Czemu, skraplacz nawet 5x większy pracuję bardzo dobrze, problemy mogą być tylko z parownikiem, ale jak przewymiarujesz parownik nie więcej niż 2x nie będzie problemu, ważne tylko aby miał dystrybutor, bo jeśli nie to na nic zda się większy parownik, takie jest moje zdanie.
Poczytaj jakiś podręcznik chłodnictwa bo nie masz zielonego pojęcia za co się wziąłeś, a jednak bez teorii nie da się tego zrozumieć, wyciągnąć prawidłowych wniosków. 'Pompę woda-woda trzeba zabezpieczyć czujnikiem przepływu ( nie ma przepływu wody DZ , pompa nie ruszy) i termostatem z czujnikiem na rurociągu wtryskowym parownika. Nastawa na plusie...
Czysto teoretycznie wygląd to tak: obniżenie temperatury cieczy przed zaworem zwiększa wydajność układu chłodniczego. Mając już dużą wydajność układu chłodniczego musimy ją gdzieś wykorzystać czyli musimy powiększyć parownik jak większy parownik to i wieksza dysza w zaworze rozprężnym. Problem jaki trzeba rozwiązać minimalna różnica ciśnień przed i...
Nowy, większy parownik - 200 - 250 zł. Rozwiercanie własnoręczne starego - 0zł. Chociaż rozumiem obawy, ja byłem w dość komfortowej sytuacji gdy drugi parownik leżał w zapasie na półce i ryzyko całej zabawy było nieduże.
Obniżenie temperatury parowania jest poprzez regulację zaworów nie przyspieszy efektu chłodniczego, gdyż spada wtedy wydajność chłodnicza. Innymi słowy - zmniejsza się efektywna powierzchnia parowników. Ten efekt można uzyskać jedynie przez zwiększenie wydajności sprężarki - wstawić większy agregat. W wypadku twojego regału należy wyregulować zawory...
Uszczelka jest pod koszem i podkładka miedziana pod śrubą. Ale w większości się nie wymienia. Spuść osad z parownika, to da większy efekt.
Dzięki za pdf-a, może kiedyś wpadnie mi coś takiego w ręce. Wracając do tematu to w tej lodowce są dwa parowniki połaczone szeregowo,czujnik ukryty za ścianą (tylko po co ? Koszty!, resztę doplacisz później czyli w Twoim przypadku teraz), regulacja temperatury w zamrażalniku poprzez sterownie wentylatorem a w chlodziarce po zatrzymaniu wentylatora zamrażarki...
Wbij lekko parownik na około 1 cm do środka , popraw dokładnie szlifowanie spawów i dopiero wyciągaj parownik na zewnątrz . Jak troszeczkę się pognie na obwodzie to na wierzchu poprawisz. Wyczyść dokładnie wymiennik ciepła ( ten zewnętrzny 1 cm ) , najlepiej metodą wypalania i skrobania wiórkami z frezarki. Co do materiału zastępczego wkładki termicznej...
Może wystarczy zrobić autokalibrację a wcześniej skalibrować wtryskiwacze o ile jest taka opcja. Trzeba sprawdzić czy reduktor trzyma ciśnienie, wtedy będzie wiadomo czy jest do wymiany. Reduktor to koszt nie większy niż 200zł. Wymiana max 100zł plus regulacja 50-100zł. Najpierw zapytaj o wycenę i co chce tam włożyć.
Nie wiemy czy to auto jest z LPG.Możliwe że większy przepływ jest przez parownik gazu który jest wpięty równolegle z nagrzewnicą?
No właśnie o wiele większą niż 130*C. Prawie pewne że się gotuje. No więc ratuje Cię jakaś chłodnica lub grzać parownik olejem z silnika.
Podciśnienie w mikserze rośnie do kwadratu prędkości przepływu. Czyli np: dwa razy większy przepływ to czterokrotnie mocniejsze ssanie gazu. Jeśli parownik wyrabia się z wydajnością to normalne że krokowiec musi bardziej przydławiać dopływ gazu na wyższych obrotach. Piszesz że pali 10l, ale w jakich warunkach? I ile w takich samych warunkach spali benzyny?...
Na przymarzanie jest tylko jedna rada większy reduktor (więcej kg/h) jak nie ma większego parownik ogrzewany elektrycznie ale to już raczej rozwiązanie przemysłowe. Przymarza bo na reduktorze jest zmiana ciśnienia na butli w zależności od temperatury jest 3-6bar a za reduktorem 0.037 bara. Sprawdź sobie czy butla nie przymarza.
