Sterownik tego wentylatora zasilany jest za pośrednictwem tzw. zasilacza beztransformatorowego. Elementami tego zasilacza są między innymi te duże żółte kondensatory lub jeden z tych kondensatorów. Przy naprawie tak zasilanych urządzeń elektronicznych trzeba zachować szczególną ostrożność. Zasilacz ten nie zapewnia separacji galawnicznej od napięcia...
Pewnie można, ale ten silnik ma chłodzenie wodne(odbiór ciepła poprzez obudowę), a założenie wiatraka nie zapewni takiej skuteczności chłodzenia. Zależy do czego ten silnik chcesz użyć i jak długo będzie pracował.
Witam! Polecam artykuł "sterownik serwomechanizmu" ze str 45 z EP 8/98. Jest tam projekt układu oparty o identycznej zasadzie działania jaką przedstawiłeś wyżej. :) pozdarwiam :)
Kup raczej prąd za 60 zl. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1...
Podłączenie pod SD powinno pomóc, może sterownik od wentylatora szwankuje, częsty przypadek w tych małych aluminiowych puszeczkach. Padają tam końcówki mocy.
jakby brak jednej fazy lub w silniku jesli to silnik jednofazowy nie załacza sie uzwojenie rozruchowe uzwojenie to załacza taki wyłacznik odsrodkowy umiejscowiony z tyłu silnika za wiatrakiem
Witam, zamiast dynama proponuje użycie małego silniczka prądu stałego 12V np. ze starego autka. W tym przypadku użycie dynama mija się z celem, bo ma za duże ,,zaskoki" przy ruszaniu. Między wiatrakiem, a silnikiem daj przekładnie co najmniej 1:25. Z resztą już sobie poradzisz.
wywalony bezpirzenik wiatraka, komora silnika, strona lewa, wyraźnie oznaczone na pokrywce.
Dorzuć do if zmienną bool jeszcze by spełniał warunek o ile klapa zamknieta/otwarta else if ((napiecieWiatraka < 800) && (napiecieKrancowki > 800) && zmienna==false) { delay(20); Serial.println("Zamykam osłone"); stepper.moveDegreesCCW (480); zmienna = true delay(7000);...
Witam, następujące pytanie: mam sobie silnik z wiatraka podłączanego bezpośrednio do 230V AC, to czy mógłbym zainstalować mostek Greeca by działał na DC? Mostek Graetza jeśli już. Tylko wytłumacz mi po co chcesz to robić?
Wiatrak włącza sterownik silnika.
Nie każdy silnik będzie prądnicą bez przeróbki. Dlatego warto zacząć od silnika PMDC, albo kupić przerobioną już amerykankę. Dla mocy maksymalnej 1kW potrzebne będą łopaty o średnicy 2.5m. Do tego dochodzi całkiem konkretny maszt. Więc jeżeli ma być z tego zasilona lampa zdecydowanie szybciej i taniej będzie kupic jakiegoś gotowca.
tos18 , to: silnik wiatraka ( silnik siłowy - 0,12 kW )
Tak, cienki idzie do sterownika silnika. Sterownik silnika zapina wiatrak w zależności od potrzeb. Sterownik silnika wykrywa też, czy jest jakaś anomalia w obrębie wiatraka.
Uszkodzony silnik wiatraka.
Coa piernik do wiatraka. Grzałka silnik i inne podzespoły nie mają wpływu na wyświetlanie różności na LED. Jak pisałem uszkodzony moduł lub wyświetlacz. Koniec tematu.
No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Do poczytania na [url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/f...
Czujnik wygląda więc na sprawny. Masz tam takie pudełko koło wiatraka ? tam powinny byćprzekaźniki załączania wiatraka (zakładam że jest dwubiegowy). Jeżeli tam OK to niestety tylko ktoś "z kompem" i test elementów wykonawczych. Bo wiatrakiem sterownik silnika ("kalkulator wtrysku" po peżotowemu) steruje.
Spawdź obsadzenie wiatraka na ośce silnika, czasami potrafi się ślizgać
Witam. Spróbuj poruszyć silnikiem poprzez śmigła wiatraka i wtedy sprawdzisz opory łożyskowanie wirnika. Pozdrawiam
Potrzebujesz silnik prądu stałego. Dopasuj taki z podobnym napięciem zasilania i obrotami. Odczytaj z oryginału np. 6V, 12000 obr/min. To oczywiście tylko przykład. Obroty prawo - lewo zmieniasz poprzez zmianę polaryzacji zasilania. W zabawce jest przekładnia więc średnica ośki silnik też musi się zgadzać żeby przełożyć koło zębate z silniczka.
