Jak żyje spalone stojany w silnikach gdzie wirnik ocalał mogę policzyć na palcach. Więc zacznij od sprawdzenia wirnika. Przyczyny to przegrzanie, zwarcie między zwojowe, przetarcie uzwojen, przebicie do karkasu, uszkodzenie łożysk i uzwojen uzwojen przez wirnik, Hamulec też się do tego przyczynia, ale najczęściej to zwarty wirnik.
Kolega bardzo dobrze mówił, to gwiżdże hamulec wirnika. Kompletnie nie ma się czym przejmować.
Rzeczywiście ciekawa sprawa, rozpędzony silnik powinien pracować nawet bez rozruchu. Nie wiem jak ten ale niektóre silniki miały klatkę wirnika zwieraną hamulcem, może idź tym tropem i przyjrzyj się powierzchni zwory hamulca, może trzeba ją przetoczyć. inna przyczyna jaka przychodzi mi do głowy to pęknięta klatka wirnika. Jak możesz to zmierz prąd jaki...
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Tak...wirnik to tylko klatki z blachy ale wykorzystywany jest od wirnika hamulec. Powiem że muszę się dowiedzieć szczegółów co ten przezwajacz wykombinował. Silnik jest firmy made in ryż.... To nie mój silnik tylko kolegi i nie wiem co tam dalej ale jutro się dowiem !!!
Witam Musisz znaleźć które uzwojenie stojana jest rozruchowym (mniejsza rezystancja) Uzwojenie główne podłączasz do L i N a rozruchowe jeden koniec do N a drugi do L przez kondensator, zmianę kierunku uzyskujesz przez zmianę końcówek uzwojenia rozruchowego. To na wirniku to chyba jakiś "elektro hamulec" lub pomiar obrotów nie mam pojęcia. Pozdrawiam
Witam Są silniki z hamulcami elektromagnetycznymi, które po odłączeniu zasilania hamują wirnik, hamulec może być zasilany z odczepu uzwojenia silnika lub mieś własne zasilanie. Nie wiem czy silniki krokowe są z takim hamulcem.
podobno ten silnik jest od jakiejś pompy...ale kto to wie? bo ja nie :) czyli trzeba pokombinować z siłą. A wiesz może co to za ustrojstwo przy wirniku? Hamulec który jest na 230?
Elektromagnes luzuje tarczę, dociskaną sprężyną. Tak, rzeczywiście hamulec o obrocie silnika troszkę później spowalnia uzyskanie odpowiedniego tarcia celem zatrzymania wirnika hamulca.
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Najczęstszym problemem, jak koledzy piszą, to hamulec, który albo trzyma (nie puszcza) i wtedy się "grzeje", silnik nie ma siły, termik wywala itd., albo hamulec nie trzyma i np. opada pancerz rolety. Przyczyn może być wiele, dlaczego się tak dzieje - najczęściej to problem z ruchem posuwistym pierścienia wraz z tarczą hamulca po wałku wirnika - czasami...
Spalenizna jest tam skąd trudniej oddać ciepło, czyli głębiej, pod spalonym hamulcem, więc na nic modły o usterkę w wirniku. Przewiń po wywaleniu hamulca i zagra. Chłodniejsze robocze żyły dłużej, a ilość obciętych palców jest nadal podobna
Polecam wyczyścić wyłącznik (są 2 i oba muszą się załączyć), mój był mega zabrudzony, co widać na zdjęciach. Dodatkowo warto wyczyścić miejsce styku wirnika i hamulca (w moim przypadku był 30-letni gnój). Po wyczyszczeniu silnik hamuje aż miło, malakser zrywa się i obraca na stole, czego wcześniej nie było ;) https://obrazki.elektroda.pl/9927164200_...
Przecież ta część to hamulec, dopiero po złożeniu pilarki całkowicie i pociągnięciu dźwigni hamulca, do siebie, zostanie on odhamowany. Ta czarna dźwignia ma wejść w wycięcie, które jest w taśmie hamulca.
Założenie podkładki pod nakrętkę powinno zapobiec jej odkręceniu (to jest powodem wyrobienia się gniazda w podstawie bębna ). Na osi pod podstawą bębna jest specjalna podkładka na której ona się opiera, może jest złe założona i to jest powodem złego ustawienia bębna na osi przekładni. Przeczyszczenie taśmy hamulca drobnym papierem ściernym poprawi sytuację,...
