Na 6 Pinie nie ma nigdy stałego DC 24V tylko PWM - więcej -> http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...
Jak dobrze pamiętam to w żuku nie było sprzęgło wiskotyczne tylko elektromagnetyczne sterowane z dodatkowego czujnika temperatury. Też miałem z tym problem, pamiętam że dokręciłem śruby regulacyjne na sprzęgle elektromagnetycznym tak że wentylator był załączony na stałe, do tego blachy kierujące więcej powietrza na chłodnice i było ok.
Producent produkuje n wiskoz. Z tej samej serii jedne załączają się nieco wcześniej inne nieco później! to nie jest tak, że każda wiskoza uruchamie się idealnie w yej sanej temp. Przeciętnie zaczyna kręcić, przy 60-79 st. Ze wzrostem temp. kręci szybciej. Harakteryskę jej pracy, posiada producent- raczej nie udostępni.
Stojąc przed otwartą maską i patrząc z góry po prawej stronie na dole na wyjściu z chłodnicy masz czujnik, tzn. jeśli wiskoza nie zbije temperatury płynu chłodzącego zadaniem tego czujnika jest załączyć dodatkowo wentylator klimy aby zbić temperaturę płynu, często tam śniedź powoduje brak połączenia i usterkę nie załączającego się wentylatora.
Do działania sprzęgła potrzebne są dwa przewody. Dlaczego tu są trzy ?? Masa. Plus z klimy. Plus jak silnik przekroczy 95stC a wiskoza nie załączyła.
Nie działa wisko okej. Ale nie napisałeś czy ogólnie wentylator stoi totalnie czy działa ze stałą prędkością cały czas nawet gdy silnik przekroczy te 95-97 stopni ??? Ogólnie to wisko powinno zadziałać po przekroczeniu pewnego zakresu obrotów silnika nawet przy niższej temperaturze płynu chłodzącego silnika... Tam też wisko współpracuje z klimatyzacją...
Skoro autor ma "wentylator kręcący się razem z silnikiem" to całkiem możliwe że ma wiskotyczny, lub jakieś elektrosprzęgło. I uszkodzona wiskoza czy elektrosprzęgło może przegrzewać silnik, bo nie przenosi odpowiednio mocy, więc wentylator nie ma odpowiednich obrotów. Mimo że wygląda że kręci się razem z silnikiem. Tylko że kręci się "leniwie". Zagrzana...
Wentylator chłodnicy pracuje? Wiskoza także?
Nie pamiętam już, bo dawno, ale ja pierdykłem w klucz młotkiem i wiskoza puściła. Dobry strzał w klucz celem "zerwania" gwintu + przytrzymanie koła pasowego ręką, lub napiętym paskiem. Masz już wiskozę ? W tym moim należało kupić komplet ze śmigłem, bo w trakcie kupowania wyszło, że są ze 3 rodzaje wiskoz i oryginalny wentylator nie pasował do zamawianych...
no kolego masz w opisie elektronik a nie wiesz jaki masz wentylator albo wiskoza albo silnik elektryczny innych opcji niema
Witam Problem w mojej premiumce polega na ciągłym chłodzeniu silnika przez wentylator.Słychać głośny szum w czasie jazdy .Wskazówka temperatury ciut poniżej zwyczajnej temperatury pracy .Wcześniej podczas podjazdu pod górki z obciążeniem widać było ,że temperatura delikatnie wzrastała w razie czego włączał się wiatrak .Teraz wiatrak chodzi cały czas...
No oczywiście że wentylator. Napisałem w pierwszym poście że wiskoza i że wystarczyło tylko spojrzeć (pomimo tego że cały czas się kręcił). Gdy wiskoza sprawna to lekka przegazówka i chce maskę wyrwać do góry. Ponieważ wiskoza to ssący to wystarczyło przyłożyć paluszek do śmigła i wentylator stoi, przy sprawnym to palca nie stracisz ale i nie zatrzymasz,...
Jest to troszkę irytujące te wycie co ciekawe jeśli auto się rozpęndzi wentylator cichnie i się nie włancza tylko zaczyna wyć gdy auto rusza z miejsca lub zmniejszy się prędkość np wjazd na rondo i zaczyna wyć czyli kolega obstawia sterownik
To kontrolka WOM. Wałek odbioru mocy. Wentylator obraca się cały czas razem z pompa wody. Nie ma żadnego sprzęgła, wiskoza itp.
A skąd wiesz że to temperatura, no? Może ciśnienia lub oblodzenie . Czy wentylator elektryczny pracuje? Jeśli tak i wiskoza sprawna to temperatura nie ma nic do rzeczy. Jest też opcja że między chłodnicami jest syf i nie ma odpowiedniego luftu do chłodzenia skraplacza i HP idzie w kosmos. I czemu temperature ci wskazuje -2'C.? Układ banalny w prostocie.
Właśnie dobijam się do alternatora i jedyne wyjście to zdjąć wentylator chłodnicy. Zapewne chodzi o dolną śrubę alternatora,której nie możesz wysunąć bo wiskoza nie pozwala?
