W tych Valeo lecą tylko wirniki. Nie naprawiaj bo nigdy nie naprawisz. Nówka sztuka wirnik 120 zł - i zapominasz o problemie.
Da się ten alternator jakoś naprawić czy trzeba szukać drugiego? Raczej szukaj drugiego. Pod stojanem robi się korozja, która zgniata stojan, a ten włazi na wirnik.
Dziękuje za poradę, ale Ja nie twierdzę, że firma naprawiła nieprawidłowo alternator, tylko że naprawiła nieprawidłowo , poprzez niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. Przed wysłaniem takiej wiadomości proponuję poświęcić chwilę na zastanowienie się nad jej treścią. Przykro mi, ale to jest wypowiedź wewnętrznie...
W książce napraw fiata 125p są dwa typy alternatorów: starszy z 6 diodami w alternatorze i nowszy z 9 diodami . W obydwu jest mechaniczny regulator i w starszym zacisk 15 regulatora idzie przez stacyjkę na plus akumulatora, a w nowszym idzie na wyprowadzenie dodatkowych trzech diodek z alternatora. Zacisk 67 w obydwu typach idzie przez szczotkę na wirnik.
Witam szukałem wszędzie ale nie znalazłem jaka powinna być rezystancja wirnika w alternatorze hitachi(alternator od astry 1 z silnikiem isuzu),w książce sam napraw jest podana rezystancja wirnika alternatora bosch;3.4ohma (stojana 0,1ohma),alternatora delco remy ,wirnik 0,21,stojan 0,14, a dla hitachi są tylko kreseczki ,czy to jakaś tajemnica czy coś?,dla...
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
Naprawić musisz alternator koniecznie. Usterki to -szczotki lub komutator wirnika lub regulator nap. ewentualnie radiator(diody)
Jeśli diody będą sprawne i wirnik to większość alternatorów które miałem okazje naprawiać to miały uszkodzone regulatory .
Sporo też alternatorów nie trzeba wzbudzać, mogą nawet mieć "0"rpm. Tu gra rolę regulator napięcia, wiem że renault/ czy peugeot kiedyś tak miało, a wejścia były określane jako "15"i"L" i to te podłączenie plus po zapłonie mieszał źe regulator miał pełny prąd i podał go na wynik mimo że stoi to magnetyzm na wirniku był spory i o tym pewnie (at)roznicowka...
Skoro wzięli pieniądze za naprawe to niech naprawią ten alternator jak należy.
Naprawione. Kolega grala1 mega pomógł. Źle po prostu mierzyłem. I dlatego tylko trzy diody sprawdzałem.
Naprawiłem alternator Bosch 0 124 325 046. Zostały w nim wymienione: wirnik oraz regulator napięcia. Został on sprawdzony nas stole probierczym, ładował prawidłowo. Po zamontowaniu w samochodzie kontrolka po uruchomieniu silnika świeci się ciągle, chociaż ładowanie akumulatora jest prawidłowe. Jak jest wygaszana kontrolka ładowania na desce rozdzielczej?
Nie bardzo wiem jak zakwalifikować to uszkodzenia, ale zdaje mi się że masz: Przerwę w obwodzie wzbudzenia (wirnik). Uszkodzenie diod wzbudzenia. Jeżeli przy alternatorze (na śrubie) nie masz takiego samego wskazania jak przy rozruszniku (gruby przewód) sprawdź przewody.
Kolego (at)andrzej20001 z stojana alternatora wychodzi 4 przewody- 2 + 2 wyjścia. Jak założyć 12 diodowy? Widziałeś ten alternator, lub naprawiłeś z 50 rocznie? quote="Rastko2015"]Łożysko od strony mostka siedziało dosyć twardo w obudowie[/quote nie rozbiera się go bez potrzeby, wirnik wyważony prima sort. Bardzo rzadko pada łożysko. Płytka arc6020...
witam prawdopodobnie masz wytarte ślizgi na wirniku jest to element wymienny przy odrobinie wprawy sam to naprawisz ,przy tej operacji niezapomnij wymienić szczotek lub całego regulatora
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
a ja w swoim combo isuzu 1,7 zrobilem przycisk na dogrzewanie świec i ręcznie ok 1-2 min podgrzewam silnik i chinski altek juz drugi rok słuzy ok kupiony z firmy wysyłkowej z kłodzka przypadkiem nie naprawiaj tego alternatora bo japońce wiedzą co robią naprawisz diody strzeli regulator napięcia potem stojan a na koncu wirnik i koszty wyjdą takie jak...
W sienie zepsuł się alternator, wizyta u mechanika i ... " naprawimy za 270 zł, bo jest pęknięty" , wizyta w drugim warsztacie i.... " naprawimy - do wymiany mostek prostowniczy, , wymiana panewek , szczotek, i wirnika , koszt 190zł" . teraz dylemat co jest zepsute i kto naciąga, bo co mogło zostać uszkodzone w wirniku?? Czy mogę sam wymienić ww. mostek...
