Tak wszystko na pierwszy rzut oka pasuje W dieslu obrotomierz ma ostatnią cyfrę 5, a w benzynie 7. Więc na pierwszy rzut oka zegar obrotomierza się nie zgadza. Tak źe szukam od benzyny o takiej samej pojemności będzie pewniejsze. To będzie pewniejsze, bo nie wiem jak z kontrolkami jest w nich ale mogą być inne obwody w zegarze i będą świecić inne....
Niebieska wtyczka w liczniku, pin nr 3, ale zanim zaczniesz pruć licznik zobacz dokładnie wiązkę jaka dochodzi do radia. Prawdopodobnie ktoś montował nieoryginalne radio, wyłuskał z wtyczki ten przewód i obciął go trochę dalej. Jak nadal go nie ma to szukaj w wiązce licznika.
Teraz trzeba sprawdzić jak idzie wiązka i ją prześwietlić. Podejrzewam że od czujnika bezpośrednio do licznika, jeżeli wiązka ok to licznik do roboty. Akurat ford wypuścił dużo wadliwych liczników więc nie powiedziane że Twój też do nich nie należy.
Linia diagnostyczna K, znajduje się na pinie 39 złącza pompy ABS, kolor przewodu szaro-biały. Ten przewód łączy się w wiązce licznika i dalej idzie do złącza OBD do pinu o numerze 7. Jest to opis dla samochodu bez CAN.
klient nie był na odgrzybianiu klimy, Może był na korekcji licznika :)
Trzeba sprawdzić czujnik dla licznika, wiązkę pomiędzy licznikiem a czujnikiem. Jeżeli wskazówka nie opiera się o ogranicznik po wyłączeniu zapłonu to możliwe że masz uszkodzony licznik. Zrób pomiary i nie mieszaj do tego uszczelki pod głowicą czy termostatu.
Schemat jest taki sam jak do 5211, z tym że jest inna stacyjka i osobny wyłącznik świateł, czyli inna wiązka liczników przedstawiona na schematach. Jeśli to wersja export Niemcy to ma kierunkowskazy boczne między błotnikiem a drzwiami kabiny i większe złącza od przednich lamp pozycyjnych/kierunkowskazów. Oczywiście schemat występuje w języku oryginalnym,...
To nie działa jak w polonezie że masą dotykasz odejmujes i kontrolka gaśnie czy się zapala. Do sprawdzenia wiązka i licznik.
Wiązka, licznik.
Dziś wziąłem kontrolkę w rękę i spisałem, rozkład pinów we wtyczkach. Niemal wszystkie piny tak samo ułożone (różnią się dwoma pinami, których i tak nie używa moje auto). Podpiąłem jeszcze raz nową wtyczkę i widocznie mocniej dopiąłem, bo działała (choć i tak nie w 100%). Przy ruszaniu wtyczką w gnieździe licznika część rzeczy zaczynała działać, część...
Najszybciej i najlepiej będzie zrobić diagnostykę. Podpiąć komputer. Szczytac błędy i podejrzeć parametry. Wtedy wyjdzie czy to czujnik lub wiązka czy sam licznik.
Condition to enter calibration level 1-Engine temperature > 80 °C for Turbo boost calibration- Gearbox temperature between 50 °C and 60 °C for gearbox calibration (select all the solenoid valves to ensure they are at correct temperature)- Tractor must be placed on a flat area without obstacle- Put the handbrake on- Put the two shift levers in neutral...
Wygląda to na problemy z licznikiem, przez które jest nieprawidłowy odczyt stanu paliwa i wariowanie kontrolek. Jakiś problem pewnie z wiązka lub masą od licznika
Załóż w miejsce pływaka rezystor 100 czy 200 omów i pojeździj trochę. Wskazanie powinno stać cały czas na jednej wartośći. Jak stoi to czujnik uszkodzony, jak się zmienia to wiązka albo licznik. Sprawdzanie na rozłączony czujnik niewiele da, bo układ widzi to jako błąd.
impulsator, wiązka, licznik .... Ja jak miałem to cudo do zgniły mi przewody we wtyczce impulsatora.
Może być uszkodzony licznik lub wiązka kabli.
