Opornica pierwszego biegu wiatraka.
Wiem co napisałeś, tylko co ma piernik do wiatraka.
Na schemacie nie ma żadnego opornika To masz zły schemat bo wiatrak jest jednobiegowy a dwie prędkości realizowane są za pomocą opornika(opornik na ramie wiatraka)
Podłącz pod komputer, pewnie uszkodzony sterownik wiatraka
Wystarczy sprawdzić czy po rozgrzaniu masz gorące węże od chłodnicy. Szukaj w elektryce bezpieczniki, przekaźniki, wiązka, wiatrak.
Witam szukam schematu podłączenie wiatraka, renault laguna 1 odłączyłem kostkę i chcę podłączyć każdy kabelek osobno. Poprawiłem post, proszę dbać o pisownię! 3.1.13. Dbaj o poprawność językową i zachowuj zasady netykiety. Nie wysyłaj wiadomości z których trudno wywnioskować co ich autor chciał przekazać.
Eeee, no jak? A jaki ma teraz alternator, ma od strony koła pasowego wiatrak?
czujnik masz na rurce wysokiego cisnienia na wysokosci wiatraka zaraz koło chłodnicy po lewej stronie
dzięki za odpowiedz jutro sprawdze i dam odpowiedz pisze dlatego że w czasie jazdy nie słychac zeby załączał się wiatrak
Sterownik silnika czyta temp. z czujnika wody, jak jest wysoka to załącza(masą) przekaźnik wiatraka. Sprawdź przekaźnik, zasilanie i sam wiatrak
klimatyzacja automatyczna czy zwykla ? prad do wiatraka dochodzi ?
Kolego nie pieklij sie wyciąg wtyczke termowłącznika z niego jest on na chłodnicy i pozwieraj piny powinien wiatrak ruszyć.
Miałem kiedyś podobny przypadek z meganko klienta. Zacznij od klocków hamulcowych ( u mnie tam była przyczyna) . A potem szukaj połamanych wiązek . Czy w wtyczkach wody nie ma? Czy skrzynka bezpieczników wody nie ma? Te samochody są fajne na myślenie co ma piernik do wiatraka.
1 funkcja-brak ciśnienia,nie załączy kompr/1 biegu wiatraka 2 funkcja-wysokie ciśnienie,załączy 2bieg wiatraka 3 funkcja-ciśnienie krytyczne,rozpina zasilanie cewki kompresora Po mojemu tak to lata Do wiatraka ma osobny styk. Ale w ogóle warto zacząć od bezp. F1 40A w komorze silnika, ew. podmieniłbym z drugiej meganki przekaźniki (są dwa) wiatraka.
Z nieustalonych przyczyn nie załączają się wentylatory chłodnicy na pierwszym biegu - nigdy, na drugim biegu - załączają się czasami Pierwszy bieg zarezerwowany jest tylko dla klimy, jak silnik osiągnie wymaganą temp. od razu załącza się drugi bieg wiatraka.
Tak zrobiłem i wiatrak nie działa
Witam mam problem z klimą kostka przepalona coś tam działa tylko że sie samochód grzeje do 120stopni niby wiatraki chodzą po chwili ale wciąż to samo nie spada nawet do 60stopni bezpieczniki wszystkie dobre nw już co może być przyczyną grzania się.
Bardzo często popuszczone złącze masowe silnika wiatraka na podłużnicy
Wiatrak jest zawsze od stóp a nie twarzy pasażera.
Co za megane?Rocznik,jaki silnik?Bo jeżeli jest np na Siriusie to wiatrakiem steruje ECU
Jeszcze ma tak że jak odpiąłem czujnik temperatury to odpala normalnie zimna czy ciepła jak podepnę go spowrotem pali tylko zimna. A na odpietym cały czas tylko tyle że nie pokazuje temperatury i wiatrak chodzi cały czas
Dzięki za pomoc forumowicze po prostu tak żeście pomogli, że szok 🤔🤔. Ale nie będę męda i powiem, co się działo. Zaworek wysokiego ciśnienia się zacinał w środku w wiatraku. I nie puszczało wcale oleju na wiatrak.
Pod sam silnik to tylko w funkcji wiatraka. Sterownik zmienia obroty w zależności od kierunku obrotu wałka.
