I bardzo dobrze. Grunt, że spełnia swoje zadanie. Kilka wskazówek na zakończenie. Powinieneś zamieścić zasilacz w jakieś większej obudowie przed warunkami atmosferycznymi, chyba że przewodem dociągasz do dmuchawy. I druga wskazówka - żeby przewody się nie grzały, to spleć po trzy, cztery tego samego koloru i połącz z dmuchawą. Pozdrawiam
Witam, W 807 sa trzy wentylatory: glowny - pod deska z prawej strony i dwa pomocnicze - rowniez pod deska z prawej i lewej strony. Nie jestem pewien, czy pomocnicze moga sie wlaczyc jesli glowny nie dziala. Sprawdz wiec najpierw zasilanie glownego - przekaznik na prawym nadkolu za reflektorem (zlaczka zielona). Pozdrawiam, Georges
Schodzi trójłapkowym sciągaczem do łożysk, nasadzać na wcisk np w imadle
A sprawdzałeś kondensator w nim?
witam mam pytanko odnosnie tego wentylatora a mianowicie jaki posiadasz filtr pyłkowy kabiny stary kwadratowy czy nowy typ prostokątny płaski i znacznej długości Dodano po 1 kolego Sady podaj jak możesz z numeru vin 7 ostatnich cyfr muszę jak coś dopasować schemat elektryczny do konkretnego wyposażenia i rocznika konia
Daj spokój z takim źródłem, szkoda pieniędzy. Kup w pierwszej lepszej hurtowni/sklepie trafo toroidalne do halogenów 12V, moc trafa 100VA (woltoamperów)- nie kosztuje wiele a mocy spokojnie starczy, tylko że dość kłopotliwe jest zrobienie odczepu dla niższego napięcia na wtórnym, choć możliwe. Przykładowy egzemplarz: http://www.nowyelektronik.pl/searchsklep...
Lub po przypalane wsuwki w gnieździe na wentylatorze, ja tak miałem w mojej aczkolwiek tam był climatronic, wystarczyło odpiąć kable i z latarką widać było że gniazdo w wentylatorze jest lekko podtopione i ma osmolone bolce, a z wyciągnięciem dmuchawy nie powinieneś mieć problemu
Więcej, 218 stopni.
Pewnie rezystor dmuchawy padł. Sprawdź bezpieczniki.
padła opornica która znajdóje się pod silnikiem nawiewu
sprawdz regulator
A na regulatorze zmienia się napięcie sterowania miałem coś takiego u siebie pod obciążeniem zanikało sterowanie uszkodzony był tranzystor i dioda w panelu sterującym
Ja zacząłbym od sprawdzenia stanu kondensatora w silniku wentylatora.
Niebieski element z napisem 104K to kondensator o pojemności 100nF (0,1µF). Zatem jest w tym układzie.
Jak opór jest znikomy to sprawdź pobór prądu na obu. Wystarczy zwarcie międzyzwojowe na wirniku co spowoduje nawet znaczny wzrost pobieranego prądu i przepalanie bezpiecznika termicznego.
Jak w każdym PSA w obudowie nagrzewnicy, centralnie na środku kokpitu
Demontaż deski łącznie z airbagiem pasażera.
Wentylator dmuchawy uszkodzony-częsta usterka w t5.
w wiekszosci samochodów opornik jest w obudowie wentylatora dmuchawy Dodano po 2 poszukaj kostki która zasila wentylator dmuchawy i gdzieś w jej okolicy jest opornik.opornik ten jest chłodzony tym wentylatorem Dodano po 4 w okolicy nóg pasażera jest ten silnik wentylatora,trzeba poswiecic sobie latarką i tam wszystko znajdziesz POWODZENIA
YouTube fraza Touareg glove box removal
Moc kotła jak pisałam Defro 30 kw ogrzewa powierzchnię 250m2 + bojler 140. Z tyłu pieca mam zawór trójdrożny mieszany 55 stopni ,na grzejnikach nie mam zaworów . Dom jest ocieplony. Może jakieś inne ustwienia mają by zrobione nie wiem. Podczas podawania dmuchawa szybciej pracuje ale potem mimo osiągniętej temperatury cały czas dmucha ale wolniej pracuje....
na około 50% możliwości Może na 28% lub 23%, to był skrót myślowy. Poprawnie powinienem był napisać "na mniej niż 50%".