Trochę za mało informacji na temat jaki to alternator jaki producent (Bosch, Valeo), jaka moc. Dodano po 9 Powiem ci że przy dzisiejszych cenach używanych altków też zaczołem je w ten sposób naprawiac. Ekonomia Trochę racji w tym jest jednak nigdy nie wiadomo co się kupuje i jak długo to jeszcze pochodzi. Często ludzie kupują drugi alternator nawet...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Witam W pierwszej kolejności sprawdź czy jest ładowanie.Jeżeli kontrola nie świeci to sprawdź dlaczego.Odłącz przewód od kontrolki przy alternatorze D+ i przyłóż na masę.Jak się zapali kontrolka ,to świadczy o uszkodzeniu regulatora lub przerwie na uzwojeniu wirnika ,krótkich szczotkach,zużytych pierścieniach ślizgowych na wirniku . Gdy nadal kontrolka...
Witam Chciałem naprawić alternator, i napotkałem problem. Podczas sprawdzania alternatora na stole zauważyłem że alternator wytwarza ogromne pole elektromagnetyczne. (Alternator był sprawdzany za pomocą wiertarki z kluczem do osi alternatora, miernikiem uniwersalnym i akumulatorem). Pole jest tak silne że przyciąga klucz co jest w wiertarce. Oczywiście...
Zepsułeś wirnik. A w zasadzie to go naprawiłeś ale dla 12V altka. Teraz wiadomo dlaczego był spalony. Jak zrobisz go na 24V to powinno działać, rezystancja chyba 9ohm. Ktoś chyba wcześniej pisał o tym.
Decybel: Z tego co wiem to w tym modelu wzbudzenie odbywa się właśnie przez lampkę ładowania na desce, zastanawia mnie tylko dlaczego tam jest tylko 5,5v na wyjściu do alternatora, czy napięcie redukowane jest w liczniku? Jeśli tak to ostatecznie ominę to i zrobię jak piszesz. Motronic: Chętnie bym naprawił starego delco, lecz okazało się, że ma również...
Motocykl z roku 90, ramaGV72C. Mam problem z tym motocyklem. W zeszłe wakacje padł w nim alternator. Po tylu latach mogło się zdarzyć. Choć szczotki wyglądały jakby dopiero co fabrykę opuścił. Alternator został wymieniony na sprawny ale i ten padł dzisiaj. Alternator jest typu samochodowego, czyli normalny wirnik ze wzbudzeniem i uzwojenia, nie koło...
Do sprawdzenia wszystko po kolei, diody( cały mostek) wirnik,stojan. Dodano po 6 A obrotomierz nie jest podpięty pod alternator? Tak jest podpięty do alternatora. Napraw alternator, a i obroty powrócą. Jak nie wiesz co może być przyczyną, to oddaj do naprawy lub wymień na nowy.
Alternator to Nippondenso HS (90A albo 120A). Konstrukcja z 8-ma diodami. Trzeba by przerobić na 9-diodowy. Oba pierścienie wirnika wyprowadzone na zaciski i odizolowane od obudowy. Czyli teoretycznie po przeróbce można by podłączyć dowolny regulator napięcia. Kontrolka ładowania powinna działać niezależnie.
I znowu co niektórych trzeba naprostować. Alternator (i do tego każdy) składa się z 5 (słownie - pięciu) elementów (stojan, wirnik, szczotkotrzymacz, mostek, regulator) i średnio inteligentna małpa w ciągu jednego dnia wie o co chodzi. Każdy mechanik może go spoko naprawić pod warunkiem dostępu do części (oryginałów lub zamienników). Nawet kompletny...
Dokładnie tak jak napisałeś. Uzwojenie ma przebicie do masy - sprawdzałem miernikiem. Nawet po odkurzeniu stojanu widać gołym okiem jak obcierał wirnik o uzwojenie. Ty pomogłeś. Tylko dlaczego dopiero teraz wirnik zaczął obcierać o stojan? Otarcia nie są świeże bo pokryły się brudnym nalotem Alternator rozebrałem uzwojenie wyszło z małym oporem. Tylko...
No więc tak,ostatnio poszedł mi jak się okazuje wirnik, Ci "specjaliści" szukali tego problemu prawie 2 dni,tacy specjaliści... a poprzednim razem wiem że wymieniali regulator i nie było kontrolki,teraz jest. Wiadomo ze byłoby taniej kupić nowy,tylko za każdym razem wolałem naprawić bo myślałem że tak taniej będzie,no ale jutro będę już kupował inny...