Nie tylko to!!!! Musisz zmienic kolejnosc zalaczania tranzystorow (albo wlozyc plytke od starego silnika-zmien tranzystory bo sie spalily) i ten plastik wiatrak ktory sie obraca jest inny w angliku. Po tym zabiegu bedzie dzialal!
Dzięki sprawdzę i dam znać.
To walnij znak zapytania ( to taki łabądź, o taki-?) na końcu wcześniejszej Twojej wypowiedzi. Podłącz się testerem ze sterownikiem silnika i wybierz test elementów wykonawczych i wysteruj oba biegi wiatraka, może masz uszkodzony styk przekaźnika? A, i nie wszystkie miały wiatrak dwuobrotowy.
Renault Master 2,3 DCI przechodzi w tryb awaryjny, po wymianie turbiny, dpf wyczyszczony, nowy aku, czujnik ciśnienia paliwa i teraz płyn chłodzący wskazuje na temp. poniżej połowy czyli cały czas chłodzi wiatrak. Co nie tak?
również mnie to zdziwiło zalece mu pana sugestie. Dziekuje z góry Dodano po 2 w sumie z tego co widziałem to sprawdzał na kablach czy jest napięcie nie ma go wogóle dlatego nie chce wiatrak ruszyć.
a jakieś błędy komputer wykrywa?
Witam wszystkich dołączam się do tematu problemu z ustawieniem temperatury. Wybieram się do ASO w celu podpięcia pod komp. Zobaczymy co wykaże. Jak rozumiem to nikt nie rozwiązał problemu? U mnie dodatkowo już przestała sprężarka się załączać, wiatrak chłodnicy chodzi.
Kupię i wiatrak i auto . 1000zł.
Witam, Mam problem z klimatyzacją w Renault Master 2. Klima nabita, wymieniony zawór rozprężny, wiatrak załącza się lecz nie ma napięcia na sprężarce. Czego to może być wina? Wiązka? Sterownik silnika? Włącznik klimatyzacji? Może ktoś miał podobny problem.
Witam Przerobiłem sobie to tak, że jak się coś przepali to szybko wymienię. Założyłem 100st. Czytałem na innych forach ale chyba na 180st. to ciut za dużo bo o ile dobrze kombinuje to to ma być zabezpieczenie. Jeśli się przepali to dam większy i poinformuje na forum. Wiatrak chodzi lekko.
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
Plus dochodzi do regulatora na dmuchawie ? Dodano po 3 Pytam bo przypadłością w tym wypadku jest stacyjka i bsi przez co wiatrak się nie kręci
(at)manelectronics (at)ElektrodaBot, pomożesz mi w naprawie dmuchawy w aucie Renault Clio 3?
pamiętajcie aby nie kupować silników z angielskich aut bo mają odwrotny układ piór w wiatrakach
Witam mam taki problem , nie działa wentylator chłodnicy w renault twingo 2009r. Wymieniłem czujnik temperatury,wiatrak chodzi gdy mu podaje prąd z zewnątrz. Proszę o jakąś sugestię.
Kolego, nurkujesz pod auto, cała skrzynka jest pod autem, bliżej prawego boku, pomiędzy wózkiem a bakiem. Odkręcasz stalową ramę obejmującą skrzynkę, potem samą skrzynkę (osłonę) i masz wszystko prawie jak na dłoni. Obok wiatraka masz przykręcone (każdy dwoma wkrętami) dwa moduły, do każdego przychodzą dwie wiązki (zasilanie i sterowanie).
Mi się wydaje że to klekota wiatrak. W mojej reni miałem to samo.
Tak, plus po włączeniu zapłonu wziąłem z wyłącznika wiatraka nagrzewnicy i dodatkowo zamontowalem podświetlany wlacznik grzałki.
Na rezystor dochodzi 14 z czymś i wychodzi tak samo na dmuchawę na najwyższym biegu i jak zmniejszam bieg wiatraka to pad spada
Normalnie- kupujesz termowłącznik z mufą montażową, przecinasz wąż wodny z termostatu do chłodnicy, montujesz włącznik z mufą, podajesz masę sterującą do przekaźnika wiatraka przez termowłącznik i działa.
