dobry wszystkim. mniej więcej wiem jak działa oryginalny zapłon w TS.widze także że dobrze kombinujesz.licz się z tym,że konstruktorzy tak to wykombinowali,aby w większych obrotach iskra wydobywa sie z aku za pomocom modułu.podobnie jest w simkach.znajomy w S51 (podobnie działa jak twój sprzęt)wyrzucił cały moduł i zainstalował normalny przerywacz.i...
Witam. W załączniku podaje schemat modułu zapłonowego do motoru (Aprillia Pegaso 125) i wydaje się że wszystko ładnie pięknie ale jednak nie do końca. Mianowicie na testach "na sucho" czyli gdy świeca nie jest wkręcona to iskra jest, no może nie jest jakaś super zabójcza ale niebieska iskra jak najbardziej się pojawia podczas kręcenia rozrusznikiem....
zasilanie około 3-6 V a co do kondensatora to ich mam zamiar więcej dać 5 000 - 10 000 µ F co do diody to czy się naładowało. Czy mam dać większe zasilanie ? czy większą pojemność ?
Masz na myśli rozregulowane lub uszkodzone? Rozregulowane raczej nie bo pokusiłem się o regulacje i to raczej odpada. Jednak może to być uszkodzona świeca bo próbowałem dwie świece na których nie odpala i miałem jeszcze jedną świece z urwanym gwintem i na tej była dużo większa iskra niż na poprzednich. Czy miało by to jakieś znaczenie?
Aparat jest ten który był. Wymieniana była cewka Czy do wymiany cewki był wyjmowany aparat? Nie wyobrażam sobie wymiany cewki bez wyjmowania aparatu. Reasumując możliwości pomyłki duże: 1) przestawiony zapłon 2) założona odwrotnie kopułka, mimo wycięcia (odwrócona o 180 stopni ) 3) źle założone przewody do kopułki (pomylona kolejność ) 2) kopułka była...
Czy ma ktoś jakieś sugestie? Dodano po 5 Świece kupiłem w serwisie, NGK za 20zł ma znacznie większą iskrę od starej ale problem i tak jest z odpaleniem, kupiłem nowy gaźnik bo ten stary wygląda na zmęczony, tak jak by go ktoś rozbierał wiele razy. Jutro założę nowy gaźnik, świecę i zaleje cylinder, zobaczymy czy odpali
Mam pytanko który kondensator wyda większa iskrę podczas zwarcia : 2200uF 16v czy 6,8uF 400v
Jak styki będą sie otwierać w GMP to nie będzie właściwej mocy. Musi być przed. A przerwa na stykach eksperymentalnie bo każda maszyna jest inna. Pręt z podziałką od wiertarki w miejsce świecy i zaznaczasz sobie na kole zamachowym i karterze GMP a później na kole zamachowym dodajesz 1,2,3,4mm przed GMP. To żeby sobie ułatwić. Większa przerwa na stykach...
Witam. Mam problem ze swoim piaggio jak napisałem w temacie nie odpala. Skuter ma już trochę lat ale kupiłem go niedawno bo niecały rok temu od kolegi. Sytuacja przedstawia się następująco, niedawno chciałem go umyć oczywiście nie korzystałem ze szlaufa tylko ściereczką lekko mokrą. Po przemyciu odpaliłem i chwilkę pochodził, następnie przejechałem...
Widzę że trzy osoby obserwują ten temat więc napiszę dla potomnych. Tak jak wcześniej napisałem wybrałem półautomat transformatorowy Control Welding Machines MIG 300 Jest to sprzęt wyprodukowany przez ISKRA, czyli mniej czy więcej znane ISKRAVAR'y. Control został wyprodukowany dla polskiej firmy ASS z Łodzi. Jak się poszuka w necie to można znaleźć...
A ja myślę tak: są świece NGK z irydową końcówką oznaczone Racing które podają lepszą iskrę. Z mojej strony mogę doradzić pomysł niżej opisany a nawet 2 świece na cylinder bo tak są projektowane silniki lotnicze.Są przewody zapłonowe sportowe z miedzianym rdzeniem a nie te co teraz są silikonowe mające większy opór przepływu.Warto by było sprawdzić...
Witam, chyba znalazłem problem. Wykręciłem dzisiaj jeszcze raz iskrownik i zauważyłem, że przewód kondensatora był przetarty w jednym miejscu i stykał się z stojanem iskrownika powodowało pewne przebicie iskry do masy. Po zabezpieczeniu przewodu koszulką termokurczliwą złożyłem wszystko i ułożyłem przewody aby nie miały kontaktu z wałem silnika. Ogólnie...
Po uwzględnieniu uwag, tzn. dodaniu opornika i zamianie polaryzacji czujnika iskra pojawia się (wcześniej nie było jej wcale więc już sukces) i jest dość intensywna, aczkolwiek jest niestała tzn. po odczekaniu jakiegoś tam czasu iskra jest, ale tylko gdy rozkręcę silnik i na takich obrotach go trzymam jak zmniejszę obroty iskra zanika i już się nie...
W dniu 23 stycznia zalegalizowano / wymieniono na nowy licznik w moim lokalu. Stan nowego był odpowiednio: I taryfa 0.55 kWh, II taryfa 0,0 kWh a moc czynna 15 min. 0 kW. Wszystko bez zastrzeżeń. W mieszkaniu z urządzeń elektrycznych występują: - pralka - płyta grzejna - lodówka Od 16 lutego jest odłączona lodówka i pralka. Wg odczytu w dniu 20 lutego...
Sprawa jest nieco skomplikowana. Długość iskry zależy od: - Napięcia. Dla małych napięć (powiedzmy do kilkunastu kV) można przyjąć, że jest 1mm/1kV dla elektrody "ostrzowej". Dla większych napięć jest coraz lepiej :D - Kształtu elektrod. Najgorsze pod względem długości otrzymanej iskry są elektrody płaskie. Najlepsze - ostrza. Chodzi tu o "koncentrację"...
Witam Problem dotyczy Nissana Micra K12 2003r z silnikiem 1.2 16V 80km Samochód nie chce zapalić. Iskra na świecy zapłonowej pojawia się tylko na chwile (jeden przeskok iskry) po dłuższym postoju samochodu. jeśli co chwilę kręcimy rozrusznikiem iskra się nie pojawi, a jeśli samochód postoi kilkadziesiąt minut to iskra pojawia się tylko na moment. Co...
Eureka! Silnik działa bez "żółtego chinskiego kondensatorka" i podłączenia dodatkowych rureczek. Dziękuje wszystkim za pomoc. Okazuje się że zbiornik paliwa widocznie był za nisko i motor nie otrzymywał odpowiedniej dawki paliwa natomiast styki wszelakie połączenia muszą być na kostki! Bo widocznie skręcenie "na pająka" mimo prawidłowego podłączenia...
Da się to jakoś przerobić? Statora i magneta do RMX nie dostanę nigdzie, chyba że po 300 euro nowe, ale to bez sensu, taniej by było wymienić resztę instalacji. Dodano po 17 Pojawiła się iskra, ale bardzo słaba. Oryginalne magneto jest większe, więc i cewka ma pewnie więcej zwoi. Czy nawinięcie większej ilości zwoi przy mniejszym magnecie (słabsze magnesy)...