A kolego podpowiesz może gdzie to się znajduje i jak to wygląda? Jest przykręcony do wentylatora dmuchawy [url=https://www.youtube.com/watch?v=yR0...
Nie działa ogrzewanie, czy nie pracuje dmuchawa? Jeżeli panel to przyciski i jeden "kręciołek", to jest to klima automatyczna. Sterownik wentylatora dmuchawy jest pod silnikiem wentylatora (tzw. "jeż") Trzeba rozebrać podszybie, wyjąć mechanizm wycieraczki, a następnie rozebrać obudowę silnika dmuchawy, wyjąć silnik i potem wyjąć regulator.
Jeżeli chodzi o wycieraczkę to prawdo podobnie jest zatarta ośka przekładni w silniczku, co do wentylatora dmuchawy może być wiele przyczyn, zacząłbym od sprawdzenia czy dochodzi do niego zasilanie.
W klimatroniku nie ma rezystora dmuchawy. Sprawdz przekaznik załaczjacy dmuchawe jezeli jest dobry to uszkodzony jest moduł elektroniczny sterujacy wentylatorem dmuchawy znajduje sie w tunelu srodkowym przed parownikiem
ford c max 2008 2.0 Tdci brak sterowania przekaźnikiem, który uruchamia wentylator dmuchawy
W astrze G przy dużych upałach i przy włączeniu klimy często się zdarza że zapala sie lampka kontrolna modułu klimatyzacji i wentylatorów (spotkałem już się z co najmniej trzema przypadkami ).Lampka zgaśnie po ponownym wyłączeniu i załączeniu zapłonu.W module klimatyzacji zostanie błąd wentylatora dmuchawy jak dobrze pamiętam.
po zdjęciu plastikowego podszybia zobaczysz obok wentylatora dmuchawy zespół rezystorów i termik który pewnie jest rozwarty wyjmuje sie go od strony kabiny obracając razem z wtyczką w lewo można go wymienić na nowy radzę przy okazji przesmarować łożyska sinika dmuchawy żeby zapobiec spaleniu nowego termika
C4, podobnie jak wszystkie późniejsze pojazdy PSA o tzw. "architeklturze full CAN" nie ma klasycznej kostki stacyjki. Jest tam zwykły niskoprądowy, trójpozycyjny przełącznik dający sygnał do BSI, które z kolei uruchamia poszczególne przekaźniki zasilań i rozrusznika. Przekaźnik zasilania wentylatora dmuchawy zlokalizowany jest w PSF (inaczej zwanym...
Przy wentylatorze, w obudowie nagrzewnicy - bo z zasady pracujący wentylator schładza rozgrzewające się rezystory dmuchawy, inaczej by się przepaliły. Tak jak się patrzę i pamięć ani model mnie nie wkręca, to dmuchawę masz za radiem, ale wtedy rezystor nie był priorytetem, tylko cała dmuchawa. Ja to tak namierzam https://www.google.com/search?q=mercedes...
Dobry wieczór, mam problem z nie działającym wentylatorem dmuchawy w swoim Renault Scenik 1 z 2000r z klimatyzacją manualną. Mianowicie po raz kolejny przestał działać wentylator przy jesiennej aurze, przekopując forum od razu zamówiłem w zamienniku opornicę dmuchawy tą z wtyczką dwupinową do wentylatora. Jako że mam auto z klimatyzacją manualną to...
Sprawdź zasilania na sterowniku silnika wg. schematu jaki wrzuciłem. W szczególności sprawdź czy oba przekaźniki (pokazane na schemacie) w BSM załączają się, czy jest plus po kluczyku itd.
Sprawdź żarówką, podłączoną zamiast wentylatora.
Piec trafił do serwisu, do wymiany była cała płytka sterująca piecem.
Demontujesz osłony lewarka biegów, schowek, i tam jest dojście do przewodów. Pleciesz kolego, silnik dmuchawy i sterownik widoczny i dostępny po głębokim wsadzeniu głowy pod kierownicę a wymontować dmuchawę można po zdemontowaniu pedału gazu. Dodano po 45 jak opornik to zrobisz to szybko Klimatronik nie ma opornicy.