Wyczyść styki czujnika temperatury I co mu to da jak w tym dziadku wiatrak odpala włącznik termiczny na chłodnicy?
wiało zimnym tylko do ok 2000 obrotów Może ktoś w końcu zapyta o ciśnienia w układzie??? Może masz tak zaje......y skraplacz, że przy wyższych obrotach skraplacz wespół z wiatrakiem nie ma siły obniżyć ciśnienia i następuje wyłączenie sprężarki.
witam.wlacze sie w ta konwersacje.moze sie myle ale jezeli twoje autko posiada pompe wodna byc moze nie pracuje dobrze i obieg wody nie jest prawidlowy. Dodano po 1 przez co wiatrak zdaza ochladzac nagrzewnice.
z góry dzieki za zainteresowanie, tylko że wiatrak z tego co pamiętam to pracował.
Witam. A czy podczas pracy sprężarki wiatrak kręcił? Jakie ciśnienia były na manometrach?
Co mają niesprawne wtryskiwacze do zapieczonych pierścieni ???.Tyle co piernik do wiatraka. Przegrzany silnik był i tyle. Zamykam temat.
Porusz za wiatraki czy lekko się obracają. Może się zatarły na tulejach Jeśli chodzi o demontaż to trzeba zdjąć atrape. Dwie śruby torx 30 i zaczepy po wyciągnięciu kierunków. Potem górna część pasa przedniego z zamkami pokrywy i wyjmiesz wiatraki po odczepieniu z chłodnicy
Witam. W mojej lagunie po podłączeniu akumulatora - pokrętła temperatury przestały działać. Temperatura staneła na 21 stopniach i nie mogę ustawić inaczej, wszystkie inne funkcje tj. np. moc wiatraka, klima etc.. - działa, tylko ta regulacja nie i nie wiem nawet jak mam do tego się zabrać.cytuje kolege
Wymieniłem rezystor na drugi i dalej bez zmian ,bo rozumiem ten rezystor obok schowka to inaczej mówiąc jest opornica wiatraka . Czyli zostało mi ściągać deskę i patrzeć przy wentylatorze co się dzieje czy zwarcia do masy nie ma przypadkiem.
Czy siła wiania zwieksza się po włączeniu obiegu zamkniętego? Jak tak to wyjmij filtr przeciwpyłkowy na próbę . Zakładając , że silnik jest europa ? P.s. Jak zmieniałeś "wiatraka" nie oglądałeś czy są takie same?
problem z wskażnikiem temperatury zażegnany zgnił czujnik na głowicy pozdrawiam został wymieniony ale wiatrak naddal sie nie wlancza !
nie pozostało nic innego jak dokopać sie do wnetrzności i wyjąc wiatrak zobaczyć czy faktycznie wtyczka nie łączy,czy coś innego
Brak zasilania na silnik ( 40A bezpiecznik Maxifuse) Wypalone złącza we wtyczce wiatraka Poluzowane kabeloczko masowe na prawym progu To najczęstsze przyczyny.
No wiesz, z tą turbina . . . ktos mi kiedys mowil ze jak sie kupuje regenerowana to w zadnym wypadku sie juz jej nie ustawia (nie reguluje) Jesli chodzi o intercooler to np u mnie faktycznie jest to przyczyną szarpania samochodu do tyłu, kiedy chce go trzymac na rownym gazie. U mnie dzis mechanik stwierdzil tak : - swiece zarowe do wymiany - intercooler...
njpierw proponuję sprawdzić bezpieczniki.i napisz czy nawiewa tylko zimne powietrze czy wogóle.jeśli zimne to może być uszkodzony termostst lub po prostu przewód dporowadzający powietrze od silnika do kabiny mógł się odłączyć,ale jeśli nawiewu nie ma wcale to na 90% bezpieczniki(no albo wiatrak-ale to mało prawdopodobne) powodzenia
Witam, mam trochę inny problem z półbiegami w takim samym Aresie 710 - problem polega na tym, że półbiegi i żółw/zając działają bezproblemowo, tylko całkowicie brak wyświetlania aktualnego półbiegu i trybu na wyświetlaczu półbiegów. Czy ktoś się z takim czymś spotkał, bo informacje jakie dostaje od osób naprawiających takie podzespoły z automatu mówią,...