Właśnie w taki sposób były hamowane silniki w obrabiarkach do drewna prod. m. inn. nieboszczki DDR- prąd stały, prostowany przez jedną diodę z rezystorem szeregowym ograniczającym prąd, włączany stykiem pomocniczym (NC) stycznika załączającego silnik do pracy oraz przekaźnikiem czasowym (czas hamowania dobierany w wyniku obserwacji). Gdzieś mam schemat,...
Podczas próby bez obciążenia strasznie się grzeje pewnie spalony. To Balcancar on ma jedną fazę posłaną na stale do silnika, a dwie fazy przełączane poprzez przyciski. Są one takie przeźroczyste więc widać czy nie są wypalone. Wystarczy że jeden styk będzie nie łączył i już silnik idzie na dwie fazy. Druga sprawa to mostki na tych przyciskach jest...
Moze byc kondensator, lozyska, lub uzwojenie rozruchowe. A tak poza tym, to silnik nie bedzie poprawnie pracowal bez tego hamulca, bo korpus hamulca zwiera rdzenie wirnika. Mozliwe tez ze hamulec nie jest przyciagany prawidlowo do wirnika.
Spalisz miernik!!!!!! Nic nie spali, jeśli zrobi to w bezwietrzny czas. Ewentualnie wlozyc jakiś hamulec w wirnik, jak jest dostępny przez okno albo coś
Witam . Silnik oczywiście połączony w gwiazdę jak wcześniej koledzy podpowiadają.Hamulec będzie na napięcie 230c że coś słabo kręci to należy; -sprawdzić wizualnie czy hamulec działa poprawnie -czy słychać wyraźnie kliknięcie jak hamulec odblokuje wirnik -czy po rozblokowaniu hamulca widać szczelinę Jeżeli hamulec jest zasilany 230V ,podłącz zasilanie...
Sprawdź, czy hamulec wirnika Capstan jest prawidłowo osadzony. Pozdrawiam.
Pomierz go najpierw ! Rezystancja stojana ok. 500Ω, wirnika 20Ω, mostek Greatza w elektrohamulcu, oraz cewke tego hamulca (ok 1kΩ) i stan szczotek. Silnik powinien być zahamowany. Możliwe, że posiada dźwignię ręcznego odblokowywania.
Witam. Zastanawia mnie dodatkowe wyprowadzenie przewodów z przodu wirnika coś jakby hamulec.
Jeśli silnik po włączeniu zostaje zablokowany to prawdopodobnie wirnik ociera o stojan, postaraj się znaleźć to miejsce i spróbuj skorygować położenie wirnika. Sprawdź czy hamulec jest zwalniany.
Witam Dużo modeli posiada hamulec tak więc wirnik nie będzie się swobodnie obracać.
czy zwieranie obwodu wirnika komutatorowego silnika obcowzbudnego , w przypadku gdy silnik nie pracuje - jest konieczne? Bo bardziej mi to wygląda na konieczność natychmiastowego stopu silnika po zakończeniu pracy. Konieczne nie jest. Jednak bezwładność układu mechanicznego w podajniku powodowała by niepotrzebne wysuwanie drutu. Takie zwieranie wirnika...
Nie ma potrzeby go lakierować. Nie wykonuje się impregnacji dla tego typu wirnika. Widać , że delikatnie obcierał przy hamulcu. Wymień łożyska i ewentualnie kondensator.
Uszkodzony kondensator lub hamulec na wirniku, to są najczęściej występujące usterki występujące w tych wciągarkach. Uszkodzony może być też sam silnik lub któreś łożysko.
sprawa jest prosta bo w tej pile występuje hamulec elektryczny który służy do natychmiastowego zatrzymania silnika po jego wyłączeniu i rzeczywiście styki wyłącznika abc będą iskrzyć jest to normalne zjawisko choć prowadzi do dość szybkiego wypalenia styków. możesz wyłączyć hamulec wypinając końcówki E i B tylko wtedy jeszcze przez jakiś czas łańcuch...
Mam problem z kosiarką elektryczną. Silnik nie startuje. Jest to silnik bez komutatorowy (nie ma szczotek), zasilany oczywiście jedną fazą, posiada kondensator 10 µF/400V. Kondensator sprawdziłem- miernik pokazuje 10 µF, naładowany do 30 V, trzyma napięcie. Łożyska wirnika są dobre- wyjęty wirnik kręci się bez oporu na nich. Silnik posiada...
Wózek STILL R70 nie jedzie do przodu ani do tyłu. Brak wzbudzenia generatora oraz silnika z płyty elektroniki. miga pojedynczo lampka kontrolna szczotek - ma to oznaczać zużycie szczotek generatora, które jednak wyglądają dobrze (foto). Czy ta kontrolka unieruchamia całkowicie wózek? Końce uzwojenia wzbudzającego 3-6 są na potencjale 24V, a 4-5 na 12V...