Cewki padają bo nie wymienia się świec. Świece się zużywają przez wypalanie elektrod czyli zwiększa się przerwa. Większa przerwa wymaga większego napięcia do przeskoku iskry. Większe napięcie to większa moc potrzebna do jej wytworzenia oraz ryzyko że przebije izolacje. W 99 procent wypadków gdy wymieniałem cewkę w samochodzie przerwa elektrody czy elektrod...
Ogólnie rzecz biorąc to robienie jednej rzeczy na raz znacznie ułatwia życie. Wiadomo nowy cylinder z tłokiem musi zostać prawidłowo dotarty. Jeśli iskra jest słaba to mamy pierwszy powód ciężkiego odpalania. Wymiana gaźnika na większy też nie pomaga. Dysze wolnych obrotów i dysza główna dwie magiczne dysze które odpowiadają za dostarczanie prawidłowej...
Witam ponownie! Wymieniłem dzis kondensator. Wreszcie pojawiła sie iskra na platynkach.Na świecy iskra również jest tylko trochę za mała.Jak porównałem moją iskrę z iskrą w simsonie kolegi, to aż sie za głowe złapałem. Jakieś dwa razy większa od mojej. Wydaje mi sie aby iskra była odpowiednia trzeba poprostu zrobic dobrą przerwe na platynkach. Wię spytam...
Budowa to tranzystor mocy jak autor napisał, układy wspomagające i przeciwprzepięciowe. Zasada jest prosta: normalnie przerywacz włącza iskrę w danym położeniu wałka-czyli przechodzi przez niego kilkanaście tysięcy wolt(dodatkowe utrudnienie), zdolnosci przełączania przerywacza zależą od jego budowy...sprężynki bezwładności i jakości styków przez co...
obroty spadają na zero, Masz prawdopodobnie cewkę od zapłonu przerywaczowego - za duża oporność To by albo ciężko, albo wcale nie zapalał, a tutaj giną impulsy kluczujące cewkę ( dlatego obrotomierz spada na "0") , czyli albo moduł do d..., albo zasilanie mu ginie ( większe obroty - większy prąd - większe straty na skorodowanych stykach łączących cewkę...
Witam wszystkich. Mam problem dotyczący tego autka.A mianowicie nie mam iskry i nie moge go odpalić. z początku myślałem ze to wina gazu ale sprawdziliśmy świece i nie idzie do nich prąd.Daliśmy większe napięcie na prostowniku i udało się odpalić.I tak przejeździłem 2 dni i znowu brak iskry pojechałem do elektryka z nim.Objaśnił mi że immo zostało zdemontowane.na...
Witam, mam następujący problem którym jest quad o nazwie beyond a konkretnie jego układ zapłonowy. Quad stracił iskrę. Sprawdziłem czy wszystkie napięcia dochodzące do modułu po czym przełożyłem moduł z innego quada był ciut mniejszy ale wtyczki pasowały. Jak się pózniej okazało moduł się spalił. Zakupiłem kolejny moduł jeszcze raz sprawdziłem wszystkie...
ale na świecy nadal nie ma iskry? Wot przykrość. Po pierwsze jakości iskry nie sprawdza się na świecy! Może być uszkodzona ona lub fajka. Trzeba sprawdzać przeskok iskry między samym kablem a elementem masy. Np głowicą, bo jest najbliżej. Iskra powinna przebijać minimum 7-8 mm powietrza. Zaczynamy próby od malej odległości np. 1-2 mm i jak iskra jest...
Witam, Posiadam wyżej wymienioną kosę Ryobi. Kosa na wyższych obrotach gasła lub była bardzo słaba. Wymieniłem świecę jednak teraz nie mogę jej w ogóle odpalić. Na starej świecy teraz tylko zapala na pierwszej pozycji i to nie zawsze - po przełączeniu na pozycję pół-otwartą czasem chodzi a po przełączeniu na tryb pracy od razu gaśnie. Przejrzałem wydech...
Adam Walko, znam metody z serwisówek, zwykle sprowadzają się do tego, żeby zmierzyć rezystancję uzwojeń cewki, rezystancje impulsatora czy ciagłość połaczeń, są też metody specjalistyczne-np podłączenie modułu zapłonowego do testera modułów generującego warunki pracy podobne do tych w pojeździe. Są też uproszczone metody dające większą pewnść niż miernik...
Co to znaczy gubi iskrę? - silnik ma iskrę a nie pali, - silnik nie ma wcale iskry, - silnik czasem pali a czasem nie. Od kiedy się jest problem? Jakaś modernizacja typu wymiana cylindra na większy?
Witam Ad.1,2 Niebieska poświata bywa po części zjawiskiem normalnym, lecz jeśli jest to połączone z przeskokami iskier w lampie usprawniającej, to może być zbyt wysokie napięcie zasilające anody, lub uszkodzony transformator wys. nap. Ad.3 Może ta przystawka którą posiadasz nie obejmuje całego zakresu UHF, tj. pasma IV i V. Sprawdź czy w środku nie...
Brak iskry, sprawdzane specjalną neonówką montowaną szeregowo ze świecą, tzn. kabel zamiast do świecy idzie do neonówki, a dopiero z niej wychodzi na świece, wadątego rozwiązania jest brak możliwości obserwacji zaniku iskry przy większych obrotach, na mniejszych widać to bardzo dobrze.
Witam. Czy ktoś posiada schemat testera iskry, lub jakiegoś urządzenia co kontroluje regularność występowania iskry bez większych ingerencji w układ zapłonowy.
Witam! Mam powielacz skłądający się z 10 par kondensator + dioda. Kondensatory 10nF/3kV, diody 1N4007. Na wejście powielacza wchodzi napięcie około 1kV. czyli na końcu jest jakieś 10 kilo. Problem polega na tym, że pomiędzy nóżkami ostatniego kondensatora przeskakuje iskra, a w końcu kond. się przebija. Próbowałem zakładać na końcówki izolacje i odsuwać...
WSK 175 miały zapłon bateryjny z akumulatora pamiętam że w razie kłopotów zapalało się na pych gdyż potrzeba większych obrotów żeby była iskra ,proponuje sprawdzić z akumulatorem bo może być uszkodzona cewka zapłonowa lub ta od ładowania ,może być zwarty do masy przewód od gaszenia .
Witam, mam do szanownych kolegów pytanie, otóż trafił mi się telewizor jak w temacie, chassis L9.2E AA. Objawy usterki: telewizor nagle stracił obraz, z wnętrza słychac było strzały przeskakującej iskry, po czym wyłączył się, dioda stby świeci na moje oko z dużo większą jaskrawością. Po rozkręceniu obudowy i próbie załączenia widać skaczącą iskrę pomiędzy...
Zobacz na bazarach jest tego pełno ki kosztuje parę złotych. Właśnie posiadam taką zapalarkę na baterie i nie wiem czemu przestała działać wcześniej dziwnie bzyczała ale iskry nie było a puźniej to już padła. W niej są: kondensator 100uF, rezystor: 430 Ohm, 10 KiloOhm, 2 MegaOhm i 4007 czarno srebrny, zwojnica, tranzystory: PCR606J, SB550 D331 i jakiś...
Witam.Drugim uszkodzeniem okazał się opór w zasilaniu jednego z obwodów (chyba 150 Kohm ) Pamiętam, że jest on taki sam jak wymieniony pierwotnie w układzie iskry.Identyczne opory występują na płycie 3.Są one troszkę większe od pozostałych.Oznaczone są kolorami : brązowy , zielony ,żółty i tolerancja-złoty.Pochodzą one z jednego cyklu produkcyjnego.Ja...
