pewnie śnieg stopniał i się nalało do aparatu zapłonowego, zdejm kopułkę i wysusz
chodzi mi o kopułkę
Była pęknięta kopułka aparatu zapłonowego, łapała wilgoć i auto nie odpalalo.
To trzeba sprawdzić czy w ogóle iskra występuje. Przyczyn może być kilka. Świece, przewody WN, kopułka/palec rozdzielacza, cewka WN, moduł zapłonowy, przewody od impulsatora, zasilanie w instalacji elektrycznej. Masz w nim zamontowaną dyszę z elektrozaworem? Niektóre modele modułów zapłonowych miały problem z wnikaniem wilgoci do wnętrza obudowy.
sprawdź układ zapłonowy... może dostaje Ci się wilgoć np. do kopułki aparatu zapłonowego... czy nie zauważyłeś np. słabszej formy auta w pochmurne i wilgotne dni?? czy dzieje się to zawsze niezależnie od pogody? I po co ty cokolwiek piszesz to tego nie wiem?
Tak, zwykły spray silikonowy będzie dobry. Koszt opakowania to dosłownie kilka złotych. To praktycznie jest to samo, co drogie dedykowane "specjalne" środki do zabezpieczania kabli zapłonowych. Po oczyszczeniu miejsc montażu trzeba obficie spryskać same kable, "fajki", kopułkę i wszystkie widoczne elementy. Środek, który dostanie się do wnętrza fajki,...
Wyszorowałem kopułkę starą oryginalną i nową firmy krzak. Auto hula na obydwu jak nowe. Pewnie za tydzień znowu zaśniedzieją styki w kopułce i problem powróci. Dlaczego tak się dzieje, dlaczego tyle wilgoci dostaje się do wnętrza kopułki? Może ktoś ma odpowiedź skąd ta przyczyna.
Na razie przyniosłem cały aparat zapłonowy z kopułką do domu żeby cała wilgoć z niego zniknęła i może to przyniesie jakiś rezultat. Pewnie i tak czeka mnie kupno nowego aparatu.
Sprawdz czy nie ma wilgoci w aparacie zapłonowym w tak zwanej kopułce. Wysusz dobrze przewody zapłonowe
Sprawdź stan kopułki zapłonowej i palca. o tej porze roku potrafi być tam pełno wilgoci. Często padają również moduły zapłonowe w aparacie.
Podpowiedź, bardzo proszę; - układ zasilania, ciśnienie paliwa,wydajność wtryskiwaczy, zacząć od filtra. - układ zapłonowy, świeczki, kable, kopułka, czystość -może nie lubi wilgoci. - styki, kostka stacyjki, moduł sterowania cewki zapłonowej, czujnik hala w aparacie zapłonowym, wtyk zasilania wtryskiwaczy. Po odłączeniu przepływomierza silnik ma pracować...
Sprawa wilgoci nasuwa jeden wniosek-układ zapłonowy,strona wtórna. Od cewki,poprzez kopułkę i palec do kabli WN.
Sprawdź układ wysokiego napięcia, czyli palec i kopułkę rozdzielacza, przewody wysokiego napięcia, świece zapłonowe.
Masz rację ze w dzisiejszych czasach zapominamy o tak zwanych "pierdołach". Warto też sprawdzić stan palca i kopułki oraz czy nie ma w niej wilgoci bo wtedy następuje przebicie.
Pomiar ciśnienia cylindrów, do sprawdzenia słupki kopułki aparatu zapłonowego - są aluminiowe, w zestawieniu z mosiężnymi czy miedzianymi stykami przewodów szybko korodują pod wpływem wilgoci.
Witam Mam golfa III 1.8 90KM. Samochód czasami przy dodawaniu gazu dławi się/szarpie i za chwile dopiero przyśpiesza. Przy hamowaniu lub wciśnięciu sprzęgła co jakiś czas obroty spadają tak nisko że ledwo zipie, nie ma reguły na to kiedy zacznie się tak dziać. Może się psuć przez tydzień a później drugi tydzień jeździć bez problemu :| Drugi problem...
spryskaj przewody,fajki,kopułkę sprayem wd40.Pomaga w sprawie wilgoci ,przetestowane co prawda w motocyklu ale w bardzo ciężkich warunkach-rajdy enduro.Woda i błoto cały czas .
