Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Witam Jest tachometr na wirniku ? (Komutator łożysko tachometr)
Do sprawdzenia silnik,a konkretnie - wirnik. Komutator nie jest przypalony?
Do sprawdzenia silnik - szczotki, wirnik (komutator), do sprawdzenia i wyczyszczenia układ hydrostatu.
Spalony wirnik, zobacz czy wycinki komutatora nie są przebarwione świadczy to o spaleniu wirnika .
Komutator pełni rolę prostownika mechanicznego. Pierścienie na wirniku tego efektu nie uzyskają. (HE HE ). Rowek o głębokości 1 mm dyskwalifikuje urządzenie. Należy wymienić wirnik lub komutator.
Typowo kasuje luz wzdłużny łożysk wirnika w silniku. Jest za łożyskiem na wirniku od strony komutatora z drugiej strony jak odbiór napędu z wirnika.
95% wirnik uwalony, pro forma przeciągnąć komutator pumeksem, ale wątpię.
Jak aku nie ma mocy rozruchowej to i automat bendiksa nie wysunie odpowiednio oraz wirnik nie będzie w stanie dokonać mocnego obrotu, Kwestia w jakim stanie sam rozrusznik (wirnik i komutator + szczotki, stojan, tulejki czy łożyska)--- obecnie opłaci się kupić nowy niż regenerować.
Bo trzeba zrobić rozrusznik raz , a dobrze; przetoczyć bieżnie wirnika, komutator, dać nad wymiarowe tulejki, trochę samaru grafitowego na ślimak i musi być dobrze. R7 były jeszcze gorsze, jako alternatywę masz albo dostępne chińskie przekładniowe ( coś ala Bosch), bądź zetorowski - coś jak R11 tylko lepiej wykonany. No i dużo droższy.
Plastikowa duża jako pierwsza na wirnik od strony komutatora potem metalowe, małe metalowe na wirnik po założeniu szczotkotrzymacza.
Poluzowany magnes prądniczki tachometrycznej znajdujący się na końcu wirnika za komutatorem. Można go wkleić na kropelkę.
To prawda ,może być tanio ale jak już kupisz go to lepiej go rozkręć i sprawdz jak wygląda w srodku ,jak wygladaja szczotki ,wirnik ,komutator ,zwróc uwage na to czy przewody nie są już czarne lub brunatne bo może być już rozrusznik przegrzany i bezie ci szwankował :idea::cry: ,a tego chyba już nie chcesz :idea::D
Sprawdz w jakim stanie sa styki elekromagnesu. Jak po stuknięciu dziala, to pewnie wiesza sie szczotka w silniku. Sprawdz w jakim stanie sa szczotki i prowadnice szczotek - musza sie luzno przesuwac. Wyczysc b. drobym papierem komutator, sprawdz czy wirnik (komutator) nie ma bicia i luzu na tulejkach.
Oprócz wymiany regulatora warto pełny serwis zrobić : -kontrola łożysk -zmierzenie stojanu , wirnika ,przeszlifowanie komutatora -stan szczotek -jeżeli to z diesla to stan sprzęgiełka
Witam Chciałbym się dowiedzieć czy moje przypuszczenia są słuszne. Otóż mam wirnik z komutatorem wykręcony z wiertarki ( wiertarka albo słabo się kręciła i po chwili grzała albo zatrzymała i buczała jak silnik 3-fazowy bez jednej fazy a po chwili wydobywał się z niej dym (wirnik i stojan były bardzo ciepłe)) Rezystancja stojana to 2,3 Ohm natomiast...
Nie ściemniaj - sam rozłupałeś ten komutator. Wirnik da się naprawić - oczywiście nie w domu. Są zakłady dorabiające nowe komutatory i uzwajające na nowo wirniki - opłacalne przy maszynach rzadkich, bądź drogich. A tutaj - wpisz w googlach typ silnika, bądź odkurzacza, pokażą się odnośniki do części.
Najczesciej zwarcie w wirniku, ale tez zabrudzenia komutatora. Sprawdz to.