Słuchaj, żeby Ci pomóc to trzeba być przy twoim motorze - masz tam nieżle namieszane w instalacji. Co do iskry to ma być malutka przerwa na przerywaczu nie większa jak 0,3 mm a na świecach max 0,5 zapłon 3,2mmm przed GMP. Możliwe również, że masz krzywy wał. Ale to wszystko trzeba widzieć zeby trafić co jeszcze boli twoją jawę... Pozdrawiam.
Warunki przeskoku iskry pogarszają się proporcjonalnie do wzrostu ciśnienia [powietrze jest izolatorem,więcej powietrza to większy izolator proste] paliwo musi się od tej iskry zapalić dlatego napięcie na cewce zapłonowej dochodzi do 30KV prąd ok80A.Problem jest z zapłonem ubogich mieszanek 50\1 a w samochodach współczesnych wynosi 14,2\1 jest to proporcja...
nie no ja z grubsza wiem jak działa zapłon tyrystorowy tylko nigdy nie miałem pojazdu z takim zapłonem i sie zastanawiam czemu ta iskra taka maleńka owo daje tym większe napięcie im wyższe ma obroty. Zapłony klasyczne, akumulatorowe są zapłonami stałoenergetycznymi, i iskra nawet przy małych obrotach jest silna. tylko że ja porównuje iskre z motorowerem...
Spróbuj tak jak w zamieszczonym schemacie, bardzo dobry generator - sprawdzony - iskry na 10cm.Lepiej wykorzystać cewkę ze starego czarno-białego TV(im większa oporność uzwojenia WN tym lepiej). Uzwojenie pierwotne to dwie sekcje po 5 zwojów.
Nie możesz ustawić stalego czasu wyzwolenia ponieważ przy mniejszych bądź większych obrotach silnika, zmieni ci się kont wyprzedzenia zapłonu, silnik będzie się kręcił na małych obrotach a iskra będzie skakała jak przy wyrzszych obrotach co w efekcie da zatrzymanie pracy silnika. dlatego użyty jest przerywacz stykowy regulowany na krzywce
Odłącz całkiem kondensator i zobacz czy iskra nadal będzie taka mała, jak będzie większa to znaczy że masz zły kondensator jak taka sama albo wcale to znaczy że kondensator jest dobry.Motor odpali i bez kondensatora tylko nie będzie wchodził na wysokie obroty.
Problem rozwiązany! Jak napisał autoas cudów nie ma! Zawiodła metoda zamiany przewodów WN. Tak się nieszczęśliwie złożyło, że przewód WN trzeciego cylindra padł, ale nie całkiem - zastosowany do drugiego cylindra działał, gdyż energia iskry z cewkomodułu jest wyraźnie większa na wypr. 2 niż 3 !! Sprawdzone na czterech urządzeniach, z czego trzy to oryginał...
Jak odłańczam kabel od cewki butelkowej to napięcie wydaje się być w porządku nie zmierzyłem dokładnie bo mam troche zły miernik ale napięcie jest większe niz w gniazdku elektrycznym, ale jak kabel zasilający jest podłączony do cewki zasilajacej to nie ma wogóle napięcia tak jak by cewka w magnecie była popsuta...Nie wiem już o co w tym wszystkim chodzi....
Witam Wszystkich Mam Opelka z 98' roku. Do tej pory nie było z nim jakichś większych problemów, a teraz się zawziął i powiedział, że dalej nie jedzie. A tak poważnie, podczas jazdy zgasł i już więcej nie zapalił. Sprawdzałem na świecach i niestety jest kompletny brak iskry. Dodatkowo co słychać to po włączeniu zasilania (ale bez zapłonu jeszcze) dochodzą...
P.S - Dlaczego moje posty trafiaja do kosza?? Widocznie ktoś się już dopatrzył że w jednych postach piszesz zobaczy łam ,zrobi łam a w innych zmierzy łem zwycięży łem . Coś mi się zdaje że kolega/koleżanka ma większe problemy niż brak iskry :D
Tak mam gaz sekwencję. Ale to nie ma chyba większego znaczenia ponieważ nie ma iskry. Próba odpalenia na benzynie czy na gazie kończy się fiaskiem na ciepłym silniku.
Samo złe ustawienie zapłonu, rzecz możliwa, ale dla mnie wątpliwa. Mimo to spróbuj sprawdzić lampą stroboskopową. Pomimo paru latek jakie mają Mazdy takie jak Twoja, zwykłe krecenie aparatem dla znalezienia właściwego punku zapłonu - jak to robiono w Maluchach, Fiatach, czy Polonezach - to za mało. Japończycy mieli już wtedy mocno rozbudowaną elektronikę...
"Przez" cewkę to jedynie w tym sensie, że na skutek bardzo słabej iskry został zalany paliwem, może. Elektroniki nie powinna uszkodzić, bo te na 12V mają opór większy niż na 6V chyba że był nieodpowiedni opór cewki jekiejś specjalnej co Kolega włożył. Najlepiej wmontowywać albo oryginalne części albo chociaż takie które już ktoś wkładał, działa mu to...
siema niestety nie udało mi sie kupić tych części bo sklep był zamknięty przeczyściłem cały aparat zapłonowy i popryskałem WD ale istra nadal tylko na 1 świecy od kopułki podłączyłem świecę bezpośrednio pod cewkę by zobaczyć jaka jest iskra a co się okazało że iskra jet ale bardzo pomarańczowa i nie za duża to już w komarze jest większa ale nie wiem...
Witam mam problem tego typy rozsypał mi się alternator w fiacie cc 700 z 97r i wsadziłem większy auto jak chodziło dobrze przed awarią tak teraz nawet się nie odzywa zapaliło tylko raz a teraz nic wykręciłem świece i nie ma iskry i pompka od paliwa nie działa czy został podany za dużuy prąd i coś się spalił proszę o pomoc z góry dziękuje
Dzwignie jakoś poskładane. Pochodził trochę,pojeździł , ale teraz znowu problem - nie pali.Z tego co zauważyłem nie ma iskry ,wysokie napięcie jakby jest bo "kopie" ale na świecy nie ma. Pod pokrywą i kołem zamachowym jest chyba iskrownik. Da się to koło zdjąć bez większych problemów?
Witam od wczoraj borykam się z problemem w moim dodgu DODGE GRAND CARAVAN 97 rok 3.3 V6 PB + LPG najpierw może trochę danych : kupiłem auto z padniętą skrzynią biegów - do przodu jechało do tyłu nie skrzynia została naprawiona - auto jeździ przejechałem ok 1 tys km bez większych problemów około 3 tyg temu auto zgasło podczas jazdy i już nie chciało...
Znajomy szuka możliwości poprawy jakości iskry na wolnych obrotach (w celu np. uzyskania nieco większej mocy silnika w tym zakresie obrotów), wymyślił, że można by wpiąć w przewód WN wychodzący z cewki jakiś prosty układ RC (kondensator, cewka) zwiększający częstotliwość prądu. No i mam pytania: 1. czy to jest sensowny pomysł ? 2. jak to najprościej...
