Do sprawdzenia te 3 przekaźniki w obudowie chłodnicy z przodu - jak mnie pamięć nie myli.
Witam. W tym modelu wentylator chłodnicy sterowany jest przez kalkulator wtrysku a w starszych auta przez czujnik temperatury. Dlatego jego praca jest prawidłowa. Pozdrawiam.
Na ogół rezystor mocno się grzeje, więc pewnie jest zamontowany w miejscu gdzie będzie chłodzony (przez wentylatory). Podaj więcej danych na przykład jaki silnik, będzie nam łatwiej zgadywać :]
Uszkodzona opornica zwykła przy manualnej nagrzewnicy. Szukaj w tunelu powietrza, zaraz za wentylatorem.
Jeżeli nie działa wentylator po włączeniu klimy to sprawdź przekaźniki, przewody lubią zgnić , dodatkowo sprawdź czy przy oporniku nie ma termika on też lubi się przepalić. http://peugeot.mainspot.net/wiring307/e7... na tej stronie znajdziesz schematy elektryczne do peugota.
Przekaźnik (1) nie ma z wentylatorami nic wspólnego. Te tryz przekaźniki są sprzodu pomiędzy wiatrakami.
Zbyt duża moc do wytracenia, moim zdaniem tylko PWM. Przejrzyj np. ten temat: http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Masz tam gotowy układ.
Witam, Problem polega na tym, ze nie jest to awaria "naturalna", lecz wynik interwencji ludzkiej. Trzeba wiec przejrzec wszystko, co bylo ruszane, odlaczane itp. Na poczatek odlacz wtyk z Bitron'a i zobaczysz, czy to on wlacza wentylatory, czy nie. Czujnik temperatury (brazowy) trzeba sprawdzic na wtyku Bitron'a a nie na wtyku czujnika (jesli obwod...
Znajdź inny tester i odczytaj sterownik silnika. Autocom Diagbox.
Posiadam książkę "Peugeot 206 poradnik użytkownika" odstąpię.
Ostatnio ten sam problem przerabiałem w 308 i był sklejony przekaźnik.
Przecież to najzwyklejszy przekaźnik 12V/35 A. Są m.in. na aledrogo https://allegro.pl/oferta/przekaznik-wen...
Przeniosłem z: Schematu/instrukcji...
Witam, W 807 sa trzy wentylatory: glowny - pod deska z prawej strony i dwa pomocnicze - rowniez pod deska z prawej i lewej strony. Nie jestem pewien, czy pomocnicze moga sie wlaczyc jesli glowny nie dziala. Sprawdz wiec najpierw zasilanie glownego - przekaznik na prawym nadkolu za reflektorem (zlaczka zielona). Pozdrawiam, Georges
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Przy 90"C nie powinien się bulgotać. Tam jest po drodze przekaźnik wentylatora. Zrób test na uszczelkę UPG.
nigdy nie podnosiłem zbiorniczka :) , ale w większości wystarczy żeby był płyn. 1.odkręcasz wszystkie odpowieczniki (dodatkowo można naciskać gumowe węże przyśpieszy sprawę , nalewasz płyn do zbiorniczka gdy zaczyna lecieć płyn z odpowiecznika zakręcasz go następnie odpalasz samochód i grzejesz czekając aż włączy się wentylator
cześć. czy dysponujecie może jakimś schematem elektrycznym instalacji wentylatora i klimatyzacji? widze że jest przekombinowane u mnie (poprzedni właściciel miał dzwona). doszło do tego że wtyczka do rezystora u mnie jest wyprowadzona na 2 przewody. w jednym przekaźniku też brakuje jednego przewodu... czy coś poradzicie? peugeot 206 2.0hdi climatronic
Opornika/rezystora można szukać w okolicy wentylatora i chłodnicy.
O którą kostkę Ci chodzi. Daj zdjęcie wentylatora i jego sterownika.
Jak pisze ''georgesgr'' sprawdz czy dzialaja obydwa biegi wentylatora.
Sprawdź sam silnik wentylatora "na krótko"...