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
tam są dwa stopnie załączenia jeśli dobrze pamiętam 95 i 98 stopni w tym autku czujnik steruje bezpośrednio silnikiem wiatraka i często się psuje.
Z tego co mi wiadomo wiatrak nie kręci się na zimnym silniku. Wentylator załącza się po otwarciu tzw. dużego obiegu wody i po przekroczeniu odpowiedniej temperatury. Wiatrak jest sterowany przez czujnik temperatury najczęściej drugi niezależny od czujnika temperatury wskaźnika na desce rozdzielczej. Ta straszna temperatura do odczucie własne organoleptyczne...
W instrukcji poszukaj ogólnie opisu działania i co znaczą diody. Być może ma czujnik temperatury i zacznie dmuchać jak się nagrzeje? Ale tu trzeba poszukać więcej danych, czyli instrukcja, schemat, obserwacje własne, kogoś kto już takie naprawiał. Z tego co opisujesz z tym reset wygląda na to że stopień wyjściowy jak i sam wiatrak (silnik) są sprawne....
Prawdopodobnie trzeba zablokować silnik od dołu (od strony wiatraka) i próbować odkręcić wirnik przeciwnie do kierunku jego pracy. Nie będzie łatwo.
Przeczytałem od początku i mam jedno skojarzenie. Grzałka 2kW grzejąca wodę, zasilana z silnika 0,3 kW pracującego jako prądnica napędzana Savoniusem o powierzchni 0,3 m² to nic innego jak radio o wielkości kostki masła zasilane bateryjką 9 V o mocy 100W. Do nabycia na bazarkach w całej RP.
Włącznik jest wkręcany do chłodnicy przy wejściu od silnika,posiada wtyczkę idacą dwoma przewodami do wiatraka i plusa.Czujnik temperatury silnika jest w silniku.Nagrzewnica to osobny temat na potem.
Musisz zdjąć wiatrak. Następnie odkręcić obudowę. W instrukcji obsługi jest rysunek przyrządu do demontażu wiatraka. W moim silniku gwint był mocno zaklepany i wiatrak bez przyspawania uchwytu był nie do zdjęcia. Ma ktoś wiatrak na zbyciu?
ten wiatrak nazywa się przewietrznik! Jak w Google się wstuka to znajduje. I fajnie tylko zmierzyć i kupić!
Tak się zastanawiam czy większe silniki wentylatorów chłodnicy lub nawiewu nie są lepszą alternatywą dla prądnicy. Prądnica ma lepsze łożyskowanie, w silniku wiatraków co masz, kulkowe jest w najlepszym razie z przodu. To już lepszy byłby sam silnik wspomagania, np kangoo lub clio.
Hej, Nigdy nie przypuszczałem ze mały silnik (13W/230VAC) od wiatraka w łazience przyniesie mi tyle problemów. Próbuje sterować tym silnikiem za pomocą przekaźnika Wifi, silnik jest podłączony bezpośrednio na wyjściu przekaźnika. Używam ten sam przekaźnik do sterowaniu oświetleniem i nie mam żadnego problemu. Problem zaczyna się po załączeniu przekaźnika...
WD 40 od czoła z góry zaaplikować na pierwszym zdjęciu i wcisnąć lekko 3 płaskie cienkie śrubkręty w szpary pomiędzy zatrzaski a ośkę i nie zejdzie przez pociągnięcie w górę??
Czy zrobienie 36 biegunów przy 36 zlobkach i po 12 cewek na fazę ma sens? Chodzi mi o jak najwolniejsze obroty żeby prądnica dawała coś sensownego zamontowana do wiatraka
Witam kierunek obrotów jest ważny bo nawet na silniku masz wiatrak który go chłodzi !!! W mojej sprężarce silnik kreci się w lewo ( jak staniesz przodem do wiatraka silnika ten sam model )
Nie, zupełnie się pomyliło wszystko. Gdy Kolega włączy klimę, wiatraki ruszą bez względu na temperaturę płynu (silnika). Gdy silnik się zagrzeje, wiatraki ruszą czy jest włączona klima czy ECON. Do tego jest sterownik i on czuwa.