Wilgoć szczególnie ma wpływ na układ wn . Skoro jesteś pewny kabli (ja nie) to pozostała ci kopułka palec rozdzielacza, cewka zapłonowa, świece.
Możliwe przyczyny : 1 Kabel cewka-kopułka 2. Wewnątrz kopułki jest ruchomy styk zwany węgielkiem-czy aby jest? 3.Czasami nowy palec ma przebicie do masy - podmień 4.Wilgoć w kopułce 5.Uszkodzony układ zmiany konta wyprzedzenia zapłonu
Pompę i jej wydajność powinieneś sprawdzić (min. 0,7 bar - gdzieś o tym pisałem), ale skoro odpala, to myślę, że jest ok. Następna sprawa to aparat zapłonowy. Odkręć te dwie śrubki i zobacz do kopułki, bo tam często, gęsto zbiera się wilgoć i nie tylko. Sprawdż/wyczyść kopułkę i zobaczymy co dalej. Co do modułu, to ja już nie mierzę, tylko podstawiam...
Mam od pewnego czasu problem z zapaleniem ibizy 1.0 silnik benzyna + gaz. Przeczyściłem świece, naładowałem akumlator bo myślałem że jest już słaby bo ma już 5 lat ale jest ok. Nie może mi odpalić za pierwszym razem. jak juz sie uda przełańcza mi na gaz i gaśnie. Nie wiem dlaczego. Na benzynie jest ok. co może być tego powodem? Garażuje go w blaszaku,...
Sprawdziłbym okolice aparatu zapłonowego,może się dostawać wilgoć po kilkudniowym postoju, odkręć po kilku dniach wtedy kiedy nie jeździsz kopułkę z aparatu zapłonowego, przetrzyj od środka delikatnie suchą szmatką, nie zaszkodzi po odkręceniu sprawdzić czy nie ma nagaru w środku kopułki,i na palcu rozdzielacza, jeżeli jest to drobny papier ścierny,...
Witaj. Sprawdz: -świece, może już czas je zmienić, napisz ile na nich przejechałeś, czy nie są okopcone i wilgotne. -kable wn, jak na kablach masz takie metalowe osłonki to je ściągnij i zobacz jak będzie chodzić czy nie ma tam przebicia,(ja psikłem spryskiwaczem do kwiatków i zwykłą wodą, w ciemności przeskakiwały iskry) jak to nie pomoże to: - aparat...
witam! jesli to krutkie szarpania to problem w układzie zajłonowym.Jeżeli jest układ elektroniczny 1.zacznij od cewki indukcyjnej w aparacie zapłonowym(przeciera się izolacja wew. cewki, połączenie kabel.ziel.biał. z cewką)2.moduł zapłonowy (bez oscyloskopu będzie ciężko).Powodzenia! Dodano po 4 to jeszcze ja, zapomniałem o kablach zapłonowych sprawdz...
LRY dar , zainteresuj się stanem izolacji układu zapłonowego szczególnie WN. Osłabiona izolacja, trochę wilgoci i kłopoty z rozruchem. W ciemności na zapalonym silniku (zimnym) rozpylaczem zroś wodą: cewkę zapłonową, aparat zapłonowy, przewody WN i świece. Tam gdzie jest osłabiona izolacja będzie się jarzyć lub skakać będą iskry. Co z tym zrobić chyba...
Palec(w środku popękany, zielony.) Kopułka( zielony nalot) Do wymiany w pierwszej kolejności. Auto więcej stoi niż jeździ i stoi na dworze dlatego obstawiam wilgoć bo rosa się pojawi do 10-11 wyschnie i zapali od strzała i cały dzień można jeździć
czyli paliwo prawdopodobnie jest ok... jak masz możliwość to podmień cewkę zapłonową, prawdopodobnie jest na 3 piny, często siadały, sprawdź kostkę czy nie jest skorodowana. i jeszcze jedno, kolejność zapłonu musi być prawidłowa. można sprawdzić też kopułkę, palec rozdzielacza i same kable. teraz dużo samochodów z tym przyjeżdża ze względu na wilgoć.