Rezystor zamontowany jest zaraz za wiatrakiem żeby miał dobre chłodzenie , sprawdż kostkę elektryczną zanim wymienisz na nowy czy inny
No skąd musi dawać więcej przecież same wiatraki klimy ciągnął 30 amper, + sterowniki, + wentylator dmuchawy, +światła + radio . Akumulator 75Ah
Problem rozwiązany - wtyczka od wiatraka (tej czarnej puszki z wentylatorem) była zmasakrowana - już naprawione!
wiatrak kręci się jak nowy ale jak podłączysz kostke spowrotem to nie ma siły. to osobny temat, sprawdź masy i zasilania ,sprawdź przekaźnik wiatraka i bezpiecznik. Czszególnie masy, może króraś się urwała.
Witam, mam Renault Magane || 2007r. Ostatnio podczas jazdy auto zgasło, lecz po wyciągnięciu i włożeniu z powrotem karty dojechałam do domu. Teraz problem jest taki, że auto wcale nie odpala i pokazuje komunikat wada działająca. Mechanik stwierdził, że immobilizer szwankuje i go rozłączył. Podczas włożenia karty auto się nie odzywa tylko wiatrak, a...
Ja miałem urwaną masę od wiatraków i wypalone styki na przekaźnikach tuż przy wiatrakach - obstawiam więc przekaźniki. Po zdjęciu obudowy i ich przeczyszczeniu klima odzyskała swoją sprawność :)
Z immobilizera na podczerwień, to działa tylko otwieranie drzwi, a bezpieczniki są sprawdzone, choć jeden od jednego z wiatraka jest przepalony, drugi jest dobry. Ale sprawdzę ten wątek.
Witam. Podepne sie pod temat. Scenic 2 1.9 2004r podczas jazdy zgasl silnik zaswiecily sie kontrolki hamulca oleju stop i wlaczyl sie wiatrak. Wymienilem modol bsi, komp, czytnik, blokade kier i nic czy wie moze ktos co jeszcze mogl bym sprawdzic wymienic? Z gory dziekuje pozdrawiam Artur
Wiatrak jest z drugiej strony, w wyjęciu przeszkadza wałek kierownicy.
Założyłeś nowy sil-krokowy a linkę gazu popuściłeś, pytam bo nieraz można zapomnieć. Załóż nowy, popuść linkę odepnij wcześniej + od akumulatora i po wymianie uruchom autko i niech chodzi aż się załączy wiatrak od przegrzania wyłącz i sprawdź, powinien sam się wyregulować.
Renault espace nie podaje masy na przekaźnik wentylatorów chłodnicy. Połączenie pomiędzy sterownikiem a przekaźnikami sprawdzone. Na kompie jak temp wzrośnie do 100° to pokazuje ze przekaźnik aktywny. Fizycznie nie jest aktywny. Może podrzuci ktoś pin out sterownika 0281 011 101.
jest jeszcze jedna opcja; w lagunach jak i espace sa dwa wiatraki na chlodnicy klimy i wystarczy ze jeden nie dziala i efekt jest jak wyzej a wiem to bo tak mialem w swoim aucie.Jeden wiatrak niepodola schlodzeniu klimy do zadanej wartosci i zanim temperatura spadnie wiatrak sie wylaczy az temp. znowu wzrosnie itd.
wymienilem termostat i dalej nie ma cieplego powietrza wlozylem go sprezyna od strony prezwodu czy dobrze? zauwazylem ze nie wlancza sie wiatrak po jakim czasie powinien sie wlaczyc? a jesli jest zepsuty wiatrak czy ma to znaczenie ze nie ma cieplego powietrza?
Np czujnik ciśnienia. Działa sprężarka to preso. ok. Często robi się zielono na opornicy wiatraka, taką usterkę sprawdza się w kilka minut-tym bardziej, że klima działa.
A czy da sie po wyjeciu sterownika spiac na krotko w kostce i zobaczyc czy dziala wiatrak???? U mnie objaw jest taki ze jak rusze lopatki wirnika lekko "drutem" to wiatrak chodzi lecz po ok 20min slabnie i calkowicie sie zatrzymuje. Brak mu tez tj. "wzbudzenia". I niewiem czy to ten sterownik czy silnik sie przyciera ...? Mial ktos podobny przypadek?
Jeszcze jedno pytanie powinno, wg. mnie paść - czy samochód jest z klimatyzacją...? A ja myslę, że pytanie winno być następujące- czy samochód jest z cztero czy sześciostopniową regulacją poziomu nadmuchu. No i czy sam wiatrak działa, znana sprawa wypalania się złącza w ucebiku.