Witam. Posiadam Forda Mondeo 2.0 z 96 roku. Otóż ostatnio miałem z nim problem. Gdy próbowałem go odpalić około po 3 minutach piłowania odpalił. Tak było kilka razy aż przestał wogóle odpalać. Sprawdziłem i odkryłem, że nie ma iskry. Cewka sprawna. Czujniki obydwa sprawdzone działają. Po kablach tez patrzyłem i działają. I nie mam już pojęcia co mu...
Witam! Problem dotyczy piecyka u siostry. Pewnego dnia po prostu przestał działać; dioda się nie zapalała żadna. Siostra wybecalowała pieniążki i kupiła nowe baterie, choć kilka miesięcy wcześniej były wymieniane. Po włożeniu nowych piecyk nadal nie reagował. Zero choćby mrugnięcia diody. Przeczytałem, że to może być wina mikroprzełącznika. Jednak gdy...
Mam do naprawy starą glebogryzarkę z silnikiem Briggsa 5 HP 206 ccm. Żadnych innych symboli nie ma, sprzęt jest leciwy i był kilka razy malowany. Silnik stracił iskrę, właściciel przyznał się że gasił go poprzez zdjęcie fajki ze świecy więc zapewne cewko-moduł ma przebicie wewnętrzne w cewce WN. Po zdemontowaniu obudowy zauważyłem że z cewko-modułu...
Dzięki za podpowiedź wykręcę od znajomego ze skutera cewkę zobaczę czy będzie iskra i dam znać. Mam jeszcze jedno pytanie, a mianowicie orientujecie się jakie napięcie mniej więcej wychodzi z modułu na cewkę zapłonową bo u mnie jest znikome rzędy 0,2V mierzyłem miernikiem analogowym i nie wiem czy to nie za mało? Sprawdzałem u kolegi w Yamaha DT125...
luzy ok sprawdzane , iskra jest w odpowiednim miejscu myślałem że klina na wale ucięło, palcem sprawdzałem ale chyba jest mała bo u kolegi w 2t jest większa
Kable zapłonowe w tym modelu nie powinny być prowadzone razem, może wówczas dochodzić do przeskoku iskry między nimy.... Przy c.w. podawana jest większa dawka gazu, może coś jest z posadowieniem elektrod.
kable mam opisane ,a iskrę sprawdzałem przed kopułką . ze świecami ,to tak : pierwszy i drugi cylinder czyste, bez nagaru, o kolorze jasnobrązowym czyli ok.a trzeci i czwarty świece wypłukane paliwem i czyste jak nowe i w tych komorach mokre tłoki co świadczy że chyba nie zawsze prawidłowo pracowały. z tąd szarpanie silnika . Dziwne jest to że bez obciążenia...
świeca jest nowa na drugim skuterku rezystancja jest większa ma 460 na zimnym ale mam w nim inny moduł tnz. inne piny czy da się go jakoś podpiąć na ostro ? a co myslisz czy może to być gaźnik dodam że skuter ma siłę ale strasznie nie równo pracuje i tak puka z tłumika jak by iskra była nie systematyczna. Niema też problemu z odpalaniem a jak ma napad...
Nie całkiem cyrk tylko dmuchanie na zimne. Chodzi o to aby "internetowy" dłubacz nie odleciał w kosmos razem z "naprawioną" przez siebie płytą od kotła oraz np. sąsiadami. Jest to rozsądne, choć czasami prowadzi do parodii i ... większych zysków producenta i serwisów. Elektronika jest "najwdzięczniejszym" sposobem na to aby zapewnić "właściwą" niezawodność...
Wymieniałeś podzespoły z układu zapłonowego, robiłeś pomiary, więc należy przyjąć, że są sprawne. Jeśli spiąłeś do "kupy" wszystkie kable od stacyjki, to iskry nie będziesz miał. Sprawdź podłączenie wg schematu. Szczelina między kołem magnesowym a impulsatorem nie może być większa niż o,2 - o,3 mm. Nie jestem pewien jak ma być mocowane w Twoim skuterze...
Nic dziwnego, że takim beztroskim zmienianiem cewek palisz czułe elektroniczne elementy układu zapłonowego. Nie ważne jaką cewkę WN podłączy do CDI Simsona. 6 V (takie były w pierwszych wersjach zapłonu elektronicznego) 12V, "uniwersalna" czy supersoniczna nie ważne. Jak nie ma sztywnego zwarcia (a czasem i z nim) nic złego się nie dzieje!!! Cewka...
Myślę sobie, że gdyby problemem był impulsator, to brak iskry nie występowałby przy wyższych obrotach ( większe napięcie przy wyższych obrotach ). Myśleć możesz, ale to będą spekulacje lub hipotezy. Trzeba analizować, szczątkowy co prawda, ale schemat, modułu. Podchodziłem do tego kilka razy. zawsze brakowało albo natchnienia albo czasu. Po za tym...
Witam serdecznie :) Zauważyłem na swoim liczniku prądu Iskra (3 fazy) dwie kontrolki u dołu po prawej stronie. Ta wyżej jest oznaczona 500 imp / kWh, poniżej jest jeszcze jedna dioda (bez oznaczenia), a jeszcze niżej kolejna oznaczona 500 imp / kvah. No i teraz gdyby mógł pomóc mi to rozszyfrować, co oznaczają różne sygnalizowania przez licznik. 1)...
Witam, od pewnego czasu mam problemy ze skuterkiem otóż zżera go starość. Podczas jazdy na większych dziurach się zacinał, gubił iskrę. Był problem z pękającą pokrywą paska ale pospawane i na razie trzyma, tydzień później pękło ,,ucho,, od tłumika niestety nie było czasu na rozbieranie więc odkręciłem tylko akumulator. Było pospawane tigiem. Od tamtego...
Dzięki za szybką odp. a jak to zrobić? i czy były to taki objaw, że nie ma wcale iskry? Widziałem podobny model tu na forum i on ma w tym iskrowniku jeszcze taki kondensator. Czy w moim modelu coś takiego powinno tez być? Wydaje mi się, że nie bardzo, ale może ktoś ma większą wiedzę.
Witam. Mam podobny problem, otóż skuter 4t coliber nie chce odpalić. Paliwo dochodzi, gaźnik wyczyszczony, iskra jest - brak zapłonu. Świeca sprawdzona na innym skuterze -działa. Gaźnik zamontowany na innym skuterze działa. Zmierzę sprężanie ale ( chociaż wiem, że to nie jest miarodajne sprawdzałem palcem i w tym skuterze, co nie chce odpalić jest większe...
Przy tej pojemności (70 cm 3) gaźnik mógłby pozostać, pod warunkiem zmiany dysz na większe plus dobra regulacja gaźnika. Przy większej pojemności (chyba od 80 cm 3), należałoby wymienić wał silnika na wzmocniony i gaźnik o większej średnicy gardzieli.
Podepnę się pod temat. Corsa B 1.0 2000 r.auto nie odpala brak iskry, na kostce do cewki na 2 pinie od szyby jest prąd reszta nic, pytanie czy sterownik walnięty czy cewka ? Bądź może jak kolega wspomina czujnik położenia wału ? Nie mam oscyloskopu żeby sprawdzić, dodam jeszcze że od jakiegoś czasu pali się kontrolka silnika na jałowym biegu przy większych...