Witam, Kupiłem nową oryginalną cewkę do monotronica Bosch. Chciałbym ją założyć, ale okazało się, że kopułki izolacyjne nad stykami są o ok. 10mm wyższe niż wcześniejsze. To sprawia, że nasadki gumowe kabli, które powinny zabezpieczać przed dostaniem się wilgoci, nie spełniają swojego zadania (nie dolegają do podstawy kopułek). Czy ktoś może mi poradzić,...
Po pierwsze to zajrzałbym do kopułki czy jest czysta, sprawdził kondensator, kable WN, oraz świece zapłonowe. Najprościej spróbować odpalać w ciemnościach, jeden kręci a drugi patrzy pod maskę czy dyskoteki nie ma na kablach. Zima była naloty się mogły porobić, teraz deszcze wilgoć, i się maszyna mści....
Tipo z modułem na aparacie zapłonowym. Faktycznie kopułka była czyszczona papierem ściernym. Problem narastał razem ze zwiększeniem się wilgoci w powietrzu. Jednak nadal delikatnie przerywał w niedziele kiedy było ciepło i przejechałem ponad 200km. Dzisiaj rano normalnie dojechałem do pracy, chociaż auto wydaje się być słabsze. Dzieje się to i na LPG...
Dokładnie jak przedmówca powiedział.Palec żeście sprawdzali na ciagłość (czyli czy opornik w palcu jest sprawny),a sytuacja jest taka ze palec ma przebicie do ośki aparatu.Kopułka-no może,ale by było widać wyraźny slad ścieżki prądowej od styku weglowego,do podstawy kopułki,no chyba że w kopułce jest multum wilgoci. Jeszcze bym sprawdził jak iskra jest...
Witam. Może faktycznie masz coś z układem zapłonowym. Jeśli masz uszkodzone przewody zapłonowe, to może być właśnie taki podobny efekt. Ale może być tym bardziej uszkodzona cewka, która dostaje wilgoci i ma przebicia. Posprawdzaj przewody (na zapalonym silniku popsikaj jakimś zraszaczem i zobacz, czy iskrzą - to taki najprostszy sposób). Gdy nie chce...
Miewałem również gubienie zapłonów, suszyłem kopułkę, sklejałem na silikon, bo wilgoć była. Ostatnio jak wysuszyłem, to dolutowałem do palca kawałek blaszki, która wydłużyła palec o jakieś 3mm, bo według mnie to za duży odstęp był. Kupiłem wcześniej nowy palec i też był taki duży odstęp. Nie wiem dlaczego taki duży robią, ale odpukać ze 2 tygodnie na...
Witam mam problem z moją meganką silnik E7J na gazie szarpie i czesto dławi sie i gasnie szczególnie wtedy kiedy jest duza wilgoć. Obroty na luzie czesto pływają, przy czym przed założeniem instalacji był również problem przy duzej wilgotności powietrza nie dało rady zapalic krecilem az akumulator padł. A następnego dnia jak było sucho za pierwszym...
Witajcie.. no i umarl kadett.. kreci kreci i nic [wydaje czasem taki jakby "zdlawiony" odglos jakby mial chec zapalic ;\ a czasem w takt krecenia rozrusznika slychac dosc szybkie "trykanie" gdzies z okolic kopulki, aparatu.. nie wiem nie ma kto nasluchiwac ;) palec, kopulka przeczyszczone, swiece, kable, akumulator OK,paliwo pompa itp tez OK, na bank...
Witam ponownie, wczoraj dokonałem mając chwile zdjęcia całości oprzyrządowania i wyjęcia kopułki zapłonowej i palca rozdzielacza - pęknięć nie stwierdzono, natomiast bez względnie kopułka wymagała dokręcenia i wyczyszczenia - wilgoć w środku i dwie śrubki dość luźne. Na palcu stwierdzono konieczny do wyczyszczenia nalot, delikatnie przeszlifowano papierem...
Witam. Mam czasami problem z uruchomieniem mojego polo 86C 1,3i 1990r. 75KM. Objawy są takie, jakby nie było iskry na którymś z cylindrów, problem z odpaleniem, a jak już odpali to strasznie szarpie. Przejadę ok. 500m i jest wszystko ok. Nie dzieje się to zawsze lecz tylko jak jest bardziej wilgotno na dworze (tak mi się wydaje). Wymieniłem kopułkę...
