No to sprawdź czy wiatrak ruszy jak zewrzesz termowłącznik, sprawdź sam silnik, sprawdź bezpiecznik, sprawdź czy nie przerwany (zgnity na jakimś odcinku) przewód czarny z fioletowym paskiem.
Olej w płynie chłodniczym... Pierwsze co to spuścić płyn, wypłukać układ i zobaczyć czy pojawi się znowu, możliwe, że ktoś przed Tobą wymienił uszczelkę głowicy a nie wyczyścił układu. Jeśli pojawi się ponownie trzeba sprawdzić skąd się tam dostaje. Pewnie uszczelka pod głowicą.
W wentylatorze pewnie masz silnik asynchroniczny,a taki nie będzie działał poprawnie na ściemniaczu oświetleniowym.Musiałbyś kupić specjalny regulator(falownik) bo w takich silnikach regulacja obrotów odbywa się przez zmianę częstotliwości prądu a przez regulację napięcia :wink:
Dzieje się to na zimnym czy ciepłym silniku? Wyłącz wiatrak nawiewu kabiny i zobacz czy objawy znikną. W silnikach diesla po włączeniu nawiewu ecu podnosi obroty żeby szybciej nagrzać silnik gdy jest zimny.
Moc będzie zbliżona do wyjściowej mocy silnika. Decyduje tu przekrój drutu. O ile oczywiście swoimi magnesami zapewnisz odpowiedni strumień w uzwojeniu. Pytanie teraz jaki wiatrak stawiasz i jakiej mocy oczekujesz. Być może są prostsze sposoby niż klejenie magnesów.
Na wyłączonej klimie również chodzi.. JAk włącze klimę to wtedy jakby na 2 chodzi:)
Przejrzyj tą stronę, tu są przykłady jak budować silnik wiatrowy, oraz przekonasz się z jakim wyzwaniem chcesz się zmierzyć. http://darmowa-energia.eko.org.pl/pliki/...
Serdecznie witamy nowego forumowicza :D Jest to przełącznik rtęciowy - włącza się lub wyłącza w zależności od położenia. Czyli jest to prosty czujnik ułożenia urządzenia - np. może wyłączyć silnik jeśli wiatrak się przewróci. Poproś moda o przeniesienie na dział np. układy diy-problemy albo inny. Ten troszkę nie pasuje. Ja na razie do moderatora nie...
Może zbuduj? Jakiś mocny silnik i śmigło na zamówienie. Wiatrak elektryczny czy może być spalinowy? Jeżeli spalinowy to może napęd ślizgacza bagiennego?
Witam ja tu nie widzie problemu ja ma Audi 80 B4 i u mnie wiatrak włącza się przy 88 stopniach i cały czas tak jest a nie dawno miałem robiony silnik i przed remontem tak było 88 stopni i wiatrak chodzi:)Pozdrawiam
przy wycieku paliwa przez oringi sekcji tłoczących, paliwo wraca przez przewód powrotny do zbiornika paliwa, a nie do kolektora dolotowego.Ale ja nie dopatrywałbym się przyczyny w cieknących oringach, gdyż ta usterka powoduje głownie symptom ciężkiego odpalania po dłuższym postoju. Ja sprawdziłbym po pierwsze czy auto dymi przy pełnym gazie, tzn. czy...
Spróbuj na krótko silnik czy pracuje przy pełnych obrotach.
A po drugie nie wiem czy to, że w instalacji elektrycznej auta napięcie z reguły wynosi 13,5-14 V, a nie 12 V coś wielce zmienia. Musi wypowiedzieć się ktoś mądrzejszy ode mnie, nie wiem czy wentylatory w tym aucie mają jakiś regulator napięcia w sobie. Pewnie regulatorem jest sam sterownik który zapodaje różne napięcia i dzięki temu są różne prędkości...
Jak bym puścił z filtra powietrza to by sie mogło okazac że by wciągało do silnika poprzez alternator , który zreszta nie miał by chłodzenia. Bo silnik w jedną a wiatrak alt, w drugą by ciągnął. Lepiej dodatkowy filtr, nawet stożkowy by wystarczył.
Jak juz miałes na wierzchu, to tylko trza było spojzeć czy wirnik chodzi. bo to jakies nie wytłumaczalne, piszesz ze chdzi ale nie goni wody, moze masz przytarte łopatki wirnika ? Silnik chodzi, slychac go, a wiatrak pompy stoi? Pozdr.