Żywotność komutatora zależy od doboru szczotek i prawidłowej jego eksploatacji. Uszkodzenia komutatorów zaczynają sie często od momentu uszkodzenia w uzwojeniach na wirniku.
Szczotki powinnyprzesuwać się lekko w szczotkotrzymaczu .Podejrzewam , że masz tzw. bezpieczniki w samych szczotkach , które odłączają silnik, gdy szczotki się zużyły . Chroni to wirnik (komutator) przed uszkodzeniem. Często producent daje te bezpieczniki na wyrost i wydaje się , że szczotki są długie ,ale nie ma styku z komutatotrem i odkurzacz (urządzenie)...
Wirnik do wymiany, lub komutator do wymiany, co jest równoznaczne z przezwojeniem wirnika.
Dziękuję
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Witam Najprawdopodobniej zwichrowałeś ośkę lub przesunołeś ją względem wirnika i komutatora (szczotki). Jest to tak pracyzyjnie wykonany silniczek, że tylko jego wymiana.
Mała powierzchnia styku na niedotartych szczotkach, ale jak na nowy wirnik to komutator ma dziwny kolor i deseń.
po pierwsze - uszkodzony wirnik, na komutatorze nie ma połączenia jednego, lub kilku połączeń z uzwojeniem. Zobacz czy bardzo iskrzy. Sprawdź dokładnie połączenia komutatora z uzwojeniem na wirniku po drugie - zawieszają się szczotki, sprawdź czy lekko chodzą i jakość ich docisku Co do kondensatora to ma za zadanie eliminować zakłócenia do sieci i zmniejszyć...
Od szczotki do wirnika idzie przez komutator więc połączenie jest przez styk: szczotka - blaszka komutatora i dalej uzwojenie wirnika- druga szczotka-kabel drugiej cewki- cewka-wyjście z drugiej cewki... styk wyłącznika pozdro Slawek
Wałek odizolowany jest od rdzenia wirnika poprzez plastikową tuleję. Często się zdarzało, że jak ktoś ściągał przednie łożysko metodą podparcia go i stukania młotkiem w wałek, to wałek przesuwał się względem rdzenia wirnika. Często też zdarzało się że komutator przesuwał się razem z wałkiem obrywając połączenia do uzwojenia.
Miałem w rękach podobny przypadek tego malaksera. Wirnik miał uszkodzony komutator, nie nadawał się do przewinięcia. W tych sprzętach są dwa rodzaje wirników, niestety ciężko dostępne. Występują w innych sprzętach Zelmera.
Witam . Mocne iskrzenie szczotek ma wiele przyczyn; -wieszająca się szczotka w szczotkotrzymaczu -słaba sprężyna -bicie komutatora -uszkodzone nawet jedno uzwojenie stojana -uszkodzony wirnik (zwarcie , lub przerwa na lamelach) Stojan i wirnik należy w pierwszej kolejności sprawdzić wizualnie (przypalenia izolacji ), przebarwienia działek (lamel)komutatora....
Brawo, w owym miejscu jest uszkodzony komutator. Wirnik silnika do naprawy, są firmy które się w tym specjalizują.
Przyczyną eksplozji triaka może być silnik, a konkretnie wirnik - wypadałoby sprawdzić stan szczotek i komutatora oraz czy nie ma oporów mechanicznych silnik-przekładnia. Poza tym szlifierkę można sprawdzić bez regulatora - będzie działać na maksymalnych obrotach. O ile będzie, silne iskrzenie na komutatorze może świadczyć o zwarciu w uzwojeniu wirnika...
Powiem tak;, często lecą w nich wyłączniki, co wymianę szczotek trzeba praktycznie wirnik (komutator) toczyć lub chociaż przeszlifować na tokarce. Sprawdź czy wirnik nie trze o stojan, czy dobre łożyska, i czy wyłącznik nie ma zwarcia z hamulcem( odłącz na chwilę jeden z trzech przewodów idących do wyłącznika) nie pamiętam teraz jaki kolor.