Dzięki za pomoc jeszcze bym potrzebował pinout licznika od T4 2.5b acu z elektrycznym obrotomierzem i zegarkiem gdyż wsadziłem licznika od passata B4 1.6b z obrotomierzem i stopiło 4 kable w wiązce licznika i coś w ecu się popierzylo bo brak sterowania wtrysku
Na tym samym bezpieczniku co licznik jest też czujnik poziomu i temperatury oleju, do sprawdzenia wiązka do czujnika i sam czujnik. Na początek odłącz czujnik i obejrzyj dokładnie wiązkę w okolicach czujnika.
albo zimne luty w liczniku albo duże okrągłe złącze nad skrzynią biegów tam gdzie wiązka silnika łączy się z wiązką budy, nie wiem czy akurat te kabelki do licznika też tamtędy idą ale pewnie tak, i ta złączka bardzo często nie łączy
Witam.Wygląda na brak kontaktu albo pod licznikiem albo na wiązce coś się dzieje,czeka Cię pinologia sprawdź ciągłość tego obwodu.
Witam, zmieniałem w swoim ROMKU wiązkę ponieważ coś mi ją kompletnie pogryzło. Wymieniłem na fabrycznie nową ale nie mogę dojść jak były kostki przy manetkach, bo wszystko poodgryzane. Może zerknie ktoś pod swoją osłonę i poradzi mi, które kolory kabli do czego powpinać.
w wiązce licznika znajdziesz 6 kierunków 3x czarny z białym i 3x czarny z zielonym
W dwójce nie znajdziesz sygnału GALI w ISO.Znajdziesz go pod licznikiem w wiązce po lewej stronie kierownicy która wychodzi z licznika.Nie pamietam juz koloru ale chyba jakiś szary(nie jestem pewien)
Na kasecie bezpieczników też znajdziesz. Nawet łatwiej jak na liczniku bo były z wiązkami licznika zrobionymi tylko z białych przewodów. Szukaj niebieskiego na wiązce wchodzącej z przegrody. Jest tam trochę tych przewodów ale można znaleźć. Sam niebieski, bez żadnych pasków!
Po włączeniu zapłonu ekran świeci na zielono ale żadna prędkość się nie wyświetla - pusty ekran, kontrolki świateł podłączyłem W komplecie była wiązka 3 pin która pasuje do czujnika prędkości pod warunkiem że zasilanie było by z licznika Wcześniej był taki sam licznik ale wiązka spalona więc odbudowuję całość.
Jest inna wiązka licznik kaseta te białe kabelki.
Wiązka przecięta lub usunięty pin przy kostce licznika. Sprawdzić zgodnie ze schematem.
Tak, do wymiany czujnika położenia wału trzeba zdjąć pasek napędu osprzętu i odkręcić koło pasowe, ale zobacz czy wtyczka nie spadła i czy wiązka jest cała. Co do licznika to umyj płytę z topnika (np izopropanolem) i zobacz gdzie idzie ścieżka od tego luźnego pina, napraw połączenie zdrapując soldermaskę i lutując kawałek cienkiego drucika
licznik jest elektryczny, często pada wiązka przy wtyczce od impulsatora, czujnik obrotomierza zależy od wersji, czujnik z boku skrzyni przy kole zamachowym albo przy pompie wtryskowej mechaniczny czujnik generujący impulsy.
Czy wystarczy wymiana czujnika? Czym one się różnią? Trzeba przerabiać wiązkę, przeprogramowywać licznik?
Da się. Zwykły ma linkę, elektroniczny ma impulsator. Raz że trzeba ten impulsator mieć, a dwa trzeba mieć wiązkę do niego i nową wiązkę licznika. Czyli PnP nie wypali.
sprawdź gniazdo i wiązkę przy liczniku.
Może i masz uszkodzoną wiązkę, trzeba by popatrzeć.
Więc tak zmieniłem silnik z wiązką licznikiem i pastylką z kluczyka i auto nie odpala.Brak komunikacji z ecu,bezpieczniki ok.Co jeszcze moge sprawdzić
Wiązka idze tak impulsator->skrzynka bezpiecznikowa->licznik. Kable licznik-skrzynka są nie zmienne wszystkie białe. Zostaje skrzynka impulastor, ale wiedząć, że wszystkie G3 miały prędkość ze skrzyni, więc poporstu ktoś obciął kable. Szukaj innego G3 i sprawdź kolory kabli.