Nie katuj tak tego silnika, trochę więcej gazu. :D Przy większych obrotach alternator sam by się wzbudził. Z tym samowzbudzaniem się alternatora bez kontrolki można się zdziwić:) Podczas normalnej pracy we wirniku powstaje tzw. magnetyzm szczątkowy (wirnik się magnesuje). Gdy samochód stoi nie używany przez dłuższy czas wirnik potrafi się rozmagnesować...
Stary alternator naprawiłem nabiłem 2 nowe diody, Oj, nie będzie nic z tego,też tak robiłem i miałem reklamacje; jest słaby kontakt termiczny. :( Ogólnie te alternatory Denso są awaryjne, i nie ważne czy to Opel CDTI czy pojazdy włoskie z silnikiem JTD, jak też i Saab . Problem jest zawsze w prostowniku i wynika z jego wadliwej konstrukcji.
Po rozbiórce okazało się, że jednej szczotki prawie już nie ma, a pierścień ślizgowy jeden nadawałby się do toczenia, a drugi (na którym już się zjechała szczotka), jest zużyty do samego plastiku. Kolega napisał, że pierścienie mogą być do wymiany. Nie wiem jak to zrobić i czy jest to możliwe w domowych warunkach. Jutro mam mieć inny wirnik, ale jeszcze...
Spróbujcie podłączyć do tego alternatora czeski regulator napięcia który był montowany w czeskich ciągnikach Zetor. Był on montowany na wiązce kablowej w kabinie ciągnika. Regulator ten był rozbieralny i można go było bez problemu naprawić. Regulatory napięcia od malucha są nierozbieralne. Regulatory napięcia od malucha ,zasilające kolektor wirnika...
Wtedy miałem lekko ponad 20v na 1 fazie przy 150 obrotach a 80 v przy 1500 Teraz 7.3 v przy 150 obrotach A 27v przy 1500 obrotach Dzisiaj rozwaliłem wirnik i naprawiłem uzwojenie pod magnesami na przyszłość. Dołożyłem drugie magnesy, pogubiłem je o 40x20x5. Te poprzednie dałem pod spód a te nowe na górę. Zalalem żywicą i jutro zobaczę czy to coś dało....
Problem jest taki, że auto na postoju pobiera prąd rzędu 5 – 6 amper. Jeżeli odłączę wysterowanie regulatora napięcia (złączka 3-pin) pobór prądu spada do 700 mA co nadal jest wartością zbyt dużą. Po odłączeniu złączki (3 pin) alternatora i wyciągnięciu bezpieczników, które są w komorze silnika: F2 – 50A pobór prądu spada o 200 mA (kwadracik...
witam zastanawiam sie nad sprawą zwiększenia mocy, a więc zwiększenia prądu wytwarzanego przez alternator doczytałem w książkach napraw, że alternator bisa ma większą moc ( 44 A to podobno prąd nominalny) a zwykły malczanowski ma tylko 34 A i to w dodatku maksymalnie możw orientuje się ktoś, czy średnica stojana alternatora z bisa jest taka sama jak...
Alternator na wykończeniu posprawdzaj ew. przewody masowy i prądowy ale to raczej nie pomoże raczej czeka cie wymiana altka boten ma zwarcie na wirniku. chyba że tylko dioda albo szczotki to da sie naprawić.
Witam Mam problem z dobrze znanym alternatorem który pochodzi z żuka obecnie jeździ w ciągniku Zazwyczaj ładował 14,1V ale ostatnio mnie podkusiło sprawdziłem i było 14,7 Napięcie nie wzrasta powyżej wraz ze zmiana obrotów Wirnik nie ma przebicia Szczotki jak nowe pierścienie też Regulator [126p] podmieniłem i dalej to samo Akumulatory roczne nie chciałbym...
Masz tam tak zwane AC dynamo czyli alternator z magnesowym wirnikiem wirującym wokół 8 cewek.Teoretycznie taka maszyneria jest bardziej efektywna przy pracy na malych obrotach i zadowalająca na wyższych. Ładowanie powinno byc w okolicach 14,5V. Z tego co pamietam miały one problem z diodami Zenera w regulatorze a własciwie w jego cześci odpowiedzialnej...
Nie zmieniajcie dawki paliwa na pompie!!!!!!!! To nie wina pompy. Zdziwie was tu bardzo ale to wina rozrusznika!!! Nalezy go naprawic ale nie tylko wymieniajac szczotki i lozyska tylko trzeba wymienic wirnik alternatora. Z wiekiem ma on przebicie i tu jest problem. Powiedzial mi to koles, ktory robi jako mechanik w VW/Audi jak mialem podobny problem....