Witam. Mam problem Z Seatem Ibizą 021A, rocznik 1989, silnik 903 ccm konstrukcji Fiata, jest też inst. LPG. Mianowicie: jeżdżę nim cały dzień, zostawię wieczorem, rano nie odpala. Zauważyłem, że dzieje się tak, gdy pada deszcz albo przy dużej wilgotności powietrza. Czyli wnioskuję, że coś jest zawilgłe... Wymieniłem palec, kopułkę, cewkę zapłonową,...
Od czego by tu zacząć. Eh od pewnego czasu mam problem z ładowaniem w samochodzie - chodzi o VW polo 1.0 w gazie . W trakcie jazdy na światłach w wilgotności przede wszystkim ( deszcz lub poranna rosa ) w pewnych momentach następuje rozładowanie akumulatora a co za tym idzie samochód gaśnie bo nie jest także dostarczany gaz itd . Akumulator jest dobry...
Co w/g Ciebie znaczy "mechanicznie niezniszczalne"? Jak pisałem mój dziadek ma takie Polo 6N z 1994 roku z przebiegiem coś koło 240 tys. km. Wszystko co można było wymienić w zawieszeniu musiało zostać wymienione, wybite były wszystkie połączenia gumowo-metalowe i wszystkie amortyzatory do wymiany (z przodu nie są klasyczne McPhersony, można je rozebrać...
Równe 1, ale 1,2 też się mieści w normie, i nie przez 5 min tylko po tym czasie ma być minimum pół bara. Możesz też testowo założyć kawałek przezroczystego przewodu na powrocie żeby poobserwować czy powietrza nie pompuje. Drodzy panowie wreszcie porobiłem konkretne testy i mogę powiedzieć coś więcej. Jest to dla mnie nie do uwierzenia ale teraz to...
pawli52 , problem polega na tym, że pod wpływem wilgoci wydzielającej się na przewodach WN, kopułce, osłonach na świecach i na samej porcelanie świec spada oporność izolacji całego układu. Ze spadkiem izolacji wzrasta prąd upływu i maleje napięcie. Czasem spadek napięcia jest tak duży, że napięcie na elektrodach świecy jest za niskie, aby w warunkach...
Cześć panowie mam nadzieje że mnie na coś nakierujecie bo mi już uszami wychodzi. Problem dotyczy samochodu AUDI 80 2.0 8V ABT na moowtrysku z LPG auto posiada fabryczny autoalarm. Problem pojawia się w zimie przy dużej wilgoci i niskiej temperaturze, samochód gaśnie i nie chce odpalić niema znaczenia czy jadę na benzynie czy na gazie auto podczas jazdy...
Witam, w skrócie ... Posiadam Opla Vectrę A 1.6 czysta benzyna 1990 rok. Auto posiadam już 7 lat, w lipcu wymienione zostało: uszczelka pod głowicą, rozrząd, świece, kable WN, aparat zapłonowy, olej, płyn chłodniczy, kilka wężyków które były już zużyte. Około tydzień temu pojawił się problem... Auto zaczęło się dusić i przerywać. Wywołałem błędy : sonda...
NIE ma prawa.. ale na wszelki wypaadek zaznacz sobie markerem pozycje wyjecia tej kopulki, zebys tak samo wlozyl.. nie przekrec czasami aparatem zaplonowym, bo zminisz zaplon. Jak masz gaz, to sie przyzwyczaj, ze kopulka musi byc czysciutka i suchutka..
Mozliwe ze przyczyna jest wilgoc i dlo o sobie znac aparatura zaplonowa czyli kable WN, kopulka itp.
A ja wlasnie zrobilem pewne proby z aparetem zaplonowym w jednym z autek. I jest tak: 1. Stan poczatkowy - wszystko oki. 2. zmiejszylem przerwe miedzy palce a stykami (nadlalem cyna i oszlifowalem). Efekt - jest oki. Ale..... przejazdzka... i gorzej.. Woda skrapla sie na palcu i wewnatrz kopulki (pewnm dlatego, ze wyjechalo z cieplego garazu). Mala...
wilgoć kopułka kopułka zapłonowy wilgoć zapłonowy
radio głośny cichy głośny kolumny aktywne klipsch opony mondeo
pilot bramy zasięg krups automatyczna konserwacja
Pasek napędu tacki w Panasonic DVD-S49: wymiana i konserwacja Ford Escort 1.4 1991 - Maksymalnie 2000 obrotów