Zdjęcia nie mam ale nie jest ono do niczego potrzebne, ona po prostu ściska wirnik , jest rodzajem hamulca i aby sprawdzić czy to nie ona hamuje , odkręć trochę nakrętkę dla niej i śrubokrętem nią samą najlepiej wykręć do końca dla pewności i spróbuj wtedy podłączyć silnik.
zdzichuad To chyba przy ekstremalnych obrotach i tak nie uratuje wirnika a zwiększy znacznie jego masę, może lepiej pomyśleć o jakimś niezawodnym zabezpieczeniu i hamulcu, na tych filmikach widać że zawiodło właśnie zabezpieczenie przed nadmiernym rozpędzaniem się wirnika.
Jeśli w stojanie, bądź wirniku są magnesy i dają pole magnetyczne, które nie jest wszędzie takie samo, to w metalowych elementach wirnika, bądź stojana, powstają prądy wirowe i hamują wirnik. Ale i tak nie masz napędu, więc po co hamowanie?
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Nazbyt prosta konstrukcja- po podaniu zasilania do jednofazowego silnika wytworzone pole magnetyczne ma przyciągnąć metalowy kosz do wirnika i zwolnic tym samym hamulec. Po wyłączeniu sprężyna odpycha ów kosz od wirnika i hamuje nim o obudowę i okładziny cierne. Problem w tym, że kosz odciągany jest za słabo i przy rozruchu obija się między wirnikiem...
I kolega nie ma racji. Zwykle pada dolne łożysko- jak?. Ma już za duże luzy i cewki stojana przyciągną wirnik. Co ma biedak zrobić, nie obraca się i silnik buczy. Jeszcze jedna rzecz do sprawdzenia- te silniki mają hamulec po wyłączeniu prądu, jak wirnik swobodnie się obraca to coś nie tak. Sam kondensator w tych silnikach nie pada- to nie chińczyk.
Witam i przepraszam że tak długo się nie odzywałem ale naprawdę nie miałem czasu. Już wiem co było źle w mojej pralce a mianowicie hamulec. pralka w czasie prania obraca wirnikiem raz w prawo raz w lewo a w tym czasie tuba powinna stać w miejscu(nie powinna się obracać) dopiero jak pralka włącza wirowanie wtedy hamulec jest zwalniany i kręci się tuba...
Nie tak. Ten hamulec jest mało widoczny na tabliczce znamionowej (Bremse). Dopiero teraz się dopatrzyłem. Weźżesz porządny, 10 amperowy, 600 woltowy mostek i po pierwsze odhamuj nim silnik. Po drugie podłącz do tego hamulca równolegle stojan, a na koniec wirnik, też równolegle do reszty.
Nie ma hamulca łożyska pewnie zatarte trzeba rozebrać.
Jeżeli jest to silnik zintegrowany z hamulcem (wirnik wciągany w pole magnetyczne ) i przekładnia walencyjna , to utworzenie stanów nieustalonych w obwodzie z kondensatorem (faza sztuczna) może być niebezpieczna . Przykład : Ciężar podniesiony i wyłączenie fazy sztucznej (lub za długi czas przerwy), to ciężar runie na podest dolny z przyśpieszeniem...
Silniki były 2-krotnie wymieniane na nowe. Przewody też? Ale jak silniki A pracują, to silniki B stoją, ale się grzeją. Jakby hamulec siłował się z napięciem zasilającym wirnik... Pytanie czy trzyma je hamulec mechaniczny, czy sterownik wystawia prędkość 0.
jeśli chodzi o silnik indykcyjny klatkowy to może być duży problem, można to zrobić na jakimś mimośrodzie założonym na wale który wyłączy krańcówkę. problem może być z bardzo dużą bezwładnością układu, wirnik, styczniki, nawet hamulec może nie wiele pomóc, wszystko zależy jeszcze od obrotów silnika. do hamowania silnika możesz użyć prądu stałego, nie...
Witam Koledzy Czy ktoś wie jakie powinny być opory uzwojeń. Padł kondensator /wymieniony/ ale uzwojenia lekko przegrzane. Wirnik kręci się lekko, hamulec sprawny ale wg. mnie grzeje się trochę zbyt mocno i to na biegu luzem. Fotka silnika w załączniku. Z góry dzięki za pomoc.
