Wszystko trzeba zmienić skrzynie półosie komputer i całą wiązke silnika 1,4 jest na jednopunkcie a gsi wielopunkt sporo zabawy .
Błyskowe Podłącz diagnoskop a nie kawałek "druta" Diagnostykę przeprowadź podczas jazdy , gdy zapala się kontrolka silnika.
Ciśnienie w układzie paliwowym regulowane jest przez regulator ciśnienia, w Twoim przypadku na wyjściu po wtryskiwaczu. Natomiast rurka powrotna podłączona jest do koszyczka gdzie znajduje się pompka paliwa, ma to na celu utrzymywanie pompki non stop w benzynie (chłodzenie), nawet przy niskim stanie paliwa w baku. Jeżeli jest to monowtrysk to ciśnienie...
Co to za wynalazek - z kopułką na wielopunkcie?
Nie no wiadomo że 16V trzeba bujać żeby jechał. Ja jednak będę obstawał za 8V. Pytałem wcześniej o różnicę między monowtryskiem a wielopunktem. Powiem tak, jeździłem octavią 1.6 8V i też 75km tylko że tam jest wielopunkt, i co niby taka sama moc i pojemność ale Octavia rozpędzała się lepiej. Czy to skutek tego że ma ona wielopunkt?
1.4 16v to wielopunkt.
jaki sterownik sterownik silnika oczywiście, C16NZ to wtrysk jednopunktowy a C16SE to wielopunkt!
a może byś podał kod silnika albo napisał czy to jednopunkt czy wielopunkt
nie zmniejszysz spalania. pali tyle ile powinien 10.5l gazu to bardzo dobrze. zawsze gazu wiecej spali niz benzyny. problem byłby wtedy gdyby palił mniej. mówie tu o gazie I gen. czyli na wtrysku jednopunktowym. bo inaczej juz jest w sekwencyjnej instalacji na wielopunkcie.
On tam ma chyba wielopunkt jak w nowszych astrach f, tak jak na schemacie co go na początku wstawił.
Silnik 1.6 8V benzyna, gaz, silnik X 16 SZR, 75KM (55kW). Układ zasilania na wtrysku (wstyd się przyznać nie pamiętam czy jednopunkt czy wielopunkt.)
A co chcesz osiągnąć z tego silnika? Na forum www.ktk.pl jest osoba, która miała kolektory z 1,3s oraz wałek rozrządu z tego silnika. A teraz ma zrobiony ten silnik na wielopunkt.
Silnik c16nz rasowany na około 115KM wielopunkt z astry c16se i wałek od silnika 13s ;) sprężarka klimy będzie w miejscu gdzie silniki 1,8 miały pompe wspomagania ( dorobie tam łapę ) na 3 śruby pozdr
Pisałem, że czujnik znajduje się w kolektorze ssacym. Drugą przyczyną może być czujnik położenia wału korbowego, który też może dawać takie niedomaganie jak brak iskry ( w zależności od temperatury silnika). Zrób najpierw pożądek z czujnikiem temp. Astra na wielopunkcie czy wtrysku centralnym. Pozdrawiam.
Co do cewki to bardziej bym obstawiał kopułkę i palec Ten silnik jest na wielopunkcie czy mono ?
"ne" mono-wtrysk, "se" wielopunkt(jak robiłeś swapa)
moja astra jest na jednopunkcie Silnik X14NZ wiec jeśli to nie wielopunkt gdzie mozna jeszcze szukać przyczyny
Sprawdź manometrem ciśnienie paliwa z pompy. W tej astrze nie wiem ile dokładnie powinno być, ale w podobnych autach ok. 3 atmosfery (np. silnik 1.4 na wielopunkcie z renault clio, thalia, megane)
czy Twoja ASTRA ma instalację LPG? czy to jest jednopunkt czy wielopunkt, najlepiej podaj początek silnika - 4 pierwsze litery i cyfry
witam sprawdź sobie czy nie dostaje lewego powietrza oraz filtr paliwa nie podałeś szczegółów więc nie wiem czy jest to silnik na jednopunktowym wtrysku czy wielopunkt i czy jest gaz.
dołożysz 500 i sprzedam ci poloneza caro plus 1,6 wielopunkt 99rok
No to dalej: C16SE to wielopunkt a np X16SZR to jednopunkt
Witam Bardzo proszę o odpowiedź jakie ciśnienie paliwa powinno być na listwie zasilającej w astrze z silnikiem C14SE (wielopunkt). Mam bardzo rozbieżne informacje od 2,2 - 3,2bara Borykam się dobre kilka miesięcy z mułem astry na ciepłym silniku i chciałem wyeliminować z podejrzeń pompę paliwa. Mierzyłem ostatnio i wyszło mi 2,0bar i teraz nie wiem...
podczas wymiany jednopunkta na wielopunkta w astrze napotkalem maly problem. Nie pasuja mi wtyczki elektryczne. Moja wiazka nie pasuje z polaczeniem do wiazki wewnetrznej znajdujacej sie w astrze. Oto fotki nowej wtyczki przy wiazce: http://img322.imageshack.us/img322/4696/... http://img322.imageshack.us/img322/8195/...
