Przecież to złom. Nawet na tym słabym filmiku widać wyraźnie, że uzwojenia stojana są czarne i przegrzane. A skoro wirnik ociera o stojan, to albo łożyska skończyły żywot, albo ich osadzenie w korpusie się wytopiło i wirnik stracił osiowość (pewnie jedno i drugie). Nie uruchamiaj tego, tylko oddaj do PSZOK-u zanim to się rozpadnie i krzywdę komuś zrobi!
Witam, też byłbym za tym że wirnik ociera o stojan, sprawdź czy nie ma śladów otarcia na wirniku.
Jeżeli słychać takie wycie ,jakby był obciążony, to może być uszkodzony stojan, lub diody (raczej to pierwsze).Stojany puchły w obudowie aluminiowej, pękały żeberka obudowy, cała obudowa. Wirnik ocierał o stojan, przypadłość tych alternatorów.
Możliwe, że jest zużyta piasta sinika i przy odciągnięciu paska, wirnik zaczyna ocierać o stojan
Chodzi mi o to że kondensator służy do rozruchu a nie do hamowania, zobacz czy wirnik nie ociera o stojan jak włączysz silnik (czy można go obrócić). Hamulec to pewnie ten pierścień na wirniku jeśli jest ruchomy bo na zdjęciach tego nie widać.
Może tulejki w rozruszniku wyrobione i wirnik ociera o stojan.
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
I jeszcze jedno, czy to normalne, ze wirnik ociera dookoła o stojan? Nie. Jeśli łożyska nie mają luzów w żadnym kierunku to może świadczyć o luzie w gniazdach łożysk lub przekoszeniu przy przykręcaniu dekli.
Witam uzwojenie wirnika jest zalane smoła myślę że wirnik ocierał o stojan jak usunąć to zwarcie jak wirnik jest szyty nie ma żłobków
Jeżeli przewody się nie grzeją , masa sprawdzona, to bym rozebrał rozrusznik. Gdy przez wieki nikt nic nie robił z rozrusznikiem, może wirnik ocierać o stojan , łatwe do sprawdzenia.
Ten wirnik wyraźnie ociera o stojan, ale czy tam na stojanie coś nie zostało? może blachy z pakietu zbyt wystają?
Do sprawdzenia rozrusznik głównie tulejki łożyskowe na występowanie luzów. Po "rozkręceniu" rozrusznika może okazać się, że wirnik ocierał o stojan, powodując nadmierny przepływ prądu. Bez oględzin można tylko "wróżyć z fusów''.
Możliwe wytarcie łożysk w rozruszniku i pod obciążeniem wirnik ociera o stojan lub zwarcie w wirniku ewentualnie pęknięty magnes w stojanie.
Finał był taki ze guma w obudowie na której spoczywało łożysko od wirnika była wytarta (niewiadoma od czego się wytarła) i wirnik ocierał o stojan i się przegrzewala po chwili. Dodatkowo przerwa na na komutatorze powodowała iskrzenie nadmierne. Dwa tygodnie później padł wirnik od tego .
A jak były teraz mrozy to wgl było trzeba pukać w niego żeby ruszył. Najbardziej prawdopodobne to jakieś uszkodzenie bendiksu. Zacina się, jego styki nie łączą itp. historie. Druga sprawa to może już rozrusznik ma wyrobione tulejki i jego wirnik się "wiesza", ociera o stojan.
... a wirnik ocierał o stojan tak mocno że oś wirnika przebarwiła się a temperatura stojana zniszczyła uzwojenie. "Wirnik ocierał o stojan...", prawdopodobnie izolacja między blachami została uszkodzona, tak, ze taki stojan nadaje się na złom. Trzeba dać silnik na hamownie i sprawdzić.
krzysiek7 Mam cztery wyprowadzenia. 1 2 - to zasilanie 3 4 - podłączony kondensator Co do ponownych pomiarów to najwcześniej jutro bo muszę miernik pożyczyć. Dodano po 6 jerry1960 Silnik chodzi lekko bo unieruchomieniu hamulca taśmą. Hamulec jest prawidło zaciągany podczas włączania. Łożyska kręcą się lekko, choć przyznam że mają lekki luz. Kiedy włączam...