Po naprawie, silnik się załącza zarówno w jedną i drugą stronę ale nie ma wgl przełożenia na bęben z liną. To jeśli się obraca silnik a nie obraca bęben znaczy że nie są ze sobą połączone. Ręcznie również nie mogę ruszyć bębnem. Teraz druga uwaga hamulec może być elektryczny lub mechaniczny. Jeśli był by elektryczny to muszą być do niego jeszcze dwa...
Witam - czy idzie kręcić wirnikiem ( czy nie jest to silnik z hamulcem ) ?
Mam pytanie, czym się różni zasada działania hamulca elektrowirowego od hamulca-prądnicy? Hamulec prądnica działa jak alternator, czyli rotorem jest obracający się magnes a statorem zwojnica i poprzez indukowanie SEM powstaje moment obrotowy hamujący wirnik. Z w hamulcu elektrowirowym pole magnetyczne jest indukowane przez uzwojenie w statorze, a wirnik...
Chyba się nie rozumiemy. Gdy spawamy stycznik główny jest załączony bo zasila transformator spawalniczy. Podawane jest też napięcie na silnik. Po puszczeniu przycisku w uchwycie stycznik puszcza, następuje też wyłączenie silnika. Styk pomocniczy sycznika zwiera zaciski silnika, w Twiom wypadku gdy jest to silnik obcowzbudny ma zwierać wirnik.
Jest to silnik jednofazowy 950W z kondensatorem 40uF,przystosowany do ruchu lewo-prawo (góra-dół) za pomocą odpowiedniego przełącznika w manipulatorze. Po zasterowaniu góra lub dół słychać jedynie klepnięcie hamulca o wirnik i nic poza tym. Zdemontowałem silnik i zdjąłem hamulec z wału, by można było swobodnie obracać wirnikiem i obserwować go po podaniu...
To się rozkłada jak klocki Lego :) Wykręcasz śrubę na wentylatorze i wyciągasz wentylator razem z wirnikiem. Potem odkręcasz i odpinasz cały stojan. Zdejmujesz tarczę hamulca i odkręcasz taki metalowy pierścień i ręcznie wykręcasz cały ślimak. Masz na nim 3 łożyska, dwa większe od góry i jedno małe od dołu.Do tarczy hamulca naszykuj sobie dwie śruby...
Witam. Ten objaw wskazuje na uszkodzenie mechanizmu różnicowego (gear mechanism), to takie ustrojstwo które jest centralnie pod bębnem prali i jest napędzane przez silnik. To właśnie ten mechanizm zapewnia obroty bębna przy praniu i wirowaniu. Sprawdź jeszcze czy hamulec nie jest przyczyną tego stanu(powinien odpuszczać po uruchomieniu silnika). Najczęściej...
W starszych modelach suwnic spotkać można także silnik z hamulcem stożkowym. Wirnik połączony jest ze stożkowym na sztywno. Po podaniu napięcia na stojan cały wirnik przesuwa się wzdłuż osi i jedna część hamulna odsuwa się od drugiej. Po odcięciu zasilania sprężyna przesuwa wirnik spowrotem stożek wewnętrzny i zewnętrzny łapią i hamują silnik. Miałem...
Czy wirnik silnika da się obrócić ręką? (oczywiście bez podłączonego zasilania a jeżeli jest na nim motoreduktor to spróbuj pokręcić wiatrakiem z tyłu) jeżeli nie to jak mówisz jest w tym silniku hamulec i skoro pokazuje nieskończoną rezystancje to jest spalony. Czy z boku (okolice wiatraka) nie ma takiej "wajchy" która służy do ręcznego odciągnięcia...
Kolego szanowny, Twoja praktyka słabo ma się do rzeczywistości i praw fizyki - przynajmniej z tego co piszesz ostatnio. Wpierw wymyśliłeś że z silnika 0.75kW zrobisz 2,2kW po przezwojeniu go na trzy fazy, co jest ewidentną bzdurą - zostało podsumowane we wspomnianym wątku, teraz oliwą chcesz naprawić wytarte łożysko. Gratuluję pomysłowości. Powoływanie...
Przyczyny mogą być dwie: elektryczna (np zwarcie między zwojowe któregoś z uzwojeń), lub mechaniczna nie wyłączanie się hamulca lub przemieszczenie korpusu silnika. Jeśli korpus silnika jest wykonany z profili blaszanych przyspawanych do rdzenia stojana to najprawdopodobniej na skutek "urazu" mechanicznego spowodowanego np zderzeniem noża kosiarki z...
