Nie ma żadnego znaczenia jak połączysz. Ale zauważ, że są dwa typy pierścieni w kompaktowych Valeo, białe i czarne. Róznica w wyfrezowaniu osi wałka, albo masz wąskie wyfrezowanie albo szersze.
http://obrazki.elektroda.pl/9079765200_1... http://obrazki.elektroda.pl/1810415200_1...
. Zacząłem więc poszukiwania i najbardziej zaniepokoiła mnie rezystancja wirnika ok 2 Ohm. Rezystancja nie ma większego znaczenia chociaż 2-2.2Ω jest prawidłowa /zależne od błędu miernika/ natomiast prąd pobierany jest ważny wynosi około 4.5A natomiast usterką jest raczej uszkodzona jedna faza diod.P
Zależy jaki alternator. Valeo, Bosch czy Motorcraft
Wirniki Valeo 120A to kicha,często tracą obwód.W zamienniku nie jest taki drogi.
https://obrazki.elektroda.pl/6454840800_... Dioda 1 plusowa pomiędzy U a B+ Dioda 1 minusowa pomiędzy U a B- Dioda 2 plusowa pomiędzy V a B+ Dioda 2 minusowa pomiędzy V a B- Dioda 3 plusowa pomiędzy W a B+ Dioda 3 minusowa pomiędzy W a B- MP to wspólny punkt gwiazdy dla uzwojenia stojana.
Jak Valeo to wirnik.
Zapewne valeo, uzwojenie wirnika się nie rusza ?
Możesz wymienić same diody ( wciskane, 1/2 cala), jednak częstokroć ta nowa, na wskutek rozbicia gniazda, wynikłego z przekoszenia podczas wyciskania/wciskania nie siedzi już dobrze. Viper ma rację, prostownik uszkadza się sporadycznie, 90% usterek w tym typie alternatora to rozwarte uzwojenie wirnika.
Jeżeli silnik inaczej chodzi,to znaczy że na wale alternatora nastpił wzrost zapotrzebowania na moment obrotowy,więc obroty silnika spadły.Może to też byc powodem że obroty silnika spadły,więc i spadła prędkość wirnika,a tym samym napięcie.
Po pierwsze alternator Valeo bo takie tam chodzą mają słabe wirniki/ pękają druty czyli wirnik do wymiany oczywiście po uprzednim sprawdzeniu/ , po drugie sprawa diod jak je sprawdzałeś skoro są zgrzewane z stojanem a po trzecie jaki typ alternatora są z diodami wzbudzenia/ nie spotkałem jeszcze uszkodzonych, oraz bez diod wzbudzenia i co to znaczy...
Metodą techniczną zmierzysz. Ale po co? Lepiej zasilić wirnik i zobaczyć ile jest generowane na poszczególnych fazach.
Kończą się szczotki alternatora + jeśli to alternator Valeo 120a należy wymienić także wirnik alternatora AR3002, ponieważ jest to wada fabryczna o której niektórzy nie wiedzą.
Obejrzyj dobrze ślizgi szczotek na wirniku i sprawdź masę i przewód prądowy (grube przewody). Pozdrawiam.
Regulatory sa wieczne. Za to uzwojenia wirnika nie
Wymieniony wirnik.
,bo w tych altkach w większości robiły się przerwy na wirniku. Pozdr. No przecież pisałem, Audi/VW/skoda/renówka z alternatorem Valeo SG15 to zawsze rozwarty wirnik.
Regulator to bardzo rzadko padał w tych alternatorach. Standardowo szczotki, rowy na pierścieniach ale często też wirniki się obrywały. Szczotki wymienne bez problemu, jesli wirnik to mało opłacalna naprawa.
Pewnie rozwarty wirnik, pęka uzwojenie wirnika w tych alternatorach valeo.
niezachowanie konkretnych wymiarów ustalających położenie wirnika względem obudowy. To w końcu wirnik był wymieniany? Jak renówka to alternator Valeo rodziny SG12 , a tam naliczyłem 7 róznych wirników. Średnica biegunów ta sama, ale ich szerokość już nie zawsze. Różne długości osiek i grubości podkładek dystansowych z przodu. Nawet wentylatorami się...
Szczotki nie wiele pomogą, ponieważ trzeba by je wymienić razem z komutatorem/wirnikiem. I w alternatorach Valeo właśnie się najczęsciej kończą.