Sprawdż czy wirnik nie ociera o stojan.
Prawdopodobnie uszkodzony wirnik z tym, że brak mocowania łożyska może powodować ocieranie wirnika o stojan.
Wybite łożyska co widać po wirniku, bez napięcia chodzi lekko gdy podasz napięcie to stojan przyciąga wirnik i zaczyna się ocieranie. Sprawdz jak wygląda stojan i gdy jest wytarty tylko z którejś strony to trochę możesz podpiłować.
Wirnik definitywnie ociera o stojan, może być z powodu wybitego gniazda w pokrywie.
Witam, spróbuj czy silnik da się poruszyć ręką przy włączeniu (tylko odkręć nóż), może wirnik ociera o stojan.
Ciekawe czy nie ociera wirnik o stojan. Sprawdź łożyska. Jak startuje to kondensator dobry.
Witam, sprawdź łożyska może wirnik ociera o stojan (będzie poobcierany).
Sugeruje Pan że wirnik ociera o stojan, czy sama przekładnia coś blokuje?
Sądzę że powinieneś rozebrać silnik i przebadać wszystko może już uzwojenia są przegrzane albo faktycznie poszły łożyska i wirnik ociera o stojan.
No dobra, załóżmy że mają luz i wirnik ociera o stojan. Co w takim przypadku? Wymiana łożysk? Oddanie do naprawy?
Z twojego opisu naprawy zrozumiałem ,że uruchamiasz wiertarkę ze zdemontowaną obudową, a wtedy: 1. Wirnik ociera o o stojan i masz nadmierny hałas, 2. Źle zamocowane , włożone w obudowę mocowanie wirnika od strony wentylatora przez co wirnik trze o obudowę. Nieprawidłowo włożony stojan przez co wirnik trze o obudowę. Możliwe wyrobienie tulejki podpierającej...
Bendix nie ma nic do tego - brak wstępnego kręcenia bendix uderza o wieniec. Albo wirnik ociera o stojan albo wirnik uszkodzony. Montaż prosty jak wypicie piwa.P
Być może że rozrusznik już woła o remont-wirnik ociera o stojan i są duże pobory prądu
Strona mechaniczna kompresor- silnik bez usterek czy uwag. A mnie te objawy pasują na ocieranie wirnika silnika o stojan. Być może problem z łożyskowaniem.
Witam. Czy zwróciłeś uwagę, czy na wirniku są widoczne ślady ocierania wirnika o stojan. Może trzeba powierzchnię wirnika przetoczyć np.0,1 - 0,2mm? Pozdrawiam.
Diody w tych alternatorach rzadko padają chyba ,ze się zrobi jakieś zwarcie. Sprawdż szczotki jak radził kolega Viper555 i łożyska (najczęstsza przyczyna niesprawności ; wirnik ociera o stojan)
Witam Czy to że osiowość walu w porządku znaczy że jak obrucić wirnik ręką to nie trze o stojan i wszystko jest ok? a dzieje sie to tylko po włączeniu zasilania? Jeżeli tak to trzeba obejrzeć czy nie popękały pręty klatki na wirniku, szczególnie ze strony przeciwnej niż ta która ociera o stojan. Mozliwe że pręty popękały i jest niewyważenie magntyczne.
Ewidentnie wina silnika elektrycznego. Wirnik ociera o stojan. Proponuję go zwrócić.
Najbliżej do Szcześniaka do Płońska - regeneracja rozrusznika. Nie ma prawa wirnik ocierać o stojan.
Ja się spotkałem w wiertarce. Jak łożysko jest uszkodzone to się grzeje, wytapia w tworzywie większe gniazdo niż powinno być i pojawiają się luzy, wtedy wirnik ociera o stojan. Łożysko powinno ciasno pasować w swoje miejsce, jeżeli są luzy to kicha. Można wyciąć pasek blaszki z puszki po napoju i nim skasować luz ale nie zawsze się udaje. Przede wszystkim...