Klimatronik nie miga. Wentylator przestaje się kręcić bez względu na nastawioną prędkość, kierunek nawiewu. Temperatura nastawiona na 22'C. Po uruchomieniu zaczyna wiać i po chwili spowalnia aż do całkowitego zatrzymania. Po wyłączeniu i odczekaniu chwili, po ponownym włączeniu znowu chodzi chwilę i powoli słabnie. Dodam tylko, że wentylator pracuje...
Problem rozwiązałem, dzięki za zainteresowanie.
I jak kolega rozwiązał swój problem? Zakupiłem właśnie taką dmuchawę i też nurtuje mnie pytanie przy jakim minimalnym napięciu poprawnie pracuje. Mój sterownik akurat ma zakres minimalnych obrotów od 0-70% co 10%. Przy nastawie 20% wolno się rozpędza przy tym buczy. Boję się jak to wpłynie na dalsza jej pracę i żywotność. Czy wymiana kondensatora na...
Włóż orginalny bezpiecznik i jeśli nadal będzie się grzać zmień gniazdo bezpiecznika. Tak dmuchawa może pobierać większy prąd i też będzie się grzać. Warto ją choćby przesmarować.
Zmieniłem mechanika :) obyło się bez odciągania czynnika. Co dziwne - stary wentylator miał połamaną łopatkę jak by w coś uderzył. Opłata za usługe: 150zł. Nowy (używany) wentylator 150zł. Także koszt niewielki a ja cieszę się wiatrem we włosach.
Od kiedy tak masz? Przewody wchodzące do nagrzewnicy na grodzi masz gorące? Może inną klapą ruszałeś? https://www.youtube.com/watch?v=gqo6sycG... z komentarzy wiadomo, że była zapchana nagrzewnica... Sprężarka klimatyzacji, widać że pracuje? Ta kontrolka może sygnalizować włączoną klimę, więc i zimne leci. Kontrolka AC gaśnie tylko w monecie wyłączenia...
Schemat masz w załączniku Wyłącznik E508 jest to wyłącznik zabezpieczający przed zamrożeniem wentylatora dmuchawy i w normalnej temperaturze jest zamknięty.Wyłącznik E509 jest to wyłącznik sterowany ciśnieniem w rurce evaporatora i nie dopuszcza do uruchomienia klimatyzacji w przypadku spadku ciśnienia w układzie poniżej wartości progowej. Dioda D787...
Witam i jak w temacie - rano jechałem do pracy, dmuchawa od ogrzewania działała, po pracy już nie i w samochodzie było chłodno, dziś u mnie tylko +3 nagrzewnica raczej ciepła co było czuć jak położyłem rękę na kratkę, ale że nie działa dmuchawa to i zimno, dziwne to w starych samochodach podczas jazdy jakoś te powietrze łapało że czasami wyłączałem...
Sprawę dmuchawy wyjaśniłem Ci na priv. Co do pstryczka: służy on do zmiany funcji załączenia lato/zima. W funkcji zima włącza urządzenie grzewcze, a w funkcji lato jedynie wentylator dmuchawy do schłodzenia wnętrza. Jak widać nie jest on konieczny do pracy zimą. Podobnie jak czujnik temperatury zewnętrznej, który konieczny jest jedynie wtedy, gdy chcemy...
To rezystor wentylatora dmuchawy kabinowej, nie chłodnicy.
witam> mam citroena Picasso 1,6 z 2000 roku i tym samym duuży problem. Wentylator dmuchawy nie działa w ogóle. sprawdzałem go podłączając pod akumulator i działa. bezpieczniki są dobre. Sterownik też. Z tego co szukałem w internecie możliwe jest że (rezystor) mi poszedł. TYlko gdzie go mam szukać żeby sprawdzić. nie wiem ale znalazłem z necie że znajdę...
Cały problem polega na tym, że z czarnego kabla widocznego na zdjęciu z wtyczką, nie podaje prądu na niebieski kabel również widoczny na zdjęciu z wtyczką. Wydaje mi się, że albo regulator nie przepuszcza wcale prądu lub problem jest z samą wtyczką. Zależy jak działa cały mechanizm, czy podaje prąd tylko przez regulator czy może sama wtyczka już powinna...
mogły paść 2 rzeczy wentylator i nagrzewnica raczej wentylator nawiewu bo jakby padła nagrzewnica to być miał ciągle zaparowane szyby ? to jak to wygląda u ciebie ? poszukaj na szrocie używki wymiana jest banalnie prosta ale najpierw wentylator nawiewu podłącz na krótko +,- z akumulatora jesli nie wiesz gdzie jest wentylator nawiewu -podpowiadam pod...