Kiedyś trafiłem na opracowanie w którym pośrednio wyjaśniono zasadę wzbudzenia wirnika w ten sposób, otóż pomiędzy wirnikiem a stojanem zachodzi sprzężenie indukcyjne podobnie jak w transformatorze. Prądnica jest w zasadzie samowzbudna z powodu zastosowania magnesów trwałych na wirniku, które powodują generację napięcia na wyjściu prądnicy, ale o znikomej...
kolego kończy ci się alternator cały nowy na alegro to 400 zł regulator 140zł ten silnik tak ma że świece grzeją długo bo do 60 c płynu silnika i alternator dostaje ja już w swoim combo 1,7 wymieniłem 2 przejechane 400 tys wymiana poszczególnych podzespołów alternatora nic nie da bo będą sie przepały po koleji diody regulator a na koniec wirnik a ty...
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Witam Ostatnio kuzynowi przestał ładować alternator firmy Denso (zdjęcia poniżej ) w samochodzie Rover 216 2.0 z roku 1991 więc postanowiłem że spróbuje go naprawić ale napotkałem pewien problem mianowicie nie mam zielonego pojęcia jak sprawdzić regulator ma on cztery wyprowadzenia dwa z nich to masa oraz plus z trzeci to chyba łączy się z diodami wzbudzającymi...
Witam. W mojej astrze f z 95 r z silnikiem x16xel 1.6 16v 101km nastąpiło dziwne zjawisko. Padł mi alternator (nie było ładowania), poszedł do regenracji. Uszkodzony był regulator napiecia. Przy okazji elektromechanik wymienił łożyska. Po zalezeniu alternatora jest ok, ładuje on ksiązkowo 14,4 V. Zostawiłem samochód pod szkołą na 3h chciałem odpalić...
Hej. Regulator alternatora rzeczywiście jest w komputerze. Sens tego jest taki, że napięcie ładowania zmienia się w granicach chyba 13,75-14,3V, zależnie od temperatury zewnętrznej (tabelka jest w instrukcji napraw). Z biegiem czasu coś się dzieje z tym regulatorem i napięcie ładowania jest za małe. Można zamontować zewnętrzny regulator. Problem polega...
Jak jesteś zatrudniony gdzieś, gdzie masz wszystko opłacone. To tylko opłacasz ubezpieczenie zdrowotne. Najlepiej w dużym zakładzie państwowym, gdzie możesz ustawić sobie wszystko i chodzić na zmiany . A w dzień prowadzić biznesik . ... Sam tak robiłem . Tylko pytanie ile zostaje ci z życia. Kasa to nie wszystko. Opropo pracy należy robić tylko to co...
Podczas jazdy owe 8V może powstać jedynie na skutek zwarcia instalacji, ale wtedy to....DYM! Aby napięcie spadło do takiego poziomu to musisz zrobić bez ładowania kilkadziesiąt kilometrów na włączonych światłach. Może 100. Więc: Regulator + szczotki Padający akumulator + szczotki A za 350 PLN to rzeczywiście mogą Tobie naprawić alternator he he ......wymienić...
Witam. od trzech dni walczymy ze szwagrem z jego samochodem Ford Mondeo 93r 1,8 TD. Wszystko zaczęło się od braku ładowania, świeciła kontrolka, nie zawsze, ale świadczyło to o zużytych szczotkach. W końcu kiedy całkowicie zabrakło ładowania postanowiliśmy to naprawić. Po wyjęciu regulatora okazało się że szczotek już nie ma. Po ich wymianie kiedy przyszło...
No wieć pol032 moim zdaniem najlepiej jest to zrobić pakując zamiast uzwojenia magnes neodymowy http://allegro.pl/search.php?string=neod... ale musi to byc taki w kształcie pierścienia nie wiem czy takie mozna kupić bo zamówić mozna kazdy wymiar i kształt ale pytałem w jednej firmie o to bo sam chciałem naprawić magneto od kawasaki ale niestety akurat...
Będzie chodziło na tym zestawie co jest, tylko nie ma kto Ci tego zrobić. Ja bym zrobił, ale jest za dużo kilosów między nami. Widzę, że słabo kapujesz jak co działa. Wspomaganie jest impulsowe i jak łapie tryb awaryjny przez jakiś dziwny spadek napięcia, to używasz złego miernika, bo nie widzisz chwilowego skoku mocy w ułamkach sekund. Po prostu zwykły...
Możesz wytłumaczyć dokładnie o co ci chodzi? Czemu ma służyć ten dziwaczny układ ze schematu? Ja zrozumiałem tyle, że chcesz użyć regulator od malucha. Tylko tyle i aż tyle.... Jedynym wymaganiem jest "odmasowienie" uzwojenia wzbudzenia. Czasem da się to zrobić a czasem nie. Zależy od tego czy jeden koniec uzwojenia jest czy nie jest podłączony do masy...