Gdybyś go jednak wymieniał to przed zamówieniem ściągnij sam wiatrak z ośki silnika. Z tego co pamiętam ciężko zchodziły te wiatraki z ośki, a czasami przy ściąganiu ulegały zniszczeniu. Silnik przychodzi bez wiatraka, więc jeżeli go uszkodzisz to musisz zamówić silnik i wiatrak. Powodzenia
Głośny silnik, dziurawy tłumik... A jak diesel to normalne że bas jest cichszy w czasie jazdy. Co ma piernik do wiatraka? Silnik i jego głośność nie ma nic wspólnego z prawidłowym działaniem zestawu audio. Tak jak autor napisał to bass jest "cichszy" więc rozumieć to trzeba w ten sposób, że coś go przycisza. Do autora tematu: Podaj grubosć kabli zasilających....
Może panowie podadzą jaki jest silnik najmniejszy ale dość mocny i mało prądu pobiera? Podobny do pralki. Bo jak na razie to ja korzystam z pralki o mocy do 480W 230V szeregowy szczotkowy. Taki mam największy. Potem Miele 730W 230V. Reszta to nie ma sensu bo za duże prądy mają inne silniki. Jak mój przy wciągarkach 1500W i 750W... Nie pralka. Mam silnik...
Tego merca bez sprzętu nawet nie dotykaj. Wskazanie na 120 stopni nic nie mówi. Trzeba zobaczyć jaką temperaturę widzi sterownik silnika i wiatraków.
Przecież ja cały czas odnośnie wiatraków i osobno silników piszę o wyliczeniach teoretycznych i potem popartych praktyką (wiatraki - głównie naukowcy, silniki DC - bardziej moje, a naukowcy potwierdzają efekty). Dodano po 1 A jeszcze inna rzecz, to ci rosyjscy naukowcy to też mądrzy ludzie i mają ciekawe wyniki swoich badań w wielu dziedzinach.
Nr serwisowy zamiennika - KW715912 Pierwotna wersja nie jest już dostępna (KW713924) Niestety, to są nowe silniki. Koszt około 270-290 zł.
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
No to jeszcze gorzej
Odłącz aku przynajmniej na noc, następnie rano podłącz go, odpal silnik i nic innego nie włączaj, nie dotykaj pedału gazu - to ważne - silnik ma pracować do momentu gdy usłyszysz pracę wiatraków chłodnicy. Wtedy zgaś silnik, odpal ponownie i w drogę. ECU zczytał parametry pracy i powinno być OK (jesli czujnika masz dobre)
Mówisz o momencie obrotowym chyba ? W roli wentylatora nie potrzebuje dużego momentu Nic istotnego nie zmienisz, szukaj innego silnika - a do czego to potrzebujesz ? Oczywiście przekładnia zwiększy moment kosztem obrotów, ale jej wykonanie zabije kosztowo
Zobacz czy ci nie ślizga pod obciążeniem, po prostu kręcąc za wiatrak alternatora musisz zakręcić wałem silnika.
Moc będzie zbliżona do wyjściowej mocy silnika. Decyduje tu przekrój drutu. O ile oczywiście swoimi magnesami zapewnisz odpowiedni strumień w uzwojeniu. Pytanie teraz jaki wiatrak stawiasz i jakiej mocy oczekujesz. Być może są prostsze sposoby niż klejenie magnesów.
Kolego wytłumacz jaki silnik chcesz skonstruować- najlepiej użyć coś gotowego jako podstawy. Czy to nie ma być prądnica do wiatraka?.
Zdejmujesz dekiel silnika, najlepiej ściągaczem. a wiatrak sam spadnie.
C105 pin 1 silnika. Lub dopinasz się do sterowania x11.
Wszystko już wymyte na glanc,teraz czekam na szczotki.Tulejki jutro popytam czy mozna je dostac w sklepie jak nie to spróbuje tą metodę olejową co opisywałem. Aha co do sczzotek to będe musiał chyba uciąc kawałek starego kabelka od sczotki i do niego przylutować nowy kabelek wraz ze szczotką.