Opel astra 1.4 na wielopunkcie bardzo ciężko odpala na zimnym silniku.Po odpaleniu krótką chwile się dławi.Po za tym nieraz ma naloty łapania 2 tyś obrotów podczas jazdy i momo wrzuceniu biegu jałowego nie spadają,Może to dziwne ale obroty spadają dopiero po zatrzymaniu pojazdu.Auto posiada instalację gazową autronika 700.Nie wiem czemu ale na gazie...
Zależy jaki jest silnik... Jak na jednopunktowym wtrysku to pompa chodzi chwile po przekręceniu stacyjki, a jak jest silnik 2.0 na wielopunkcie to fatkycznie pompa chodzi dopiero podczas kręcenia rozrusznikiem.
jeszcze jedno - sprawdź elektrozawór od beznyzny - może puszcza i silnik dostaje jednoczęścnie gaz i benzyne i sie zalewa... to autko jest na wielopunkcie,gdzie jakiś elektrozawór od benzyny????? biedny lukasz1983 będzie szukał i szukał.
Wielopunkt góruje nad jedno/dwupunktem, a z racji innej budowy kolektora ssącego na wielopunkcie będzie szybsza reakcja na gaz oraz troszkę inny dźwięk silnika. To tak w skrócie ;)
ustawiłem około 1 atm może go przylewać? katalizator to wspomnienie jest już pusty Dodano po 1 później jedzie normalnie nie ma tego przejścia po dodaniu gazu przymuli go a potem idzie i ciagnie normalnie! Dodano po 1 wedłu g książki o wtryskach powinien mieć ciśnienie około 1 a wielopunkt 3 atm
Hmm, aż dziw. Może faktycznie Si były podpasione jak na swoje czasy. A z innej bańki, czemu II generacja na wielopunkcie? I dziwne ma miejsce poboru powietrza,moja ciągnie spodem puszki
Witam, mam nastepujacy problem. wczoraj kiedy zamykalem auto z pilota zrobilo tylko Pi, central sie nie zamknal i juz nie dziala z pilota i do tego na bezynie nie odpala. chyba central ma jakies odciecie zaplonu. bezpiecznoki w kokpicie sa ok. czy sa moze jeszcze gdzies jakies inne bezpieczniki poukrywane? astra 1,6 8v silnik c16se na wielopunkcie....
Witam problem leży w Oplu Astrze 2.0 8 zaworowy silnik (wielopunkt) instalacja gazowa zwykła mianowicie bardzo puzno przełączał się na gaz po przejechamiu ok 10 km pojechałem do diagnostu od gazu wpioł się pod ster. niby odłączył funkcję czujnika tem. teraz coprawda przełącza się odrazu nawet na zimnym silniku po przekroczeniu 2 tyś obr/min ale zaraz...
>Mam benzyniaka i przy tych kilometrach co robię zwrot kosztów wyliczyłem na >ponad 5 lat a nawet więcej. cos mi tu nie pasuje...a kupno drozszego w zakupie i eksploatacji diesla ci sie szybciej zwroci? nie siedze zbytnio w LPG ale jakies 5miesiecy temu kumpel zakladal sekwencje do lanosa i placil 1700zl, jakies instalki na mikserze pewnie z 1200zl-...
Zmiana z c16nz na c18nz bez elektryki może byłaby możliwa, ale razem z kolektorami i jeszcze pewnie kilkoma innymi gratami, ale c20ne, niema szans. Wyłącznie kompletny swap. c16nz i c18nz chodzą na takim samym jednopunkcie typu multec. Może po zamianie by to jakoś działało. Zaś c20ne to wielopunkt typu motronic - zupełnie inna bajka.