Jeżeli oglądając komutator zauważysz że przerwy pomiędzy elementami metalowymi są powypalane to wirnik do wymiany. Dla pewności zrób zdjęcia komutatora najlepiej po wyjęciu wirnika z silnika.
Jeżeli na drugim końcu osi wirnika nie możesz dopasować wkrętaka lub klucza możesz ręką prztrzymać komutator wirnika. Jeżeli i to się nie uda , musisz rozebrać cały silnik
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Może sprawdź jeszcze, czy wirnik od strony komutatora nie ma jakiegoś luzu ( może na łożysku ). O ile ta wiertarka ma takowe.
Jak mogę sprawdzić stojan i wirnik. Dysponuję miernikiem uniwersalnym. Miernikiem uniwersalnym możesz porównać rezystancję cewek stojana natomiast wirnik - obejrzeć dokładnie komutator ( czy nie ma nadpaleń, uszkodzonych-przebarwionych wycinków). Z wirnikiem najlepiej przejść do serwisu zajmującego się naprawą elektronarzędzi i tam Ci go sprawdzą.
Znam taka firmę w okolicach Bielska-Białej. Specjalizuja się w wirnikach komutatorowych. Jeśli cię to interesuje to poszukam konkretnych namiarów.
Witam. Obstawiam, że problem leży w silniku młynka. Raczej do wymiany. Proszę obejrzeć komutator wirnika-prawdopodobnie wypalone któreś płytki lub problem ze szczotkami.
Wiesz w latach 70 sprawdzałem to przez transformator bezpieczeństwa na 24V. I było to opisane w podręcznikach elektromechaniki. Bierz miernik i sprawdź czy po demontażu wirnik nie ma przebicia pomiędzy komutatorem a osią wirnika Skoro kręci bez wtrysków stawiam na rozrusznik/zasilanie.
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
Możesz zmierzyć rezystancję miedzy komutatorem a rdzeniem wirnika. Rezystancję między sąsiadującymi lamelkami komutatora i tak wszystkie jedna po drugiej, wskazania omomierza powinny być bardzo podobne.
Moim podejrzanym jest wirnik Uszkodzony wirnik powodował by iskrzenie na komutatorze lub nierówną pracę silnika, jeśli czuć spaleniznę to powinieneś wyczuć skąd, czy ze stojana czy z wirnika.
Kolego w czym i kiedy?
Do wymiany silnik widać na zdjęciach ślady na komutatorze wirnika , silnik pewnie nierozbieralny , albo odkurzacz do utylizacji. Nie wiem czy naprawa opłacalna.
Pewnie pęknięta szczotka. Trzeba wyjąć i obejrzeć: nie da rady inaczej. Między lamelkami komutatora ma być ok 1mm głębokości w przerwie. Proponuję tak: - kup nowy wirnik (dopóki są dostępne, bo potem to mogiła - dobrze mieć zapas) i go zamontuj, przy okazji wymiana łożysk. - szczotki koniecznie sprawdzić wyjmując je bezwzględnie i nic przy tym nie psując...
W domowych warunkach to mozesz drobnym papierem sciernym przeczyścić >800 i dodatkowo igłą w "przerwach" - fachowo robi sie to na tokarce. Natomiast marne szanse że to coś pomoze - zazwyczaj to oznaka "uwalonego" wirnika! :(
Masz na 100% uszkodzony wirnik. Takie iskrzenie na szczotkach oznacza że wirnik ma przerwane niektóre połączenia uzwojenia z komutatorem lub uszkodzony jest sam komutator. Tak czy inaczej wirnik do wymiany
Najczęściej powodem iskrzenia na nowym wirniku(komutatorze)jest jednak uszkodzony stojan, co nie zawsze da się sprawdzić poprzez zmierzenie oporności uzwojeń. Pomijając tak oczywiste uszkodzenie, jak wadliwe łożysko, które mogłoby być powodem hamowania obrotów wirnika, to inne przyczyny obstawiam albo wadę wirnika, albo niedobrany wirnik do stojana,...