Witam, zacznę od początku. Jechałem na quadzie, nagle zaczął przerywać na wysokich obrotach, po dojechaniu do domu na 2 dzień już nie chciał odpalić.. dodam, że iskra zawsze była mala i czasem zanikała ale odpalał. Wymieniłem: Stator, iskrownik, moduł, cewka, świeca. Problem nadal nie znikł więc wywaliłem starą elektrykę, bo była trochę jakby przypalona,...
Piszesz, że zmieniałeś podłączenie uzwojenia pierwotnego. Spróbuj zamienić kolejnością wyprowadzenia uzwojenia wtórnego i jeszcze dodatkowo na wyjście spawarki (źródła prądowego) (tzn. między jonizatorem a spawarką) równolegle dołącz warystor 200-250V i kondensator 1u/1000V dla zabezpieczenia spawarki i rozładowania impulsów zajarzenia. Uzwojenie wtórne...
Problem rozwiązany - opiszę rozwiązanie bo było trochę zawiłe. Cały czas VCDS nie widział obrotów silnika ,dopiero jak podmieniłem cewkę zapłonową pojawiły mi się obroty oraz słaba iskra - silnik dalej nie zapalał. Okazało się że napięcie na linii 15 które zasila moduł jest zaniżone o 3V w stosunku do napięcia akumulatora - winną okazała się wkładka...
Witam. Mam problem z moim chińskim quadem 110. Quad nie chce odpalić pomimo świeżo naładowanego akumulatora. Rozrusznik kręci bez zarzutów. Raz nawet załapał na ssaniu ale po kilku sekundach otworzyłem dopływ powietrza i zgasł po czym nie udało się go ponownie odpalić. Ponadto iskra na świecy jest bardzo dobra, a sama świeca po próbie odpalenia mokra....
Witam wszystkich. Wiem ze podobne tego typu problemy były juz wałkowane na forum ale nic nie moge znaleźć co by mi mogło pomóc. A mianowicie problem dotyczy corsy b z 94 roku. Mianowicie podjełem sie wymiany silnika na większy tzn. z 1.2i 8v 45km 33kw o ozn. X12SZ na 1.4i 8v 60km 44kw o ozn C14NZ . Przygotowując sie do tej przekładki zaopatrzyłem się...
Witam Posiadam silnik z Hondy CX500 posiada on moduł zapłonowy CDI oznaczony jako tia02 14. Objaw niesprawności jest taki, że nie ma iskry, dodam że z rotatora dochodzą poprawne impulsy(opór) Wspomniany moduł posiada dwie kostki jedna większa gdzie wchodzą przewody z impulsatora, druga mniejsza dwu pinowa (zaznaczona na schemacie na okrągłą) czy ktoś...
Teoretycznie jest to niby do przeżycia, ale eleganckie na pewno nie jest. Dlatego stosowane są takie patenty, jak XT-90-S z rezystorem, który w pierwszym momencie przyjmuje pewien prąd na siebie i iskry nie ma. Tyle, że złącze XT-90 jest większe, droższe i generalnie stosuje się je przy większych prądach. Można to zrobić na przekaźniku włączanym z opóźnieniem,...
Dwie możliwości. 1. Problem w zasilaniu cewki WN/modułu lub w połączeniach pomiędzy cewką a modułem - Sprawdziłem, jest OK Przerywane połączenie w zapłonie TCI będzie generowało słabą iskrę o kącie wyprzedzenia większym niż normalnie - Jak sprawdzić ??? 2. Padł moduł zapłonowy, pęknięty lut w okolicach tranzystora kluczującego, albo wariujący mikrokontroler....
Na allegro jest przetwornica 400 KV cewka Tesli Na zdjęciu widać jak blisko są siebie przewody na których ma być 400 KV, to jak pisze FREEBSD odległość miedzy przewodami powinna być około 140 cm aby nastąpił przeskok iskry, przy większej odległości nie powinno być przeskoku iskry. To według mnie po załączeniu tej przetwornicy wysokie napięcie powinno...
czarno czerwony odpowiada za zasilanie cdi na którym wychodzi 50v Nie tylko, to też sygnał wyzwalający iskrę. rezystecja impulsatora 145 Omów napiecie z impulsatora 1v To nie impulsator, to czujnik do blokady i w czasie pracy silnika musi podawać sygnał obrotów. Gdybyś zmniejszył częstotliwość tego sygnału np. 2x to ominąłbyś blokadę bo zapłon byłby...
Wróciłem do tematu. Przerobiłem: -wymianę cewki z fabrycznej zalewanej, na polonezowską zelmot 4226 od zapłonu elektronicznego -wymianę modułu na "sporting cdi" - ten z radiatorem, popularny na allegro Iskra trochę się poprawiła. Szału nie ma, ale widać, że przy słabszym kopaniu jest ona lepsza, niż wcześniej. Zastanowiłem się jeszcze nad dwoma opcjami,...
Bo to chińszczyzna i żyje własnym życiem... Miałem podobnie, ale w kosie... Iskra niby była, ale słaba...Pomogła wymiana modułu zapłonowego. Iskra jest wyraźnie "większa"... A świece masz mokrą?
Cewka magneta powinna się pokrywać z magnesami w górnym martwym punkcie tłoka (co widać tutaj. [youtube][/youtube] Odległość pomiędzy cewką i magnesami nie większa niż 1 mm. [youtube][/youtube] Szczelina pomiędzy elektrodami świecy: 0,5 mm. Przetestuj przy odłączonym przewodzie wyłącznika zapłonu (tzw. killwire), który przypięty jest do cewki magneta....
Jeśli szmyrając kablem po masie uzyskujesz iskrę, to znaczy że przerywacz nie działa jak powinien. To ty tym kabelkiem niejako zastępujesz go. Magneto do ściągnięcia, albo niefachowo ustawiłeś przerwę na przerywaczu. Sprawdź to i upewnij się. Oczywiście do magneta obowiązkowo ściągacz, nie podważaj byle narzędziami bo pokrzywisz i będziesz miał większy...
Ja kiedyś zrobiłem "elektrycznego pastucha" - uzyskiwałem (przy zasilaniu 1,5 V) nawet iskrę na parę cm. Metoda jest taka: przetwornica do podnoszenia napięcia 1,5 V=>300 V, ładująca kondensator (u mnie 10 ?F/400 V papierowy), rozładowywany (włączanie szybkim tyrystorem) poprzez uzwojenie pierwotne (a raczej jego część) transformatora linii z TV (starego,...
Witam, w hondzie nie ma iskry. Mam już prawie wszystko wymienione, a dokładnie; moduł, cewkę wn i właśnie startor. Startor nie dawał wcześniej żadnego napięcia a i oporność miał strasznie niską(540om a w xl600 powinno być chyba w granicach 900om). Oddałem go do regeneracji i wrócił z opornością większą o 100om i wreszcie daje jakie kolwiek napięcie...
Jeśli jeszcze drążysz temat z tego zakresu polecam moduł który kiedyś był opublikowany w starym czasopiśmie elektronicznym bodajże się z 86 r. tranzystorem wykonawczym był tam BUX 37. z tego co pamiętam będziesz musiał zmienić rezystor w tym układzie bo był on przewidziany do silnika 2 cyl niestety nie mam schematu ale jak dobrze pogrzebiesz to znajdziesz...
Jeśli szukasz trafo, to może wstaw HR-a. Jaśli chcesz sprawdzić czy to nie jest winny kinol to wstaw płytę do innego kinola (tv). Nie ma to większego znaczenia pod jaki podepniesz (nie mówię o sonym), może być to i 14. Ja sam osobiście stawiam , że masz uwalony kinol.