Witam Mam licznik od yamahy mt-125 razem z wiązka chcę go zaadaptować do CBR i mam prośbę do was czy ktoś może mi pomóc z oznaczeniem kabli ?? Również prosiłbym o pomoc z wiązka licznika CBR 600 f3 bo obecnie nie mam go wogole a trafiła mi się cała lampa z licznikiem z modelu 2015 Proszę o pomoc
Witam Też stawiam na licznik lub przetarta wiązka do licznika
Po wymianie modułu nic się nie zmieniło. Absolutnie nic. To samo. Można chyba powiedzieć iż moduł który był leczony jest chyba OK. Czy jest możliwe iż na problem jest w liczniku, wiązce, okablowaniu świec?
Wiązka do licznika...
sprawdź wiązkę za licznikiem, lubi się tam przetrzeć
Witam. Jak w temacie potrzebny schemat podłączenia tablicy. Oryginalnie mam założony licznik z numerem 504109087, jest pod tacho. Niestety ktoś kiedyś tacho usunoł razem z kostkami, pozostała tylko wiązka. Licznik ten posiada dwa złącza niebieskie i zielone. Kupiony mam licznik o nr.500366403, który ma być bez tacho. Posiada dwa złącza czarne i dwa...
Najprawdopodobniej kable do licznika nie są równoległe z tacho, tylko szeregowo masz go wpiętego. Czyli sygnały wchodzą do tachografu, i dopiero z niego wychodzą na licznik. W momencie odpięcia tachografu powstaje przerwa w obwodzie do licznika. Musisz doprowadzić wiązkę do licznika do takiego stanu jak w aucie bez tachografu (połączyć kable wchodzące...
Jest w skrzyni biegów. Dochodzi do niego wiązka z 3 kablami. Pozdrawiam.
Coś takiego jak na obrazku? http://obrazki.elektroda.net/16_12817796... Swoją drogą wyobrażam sobie spustoszenie w procku od np. zwarcia świateł pozycyjnych z przewodami od czujnika poziomu paliwa :D Częsta usterka (zwarcie wiązce).
Bo to pewnie nie wiązka a zimne luty w liczniku.
Sterowanie idzie z komputera, być może komputer, wiązka, wtyczki, licznik.
manetki mam zamontowane vcds zmieniłem w zegarze konfiguracje i na razie cisza , czy muszę dodatkową wiązkę pocisnąć od manetki do licznika ? Montowałeś manetki i nie sprawdziłeś czy są odpowiednie konektory w złączu pająka? Ibizy niestety projektował księgowy i zazwyczaj wszelkie dodatkowe instalacje trzeba kłaść od podstaw.
Sprawdzę jeszcze te dwie od licznika, ale też jest kwestia tych trzech gasnących od paliwa. Może to być jakiś problem z wiązką lub stykami? Poszczególne elementy podświetlenia licznika są na różnych pinach?
Odświeżę trochę temat. Ja mam wersję po lifcie i w wiązce do licznika nie ma czarnego i niebieskiego przewodu. Ma ktoś pomysł jak wysterować ten centralny zamek?
tak model 97 może mieć sygnał temperatury zewnętrznej tylko do climatronika wtyczka 12pin pin 8. licznik nie będzie pokazywał temperatury. to pewnie jest inna wiązka według schematu nowego licznika połączenie przewodu od czujnika temperatury rozgałęzia się w wiązce przewodów na licznik i climatronic. Twoja instalacja ma tylko przewód do climatronica...
Jedyne czego nie mam w starym caddy a jest w nowym to abs. No to dochodzi kolejny problem. Poza tym nie wiem czy chcesz przekładać całą instalację, wiązka od licznika jest np. całkiem inna, w tym nowszym Caddy dodatkowo masz już pewnie Bordnetz.
Dzięki za zainteresowanie tematem. Po twojej cennej uwadze że na wejściu prędkości w liczniku powinna być rezystancja czujnika udało mi się namierzyć przerwę w instalacji (brak styku w okrągłym złączu wielowtykowym pod kabiną). Ale żeby nie było tak fajnie dalej nie było sygnału z czujnika. Wiec podłączyłem wtyk czujnika prędkości bezpośrednio do wiązki...
Czujnik temperatury, wiązka, zimne luty licznika.