Witam w moim samochodzie uległ uszkodzeniu alternator. Prawdopodobna przyczyna usterki uszkodzenie połaczenia cynowego od układu diodowego do regulatora napiecia, co przy pełnym obciazeniu rozładowany akumulator, swiatła mijania + drogowe dało troche smrodu pod maska :) . Pod diodami znajduje sie jakis element w plastikowej obudowie (3 pinowy laczy...
Przeszukałem całe forum i nie mogę znależć na mój problem odpowiedzi. Posiadam Astre z silnikiem 1.7 DTI ISUZU z 2003 r., alternator chitachi i mam problem z elektryką w aucie. Przy przekręceniu raz kluczyka włącza się wspomaganie, i mimo, że silnik nie pracuje to wspomaganie pracuje i ja mogę kręcić kierownicą tak samo jak gdyby był silnik włączony....
Przepraszam,ze tak długo nie udzielałem się na tym forum ale niestety nie miałem czasu za bardzo. Alternator wyciągnąłem a guwienko zwane regulatorem napięcia (czyli tam gdzie są szczotki i sygnał D+) zostało wymienione na nowe firmy MAGNERELLI. Pozostało jeszcze mi wymienić rozrusznik ponieważ niestety po męczeniu go rozsypały się w nim szczotki oraz...
Szczotki węglowe jak samodzielnie wymienić, jakie wybrać - elektronarzędzia, alternatory, rozruszniki. Elektronarzędzie na gwarancji nie znaczy nieawaryjne. Normalna praca z elektronarzędziem powoduje eksploatację naturalnie zużywających się elementów takich jak: szczotki węglowe, uchwyty sds-plus, przekładnie, łożyska, obudowy, włączniki, filtry,...
Witajcie udało się rozwiązać problem. Ale po kolei. Rozebrałem alternator, odlutowałem uzwojenia i wymontowałem stojan z aluminiowej obudowy. Zrobiłem tak jak radził kolega kwok czyli mocna żarówka akumulator i uzwojenia po kolei. I znowu szok bo wszystko w porządku. Sprawdziłem miernikiem , żarówka i stojan jest w idealnej kondycji. Zacząłem składać...
(...) 67200_1734980863.jpg https://obrazki.elektroda.pl/8847397300_... https://obrazki.elektroda.pl/9873220400_... https://obrazki.elektroda.pl/6356651400_... https://obrazki.elektroda.pl/1497351500_... https://obrazki.elektroda.pl/7920559700_... Wstępna ocena dostępnych informacji - Użytkownik...
Pokaż mi wirnik alternatora który pobiera 5A. Naprawiam to 35 lat. Regulator jest softstart,selfstart itd.
Jeżeli dobrze rozumiem, alternator w dalszym ciągu niesprawny. Nie naprawiałeś na gorąco? Diod takich chyba w handlu nie ma. Może jakieś specjalistyczne hurtownie. Popatrz w necie, na allegro. Kiedyś można było kupić na targu od ruskich. Ewentualnie z rozbiórki gdzieś w warsztacie. Pytasz o podmianę regulatora. To może się udać, kiedyś takie rzeczy...
panowie zepsuł mi się alternator elmot w ciągniku ursus 3512 , najpierw rozpadły się łożyska i na skutek tego porysowało wirnik (zdjęcie wirnika w poście ).proszę o rady czy warto taki alternator naprawiać ? ile może kosztować taka naprawa ? i czy nie lepiej kupić Hinola z allegro za 250 zł ? http://obrazki.elektroda.pl/2656729900_1...
Złożyłem alternator w całość. Już dwa takie naprawiałem sam, ale nigdy nie wymieniałem mostka prostowniczego. Za pierwszym razem wymieniałem pierścienie ślizgowe na wirniku, ale po niedługim czasie wirnik padł. Wymieniłem wirnik na nowy i do dzisiaj alternator działa bezproblemowo. Został mi drugi z zapasu i to właśnie ten przyspożył mi problemu, przez...
Witam Jestem obserwatorem Waszych projektów, które od jakiegoś czasu publikujecie na "Elektrodzie". Postanowiłem w tej sytuacji podzielić się z Wami moim rozwiązaniem, które "popełniłem" przed dwoma laty. Założeniem było zasilenie instalacji oświetleniowej, kilku ładowarek, laptopa (czasami kilku) oraz paru innych, pobierających niewiele energii urządzeń....
walczylem z takim alternatorem przez dwa dni , te same objawy i te same próby naprawy tym bardziej że alternator byl już naprawiany w innym zakladzie bezskutecznie. Przyczyną bylo pęknieńcie uzwojenia wirnika ,pęknięty przewod dotykal do masy wirnika, atym samym wirnik pracowal na pelnym napięciu,co powodowalo brak regulacji ,po zlutowaniu przewodu...