Trzy przekaźniki bo zapewne: 1 Pierwszy bieg przez rezystor. 2 Drugi bieg bez rezystora. 3 Do klimatyzacji.
Ecu wysteruje przekaźnik, a znajdź mi ten przekaźnik i bezpiecznik od niego. Kodu silnika dalej nie podałeś. Nie znasz jak Francuzi robią elektrykę w autach, to dalej będziesz się swoje upierał. Jeżeli chcesz schematy jakimi posługuje się ASO to trzeba podać VIN.
W tych zespołach nagrzewnicy, dotyczy to również Citroena C5 lubią się ukręcać plastikowe osie klapek, ale wtedy zazwyczaj zostaje nadmuch tylko na szybę, lub na nogi, nie działa również regulacja temperatury. jak wentylator działa a nie masz w ogóle nadmuchu to zacznij od sprawdzenia filtra kabinowego
Duży przekaźnik to drugi bieg wentylator a na dole pierwszy od lewej przy bezpieczników maxifuse to pierwszy bieg wentylator. Skrzynka bezpieczników jest taka sama od czasu fiata stilo
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Jeśli masz jeden wentylator to tak do wentylatora będzie szła masa i jednym przewodem będą realizowane dwa biegi wolny i szybkim.
Od strony kierowcy masz BSI i bezpieczniki..... Sprawdź czy dochodzi napięcie do tego sterownika (rezystor/opornik) te dwa najgrubsze kable kostka 6pin... Mam rozumieć, że to i to jest to samo tylko zależy czy z klimą czy bez? To nie jest to samo, jest jedno albo drugie i jest zależne czy klima manualna czy bez lub czy klimatronik Pierwszy sterownik...
Trzeba jeszcze zerknąć w parametry/ usterki w BSI, mogą one skutkować również ciągłą pracą wentylatora
W/g opisu nie działa grzałka w sondach przed i za katalizatorem ale to nie musi być uszkodzenie czujników ale np bezpiecznik . Silnik zapewne vti lub thp? Temperatura spada ponieważ jak sterownik silnika wykryje usterkę to profilaktycznie uruchamia wentylatory chłodnicy
Wentylator elektroniczny: jeden przewód podaje + na przekaźnik zasilający wentylator (kabelek idzie z przekaźnika w BSM ale przekaźnik załącza ECM), drugi to przewód podający sygnał żądanych obrotów z ECM, trzeci to sygnał zwrotny obrotów wentylatora do ECM.
Niedawno kolego przerabiałem ten temat w Peugocie 307,najprawdopodobniej przegrzane są końcówki przewodów w kostce podłączonej do opornika regulacji obrotów silnika nawiewu,najprędzej dostać się do tego opornika to wymontuj schowek od strony pasażera,a następnie plastikową rurę którą wentylator ssie powietrze do kabiny, musisz przez kanał ssący włożyć...
Kostki połączeniowe bo sterownik nie widzi że wentylator się kręci . Możliwe że to wentylatory z elektroniką i z płynną regulacją obrotów . Zrób test czy wentylator się załącza i czy widzi jego obroty , Albo zgniła kostka albo poległ wentylator .
Nie mam akurat 306 z takim samym wentylatorem pod ręką, więc bym podał co i jak. Stoi pod domem :P Jak dobrze pamiętam 2 grube przewody, powinny być zasilające. Sygnał PWM będzie wychodził z przełącznika wentylatora. On też może się uszkodzić, ale są to rzadkie usterki.
poradziłem sobie z tym wentylatorem. Mianowicie czujnik bitron miał uszkodzona obudowe i dostała sie do niego woda. po przeczyszczeniu, wysuszeniu i ponownym podłączeniu wszystko chodzi pięknie. Czujnik bitron znajduje sie po lewej stronie pod przednim nadkolem.
Jakieś błędy? W BSI, ABS, klima. Dodano po 1 Jeszcze zobacz mi parametr żądanie włączenia wentylatora.
Taki efekt może być gdy silnik wentylatora ma zjechany komutator i zatrzyma się w 'martwym punkcie'. Wyciągnij przekaźnik wentylatora i zworką uruchom silnik wentylatora. Ma załączać się 100/100.