Powinny być takie jak opisujesz, no ale tak wyglądają nowe nieużywane, wiadomo, że wraz z przebytymi km i pracą jaką wykona reduktor te membrany się zużywają. Jeśli nie możesz wyregulować gazu, ciągle "zalewa" autko to może trzeba pomyśleć nad regeneracją parownika lub wymianą na nowy, no ale to już większy koszt. Pozdro
Może należałoby zwiększyć czułość parownika ( taka śruba na imbus ). Wtedy wydatek parownika będzie większy i mieszanka paliwowo-powietrzna będzie miała prawidłowy skład, a nie będziesz zwężką ograniczał mocy silnika.
Można wymienić zestaw naprawczy w tym TECNO. Ale cały parownik ECO jest stabilniejszy w pracy nieco większy do zamontowania. Ale spisuje się znakomicie w Vectrze. Jest tam mało miejsca do zamontowania parownika ECO ale możliwe do zrealizowania.
Ja tam nadal nie widzę sensu, żeby zamieniać siekierkę na kijek. Co do regeneracji parowników - bawiłem się w to w polonezie. Nie jest to znowu tak strasznie dużo roboty, ale następnym razem wymieniłbym cały parownik - koszt niewiele większy i jest gwarancja.
Co do pompy próżniowej to jest nowa dwustopniowa w/g danych katalogowych daje 0,01 mbar więc woda powinna wrzeć już w +1 C, ale woda w oleju to już większy problem. 10bar w parowniku może nie wytrzymać klej. Azotu w tej chwili nie posiadam, miałem jak pracowałem w poprzednim serwisie ale nikt w jego skuteczność nie wierzył. Olej w sprężarce jest nowy...
Dziękuję za odpowiedź. Tak mi się wydawało że nie powinno mieć to znaczenia przy takiej mocy, ale planuję chipa na 200 koni. Nie wiem czy to kwestia zużytego parownika czy jego złe dobranienie ponieważ przy pełnym bucie przy temperaturze zewnętrznej 20 stopni Celsjusza temperatura gazu na odcinku 100 może 150 m spada do zera stopni . Natomiast w trakcie...
Miałem kiedyś w Scorpio Techno 100kW, jest dużo większy jak 70 kW, to są dobrze parowniki, tylko trzeba umieć je ustawić .
Alternator 120A na wolnych odda może 30A a może i nie. Nie chodzi tu o to jak długo i jak dużo. Chodzi o to że to nie dizel a benzyna czyli aku jest mniejszy. Zastanów się dlaczego w dizlach aku jest większy i wcale nie chodzi o pobór prądu przez rozrusznik.
Trzymaj się nazewnictwa. Lód za filtrem kabinowym - na całej powierzchni skraplacza Tam akurat jest parownik, skraplacz zazwyczaj ma kilkadziesiąt stopni na plusie. Idąc dalej, Przy obecnej pogodzie, gorąco i stosunkowo wilgotno kilka litrów kondensatu na godzinę pracy to normalka ale pisałeś o lodzie. Więc doprecyzuj. Gdy spływy będą drożne a obudowa...
Sory, że włażę z butami w nie swój dział, ale swoją pojemność to ten silnik ma... ogólna zasada, to taka, że silnik ma palić ok 20% więcej lpg niż benzyny - żeby nie skracać żywotności silnika. To nie Tico, że może przejechać 100 km na 5 litrach gazu... silnik 2 razy większy masz ;p
Tak istnieje taka możliwość, pod warunkiem, że jest to sama chłodziarka, bo jeżeli jest z zamrażarką na dole lub na górze to problem jest trochę większy bo trzeba połaczyć dwa parowniki. Pozostaje jeszcze problem miejsca między półkami a tylną ścianką komory chłodziarki czy zmieści się tam płyta (parownik). pozdr.
Nie wiele zyskasz, bo klima czyli pompa ciepła będzie miała i tak tyle samo ciepła do przeniesienia co przed przeróbką. Obniżenie temperatury skraplacza pewnie nieco podniesie sprawność układu, ale nie odczujesz tego na rachunku. Co innego gdybyś chciał mieć chłodniej a klima by już nie wyrabiała, wtedy obniżenie temperatury skraplacza o parę stopni...
Parownik jest dobierany do pojemności silnika,więc ten będzie ci chodził bo silnik masz sporo mniejszy-dwa przedziały.Zapytaj gazowników,takiej informacji na pewno udzielą,zwłaszcza,jak zasugerujesz,że oni przeprowadzą regulację!Jeśli cena jest atrakcyjna,to nawet jeśli by minimalnie więcej palił-warto!Parownik to najważniejszy element instalacji gazowej(sporo...
