, co powoduje w układzie z klimatronikiem, że załącza sie wentylator od klimy. Rusza on automatycznie ze spreżarka, prawda? Czyli na panelu sterowania załączamy klime i z panelu idzie pewnei jakis sygnał na sterowanie przekażników i one dopiero uruchamiaja wentylayor i reszte, tak?? Czy jest jeszcze...
Nie wiem, np w corrado miałem czujnik przy kolektorze ssacym, i jak po zgaszeniu auta temp pod maską wzrastała wentylator się włączał.
Czujnik założyłeś właściwy?Przed wymianą czujnika też chodził wentylator?
prawdopodobnie -zresztą możesz kuknąć czy pod wentylatorem wyprowadzenia tej chłodnicy są do klimy-na postoju są mniejsze obroty sprężarki więc wydajnośc spada -niemniej trzeba by sie przyjrzeć czy winę ponosi wetylator ,cos co go steruje,czy też jest mało freonu jeśli to pierwsze to zjawisko niezbyt kożytne bo gdy auto stoi ,wysokie ciśnienie idzie...
Wentylatory chodzą?
Zdjęcie przodu lub odkrecenie wisko razem z wentylatorem i na wierzchu to juz mozna wszystko zrobic.
Jest już 10 postów i wielki achoj z nich wynika. Zobacz czy masz napięcie na rezystorze, na zestykach pokrętła regulacji. Tylko proszę nie pisz gdzie się znajdują. W miejsce wentylatora wsadź żarówkę 100 W/12 V.
Idzie trzeba tylko odkręcić wentylatory od chłodnicy
Przed wymianą pompy wody było dobrze tzn. nie grzał się? Jak się zagrzeje wentylatory chodzą?
zależy od wersji czy jest z dwoma wentylatorami czy z jednym
Niestety, masz lepszy samochód to musisz się liczyć z dużymi kłopotami. To nie Passat B5 1.9 TDI, że wszystko jest proste.
Kable sa OK. Zamowilem wentylatory i zobaczymy co z tego bedzie.
Spływy powinny być dwa drugi pod serwem.Musisz sprawdzić czy ta osłona taka rynienka na filtr jest w dobrym stanie.Nie wiem ,może polać wodą po podszybiu i obserwować czy nie leje do środka.Można by zdemontować schowek i wyjąć wentylator do obserwacji.Jak sucho może wystarczy ozonowanie?
Zakryj czym szyber i zobacz czy wentylator stanie ( Karton, gruba tkanina itp.)
SKoro wentylator hula to klapki zamknięte.
Czujnik wymieniłem instalacje przejrzałem i bez zmian, zastanawiam się czy nie padł czasem sterownik silnika bo to on jest chyba odpowiedzialny za wysyłanie sygnału by wentylatory się załączyły
Tu nie ma wentylatora tylko wiskozo
Rozebrałem to cudo , ale i tak kupiłem na szrocie wentylator od passata za 40zł jest dłuzszy ale pasuje . Tokarz za wytoczenie tulejek z brazu samosmarującego chciał wiecej.
Jeśli nawet masz o 10 cm krótszą chłodnice,nie powinno to być powodem przegrzewania.(przy twojej pojemności 1.8 Litra). Zobacz czy chłodnica nie jest zatkana!!. Co tam z termostatem??. Jak pompa pompuje??. Wentylator sprawny??. Czujnik działa??. Pozdrawiam Janusz
Skoro chodzi po odłączeniu czujnika to stawiam na sklejone styki przekaźnika. Niestety nie wiem gdzie się on znajduje :cry: .
Wentylatorów są 2 i obydwa muszą być sprawne.
Sprawdź co pokazuje czujnik w danych, i zobacz czy po włączeniu klimatyzacji załącza się wentylator na chłodnicy.
Witam. Z racji że nie znalazłem odpowiedzi na pytanie dodam coś od siebie. Tak jak wcześniej napisano. Wentylator trzyma się na jednej śrubie. Po odkręceniu tej śruby trzeba na dolnym zaczepie rozchylić takie dwa "dziubki" tzn odbezpieczyć wentylator by się go dało obrócić. Ja w swoim przypadku to wyłamałem. Co do ucięcia kabla to wentylator jest bez...
Może sprawdz przekaznik od wentylatora?? Czasem sie zacinają;)
wentylatory oczywiście pracują?
Uszkodzony wentylator chłodnicy po wymianie wszystko wróciło do normy.
w schowku w sierodku w pod deska rozdzielcza to jest angli passat Tam masz opornice od wentylatora kabinowego a tobie nie działa wentylator chłodnicy. a gdzie to jest dokladnie ta opornica co na zdjeciu wyslales Na lewej podłużnicy od spodu masz
Może wentylator kanałowy?
