Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
Wirniki Valeo 120A to kicha,często tracą obwód.W zamienniku nie jest taki drogi.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
Tak, nie ma bezpiecznika od góry, ale jest u dołu. Zdejmujesz go, wykonujesz mały obrót (bendiks wciskasz w stronę wirnika, cofa się głębiej) i bendiks schodzi. Sprytnie rozwiązany rowek śrubowy na osi wirnika.
Jak Valeo to wirnik.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Mam nadzieję że nie z prostownika. A to ciekawe, bo z prostownika 8A on idzie. Sam wirnik, bez elektromagnesu.
Wymieniony wirnik.
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
Podróbka z Cargo tak. Ale 99% usterek to rozwarty wirnik. Dokładnie, w tym Valeo wirniki siadają (uzwojenie), sprawdź zanim wymienisz regulator.
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Cześć. Pisało Fomoco, ale możesz też Valeo podać proszę
Uszkodzony regulator lub wirnik ma przywarcie do masy . Valeo? Typ i nr.?
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo.
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
Jak ma 120A valeo to wirnik cały. Po co wymieniac jak nie wie co ?? Za dużo pieniędzy maja ludziska.
Jak valeo 110/120A to wirnik może już pada. Wada fabryczna.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
W skojarzeniu w trójkąt uzyskasz większy moment. Robić do tego zasilacz 3-fazowy czy to się opłaca? Do tego trzeba jeszcze pomyśleć o wirniku, to nie jest wirnik klatkowy.
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr. No przecież pisałem, Audi/VW/skoda/renówka z alternatorem Valeo SG15 to zawsze rozwarty wirnik.
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Kup cokolwiek o takim samym prądzie wyjsciowym, nie kupuj używanych Valeo bo też wirniki mają siadnięte.
Szczotkotrzymacz kosztowal ok 10pln wiec chyba raczej nie oryginalny . Podkladki zalozone. Jak sprawdzic wirnik ?
i nic sie tam nie dzieje. Trochę rdzy... Inksza sprawa to M Marelli (stare) bo wgniatało koronkę i pękała obudowa. Później wpadli na pomysł- zrobimy grubszą obudowę! A jak, ścianka pół milimetra grubsza i będzie gites. Nie było, dalej wirnik przeleciał się po nabiegunnikach. kartbis , bo widzę że cos tam robisz- -przezwajam stojany, magneti marelli...
W valeo najczestrza przyczyna to wirnik.
Ten "nowy " altek to Valeo 120A i padł wirnik. Tak sądzę.
niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. To w końcu wirnik był wymieniany? Jak renówka to alternator Valeo rodziny SG12 , a tam naliczyłem 7 róznych wirników. Średnica biegunów ta sama, ale ich szerokość już nie zawsze. Różne długości osiek i grubości podkładek dystansowych z przodu. Nawet wentylatorami się...
W tych padają wirniki, brak przejścia w drutach.
Widzi mi się że masz Valeo 120A. Tam wirniki padały. Jeśi na ostro do masy lampa świeci a nie ładuje to alternator trup,pytanie od czego ...??
Jezeli cyną nic niezwarłeś to nie,a jak pierścienie na wirniku całe,sprawdź miernikiem czy wirnik ma przejście.
Witam kolegów. Czy ktoś może mi powiedzieć, jak zdemontować tylny dekiel rozrusznika Valeo D6RA57. Ten pod szczotki. nie widzę żadnych wkrętów, wirnik też nie ma ochoty wypaść. Tak ogólnie chodzi o wymianę łożysk ;-)
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Witam, jak w temacie. Plastikowego wirnika przy dmuchawie wnętrza do Peugeota Partnera I z 2002r z KLIMĄ system Valeo. Oczekuję na propozycje. Kontakt: GG:616141, TEL.:0600-970-920, pozdrawiam wszystkich Tomasz.