Nie mierzyłem ani nie liczyłem tego, ale "na oko" widać że same rury LP prawdopodobnie maja większą pojemność niż cała strona HP, do tego jeszcze parownik, a w systemach z dyszą rozprężną jeszcze spory osuszacz siedzi na niskim.
Witam Optymalnie byłoby -5 do -7 jednak w praktyce nie powinno się schodzić poniżej -10. Dobór w.w zależy w dużym stopniu od wielkości chłodnicy (parownika) t.j.im większa tym bardziej można zbliżać się do 0.i zmniejszać przepływ wymuszony powietrza. Pozdrawiam
Wspólna ilość czynnika w układzie z którego korzystają naprzemiennie oba parowniki a na obrazkach widać że zamrażarkowy jest znacznie większy więc dla chłodziarkowego ilość czynnika jest można by tak powiedzieć "w nadmiarze", co może skutkować szronieniem na jego końcu. A w czym to przeszkadza, czy układ był napełniany u użytkownika?, bo jesli tak to...
Rurka rurką-trzeba ją poprostu odkręcić,założyć nową tzw baryłkę na rurkę i ponownie skręcić. Co do poprawnej pracy na zimnym silniku to masz problem uważam źle wyregulowanej instalacji. Na zimnym pracuje ci dobrze bo parownik jest zimny i wtedy silnik dostaje dużo większą dawkę gazu natomiast po rozgrzaniu parownika dawka gazu jest inna (u ciebie w...
Mam chwilę czasu to odpisze. Ostatecznie zrezygnowałem z większej sprężarki i wróciłem do starej ale zostawiłem ten większy wymiennik na parowniku. Częściowo z większą wiedzą od was a częściowo zmuszony doczytaniem ustawiłem stara pompę na manometry co spowodowało Jeszce co prawda nie wielkie ale jednak zwiększenie jej wydajności i czasowo zszedłem...
Zimny silnik to zimny płyn w obiegu chłodniczym , który nagrzewa parownik reduktora. Zbyt mała moc grzewcza parownika to zbyt mała ilość gazu , który zdąży odparować - szczególnie po depnięciu w pedał . To jasne ? Jak się z tym uporać ? Sposobów jest kilka , najprostszy już proponowano : zwiększyć temperaturę przełączania , tak aby wydajność cieplna...
Chyba udało się zlokalizować usterkę, okazało się ze jest problem z temperaturą wody, co na pewno ma duży wpływ na parownik. Zakręciłem śrubę od czułości parownika, tak ze po zdjęciu nogi z gazu samochód zaczął gasnąć. Potem wyregulowałem czułość membrany i na koniec popuściłem śrubę od mieszanki gazu, czyli ta śruba mosiężna. Efekt był dobry, była...
"przegrzewy" (co to w ogóle jest ?) Przegrzanie na ssaniu i tłoczeniu Przecież tam nie ma nic do "ustawiania Jest całkiem sporo, Dopasowanie przepływu wody przez wymiennik aby przepływ i delta był bliski projektowemu i wyciągał max z wymiennika i instalacji co, Sterownie eev można dopasować żeby zejść jak najniżej się da bezpiecznie Sterowanie Evi...
Zależy jak mocne jest to zagięcie, bez fotki to wróżenie z fusów
Witam Zapomniałem napisać że grzałka znajduje się poniżej parownika. Największy problem miałem z wymontowaniem plastikowej osłony lodówki. Następnie będziesz się zastanawiał jak poprawnie zaizolować podłączenia, więc trochę podpowiem ( lód nie przewodzi prądu) więc nie musi być to absolutnie szczelne. Jerzy
To że kroki rosną przy dodaniu gazu to oczywiste, silnik potrzebuje prawidłowego składu mieszanki i krokowiec się podnosi i podaje więcej gazu. Zauważ że kolega (at)codipar1988 pisze o pracy na benzynie a nie na gazie. T o jaki mikser polecasz? Im lepszy jakościowo parownik tym większy mikser można zastosować, do silnika 1.6 od 32mm do 36mm.
Jestes mechanikiem i nie jestes pewien co najlepsze?Jesli 1 gen to wg mnie LOVATO bedzie dobre, sam mialem w maluszku lovato i extra sie sprawowało. Mial ten parownik coprawda dużo większą wydajnośc niz maluch potrzebowal ale palił mało i dobrze spalał, zadnych problemów z obrotami wolnymi.
Sorry, trochę zajęty ostatnio W dobrym kierunku podążasz, ale nie doceniasz "skali problemu". Przykładowo 2 bary na wyjściu parownika, to temperatura parowania dla r134 ok 1C, zawór rozprężny ze statycznym przegrzaniem 6K, da na wyjściu parownika 7C. Dla tego ciśnienia R600a wymaga prawie 20C by zacząć wrzeć, a ma tylko 7C. Więc TZR będzie zawsze,...