napisz jeszcze jaki to silnik 8v ? jednopunkt czy wielopunkt? sprawdz mase na silniku i akumulatorze (brązowy przewód) i czarny cięki na aku i przy alternatorzę są 2 masy. jak sprawdzisz pomyslimy dalej :)
Paliwo dochodzi do wtrysków sprawdzałem i jest to wielopunkt(niestety) jeszcze jest jedna zecz chciałem sprawdzic błedy kompa zwarłem odpowiednie pina i nic sie nie swieci na desce(żaróweczki dobre)
Po pierwsze, to jest silnik 8 zaworowy, nie 16V, co za tym idzie jest na monowtrysku, a nie na wielopunkcie, czyli wcześniejsze rozważania o pomiarze ciśnienia paliwa psu na budę :| Po drugie, jak odłączałeś akumulator przy pracującym silniku, to raczej na pewno uszkodziłeś alternator
częstą przyczyną to jazda na rezerwie paliwa.po prostu zatankuj z pół zbiornika i pośmigaj troszkę na paliwie a by go przepalić, a najlepiej jak masz możliwość , to sprawdz ciśnienie paliwa i porównaj z zalecanym.Gdy ciśnienie jest mniejsze od zalecanego to może być wadliwa pompka lub regulator ciśnienia paliwa.Jeśli to jednopunkt to sprawdziłbym jeszcze...
Jeśli coś robi się z pasji, to nie pyta się na forum jaką się ma pasje. Z wizyt techników o profilu samochodowym we firmie (hamownia podwoziowa); na dwadzieścia osób z klasy jedna, dwie ma pojęcie, ma pytania itp. trzy cztery sprawiają wrażenie, że mają pojęcie, pozostałe nawet nie udają, że cieszą sie bo matma przepadła. Naprawdę po zawodówkach chłopaki...
JEST NA WIELOPUNKCIE I JEST INSTALACJA GAZOWA TO SIE ZACZELO DZIAC ZANIM ZALOZYLEM INSTALACJA GAZOWA OBJAWY TEGO SA TAKIE JAK DODAJE GAZU NA BENZYNIE TO NAGLE OBCINA DAWKE . PRZEPUSTNICA SPRAWDZANA I CISZA KODY NIC NIE WYKAZUJA
Taka astre miałem na wielopunkcie i tam postawiłem normalna sekwencje do gazu. Przy mono mozna zrobic monowtrysk gazu, jeden lub dwa wydajne wtryski zamontowane obok wtrysku pb i byle jaki komp do lpg, będzie jeździć :-) Jakoś mi umknęło, że to jest monowtrysk i po astrze f jeszcze w g rodzyn sie trafił. Tak więc mój błąd bo umknęło mi to wiec sekwencji...
A skąd wiesz po czym mozna to poznać i jednopunkt czy wielopunkt Dodano po 8 silnik c14nz chciał bym wszystko wiedzieć o tym silniku Dodano po 2 a i czy to astra f czy g czy inna to bym chciał wiedzieć
WItam posiadam silnik ok kadeta cabrio 2 litry wielopunkt 8 zaworowy i chcial bym kupic astre 1,4 bo chyba mniejszej juz pojemnosci one nie maja, aby uniknac duzych oplat OC, a miec dobry silnik pod maska. Teraz nasuwa sie pytanie czy to realne bo mialem zamiar przelozyc to do kadetta 1.3 i tam nie bylo by zadnego problemu bo ellektryka komputer przelozona...
Zakręcenie butli nic nie dało. Jest tak samo na samej benzynie. Ale zauważyłem że im wilgotniejsze powietrze na dworze (dzisiaj padał u mnie deszcz) tym samochód jedzie odrazu równiej i bardzo szybko ginie taki klekot z silnika - zgupiałem bo to się potwierdziło już któryś raz w ciągu miesiąca. Mi nasuwa się myśl o przepustnicy bo może mokre powietrze...
Lucjan-ale 1,6 to za mało. 1,6 był OHC jak i DOHC. Na jednopunkcie,i wielopunkcie podaj typ silnika np C16NZ,X16SZ,X16 SZR,X16XEL.itp. Do każdego z nich trzeba przyjąć inny tok myslenia.Jeden ma zawór EGR,drugi nie.Ten ma układ napowietrzania układu wydechowego,ten zaś dolot o zmiennej długości.To wszysto może robic taki efekt.
no to gites. W takim razie posprawdzam te rzeczy, w środe podepne pod komputer (trza czekać, ale za darmo to nie ma co wybrzydzać :) Dzięki za nakierowanie gdzie szukać problemu :) No to chyba dość na dziś dyskusji, idę spać :) Jeszcze raz dzięki za pomoc. Butla zamknięta i gaz z reduktora wypalony. Przejechałem jakieś 120 km na benzynie i silnik odpalałem...
