Możesz kolego, tak jakoś po ludzku to opisać? Czyli że pneumat jest najlepszy a klucz i tak trzeba mieć ten co wchodzi do wonobieżki i na niego nasadke (w mercedesie 17) pistolet na maksa w lewo.Ręcznie można też trzeba mieć ten klucz co wchodzi do wolnobieżki jest on przelotowy do środka splajna 10 ,jak kto woli imbus 12 kątny (nie torx) 17 klucz...
Jak by był sprawny to by było ładowanie alternator trzeba rozebrać i posprawdzać stojan wirnik i regulator? Obstawiałbym regulator uszkodzony. A co robi ten kabelek masowy odcięty z instalacji?
Do obudowy nie powinieneś mieć żadnego przejścia. Też tak myślę, z drugiej strony przy normalnych instalacjach przyjmowało się że izolacja jest sprawna gdy spełniała warunek 2kOhm na Volt (dla 250V >0,5MOhm, dla 500V >1MOhm). Więc tu niby też spełnia warunek. Alternator do wyjęcia , trzeba go rozebrać i zweryfikowac co padło. Bez doświadczenia to kiepsko...
gruby kabel to + z akumulatora a 2 żyły to kontrolka ładowania i obrotomierz jeśli się nie mylę to w tym altku regulator jest wewnątrz i niestety bez wymontowania altka nic nie zdziałasz jeśli uda ci się rozebrać to sprawdź czy nie ma przerwy na wirniku ja tak miałem przy swoim altku w passacie tdi przecież pisze że jest w niemczech co mu to da że...
Czyli są trzy przewody .Po zdjęciu przewodu żółtego z śruby ,możesz określić z czym połączona jest śruba?. Czy jest odizolowana,czy połączona,przykładowo z zaciskiem gdzie podłączony jest przewód czerwony(to możesz sprawdzić miernikiem,ustawionym na Ω,lecz wstępnie odłącz zasilanie alternatora czyli +.Sprawdź na zapalonym silniku jakie jest napięcie...
Cześć! Żeby stwierdzić jaki jest powód uszkodzenia alternatora to trzeba go rozebrać i po sprawdzeniu i ustaleniu uszkodzonych części można wydać opinię. Należy sprawdzić diody ,stan uzwojenia /czy nie jest spalone-zwarte/ wirnik czy nie ma przerwy, sprawdzić regulator. Sprawdzić łożyska. W samochodzie przewody, masę, klemy. Alternator można uszkodzić...
Ale te pazurki powodują sinusoidalny rozkład indukcji i dlatedo one mają sinusoidalny kształt i DLATEGO alternatory mają taką a nie inną sprawność, pomniewszy że pracują w nasyceniu. Proponuje rozebrać wirnik i zamiast cewki wzbudzenia włożyć magnesy z głośników może jak zdobędziesz neodymowe. Nie można od tak sobie zmieniać parametrów uzwojenia, przez...
Rozumiem o co i Ci chodzi choć metoda sprawdzania co najmniej dziwna, po pierwsze miernikiem (na zapalonym silniku, przy zapalonych swiatłach) zmierz na wolnych obrotach , oraz dodając gazu np. do 3 tysięcy.( powinno byc około-w zależności od stanu alternatora) 14.00 v ładowania. Jeśli jest 13.00 to mało a jeszcze mniej to lipa. Jeśli przy przegazowaniu...
Myślę że kolega powinien sprawdzić najpierw czy wirnik alternatora nie ma zwarcia, oraz sprawdzić diody wzbudzenia w alternatorze. Jeśli chodzi o wirnik to po prostu na zacisk "DF (67)" podać + przez amperomierz. Prąd zmierzony powinien nie przekraczać jakichś 3A o ile dobrze pamiętam. Dla sprawdzania diod wzbudzenia trzeba już rozebrać alternator i...
Trzeba rozebrać alternator i dostać się do mostka. Jak rozbierzesz alternator sprawdź na wszelki wypadek uzwojenie wirnika.
Chciałeś wymienić pierścienie ślizgowe? Czy chciałeś dostać się do uzwojenia lub wymienić oś wirnika?
Rozbierz i sprawdź prostownikiem przejście na wirniku.
Regulator lub wirnik. Tak 50 na 50. Nie rozbierzesz, pomierzysz, to się nie dowiesz.