Z reguły na grodzi, dokręcony do parownika. Parownik ma trochę większy przepust. [url=https://www.google.pl/search?q=zaw%...
Ja bym ściągnął cały czynnik i nabił od nowa w/g tabliczki, a ta klima to komplet? może agregat jest za duży do parownika
Widzisz kolego z tego co wyczytałem nie wiem czy założyłeś nową nagrzewnice czy używaną prawdopodobnie pod przewód nagrzewnicy masz wpięty trójnik do podgrzewania parownika gazu.Gdy jest wpięty równolegle tj. w zasilanie i powrót od nagrzewnicy a nagrzewnica zabrudzi się resztkami oleju lub kamieniem stawia większy opór dla płynu i głównie przepływa...
Prosiłbym o polecenie jakiegoś parownika więc jakie powinno być prawidłowe ciśnienie ? jeśli dobrze rozumuję większą dysze daje się tylko do mniejszego ciśnienia i na odwrót ? o pro po mojego parownika gdy kręcę śrubą regulacyjną ciśnienie praktycznie zmienia się o 0.3 bar i najniższe ciśnienie to 1,45 ale i tak nie jest stałe
Witam Tak cyrkulacja przyspiesza chłodzenie dlatego iż powoduje wymuszony przepływ schłodzonego powietrza, po drugie parownik tak szybko się nie schładza co powoduje dłuższą pracę sprężarki ( nie wyłącza jej termostat ), po trzecie rzadziej włączy się odszranianie... Ale takie chłodziarki przeznaczone na szybkie schładzanie mają też większą zdolność...
Szanowni Państwo. A teraz Wam powiem dlaczego chcę odpalić nexie daewoo i zwiększyć iskrę- zastosowałem dodatkowy pierścień górny na tłoku aby zwiększyć kompresję i udało się na gazie odpalił silnik a jak coś pokręciłem na zaworze między parownikiem a kolektorem to silnik zgasł i również na parowniku. Natomiast na benzynie są problemy nie chce palić...
Mosiężną na razie zakręć. Odkręć tą na wężu tak, aby dobrze się "wkręcał". Potem dużą w parowniku tak, żeby obroty biegu jałowego były stabilne. Najlepiej przekręć w lewo, aż zacznie nierówno pracować, potem w prawo, aż zacznie nierówno pracować, a potem ją wypośrodkuj, żeby było optymalnie. Rób to powoli. Potem znowu koryguj śrubą na wężu "wkręcanie"...
Sprawa wygląda tak: Po odkręceniu śruby od spuszczania syfu z parownika praktycznie nic nie wyleciało. Odkręciłem śrubę na parowniku (tą większą - od wolnych obrotów) o 1 obrót i okazało się, że silnik jak jest ciepły to przestał się już przydławiać, a obroty lecą w dół bardziej powoli i nie spadają poniżej wartości normalnej. Na zimnym silniku nie...
Gdyby choroba mnie nie ograniczała to chętnie bym przyjął zaproszenie. Lutowałem miedź z aluminium w samochodowych układach chłodniczych lutem ZnAl4 i problemu nie było, a stopień niezawodności takiego agregatu jest o wiele większy niż sprzętu domowego( np. naczepa załadowana 20t lodów w temperaturze -22 st. C).
Jak pisałem wersji NoFrost jest kilka. Każda może sie zachowywać trochę inaczej. Do tego dochodzi jeszcze sporo czynników zależnych od miejsca zamontowania i sposobu użytkowania. No. wilgotność powietrza, czy nastawa temperatury. Producenci "oszczędzają" , to wiemy, tylko mało kto wie jak, na czym i jak to wpływa na prametry użytkowe. Np. "oszczędność"...
Dyskusja toczyła się ponad rok temu i nie wracałem do tematu ale jeden z czytających post zadał mi ponownie pytanie odnośnie czujek , oczywiście że wszystkie mają jednakową oporność i wtyczki do modułu są znakowane kolorami tylko że w komorze chłodziarki można podłączyć przez pomyłkę odwrotnie i tak właśnie u mnie było . To tak dla potomności.
Dziękuje za odpowiedz z przewodami, z tym referatem to dobrze napisane :) czyli jako skraplacz mam dać model TK 1000 (1000W) a jako parownik (czyli chłodnice) dać większy model TK1500 (1500W) czy wszystko dobrze zrozumiałem. Pomyślałem o zakielichowaniu rurek w otulinie czyli to by była rurka cieczowa to ta która idzie od skraplacza do chłodnicy fi6...