Zawsze jest możliwość choć by przez otwór wentylatora dmuchawy ale troszkę roboty jest.
Witam kolegów, mam podobny problem co autor. Cały czas chodzi mi wentylator dmuchawy w Astrze II 1.7 DTI 2003r. Czy ktoś posiada schemat tego sterownika lub spotkał się z taką usterką? http://obrazki.elektroda.pl/4471516600_1... Usterka usuniętak, walnięty był rezystor 100R który idzie od bramki tranzystora.
To jest klimatronik więc nie ma tam termika.
Pewnie wypalanie filtra DPF - tylko przerywasz procedurę i ponownie próbuje następnym razem na nowo wypalić filtr cząstek stałych. Jak będzie pracował silnik i włączy się wentylator sprawdź czy spalanie nie jest większe będzie wiadomo czy na pewno wypala filtr. Założyłem, że wiesz o tym, że po włączeniu klimatyzacji automatycznie również włącza się...
Zachowanie dmuchawy jest dość typowe w tych scaniach i nie zwracaj na to uwagi, natomiast nie wiem dlaczego nie rozłącza wyłacznik klimy. wypnij wtyczkę przy kompresorze, może jest sprzęgło _zespawane_ :)) Jeśli rozłączy, to szukaj , ktoś zrobił skrót, lub gdzies są zwarte kable, może nawet wina wyłacznika.
tak ten silnik to silnik bezsczotkowy. A czy oprócz tranzystorów jest coś jescze?
Co może być powodem takiego zachowania czy kostka łącząca wentylator ?? Na 90% nie. Są dwie opcje albo panel albo rezystor dmuchawy (elektroniczny regulator). Osobiscie obstawiam drugą opcję.
-Zrzuć wtyczkę z zaworów ogrzewania, powinny się wtedy otworzyć na całość -Sprawdź, czy po przekręceniu "kręciołków" do nastawiania ogrzewania powyżej "min" rusza pompka ogrzewania (usytuowana na przewodach ogrzewania w komorze silnika) -Nie ma problemów z odpowietrzaniem, jak termostat się otworzy układ można traktować jako odpowietrzony -Jeżeli jest...
Kolego nic nie zmieniaj tylko podłącz silnik wentylatora wedle schematu. jeśli nie masz klimatronika To chyba oczywiste że koleś zmienia z pokręteł na panel, bo nie widzę innej potrzeby takiego udziwniania tej taczki.
Czy po wciśnięciu przycisku "nadmuch na szybę" - wiatraki zwiększają obroty-nadmuch. Na wyświetlaczu powinna się wówczas ukazać się ikonka z symbolem przedniej szyby i o kilka "kresek" powinny zwiększyć się obroty dmuchawy. Tak przynajmniej jest w moim Golfie IV z klimatronikiem. Sprawdź również czystość "okienka", w którym znajduje się czujnik temperatury...
.... nie masz czym i pazurki sobie połamiesz. hehehehhehe dobre!!! A wracajac do sprawy.... nalezy najpierw naprawic przewody elektryczne do wentylatora - z powodu zlego styku upala sie pin w kostce. Silnik czesto jest jeszcze sprawny.
Pewnie masz rację. Różnie mogło być. A jak podłączyć na krótko, w sensie, gdzie znaleźć kabel od dmuchawy bez wyciągania całości? Pozdrawiam.
Witam pany mam problem odnośnie wentylatora ponieważ pękł plastik i chciałbym zapytać czy ta część jest wymienna ?? W najgorszym przypadku czy jak kupie nowa dmuchawę musi byc koniecznie od climatronika?? Mam na myśli biegi pracy wentylatora . Dołączam foty i z góry dzięki .
GMLAN -single wire CAN czyli w alternatorze masz zabudowane moduły regulacji i komunikacji. Skoro napięcie prawidłowe to może prąd ładowania jest za mały i zapala kontrolkę. Nie podstawiałeś widzę akumulatora, na pałę napisałeś że to nic nie daje bo zobaczyłeś naklejkę że nowy, a specjalnie dałem linka na jakie gówno można trafić. Przy mocno zasiarczonym...
czy w wentylatorze ejst jakieś łożysko, które można wymienić Jest łożysko, ale raczej niewymienialne.