Falowanie zależy tylko od regulatora ( jest to jeden z wielu objawów uszkodzen jego) Jesli bedziesz wyjmował alternator a mysle ze bedzie tam Bosch 45A 12V to sprawdz czy nie ma za głebokich rowów pierścień slizgowy jesli samochód ma powyzej 80 tyś km to on jest do toczenia przed założeniem nowego. Łozyska w tym przypadku też jesli po kreceniu reka...
Nie komutator tylko pierścienie ślizgowe. Zazwyczaj da się je wymienić. Mostek ma minimum 6 diod. Po 3 na blachę. Każda dioda jedną stroną dotyka swojej blachy a drugą uzwojenia. Jedna z blach jest podłączona do masy, druga do plusa - która jest która to zależy od tego czy blacha ma połączenie do katod czy do anod diod. Są 3 uzwojenia i jeden punkt...
Nie prościej rozebrać wirnik, i zamiast uzwojenia wzbudzenia dać magnes neodymowy pierścieniowy o odpowiedniej średnicy? NIe lepiej. Pozatym powinno to działać bo to silnik synchroniczny i to dobrze zaprojektowany. Na alliexpres są drivery bldc 120A .
Wirnik uszkodzony w czasie wymiany łożysk. Rozbierz i sprawdź.
Pasek ok. Napięcie ładowania też ok. Te chwilowe spadki napięcia to albo kiepski miernik i to po prostu zakłócenia, albo wirnik alternatora ociera o obudowę z powodu rozwalonych łożysk. Chyba nic nie poradzimy, trzeba oddać alternator do zakładu, albo kupić używany. Osobiście rozebrałbym go, wymienił łożyska, szczotki i regulator, sprawdził diody i...
Witam . Co do diagnozy przez mechanika to się zgadzam,miałem taki przypadek w Seicento. Natomiast co do kosztów to nie,jeżeli masz zamiar zajechać na złom,lub odpalić ,to zdejmij pasek wielorowkowy .Możesz zdjąć pasek ,popsikać do alternatora(od strony koła pasowego) WD lub podobny środek.Najlepiej byłoby go wyjąć i rozebrać,lecz jest to trochę zabawy...
Jeżeli masz stary wirnik sprawdź szerokość dystansu od przedniej pokrywy, a i czy był to wirnik z takiego samego alternatora.P Stary wirnik jeszcze mam tyle tylko ze do porowania musze rozebrac alternator :) Wirnik mial byc do tego alternatora (byl razem z lozyskiem), wygladal tak samo a nie przyszlo mi do glowy zeby sprawdzic czy co do milimetra wszytsko...
DFM to nie jest sterowanie alternatora a sygnał wyjściowy z alternatora który mówi o jego obciążeniu. Ten alternator powinien wzbudzić się sam. Na wirniku są przyklejone magnesy. Możesz go rozebrać to zobaczysz.
Musisz wyjąć ,rozebrać,zmierzyć diody w mostkach,sprawdzić czy przebicia nie ma na stojanie (jeśli jest ,to nie zawsze zmierzysz miernikiem,ale często widać przegrzaną izolację),pierścienie na wirniku nie mogą mieć nieaktywnych miejsc na obwodzie.Przyłóż też woltomierz pomiędzy alternator a akumulator i sprawdź ile tracisz na połączeniach. Mierz na...
Jesli dokrecasz ja na miejscu, bez wymontowania i rozebrania alternatora, to nigdy z tego nie wyjdziesz. Na miejscu nie ma w zasadzie mozliwosci dostatecznego unieruchomienia wirnika do wystarczajacego dokrecenia tej nakretki. Bez problemu unieruchomisz na czas dokręcania starym paskiem klinowym i kawałkiem rury stalowej.
Widzę, że alternator masz rozebrany. Sprawdź rezystancję izolacji uzwojenia wirnika, przyjrzyj się dobrze wyprowadzeniom tego uzwojenia w kierunku pierścieni ślizgowych.
Amperomierz i bezpieczniki a dopiero rozebrać alternator i sprawdzać diody. A jakby trzeba było go rozebrać to należałoby przy okazji sprawdzić stan tulejki komutatora i łożyska. tulejki komutatora??, chyba chodziło ci o pierścienie na wirniku
Koła pasowe takie same? Po rozebraniu sprawdzić czy gdzieś nie ma śladów tarcia na wirniku, łożyska są ok? Może przyczyna poza wymienioną przez kolegę 5150 jest mechaniczna? Napięcie ładowania wydaje się być dobre, zastanawia mnie ten obrotomierz, opukaj go jak nie to wymontuj i obróć "do góry nogami". wskazówka powinna wrócić na zero, nie odłączaj...
mysle że masz uszkodzoną diode wzbudzenia lub prądową czasem wirnik aby to sprawdzic trzeba rozebrac alternator i sprawdzic
A może przetarte pierścienie na wirniku alternatora. Ja bym wymontował alternator rozebrał pomierzył przejścia i diody prostownicze.