Witam . Częstą usterką wirnika oprócz jego przebiciu na masę jest rozlutowanie uzwojeń z komutatorem .Szczątkowe ślady cyny na stojanie o tym świadczą,jak również przebarwienia poszczególnych lamel komutatora,również wskazują że wirnik może być uszkodzony.Do sprawdzenia stojan na przebicie na masę w sposób opisany przez kolegę Jaga134 (zachowana ostrożność...
Witam. Wartości rezystorów 71 i 72 to 13 kΩ. Część ruchoma tachoprądnicy jest osadzona na wale wirnika, a nieruchoma na obudowie, więc trzeba rozmontować silnik. Można też spróbować przyjrzeć się jej od tej strony silnika, po której nie ma małego koła pasowego. Część która będzie się obracała to właśnie częściowo widoczna tachoprądnica (patrząc...
Przy takich różnicach w pomiarach, to powinno być widać wypalony komutator wirnika.
Niestety wirnik ma uszkodzony komutator. Iskrzy strasznie jak się podłączy. Wirnik do wymiany. Ale to chyba sie nie opłaca.
Jeśli wirnik jest uszkodzony można przezwoić. Nabijają też nowy komutator. Np. tu http://wirniki.grygiel.com.pl/
Uszkodzenie obwód alternatora tj. szczotki/regulator, komutator, sam wirnik lub brak masy na alternatorze.
Na wirnik od strony komutatora wciskamy łożysko 608ZZ i nakładamy amortyzator gumowy, -do kierownicy górnej w gniazdo wciskamy łożysko 608ZZ i zabezpieczamy dociskiem koronkowy,a z drugiej strony na pewno osadzony jest pierścień Segera.W tych agregatach nie stosujemy kleju.
Główne, jak wyjaśnił kolega wcześniej działanie uzwojeń.By założyć plecionkę na automat , może być konieczne rozkręcenie rozrusznika .Gdy stojan nieznacznie odsuniesz od gliwicki rozrusznika ,będzie możliwe założenie plecionki na śrubę automatu.Zwróć uwagę by szczotki nie spadły z komutatora wirnika.
Iskry oplatające komutator, to standardowe zwarcie stojana - wbrew "mundrym" radom co niektórych piszących tutaj. Jesli maszyna rozwijała obroty bliskie nominalnych. Przy zwarciu w w wirniku, ten kręci się dużo wolniej, na komutatorze wręcz "spawa" i głośno buczy.
Ta "podkowa" to rdzeń ferrytowy, nie ma wpływu na pracę. Najprawdopodobniej uszkodzony wirnik/komutator.
Mały silnik prądu stałego ma w stojanie magnesy stałe i wirnik z komutatorem. Warunkiem jego zadziałania jest przepływ prądu przez określone cewki wirnika. W jaki sposób chcesz uzyskać ten przepływ za pomocą pola magnetycznego, w jaki sposób chcesz w ściśle określonej cewce i w określonym czasie zadziałać polem magnetycznym? Cewka musiała by mieć zwarte...
witam zwarcia wirnika możesz zbadać nawet miernikiem elektronicznym; podłącz źródło zasilania prądu stałego do wirnika do szczotek -/+ . następnie ustaw na potencjometrze miernika max zakres napięcia. końcówkami dotykaj wycinków sąsiednich działek komutatora, w ten sposób sprawdzisz wirnik na zwarcia zwojowe oraz komutatora. Izolacje do żelaza wirnika...
Przyczyną jest raczej spalony wirnik. Jeden z wycinków komutatora może być podniesiony i ścina szczotki.
ale znów zaczął śmierdzieć i pojawiały się iskry na silniku. na początek do wyjęcia i sprawdzenia szczotki Chyba tylko tam przy komutatorze może iskrzyć. Blender padł po pierwszym włączeniu Ten komutator nie jest za ciemny, jako praktycznie nie używany ? Czwarte zdjęcie i widać rysy na komutatorze ? Wżery ? Tu się grzało i iskrzyło ? Widzisz resztę...