Witam. u mnie problem był ten sam aczkolwiek wczoraj metodą prób i błędów udało mi się uruchomic hydromasaż :D. Pierwszy krok to wyciągnięcie silnika. Następnie odkręcenie osłony, pod którą znajduje się wiatrak. Jak wiadomo jest on połączony z pompą. Bierzemy ciepłą wodę z płynem do naczyń ( w dużej ilości) i wlewamy do pompy. oczywiście zakrywamy jeden...
Wiatrak hamujemy podczas mocniejszych podmuchów wiatru żeby nie przekroczyć napięcia ładowania akumulatorów. To by je zniszczyło.
Jeśli pomiar prądu jest prawidłowy i po 30s jest tam 200A to może inne podejście. Proponuję zdjąć wiatrak i uruchomić silnik dokonując pomiarów. Jeśli mierzone wartości prądów będą zdecydowanie poniżej nominalnych (silnik pracuje bez obciążenia) nie zostanie nic innego jak kombinować z ciągiem powietrza. Zmieniając ustawienia przepustnicy (ustawienia...
Sterownik tego wentylatora zasilany jest za pośrednictwem tzw. zasilacza beztransformatorowego. Elementami tego zasilacza są między innymi te duże żółte kondensatory lub jeden z tych kondensatorów. Przy naprawie tak zasilanych urządzeń elektronicznych trzeba zachować szczególną ostrożność. Zasilacz ten nie zapewnia separacji galawnicznej od napięcia...
Pytanie jak się do tego zabrać? Jeśli ten odkurzacz ma taki sam silnik jak i inne (na przykład LG lub elektrolux) to jeśli jesteś początkującym to możesz uszkodzić zarówno uszkodzenia stojana jak i również wirnika. Największa trudność jednak tkwi w tym aby odkręcić turbinę od pozostałej części silnika gdyż jest zamocowana na 8-10 śrubkach na śrubkofkręt...
Witam Zamiast dynama proponuję duży silnik krokowy. Do tego prostownik i kondensator elektrolityczny. Poszukaj na forum. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic65... Pozdrawiam
Czasem lepiej zawołać bardziej zorientowanego kolegę. Ale jak już znalazłeś zieloną kostkę to to zapewne przekaźnik wentylatora. Wyciągnij go z gniazda. Tam może być korozja. Teraz w gnieździe przekaźnika zewrzyj kawałkiem przewodu(nieco grubszego) środkowy konektor i ten prostopadły do niego. Silnik wentylatora powinien ruszyć (przy włączonym zapłonie)....
Cześć, zamierzam zrobić mały wiatrak przy domu czy macie jakiś dobry silnik który spełnia te warunki: 1.Dość mały. 2.Generuje wysoki moment obrotowy przy niskiej prędkości, aby produkował dość dużo prądu przy słabym wietrze. 3.Kosztuje ok. 60 zł. Z góry dziękuje 😊
Każdy samochód ma mały odpowietrznik na przewodach łączących silnik z chłodnicą luc silnik z nagrzewnicą albo korek samoodpowietrzający na zbiorniczku wyrównawczym . Jak dla mnie każdy samochód odpowietrza się w inny sposób. Co do Twojego auta to ja zrobił bym to w taki sposób zalewasz układ płynem do momentu aż przestanie zasysać ze zbiorniczka wyrównawczego,...
Wiatrak podczas startu szarpie dużo większy prąd niż jest w stanie oddać zasilacz. Zasilacz widzi to jako zwarcie/przeciazenie i się wyłącza. I tak co chwilę. Normalna sprawa z przetwornicami impulsowymi.
też to mam. u mnie nie działa nawiew, wycieraczki itp. Odkryłem, że gdy silnik chodzi to lekko przekręcić kluczyk tak jakby chciało się go wyłączyć i wtedy zaskakuje i wszystka elektryka działa. Ale dlaczego tak się dzieje nie wiem..
Panowie! W porządnych alarmach z przed paru lat taki przewód należało podłączyć do wentylatora chłodnicy, aby gdy auto jest gorące zawiesić czasowo (lub cyklicznie) działanie czujnika spadku napięcia. Gdyby tego nie zrobić to przy aktywnym czujniku spadku napięcia (z reguły opcja programowana) za każdym razem gdy zamykamy auto z nagrzanym silnikiem...
Przecież silnik samochodowy nie oddaje swojej całej mocy na alternator. Wystarczy , że ma nadmiar mocy by nie poczuć wzbudzenia alternatora - wiatr to czuje i nawet hamuje turbinę. W połowie lat 60 u.w., bardzo często widywałem na dachach chałup na wsiach, szczególnie w górach, gdzie jeszcze nie było prądu, prymitywne wiatraki napędzające prądnice...