Ok regulator do wymiany ale sprawdź jeszcze po rozebraniu alternatora ślizgi na wirniku czy czasem nie są wytarte. Proponuje w nowym regulatorze nieco z piłować(zrobić fazy) krawędzie szczotek .
Trzeba rozebrać alternator, odlutować mostek diodowy od stojana, sprawdzić wszystkie diody żarówką 21W, pomiar miernikiem jest niewiarygodny, sprawdzić uzwojenia stojana i wirnika, ma być przejście i brak zwarcia do masy. Do sprawdzenia klasycznego regulatora napięcia potrzebny jest regulowany zasilacz, do takiego jak Twój specjalny sprzęt diagnostyczny
Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jaka powinna być rezystancja wirnika w alternatorze hitachi(alternator od astry 1 z silnikiem isuzu),w książce sam napraw jest podana rezystancja wirnika alternatora bosch;3.4ohma (stojana 0,1ohma),alternatora delco remy ,wirnik 0,21,stojan 0,14, a dla hitachi są tylko kreseczki ,czy to jakaś tajemnica czy coś?,dla...
Rozbierz dynamo rowerowe to będziesz miał odpowiedź.
Alternator zregenerowany (nowe łożyska, komutator, regulator). Po kilkudziesięciu kilometrach przepala się drut wirnika przy komutatorze. Jak rozebrałem go za pierwszym razem, to upalone były obydwa druty. Diody sprawdzone. Alternator ma ładowanie 14,2 - 14,5 do momentu kiedy nie padnie. Czy winny może być sam wirnik czy może sam akumulator lub instalacja...
Można przewinąć alternator, ale przy tak małych obrotach będziesz miał bardzo małą moc. Musisz proporcjonalnie do mniejszej ilości obrotów zwiekszyć ilość zwoi w żłobku i zmniejszyć przekrój drutu. Sposób łączenia cewek może pozostać bez zmian. Wirnik należy rozebrać i w miejsce uzwojeń dopasować jakiś neodymowy magnes pierścieniowy, lub dorobić nowy...
a co do szczeliny to wydaje mi się, że jest ok, ale nie jestem elektrykiem i szczerze powiedziawszy nie wiem jak być powinna. Może to być przyczyną hałasu alternatora? jak go rozbiorę to się okaże co tam w nim piszczy... przy przekręcaniu wirnika łożyska słychać na pewno, ale hałas pracującego alternatora jest naprawdę głośny więc być może jest coś...
Sprawdzi uzwojenie gwiazdy 3 fazowe czy nie ma zwarć do stojanu potem diody prostownicze nie obejdzie się bez wyciągnięcia alternatora oraz jego rozebrania na stole , przy okazji sprawdzi wirnik czy też zwarcia nie ma do masy.
Podmień regulator a jeśli nic nie pomoże, rozbierz alternator i sprawdź czy uzwojenie wirnika jest dobrze połączone z pierścieniami. Miałem kiedyś taki problem, niby kontrolka gasła a ładowania nie było- urwało się uzwojenie wirnika przy samym pierścieniu. Potem mechanik mi to naprawiał a po tyg problem wrócił, więc wziąłem alternator w swoje ręce.
kiedys sie spotkalem iz w alternatorze sa takie łozyska na ktorych chodza szczotki sa na nie nawiniete zwoje miedzi i one sie wyrabiaja po pewnym czasie moze to jest przyczyna.te lozyska jesli sie rozbierze cały alternator i wyjmie wirnik sa one na tym krotszym koncu tego precika i one moga byc juz wytarte i dlatego tak moze sie dziac
Witaj, prawdopodobnie szczotki w alternatorze , lub wytarte segmenty komutatora na wirniku. Ja tak miałem w VW golf 3 1,6 Świeciła kontrolka , po rozebraniu zobaczyłem że segment na wirniku jest pęknięty i nie było ładowania. Sprawdź to. Regulator raczej nie .