Co to znaczy reszta , napisz co nie świeci gdzie to wpinałeś w wiązkę przy liczniku pamiętasz kolory przewodów .
Siema, spisuje sobie wszystkie piny do licznika MFA aby go uruchomić w B3 2.0 2e 1992 rok, wszystko już znalazłem poza przewodem sygnałowym o spalaniu (licznik to pełen elektronik, wcześniej siedział też w B3 2.0 2e i działało wszystko, wiem to od poprzedniego właściciela), wiem że pin 26 licznika to spalanie ale gdzie się wpiąć do sterownika, wiązka...
Raczej wątpię aby to był przekaźnik. Przyczyną najprawdopodobniej będą koła zębate w mechanizmie licznika. Taki charakterystyczny stukot. Żeby być pewnym należałoby odpiąć wiązkę od licznika i spróbować się przejechać.
Prawdopodobnie urwany kabel od zaciski B+ alternatora uszkodzona wiązka lub licznik. Sprawdź połączenie od alternatora D+ do diody na żółtej podstawie pod bezpiecznikami.
Kup taka deskę z wiązką i będziesz wiedział gdzie i jak biegna kable.Inaczej długo by pisać trzeba.
Witam czy jest możliwość zamontowania mfa z golfa 3 1.9tdi (mam drugi licznik od benzyny) do mojego seata ? Mam licznik, wiązkę i manetke będzie to działać jak wymienię licznik na ten od benzyny i zamontuje wiązkę i manetke?
Jest nowa, problem leży napewno w tej wiązce.
Podpowiedziano mi, że przewody z klocków hamulcowych idą w wiązkę do licznika. Prawdopodobnie jest uszkodzona lub nie kontaktuje na wejściu do licznika na gnieździe - przerwa w obwodzie, itp. Jeszcze w Golfie V nigdy nie demontowałem licznika, z filmu na YouTube wynika, że trzeba opuścić kierownicę i zdjąć z niej górną obudowę kolumny kierownicy oraz...
Czasami mimo że działa nie ma efektu. Strzał reseta aku pomaga :). Jak nie pomoże to wiązka czujnik licznik.
Nie zauważyłem w tej chwili wstyd mi się przyznać ale prawda jest taka z braku doświadczenia kupilem prawie goły silnik s TRACERA a wiązkę z Mt09 I wyświetlacz z Mt09 teraz doszedłem problemu teraz muszę kupić wiązkę i licznik z Tracera tak wygląda brak doświadczenia ale to nie wielki problem dam jakoś radę.
Wyświetlacz można przełożyć tylko czy jest sens, trzeba mieć dawce i dłubać w obecnym. Wg mnie zakładasz cały drugi jak coś nie działa możesz wrócić do poprzedniego Jeśli nie ma czujników trzeba je uzupełnić, z tego co pamiętam wsadu licznika nie zaprogramujesz vagiem. Liczników też było kilka wersji i trzeba szukać odpowiedniej dla Twojego rocznika...
Podepnę się do tematu, w moim przypadku miga podświetlanie licznika. sprawdziłem wiązkę pod katem uszkodzeń ale nic nie znalazłem. Podświetlanie nawiewu działa prawidłowo. pacjent to 35C13.
Żeby to ruszyło musisz wymienić sterownik silnika na taki sam z obsługą CAN i położyć wiązkę ECU-licznik. Kodowaniem tego nie załatwisz, bo obroty lecą po CAN właśnie.
Robi może to pod wpływem temperatury? Jeżeli sam licznik jest sprawny, to wiązka zasilająca
chcę wyciągnąć wskaźnik temperatury z licznika... sam moduł wskaźnika wylutowałem i nie wiem jak dalej podłączyć ten wskaźnik... wiązkę do licznika wykorzystam, ale nie wiem jak to dokładnie podłączyć.. samego licznika nie będzie..
Na schemacie wyjście sterujące przekaźnikiem przeciwmgielnych jest na pinie 13 zegarów - przewód brązowo-biały. Wg katalogu części, nie ma rozróżnienia zegarów na wersję z przeciwmgielnymi, czy bez nich. Nie ma też takiego rozróżnienia w wiązce deski rozdzielczej. Nie wiem, czy liczniki 3 i 4 czymś się różnią, ale wydaje mi się, że nie powinny, przynajmniej...
trzeba zalozyc licznik z wiązką ,deska jest rowniezinna iramka wokolo licznika koszt przerobki okolo 1000zl
Często dochodzi do korozji przewodu elektrycznego od czujnika do licznika. Trzeba niestety pruć wiązkę od strony czujnika.