Hmmm chyba troszkę niejasno się wyraziłem. Hamowanie DC chcę użyć jako hamulec- przytrzymanie nieruchomego wirnika. W tym falowniku działa to tak, że napięcie DC jest podawane po czasie t (def 0.1s) od osiągnięcia ustalonej częstotliwości (def. 5Hz). Chcę przytrzymać nieruchomo wirnik po wykonanym ruchu (tak jakby to był silnik z hamulcem). A może zmierzyć...
Zebyś się nie zdziwił. Sprzęgło cierne ma może jakiś motorower, a nie napęd do bramy. Proszę nie ironizować (i to z amatora), tym bardziej, że Kolega "fachowiec" sam nie wie (chyba że z forum "Rometa")... :D Sprzęgła cierne były i są stosowane w niektórych modelach automatów do bram przesuwnych i to w wersjach pracujących na sucho (beninca, tau, aprimatic)...
Przy wyłączonej kosiarce nóż ma się ciężko obracać, to jest rola hamulca mechanicznego. Zaś po włączeniu silnika tenże hamulec przciągany jest do wirnika i odblokowuje go. Możliwe że masz uszkodzony kondensator rozruchowy - objawy by się zgadzały lub zwarcie w uzwojeniu silnika. To wyjaśniałoby brak mocy. Poza tym kosiarki elektryczne nie są prznaczone...
Coś mam takie przekonanie że te wirniki będą pracować jak standardowy hamulec - z możliwością odbierania energii belki . Standardowy w sensie że nie zakrzywi energii lewej belki tak by była prostopadła do energii prawej belki . Spróbuj rozważyć ten szkic : http://i45.tinypic.com/11uuheg.jpg 1 - ceowniki 2a/2b - przeciwmasy zakrzywiające energię belki...
Powiem tak;, często lecą w nich wyłączniki, co wymianę szczotek trzeba praktycznie wirnik (komutator) toczyć lub chociaż przeszlifować na tokarce. Sprawdź czy wirnik nie trze o stojan, czy dobre łożyska, i czy wyłącznik nie ma zwarcia z hamulcem( odłącz na chwilę jeden z trzech przewodów idących do wyłącznika) nie pamiętam teraz jaki kolor.
Witam ! 1. Jest to silnik od wirówki do BIELIZNY. 2. Oba uzwojenia robocze i pomocnicze są JEDNAKOWE ( ta sama średnica drutu 0.5mm, te same ilości zwojów ). 3. Tak wygląda "czoło" uzwojenia z wyprowadzanymi kablami silnika ( wersja fabryczna ). https://obrazki.elektroda.pl/2884053600_... Czerwone punkty pokazują wyprowadzenia przewodów...
Nie znam narzędzia ale podejrzewam, że ona ma hamulec który blokuje rozruch. Czy bez napięcia wirnik swobodnie się obraca? Najlepiej wszystko rozłożyć i sprawdzać po kolei.
Witam Silnik kosiarki elektrycznej buczy ale bardzo wolno kręci i grzeje się wirnik i stojan. Kondensator nie ma przebicia (nie mierzyłem pojemności), hamulec działa prawidłowo. Sprawdzałem miernikiem uzwojenie, które jest nawinięte podwójnym drutem i ma wartości 10 i 12 omów a uzwojenie pomocnicze z kondensatorem 16 omów. Silnik zachowuje się tak samo...
Ma zastosowanie w bramach garażowych, przemysłowych, ale tam przeważnie jest na 24 V. Zastosowanie ma wszędzie tam gdzie stosuje się przekładnie ślimakowe np : podnoszenie szyb, klapy bagażnika, drzwi, bramy, kurtyny itd. Jeden z tych przewodów to hamulec silnika, zwiera wirnik do masy, gdy by go nie było w czasie deszczu nie wyłączyłbyś wycieraczek.
Mam pytanie . Natrafiłem w swoich ,, wykopaliskach" stojan z silnika a właściwie dwa stojany których średnica zew 24cm a otwór w środku ma kształt stożka ściętego którego śr. podstawy 16cm a śr. wierzchołka 13 cm. Jeden stojan ma 15cm długości drugi 19cm. Myślałem, że mam stojany do budowy prądnicy ale chyba nie będę toczył wirnika w kształcie stożka....
Myślę, że tutaj nie pomoże czyszczenie styków, hamulec prawdopodobnie (nie podajesz modelu) jest mechaniczny na górze silnika. Aby tam dotrzeć trzeba by było zdjąć od góry plastikowy wirnik łopatkowy, który chłodzi silnik. Pod tym wirnikiem jest hamulco-sprzęgło. Po wyłączeniu kosiarki wirnik opada i górna tarczka hamulca wyposażona prawdopodobnie w...