W Alfie 147 jtd alternator Denso daje 14V. Teraz nie pamiętam które jeszcze, bo minęły czasy naprawiania alternatorów. Regulatory do klasycznego Boscha z lat 80-tych można było kupić na dowolne napięcie od 13,8 do 14,5. Regulator reguluje napięcie na wzbudzeniu na wirniku i takie same jest na wyjściu.
Następny "elektryk " od siedmiu boleści. Jak robi alternatory to dokładnie wie za co odpowiadają wszystkie wyjścia i wejścia. Ależ to musi być gość, ma taką specjalizację "tylko rozruszniki i alternatory". Idę o duży zakład że dostaje trzy pytania z zasady działania i odchodzi z płaczem. Jak słyszę o takiej specjalizacji to zawsze mówię że jestem w...
Powiem tak że alternatory mozna kupować już na kg na złomach średnio 30zł sztuka . Wybór ogromny. Więc po co ktos jeszcze naprawia takie badziewia 6 diodowe, jak wygnieciona oś wirnika pod łożyskiem.
Masz pełną obudowę czy oryginalny alternator z aluminiową, ażurową obudową? Przyjrzyj się dobrze czy obudowa nie jest popękana, czy wirnik swobodnie się obraca i o nic nie trze. Sposób elektrycznego sprawdzenia alternatora (przy pomocy miernika) masz w każdej książce z serii "sam naprawiam".
Każdy to wie, jednak to one najczęściej padają i na to może sobie dyletant pozwolić (wymiana) A do wspomnianych innych rzeczy, niestety, trzeba już coś wiedzieć. I nikt nie będzie tego naprawiał przez internet. Może kolega będzie doradzał sprawdzenie wirnika, pierścieni, stojanu, diod, regulatora, i łożysk- szajba rzadko się psuje - nawet trzeba umieć...
Witam! nie trzeba od razu wymieniać całego alternatora. Ale po kolei, w warunkach domowych sprawdziłbym połączenia przewodami z alternatorem. Możesz jechać do mechaniora i on to sprawdzi, jeśli będzie wyglądało ok. to po prostu wyciągnie alternator, sprawdzi uzwojenie wirnika, komutator, szczotki, uzwojenie stojanu, dalej zespół diodowy i regulator...
Posiadam inwerter Electrolux Power Travel GFA2301 ale brak do niego dedykowanego alternatora oraz reszty okablowania. Może ktoś z was miał przyjemność naprawiać bądź instalować podobne urządzenie i coś podpowie jak to uruchomić. Z tego co wyczytałem z instrukcji w internecie to napięcie wirnika alternatora to 18V a napięcie stojana 270V. Zastanawia...
Alternator BOSCH 0 120 339 531 od przewoźnego kompresora. Jest stosowany w traktorze FENDT FARMER, trudno dostępny. Alternator ma spalone uzwojenie wirnika. Czy to się naprawia, czy jednak szukać nowego nowego.
kolego w tych alternatorach uszkadzają sie wirniki tzn. jest wada mocowania uzwojenia wirnika z biegiem czasu tworzy sie tam luz i zaczyna się ruszać urywając przewody od pierścienia Dodano po 2 a w tych modelach lampka świeci nawet jak niema szczotek lub jest przerwa na wirniku [taki układ]
Podmień regulator a jeśli nic nie pomoże, rozbierz alternator i sprawdź czy uzwojenie wirnika jest dobrze połączone z pierścieniami. Miałem kiedyś taki problem, niby kontrolka gasła a ładowania nie było- urwało się uzwojenie wirnika przy samym pierścieniu. Potem mechanik mi to naprawiał a po tyg problem wrócił, więc wziąłem alternator w swoje ręce.
Oryginalne wirniki od alternatora ze sprzęgłem maja otwór pod klucz, do niby łatwiejszego demontażu bieżni. Faktycznie potrzebny jest specjalny klucz, ale podjedziesz do firmy gdzie naprawiają alternatory i Ci dokręcą, z odkręcaniem uszkodzonego jest większy problem. Robiłem to sam, ale parę lat temu, a klucz mam do tego. W moim przypadku pasował.
Alternator sam się wzbudzi po znacznym zwiększeniu obrotów właśnie dzięki magnetyzmowi szczątkowemu. Często przyjeżdzają klienci z urwanym przewodem kontrolki (ford,skoda fabia itp) i alternator po gwałtownym przegazowaniu "załapuje" ładowanie. ,to się zgadza.Alternator z Białoruśki naprawiałem oczywiście ,dobre rozwiązanie z tym wirnikiem.