Nawet bardzo duze, bo z uszkodzonym jednym czy wiecej wiatrak by nie startowal. Podlacz auto i zdiuagozuj panel klimy z jakiego powodu wywala service.
Trzeba wymyć chłodnice, wymienić termostat (sprawdzić), może napęd wiatraka jest uszkodzony- wiskoza. Dziura w tłoku sprężarki powoduje wiele dziwnych zjawisk, ale myślę, że to już historia.
Wymontowałem bezpiecznik od panelu sterowania klimatronik aby nie świecił panel po zamknięciu z karty samochodu. Rano do odpalenia i dalej ZONG - akumulator prawie całkowicie rozładowany nie można go już odpalić. Ale jak otworzyłem drzwi coś dziwnie sobie powoli szumiało i resztką mocy z akumulatora kręcił się prawdopodobnie wiatrak nadmuchu. Czy może...
Jeszcze raz dziękuje wszystkim za podpowiedzi.Problem już rozwiązany.Okazało się że winowajcą był bezpiecznik sprężarki,znajdujący się obok akumulatora.Po wymianie wiatrak chłodnicy przestał pracować i klimatyzacja też działa.jeszcze raz dziękuje i pozdrawiam.
Jeżeli anglik to zastanawia mnie dlaczego na wiatraku wskazówka wskazuje obroty w przeciwną strona zegara tak jak powinno być-jak myślicie?
Tylko ta nornalna temperatura była zawsze na środkowej kresce. Miałem kiedyś sytuację że stałem w korku i wiatrak dalej się nie załączył, zjechałem na pobocze otwieram maske a płyn w zbiorniczku wyrównawczym już bulgotał. Może rozważyć wymiane chłodnicy?
Mam pytanie. Przy jakiej temperaturze powinien włączyć się wiatrak w chłodnicy? Temperatura przekracza mi grubo ponad połowę na wskaźniku, a wiatrak dalej się nie włącza. Obawiam się się, że czujnik nie działa lub wiatrak jest zepsuty. Samochód mam stosunkowo krótko i nie specjalnie się orientuję co to może być.
Gotuje się czy bąbelkuje to podobnie wygląda, jak stałem na warsztacie to mechanik siedział z podłączonym kompem i czekał na wzrost temperatury i przy +- 100 stopniach spojrzał na zbiornik wyrównawczy i powiedział że zaczyna się gotować i żebym włączył klimę w celu wymuszenia włączenia się wentylatora, więc wnioskuję że się gotował. Wcześniej dawał...
Nie wiem co ma piernik do wiatraka skoro błędy są wskazane tylko nie wiem w jaki sposób je zniwelować - kostka usunięta a obwody scalone, błąd nadal występuje.
Witam. Jest problem tego typu: silnik się nie grzeje. Termostat jest sprawny, czujnik temperatury również. Wiem, że jest jeszcze jeden czujnik sterujący wiatrakiem tylko nie mogę go zlokalizować. Może koś będzie w stanie mi pomóc.
Inny jest bo scenic ma na kolanami pasażera. Wyciąg regulator obrotów ( dostęp od strony akumulatora), wysuń i włącz na chwile wiatrak, zobacz jak bedzie wiało z dziury po regulatorze. Nie kładź regulatora na metalowej częci karoserii.
Witam serdecznie Auto - renault laguna I 1.8 16v + LPG 99r sedan Mam problem ponieważ nie załącza mi się pierwszy bieg wentylatora chlodnicy. Sprawdziłem wszystkie elementy i okazuje się ze są sprawne wiec prawdopodobnie spowodowane jest to brakiem sterowania z ecu. Pytanie brzmi czy wiecie jakie piny w ecu odpowiadają za sterowanie wiatrakiem?? Szukałem...
źle to napisałem , dochodził trochę ponad pierwszą, teraz nawet z ogrzewaniem mam połowę, tylko , że wiatrak włącza się później, nie wiem czy ten termostat nie za szybko włącza obieg :-(
To zapytanie nadaje się raczej na nowy temat. Sprawdziłeś przekaźniki?? w Magnumkach źle zrobiona jest ilustracja przekaźników, przekaźnik odpowiedzialny za nawiewy jest oznaczony śnieżynką klimatyzacji i odwrotnie klima ozn jest wiatrakiem. Sprawdź najpierw przekaźniki i czy w ich złączu 30 jest napięcie. Często pada wentylator, sprawdzałeś go??