Wiatrak chłodnicy jest sterowany elektrycznie, włącza się gdy temperatura silnika przekroczy ok 90 stopni, może być przepalony bezpiecznik, przekaźnik, czujnik temperatury itd...
W peugeotach są często montowane dwa przekaźniki pod taką klapką (w plastikowej obudowie chłodnicy). Jeden odpowiada za I bieg, a drugi za II. Żeby było ciekawiej, to sygnał o załączeniu (lub nie) jest podawany do ECU. Przy braku potwierdzenia możliwości załączenia przekaźnika, ECU nie pozwoli na start sprężarki klimatyzacji. Tak wygląda układ z jednym...
Z bezpiecznika idzie jeden,potem rozgałęzia się .
Witam. Mam problem z wentylatorem w Peugeot 307 diesel. Wentylator pracuje tylko na tzw. jednym biegu przy działaniu klimy i działa bardzo często na małą chwilę. Gdzie leży przyczyna?
Wpisz kombinację słów "peugeot,nawiew,dmuchawa" :)
Pewnie że wiem, ale po co mam ci pomóc? Pomogłem w jednym, to nie kliknąłęs "pomógł".
Dobra sprawdzę jutro i dam ci znać a bezpiecznik który jest od wentylatora
PP2000 To program serwisowy peugota. Tak jest to prawdopodobne
Witam masz tu ksiżke Sam naprawiam Peugeot 206 PL.
witaj miałem podobny przypadek poczytaj może coś więcej będziesz wiedział http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic14... W moim przypadku spalił się wentylator i bezpiecznik Maxifuze w skrzynce jak na zdjęciu w poście, który załączyłem.
A mierzyłeś prąd wentylatora?
Jaki dokładnie błąd, jaki opis? Najprawdopodobniej sterownik silnika nie widzi sterownika wentylatora, możliwe że uszkodzona jest instalacja.
Sprawdź rezystor z przekaźnikiem przy wentylatorze. Może być skorodowany albo termik spalony i nie działa pierwszy bieg.
Masz problem ze sterowaniem wentylatorów,dlatego klimatyzacja się wyłącza gdyż ciśnienie w układzie rośnie a nie ma kto schłodzić. Sprawdź zasilanie do opornicy która jest przy wentylatorach,następnie samą opornice.
Co pokazuje diagnostyka?
Na przekaźnikach będzie cały czas.
Po minucie bezczynnosci, wlaczyc zaplon i w ciagu 10s nacisnac przycisk zamykania na 10s, wylaczyc zaplon i odczekac co najmniej 30s. Pozdrawiam, Georges
Do sprawdzenia moduł wentylatora (jest za lwem).
zronilem wszystko wg tego co tu jest napsane http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic11... ...zastosowalem bdx66c (od samego poczatku bardzo sie grzeja-tak ma byc?) i bylo dobrze...ale dwa dni... teraz wentylator jak jest ustawiony na najnizszej predkosci sam minimalnie zwalnia i minimalnie przyspiesza caly czas w kolko..co jest co sie moglo stac?...
Szukam schematu el.układu zasilania wentylatora chłodnicy peugeot 807 2,2 benzyna 2004r Powinno pomóc: CHŁODZENIE SILNIKA EW10J4 (RFN) – EW12J4 (3FZ) BVM
Climatronik ma płynna regilacje obrotów wentylatora
Witam. Od kilku dni nie włącza mi się wentylator. Już nie mam pomysłów, co może być nie tak. Wymienione przekaźniki(2szt), bezpieczniki(2 szt), czujnik temperatury, silniczek działa. Jak włączę klimę to włącza się wentylator ale to jest chyba tylko pierwszy bieg bo i tak się grzeje silnik. Poza tym, co mnie zdziwiło, jak wyciągnę wtyczkę z czujnika...
Odłącz wtyczkę od czujnika temperatury na chłodnicy i połącz mostkiem na krótką chwilę. Jeśli wentylator się uruchamia to jest uszkodzony czujnik.