Przypuszczam że silnik po odłączeniu zasilania z racji dołączonego kondensatora staje się prądnicą i nie zanika pole wirnika A zmierzyłeś czy kondensator jest sprawny?
Na początek proponuję pomierzyć rezystancję uzwojeń stojana, hamulca i resolvera. Następnie należałoby zmierzyć rezystancję izolacji uzwojeń stojana. Dalej podać 24Vdc na hamulec i sprawdzić, czy wirnik swobodnie się obraca. Następnie należałoby podłączyć silnik do serwoprzemiennika (np. Lenze 93XXs) i spróbować go uruchomić.
Pasmo to inaczej jedna faza dla silnika prądu stałego. A silniki pasmowe bez-szczotkowe są silnikami BLDC. Odpowiednie zasilanie pasm (faz) powoduje obrót wirnika.
Jak ci się forum nie podoba, to nikt cię na siłę tu nie trzyma. Więc przestrzegaj regulamin. Nie Ty mnie na to forum zapraszałeś i nie Ty będziesz wypraszał. Proszę odnieś się merytorycznie do naszej polemiki na temat tego konkretnego silnika i pomiarów prądu poczynionych przez autora. Oraz moich przybliżonych wyliczeń mocy. Tylko tym razem proszę...
No nie jestem w 100% pewien, czy to akurat hamulec. Gdyby hamulec był cały czas wlaczony popchniecie noża by nie wprawiło raczej w ruch silnika, a jesli by to sie udało, to po chwili silnik by sie zagrzał i mogłby sie spalic. Zalezy tez jakiego rodzaju jest ten hamulec...Hamulec moze "puszczac" ale troche gdzies bedzie przycierał i wtedy rozruch moze...
Hamulec ten jest na tyle prosty że usprawnianie go to tylko jego całkowita eliminacja niebezpieczna dla użytkownika . Jego konstrukcja wygląda tak że na tarczy łożyskowej wokół łożyska są umieszczone małe klocki hamulcowe do których jest dociskana sprężyną umieszczoną na osi wirnika mała tarcza najczęściej wytłoczona z blachy w formie miseczki stale...
Na tabliczce jest 6 zacisków , 3- odpowiadają obrotom 2900 , a drugie trzy -obrotom 450, to są dwa osobne uzwojenia, tabliczka standard U,V,W,X,Y,Z. Gwiazda jest spięta w środku uzwojenia. Dodano po 6 Jeszcze jedno : Silnik jest z wirnikiem stożkowym i z hamulcem magnetycznym( silnik pracuje przy wciągarce).
Nie - patrzc golym okiem wal wydaje sie prosty, stojan jest ok, ew. wirnik ma male braki na samym dole (ale nie 'chacza'). Niestety aby dobrac sie do hamulca i lozyska trzeba zeszlifowac zadziory z walka wirnika (walu), przynajnije tak mi sie wydaje, moze ktos potrafi to jakos rozebrac. Hamulec chodzi plynnie gora dol... No nic, pozostaje to przesmarowac,...
Kondensator na 100% jest przeciwzakłóceniowy a jedno z uzwojeń chyba zwierane po wyłączeniu zasilania tym dziwnym przełącznikiem i działa to jak hamulec. Być może zwierany jest też wirnik, co miałoby większy sens.
hamulca na silniku niema wirnik kreci sie lekko bez jakich kolwiek oporow sproboje jeszcze pogrzebac w tych parametrach moze mie sie cos skrecic, jezeli nie te bede szukał moze ktos mie pomoze kto bedzie miał wieksza wiedze niz ja
Potrzebujesz hamulca elektromagnetycznego na osi silnika. W stanie spoczynku sprężyny dociskają okładzinę hamulcową do tarczy, a po włączeniu silnika i elektromagnesu hamulca wirnik silnika jest uwolniony. Nie wiem jakie rozmiary silnika i przekładni tu wchodzą w grę, ale im mniejszy , tym trudniej będzie go kupić. W dużych silnikach wygląda to tak:...
Jeśli masz duże luzy na łożyskach to po właczeniu wirnik może ocierać o stojan i się blokuje.
Podejrzewam że jest hamulec magnetyczny. Podczas pracy się nagrzewa i przechodzi przez punkt Curie i magnes odpada od wirnika i hamuje go. Jak ostygnie to działa dalej.