Witam. Zodiak napisał: Opacznie zrozumiałeś radę , Chodzi o to że jak zgaśnie spróbuj czy nie "pomoże" poruszanie wiązką kabli do kostki w trakcie rozruchu. Nie jest to naprawa tylko sposób zlokalizowania uszkodzenia. Uszkodzoną kostkę trzeba wymienić - tak jak pisałem koszt ok 20-30zł. Pozdrawiam i wszystkiego najlepszego w Nowym Roku . Dziękuję za...
anodowe 8V Mam nadzieję że to jest naprawdę, BARDZO pierwszy wzmacniacz :wink: Co do ECC88 to nie przywiozłem z domu.Sa lepsze lampy niż 88. Na przykład jakie??????? Nie ma bezwzględnie lepszych i gorszych lamp, wszystko zależy od celu zastosowania. Układ wzmacniacza napięciowego z ECC83 będzie mieć większe wzmocnienie napięciowe, ale np. wtórnik katodowy...
co do uszkodzenia podstawki lub samego iskiernika to nie wydaje mi się by były uszkodzone, ponieważ gdy zwiększyłem przerwę na iskierniku to iskta dalej przeskakiwała tyle że na większej odległości. Znajomy elektronik mówił że to na 90 % padnięty kinol ale 10 % dla powielacza, a ja nie chciał bym kupować za 120zł powielacza żeby się okazało że to kinol....
Oporność czujnika jest większa - u mnie po wykręceniu okazało się, że czujnik jest pęknięty i przerwane jest uzwojenie. Jest to zwykła ceweczka zalana plastikiem. Znalazłem koniec nieprzerwanego uzwojenia, polutowałem, super glue i działa. A działo się to 1200 km od domu... Na początku czasami nie działał, potem coraz częściej, pomagało odczekanie z...
Teraz dopiero pobrałem schemat. Sprawdź czy po załączeniu (po pyknięciu) pojawia się napięcie na kondensatorze C11 (powinno być ok 320V). Sprawdź też bezpiecznik V10. Co do elektrolitów - wystarczy wymienić te na napięcie 100V i większe (obowiązkowo C15).
Jeśli mycie i wymiana podstawki nie pomoże, to warto na początek sprawdzić napięcia na siatkach kineskopu (na pewno jest za wysokie). Miałem taki przypadek niedawno, uszkodzenie polegało na wstawieniu większej wartości kondensatora sprzęgającego kolektor klucza odchylania poziomego było 10n zamiast 6,2n. Po wymianie na właściwy problem ustąpił, jedynie...
potwierdzam jak wymieniono przewody kopułke,świece to należy szukać w ciśnieniu sprężania,prawdopodobnie wypalony zwór wydechowy,jak wiadomo jazda na gazie to obowiązek regulacji zaworów co 10 kkm,i powiększone luzy ,jak nie było takowej regulacji to powinieneś pomierzyć ciśnienie na poszczególnych cylindrach,nie powinna byc większa rozbieżność jak...
Witam Aby "zapalić" benzynę potrzeba jakiejś minimalnej energii. Jeżeli zejdziemy poniżej tego progu to nic się nie dzieje. Pompa paliwa posiada dużo większą moc a przepływające paliwo ją schładza. Właśnie te pompy ulegają stopieniu m.in. przez brak paliwa i automatycznie brak chłodzenia. Odnośnie metali to mosiądz i brąz (o ile dobrze pamiętam) nie...
koszt jest o wiele większy niż 10 zł. parametry jakieśma ale nie pamiętam jakie bo kożystałem z książki do kadeta która nie była moja więc nawet nie mam jak sprawdzić może ktoś ci podpowie pozdrawiam goldwinger
Jestem zwolennikiem wymiany w takim przypadku trafa, można zamontować tańsze np .HG. Kiedyś miałem przypadek ze nie mogłem otrzymać zamiennika ani oryginalnego trafa więc : 1 oczyściłem miejsce przebicia izolacji 2 nałożyłem cenką warstwę distalu a na nią przykleiłem podkładke mikową nastepnie po wyschnieciu , powtórzyłem te czynoość jeszcze dwukrotnie...
chodzi mi o to że na jednym cylindrze jest większa ilośc impulsów zapłonu i chwilowo co jakiś czas zanika, czy już wiesz o co mi chodzi? Niestety ale 3 cylindry pracują dobrze a jeden żle. A o co chodzi ci tobie z tą sondą bo nie bardzo rozumiem?
Do regulacji wysokości jest R 576-PRek(chyba na płycie głównej) a szerokość możesz zmienić kręcąc lekko cewką L 506lub zmienić (na większy lub mniejszy) C 570-tu jest podany 510nF. Może trzeba dać 470nF lub 680nF .Najpierw lekko cewką L 506. Teraz idę spać.Do jutra. Nie dostaniesz go regulacją Focus bo to nie od tego jest.
Napiecia które towarzyszą piorunowi a są to napięcia rzędu kilku MV a wiec bardzo wysokie. Może przy udarze bezpośrednim - co zdarza sie rzadko. Wtedy "bokiem wyjdzie" robienie "oddzielnych uziemień", długich połączeń do "szyny wyrównawczej" gdzieś w piwnicy itp. - przebicie np. grubego muru (nie mówiąc już o jakiejś taśmie izolacyjnej czy "porcelanowym...
I tak robił, krok po kroku. Dziś mi powiedział że czujnik położenia wału ma oporność ponad 1000 ohm a według schematów ma mieć około 370 ohm. Czy to może być przez to? To niech się zdecyduje, czy to uszkodzony ECU, czy czujnik wału, jutro pewnie ci każe cewkę wymienić. Im większa rezystancja wewnętrzna czujnika, tym chyba czulszy powinien być, chyba...
Kolego , robisz tak jak w każdym maluchu {z aparatem}a więc, najpierw ustaw sobie przerwę na aparacie zapłonowym , kręć tak długo wałem korbowym za koło pasowe {przy wyłączonym zapłonie oczywiście} aż stwierdzisz że styki nie mogą sie już wiecej rozewrzeć {chodzi o to że musisz ustawić styki w maksymalnym możliwym rozwarciu }. Między styki aparatu powinien...
1kv/ mm im większe natężenie tym bardziej bedziesz mógł rozciągnąć łuk elektryczny.....
Hmm przydałby się generator większej mocy. Ja miałem ten sam problem ale rozwiązałem go w ten sposób że pręty (początkowo wykonene ze zbitych elektrod spawalniczych 3mm) zamieniałem na 2 razy dłuższe tak, że miały ok 60cm licząc od podstawy. teraz sprawa odległości. Da dole miałem gdzieś ok 5mm, i elektrody rozchodziły się pod kątek ok 3-5 stopni. Jeżeli...
Mam problem z WSK 125. Jest po kapitalce , nie pojawiają się jakieś większe problemy. Kapitalke mi robił znajomy ponieważ ja za bardzo się na tym nie znam , i tu pojawiają się schody. W pewnym momencie użytkowania WSK-a zaczęła mi prychać i szarpać . Zasięgnęłem języka no i zmieniłem klin ale nie ma iskry. Jak się ustawia zapłon i platynki, jakie mogą...