Sprawdź przy wentylatorze regulator jest tam (nieraz 2) tranzystor który lubi nawalać pomierz napięcia czy sterujące wariuje czy ten tranzystor.
Ciśnienie jakie mierzy ten czujnik typ normalne ciśnienie bezwzględne. Na zapłonie ma być 1000mbar bo silnik nie pracuje jest atmosferyczne. Po odpaleniu ma być około 350mbar. Jak nie jest, to sterownik wali takim błędem. I koniec 😀 Tam jest mev17 lub med17, zdarzały się awarie tych sterowników.
Powtarzam jeszcze raz - sprawdź wentylator.
To nie działa tak, że uruchomienie klimatyzacji włączy wentylator chłodnicy/ skraplacza. W układzie jest czujnik ciśnienia, który po przekroczeniu 10bar HP włączy niski bieg wentylatora i po przekroczeniu 13 wysoki. Nie wiem jaką masz obecnie temperaturę na zewnątrz, ale robiłem parę tygodni temu 2 samochody, w których musiałem opróżnić i napełnić z...
Klima działa? Jakie ciśnienie widzi czujnik klimatyzacji gdy pracuje wentylator?
Czy załącza się wentylator?
Witam, tu masz oznaczenie błędów.
Uszkodzony rezystor to brak pierwszego biegu wentylatora,drugi powinien działać. Sprawdziłbym okablowanie sterujące i zasilające wentylator.
Wentylator nawiewu miałem na myśli, ale spoko ,dałem właśnie radę go wyciągnąć podpielem to pod akumulator i działa, to znaczy że jeszcze może być wina rezystora ?!
Poszukaj tego u ludzi którzy się zajują sprowadzaniem aut z Niemiec, oni mogą mieć jakiegoś francuza rozbitego na części na przykład. A jeśli nie to poszukaj na motoallegro.
Do sprawdzenia silniczek od wentylatora lub czujnik ktory go zalacza, ewentualnie jak jest to przekaznik. Zewrzyj na krotko czy chodzi wentylator.
Ten vin to nie z PSA
Witam. Mam problem z wentylatorem w Peugeot 306 1.6 benzyna XS 1996r. Auto było sprowadzone z Niemiec i stało jakiś czas pod chmurą. Ogólnie rzecz biorąc wentylator działa ale przy włączaniu coraz wyższych obrotów coraz głośniej pracuje i zwiększają się trochę obroty silnika. Moje pytanie brzmi, czy da się to naprawić? Czy lepiej kupić nowy wentylator?
Bezpieczniki A40 w instrukcji pisze ze jest on od klimatyzacji wentylatora.
Witam! Ja mam z kolei inny problem z wentylatorami. Peugeot 406 2,0 b/g. Jak jest włączona klima jest ok. Gdy wyłączę klimatyzacje obydwa wiatraki stają a temperatura rośnie! Jaka może być tego przyczyna?
Lub po lewą lampa przy podłużnicy. Tam siedziały głównie. Do sprawdzenia też przekaźniki wentylatorów.
A mówią, żeby dobrze odpowietrzyć, to musi wentylator działać ;)
Żarówkę wepnij zamiast wentylatora.
Ok zlutować ale w czym ? W panelu klimatronika ? Czy rezystor w wentylatorze ?
Jeszcze jedna żecz , którą muszę dodać do tego tematu , właściwej temperatury czyli 95-96 * C pilnuje sama chłodnica z płynem chłodzącym , a wiatrak włącza się dopiero kiedy silnik się przegrzewa w peugeot jest to jakieś 115*-120*C , pozdro
Wg podanych danych masz silnik o oznaczeniu TU1JP (HFX), więc ten schemat powinien pasować https://obrazki.elektroda.pl/3368534100_... https://obrazki.elektroda.pl/5203494800_... https://obrazki.elektroda.pl/2207985100_...
Z lewej strony nad pedałem gazu. Jak w każdym Peugeocie bez ściągania całego kokpitu marnie widzę wyjęcie dmuchawy, przynajmniej spróbuj zacząć od wyjęcia kolumny kierowniczej.