Tyle ,że ja go naprawiałem. Kawałek miał zwarcie. Po wszystkim wyszło mi 0,3 oma na stojanie. wirnik miał 17,4 diody dałem profilaktycznie wszystkie nowe (3zł sztuka). łożyska też. przy próbie z wiertarką uzyskuję 26V i prąd ładowania 9A. wszystko będzie jasne po zamontowaniu do silnika (wiertarka jest za słaba). Opór wirnika wydał mi się dziwny ale...
Wirnik ma oporności,płytka tez ,każda dioda sprawdzona cały czas ładuje, tylko czemu kontrolka nie świeci a alternatory naprawiam jak mam czas tu siedzi cos w aucie,jutro zobacze czy zaświeci mi żarowka jak podłącze do alternatora tam gdzie jest gniazdo od regulatora i do masy jak zaświeci to coś na 100% w aucie.
Koło pasowe obraca się ale czy wałek alternatora obraca się z góry nie widzę - a jest taka możliwość że wałek się nie obraca? Wieczorem (po 22:00) rozbiorę i spróbuję się tam dostać. Gdybyście mięli jeszcze pomysły co sprawdzić przy okazji to będę za nie wdzięczny bo widzę że to sporo pracy żeby się do niego dostać i lepiej nie robić tego dwa razy....
Nie powadź go na" kompa" tylko do tego elektryka który naprawiał alternator,powinien to dośc szybko ogarnąc. Przecież nic nie zrobił, jak było tak jest. Podejrzewam że masz valeo i problem z wirnikiem lub regulatorem.
Witam mam taki maly problemik z alternatorem gdy juz silnik pracuje i alternator laduje (14,2V) (13,9-14V)na zapalonych swiatlach czuc ewidentnie duzy opor stawiany przez alternator pierwszy raz spotykam sie by alternator az tak hamowal silnik czy to jest normale?? sumarycznie to nie przeszkadza lecz skutkuje comiesieczna wymiana paska pomimo iz jest...
Jak w temacie, pali się też kontrolka ładowania, takiego typu alternarora jeszcze nie naprawiałem, regulator napięcia i plastikowa obudowa tyłu alternatora z napisem DENSO. Poradzcie od czgo zacząć jak zdiagnozować. Stojan przemierzony OK, wirnik (twornik) OK. Co dalej, nie mam rano czym do pracki jechać . POMÓŻCIE Dodam jeszcze tyle że nie mierzyłem...
i nic sie tam nie dzieje. Trochę rdzy... Inksza sprawa to M Marelli (stare) bo wgniatało koronkę i pękała obudowa. Później wpadli na pomysł- zrobimy grubszą obudowę! A jak, ścianka pół milimetra grubsza i będzie gites. Nie było, dalej wirnik przeleciał się po nabiegunnikach. kartbis , bo widzę że cos tam robisz- -przezwajam stojany, magneti marelli...
Jak wcześniej napisano napięcie przy naładowanym akumulatorze powinno być ok. 14,4 V Jeżeli diody są ok pozostaje stojan i wirnik jeżeli i one są sprawne to jedynie problem w regulatorze napięcia (nie naprawiać wymienić koszt ok 25 PLN ) Diody sprawdz miiernikiem ale dobrze jest też skontrolować pod obciążeniem (w niektorych przypadkach dopiero wtedy...
Jestem właśnie na etapie sprawdzania alternatora, a jest to taki wynalazek (korea) że mało który elektryk chce się za to brać, bo wszystko począwszy od szczotek trzeba dorabiać ( nie ma wymiennego szczotkotrzymacza). Do tej pory sobie z nim radziłem, ale ostatnio ma dziwne objawy które nie bardzo jestem w stanie zinterpretować. Mianowicie po założeniu...
Witam Dość często zdarza mi się naprawiać uszkodzone alternatory samochodowe. O ile sprawdzenie uzwojenia twornika i wirnika oraz zestawu prostowniczego nie jest problemem, to jeśli chodzi o regulator napięcia sprawa się komplikuje. Z powodu braku stołu probierczego, pewność że regulator jest sprawny mam dopiero wtedy gdy zamontuję alternator do samochodu...
Zeby sobie poradzić z zakłóceniami w radiu to trzeba najpierw sprawdzić którędy one wchodzą do tego radia. Mogą przez antenę jak też po kablu zasilającym. Podstawa to dobre umasienie zarówno anteny do karoserii samochodu jak i samego radia. Ja stosowałem filtry przeciwzakłóceniowe złożone z dławików i kondensatorów na przewodzie zasilającym tuż przy...
No i się wyjaśniło. Regulator podczas spawania to jedna sprawa, ale przy tej okazji wyszedł na światło dzienne inny problem: alternator był kiedyś już naprawiany (gdy jeszcze nie byłem właścicielem tego auta). Oprócz wymiany diód, naprawiający (pewnie żeby było oszczędniej - wszyscy wiemy, że UNO to nie limuzyna i wydawać kilkaset złotych to rozpusta)...