No to Valeo 120A, więc potrzebujesz nowego wirnika nr części AR3002 + łożyska 6303 oraz 6202, a także nowe szczotki svx7.
Jak valeo 110/120A to wirnik może już pada. Wada fabryczna.
Uszkodzony może być wirnik, regulator i nawet diody. Sprawdż najpierw obwód wirnika. Pozdrawiam.
Przeczytaj moje posty, masz zawartą odpowiedź. A "nie trybi" trzeba odczytać jako nie działa/nie pasuje/""nie da się"". Te hitachi były montowane chyba tylko w 1.9tdi pd najmocniejsze wersje te 150km jeśli dobrze kojarzę. I własnie jest z nimi problem, montuje valeo bo tego akurat mam dostęp, nawet do wirników w dobrej cenie, ponadto wytrzymują najdłużej.
Uszkodzony regulator lub wirnik ma przywarcie do masy . Valeo? Typ i nr.?
W skojarzeniu w trójkąt uzyskasz większy moment. Robić do tego zasilacz 3-fazowy czy to się opłaca? Do tego trzeba jeszcze pomyśleć o wirniku, to nie jest wirnik klatkowy.
System w którym alternator wykorzystywany jest jako starter nazywa się [url=http://www.valeo.com/en/press-relea... odstarczany przez Valeo, stosowany na przykład C3 i daje sobie rade. Z alternatora wyprowadzone są 3 fazy (brak zintegrowanego mostka prostowniczego) oraz sygnał z czujników położenia wirnika. p.s. Alternator jest...
To nie odkurzacz, tam idą szczotki "miedziane" a nie węglowe. Jest przejście na wirniku, w jakim stanie są pierścienie na wirniku. Podaj nr Valeo tego regulatora.
witam łożysko skf z czujnikiem nie do kupienia na chwile obecna ostatnio pytałem w zeszłym roku pierścień magnetyczny jest w całości po obwodzie taki sam czyli równe przerwy nie widzę sensu żeby mial byc w danym miejscu ja obstawiam na uszkodzona elektronika alternatora pod katem rozruchu alternator valeo ist 180 A ? w moim przy rozruchu zaczyna kręcić...
https://as-pl.com/pl/u/TG11C027 Jak dasz radę wymontujesz sam regulator, ale z doświadczenia powiem, że nie warto - skończyła się bieżnia na wirniku tego alternatora i trzeba wymienić bieżnię+szczotki plus najczęściej też łożyska.
Po pierwsze padnięta bateria w mierniku dlatego pokazywał głupoty. Z alternatorem masz dwie opcje jeśli to Bosch to faktycznie regulator napięcia jeśli co bardziej prawdopodobne Valeo to masz uszkodzony wirnik alternatora numer ar3002. Tak czy owak bez demontażu się nie da a usterka alternatora to bardziej zbieg okoliczności.
Ależ mostki tam wytrzymują, niepotrzebnie wymieniałeś. Regulator też, lutujesz nowe szczotki -SVX7-i to działa. To, że wymieniłeś wirnik to bardzo dobrze-pęka tam doprowadzenie z pierścieni do cewki wirnika i wirnik do przewijania albo wymiany. Uważaj przy składaniu aby ci nigdzie nie obcierał-śruby dokręcaj równo i popukuj sobie przez jakąś przedłużkę...
Ten "nowy " altek to Valeo 120A i padł wirnik. Tak sądzę.
Tak. Ale w tym Valeo wystarczy naprawić wirnik ( przerwane uzwojenie, standard) i chodzi lepiej od Boscha.
ze styku W idzie sygnał na obrotomierz i informacja o obrotach do dynamicznego pomiaru ciśnienia oleju Wtyk "W" to nic innego, jak wyprowadzenie jednego z uzwojeń stojanu alternatora. DF - sygnał wejściowy wzbudzenia sterujący cewką wirnika. Najlepiej wymienić na właściwy .
W tych padają wirniki, brak przejścia w drutach.
Ja bym się przyjrzał czy ci zasilanie na alternator dochodzi, mam tych alternatorów fure i żaden nie miał diod uwalonych. Zawsze wirnik albo regulator, lub instalacja auta, czasami nie działa prędkościomierz.