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Przytarcie o którym piszesz jest początkiem końca tego alternatora .W tych autkach do alternatora dostaje się wilgoć (w dolnej części) co powoduje korozję a następnie wybrzuszenie stojanu(przy okazji pęka obudowa),w efekcie ten zaczyna dotykać wirnika ,z czego temperatura , co z kolei uszkadza uzwojenie stojanu.W związku z tym alternator trzeba rozebrać...
Wirnik na "przejscie" czy może przerwe/zwarcie? Jak już miałeś rozebrane trzeba było posprawdzać jeszcze diody prostownika głównego i wzbudzenia. Regulator ma zacisk D+ (lampka) ?
Witam Problem polega na tym, że kontrolka od alternatora gaśnie a ładowania nie ma. Rozebrałem alternator, sprawdziłem mostek prostowniczy, uzwojenie, wirnik, wszystko dobre. Przekonany, że regulator padł, kupiłem nowy i to samo. Sprawdziłem ładowanie przy samym alternatorze, też nie było ładowania. Zastanawia mnie jedna rzecz, w kostce od alternatora...
I tak problem się powtarza, tzn rozebrałem cały alternator, przetoczyłem pierścienie na wirniku kupiłem nowy szczotkotrzymacz z regulatorem napięcia i nowe łożyska. Wydałem 50 zł i nic to nie dało. Pomierzyłem napięcia, na aku było 13,75v a gdy dodałem gazu to spadało do nawet 7V, co to może oznaczać, może to nie wina alternatora? Za pomoc daję nagrodę...
kolego w tych alternatorach uszkadzają sie wirniki tzn. jest wada mocowania uzwojenia wirnika z biegiem czasu tworzy sie tam luz i zaczyna się ruszać urywając przewody od pierścienia Dodano po 2 a w tych modelach lampka świeci nawet jak niema szczotek lub jest przerwa na wirniku [taki układ]
Do Wojtek. Jak silnik pierścieniowy wzbudzisz, to masz prądnicę bez przerabiania. Ja buduję prądnicę też dla rozrywki.Teraz będzie ważyć ok. 20 kg - ale tylko jeden parametr będzie w niej wyeksponwany (wykorzystany na MAXa) - tj Φ wirnika. Nie znam możliwości Twojej lokalizacji - podaj Q = przepływu i h - dla ciekawości. Regulator mechaniczny (nie...
zwracam się do was z zapytaniem,ponieważ rozebrałem alternator "Iskra" wyciągnąłem z niego wirnik przedstawiony na obrazku: http://obrazki.elektroda.pl/2271979900_1... Chciałbym uzyskać następujące informacje: -Czy wirnik alternatora na łożyskach pod którym znajduje się magnes neodymowy- "ruszy" bez twornika ? -Czy uzyskałbym taki efekt -...
Nie ma żadnej śruby tam gdzie włożyłeś torxa to oś wirnika. Kur..a to powinienem był kręcić w przeciwną stronę, czyli dokręcałem :oops: . ---------------------------------- Zrobione :). Niestety nie chciało mi się ciąć kółka więc postanowiłem rozebrać alterek. Złapałem w imadło wirnik i odkręciłem kółko. Gdybym wcześniej wiedział, że to jest oś a nie...
Prądnica jest -ta tak-trudniejsza do naprawy niż alternator.Jak jeszcze były szeroko eksploatowane pojazdy z prądnicą,użytkownicy popełniali jeden karygodny błąd-wymieniali szczotki,a nie dotykali nawet komutatora. Musi być pprzetoczony,musi byc zapolerowany,musi być wycięta izolacja międzywicinkowa. No i wykryć zwarcie w wirniku,to też nie omomierz...
Wczoraj wymieniłem trzy diody mocowe chociaż tylko dwie były padnięte dzisiaj założyłem alternator pomiar miernikiem - napięcie 14,3V na małych obrotach na światłach i z ogrzewaną szybą też dobrze ale na stojanie po dwóch minutach pracy trudno utrzymać dłoń .Przy rozebranym alternatorze mierzyłem stojan i wirnik do masy i wszystko dobrze.Poza tym nie...
rozebrać wirnik alternator rozebrać wirnik alternator
przeglądarka telewizor artur stereo schemat dobór transformator
elektryczne wspomaganie kierownicy elektryczne wspomaganie kierownicy
Gigabyte GeForce GTX 1660 SUPER OC 6GB GDDR6 – specyfikacja, wydajność, chłodzenie WINDFORCE Van Hool – lokalizacja skrzynki bezpieczników w autobusie, modele TX, TDX, EX, A300, A330