Jako pierwsze obejrzyj dokładnie stojan, gdy nastąpiło uszkodzenie łożyska wirnik kołysał się ocierając intensywnie o blachy stojana. Wysoka temperatura powstająca w wyniku tarcia mogła uszkodzić uzwojenia w widoczny sposób. Pomiar to kolejna czynność, którą możesz wykonać dla obu uzwojeń - dla obu uzwojeń "R" taki sam, oraz czy nie ma przebicia do...
Jak to jaki element? Włóż coś za szczotką np nakrętkę M6 jak się zmieści, i dopiero zapnij sprężynkę, tak aby poprzez nakrętkę sprężyna dociskająca szczotkę, dociskała mocniej szczotkę. Przedłuż szczotki za przewodami ze szczotek, bo przed, to trzeba by kawałek szczotki. Widzisz przewód ze szczotki? W miejscu, gdzie wchodzi szczotka, jest wystarczająco...
Witam! Jak popatrzysz od środka na korpus odlewany (tam pod podkładkę-zabezpieczenie która wypadła) zauważysz w tym korpusie chyba 3 lub 4 jakby ząbki, które były wyciśnięte z tego korpusu i stanowiły zabezpieczenie tej podkładki przed takim właśnie wypadnięciem. Teraz mozna tylko próbować zdemontować ten silnik (wyjąć wirnik, szczotki i podkładki,...
Jeśli silnik po włączeniu zostaje zablokowany to prawdopodobnie wirnik ociera o stojan, postaraj się znaleźć to miejsce i spróbuj skorygować położenie wirnika. Sprawdź czy hamulec jest zwalniany.
Jeżeli możesz zrób zdjęcia tych przewodów , co masz wątpliwość że są oryginalne. Grzejący się przewód świadczy o słabym kontakcie(styku na połączeniu),lecz może być powodem zbyt dużego poboru prądu.Rozkręć rozrusznik zdejmij stojan i sprawdź czy nie ma śladów ocierania wirnika o niego ,tak samo można to zauważyć na wirniku .Wszelkie nawet małe ocieranie...
Może to banalne może łożyska mają luz a pod naciągnięciem paska wirnik ociera o stojan - po wymotowaniu będzie OK-i.
Z indukcją w szczelinie to był strikte żart ;) Jeżeli coś oprócz uszczelki może dolegać tej pompie, to może źle skręcona i wirnik ociera o stojan?
Witam w kilku postach jeden z kolegów użył stwierdzenia"Możliwe że rozrusznik ma zużyte panewki i na gorąco wirnik ociera o stojan, albo na gorąco działa tylko "połowa" rozrusznika." Panewki są dobre dorabiałem na wymiar na tokarce z odpowiednim luzem i brąz B101.ALe nie rozumiem stwierdzenia "działa połowa rozrusznika".Przecież rozrusznik to silnik...
Jak ją używasz to pewnie spalone jedno i drugie. Jeśli łożyska są dobre a wirnik ociera o stojan to wytopiony jest już korpus silnika w którym jest osadzony stojan.
Według mnie po tylu latach pracy są luzy na łożyskach i przez to wirnik ocierając o stojan robi opór przy rozruchu. Przy problemie z rozruchem przekręć lekko wirnik i włącz zasilanie. Utrata pojemności kondensatora rozruchu oraz zwarcia uzwojeń dają podobne objawy. Należy wówczas zrobić pomiar poboru prądu.
Rozrusznik "grzęzi" bo pewnie wytarte tulejki i wirnik ociera o stojan. A co do hamulców to pewnie tarcze do wymiany albo przetoczenia. Nie napisałeś nic kiedy i jak to się stało.
Wlasnie dokladnie patrzylem na ten wirnik , to nie jest przytarcie tylko fabrycznie namalowane cyferki farba, moze juz troche rozmyta ale na pewno nie z powodu ocierania wirnika o stojan. jesli chodzi o podlaczenie to jasne ze podlaczalem tylko strone pierwotna zasilaniaczyli na A zasilanie ,B zwarte z E i drugi przewod zasilania na D
Z pobieżnych informacji w sieci znalazłem informację, że tokarka ma panewki. Być może są do tego stopnia wyrobione, że mechanizmy tokarki ocierają o siebie i powoduje to zatrzymanie tokarki na wyższych obrotach lub przy większym obciążeniu. Ewentualnie brak smarowania też może spowodować podobne objawy. Tylko jeśli panewki pracowały bez smarowania to...