Proszę o radę, czy w kosiarce elektrycznej Makita ELM3710 silnik ma hamulec? Ponieważ przy obrocie noża ręką wirnik silnika ciężko się obraca. Kosiarka nie chce wystartować. Po zakręceniu nożem i ustawieniu w innej pozycji zaskakuje i działa. Jednak zdarza się to już zbyt często i włącza się po przekręceniu noża w inną pozycję nie zawsze. Na razie jeszcze...
Raczej kolega PtasiorWro ma rację. Właśnie coś takiego rozebrałem w szwagra. Łożysko od strony hamulca z rozsypanym koszykiem. Efekt ocieranie wirnika i brak obrotów. Nawet dla wprawnych to pewno ok godziny roboty, czyli w warsztacie przynajmiej stówkę trzeba zostawić. Czyli ze względów ekonomicznych zadanie dla domowego dłubaka.
"bo on zaskoczy i trzyma - a właśnie takie rozwiązanie jest standardowo używane przy takich przenośnikach." zaraz zaraz czy więc oczekujesz statycznego trzymania silnika podczas postoju? Tak to tylko hamulcem mechanicznym bo prąd stały w cewki lub falownik tylko wyhamowują obroty ( do zera) ale nie trzymają wirnika. Natomiast co do dynamiki to prąd...
jest taka możliwość, a może któreś łożysko blokuje? Są dwa łożyska na kole napędowym - to się chyba nazywa hamulec. Cały blok wygląda bardzo podobnie jak z aukcji z podobnego modelu: https://obrazki.elektroda.pl/9187007600_... Sam silnik działa OK więc jak coś to może łożysko na tym hamulcu. Popatrzę jeszcze raz czy to wina źle naciągniętego...
Silnik ma pewnie hamulec i jest on włączony. Dodatkowo, oprócz napięcia na wirnik jest jeszcze napięcie wzbudzenia. Bez wzbudzenia silnik nie ruszy.
Prośba o podpowiedź ws silnika kosiarki Al-Ko 46 E Classic. ([url=https://www.elektroda.pl/rtvforum/... razem) powodem niskich obrotów był skrzywiony wał. Po jego wyprostowaniu kosiarka śmigała. Teraz znów nie wchodzi na obroty ale wał jest w porządku (wirnik obraca się lekko pomijając hamulec). Kondensator jest sprawny bo z...
Witam.Jest to silnik 1 fazowy 600W 2,6A,z kondensatorem rozruchowym 8µF 450 V.Opor uzwojenia pracy 9,4 Ω (drut grubszy),uzwojenie rozruchowe 34Ω(drut cieńszy).Po podłączeniu nagrzewa sie uzwojenie i wirnik!,kondensator zakładałem nowy,i nic sie nie zmieniało.Na wirniku znajduje się krążek który bardzo hałasuje,czy on spełnia role hamulca???...
bardziej obwiniałbym uzwojenie stojana niż wirnik. Przy uszkodzeniach klatki - odspojenie pierścienia od prętów, a jest to częsta usterka silników (z hamulcem) wciągników, silnik drży i nie wchodzi na obroty. Poza silnikami z hamulcem, też nie spotkałem się z uszkodzeniem klatki.
co szanowni koledzy powiedzą na wirnik tego typu zastosowany w amerykanie?? czy macie jakiś gotowy sposób na hamowanie tego typu wirnika , np. za pomoca enkodera obrotów sprzęgniętego z jakimś hamulcem lub sterowanie pozycją skrzydeł wirnika. http://www.elektrownie.tanio.net/img/win... co do polskiego prawa to już jestem spokojny bo znalazłem w...
Wybacz mi moją ignorancję - jak to łatwo sprawdzić ? :) Dodam, że gdy naciskam klawisz pilota lub krańcówkę wyłączając "otwieranie" to silnik znów na ułamek sekundy rusza - jakby ktoś "puścił mu trzymający go hamulec" - ciągle w tą samą stronę.Oczywiście wirnik nie blokuje się mechanicznie.
Jakiej mocy jest ten silnik ? Zapewne oprócz sterowania zasilaniem silnika niezbędny będzie tez hamulec elektromagnetyczny. Bezwładność wirnika wraz z obciążeniem mechanicznym nie pozwoli na zatrzymanie precyzyjnie po jednym obrocie. Gdyby to był silnik krokowy to co innego. Ale wówczas bardziej rozbudowane jest sterowanie. Jeżeli silnik ma wykonywać...
Te tłumaczenia są realne i gdy obie cewki będą nawinięte grubym drutem to silnik będzie działał ale będzie bez hamulca. Ale można również nawinąć te cienkie uzwojenie nowe i wszystko będzie jak dawniej (z hamulcem). Pozostaje pytanie czy aby na pewno wirnik jest dobry.