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia. Ok, sprawdzę tą wiązkę, ona idzie do licznika? Mierzone w ogóle ciśnienie? Wartość to standardowo minimum 2 bary przy 2k obrotów i gorącym silniku. Sprawdzałem, wartości masz w moim poście wyżej.
No i co z tego że się spaliła wiązka? Utkaj nową i dobrze zaizoluj, angliki tak mają. Fajnie się mówi ale gorzej zrobić. A co z licznikiem? Czy to możliwe że po wpięciu sprawnego licznika wiązka dostała większe obciążenie i nie wytrzymała ?
Nie wyleczysz tego. On miał CANa u siebie a Ty go nie masz. Obrotomierz jest inaczej sterowany w liczniku z CAN i w liczniku bez CAN. Trzeba założyć sterownik silnika który posiada CAN, przerobić wiązkę pomiędzy licznikiem a sterownikiem silnika i wtedy to ruszy.
Sygnał z VSS i idzie do sterownika silnika,a nie do licznika więc poszukać należy albo w liczniku lub w wiązce między sterownikiem a licznikiem.
Czy coś sie nowego pojawiło w temacie? Mam ten sam problem, pod VIDA wyszedł błąd CEM-DE51 - brak komunikacji z zegarami. Kilka dni zegary działają, kilka nie. Wiązka do licznika sprawdzona, CEM wymontowany i przepsikany Kontaktem. Auto było u kilku elektromechaników lecz bez skutku...
ale czy problem leży w wiązce czy w liczniku ?
Jesteś pewny że sterownik to 5.2 a nie 3.3, bo wtedy to Inpa pod ADS. Wykrywa silnik taki jak masz zakodowany w liczniku i ews. To nie jest m62b44?
Oczywiście dziękuję bardzo za link. Nie chcę żeby ktoś robił to za mnie. Szukam tylko jakiś instrukcji jak to ogarnąć. Głównie chodzi mi o to czy licznik który posiadam to immo2 czy immo3. A w zakładce extra jak widać na screenie pokazuje xxxxxxxxx. Czy potrzebny jest pin ze starego licznika czy wystarczy sobie sczytać pin z nowego tylko? No i czy licznik...
Przecież to różne sterowniki. Sterownik różni się podłączeniem, dlatego trzeba przerabiać wiązkę. Trzeba później modyfikować w sterowniku by zgrać immo, licznik itp. Na forach VW, Audi ludzie takie przeróbki robili.
Żeby posiadać taki bajer to trzeba spełnić 5 warunków. 1. Znać pin samochodu, żeby dostać się do modułu i móc programować. 2. Jakiś interfejs, który to aktywuje(OP-COM, TECH2) 3. Zamontowany przycisk sport 4. Licznik to obsługujący , w konfiguracji wariantów programów trzeba mieć opcję " przełącznik trybu sport" ustawioną na " występuje ". Brak tej...
znajduje się w wiązce kabli,jest to brązowy przewód,tak samo masz wyprowadzoną instalację w liczniku, że wkładasz tylko przełącznik i dziala.
Montujesz zegar i ma działac
Witam , tak podłączyłem przewód z alternatora (wolne wejście w alternatorze ) do licznika 6 pin i śmiga .Przeciągnij 1 przewód od licznika przez wiązkę instalacji do komory silnika .
Wiec tak, moduł kontroli świateł jest sprawny i wysyła poprawne sygnały do licznika. Wiązka kabli też nie uszkodzona i sygnał na pewno dociera do licznika. Z tego wynika że najprawdopodobniej wina siedzi w liczniku. Możliwe że przy zmianie przebiegu. Może trzeba zmienić kodowanie i wyłączyć testowanie jak pamiętam pierwsza lub druga cyfra ma być 0 W...