Zdaje się, że opisy sytuacji są delikatnie mówiąc niedokładne. Jak mogą grzać się klemy jeśli połączenie przy elektromagnesie słabe? Ale żeby nie wdawać się w zbędne dyskusje niestety zasugeruję regenerację rozrusznika. Prawdopodobnie wirnik już ociera się o stojan i będzie tylko gorzej.
Jeśli po kilkunastu minutach bez obciążenia silnik nie nagrzewa się - to jest sprawny elektrycznie. Uszkodzone łożyska mocno huczą pod obciążeniem promieniowym, jeśli uszkodzone są do tego stopnia, że aż wirnik ociera o stojan - to nie da się tego nie usłyszeć.
Ja walczę z silnikiem . Za nic nie mogę znależć przyczyny dlaczego silnik 1 f ma problemy ze startem . Silnik rozebrałem i nie ma wyłącznika odśrodkowego , wygląda w środku jak silnik trójfazowy . W puszcze ma kondensator 60 uF 450 v i buczy nie chce startować . Kondensator wymieniłem i jest to samo . Uzwojenia ładne nie widać żadnych uszkodzeń . Jedynie...
Sprawdź łożyska i czy wirnik nie ociera o stojan
Witam. Zatarta w sensie zablokowana albo ciężko obraca się wirnik, czy wytarte łożyska i mają bardzo duże luzy, aż wirnik zaczyna ocierać o membranę stojanu? W pierwszym przypadku, to zwykle przyczyną są zanieczyszczenia z wody. Drugi przypadek może być wywołany pracą na sucho, ale pompy WILO słyną z takich usterek, oraz z rozszczelniania się i zalewania...
Witam. Wina jest ewidentnie po stronie pompki, przyblokowany wirnik lub uszkodzone panewki i wirnik ociera o stojan. Wężyk, którym spuszczałeś wode wychodzi z pompki, więc o lokalizacje jej nie jest trudno.
Możliwe, że to wina rozrusznika, nie ma wystarczającej mocy (jakieś zwarcie, wirnik ociera o stojan, szczotki). Spróbuj odpalić podłączając rozrusznik bezpośrednio do akumulatora, ale obydwoma kablami, plus i minus.
Prawdopodobnie uszkodzone łożysko lub nie centrycznie złożony przez co po nagrzaniu wirnik zaczyna ocierać o stojan.
Powodem tego że silnik nie startuje z każdej pozycji może być bicie wirnika i jego ocieranie o stojan lub uszkodzona klatka wirnika.
Jest możliwe, że zużyte łożysko miało luz, i żelazo wirnika ocierało czasem o stojan. Można przeczyścić komutator i prądnica pewnie jeszcze może pracować, ale założenie alternatora jest lepszym rozwiązaniem.
WD 40 się nie sprawdza gdyż jest za suchy i szybko odparowywuje dlatego polecam CX-a sprawdż czy jest dobrze wyśrodkowany wirnik w trakcie złożenia w całość cz nie ociera wirnik o stojan.
Jeśli masz duże luzy na łożyskach to po właczeniu wirnik może ocierać o stojan i się blokuje.
Kolego jak się coś nieznanego rozbiera, to wcześniej znaczy się jak to było złożone. Mam dokładnie taki sam silnik z adapteru i jest w nim istotne to jak on jest złożony. Ważne jest z której strony stojana wystaje oś wirnika, jak są założone jarzma z panewkami, czasem trzeba je obrócić o 180 st. Po złożeniu, ale bez dokręcenia nakrętek wirnik powinien...
Zauważ że wirnik strasznie ociera o stojan . Nie od strony szczotek tylko od strony zębatki . Może wzrost temperatury uszkodził izolację , Sprawdź wirnik na zwarcie do masy i między uzwojeniami a także izolacji ( induktor ) pomoże w pomiarach . Ja obstawiam na walnięty wirnik .