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
Albo regulatory niskiej jakości albo wirnik pobiera za duży prąd.P
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Nie powadź go na" kompa" tylko do tego elektryka który naprawiał alternator,powinien to dośc szybko ogarnąc. Przecież nic nie zrobił, jak było tak jest. Podejrzewam że masz valeo i problem z wirnikiem lub regulatorem.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Wirnik uszkodzony, rozwarte uzwojenie.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
czasami wystarczy lekko posmarować smarem część wirnika po którym przesuwa się bendix
Nie wiem czy twój silnik się nada, mój silnik jest z dmuchawy od nadmuchu do Kabiny, jeśli twój ma magnesy i uzwojenie na wirniku to jest taka sama konstrukcja jak mój.
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
Jaki rozrusznik, Bosch czy Valeo, bo zaczyna się s*anie po gałęziach? I co się stało, rozerwało uzwojenie wirnika, poodpadały magnesy, stopiło szczotkotrzymacz, zmieliło zębnik?
Tam jest 150A Valeo , regulator zwykły i sterowanie normalne.Jak zacznie ładować to juz mu sygnał wzbudzenia niepotrzebny. One i tak same startują. Problem w alternatorze lub jego kole pasowym ze sprzęgłem/tłumikiem jeśli występuje. Jeśli jest 110A/120A wirnik padł. Standard .
Jak dwie na wirnik dwie na stojan? Rozwiń swoje określenie. Napisz do czego podłączone są plecionki od szczotek?
Rozruszniki Valeo - te z przekładniami planetarnymi. Cudowny pomysł - Klejone magnesy wewnątrz stojana. Po kilku latach lubią się odkleić i zablokować wirnik. Na szczęście można z takiego dziada awaryjnie usunąć urwany 1 magnes i rozrusznik dalej kręci i wystarcza do zapalenia silnika. Wiem, to ostatnie to "druciarstwo" i "grzybo-patent" - ale działa.
Ja bym się przyjrzał czy ci zasilanie na alternator dochodzi, mam tych alternatorów fure i żaden nie miał diod uwalonych. Zawsze wirnik albo regulator, lub instalacja auta, czasami nie działa prędkościomierz.
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Witam Mam poważny dylemat z alternatorem Valeo CL-9. Podczas próby regeneracji zdemontowałem te mosiężne pierścienie z wirnika, zwane komutatorem. Teraz nie pamiętam, który odczep był podłączony do którego pierścienia. Czy podłączenie odwrotne będzie niosło za sobą jakieś konsekwencje?? Bardzo proszę o odpowiedż. Poniżej dodaje foto wirnika, żeby było...
Aby nie było tętnienia pierścienie powinny być toczone ,Zawsze toczyłem przy regeneracji a także nowe też. Do toczenia stosowałem noże ceramiczne ,miedź takim nożem toczy się bardzo dobrze. Z powodu braku nie dociskał bym blaszką tylko zrobił bym tak. Dwa kawałki drewna złożył do siebie i na styku przewiercił wiertłem otwór 0.5 mm większy jak średnica...
witam nie zgra się to 1.9 tdi i nadwozie 8l to starsze nadwozie niewyposażone w lin lokalne magistrale danych i do alka szedł sygnał wzbudzenia i ewentualnie kontroli obciążenia tutaj ten altek i jego regler współpracuje z modułem zarzaadzania energia i cała siecia pojazdu dla takiej wydajności prądowej ciężko będzie dobrac standardowy regler a te nowe...
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Witam ! Po rozebraniu silnika ( Valeo ) wentylatora chłodnicy ( punto 2 1,2 v8 )na wirniku leżał zerwany z skądś kondensator czy ktoś jest w stanie mi powiedzieć jak powinien on być podłączony, nie znalazłem miejsca skąd mógł się odlutować Pozdrawiam:
Witam. Czy ktoś jest w stanie podać mi numery katalogowe albo ewentualnie wymiary łożysk do alternatora Valeo A13N215? I czy mogę wsadzić wirnik od alternatora 50A do 70A bo wygląda i wszystko ma to samo... I czy łożyska tez będą pasować? Autko to peugeot 205 1,4 1991 Kupiłem 3 miesiące temu łożyska i już się rozleciały... Teraz chcę skf kupić. Nie...