Jeśli chodzi o zmiany to u mnie były mizerne bo okazało się że w parowniku mam czujnik temperatury i im bardziej rozkręcałem zawór rozprężny tym częściej komputer wyłączał sprężarkę. Bo był nastawiony na 4°C. Jeśli chodzi o różnice to poza różnymi konstrukcjami, jeśli chodzi zasadę działania to zapewne nie różnią się niczym poza nastawioną temperaturą...
AL 700 - nie ma 2 zdan -> jest kozak a ale 800 jest jeszcze nie sprawdzony , tylko pomiataj o duzy dobrym mixerze i dobrym parowniku
#Krzysztof Reszka Znalazłem taką spreżarke, http://www.chlodnictwo.biz/sprzedam,7769... Czynnikiem chłodniczym jest już amoniak R717, a moc silnika to 55kW Sprężarka o mocy silnia 55kW, zaliczana jest już do sprężarek dużej mocy? Co ciekawe jest to sprężarka śrubowa , a pare postów wyżej #Krzysztof Kamienski...
Prawdopodobnie uszkodzony termostat na 99%, muszisz wymontować znajduje się tam gdzie żarówka, a jego drugi koniec (kapilara) jest przymocowany do parownika (białej płyty na tylnej ściance chłodziarki) za pomocą blaszki. Na początek spróbuj zmostkować ze sobą dwa przewody na termostacie czarny z brązowym powinna ruszyć sprężarka, dzięki temu będziasz...
Jaką temperaturę trzyma silnik? Odpowietrzyłeś dobrze układ? Możliwe że pompa ma dużo lżej pchać wodę przez parownik LPG. Kiedy to się zaczęło?
Nie wina jest czujnika ani wiązki elektrycznej (poza tym wywalałby błąd). Jakie awarie miały klimatroniki VW ? Wydaje mi się że tu jest problem. Dodano po 1 Zauważyłem jeszcze że nie załącza się prawy (mniejszy) wentylator jak ruszy klima, natomiast lewy (większy) momentalnie włącza drugi bieg. I jeszcze jedna sprawa, czynnika chłodniczego było za dużo...
Po co rozbierać parownik do 10 - 20 tys. Staje się to żenujące. Teraz śmigam dieslem i 100 tyś nie wymieniałem filtru paliwa. Wymieniam olej, śmigam i nie musze co 10 tyś nic robić poza wymiana oleju. Cóż w tym kraju dobrych paliw brak. Jestem w dobrej sytuacji ze mam CPN za dewizy pod bokiem i za 62$ tankuje 76 litrów ON. Trzeba powoli zamykać temat,...
Płyn chłodzący ma duże Cw,a powietrze dużo mniejsze więc bardzo szybko parownik zarósłby lodem i zamiast klimatyzacji miałbyś lodowego bałwana i nie jeżdżące auto na gazie.
Attuator? Register? a po polsku? W maździe miałem 4 otworki dopuszczające rozpręzony gaz z listwy wtryskowej z 4 zaworkami które otwierały się stosownie do cykli pracy silnika, komputer ESGI itd, parownik podgrzewany płynem chłodzącym. Różnica może być w ciśnieniach podawanych z parowników ale jaka duża?
Faktycznie, nie wiem czemu przeoczyłem że ścianka jest z dwóch stron :P... no to 5mm, co wpłynie na to że długość będzie troche większa, zawsze moge wziąć większą średnice i w ten sposób zoptymalizować długość parownika. Jak ktoś mi zrobi już Luty i wprowadzi czynnik chłodniczy to jeżeli będzie przewymiarowany parownik to będzie zbyt duże przegrzanie,...
A tak z ciekawości bo w lodówkach masz dużo większe doświadczenie. Jak sprawują się parowniki możliwe do kupienia i (chyba?) produkowane w Polsce przez firmę, której nazwy nie pamiętam ? Montowałeś je?
dlaczego wszystkie małe mają klasę energetyczną co najwyżej E Bo klasa energetyczna nie zależy tylko od rocznego poboru energii elektrycznej, ale też od wielkości. Do tego w małych lodówkach, ze względu na oczekiwaną(!) cenę, nie są stosowane agregaty sprężarkowe z silnikiem BLDC (tzw. inverter) mające większą sprawność - mniejsze zużycie energii....