Witam. Posiadam Opla astre 1.6 Se. Silnik na wielopunkcie. Podczas jazdy gdy puszcze z gazu i nagle dodam to strzela z filtra powietrza. Nie wkreca sie na obroty, dusi, dławi sie zarówno na benzynie jak i na gazie. Wymieniłem świece, filtry, kable WN nie pomogło. Wyswietla mi bład moduł sterujacy QUAD. Co moze byc przyczyna?
Dziękuje koledzy za szybką odpowiedź Faktycznie, to co podałem w opisie silnika powiedział mi gazownik... silnik jest na wielopunkcie, także skorzystam z Waszych porad i zamontuje STAGA 300 lub LANDI RENZO. Zobaczę jeszcze ile mi zawołają za STAGA, bo za LANDI powiedział że wyniesie mnie 2600 pln. Jeszcze raz serdecznie dziękuje i jak tylko zamontuję...
miałem C16SE w automacie, Żonka nim jeździła bo to sedan był, to był anglik przeangliczony strasznie po partacku, ale to odpartaczyłem, ale mimo wszystko on czasem szedł jak głupi a czasem tak sobie, nie mam pojęcia czemu, nie licząc jeszcze tego że z 2 lata nie wiedziałem czemu na wolnych obrotach chodzi na 3 cylindry na gazie ale jak się doda gazu...
Heh dzięki nie byłem pewien co do tego przewodu. A że nie bedzie teraz chodził to przeciez jasne :) Nie sprawdzałem wczesniej czy jest podłączony czy nie bo tak szczerze to o tej tej elektronice gazowej dopiero się uczę. A denerwowała mnie ta ciągła dziura przy gwałtownym dodawaniu gazu. Teraz tego nie mam, ale troche głupio nie używać tego za co sie...
Witam mój problem tkwi w instalacji lpg BRC z reduktorem tecno. Zaczne od tego ze jak zauwazyliscie mam w tytule tematu poj. silnika ale nie to nie jest pomyłka silnik po swapie z Daewoo Nexii 97r.Dolot został z 1.4 8v jednopunkt w nexii był wielopunkt lpg od poczatku sprawiało mi problemy, krokowiec wymieniony regulowany u gazownika z 10 razy i dalej...
Zapomnij o turbo,koszty cię zjedzą.Kolektor wydechowy,smarowanie/chłodzenie turbiny,mapa wtrysku jak i zmienione kąty wyprzedzenia zapłonu to może zrobic tylko dobra(droga)firma.Do tego oczywiście turbina która nie jest tania. Pomyśl o kupnie silnika 2.0L w wersji 8 zaworowej 130KM/175Nm(20SEH) lub 16 zaworowej o mocy 150KM/196Nm(C20XE).Były też montowane...
Witam wszystkich, Jak w temacie przymierzam się do wymiany obecnego silnika (x16szr 1,6 8v 1 punkt z lpg 2 gen 322 tys KM) z powodu dużego brania oleju (przy przebiegu 500-600 KM na tydzień zjada ponad 0,5L). Ostatnio wymienione dla pewności (choć pewności mój mechanik nie miał że to pomoże) pierścienie, uszczelniacze i wszystkie po drodze uszczelki....
witam a ile kilomertów po wymianie tej pompy zrobiłes bo tak jak piszesz to asterka jest z gazem no i jak nie zrobisz odciecia paliwa po przełaczeniu na gaz a jest mało paliwa to pompa sie zaciera bo chłodzona jest paliwem. nie jestem pewny ale ta pompa to jest do wielopunktowego wtrysku a ty masz jednopunktowy i za duże ciśnienie paliwa podaja spróduj...
witam uzbieralem juz wszystkie potrzebne graty do przekladki i zmiany jedno punkta na wielopunkta. Jednak utknelem w martwym punkcie, bo nie moge znalesc info o immo. Podobno niektore kompy w C14SE mialy juz ta blokade. Czy ktos moglby mi pomoc i podpowiedziec jak mozna poznac czy komp jest z blokada czy bez niej. Poniewaz nie mam mozliwosci zdobycia...
Zacznij od pomiaru ciśnienia paliwa myślałem o tym tym bardziej ze jest to wielopunkt i pompa powinna dawać większe ciśnienie (około 3,5bara) zasugeruje to mechanikowi z którym jestem umówiony na poniedziałek,poza tym jak próbowałem się dowiedzieć to w tym modelu pompa (podobno) nie dobija ciśnienia przed odpaleniem tylko załącza sie wraz ze startem...
oraz honde civic VII generacja 1.6 v tec niestety jest już gorzej wyposażona ale z tego co czytałem to lubi gnić bo blacha jest nieocynkowana. Również polecę japońca ale nie koniecznie VII gen. Za 11 możesz w bardzo dobrym stanie kupić Civic VI z ostatnich lat produkcji tej generacji, też bardzo ładne autko. Tylko, że godny uwagi jest model 1.5i LS...
witam . sam mam Astrę 1,4 na jednopunktowym wtrysku miałem dokładnie ten sam problem, mimo że jeździłem na gazie paliła również bęzynę i to sporo choć nie tyle ile tobie pali. Moja astra paliła około 5-6 litrów na 100 km. Okazało się że miałem nieszczelny wtryskiwacz i silnik poprostu wysysal benzynę z przewodów ..... instalacje posiadają co prawda...