Hej mam ten sam problem. Kupiłem taki na alegro i nie wiem czy jest on uszkodzony czy ja go źle podłączyłem. Światło działa ale wiatrak nie kręci się i nie wiem dlaczego. Już mi głowa pęka od myślenia proszę pomóżcie. Mam taką samą instrukcje po angielsku ale nie jestem elektrykiem i nie mam pojęcia o zabawach z prądem:)
sigi, i o to mi chodziło. Idę tak zrobić, napisze o efektach:-)
Jeżeli klimatyzacja jest włączona to załączanie się wentylatora (niezależnie od temperatury silnika) jest normalne;jednak jeżeli wiatrak włącza się na wyłączonej klimie to świadczy o usterce.
jeśli to taki sam typ jak moja farelka (ps farelka była polska, ruskie sprzęty mogą mieć nieco inną konstrukcję wirnika bo były raczej metalowe) to wystarczy, że włożysz tam jakiś inny pasujący wirnik odśrodkowy jak na rysunku (sory za jego koślawość ale zasada działania chyba jest uchwycona) http://obrazki.elektroda.net/51_12216796...
mi nie chodzi o wstawienie do wiatraka silnika bo to duży kłopot utrzymać stałe obroty i też trzeba uzyskać wysokie obroty mój wiatrak wyciąga max 60 obrotów na minute
Mi to wygląda na chińską kosiarkę. Wałek wiatrak(silnika)a jest o jakiej grubości?
Tak z innej beczki. Mógłby Pan się pochwalić wiatrakiem? Jaki silnik pan zastosował?
wymiana kompletnego wiatraka / dmuchawy lub wymiana silnika KOlego najpierw sprawdź .co w tym zepsute. Zapewne szczotki jw. lub komutator. No chyba że kupujesz NOWY to kup. Wentylatory zawsze wyprasowuje na prasie i tulei trochę większej od silnika.
Sposób na odpalenie wiatraka, to jazda na klimatyzacji. ECU, z tego co gdzieś wyczytałem, odpali je wcześniej, jeżeli silnik będzie obciążony (np. nagłe przyspieszenie, czy wspomniana jazda na klimie... ) Włączenie wiatraka nie schłodzi silnika. Tak ECU załącza termostat przy dużym obciążeniu silnika i paru innych...
Na chłodnicy jest coś co jest podłączone po przekaźnik Wymacałeś presostat klimy i on też zapina drugi bieg wiatraka(za pośrednictwem ecu silnika). Jaką masz temperaturę na wskaźniku?
Czy wirnik silnika da się obrócić ręką? (oczywiście bez podłączonego zasilania a jeżeli jest na nim motoreduktor to spróbuj pokręcić wiatrakiem z tyłu) jeżeli nie to jak mówisz jest w tym silniku hamulec i skoro pokazuje nieskończoną rezystancje to jest spalony. Czy z boku (okolice wiatraka) nie ma takiej "wajchy" która służy do ręcznego odciągnięcia...
W wentylatorze pewnie masz silnik asynchroniczny,a taki nie będzie działał poprawnie na ściemniaczu oświetleniowym.Musiałbyś kupić specjalny regulator(falownik) bo w takich silnikach regulacja obrotów odbywa się przez zmianę częstotliwości prądu a przez regulację napięcia :wink:
dzwiek w silniku typu wkladanie patyka do wiatraka silnika Paweł, ale to wypisz wymaluj pojedynek pomiędzy tłokami a zaworami.
To 12 V przychodzi z akumulatora przez silnik wiatraka. Gdy temperatura jest za wysoka to termik włącza wentylator. Sprawdzić można ogrzewając go do ponad 90 stopni - wtedy się włączy.
Cześć Proszę o doradę na co zwrócić uwagę jak ogarnąć temat. Pacjent: wiatrak / wentylator z silnikiem 60W Jeżeli ten wiatrak to Pacjent, to o poradę zwróć się raczej do Weterynarza. Tutejsze ‘dochtory’ leczą raczej dolegliwości sprzętu „ELEK.” Jeżeli ten twój ‘domniemany potencjometr’ jest jednak zwykłym przełącznikiem (co nadmieniono wyżęj,) a wiatrak...