Zakupiono nam kiedyś na warsztat małą, tanią szlifierkę jednofazową. Przy ostrzeniu kilku wierteł lekko się nagrzewała , w wyniku czego deformowała się trochę obudowa i wirnik ocierał o stojan. Nie dało się dalej szlifować. Po ostygnięciu wszystko wracało do normy, można było pracować dalej.
sprawdz regolator ,łozyska czy czsem wirnik nie ociera o stojan a i jeszcze obwiazkowo trzeba sprawdzic czy wirnik nie ma przebicia do masy i jak masz mozliwosc sprawdzic to sprawdz indukcyjnosc cewek mozliwe ze ktoras ma skrut
Łożyska wyglądają ok bo wszystko luźno chodzi dopiero po włączeniu ciężko jest ruszać a jak ruszy to chodzi tak jak na filmie Nie katuj jej na siłę, rozbierz ja i sprawdź czy wirnik nie ociera o stojan. Daj zdjęcia komutatora ale nie czyść go wcześniej.
Po wymontowaniu sprawdż stan łożysk i wielkość luzu między wirnikiem, a stojanem silnika oraz czy wirnik nie ociera o stojan. Niekiedy kończy się zapas oleju smarnego, który jest zgromadzony w podkładce filcowej otaczającej tulejkę, która stanowi łożysko. To samo dotyczy wszystkich wentylatorów stołowych oraz wolnostojących tzw gabinetowych. Uzupełnienie...
PS Uzwojenia miały jakieś oploty ze sznurków które, jak zasugerował ws uzwojeń Krzysiek7, popękały wskutek wibracji. Wiązania nie pękają od wibracji, to zbyt wysoka temperatura uzwojeń je przetapia. Po zmianie kondensatora silnik wchodzi na obroty ale po 2-3 min przegrzewa się i zwalnia (staje się mocno gorący). Jeżeli wirnik nie ociera o stojan, to...
Prawdopodobnie wirnik silnika ociera o stojan. Brak spółosiowości, lub wytarte piasty łożysk. Naprawa bardzo prosta.
Zazwyczaj uszkodzenie łożyska wywołuje hałas podczas pracy silnika, z kolei ocieranie wirnika o stojan powoduje lokalne przegrzanie i uszkodzenie uzwojenia wirnika lub stojana. Niestety jak zaczął walić ogniem to silnik nadaje się do wyrzucenia. Problem w tym że w Polsce nie ma dostępnych części zamiennych w postaci silnika kompletnego bez przekładni....
Z tego co piszesz wymieniłeś wszystko co elektryczne i część mechaniki - obejrzyj spalony wirnik - odkształcona obudowa lub coś w podobie może spowodować ocieranie wirnika o stojan i dodatkowe obciążenie. Jeśli to nie to a części są o prawidłowych parametrach - zmień dostawcę wirników
Witam. Jedną z przyczyn może być ocieranie się wirnika o stojan. Może to być trudne do sprawdzenia. Bez podłączonego zasilania nie będzie żadnych objawów. Po zasileniu wirnik jest przyciągany do stojana i się ociera. Aby to sprawdzić, należy szukać śladów ocierania na wirniku. Uwaga, ślady mogą być mało zauważalne.P.
Witam. To że wirnik nie ociera o stojan jak kręcisz ręką to jedno. Co innego podczas pracy. Wtedy działają o wiele większe siły. W sumie to warto by silnik rozebrać i sprawdzić czy na wirniku niema otarć. Udaj się do elektromechanika i zbadaj . Albo od razu reklamuj - jak jest taka możliwość. Pozdrawiam.
Problemem okazał się nowy stojan. Był od wewnętrznej strony trochę zdeformowany i wirnik ocierając o niego nadtopił izolację na jego uzwojeniach.
Może się mylę ale chyba jest wytarte gniazdo łożyska, widoczne na rysunku numer 2. Stąd ten czarny pył w środku i ocieranie wirnika o stojan.