ściągaczem za łożysko i zejdzie możesz też podgrzać magnes , zawsze jest ryzyko jak nie spróbujesz to się nie dowiesz ;) pozdrawiam
Wyciągnij wirnik i wrzuć foty komutatora z uwzględnieniem uzwojenia dokładne foto w dobrej jakości.
W którym miejscu uszkodzenie uzwojenia? Na trzecim zdjęciu widzę ułamane plastiki, czy nie uszkodziły one wyprowadzeń do komutatora wirnika? Dodano po 7 Taka dmuchawa była wystawiona na portalu za 1750zł.
Na początek radził bym sprawdzić rozrusznik pod wględem sprawności zwarć wirnika jakość komutatora , długość szczotek , możliwe uszkodzenie łożysk w rozruszniku może być powodem dużego pobór prądu przy rozruchu spadki napięć są istotne na przewodach rozrusznika a akumulatora sprawdź połączenia masy rozrusznika i ogólnie masy sprawność solenoidu bendiksa...
Nie ma problemu. Wielokrotnie już korzystałem z usług pewnej firmy i jest ok. Aby nie było, że reklamuję, podam tylko adres: Rolna 1, 62-064 Plewiska. Nic mnie z tą firmą nie łączy ani mentalnie, ani biznesowo, jednak zrobili dla mnie już wiele wirników, za każdym razem wymieniają komutator, i póki co jestem zadowolony.
Sprawdź silnik poza pralką , może być uszkodzony wirnik. Nie powinno iskrzyć na komutatorze.
Szczotki mają być dwuwarstwowe i one są ścięte.Te proste są jednowarstwowe i mogą uszkodzić komutator a nawet spalić wirnik. Jeżeli mają zostać te proste to trzeba je dotrzeć do komutatora.
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
Elektronika, wirnik, szczotki, komutator.
Nawet tylko dwa przerwane druty dyskwalifikują wirnik z użycia, więc nie widzę sensu rozkminiania dalszego. Pokaż zdjęcie tego wirnika, konkretnie połączeń uzwojeń z komutatorem. Podejrzewam że stało się to co czasem w odkurzaczach się dzieje, przy zatarciu łożysk.
do jednego listka komutatora muszą przyjść dwa przewody. Kiedyś naprawiałem wirniki i wystarczalo przylutowanie przewodów do komutatora (Tak aby szczotki nie zachaczały o lutowie). Pamiętaj aby przewody mialy pewien luz. występują naprężenia i może je pozrywać.
Pomiń wyłącznik i zobacz czy chodzi na krótko. Może to nie wyłącznik szwankował tylko wirnik się ustawial w pozycji uszkodzonego komutatora.
Szczotki do sprawdzenia w pierwszej kolejności. Komutator wygląda dobrze? Wirnik daje się obrócić palcami?
Tego nie zmierzę, z wyglądu wirnik zdrowy, komutator nie wytarty.....
Z jakiego powodu komutator w nowym wirniku może mieć bicie? Albo jakie są to powody?
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Np. Lakierem do uzwojenia. Bo akurat taki posiadam. W latach 70-tych XX wieku po przezwojeniu wirnika połączenia (miejsce między komutatorem a wirnikiem) owijało się dratwą i wszystko lakierowało i Ty tak możesz zrobić.
Na obniżonym napięciu np. prostownika samochodowego docierasz szczotki, delikatnie szlifując komutator wirnika przed szczotką którą chcesz dotrzeć kamykiem lub białym pumeksem. Drobiny ścierającego się kamyka dostają się od szczotkę przyspieszając jej dotarcie.
Witam, Szukam wirnika do wiertarki BOSCH CSB 550RE. Nie wiem z jakiego powodu odpadł jeden z listków komutatora. Czy to można jakoś naprawić? Pozdrawiam Włodek
Lepiej owiń bardzo drobny pasek papieru ściernego na komutatorze i ręcznie obracaj wirnikiem.