Witam w tym okresie czyli w zimie to raczej się nie włączy .Druga sprawa zależy na jaką temperaturę masz czujnik bo na zegarze masz powiadasz 90 a czujnik może masz na 95-100 czyli załączy przy 100 wychłodzi do 95 i wyłączy wiatrak na czujniku małymi cyferkami podane są parametry tam gdzie zakładasz klucz aby go wykręcić .Jest wiele typów czujników...
https://obrazki.elektroda.pl/2086258700_... Witam wszystkich. Chcę zrobić prosty wiatrak do produkcji prądu który będzie zasilał bezpośrednio grzałki 230 V z wodą. Silnik jest 3 przewodowy ( nie wiem jak to nazwać 3 fazy ? czy tylko dwie ? ) i zastanawiam się czy korzystniej jest użyć dwóch grzałek czy może zastosować mostek trójfazowy....
Konieczne jest izolowanie tego regulatora od obudowy, zabezpieczenie przed dotknięciem. Pokrętło potencjometru również musi być z materiału izolacyjnego. Dla tego typu silnika ? Genialneeeeee :cry: Nowy silnik Koledze kupisz ?? czarny-biały 230/295/368V bo na pierwszym i drugim biegu silnik zachowuje się jak autotransformator podwyższajacy, stąd takie...
jak byś dokładnie czytał to silnik chodzi bo sprawdzałem na akumulatorze A zmierzyłeś chociaż prąd jaki pobiera ten silnik? Często się zdaża (zwłaszcza w silnikach szczotkowych), że komutator zostaje "przywarty" pomiędzy jego sekcjami przez nagar ze szczotek, kurz, czy inne spalone świństwo. Robi się więc na nim zwarcie (prawie) i prąd pobierany wzrasta...
Silnik jest tam stałoprądowy i raczej trudno go wykończyć elektrycznie , zwłaszcza , że ma zabezpieczenie przeciążeniowe. Ważne oczywiście jest jego chłodzenie ale jak piszesz wiatrak jest na swoim miejscu. Głośniejsza praca może być związana z łożyskami albo w samym silniku albo w rolkach. A jaki smar używasz do smarowania taśmy? Smarujesz równocześnie...
Impulsy możesz zliczać np timerem, tak aby wiedzieć z jaką prędkością aktualnie się kręci wiatrak. Aby się dowiedzieć ile impulsów generuje na obrót możesz sprawdzić ile obrotów wykonuje wiatrak przy stałym napięciu(np w biosie) a później na oscyloskopie odczytujesz ile masz impulsów na minutę(na podstawie częstotliwości). Co do podłączenia jest bardzo...
Potrzebuje samemu wysterować wentylator chłodnicy w samochodzie. Wiatrak posiada dwa biegi a komputer samochodu decyduje na którym ma pracować, załączając przekaźnik RL1 lub RL2. W obwodzie sterowanym przekaźnikiem RL1 odpowiadającym za pierwszy bieg, jest bezpiecznik o natężeniu 30A, kable są cienkie. Obwód drugiego biegu (na przekaźniku RL2) ma bezpiecznik...
To ma być ten model? Noctua NF-A14 Nie zależy mi na długim czasie pracy (w zasadzie tylko wtedy gdy jest słońce...). To w sumie możesz zrezygnować z baterii i kontrolera ładowania - podepnij wiatrak przez przetwornicę DC-DC o odpowiednim napięciu i prądzie bezpośrednio do panelu słonecznego - układ będzie działał wtedy, gdy panel PV będzie oświetlony...
Nie wszyscy budują amerykany do wiatraków, ja np. wolę silniki bo mniej zachodu. Prądnica jest tańsza, szczelna i lepiej chłodzona a osiągi spore. Alternator bym sobie darował, chyba że połączysz kilka takich samych stojanów w jednej obudowie bo oryginalne są za zwyczaj krótkie i nie dadzą dobrych osiągów pod obciążeniem, będzie wtedy duży spadek napięcia....
Silnik klapy centralnej o ktorym mowa, zaczal dzialac, pradopodobnie cos bo blokowalo, choc blad na VAG dalej jest ale teraz "zbyt duza opornosc" wazne ze dziala. Ale mimo to dalej mam problem z klimą czyli: Problem dotyczy wentylatora a raczej tego nie włącza się po włączeniu samochodu i klimatyzacji. Z tego co pamięta to po włączeniu klimatyzacji...
W tym silniku są dwa czujniki temp. Jeden przy termostacie, drugi w chłodnicy. Przy małym obciążeniu silnika termostat otwiera się dopiero przy 105*C, więc w chłodnicy pewnie była zbyt niska temp. do załączenia wentylatora. 100*C - 1 bieg, 105*C - 2 bieg. No dobrze ale te 111 °C nie osiągnąłem przy małym obciążeniu silnika, wróciłem z trasy przy włączonej...