,,Sprawdź czy wentylator działa prawidłowo (wiskoza) . Do sprawdzenia również zawór bezpieczeństwa. " - mozesz napisac o jaki zawor bezpieczenstwa chodzi i gdzie sie znajduje? Dodano po 6 Dodam jeszcze ze wiskoza chodzi prawidlowo
A wentylator chłodnicy nie działa cały czas ? Co tam jest ? Wiskoza ?
Tam jest wiskoza czy sprzęgło elektryczne.P
Koledzy 2.5 tdi ma wiskoze i wentylator elektryczny do klimy.Na dzien dobry to wiskoza do sprawdzenia.
Witam mam problem z Scanią z 2008r silnik 440 XPI a mianowicie ciągle włącza wiskozę. Kierowca zauważył że jak temperatura otoczenia przekroczy 16 stopni to wentylator pracuje normalnie cichnie i temperatura silnika wzrasta do normalnej. A jak jest chłodniej to temperatura dojdzie do drugiej kreski i wentylator zaczyna chłodzić i tak w kółko. Sprawdziłem...
Witam! 1.termostat wymieniony-dobrze 2.sprawdzić wiskozę tj. jeśli przy nagrzanym silniku przy zwiększaniu obrotów wentylator nieznacznie przyspiesza lub daje się dość łatwo zatrzymać jakimś patykiem - wiskoza uszkodzona Jeśli na wylocie chłodnicy temperatura płynu niewiele jest mniejsza od wlotu - uszkodzona wiskoza 3.Wymienić korek chłodnicy.Ciśnienie...
Teoretycznie -odpięta wiskoza (elektrycznie) działa na starej zasadzie sprzęgła viskotycznego, teoretycznie zapchane chłodnice międzystopniwe mogą powodować dziwną pracę wiskozy ale nie aż taką. Naprawdę trudna usterka:) Testy wiskozy były robione przy temperaturze 90 stopni? Na postoju też tak się zachowuje? A te dźwięki to skąd się wydostają?
Na wiskozie będzie się kręcił cały czas jak będzie silnik chodził, a ten 2 gi jest od klimy działa jak jest załączona klima. U mnie tez się załącza ten mały jak przejadę parę kilometrów i jest silnik nagrzany. Raczej bym nie odłączał a jak odłączysz to ten na wiskozie wystarcza. Jakby jednak zaczął się grzać to wiskoza możne być do wymiany ( jak wyłączysz...
Dzień dobry. Mam Taki problem grzeje mi się silnik , jest na polu 20 stopni i przy robocie oświeca mi się kontrolka wody i jest na czerwonym wskaźnik , rozgrzałem silnik i Wgl i sprawdziłem te sprzęgło nazywane wiskoza , tam ma być mocny opór ? , bo ja to taki trochę oporu tam jest a tak to widać ze wentylator się kręci tak luźno. Co W Tym jest idize...
najpierw sprawdz termostat jezeli nie ruszy wiskoza do wymiany... a tak apropo termometr wskazuje 120 c chyba nie jezdzisz autem w takim stanie:)
Napięcie powyżej normalnego lub zwarcie do wysokiego. Masz prawdopodobnie zwarcie przewodu załączającego wentylator do zasilania 24V. Sprawdź wiązkę od sterownika silnika do wentylatora.
Czujnik czyta obroty cały czas i porównuje z obrotami silnika i na podstawie temperatury i kilku innych czynników dodatkowych załącza elektrozawór PROP3 czyli wiskozę w takim stopniu aby utrzymać żądane obroty wentylatora. http://obrazki.elektroda.pl/7289903600_1...
...tylko fabryczne elektryczne wentylatory mają zwykle 300-400W (i mówię tu o samochodach segmentu B/C z silnikami 1.2-1.4) i nie pracują ciągle, tylko mają sterownik, który może je załączać z różną mocą (zazwyczaj 2-3 "prędkości"). Można by pokombinować z zaadoptowaniem sterownika z jakiegoś starszego Golfa...
Zawsze zaczynaj od podania kodu błędu. Tu masz podobny temat; https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic3... FMI 4 oznacza zwarcie do masy lub napięcie poniżej normalnego sprzęgła wentylatora (wiskozy). Do sprawdzenia wiązka elektryczna od powyższego choć równie dobrze może być uszkodzona wewnętrznie wiskoza.
Sprawdź czy wiskoza działa na wentylatorze chłodnicy.
Tu nie ma wentylatora tylko wiskozo
A tam jest wiskoza czy elektryczne wentylatory
O, nie zauważyłem... Zastosuj największy jaki się zmieści wentylator, zapchanie błotem lamelek chłodnicy znacznie zmniejsza sprawność chłodnicy. Elektryczne mają mniejszą moc niż wentylatory na wiskozie.
Może ktoś ma czynny program Scania Multi i podrzuci parę specyfikacji i schematów elektrycznych dot. wentylatora i wiskozy?