Wentylator dmuchawy pobiera 22A Podłączony przez zepsuty opornik. Wentylator pracuje na pełnych obrotach. Dodano po 15 Podłączony bezpośrednio poprzez DY 1,5mm2 -przewody się grzeją 26 amper
Tu chodzi o Xantię , nie o Xsarę. W xantii z klimą są dwa wentylatory, na ich obudowie są trzy przekaźniki. Odróżniasz wentylator dmuchawy od wentylatora chłodnicy?
moduł jest przy wentylatorze dmuchawy, trzeba schowek zdemontować. Łatwe dojscie.
Witam mam mały problem niedawno spalił mi się wentylator dmuchawy ten pod schowkiem,kupiłem nowy ale dalej nic,bezpieczniki całe.Elektryk powiedział że może spalił się panel klimatyzacji(wersja z klimatronikiem) ale z tego co widzę jak przełączam tryby np z nóg na górę to słychać że działa, podświetlenie jest.Jaka może być jeszcze oznaka albo jak to...
Sterownik dmuchawy dostaje świra od temperatury.
Czy jest jakiś prosty sposób na załączenie wentylatora dmuchawy w Citroenie C4 Grand Picasso z climatronic bez zabawy w sterownik IPCU? To widziałeś http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic21... ?
Jeśli jestes pewny tej dmuchawy(wentylatora) bo to jest najczęstsza przyczna przepalania się tego tranzystora, to trzeba sprawdzić instalacje i sygnał sterujący z panelu klimatyzacji.
Zmierz dokładnie oporność kółka żarowego, powinno być ok 0,8 Ohm, błąd STFL pojawia się po błędnie uruchomiony wentylatory dmuchawy w Webasto.
Sprawdz czy dochodzi napiecie do silnika wentylatora dmuchawy a takze sam silnik wentylatora .
za schowkiem pasazera jest wentylator i opornik dmuchawy,4 bieg dziala bo nieprzechodzi przez opornik dmuchawy. zobacz czy prad dochodzi do opornika dmuchawy na kazdym biegu-do wtyczki powinien dochodzic plus na poszczególnych pinach na poszczególnym biegu jak dochodzi to znaczy ze opornik dupa.
witam mam problem z wentylatorem dmuchawy pracuje tylko na czwartym biegu ,podobno spalil sie jais opornik ale nie wiem gdzie go szukac . Prosze o podpowiedz
czyli tak w manualu rezystor mam z góry na dmuchwa,jesli chodzi o klimatronik to ten regulator mam we wentylatorze czyli do demontazu mam wentylator dmuchawy? Dodano po 3 tam za dobrego dojscia to niema do tego wentylatra tak okiem zuciłem to ciezko bedzie.
Tak to jest, jak sie dysponuje tylko fragmentem schematu Proszę bardzo, specjalnie dla Ciebie. http://obrazki.elektroda.pl/9540287500_1... Zapomniałem że masz wyłączność na posiadanie schematów. Coś jeszcze Ci nie pasuje Panie georgesgr ? Czy moje wywody nie okazały się prawdą? Czyli przy pełnym wystęrowaniu pwm z panelu powino byc...
Układ prosty masz silnik i regulator tylko w układzie, idź po grubych przewodach od wentylatora to go znajdziesz i tam mierz.
Jest otwór w ścianie o wymiarach 15 x 15 cm. W ten otwór trzeba wtłoczyć maksymalnie dużo powietrza w granicach 100m3/h lub więcej. Rodzaj wentylatora, dmuchawy - dla mnie obojętny. Zasilanie AC lub DC - obojętne. Najważniejszy jest jeden parametr - cicha praca, bo pomieszczenie w którym ma pracoewać to sypialnia. Prosze o sugestie wyboru odpowiedniego...
Prawdopodobnie zbyt ciężko kręci się silniczek i to jest powodem uszkodzenia bezpiecznika.
Uszkodzony wlacznik lub dmuchawa, ewentualnie brak napiecia na wentylatorze. Milej zabawy.
Powinien wystarczyć ma 18 Amper. Ale wskazane mierzyć wcześniej ile pobiera wentylator dla pewności.
W moim przypadku pomogła wymiana opornika który znajduje się na obudowie wentylatora dmuchawy. ( nad stopami pasażera ) Też masz wersję z automatyczną klimatyzacją?