Twój wiatrak (o średnicy 34cm) może dać ok. 17W przy wietrze o prędkości 10m/sek, a ok. 2W przy 5m/sek (prądnicy 200W nie obróci!). Do celów pomiarowych wykorzystaj wiatraczek z 3 połówek piłeczek ping-pongowych, a jako prądnicę użyj silniczka z magnetofonu kasetowego (np. silnik 28 V 7000 obr/min 08M28K1 - na "ALLE..." za 5.- złotych). Obciążeniem...
Ciągnięcie kabla na taką odległość to naprawdę sporo sie na kopiesz i wydasz kaski na instalacje(plusem jest jednak dostęp do napięcia sieciowego) a użytkować tego codziennie pewnie nie będziesz,. Policz ile twoje urządzenia będą pobierać mocy(tak średnio). Ja widzę dwa rozwiązania albo przedłużacz ciągnięty na czas przebywania w tym domku albo pomyśl...
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Hej, Nigdy nie przypuszczałem ze mały silnik (13W/230VAC) od wiatraka w łazience przyniesie mi tyle problemów. Próbuje sterować tym silnikiem za pomocą przekaźnika Wifi, silnik jest podłączony bezpośrednio na wyjściu przekaźnika. Używam ten sam przekaźnik do sterowaniu oświetleniem i nie mam żadnego problemu. Problem zaczyna się po załączeniu przekaźnika...
Właśnie tak. Chcę go użyć do krótkotrwałych prac szlifierskich. Mam wykorzystać oryginalny wiatrak i silnik osłonić tubą z blachy. Być może taki system zniweluje jego przegrzewanie.
Także tak, problem rozwiązany Panowie - szczerze dziękuję za pomoc mimo że nie były celne to doprowadziły mnie do rozwiązania zagadki :) Przyczyna? Spalony ECU. Nie ukrywam że przed tym sprawdziłem wszystkie połączenia masy do karoserii itd, przeleciałem prawie całego WIS'a, wszystkie punkty do masy, sporo schematów i wszystko łączyło mi się do ECU....
http://obrazki.elektroda.pl/3136371000_1... Prezentuję projekt stacji lutowniczej na gorące powietrze mojego autorstwa zbudowana została w czasach kiedy stacje byly bardzo drogie. Nie zmienia to faktu że stację z powodzeniem można zbudować w dzisiejszych czasach. Prezentowana stacja lutownicza, jest samodzielnym projektem, opartym na...
No, prawie:D Model. Model powstał z nudów, miałem stary zasilacz do rozebrania, stary cdroman, a części od rozbitego samolotu leżały w pudełku pod ścianą... Najpierw zdecydowałem, że jako podstawę wykorzystam deskę balsową, ale okazała sie za wiotka, a poza tym przy uderzeniach w ścianę strasznie się niszczyła. Padło na styropian. Z drutu oporowego...
https://obrazki.elektroda.pl/9367114800_... Póki co wygląda na to, że to jednak była wina silniczka. Poprzedni włączał się, za chwilę wyłączał – robił, co chciał. Co ciekawe, po wyjęciu z lodówki i podłączeniu na krótko kręci prawidłowo – aż zacząłem podejrzewać, że może to jednak była wina słabego styku na przekaźniku timera defrost....
Witam serdecznie, Posiadam wiatrak EBM PAPST G3G160-CU09-11, a dokładnie dwa takie. Jeden z nich przestał działać. Tzn. próbuje się rozkręcić, widać, że się nagle rusza, ale nie kręci się. Jedynie to, kiedy trochę mu pomagam, to dzieje się tak jak na filmiku. Wiatrak zaczyna się kręcić, ale słychać zgrzytanie i silnik zaczyna zwalniać, a na nowo się...
Cześć mam silnik BLDC i chce z niego zrobić wiatrak chce podłaczyć złacze 3 fazowe tylko że nie wiem co to za rodzaj złącza 3 fazowego i nie znalazłem żadnego mostka prostowniczego do którego https://obrazki.elektroda.pl/5518214500_... mógłbym podpiąć to złącze
wiatrak silnik wiatrak silnik krokowy silnik krokowy wiatrak
ekspres krups konserwacja naprawa casio router bullet
passat wentylator natec genesis
Russell Hobbs 17910 – instrukcja obsługi parowara, zamienniki, czyszczenie, usterki Mio M613 LM – oficjalny firmware, reinstalacja przez MioMore Desktop, pakiet SD, obsługa błędów