Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
To trzeba sprawdzić czy w ogóle iskra występuje. Przyczyn może być kilka. Świece, przewody WN, kopułka/palec rozdzielacza, cewka WN, moduł zapłonowy, przewody od impulsatora, zasilanie w instalacji elektrycznej. Masz w nim zamontowaną dyszę z elektrozaworem? Niektóre modele modułów zapłonowych miały problem z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy.
Przyczyną może być zbierająca się wilgoć. Wymień aparat na nowy, jakiś czas pojeździsz. Tylko nie na taki od Tico, to nie jest to samo.
jest ok. chociaz to nie jest kopułka z tego aparatu zaplonowego ale do tej pory przez tyle tys kilometrow bylo ok a teraz naraz sa klopoty z zapaleniem i ta wilgoc
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
Możliwe przyczyny : 1 Kabel cewka-kopułka 2. Wewnątrz kopułki jest ruchomy styk zwany węgielkiem-czy aby jest? 3.Czasami nowy palec ma przebicie do masy - podmień 4.Wilgoć w kopułce 5.Uszkodzony układ zmiany konta wyprzedzenia zapłonu
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? I po co ty cokolwiek piszesz to tego nie wiem?
Palec(w środku popękany, zielony.) Kopułka( zielony nalot) Do wymiany w pierwszej kolejności. Auto więcej stoi niż jeździ i stoi na dworze dlatego obstawiam wilgoć bo rosa się pojawi do 10-11 wyschnie i zapali od strzała i cały dzień można jeździć
pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
Na razie przyniosłem cały aparat zapłonowy z kopułką do domu żeby cała wilgoć z niego zniknęła i może to przyniesie jakiś rezultat. Pewnie i tak czeka mnie kupno nowego aparatu.
Powymieniałem wszystko dzisiaj z własnej inwencji....tak mnie naszło... kopułka + palec rozdzielacza+świece... Nic nie błyska w ciemnościach więc przewody odpadają... Zobaczę co będzie rano ...z tym że wewnątrz gum na przewodach znalazłem w ciorty wody..... albo wilgoć tak szaleje albo już nie wiem... osuszyłem i podpiołem... zobaczymy. Mam pytanko...
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować...
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara. Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje. Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej. Jest to dla mnie nie do uwierzenia ale teraz to...
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem...
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Sprawdź układ wysokiego napięcia, czyli palec i kopułkę rozdzielacza, przewody wysokiego napięcia, świece zapłonowe.
Pomiar ciśnienia cylindrów, do sprawdzenia słupki kopułki aparatu zapłonowego - są aluminiowe, w zestawieniu z mosiężnymi czy miedzianymi stykami przewodów szybko korodują pod wpływem wilgoci.
Mam od pewnego czasu problem z zapaleniem ibizy 1.0 silnik benzyna + gaz. Przeczyściłem świece, naładowałem akumlator bo myślałem że jest już słaby bo ma już 5 lat ale jest ok. Nie może mi odpalić za pierwszym razem. jak juz sie uda przełańcza mi na gaz i gaśnie. Nie wiem dlaczego. Na benzynie jest ok. co może być tego powodem? Garażuje go w blaszaku,...
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza, jeżeli jest to drobny papier ścierny,...
Pompę i jej wydajność powinieneś sprawdzić (min. 0,7 bar - gdzieś o tym pisałem), ale skoro odpala, to myślę, że jest ok. Następna sprawa to aparat zapłonowy. Odkręć te dwie śrubki i zobacz do kopułki, bo tam często, gęsto zbiera się wilgoć i nie tylko. Sprawdż/wyczyść kopułkę i zobaczymy co dalej. Co do modułu, to ja już nie mierzę, tylko podstawiam...
Masz rację ze w dzisiejszych czasach zapominamy o tak zwanych "pierdołach". Warto też sprawdzić stan palca i kopułki oraz czy nie ma w niej wilgoci bo wtedy następuje przebicie.
Tipo z modułem na aparacie zapłonowym. Faktycznie kopułka była czyszczona papierem ściernym. Problem narastał razem ze zwiększeniem się wilgoci w powietrzu. Jednak nadal delikatnie przerywał w niedziele kiedy było ciepło i przejechałem ponad 200km. Dzisiaj rano normalnie dojechałem do pracy, chociaż auto wydaje się być słabsze. Dzieje się to i na LPG...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
Co w/g Ciebie znaczy "mechanicznie niezniszczalne"? Jak pisałem mój dziadek ma takie Polo 6N z 1994 roku z przebiegiem coś koło 240 tys. km. Wszystko co można było wymienić w zawieszeniu musiało zostać wymienione, wybite były wszystkie połączenia gumowo-metalowe i wszystkie amortyzatory do wymiany (z przodu nie są klasyczne McPhersony, można je rozebrać...
wilgoć kopułka kopułka zapłonowy wilgoć zapłonowy
transformator 3x230 wymiana samsung świetlówki dobra serwisant lodówka
odpowietrzanie klimatyzacji odpowietrzanie klimatyzacji
Zasilanie lamp sodowych LPS i HPS - prąd i napięcie Skracanie przewodu grzewczego - czy to możliwe?