Witam. Chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość zmiany map wtrysku w tym sterowniku (multec F) ? Z tego co słyszałem nie da się tego zrobić Techem ani niczym takim tylko trzeba przeprogramować jakąś kość która zawiera mapy. Wie ktoś może coś więcej na ten temat ? Chodzi o to że mam w tej chwili silnik 1.6 8V na monowtrysku a chciałbym wsadzić głowice...
Często nawalała pompa-ośka się kręciła, ale turbinka stała w miejscu. Ale kukiz, nie potrafisz sprawdzić co jest? Chłodnica gorąca? Oba węże (dolny i górny) mają mniej-więcej jednakową temperaturę? Okolica termowłącznika gorąca? Zwierałeś kable na termowłączniku; fena rusza? A może boisz się pobrudzić rączki? Pasta BHP zmieszana z piaskiem wyczyści,...
Pomóżcie! Moja 15-letnia asterka od miesiąca dziwnie sie zachowuje. Gdy silnik jest nagrzany, a w zasadzie od ok. 50 st. C, obroty zaczynają pulsować (nie ma obrotomierza) z częstością ok. 2/s. Same obroty są ok. 900/min. Bardziej to słychać z rury wydechowej niż z samego silnika. Ponieważ układ wydechowy nie był ruszany od nowości, a pojawiły się dziury,...
Witam jeden z forumowiczów prosił mnie, żeby opisać w jaki sposób można wykrzesać kilka kucy z silnika 1,4 na monowtrysku stosowanych w kadettach, astrach i corsach. Silnik chce trochę podłubać ponieważ i tak muszę zrobić remont. Chce to uzyskać przy zastosowaniu części z innych silników oplowskich. No to tak, głowice chce zastosować z 1,3 ponieważ...
Asterka oczywiście na wielopunktowym wtrysku paliwa. Odnośnie ceny- to jest właśnie problem.Przebieg 157 tyś, 98 rocznik.Czy warto w niego wsadzać 2,5 tys zł na sekwencję? Z drugiej zaś strony nie wiem jak może sprawdzać się na tym ecotecu instalacja drugiej generacji...
magir: Qrna człowieku tak na początek trochę inwencji jeśli chodzi o wysilenie się odnośnie tego czy taki problem już był poruszany na elektrodzie - i korzystamy oczywiście z opcji - szukaj- a temat falujące obroty silnika i dajemy szukaj. Próbowałeś - na pewno nie ! A tak na początek to Ci zasugeruję że to może być albo bardzo zanieczyszczony (albo...
Najszybciej i najtaniej to konwersja na C14SE, czyli wielopuknt. Później swap, a najmniej opłacalne jest dłubanie tego silnika
Witam.Pacjent,to Polonez ATU+ 1,6 GSI[wielopunkt].Posiadam instalację II generacji,z silnikiem krokowym, sterownikiem AL 700,reduktor Tomasetto 100 HP Asterik.Problem polega na tym,że podczas automatycznego przełączania,z benzyny na gaz,silnik gaśnie, po powtórnym uruchomieniu,i przełączeniu na LPG,już nie gaśnie,i normalnie pracuje.Dzieje się tak,tylko...
mam astrę 1,6 wielopukt 2002 r.mój problem polega na tym że strzela w kolektor ssacy,ale tylko jak jadę powiedzmy 60 km na godz.i gwałtownie chcę przyspieszyć.byłem już na regulacji gazu,wymieniłem świece,przewody i dalej to samo.macie jakieś pomysły?gaz to reduktor brc tecno,sterownik gazu bingo s
punkt wielopunkt monowtrysk wielopunkt polonez wielopunkt
rozebrać quantum airbag crash nawigacja widzieć satelit
electrolux ewt1066edw diagbox akumulator
Nieregularne stuki w silniku – diagnostyka, objawy, typowe usterki VW, Toyota, Subaru, PureTech Przykłady układów scalonych PWM do przetwornic DC-DC z wbudowanym startupem: TI, ADI, ST, Power Integrations