Zostawiasz grube zasilania i zapłon,po odcięciu PWM wentylator powinien włączyć się awaryjnie. Pewnie moduły uwalone w silnikach-standard.
To "gość " co nabijał klimę widząc rosnące ciśnienie nie sprawdził czy wentylator chodzi???
Proszę http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... lub tu http://forum.vw-passat.pl/showthread.php... powodzenia
Mam identyczny przypadek w VW vento 1,9 D, wskaznik temp pokazuje caly czas 100, czasami jak sie zatrzymam spada do 92, a jak troche pozyluje dochodzi do 108. Czasami tez cos sie dzieje z czujnikiem paliwa zwlaszcza jak jest zatankowany prawie do pelna. Mam pytanie jak sprawdzic czy wlacza sie drugi bieg wentylatora.
Wentylatory startują ?
Kolego nic nie zmieniaj tylko podłącz silnik wentylatora wedle schematu. jeśli nie masz klimatronika To chyba oczywiste że koleś zmienia z pokręteł na panel, bo nie widzę innej potrzeby takiego udziwniania tej taczki.
Brak gazu niema nic do wentylatora,bardziej opalona kostka
Witam Problem jest taki ze pali bezpiecznik do wentylatora chlodnicy(bezpiecznik w tym module kolo zbiorniczka z plynem spryskiwaczy), ten bezpiecznik 20A(nie ta blaszke 50A i nie ten mniejszy 7.5A). Problem pojawia sie gdy jade powyzej 180km/h, jak przelece sie tak troszke szybciej to wlasnie gdy sie zatrzymam widze ze bezpiecznik spalony jest.Wtedy...
na climatroniku pojawil mi się błąd 4F9 00 i przy tym nie dziala mi wentylator. wie ktoś co to za błąd i jaka może być przyczyna niedziałającego wentylatora
Golf 4 + sterownik wentylatorów. Z Golfa 2 możesz wziąć - jest tam 2 zakresowy przełącznik termiczny w chłodnicy, nie trzeba przekaźnika czy sterownika. Może lepiej wymienić wisko i mieć tak jak fabryka zrobiła.
Panowie, spokojnie, "czujnik załączania wentylatorów" - ustrojstwo siedzi w chłodnicy. Czujnik podwójny lub dwa pojedyncze są jeden od wskaźników a drugi info dla sterownika świec między innymi. Jeśli grzebał przy czujniku wentylatorów, w chłodnicy to nie miałoby to wpływu na świece.
Przyczyną jest brak masy na przedniej ścianie tj. reflektory wentylator chłodnicy.Nie wiem jaki to jest model? Wystarczy dać drugą mesę
oczywiscie ze temper jest inna na chlodnicy i na silniku zegar pokazuje temperature z czujnika ktory jest na silniku a nie na chlodnicy ten na chlodnicy ma tylko wlacznik wentylatora pozdr
ok więc jutro to sprawdzę odłacze koste odniego jeśli jest zwalony to sprężarka wtedy powinna się rozłączyć ???? chciałbym jeszcze dodać że całe sterowanie dziła nawiewy się przełączają tylko właśnie sprzęgło od sprężarki nie wyłącza się i nie włączają się wentylatory od chłodnicy??
Czujnik odłącz ten w chłodnicy. A elektryczny wentylatory był montowany i bez klimy.
no ok a nie wiesz może czy on się znajduje gdzies przy chłodnicy czy jak bo tam jest straszne dojście wentylatory proaktycznie wszystko zasłaniają
masz tu troche danych katalogowych ----> Układ chłodzenia Ciśnienie(bar)1.3 - 1.5 Termostat otwiera się przy(°C)85 Wentylator działa przy(°C) Etap 1 / wentylator 1(°C)92 - 97 Etap 2 / wentylator 2(°C)99 - 105 może to nie problem ?
Kolego sprawdź lepiej czy wiskoza nie stoi na sztywno. Jeśli założyłeś nowy markowy termostat to jedyne co może być to wsiok innej przyczyny nie widzę. Czy na wolnych czy na wysokich silnik diesla powinien osiągnąć 90 stopni a termostat jest odpowiedzialny za puszczanie płynu chłodzącego w duży lub mały obieg sprzęgło wiskotyczne na wentylatorze stabilizuje...
passat wentylator wentylator klimatyzacji passat passat wentylator chlodnicy
czarny pasek kursor usuwania błędów uszkodzony czujnik obrotów wirnika
dioda ves315wndl dioda ves315wndl
Czy TBA120S można zamienić na TBA120T? Wyłącznik świateł stopu a tempomat w Mitsubishi Lancerze