Raczej nie jest to normalne chociaż większość turbin (i nie tylko) potrzebuje większego momentu do rozruchu niż do kontynuacji pracy (w grę wchodzi pokonanie oporu statycznego, który znika po rozruchu i pozostaje tylko opór dynamiczny) W turbinie warto sprawdzić stan łożysk, czy wirnik nie ociera o stojan i czy nie ma zwarcia (lub nisko rezystancyjnego...
Sprawdź wreszcie łożyska.Zdejmij pasek klinowy i zobacz jakie ma luzy.Może wirnik już ociera się o stojan.
Jaka temperaturę osiąga silnik? Możesz zmierzyć pobierany prąd? Sprawdzasz go bez obciążenia? Być może wirnik ociera o stojan. Jednak zanim go rozmontujesz postaraj się zmierzyć pobór prądu. Jeśli będziesz mierzył miernikiem uniwersalnym to na czas rozruchu wejście miernika powinno być zwarte. Zalecam ostrożność 230V to nie są żarty.
Łożyska nowe Te łożyska na pewno w porządku, nic nie przekoszone, nia ma luzów? Bo strasznie hałasują, zwłaszcza to słychać po wyłączeniu jak silnik się zatrzymuje. A kręcąc ręką wał to swobodnie się obraca i nie stawia większych oporów w jakimś położeniu? No i czy wirnik przypadkiem nie ociera gdzieś o stojan.
Wiele na to wskazuje może być luz na tulejkach i wirnik zwyczajnie ociera o stojan. Najprościej by było sprawdzić na innym akumulatorze ale i rozrusznik wartałoby wyjąć i rozebrac.
Sprawdź czy łożyska nie mają luzu w tarczach łożyskowych, bo wirnik może ocierać się o stojan lub nawet się do niego ''przykleić''
zalezności jaki zakres dałem 20 200 2000 Jakie jednostki, bo same liczby mogą być tu mylące. Takie pomiary wykonuje się tylko i wyłącznie na najniższym zakresie miernika, pomiary na pozostałych zakresach są bez sensu. Wstaw zdjęcie miernika i ustawionego zakresu. obudowę zakładam, ale nie skręcam, ale myślę że to nie ma znaczenia Pomiędzy stojanem...
Czy ktoś zna przyczynę takiego zachowania? Albo jakis śmieć który przedostał się przez filtr "szelonta" się w silniku, albo wytarte łożyska - wirnik się ociera o stojan. Dodam że pralka kupiona dokładnie 8mcy temu. Naprawa gwarancyjna.
Alternator do naprawy.Padła jedna z diód wskutek czego akumulator może częsciowo się rozładowywać przez uszkodzoną diodę alternatora. Dodano po 2 Rozrusznik tak się zachowuje jakby wirnik ocierał o stojan przez co pobiera duży prąd rozruchu.Tulejki do wymiany.
rozrusznik daje sie wyjac bez kanalu..a raczej bedziesz go musial wyjac.Wyglada na to ze wytarte panewki ...w efekcie wirnik ociera o stojan...znam to z praktyki trzeci poldek..hihipanewki to niewielki koszt jakies trzy czy piec zlociszow.. mozliwe jest tez wykrzywienie osi wirnika lub uszkodzenie uzwojen wirnika(mniej prawdopodobne )w tym wypadku lepiej...
Na początek rozkręć rozrusznik i zobacz czy wirnik nie ociera o stojan lub od razu wymień wszystkie tulejki w rozruszniku jest ich chyba 5 sztuk i szczotki też daj nowe.
Kolego grzechotnik, tak jak napisałem siłownik nowy 4 m-ce pracował, pierścień kompensujący jest ok., tu abyś zrozumiał o co mi biega: obudowy silnika są za luźne tam gdzię znajdują się łożyska, czyli średnica obudowy jest znacząco za duża niż średnica stojana, a to powoduje przemieszczanie się wirnika w stosunku do stojana i ocieranie wirnika o stojan...
gniazdo połatałem jak skarpetę, włożyłem łożysko i ruszyła. Chodzi nieco toporniej ale wierci. Jak poleci łożysko, pomyślę o dokładniejszym zregenerowaniu gniazda. O tym regenerowaniu gniazda to pomyśl od razu. To wszystko powinno być zmontowane dokładnie, centrycznie aby wirnik w stojanie nie ocierał o stojan. Być może tak jest i dlatego ta "toporna...