To co się dzieje po podłączeniu czujnika ciśnienia, wiatrak skraplacza włącza się po włączeniu klimy tylko sprężarka stoi? Który rocznik clio? jakiś miesiąc temu działała Napełniana miesiąc temu czy teraz?
Witam mam problem z klimatyzacją w lagunie 1.9dti 99r a mianowicie nie załącza się ani wiatrak chłodnicy ani sprężarka na wtyczce do spręż. są 3 czerwone przewody w tym jeden stały + na drugim nie wiem dlaczego jest 9V a na trzecim nie ma nic ;( i na czwartym masa, masa jest dobra. Po podaniu z akumulatora na kabel na którym było +9V 12V z akumulatora...
Witam. Mam Renault Megan III z 2014r. problem polega na tym że, w upalny dzień powiedzmy 30stopni na zewnątrz przy włączonym klimatroniku i ustawionej temperaturze 19 stopni włączają się wiatraki tylko na chwilę (minuta góra dwie) po czym spadają obroty. W samochodzie gorąco a klimatronik nie reaguję. Nadmienię że wymieniłem czujnik temperatury w środku...
Witam, od wczoraj miałem dwukrotnie sytuacje taką, że ciągnik po dłuższej chwili jak działa już wentylator wybija następujący błąd: MID 128 SID 33 FMI 5 W momencie gdy jest komunikat o usterce wiatraka to wiatrak działa bez przerwy, dopiero po zgaszeniu silnika wyłączył się on a komunikat po 30 minutach zniknął
Szymon nie wyrzucaj za wcześnie starego wiatraka, ja zmawiałem zamiennik z IterCars,u, obudowa była nie do końca spasowana i przekładałem silnik do starej oryginalnej bo ocierał.
Przemo9826 nie tylko uch ale też kompa wtrysku, bo to on steruje kompresorem i wiatrakami. I tu może być problem bo nie pamiętam jak to było rozwiązane w tym kompie, bo w benzynie sirius32 konfiguracji nie dało się zmienić tak łatwo.
Termostat powinien być zamknięty w obudowie ze stopu aluminium. Obudowa jest podobna do muszli ślimaka. Podłączone są do niej przewody od chłodnicy i nagrzewnicy ( gumowe czarne). Odkręcasz obudowę termostatu - 3 lub 4 śrubki. Na pewno wyleci trochę płynu chłodniczego. Wyjmujesz stary, wkładasz nowy, skręcasz wszystko. Potem trzeba odpowietrzyć układ....
auto hasa jak powinno :)) tylko mam znów problem teraz z wiatrakiem nie chce sie wogole załączyć wskaźnik od temperatury jest na połowie nawet ciut wyżej i wiatrak się nie włącza ani nic gdzie szukać przyczyny ??? powiem tyle ze termostat jest nowy z cala obudową i z nowymi czujnikami z tego co widać
Witam. Pytanko nie działa mi nawiew w lagunie 2 ,znaczy wiatrak wszystko działa tylko nie dmucha ,gdzie jest bezpiecznik od dmuchawy ??? Będę wdzięczny
Witam, Nie chciałem zakładać nowego tematu, gdyż moje pytanie też dotyczy Air Top 2000. Mam problem z wystartowaniem ogrzewania. Sprawdzając dlaczego nie załącza się wentylator podałem mu minusa bezpośrednio z akumulatora (na drugi pina na fioletowym polu) i ogrzewanie wystartowało (grzeje, wyłącza się, robi przedmuch, wszystko ok) lecz wiatrak kręci...
Szczerze, jeśli czujnik źle by "pokazywał" a temp, cieczy chłodzącej była by ok to nie uruchamiał by się wiatrak, To że uruchamia się wiatrak, to jeszcze o niczym nie świadczy, o tym decyduje czujnik który go załącza - na jaką temperaturę jest ustawiony i gdzie jest umiejscowiony. U mnie nie ma żadnego czujnika temperatury w chłodnicy. Jak wyżej napisałem...
renault megane wiatrak wiatrak brzęczy wiatrak pulsuje
reset komputer volvo drzwi zmywarka candy lanos głowica
iveco stralis błędy ustawić język polski
Excel VBA otwieranie folderu - instrukcje i przykłady Różnica między motor voltage a rated voltage w silnikach elektrycznych