Witam. Czy ktoś jest w stanie podać mi numery katalogowe albo ewentualnie wymiary łożysk do alternatora Valeo A13N215? I czy mogę wsadzić wirnik od alternatora 50A do 70A bo wygląda i wszystko ma to samo... I czy łożyska tez będą pasować? Autko to peugeot 205 1,4 1991 Kupiłem 3 miesiące temu łożyska i już się rozleciały... Teraz chcę skf kupić. Nie...
Jezeli cyną nic niezwarłeś to nie,a jak pierścienie na wirniku całe,sprawdź miernikiem czy wirnik ma przejście.
Witam a na pewno to alternator sprawdzałeś sprzegiełko na alternatorze ? Jaka firma alternatora wiem że Valeo padają na wirniki . Zależy ile masz przejechane bo szczotki raczej odpadają chyba że mechanicznie uszkodzone. Nie słyszysz dziwnych dźwięków w czasie pracy silnika z okolic alternatora??
Kup cokolwiek o takim samym prądzie wyjsciowym, nie kupuj używanych Valeo bo też wirniki mają siadnięte.
Dzień dobry Stanąłem przed koniecznością wymiany alternatora w pojeździe marki Citroen, model C8, rp 2004, silnik EW10J4. Alternator został sponiewierany przebiegiem niemal 500 000 km, a ostateczny cios zadałem wczoraj wjeżdżając w głeboką kałużę. Zimna woda zalała silnik oraz alternator. Uzwojenia zmieniły kolor, zablokowało wirnik, pasek PK uległ...
Wymieniłem moduł ze starego alternatora, Co to za moduł, czy chodzi o regulator napięcia. Dwa - co to za alternator (Bosch, Valeo). Co to znaczy zerwało się (odkręciło się sprzęgiełko, czy urwało się razem z wirnikiem). Zobacz czy masz na śrubie alternatora 12 V, sprawdź bezpieczniki główne na skrzynce bezpieczników. Jak to nie pomoże to tylko "stół".
Kol. Kwazor z oceną mocy to przesadziłeś , przy tych gabarytach. Nie chodzi o uzwojenie faliste , bo ono nie zwiększa sprawności / trochę mniej drutu i oporu/, ani o płaskownik /ciut więcej miedzi w żłobku/, tylko o dwie prądnice w jednej. Każde uzwojenie w gwiazdę w innych żłobkach i dwa prostowniki. Kol. Jesiotr dobre pytanie i przeciwwskazań nie...
Albo regulatory niskiej jakości albo wirnik pobiera za duży prąd.P
Albo wirnik w alternatorze, albo bezpiecznik przy klemię plus może nie łączyć. Musisz też mieć orginalny regulator Valeo - faktycznie ECU przez sygnał dfm może obniżyć napięcie ładowania.
Sprawdzenie diod masz napisane , regulatora napięcia miernikiem nie sprawdzisz. Uzwojenie wirnika na przebicie do masy można miernikiem/omomierzem/ , uzwojenie stojana ten miernikiem , ale to są pomiary nie miarodajne. Optycznie pierścienie na wirniku - widać jak są wyrobione.
Tam jest 150A Valeo , regulator zwykły i sterowanie normalne.Jak zacznie ładować to juz mu sygnał wzbudzenia niepotrzebny. One i tak same startują. Problem w alternatorze lub jego kole pasowym ze sprzęgłem/tłumikiem jeśli występuje. Jeśli jest 110A/120A wirnik padł. Standard .
Witam W alternatorze nie ma komutatora,lecz są pierścienie ślizgowe.Lepiej (powiedzmy)dać tak samo lecz ogólnie nie ma to znaczenia. Jedynie zmieni się kierunek pola magnetycznego w wirniku,lecz nie zauważyłem by miało to wpływ na pole magnetyczne jakie wytwarza wirnik.Dotychczas wymieniałem bez sprawdzania który przewód dochodzi do którego pierścienia,...
Wirnik uszkodzony, rozwarte uzwojenie.
L - to wyjście na lampkę, + to zasilanie wzbudzenia po zapłonie. Powinien być zamontowany właściwy regulator - osobiście polecam orginalny Valeo który kosztuje około 75zł. A i warto sprawdzic jak wygląda pierścień na wirniku, jeśli ma głębokie wyżłobienie po szczotkach polecam zregenerować cały alternator - koszt około 300-400zł. Dodano po 2 I przypomniałem...