Sprawdź czy nie iskrzą szczotki podczas pracy. Dodatkowo zobacz czy wirnik nie ociera o stojan. Jeżeli przekładnia i łożyska posmarowane wszystko będzie ok. pozdrawiam Ps. Wyłącznik bardzo drogi ... kupywałem za około 6zł.
A no mają bo szczotki maja dobry styk jeśli nie ma wibracji wirnik ,pozatym wirnik może ocierać o stojan ale to trzeba trochę wyobrażni Z wyobrażnią u Ciebie to faktycznie bogato nie powiem
Gwint jest prawy i lewy . Woec tego wirnik nie powinien być obracany w stojanie i ocierania w stojanie, trzeba szukać po tej stronie, po której jest uszkodzenie na wirniku. Jeśli jest z tej strony prawy gwint, to ociera prawa strona stojana, (patrząc na silnik).
Witam, jak pisałeś to silnik komutatorowy więc nie może mu brakować fazy, sprawdź czy wirnik nie ociera o stojan, porównaj oporności pomiędzy poszczególnymi działkami komutatora (powinny być w miarę jednakowe).
Tak,że nie warto naprawiać. Wirnik ociera się o stojan. Jak w początkowej fazie, to po zdjęciu paska nie wyczujesz. W tych silnikach jest to częsta awaria. Ale może po prostu pasek jest zbyt luźny.
no to albo pobierany prąd w stanie spoczynku (przez noc rozładowuje aku do tego stopnia że już nie da rady) albo rozrusznik (bywa że wirnik ociera o stojan i wtedy rozrusznik nie rozwija swojej mocy i pobiera zabójcze ilości prądu) czytając wątek myślę o pobieranym prądzie bo napisałeś że po podłączeniu auta na szelki odpala bez problemu
Uszkodzenia klatki wirnika są częstym zjawiskiem chociaż w silnikach trójfazowych wykrywanym raczej rzadko ze względu na to że silnik startuje normalnie i ma tylko nieco mniejszy moment obrotowy. W silnikach jednofazowych objawia się to właśnie utrudnionym albo niemożliwym startem w określonym położeniu wirnika względem stojana.(jeśli oczywiście ocieranie...
Znana przypadłość FIATA. Zacierają się łożyska lub mają nadmierny luz. U ciebie pewno zbytni luz co skutkuje ocieraniem wirnika o stojan. Pośpiesz się z naprawą (cito) bowiem za chwilę kupisz nowy alternator.
A kondensator przy silniku nie padł przypadkiem. Objawy o jakich mówisz na to wskazują. Druga przyczyna - mechaniczna, luz w łożyskach rośnie do momentu gdy wirnik silnika zaczyna ocierać o stojan.
Jeśli silnik bardzo się przegrzewa lub nagrzewa się nawet bez obciążenia przez krótki czas, może być kilka przyczyn. Łożyska mogą być zużyte lub luz między stojanem a wirnikiem został zmniejszony, w wyniku czego ocierają się o siebie. Ale najczęściej przyczyną może być wysoka pojemność kondensatora, nie jest trudno to sprawdzić-pozwól silnikowi pracować...
Miałem podobny kłopot w Sienie, padały alternatory pękał stojan wirnik ocierał do tego stopnie że był koniec jazdy, do czasu jak Magnetti podobny z Nissana założyłem trzeba tylko przerobić naciąg i problemy minęły.
stojan wirnik wiertarka wirnik ociera stojan wirnik trzeć stojan
bascom input bajty pompa kulka lambda niskie napięcie
wymiana baterii telefonie motorola wymiana baterii
Technics SA-EX320: Komunikat "OVERLOADED" na wyświetlaczu Błąd silnika FMI97 - diagnostyka i możliwe przyczyny