Są w tym aucie tylko dwie możliwości...albo zasterowany jest pierwszy z prawej wtedy wolne obroty 2 wentylatory, albo 2 i 3 od prawej wtedy szybkie obroty 2 wentylatory
peugeot 407 nie chodzi wentylator chłodnicy.Szanowny kolego.Sprawdź po zdjęciu wtyczki czy nie są zaśnieżone przewody.Jak rozłączysz wentylator od instalacji to podłącz go do akumulatora oczywiście przewodami.W kostce łączącej wentylatora ustal przewód masowy i zasilający.Przewód zasilający dotknij do akumulatora.Wentylator musi się kręcić. Przewód...
Witram,kolego poradziłeś sobie z tym problemem wentylatora,bo mam identyczną sytuacje,panel podmieniałem,rezystor,bsm i dalej to samo,po dłuzszym postoju brak sterowania wentylatorem...
Właśnie z parametrów to wychwycisz będziesz widział czy sterownik żąda pracy wentylatora czy nie i mamy punkt zaczepienia. Chyba że macie tam inne metody diagnozy, sterownik jest głównym nadzorcą pracy wentylatorów.
Może np sklejac się przekaźnik w module wentylatorów.
Witam. Mam Peugeot 407 sw 2.0 HDI z roku 2005 i chciałbym prosić o pomoc jak wymontować wentylator chłodnicy
Musisz znależć ten plus, dwa przekaźniki bo z stopnie prędkości wentylatora, wentylator załącza czyjnik, jest na chłodnicy patrząć od strony silnika na dole po lewej stronie. Na przekaźnik musi iść masa i plus, sprawdż dokładnie bezpieczniki w komorze silnika po prawej stronie, jak nie pomoże to trzeba iść po kablach od przekaźnika idą te przewody dołem...
Do sprawdzenia bezpieczniki nr.4,18,19,25.
Jako że troszkę stary temat W moim przypadku przerwany był przewód brązowy - nr 2. Dokładne miejsce to lewa strona pod lampą Który to przewód wg schematu? W ogóle mile widziane wszelkie podpowiedzi dla emeryta/weterana ;) Dziękuję, Pozdrawiam, piero. Ps. Nie rozebrałem jeszcze tego auta, bo jeżdżę nim na rehabilitacje.
Ciśnień w kolektorze powinno być między 980 a 995hPa około. Nie wiem o jakiej wartości mówi mechanik. Możliwe, że ten błąd powoduje prace wentylatorów .
przepalony rezystor wentylatora
pp2000 (diganoskop do peugota) i będzie wiadomo bez zbędnego szukania.
Wentylator chodzi przy bezposrednim podlaczeniu do akumulatora? Pod skrzynka bezpiecznikow silnika jest listwa z bezpiecznikami maxi - sprawdz pierwszy z lewej. Jesli jest przepalony to wymien i koniecznie sprawdz rezystory/rezystor wiatraka - jesli brak przejscia to wymien. Przy braku niskich biegow (w przypadku uszkodzonego rezystora) bezpiecznik...
Na postoju, aż do włączenia wentylatorów.
Albo spadła jakaś linka i nie otwiera klapy,albo coś jest zatkane .Tak jak piszesz ,trzeba posprawdzać. Kiedyś robiłem coś podobnego i jakiś mistrz podłączył odwrotnie bieguny wentylatora.
To ja bym jeszcze spróbował czy na starym module ożyje szybki bieg. A ten nowy to używka czy jakiś zamiennik?
Czy ten mechanik czasem podczas tej diagnozy nie zmienił w telekodowaniu sposobu sterowania wentylatorem?
peugeot wentylator przekaźnik wentylator peugeot wentylator zwarcie peugeot
freelander kluczyk kospel schemat podłączenia zasilacz przegrzanie
pasek klinowy trafic adblue boxer
Wymiana paska klinowego Audi A6 C6 2.7 TDI Sedan Jak rozpuścić papier w rurce szklanej? Metody i porady