Więc dodam że to siedzi w actrosie 2001r i z uwagi na musowy wyjazd dałem zwykły regulator bezpośrednio na szczotki, 15- na zasilanie. I musi być włożona wtyczka orginalna 5 bolcowa bo komp się pluje o brak łądowania. A regulator orginalny się spaliło bo łożysko tylnie się rozleciało i pierscień z niego zwarł doprowadzenia wirnika :idea::idea::idea:
powinieneś podłożyć podkładkę od strony komutatora żeby wirnik był maksymalnie wystawiony. Jak to jest być lamerem? Tam jest małe Valeo (D6RA)
Kolega myli prądnicę z alternatorem. Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora. Musi być regulator z układem który wykrywa to szczątkowe pole i wtedy wzbudza wirnik napieciem z głównego zasilania. Mają tak niektóre alternatory np. Valeo. Prądnica czysto mechanicznie wstanie w połączeniu z elektromechanicznym regulatorem starego typu ale...
Kol. Kwazor z oceną mocy to przesadziłeś , przy tych gabarytach. Nie chodzi o uzwojenie faliste , bo ono nie zwiększa sprawności / trochę mniej drutu i oporu/, ani o płaskownik /ciut więcej miedzi w żłobku/, tylko o dwie prądnice w jednej. Każde uzwojenie w gwiazdę w innych żłobkach i dwa prostowniki. Kol. Jesiotr dobre pytanie i przeciwwskazań nie...
Jeżeli chodzi o szczotki to nie ma najmniejszego problemu ponieważ jest to rozmiar i typ stosowany także przez boscha a jeżeli chodzi o wirnik to na zamówienie sprowadzi każdy sklep, tylko jeżeli jest to do Valeo siatkowego to cena przekracza cenę całego alternatora z szrotu.P
Jeżeli chodzi o taką rzecz to miałem kilka przypadków że rozrusznik zakłócał pracę elektroniki właśnie w astrach i kadetach które miały rozruszniki valeo. Problem polegał na tym że wystarczyło że jedna lamelka na wirniku miała przypalenia i nigdy nie wiadomo było kiedy samochód zapali. Jest to rozrusznik z magnesami stałymi i wirnikiem z komutatorem...
Widzę, że muszę tu wprowadzić małe sprostowanie. Na pewno mi nie upadł. Nie twierdziłem że Tobie upadł , wspominałem tylko o tym żebyś kolejnego „złoma” nie nabył . Ja sklejałem epoksydowym / musi być dość rzadki / musi być bardzo cienka warstwa kleju , ale to nie problem . Schody pojawiają się przy ustawianiu magnesów . Muszą być przyklejone...
Diesel (czemu byś się nie dziwił?) masz jakieś doświadczenie? Po wszystkich moich próbach myślę, że może to być jakieś zwarcie międzyzwojowe w wirniku, które ujawnia się przy wyższych temperaturach, ale nie mam pewności. Acha alternator jest VALEO.
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Zregenerowałem ślizg na wirniku Zamieść zdjęcie tego zregenerowanego pierścienia oraz zdjęcie regulatora napięcia. Zmierz rezystancję szczotki oryginalnej i "dorabianej"
Elektroniczny np.z malucha ,poloneza,valeo(typ altka),idzie sprawdzić na zasilaczu regulowanym,zamiast uzwojenia wirnika podłączam żarówkę 5W i po przekroczeniu 14 volt gaśnie, poniżej świeci tzw. histereza regulatora powinna wynosić ok.0,1 V.Inne typy gdzie wchodzi np.+30(stałe zasilanie )może być różnie.
Witam Problem został rozwiązany przyczyna usterki bardzo banalna. Metalowa osłona wewnątrz rozrusznika zwierała z wirnikiem skutek zwarcie i reset całej elektryki. Trzeba niestety wyjąć rozrusznik i rozebrać jeżeli jest firmy Valeo to rozwiercić nity i wyjąć blaszkę osłonową. Ruszył do strzału.