Witam. Z tyłu chłodziarki u góry jest niewielka wnęka przykryta zaślepką. W niej znajduje się miedziana rurka. Podczas czyszczenie kratek parownika - zobaczyłem, że klapka się zsunęła miedziana rurka pokryta zielonym nalotem i u góry bryłka lodu pokrywająca większą część rurki. Co to może być? Ogólnie problem z temperaturą chłodziarki. Czyżby to był...
parownik jest pokryty farbą proszkową i "rozszedl" się zupełnie prawą stroną, także lutowanie jest możliwe ale mocno upierdliwe Dodano po 2 dodatkowo rury są stalowe, więc dochodzi jeszcze jakieś sensowne zabezpieczenie antykorozyjne przy pozostawieniu oryginalnych, jako że nie jest to duży parownik, może taniej i skuteczniej byłoby kupić nowy w wersji...
Witajcie! Potrzebuję pomocy w regulacji instalacji II gen. w Lanosie 1.4. Instalacja to Stag-50, Lovato 92 i mikser 34mm. Miałem problem ze zbyt ubogą mieszanką na wysokich obrotach, zrobiłem trochę ładu w sterowniku bo gazownicy straszne bzdury tam powpisywali. Musiałem trochę odkręcić większą śrubę na parowniku. Print screen z programu: http://obrazki.elektroda.pl/6323668000_1...
T sprężarki ma być większa od T parownika. Wystarczy kilka K więcej.
Witam Mam pytanie: Jaki wpływ na układ ma zbyt duży lub zbyt mały parownik gdy zastosowano zawór termostatyczny z zewnętrznym wyrównaniem ciśnień. Myślę że zbyt duży parownik nie stanowi problemu, zawór się otwiera, utrzymuje zadane ciśnienie parowania, po prostu czujnik przegrzania nigdy nie zostanie załączony ciekłym czynnikiem i zawór zawsze będzie...
Sonda tak samo oscyluje na benzynie i gazie ? Jak masz ustawioną emulacje sondy ? Nie robi błędów silnika ? Filtr powietrza czysty ? Silnik się nagrzewa ? Wycieków gazu nie masz ? Lanos dużo spala, oszukali się ci z niby oszczędniejszymi silnikami 8V, dużych różnic w spalaniu do 16V nie ma, ale z mocą krótko, i trzeba więcej dociskać pedał gazu... Gdzie...
według mnie wygląda to na zatkany obwód parownika części od chłodziarki. w zamrażalniku masz temp -8C więc jest w porzo. w chłodziarce masz +20C a to już trochę dużo. są dwie możliwości: albo masz cały czas otwarte drzwi albo nie ma odparowania w części "chłodziarkowej". w tego typach urządzeń dławienie realizowane jest na bazie kapilar - dłuższa kapilara...
(at)Bob271 Jeżeli ma to sluzyć jako kompresor powietrza, to jakieś chłodzenie musi posiadać i odpowiednio większy zbiornik. To dwie podstawowe sprawy. W normalnej pracy tego kompresora w chłodni, z parownika wraca zimny gaz i chłodzi cylindry w ten sposób, że przepływa przez płaszcz bloku cylindrowego. A u ciebie ? Może nie odkręcać tej chłodnicy na...
Przecież to nawet nie jest NoFrost xD Rozmroź ją, może nagromadziło się za dużo lodu na parowniku.
Czy tu jest mowa o temperaturze na ściance tylnej zewnętrznej (odizolowanej pianką od wnętrza)? Nie. To temp tylnej ściany komory chłodziarki od jej wnętrza. Kolejność idąć od wnętrza jest taka: Plastykowa ściana grub ok 2 mm. Potem grubsza (ok 0,5 mm) folia Al rozprowadzająca "chłód" na większą powierzchnię przez przewodzenie ciepła. Następnie rurka...
oblodzenie jest skutkiem zbyt niskiej temperatury parowania. Temperatura parowania zależy od wydajności cieplnej parownika i wydajności masowej sprężarki. Wydajność cieplna ( a w zasadzie chłodnicza) parownika zależy od jego powierzchni, temperatury powietrza i intensywności jego przepływu. Ponieważ zmiana wydajności sprężarki jest dość trudna, najprościej...
jak ustawa przewiduje Ustawa przewiduje zgłoszenie takiego urządzenia do CRO... Bez pomiaru ciśnień ii określenia pezgrzania to...guzik wiadomo. Temperatury na stronie ssącej wysokie. Jest ciepło więc duża moc od parownika. Trzeba zobaczyć cały cykl grzania aby wyciągać wnioski.
Zasada jest prosta parownik i skraplacz maja być jak największe.
Może jest mało czynnika, większe ogrzanie parownika powoduje zmianę ciśnienia ( spadek ) do granicznego co rozłącza kompresor. Wentylator chodnicy działa ?
mam fiata 125p i na gazie jeżdzi w temp. ok 60-65 stopni ale nie mam przez to żadnych problemów i właśnie przez to masz większe zużycie gazu , parownik masz niedogrzany ... , czym większa temp płynu a tym samym parownika tym mniejsze zużycie gazu , proste nie ??