Ok, teraz dużo jaśniej biorę się za pomiary. Dam znać co i jak. Najłatwiej byłoby robić pomiary na wyjętych wtykach od kompa ale czy BSI nie nałapie dziwnych błędów, chociaż i tak niby nie ma komunikacji.Biorę się do walki. Dodano po 3 I znów kolejne pytania : czy w peugocie 206 powinna się zapalać po przekręceniu stacyjki kontrolka check (symbol silniczka)...
Jak co tydzień powróciłem do Scorpio. Pomierzyłem napięcie na czujniku wału i pomiedzy pinami 55-masa,56-masa jest 1,46V . Jak zbliżam kawałek stali do niego żeby wymusić jakieś działanie to kompletnie nic się nie dzieje i stoi napięcie bez jakiechś większych zmian,tak więc myśle sobie ,że już go szlag trafił do końca. Bo moim skromnym zdaniem powinny...
witam miałem podobną sytuacje i winny był czujnik wykorzystujący zjawisko halla - imulsator znajdujący się w aparacie zapłonowym, powinien mieć: Rezystencja czujnika: 758 do 872 Ω, spróbuj wyciągnąć impulsator i podgrzej tak aby był mocno ciepły i sprawdź rezystancje, jeżeli jest większa to jest najprawdopodobniej jego wina, jeżeli to nie to to...
Sprawdź odstęp czujnika położenia wału korbowego od koła fonicznego wielkość szczeliny nie większa niż 1 mm.
Rozrząd to jest ta większa zębatka (po prawej) i tutaj należy ustawić znaki. Jeżeli się pokrywają to jest ustawiony dobrze.
Nawet jeśli brak jest połączenia masy/obudowy urządzenia z przewodem ochronnym/zerem i powstaje potencjał 110V na masie z powodu zasilacza impulsowego to nie tłumaczy to aż tak potężnych zniszczeń. "Żółtek" ma mimo wszystko niemałą rezystancję wewnętrzną - myślę, że raczej większą niż 10kohm :roll: a nawet jeśli tak marną to prąd płynący przez miernik...
tak sprawdzałem dla naprowadzenia ten zapłon jest indukcyjny i identyfikacje 1 gara bierze z tej większej przerwy. palec rozdzielacza kręci się ...
L- faza N-zero .. jeden z nich idzie przez włącznik.. Prawdę mówiąc nie ma większego znaczenia gdzie dasz fazę bo i tak wszystko zależy jak włożysz wtyczkę do gniazdka sieciowego .. ten trzeci przy starym jest od masy, do nowego go nie podłączysz - zaizoluj taśmą i zostaw ... pod te małe "piny" podłącz iskrowniki Dodano po 12 brązowy na 100% natomiast...
Dużo większe niż 4v. Sprawdź cewki.
Po wymianie świecy, trochę pchaniu, Simson odpalił lecz niestety do tylu (słabo wkręcał się na obroty)... postanowiłem ustawić zapłon, jednak okazało się ze jest dobrze, sprawdziłem palatynki i bardzo słabo się otwierały. Regulacja już nie pozwalała na większe otwieranie (nowy przerywacz) wiec pilnik od shtila w rękę i jazda powiększyć dziureczkę od...
Z kupowaniem iskrownika to się wstrzymaj. Po co kupować coś co może być dobre lub jest do naprawy za psi pieniądz. Pisz z większym namysłem! Ciężko Cię zrozumieć. Każda dobrze opisana informacja jest ważna!
Witam chciałbym pokazać wam głośnik plazmowy który zrobiłem na podstawie tego artykułu . Układ ten zasilam napięciem 19V o natężeniu 5,26A. Po spaleniu 3 tranzystorów irf530n i irf540 założyłem irfp250. Chłodzę go radiatorem z kompa i drogim wiatraczkiem który jest w środku. Iskra na zdjęciach na 1,3cm (może być większa ale trzeba wtedy podkręcić jeden...
tranzystory kluczujące w sterownikach focusa to częsty przypadek. A już bardzo częsty w wilgotnych warunkach klimatycznych. Oddaj sterownik do naprawy do kogoś kto się zna, bo jak kupisz drugi to koszta będą trochę większe, bo adaptacja immo będzie potrzebna. Jak już będziesz miał kompa zrobionego to koniecznie cewkę wymień na nową, nawet jak mechanik...
Mogę tego dokonać samemu (zdejmując tylko obudowę zewnętrzną, czy to wymaga większej rozbiórki?) jak się nie jest fachowcem w tych urządzeniach?
Pod aparatem zapłonowym jest przewód gumowy z chłodnicy połączony z układem silnika. Na łączeniu tych elementów widziałem ślady świadczące o nieszczelności. Uważam iż do aparatu dostawała się wilgoć w postaci pary z układu chłodzenia - założyłem drugą opaskę do istniejącej ,zobaczymy co dalej. Jak pisałem cewka zapłonowa nowa (z polmozbytu) co prawda...
Nie odpowiedziałeś na pytanie na temat przeróbki połączeń cewek zasilających CDI! Coś pisałeś o wadze kierunku nawijania tych cewek, ale wciąż nie zrobiłeś tego co proponowałem! Pomiary indukcyjności to potwierdzają. Zrób to proszę. To naprawdę zajmie niewiele czasu w stosunku do tego, który już straciłeś. Druga propozycja. Trzeba zająć się impulsatorem....
A spróbuj przysłonić wlot do filtra powietrza czymś ale nie całkiem tak od połowy do 2/3, jak odpali bez większych porblemów to sprawdź czy ten model nie ma gdześ przysłony rozruchowej. Bo to jest głupie że tylko nie chce odpalać, a pracuje ok.
E tam głupoty opowiadasz :D Kiedyś specjalnie się ubijało tak płyty, aby z gwarancji dostać nowy telefon :D tylko trzeba było to umiejętnie robić aby nie zostawić śladów na płycie po łuku elektrycznym :D ja ubijałem płyty od laptopów i telefonów trochę większą zapalarką do palnika gazowego :D
witam mam problem ze swoim Fiatem Tipo 1,4 gdyż po rozgrzaniu i przejechaniu 2km gaśnie i dopiero odpali gdy jest zimny a w miescu potrafi cały dzień być włączony nawet gdy się go on nowa odpali i jest cały rozgrzany . Cewka została wymieniona na nową ale nie robiło to większego rezultatu , okablowanie jest w porządku ,alarm jest odłączony.Wszystko...
A wiesz co oznacza skrót 2T ? Dwu takt ! A z tego co wiem w tym Romecie siedzi niezbyt popularny pionowy cztero takt. Moduł wygląda jak twój... a weź rzuć okiem na cukier puder i np. proszek do pieczenia niby to samo a inne. Nie twierdzę że pinout może być taki sam, ale równie dobrze może być zupełnie inny. Poza tym czytając twoje posty : 1. Nie masz...