Witam! Nic nie napisales o stanie szczotek moze brak im dobrego styku ,moze sa zakrotkie itp.Jezeli szczotki sa ok. to rzuc okiem na komutator wirnika jezeli na ktorejs lamelce sa slady nadpalenia to wtedy mozna podejrzewac przepalenie uzwojen wirnika.
a probowales go podlaczyc tak jak pisalem? ciekawe co to za warsztat jak nie umija alternatora sprawdzic... co do starego altka to moglo byc tak ze zwyczajnie pasek sie slizgal i to bylo wina badz szczotki z komutatorem wirnika sie skonczyly i trzeba bylo wymienic... sproboj sam to zrobic :)
Nowe szczotki muszą się podczas pracy dokładnie spasować z komutatorem wirnika. Z biegiem czasu będą dokładnie przylegać do komutatora. Docieraj szczotki wirnika przez pewien okres przez pracę szlifierki bez obciążenia.
Nie chodzi mi o zaciskanie uzwojenia w komutatorze, tylko o odebranie łączenia wirnika (połączenie cewek wirnika z komutatorem)
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Jest bardzo podobny ale nie pasuje. Mam taki z Celmy, jakie chcesz wymiary? Długość ośki 183 mm, średnica wirnika 46 mm, szerokość pakietu 45 mm, średnia komutatora 33 mm.
Silniki DC są zwykle komutatorowe. Podczas obrotów wirnika szczotki silnika tworzą z komutatorem "przełącznik" na którym powstaje łuk elektryczny - iskrzenie. Powoduje to zużycie elementów i zakłócenia.
bendiks dziala a zwiera styki prądowe na wirnik? komutator byl dobry na wirniku?
Oddaj wirnik do przewinięcia. Wymienią komutator na nowy i bedzie OK. Myślę że w 100 złotych się zmieścisz. Ten gość, o którym pisze bobo , sprzedający wirniki na giełdzie w Balicach stoi tam co tydzień od kilku lat. Zajmuje się też przezwajaniem wirników. Pogadaj z nim a na pewno coś poradzi.
Czy komutator wirnika jest przypalony.
Miałem podobny problem z alhambrą, pozmieniałem mapy w sterowniku i problem ustąpił, wymiana rozrusznika to krótkotrwały efekt a koszt jednak jest, lepiej już wymienić szczotkotrzymacz, przeczyścić komutator wirnika,wszystko wyczyścić/nasmarować i na jakiś czas też pomoże.
Podkladki od strony komutatora?
Oglądam druty z komutatora które wchodzą do zwójów komutatora, i wchodza na cewki w wirniku. Dwa druty widzę zerwanie, nawet zakładając że dwie cewki uszkodziłem, to jak to możliwe że uszkodzone są wszystkie ? Uzwojenie wirnika jest "jedną ciągłością". Wygląd to mniej więcej tak: początek druta zaczyna się na wycinku komutatora, następnie jest nawinięte...
Tak jak wyżej. Podejrzany jest silnik a szczególnie wirnik, jego komutator i szczotki.
Czy to oznaka uszkodzenia wirnika/ komutatora , czy można spróbować przetoczyć komutator dać nowe szczotki , czy już nie warto? Masz przerwę w uzwojeniu wirnika. Przetoczenie nic nie da.
Piszesz,że dymi.Zobacz z skąd wychodzi dym.Sprawdź co się grzeje.Jeśli cewki w stojanie to sprawdź oporność cewek po winne mieć taką samą oporność.Gdyby wirnik to zobacz czy na komutatorze są zaciśnięta dobrze druty/mogą być lutowane/ omomierzem zobacz czy niema przerwę.Wracając do grzania i dymienia dokładnie ustal to ważne.Dymić może /kondesator/...
wirnik komutator zewrzeć iskrzenie wirnik komutator iskrzy wirnik komutator
deska rozdzielczy passat akumulator tesco komputer stacjonarny uszkodzony
Przekształcenie działki zagrodowej na budowlaną - procedury i wymagania Czy trzeba spuszczać wodę z bojlera przy pękniętej rurce?