Uszkodzony licznik bądź wiązka. Podłącz komputer i sprawdź, czy widzi sygnały z czujnika prędkości.
przyjacielu u mnie też tej wiązki niema, takiej żółtej tak? działa mi licznik a nie działa obrotomież
Najprościej będzie kupić wiązkę od licznika (wtyczki Niebieska i zielona) do skrzynki bezpieczników i po problemie ... Można też przerabiać stare przewody pod nowy licznik, ale muszą być wtyczki do licznika i schematy połączeń. Schematy można znaleźć w programie ELSAWIN... Repa
Witam. Zrobiony SWAP silnika 1,9 TDI o oznaczeniu 1 z z grupy VW. Silnik wsadziłem do samochodu terenowego, ogarnięty temat mechaniczny, zostaje wiązka elektryczna. I tu rodzą się problemy, wiązka elektryczna z dawcy jest , ale chciałbym zrobić nową wiązkę, bez oryginalnego licznika, stacyjki i zegarów. Ktoś może pomóc, jakieś sugestie ? Schemat instalacji...
Dla zainteresowanych - kabel zielony (pin nr 18 w czarnej wiązce wchodzącej do licznika. Pozdrawiam
Dzień dobry. Mam problem jak w temacie. Bak zatankowany do pełna a wskaźnik wskazuje zero i miga kontrolka rezerwy. Pompa z pływakiem nowa, wiązka od pompy do bezpieczników sprawdzona, wiązka od wtrysków sprawdzona, licznik ze wskaźnikiem sprawdzone, komputer pokazuje spalanie , przebieg itp oprócz zasięgu. Samochód chodzi normalnie. Gdzie może być...
no właśnie za licznikiem sprawdzałem i znajdują się tam tylko konektory licznika. Nad licznikiem jakaś wiązka kabli jest wpięta chyba w przekaźnik - to może być to? czy może to jest za ścianką z konektorami do licznika? jak tam sie dostać? Pozdrawiam i dzieki za odpowiedz!
Bardzo dziękuję za wyczerpującą odpowiedź . Posprawdzam i jeżeli okaże się że wiązka cała to tylko licznik zostaje . Poinformuję o ( mam nadzieję ) sukcesie.
Witam a czy można kupić całą instalację i mniej więcej jakie koszta zależy mi na zasadzie wpięcia kostek. Do licznika mam wiązkę całą więc problemu nie będzie ale jaka wiązkę kupić mógłbym prosić o jakiś link allegro coś takiego?
Co mogło się stać pod stacyjką Wszystko, od spalenia cewki przekaźnika po spalenie przewodu w wiązce. Trzeba rozkręcić i obejrzeć/ sprawdzić.
licznik wiec chciałem go sprawdzić zwierając przewód masowy z sygnałowym Przewody te zwierałeś przy liczniku? Czy na wahaczu w kostce do czujnika? Spróbuj powtórzyć, zwierając przewody w kostce do podłączenia czujnika. jak wskazówka licznika będzie się podnosić to odkręć czujnik i sprawdź czy jak najeżdzasz nim z różną prędkością na tarczę hamulcową...
Problem połowicznie rozwiązany, założył jakiś poprzednik przełączniki off/on na przewodzie czarno-niebieskim, odpowiadającym za zasilanie pompy paliwa i wtryskiwaczy. Brakuje jeszcze 12V na jednym z przewodów zielono-żółtym, zasilaniu cewki zapłonowej i sterownika silnika. Jest na nim 3.4V, troszkę brakuje. Prześledziłem drogę tego przewodu i jedyne,...
Napisz dokładnie co nie działa w liczniku. Ja do końca nie rozumiem opisu. Masz brak zasilania licznika lub licznik nie widzi sygnału z czujnika prędkości. Pokaz zdjęcie tylu licznika - ile wtyczek i jakie.
vex1000 to co piszesz jest niezbyt realistyczną opowieśćą. Pozostaje sprawdzić wiązkę puszka poduszek -licznik.
Trochę źle napisałem. Rok 98 Ta starsza wersja. Licznik na 2 kostki (bywały na 4) Przedzwaniając wiązkę zgadza się przy pływaku i liczniku
wiązka elektryczna licznika brother licznika licznika wiązka pompowtryskiwaczy
automapa windows naprawa monitorów warszawa instrukcja radia mondeo
Komputer nie widzi głośników zewnętrznych - kod 10 Lokalizacja DPF w Renault Espace 5 1.6 dCi