Witam u mnie problem z wentylatorem okazal sie ze to wiskoza padla trzeba bylo nowa.
co to ma za znaczenie? jak można to sprawdzić? Dodano po 4 Sprzęgło wentylatora ( wiskoza) zostało wymienione na drugie nie ma poprawy .Nie wiem czy to ma znaczenie, ale samochód ma klimę i jak włączę to temperatura bardzo szybko idzie w górę, a jak włączę ogrzewanie to spada co w tym przypadku to jest normalne. Dodano po 2 Przy jezdzie 100 km/godz....
Sprawdź termostat czy się otwiera. Termostat powinien mieć dziurkę/zaworek do odpawietrzania instalacji. Jeśli niema odpowietrzania przez termostat, to jest gdzieś wężyk z górnych cześci instalacji do zbiornika wyrównawczego. Pytanie nastepne, czy pompa pompuje, i czy chłodnica nie jest zapchana. Przypadek autentyczny : zapchana chłodnica, tylko kilka...
Wentylator się włączy jak HP przekroczy 13bar, przy sprawnej wiskozie i o ile nie dotrze do nas fala afrykańskich upałów raczej to nie nastąpi. Obserwowałem ostatnio dłuższą chwilę takiego mercedesa z włączoną klimą i podpiętymi manometrami, ciśnienie nie przekraczało 11bar, na hali było z 26°C
On zawsze będzie się kręcił bo jest na wiskozie, jedynie temperatura powoduje że kręci się 1:1 lub słabiej.
Który ?Wiskoza?
Te 5 przewodów nie są do regulacji pracy Visous.to czarne plastikowe kółko to jest wyłącznie czujnik prędkości wiskozy. Wersje 410km i 460km mają normalne sprzęgło wiskotyczne. Tylko wersja 510km ma E-fan, w którym DMCI ECU steruje stopniem poślizgu wentylatora. Wiskoza na zimnym silniku (wyłączonym) powinna dać się z oporem obrócić ręką, jak złapiesz...
Witam .. Panowie mam taki Problem tez z Wentylatorem w C4 2.3 tylko odwrotnie . Gdy Wyłacze silnik to wentylator zaczyna chodzic a gdy włacze silnik to przestaje .. Nie wiem co może byc odlanczalem juz kostki od czujnikow ale dalej chodzi .. Jeszcze mam takie pytanie jesli go odlacze to wentylator ktory mam na wiskozie da rady chłodzic ?? czy woda bedzie...
Wątpię żeby tam była wiskoza,zwykłe sprzęgło elektromagnetyczne wentylatora chłodnicy.Zasilanie z bezpiecznika 23 poprzez styk czujnika tem. chłodnicy do sprzęgła ,żadnego przekaźnika.Jakie napięcie po zwarciu czujnika,wygląda że jest gdzieś spadek zasilania.Centralka bezpiecznikowa na foli ze ścieżkami miedzianymi ,po przegrzaniu często tam spadki...
Tzn tak wentylator od klimy jeśli jest wyłączona klima to wspomaga oryginalna wiskozę czyli zalacza się wolny bieg przy 93 st i później drugi bieg przy 97
Witam A jak by sterownikowi zapodał sygnał sterujący taki jaki aktywuje odpowiednie ustawienia w momencie korzystania z przystawki odbioru mocy?Można odpowiednio ustawić parametry dla silnika typu moment obrotowy czy max obroty używając DP2.Na sterowniku silnikowym nie będzie dostępna opcja ustawienia minimalnego ciśnienia oleju,która wyłączy silnik...
Witam. Chciałbym usprawnić układ połączenia i sterowania wentylatorami chłodnicy w mojej terenówce. Obecnie zastąpiłem wentylator mechaniczny (wiskoza) dwoma dużymi elektrykami. Elektryki uruchamiam obecnie w dwuch stopniach. 1. wolne obroty przez opornik 2. duże obroty bezposrednio - załączane fabrycznym czujnikiem temperatury Niebardzo mnie ten ukłąd...
Witam, problem jak poniżej tzn. DAF 105 460 rocznik 2008 przebieg 790 tys km, podczas jazdy w górach nie załącza się wentylator, mija punkt na wskaźniku przy którym kiedyś się załączało, po uruchomieniu zimnego silnika wentylator działa i normalnie wyłącza się, po użyciu retardera też się załącza i działa do wystudzenia normalnie, było auto w serwisie...
sprawdziłeś wiskozę do wentylatora? jak jest zatarta to wentylator chodzi na okrągło i przechładza silnik.
Sprawdz przekazniki pod maską prawa strona koło akumulatora,jeden z nich odpowiada za wentylator oczywiście sprawdz bezpieczniki.
wiskoza wentylator wiskoza scania scania wiskoza
tester reflex napiąć żarówka projektor sprawdzenie głowicy canon
przetwornica 24vdc 12vdc ładowanie akumulatora lifepo4
Czerwony katalizator - co to oznacza? Czy można podłączyć lepszą kartę sieciową do Gigabyte B560 HD3?