Kolego powodów wyłączenia sprężarki mogą być" za duże ciśnienie w skraplaczu, na co radą jest większy przepływ powietrza, czyli w czasie jazdy nie powinno ci w ogóle wyłączać sprężarki. Oraz oszronienie parownika czyli za mały przepływ powietrza w samochodzie, czyli zawalony filtr pyłkowy.
Bardzo dobry pomysł, zaprojektowania i konstrukcji komory chłodniczej, może jakieś podpowiedzi typu jaki parownik, skraplacz, ilość gazu, kapilara? Wiem że chciałeś trochę uświadomić autorkę ale we Wrocławiu jest sklep gdzie wszystko kupisz od A-Z. Ścianki, drzwi chłodnicze izolowane. Moc parownika Można oszacować na podstawie zapotrzebowania na moc...
Na reduktorze w dolnej części masz taką większą śrubę zaślepiającą otwór - weż ją wykręć i niech wycieknie cały syf z parownika. Cóż - gaz gazowi nie równy, jeden czysty a drugi - nie za bardzo.
Na dziale informatyków wymieniają zasilacze a tu polecacie wymieniać przewody i świece a no i krokowce. Ja u siebie kable mam już z przebiegiem większym jak 200.000 i kupiłem je za 50 zł, też muszę wymienić? Powinieneś mieć około 750 obr na minutę na rozgrzanym. Zmień mechanika...
witam. problem polega na tym że przy większości zakończeń przewodów płynu chłodzącego (przy parowniku, trójnikach rozdzielających na parownik i nagrzewnice) pokazał się zielony nalot takiego kamienia. chciałbym to wszystko rozłączyć i wyczyścić. i zmienić owe trójniki na nowe, pytanie czy lepsze są metalowe (takie prawdopodobnie teraz są założone) czy...
. są dwie 12v wiec wezmę z jednego zasilanie. A skąd to się nie uda. Bo po pierwsze trzeba dorobić węże. Po drugie masz dwa silniki wentylatorów do parownika i skraplacza. Chyba że parownik upchasz w oryginalnych nawiewach. Alternator trzeba większy i przetwornice albo drugi na 12V zasilający jeden akumulator. Sprężarka jest na mikropasek a większość...
(at)REVISOR - konkretnie to mam puste korpusy i chcę w nie wsadzić własną elektronikę (bez ogniw) aby to chodziło tylko na kabelku USB. A problem jest taki że USB daje za niski prąd aby parownik ładnie latał, dlatego kombinuję coś z kondensatorem który by się ładował cały czas, a przy włączeniu przycisku przez parę/paręnaście sekund by był większy prąd...
Azotem sprawdza się instalacje chłodnicze zwykle wykonane na rurach twardych z większą ilością złączek, nypli muf itp. Połączenia są lutowane - należy to sprawdzić i zwykle tak to się odbywa. Przy małym czy dużym nawet splicie nie ma to takiego znaczenia gdyż: jednostki przechodzą tą próbę w fabryce, instalacja jest na rurze miękkiej w jednym kawałku...
Taka biała maź na korku i bagnecie to nie koniecznie wina uszczelki pod głowicą. Po prostu olej miesza sie ze skroplona parą wodną z atmosfery i tworzy emulsję. Gdy rozgrzejesz silnik to woda powinna odparować z oleju maź powinna zniknąć. Przez rozgrzanie silni myślę o przejechaniu kilkudziesięciu kilometrow z predkościa 80-90km i większą, ta maź wchlania...
Tak jak wyżej kolega napisał wyżej , rozejrzał bym się nad zakupem nowej i zmianą firmy na inną, bo wtej to standard, po 2 latach zaczynają się problemy z układem chłodniczym,pękają parowniki z tąd te nieszczelności, bo naprawiać to nie ma sensu , jest to już większy wydatek i na krutszą chwilę,pozdrawiam.
Zabudowana lodówka z reguły działa poprawnie, ale praca w takich warunkach wpływa na większe zużycie energii elektrycznej i możliwe obniżenie trwałości sprężarki, bo wyższe temperatury (przez utrudnione oddawanie ciepła) prowadzą do większych ciśnień czynnika chłodniczego i "cięższej " pracy sprężarki pobierającej przy okazji większy prąd. Zapomniałeś...
Czyli parownik pokrywa się szronem i zaczyna rozmrażać, jeśli masz 20K różnicy między powietrzem na wejściu a na wyjściu parownika to albo ograniczony przepływ powietrza (jaka to konkretnie pompa?) albo pracuje na bardzo duży zbiornik cwu.