Witam, na początku jak zwykle prośba o przeniesienie jeśli dział nie właściwy:D. A teraz do rzeczy. Wymontowałem z Asystenta Biofiz EPI 500 ([url=http://archiwum.allegro.pl/oferta/... silnik, który chłodził halogeny. Silnik wygląda jak w załącznikach. Widać, że na plastiku, na który...
Nie, są w 99% wszystkich wiatraków, sterują odpowiednim załączaniem uzwojeń silnika. Przyczepienie magnesu do Halla czy kontaktronu jest prostsze niż dbanie o czystość układu optycznego i montaż jego elementów.
ta kontrolka informuje o problemie z układem chłodzenia głównie wentylatora i nie ma wpływu na zapalanie czy też prace silnika
Jak tego nie zrobisz, to akumulator będzie kręcił wiatrakiem i wytworzy to dodatkowy wiatr :D .
pod 1 pare podłącz ten kondensator na przewodach albo na wyjsciach winien być opis
Nie ma włącznika termiczego wentylatora,wiatrak jest włączany sterownikiem silnika (EEC V),za pomocą zielonego przekaźnika. Włączenia następuje dopiero przy 108 st c. silnika (wysoko!),stąd częste w tych fordach problemy z naczyniem wyrównawczym-lubi je rozsadzać.
Jakim przyrządem to mierzyłeś? Trzeba uwzględnić błąd urządzenia pomiarowego. Nawet najtańszy miernik nie powinien aż tyle przekłamywać. Czy idzie ręcznie obkrecic silnik? Na przykład za wiatrak.
Sprawdź (nawet najprostszym np. ELM-em) jaką temperaturę płynu widzi sterownik silnika na zimnym i rozgrzanym do temperatury pracy (włączy się wiatrak) silniku.
Podejrzewam, że nie widziałeś nigdy czegoś takiego, ja widziałem, na poboczu autostrady, wszystko w koło zalane, cały przód auta oraz silnik, bo wiatrak rozniósł, to jest ciężarówka, 20 litrów oleju wylane, szmatką nie wytrzesz.
A odległość magnesu na wiatraku silnika od czujnika na sterowniku jest odpowiednia ?
potrzeba więcej danych. tj rok produkcji, poj. silnika, czy jest klima?
Obrócić stojan w silniku o180°względem wirnika.
Ten sam, tak samo jak dla silnika spalinowego, wiatraka, silników DC pedałów w rowerze i wszystkiego co się obraca i przenosi jakąkolwiek moc...
Jeśli pomiar prądu jest prawidłowy i po 30s jest tam 200A to może inne podejście. Proponuję zdjąć wiatrak i uruchomić silnik dokonując pomiarów. Jeśli mierzone wartości prądów będą zdecydowanie poniżej nominalnych (silnik pracuje bez obciążenia) nie zostanie nic innego jak kombinować z ciągiem powietrza. Zmieniając ustawienia przepustnicy (ustawienia...
Jak podłączyć silnik od wiatraka sufitowego, z silnika wychodzą dwie pary przewodów, jedna para ma większą rezystancje, druga mniejszą. Silnik pracował w trybie trzy biegowym ze zmianą kierunku obrotów, w komplecie jest podwujny kondensator.
[quote="misiek3321"]Witam. Padł silnik wiatraka chłodnicy. Silnik repulsyjny- quote] Przyczyną awarii jest napięcie zasilania takiego silnika, na pewno zasilasz go napięciem 12 V DC, a musisz przemiennym. Musisz odnaleźć gdzie zginęło napięcie przemienne w twoim aucie.
Na AUTO chodzi klima i załącza wiatraki.
Link do aukcji all.. . radze skasować (czytaj regulamin), a co do prędkości obrotowych wszystkie parametry masz popodawane... Może lepiej poszukać uszkodzonej suszarki do włosów (ze spaloną spiralką), tam jest silnik z wiatrakiem w obudowie, wygląda to bardzo podobnie do tego napędu z pierwszego posta.
Często wiatrak od chłodnicy robi tyle wiatru że może oberwać uszy więc przydała by się regulacja obrotów. Co do samego wiatraka silnik na 12V ale prąd pobierany może przekraczać kilkanaście amperów. Podłącz ten wiatrak przez amperomierz ( miernik uniwersalny ) do akumulatora albo pożyczonego prostownika , bo bez znajomości mocy silnika trudno coś doradzić...