Skończył się altek Bosch 24V 90A. Wymieniłem pierścienie, okazało się że stojan też wyzionął ducha więc kupiłem nowy; mostek, wirnik ok. Z racji znikomej długości szczotek kupiłem nowy regulator F00MA45252 jako zamiennik starego F00M145307. Teraz ciekawostka: na starym regulatorze altek zakręcony wiertarką generuje 28,4V bez żadnego problemu, na nowym...
No stary jak stary hmm. Po pierwsze nie było czasu naprawiać samemu a auto potrzebne jest codziennie. Decyzja padła na wymianę całego alternatora. O tym już wiadomo od pierwszego postu - jakiego :( Stary kulał z powodu łożysk i regulator też chyba bo już łądowanko spadło do wartości max 13.0 V. Ale głównie łożyska a bałem się żeby w zimie czasem nie...
Witam, problem jak w temacie, altek nie ma zadnej naklejki z oznaczeniem, byl naprawiany - moze spoina przykryla jakis symbol. Dwa wyprowadzenia oznaczone jako 15 i 67, tzecie nieopisane. Jeden biegun wirnika na stale przytwierdzony do masy. Prostownik 6-diodowy, do dwoch par (czyli zestawu 2 diod) prowadza dwa przewody ze stojana, trzeci przewod jest...
Często zaglądam na to forum ale praktycznie nie mam ochoty już cokolwiek pisać ponieważ dyskusje te w ogóle nie mają sensu a ten temat tego wyjątkowo dowodzi. Oczywiście kol.Elektrit nawet nie będe polemizował z twoimi opiniami które zawsze są jak najbardziej trafne i teoretycznie i praktycznie. Jeżeli chodzi o ten temat sprawa wyjątkowo prosta a już...
Witam Rok temu miałem przyjemność :cry: naprawiać alternator od sc900 a wcześniej od cc700. Klęska okazało się że alternatory zużywają się w taki sposób, że szczotki zintegrowane z regulatorem napięcia po około 90 tyś. km w pierścieniach po których się poruszają robią sobie rowek. Same też się zużywają oczywiście. W skutek tego regulator nie pracuje...
Witam serdecznie. Wiem że temat brzmi znajomo, ale proszę o odrobinę uwagi. Potrzebuje pomocy elektryka/ew. kogoś kto ma dobry pomysł :P 1. Problem - mruganie oświetlenie wnętrza/oświetlenia auta - w zależności od obrotów. 2. Samochod Nissan Primera,1995, 1.6 3. Alternator Lucas (Made by Magneti) taki jak w fordzie transicie, tylko bez vacu pompy. 4....
Witam.Od pewnego czasu nie mogę poradzić sobie z ładowaniem (Rover 218d,95r alt-Valeo). Najpierw zaczęła się zapalać kontrolka ładowania, gasła pow.2000obr/min. Wymieniłem szczotki-bez zmian, wymieniłem pierścienie na wirniku-pomogło, jeden był przetarty. 2 dni szczęścia i nagle z pod maski dym (z alternatora), okazało się że śruba do której przykręca...
tak jak pisalem skladak 97 sinik 2,5 d bez turbiny pompka zasilajaca nie wiem czy ot to chodzi po prawej stronie pod kolektorem wydechowym byla wymieniona korek wlewu raczej orginal otwiera sie na kluczyk od stacyjki a problem sie zaczal od przymrozkow a mam go od 30 pazdziernika i smigal dodam iz zauwazylem iz auto jest po malym pozaze Pozdro dla zainteresowanych...
Witam. Temat znalazłem szukając danych TS350. Na przełomie lat 80/90 jeździłem motocyklami CZ (2 szt.) i Jawa 6V oraz 12V (TS350) (5szt). W sumie przejechałem 150000km. Sam wykonywałem remonty kapitalne w/g fabrycznej instrukcji (łożyska korbowodowe pasowałem bez luzu, docierając ich powierzchnie wcześniej a nie jak w instrukcji ma być luz montażowy...
Tak to czytam i widzę że co niektórzy nie maja pojecia o czym piszą (zastosuj regulator od malucha - dobre) a autor tematu, zabiera się do naprawy nie mając pojęcia o co chodzi ("naprawiałem elektrykę, tak piate przez dziesiąte..." - tak sie NIE DA! Nie wiedziałeś człowieku czy masz do czynienia z prądnica czy alternatorem i nie słyszałem zeby w pojazdach...
naprawić wirnik wirnik alternatora naprawić odkurzacz wirnik
medion telefon przetwornica 200hz mercedes lusterko prawa
mikrokomputer cobra1 mikrokomputer cobra1
Błąd uwierzytelnienia Outlook w GNOME Evolution Świecenie próbówki na obudowie silnika - przyczyny