Czyli rozumiem że seria 4 jest gorsza od serii 6 a seria 8 to już wypas? Porównujmy to jako "wyposażenie". Niektóre mają funkcje parową, czy to się do czegoś przydaje? Miałem kilka pralek i suszarek z funkcjami parowymi na warsztacie, próbowałem to testować i ja osobiście żadnego efektu nie widzę, ale może mam tak niskie wymagania... Bosch Home Professional...
Witam Mam taki problem. Posiadam lodówkę no frost Samsung RSH1UTRS. Lodówka ma już kilka lat. Na parowniku chłodziarki pojawia się lód po tygodniu od rozmrożenia. Lód się powiększa i po kilka dniach trze o wiatrak. Po przyroście lodu dochodzi do tego, że zimne powietrze trafia tylko na dolne półki, a produkty na nich przemraża. Agregat się nie wyłącza...
Na rurociągu cieczowym (ten o mniejszym przekroju) W klimatyzatorach z kapilarami i zaworem 4D ta rurka nie jest cieczowa! W zasadzie to początek parownika. Za kapilarą ( a nawet w niej) rozpoczyna się odparowanie. Także zakładanie filtra-odwadniacza na gazie (prawie) nie ma sensu. TAkie filtry zakłada się zaraz za skraplaczem i pewnie takowy jest...
Witam, Mam problem z lodówką Samsung RS7778FHCSL, ledwo chłodzi i nie mrozi. Agregat załącza się prawidłowo, płyta inwertera nie sygnalizuje żadnych błędów, nie pojawiają się żadne błędy na wyświetlaczu sterującym po wykonaniu resetu... Po włączeniu do sieci kompresor startuje normalnie, po chwili delikatnie zwiększa obroty, ale według tego, co słyszę,...
regeneracja parownika to nic skomplikowanego, tylko sporo roboty z myciem go w środku bo zwykle szlamu są potworne ilości, poza tym podregulować na pewno trzeba będzie po złożeniu, jak się ma trochę praktyki z tym to nic trudnego, no ale jak się niema to gorzej jak na ciepłym go gasisz i zaraz chcesz odpalać to prostu odpalaj z gazem w podłodze - zapali...
Witam. Widzę że tu jest nieporozumienie, czy też niezrozumienie. Nagrzewnica samochodowa jest po prostu wymiennikiem ciepła. Jej moc w dużym stopniu zależy od różnicy temperatury czynnika w nim przepływającego i otoczenia. Przy ogrzewaniu gdy popłynie woda o t. przykładowo 70^C, a otoczenie ma +20^C wymiana będzie intensywna. Przy chłodzeniu takiej...
Ja od siebie polecę lodówki z Szwecji najlepiej Electrolux,Elektro Helios duża część tych starszych ma parownik na zewnątrz więc ewentualną dziurę da się naprawić.Po za tym nie rozumiem dlaczego przemawiają względy higieniczne za nową? Mi lodówki myje pewna osoba zawsze się przykłada do wykonanej pracy i jest ok.
Na czym opierasz te twierdzenia? Masz jakieś wyniki empiryczne czy jakiekolwiek wyliczenia? Czy może to tylko myślenie życzeniowe, a jak z życia wiadomo, przegrywające z prawami natury (o czym się boleśnie przekonało spore grono np. budowniczych perpetum mobile). Tłokiem pompy próżniowej będzie słup wody o środnicy kilkudziesięciu centymetrów, dolny...
Miałem podobny problem z pompą New Energy NE B245. Pompa się nie rozmrażała. Wymieniłem w/w czujnik -temperatury parownika TH2 i po problemie. Czujnik zamówiłem na Ali Ekspresie. (5 czujników z dostawą -48 zł). Nowe czujniki mają trochę większą średnicę elementu pomiarowego, ale to nie problem bo stary czujnik wchodził do malej miedzianej tulejki w...
zawór rozprężny ma za zadanie zredukować ciśnienie z ok.12-16 atm do 1-3 atm i nie ma wnim żadnej regulacji.Cała regulacja polega na uruchamianiu i wyłączaniu sprężarki jesli wysokie ciśnienie dojdzie do max wartości.Im większy jest odbiór ciepła z wnętrza samochodu tym częściej włączona sprężarka.Układ elektroniczny ogranicza spadek temp ]. przy parowniku...
parownik większy skraplacz większy amperaż większy kineskop
silnik briggs zawora zakodować kanał czujnik misce olejowej
renault mascott renault mascott
Seat Leon 2 1.6 TDI 2012 - Spalenie Bezpiecznika F12 i Zła Praca Silnika Zetor: Kod błędu 522221 - Diagnostyka i Rozwiązania