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Tak, urywało wirniki, ale w Valeo serii TG. Ten zaś jest tylko w dieslach, nawet w skodzie. I nie było tak, że raz łączyło, raz nie, jak urwało na wyjściu szpulki raz to juz porządnie. Poza tym za nic nie uwierzę, że w tej renówie ma Boscha i to na regulatorze FOOM. Nie ten rocznik. to napisz jakie Oglądnij filmik, regulator FOOM, bo chyba o ten ci...
Wentylator nie jest bezpośrednio zasilany z linii +12V. Często są stosowane układy sterujące uzależniające obroty wirnika wentylatora od temperatury panującej w zasilaczu (temperatury radiatora najczęściej prostowników) i tam należy szukać usterki czyli na drodze od +12V do plusa wentylatora.
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
Oki. Dodano po 35 Co z tym Valeo ? Dodano po 1 Albo te słynne "wirniki" bez przejścia...
Witam. Mam już chyba słynny problem z wentylatorem w safrance. A więc: Miałem wentylatro firmy Valeo, kręcący się w prawo, z łopatami skierowanymi od lewej do prawej. Udało mi sie kupić wentylator za okazyjne pieniądze bo tylko 100zł, jednak firmy BEHER (chyba tak to sie pisze), ale ten kręci się w lewo i łopaty ma skierowane od pprawej do lewej. Myślałem,...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
Sprawa oczywiście zamknięta. Samochód stał miesiąc czasu na Helu z powodu uszkodzonego alternatora, a mianowicie odpadł jeden z przewodów stojana które były polutowane tak, że szkoda słów. Zresztą po napisaniu tego tematu, uszkodziłem oś alternatora o którym pisałem. Ukręciłem gwint na wirniku gdy dokrecalem koło pasowe 😖. Co prawda przegwintowalem...
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
Od kiedy to w maluchu jest rozrusznik Boscha lub Valeo . Karollina -po pierwsze możesz mieć rozładowany aku.[brak ładowania] po drugie zużyte szczotki rozrusznika po trzecie uszkodzony elektromagnes lub uszkodzony wirnik czy też stojan . Nie przerażaj się ponieważ za mało informacji jest od ciebie aby tą usterkę ustalić. Jedna z tych usterek którą przedstawiłem...
Zgadzam się,regulatory awaryjne to fakt, ale "kończą" się w nich także bardzo często "pierścienie" wirnika. Dodano po 57 Ale z wymianą nie ma problemu w przeciwieństwie do chorego alternatora Valeo
Chce wymienić łożyska i wirnik . Mam nowe łożyska i wirnik z nowymi ślizgami . Ogólnie alternator ładowanie ma ok. tylko łożyska szumią i ślizgi są kiepskie. Próbowałem je na siłę otworzyć cienkim śrubokrętem ale niestety nie szło . Czy ktoś może poradzić w którym miejscu najlepiej przeciąć ?
Alterantor wydaje się ok, swoje znamionowe parametry (80A a jak znam Valeo to pewnie da z 95A) będzie dawał przy 6000 obr/min swojego wirnika czyli ok. 3000 obr/min silnika, wtedy możesz dokonać pomiarów. Spadki napięcia przy gwałtownej zmianie obciążenia wynikają z funkcji Load Response Control zaimplementowanej w regulator, jej działanie jest widoczne...
Dziękuję za szybką odpowiedź, tak wiem, że mam za duże koło i chcę dorobić nowe. Tylko muszę wiedzieć ile potrzebuje ten alternator obrotów na biegu jałowym :) Dzwoniłem do dwóch firm zajmujących się regeneracją i są zbieżności. Jeden fachowiec powiedział, że mam zrobić tak, aby po odpaleniu silnika wirnik alternatora kręcił się z prędkością około 2500...
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
valeo wirnik alternator valeo wirnik pilot valeo valeo
wspomaganie elektryczne czujnik lovato zapalniczka bezpiecznik
urządzenia elektrotermiczne naprawa elektroniczna telefonu
HAMM HD 120i – błąd 1118: niskie ciśnienie hydrauliki wibracji, diagnostyka i przyczyny Badania do kodu 95 Wielkopolska – najtańsze opcje dla kierowcy 63 lata, WOMP, WCMP, ceny 2024