Wiem że schemat by się przydał. Nauczka na przyszłość żeby nie kupować złomu. Wydaje się że wszystko jest podłączone. A co myślicie żeby wywalić» to wszystko i zrobić taki zapłon jak robią koledzy z innego forum : . Myślicie ze powinno się udać założyć takie coś w kawie bez większego problemu co o tym myślicie??
trudno, chociaż myślałem że forum jest między innymi po to żeby sobie pomagać i przekazywać wiedzę, a tak a'propos to jestem elektronikiem z zawodu i wydaje mi się że mam większą wiedzę w tym zakresie niż piekarz czy fryzjer
Regulator odpada ,jest zwykły z bimetalem i załącza piec.Napewno jest uszkodzony sterownik ,ale myślałem że ktoś już coś takiego naprawiał i może mieć większe doświadczenie ode mnie.Przekaźniki wewnątrz sterownika są sprawne. :cry: :cry:
Im dajesz większą dyszę lub wyższe ciśnienie paliwa tym musisz dostarczyć więcej powietrza do spalania. Podaj jaką masz moc nagrzewnicy to napiszę Ci jaką maksymalnie dyszę możesz założyć i z jakim ciśnieniem. Jeżeli chodzi o ilość powietrza to najlepiej było by wykonać analizę spalin. Możesz również próbować na oko ale nigdy nie wiesz czy palnik nie...
Podaj kod silnika bo ja w domu inaczej nie pomogę a także jakim sprzętem dysponujesz jakiś miernik .Jeśli dobrze kojarzę to masz podwójna cewkę zapłonową z wyjściem na 4 cylindry sterowanie ze sterownika wtyczka 3 przewody kolorów nie pamiętam ale jak odepniesz wtyczkę i przekręcisz zapłon to na jednym przewodzie będzie 12v a na pozostałych małe napięcie.Po...
To jak to w końcu jest? Tam są gołe cewki sterowane bezpośrednio z ECU czy są też wzmacniacze? Pomyślałem że jeśli by miała być ta druga opcja to przewody zasilania i masy powinny mieć większy przekrój niż te sterujące, ale wg schematu tylko zasilanie ma 1mm a reszta 0,75mm. Trochę już przeginają z tym oszczędzaniem na miedzi, nie ma to jak instalacja...
Czyli obstawiacie czujnik położenia wału?? Nie mam jak tego sprawdzić bo auta nei mam jeszce w domu. Kolego bodzio to to ja wiem tylko spotkałem się pare razy z tym że był uszkodzony czujnik położenia wału i po nagrzaniu się auto gasło a następonie odpalało be większego problemu, więc też napisałem że i spróbowałem tej metody.
Rozwiązaniem problemu w przypadku braku w handlu oryginalnej cewki zapłonowej jest przeróbka zapłonu na taki system, jak w Jawie 50ccm. W tym celu trzeba by usunąć uzwojenie z uszkodzonej cewki zapłonowej i nawinąć cewkę takim drutem nawojowym o takiej samej średnicy jak cewka świetlna. Liczbę zwojów dobrać w/g cewki świetlnej po przeliczeniu zw/V....
1). Języczek filcowy [10X20 mm] osadzony jest na sprężystej blaszce i tak wygląda. 2). Śruba krzywki przerywacza to M5x45mm. Wkręcona jest na ok.10mm w oś wału. Musisz zdemontować kosz iskrownika, wyjąć krzywkę przerywacza, zdjąć koło magnesowe wkręcając śrubę M8 i mamy dostęp do urwanej M5. Nawiercić w urwanej śrubie otwór najpierw cienkim wiertłem...
Różnica pomiędzy zwykłym modułem CDI a DC-CDI jest taka, że ten drugi ma w sobie przetwornicę, która z 12v robi przemienne napięcie do ładowania kondensatora w module. Czyli zwykły moduł chiński chiński można "zasilić" z przetwornicy - w oryginale jest specjalna cewka w statorze dająca kilkadziesiąt wolt przemiennego napięcia, które po wyprostowaniu...
Z mojej strony dodam kilka uwag na temat przeróbki na zapłon CDI. 1. Impulsatory są produkowane w dwóch wariantach różniącym się polaryzacją sygnału wyjściowego. Najłatwiej można dostać impulsatory od chińskich 4T (skutery GY6) które mają odwróconą polaryzację do modułu z elektroniczną regulacją kąta wyprzedzenia zapłonu, czyli dodatni impuls na początku...
Ad.1 Schematu poszukaj w sieci i mała kontrolka do impulsów, a większa 21W do sprawdzenia zasilania na cewce. Ad. 2 Masz znacznie mniej do sprawdzania.
nie jestem z łodzi do łodzi mam 54 km to jest najbliższe większe miasto.... Dodano po 2 spędziłem 3 godziny ze schematem w ręce i wg niego jest wszystko ok a nadal nie ma napięcia w czerwono białych kablach... ręce mi opadają już nie przychodzi mi nic do głowy a holowanie kawał drogi auta też nie wchodzi w gre bo nawet nie znajdę chętnego na taki wyczyn......
Dla zainteresowanych wyczyściłem wszystkie kontakty masy brązowy lub czarny przewód w zależności od producenta czyli (-) z akumulatora tylko jedno kolorowy,ponieważ jedno kolorowy czerwony i kolory z paskiem to (+) dobra masa okazuje się tym jakby wzrósł prąd i jest większa iskra zapłonu która nie daje się zalewać i jest lepszy zapłon,warto też wymienić...
Czy jest to możliwe, aby urządzenia, których używam mogły zużyć tyle prądu? Raczej jest to mało prawdopodobne - chyba że jakieś urządzenie większej mocy jest stale włączone a o tym nie wiesz. Zgłoś w ZE aby ci wymienili licznik.Jeżeli po wymianie nadal będzie tak duże zużycie energii to do sprawdzenia pozostaje instalacja elektryczna w twoim mieszkaniu.To...
Zamieść schemat instalacji lub narysuj go "z natury". Będzie wtedy szansa na zrozumienie sytuacji. Mało kto zna na pamięć po kolorach przewodów wszystkie instalacje. A kolory kabli miernika (jakiego?) są na prawdę nieistotne i informacja o nich wprowadza jeszcze większe zamieszanie.
Zwykle poziom oleju wskazywany jest przez kontrolkę (symbol oliwiarki) i raczej nie jest "wpięta" pod moduł zapłonu. Czy próbowałeś uruchomić silnik po wlaniu (np.około 1 cm3) benzyny wprost na tłok. Jeśli silnik nie "zaskoczył" po takiej próbie, to albo nie ma kompresji (zatarty lub zużyty), albo też szwankuje elektronika tj. moduł, impulsator, świeca...
Blicek powodem wymiany silnika było wysunięcie panewki z cechy (rowka) przez co zerwała się jedna ze śrub obejmy od korbowodu po czym tłok miał inny (większy) skok i uderzył w świecę w wyniku czego się ukruszył oraz pękł korbowód... Oczywiście to jest moja teoria, którą potwierdziło dwóch znajomych mechaników. klamerkę próbnika miałem podpiętą do minusika...
Cewka nie daje zbyt małe napięcie. Zmierz napięcia. Rezystancje możesz sobie wsadzić.... Na pych RPM są dużo większe i napięcia "starcza". Będzie gorzej....
Akumulator, układ ładowania - wszystko jest ok? MOże nie jest zbyt wydolny i po dodaniu gazu gdy zachodzi potrzeba większego prądu to napięcie spada za bardzo powodując nieregularną pracę komputera? Kable WN, cewka WN, kopułka lub palec - zależy co jest w V40, bo nie pamiętam już. Zapchane filtry gazu lub benzyny? Luzy zaworowe - nie pamiętam czy masz...
Coś tutaj nie pasuje. Jeśli oporność cewki 130 Ohm (raczej wątpię) to napięcie musiałoby być większe i to sporo. Czyli marnie z połączeniami.