Nie wiemy o szczegółach więc trudno radzić. Ale całkiem niedawno bawiłem się z podobnym urządzeniem, gdzie start był utrudniony i z czasem niemożliwy. Okazało się, że wadliwie centrowany wirnik co skutkowało ocieraniem o stojan. Mnie wyglądało, że ktoś już rozbierał i trochę źle złożył, ale użytkownik zapierał się. Czyli obejrzyj i oceń stan szczeliny...
(at)Bałdyzer Zatem oryginał. Odblokuj hamulec, ręcznie lub 24 woltami DC, połącz równolegle stojan z wirnikiem i do sieci z nim (ostrożnie, najpierw podłączyć PE !. Do krytyków tej opcji - to silnik prądu stałego, komutatorowy, skonfigurowany jako uniwersalny. Impedancja uzwojeń dla prądu przemiennego 50 Hz pozwala na to. Krzysztof , a jak ręcznie...
Ściągnąć dolny wentylator (górny też) udało się dopiero ściągaczem (oś korodowała i zwiększyła objętość dlatego nie warto myć kosiarki wodą, jak ja to robiłem). Znalazłem przerwany przewód wychodzący z uzwojenia do kondensatora i zlutowałem. Oś naprostowałem (podparłem na 2 młotkach i walnąłem trzecim młotkiem przez czwarty). Po zmianie kondensatora...
hamulec elektrodynamiczny Jest w sterowniku, o którym pisał Galik, opisany dump load, wystarczy dodać jakiś odbiornik energii. Jest o tym w drugim wątku. Myślę jednak jako że u Galika bywają silne wiatry, jakieś dodatkowe zabezpieczenie przyda się. Nawet lekkie obrócenie wirnika spowoduje zmniejszenie mocy odbieranej od wiatru, co ułatwi pracę hamulcowi....
W przekładni są dwie sprężyny Obrócenie ich jest złym pomysłem. Działają prawidłowo tylko w jednym położeniu. Ta w środku przekładni wspomaga hamulec podczas obrotu w lewo. Pęknięcie paska i przeskakiwanie zębatki to skutek jej przełożenia . Natomiast sprężyna i zapadka przy kole pasowym to rodzaj sprzęgła. Łączy ona dwa elementy osi, przy wirowaniu....
Podnośnik, odkręcić dwie nakrętki na wahaczu od osi silnika. Odłączyć wiązki przewodów i chyba odkręcić zacisk hamulcowy. Koło do garażu i odkręcić tych kilkanaście wkrętów imbusowych po obwodzie i ostrożnie (silne magnesy) wyciągnać wirnik z silnika. Nawet opony nie trzeba zdejmować. Sprawdzisz wtedy i łożyska i położenie magnesów na obwodzie wewnątrz...
Wszedłem w posiadanie windy dekarskiej GEDA LIFT 150. Niestety niekompletnej. Przekaźniki połamane. Ktoś kombinował już podłączenie zastępcze, ale w chwili obecnej nie działało. Po włączeniu zasilania silnik tylko buczał. Hamulec cały czas trzyma. Z silnika wychodzi w jednej wiązce 6 przewodów: czerwony i czarny opór - 3,5 ohm niebieski i biały opór...
Albo źle dobrane kondensatory, albo duże obciążenie hamulca, albo uzwojenie uszkodzone, choć nowe podobno. Jak sprawdzić elektrycznie ten hamulec? Jest jeszcze jedna sprawa. W silnikach z hamulcem, czasami dochodzi do przerw w uzwojeniu wirnika. Tak, tak! Tego odlanego aluminium w żłobkach. Obrywa się boczny pierścień. A wtedy naprawy nie mają sensu....
Dobrze rozumie że jak podłącze w gwiazdę to mi ruszy? Musisz sprawdzić hamulec. Są dwa rodzaje - elektromagnetyczny i działający na zasadzie ,,wciągania wirnika". Co do reszty, to przy zasilaniu trójfazowym powinien ruszyć, choć wcześniej wykonaj pomiary .
nawija wirnik wirnik nawijać wirnik wirnik hamulec samochód automatyczny hamulec
miganie klawiatury połączenie kapilary zaczernienie wydruku
drukarka laserowa poziome paski brother zasilacz
Lokalizacja czujnika światła cofania Peugeot 307 1.6 HDI 2006 Mercedes W123 2.8 Gaźnik - Moc Silnika i Specyfikacja