Termik ( bezpiecznik termiczny) to ten element który zabezpiecza tą jak to nazywasz drabinke rezystorową przed przegrzaniem i spaleniem. Całość musi się znajdować w okolicach obudowy dmuchawy( jest chłodzony powietrzem z wentylatora dmuchawy).
Mercedes 124 2.5 diesel Piękno w swojej prostocie. Mechanika jest niezawodna, silnik marzenie, może nie jest najmocniejszy ale za to wytrzymały. Pod względem elektroniki jest deczko gorzej. Często przepalają się wentylatory dmuchawy i różne przekaźniki.
Potrzebny schemat ideowy sterownika wentylatora dmuchawy do Peugeot Partner.Kontakt PW.
Wypiąłem kostkę ze stacyjki i dałem bezpośrednio na niebiesko-żółty.Nie było też zmian jak dałem plusa bezpośrednio na różowy do wentylatora.
Rezystor dmuchawy uszkodzony.
A na silniku dmuchawy nie ma pakietu rezystorów ,które powodują wolniejszy bieg wentylatora
Jakie napięcie wychodzi ze sterownika na wentylator.
Do czego mógł służyć silnik w gospodarstwie ogrodniczym? Do napędu wspomnianej pompy. Do napędu taśmociągu. Do napędu pilarki tarczowej/krajzegi. Do napędu wentylatora/dmuchawy. W gospodarstwie rolnym mógłby jeszcze służyć do napędu dojarki (pompy próżniowej). Zastosowanie jak dla każdego silnika elektrycznego. Aby dopasować moc, mocowania itp.
Nie mierzylem z tego wzgledu ze narzeczona codziennie tym autsm do pracy jezdzi i sie mijamy, jutro popoludniu zmierzę ale z tego co pamietam jak podlaczylem obd2 to bylo ciagle moge sie mylic 0.8v zero reakcji. Ale wiem o co ci chodzi, jutro miernik w reke poszukam wtyczki bo powiem micry nie robilem, wymienialem w niej wentylator dmuchawy itp to dopiero...
Max. pobór prądu to 80mA, ale nie wystarczy sprawdzać poboru przez krótki czas, bo pobór prądu moze występować nawet po uśpieniu przez budzący się sterownik. Proponowałbym sprawdzić czy nie chodzi wentylator dmuchawy, jeśli tak to winny jest regulator dmuchawy.
Sprawa prosta spradzasz jakie napięcie sterowania dochodzi do regulatora, oraz sprawdzasz masę i zasilanie silnoprądowe. I już wiesz gdzie uszkodzenie. Po odpięciu sterowania od regulatora wentylator powinien stanąć.
Do sprawdzenia zasilanie/opornica wentylatora dmuchawy oraz sam silnik dmuchawy czy nie zatarty to wszystko pod deska rozdzielczą opornica jest w kanale powietrznym i jest z niego chłodzona , jak zapchany filtr kabinowy to się pali z przegrzania.
Jesli nie dziala wentylator dmuchawy oprocz oczywiscie podstawy jaka sa bezpieczniki i sam wentylator sparwdzic nalezy opornik dmuchawy. Zazwyczaj znajduje sie on jak zdemontujesz panel sterowania nagrzewnicy
Wentylator nie działa. Bezpieczniki sprawdzone. Rezystor sprawdzony, jest dobry. Dmuchawa na krótko działa. Gdzie jeszcze można szukać przyczyny, że wentylator nie działa?
Opornik, rezystor wentylatora dmuchawy do wymiany
Wszystko działa prawidłowo przy pozycji regulacji ustawionej na szybę aż do pozycji szyba nogi załączanie się wentylatora i klimatyzacja w zależności od oceny komputera jest prawidłowe i zgodne z producentem be z sygnalizowania załączenia klimatyzacji kontrolką tak jak jest np. W fordzie
To do sprawdzenia presostat ( ten od „dmuchawy”) oraz należy wyjąc i dokładnie oczyścić łopatki wentylatora „dmuchawy”. Te wewnętrzne łopatki.
rezystor wentylatora dmuchawy regulator wentylatora dmuchawy napięcie wentylatora dmuchawy
honda civic temperatura silnik zmniejszyć moment obrotowy pilot zmiennym kodem
delete override firmware toshiba
Najkrótszy program w pralce Margherita ALS748TX Opel Combo 1.3 2014 - Światła dzienne nie działają po wymianie żarówki