Najpewniej wiatrak jest nałożony na wcisk na oś silnika. Ja bym próbował wypychać jakimś tępym śrubokrętem od strony silnika, między żeberkami tylko nie za łopatki, a za tą centralną część. Cierpliwie i pomalutku, żeby nic nie połamać i nie pogiąć, to ciasno siedzi.
Może zbuduj? Jakiś mocny silnik i śmigło na zamówienie. Wiatrak elektryczny czy może być spalinowy? Jeżeli spalinowy to może napęd ślizgacza bagiennego?
A czy kolega skryn wie może jaką oporność ma uzwojenie silnika od oryginalnego zamiennika tego wiatraka chłodzącego, o którym dywagujemy? Nie mam zielonego pojęcia. Ale łatwo obliczyłbym z podstawowego prawa Ohma, znając moc silnika... :)
Ninja multicooker 14 in 1. Moze ktos wie jak sprawdzic silniczek od wiatraka w frytkownicy ( urzadzenie wytwarza temperature ale nie wlacza sie nawiew).
Witaj kolego, udało Ci się jakoś uruchomić te wiatraki?
Fiat Cinquecento nie dzila: 1.nie dziala silnik wycieraczki tylniej brak napiecia na silniku=spradzono przewody i bezieczniki=OK. 2.nie dziala silnik wiatraka chlodnicy spradzono czuknik temperatury,ktory zwarlizmy sadzac,ze wiatrak ruszy,ale nie ruszyl=brak napiecia na silniku wiatraka. sprawdzono bezpieczniki=OK Czy obie usterki sa zbiezne? i nalezy...
Witam ja tu nie widzie problemu ja ma Audi 80 B4 i u mnie wiatrak włącza się przy 88 stopniach i cały czas tak jest a nie dawno miałem robiony silnik i przed remontem tak było 88 stopni i wiatrak chodzi:)Pozdrawiam
No więc sprawdziłem ładowanie. Sam silnik - 14V Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio) - 13.5V Silnik + (wiatrak na maxa + światła + radio + długie + awaryjne) - 13V
Serdecznie witamy nowego forumowicza :D Jest to przełącznik rtęciowy - włącza się lub wyłącza w zależności od położenia. Czyli jest to prosty czujnik ułożenia urządzenia - np. może wyłączyć silnik jeśli wiatrak się przewróci. Poproś moda o przeniesienie na dział np. układy diy-problemy albo inny. Ten troszkę nie pasuje. Ja na razie do moderatora nie...
Po dzisiejszej jeździe po Krakowie coś jednak jest z moim samochodem nie tak. Generalnie sterowanie termostatu poznałem i wiem (chyba) wszystko na ten temat lecz u mnie jest inny problem. Samochód utrzymuje cały czas temperaturę silnika 105 stopni lecz cały czas mam włączony wentylator. Termostat dobrze steruje płynem chłodniczym, otwiera sie i zamyka...
Najprościej zacząć od spytania sprzedawcy czy ma pompki na 24V DC. Może ma tylko nie wie co sprzedaje. Teraz ma okazję się dowiedzieć. Jak nie będzie miał to zostaje zakup zupełnie innej pompki (innej firmy, od innego sprzedawcy) która na pewno jest na DC. Lub też dorobienie przetwornicy DC/AC do tej pompki co masz. Mógł by wystarczyć zwykły generator...
No raczej rozpiskę. Z silników jednofazowych indukcyjnych kojarzę następujące opcje: a) 2 uzwojenia o podobnych oporach i 1 kondensator (siłowniki bram, wentylatory) b) silniki z uzwojeniem rozruchowym, czymś odłączanym np PTC jak w zmywarkach, lub wyłącznikiem odśrodkowym - np kompresory, ale te też mają kondensator, a czasem dwa. c) silniki ze zwartym...
A od czego był ten silnik? Można wogóle gdzieć w internecie kupić jakieś silniki, np. te do wiatraków.
silnik wiatrak wiatrak silnik krokowy silnik krokowy wiatrak
kupić wieża unitra selfa predom tonsil zg25c wzmacniacz
doległo podstawy falownik silnika jednofazowego
Mercedes-Benz NOx Sensor A0009057208 Pinout, Connector Details, Wire Colors Oleo Mac 937 po remoncie – regulacja gaźnika, czterotaktowanie, ustawienia śrub H i L