Witam. Czy w tym modelu (rok 99 /2,2 turbodiesel /alternator valeo) jest możliwość wymiany re.napięcia bez wymontowania alternatora? Odkręciłem dwie nakrętki mocujące i nic. Czy jest nakrętka na ośi wirnika która trzyma szczotki z regulatorem?
Aby nie było tętnienia pierścienie powinny być toczone ,Zawsze toczyłem przy regeneracji a także nowe też. Do toczenia stosowałem noże ceramiczne ,miedź takim nożem toczy się bardzo dobrze. Z powodu braku nie dociskał bym blaszką tylko zrobił bym tak. Dwa kawałki drewna złożył do siebie i na styku przewiercił wiertłem otwór 0.5 mm większy jak średnica...
Może ktoś zna sposób inny niż uszkodzenie łożysk i tarcie wirnikiem po stojanie? Bo z przeciążenia to pali się wszystko inne oprócz uzwojenia, a najczęściej diody. Chodzi mi o alternator bosch, valeo.
Nie wiem czy twój silnik się nada, mój silnik jest z dmuchawy od nadmuchu do Kabiny, jeśli twój ma magnesy i uzwojenie na wirniku to jest taka sama konstrukcja jak mój.
Witam Mam poważny dylemat z alternatorem Valeo CL-9. Podczas próby regeneracji zdemontowałem te mosiężne pierścienie z wirnika, zwane komutatorem. Teraz nie pamiętam, który odczep był podłączony do którego pierścienia. Czy podłączenie odwrotne będzie niosło za sobą jakieś konsekwencje?? Bardzo proszę o odpowiedż. Poniżej dodaje foto wirnika, żeby było...
Kolega myli prądnicę z alternatorem. Alternator sam nie wstanie bez odpowiedniego regulatora. Musi być regulator z układem który wykrywa to szczątkowe pole i wtedy wzbudza wirnik napieciem z głównego zasilania. Mają tak niektóre alternatory np. Valeo. Prądnica czysto mechanicznie wstanie w połączeniu z elektromechanicznym regulatorem starego typu ale...
Witam Mam problem z ładowaniem , Renault clio alternator Valeo , podczas jazdy zapaliła sie kontrolka od braku ładowania . Alternator nie ładuje , rozebrałem go wymieniłem tylko szczotki (szczotkotrzymacz i regulator napięcia to jedna całość ) bo był czas już na nie ( 5 mm ) przetoczyłem komutator bo były rowki od szczotek . Wirnik ma rzejście , jak...
Witajcie Mam problem z regulatorem napięcia w alternatorze Valeo 90A rocznik alternatora jak i auta 2000 Zregenerowałem ślizg na wirniku bo jeden był mocno zużyty zrobiłem to za pomocą druta miedzianego (oczyściłem, owinąłem, polutowałem) Oraz wymieniłem skończone szczotki w regulatorze (regulator też z 2000). Tyle, że szczotki poszły ze szlifierki...
Widzi mi się że masz Valeo 120A. Tam wirniki padały. Jeśi na ostro do masy lampa świeci a nie ładuje to alternator trup,pytanie od czego ...??
witam nie zgra się to 1.9 tdi i nadwozie 8l to starsze nadwozie niewyposażone w lin lokalne magistrale danych i do alka szedł sygnał wzbudzenia i ewentualnie kontroli obciążenia tutaj ten altek i jego regler współpracuje z modułem zarzaadzania energia i cała siecia pojazdu dla takiej wydajności prądowej ciężko będzie dobrac standardowy regler a te nowe...
Chce wymienić łożyska i wirnik . Mam nowe łożyska i wirnik z nowymi ślizgami . Ogólnie alternator ładowanie ma ok. tylko łożyska szumią i ślizgi są kiepskie. Próbowałem je na siłę otworzyć cienkim śrubokrętem ale niestety nie szło . Czy ktoś może poradzić w którym miejscu najlepiej przeciąć ?
Witam Alternator Valeo, i chyba udało się naprawić . Po zdemontowaniu alternatora okazało się ,że regulator napięcia jest dobry, ale dalej jest ta usterka. Podczas dalszego sprawdzania wyszło ,że wystarczyło wyczyścić komutator na wirniku z osadów po startych szczotkach i wilgoci. Po tej operacji wszystko wróciło do normy. Przy własnej robocie i pomocy...
U mnie -alternator -VALEO-migotanie było spowodowane regulatorem,napięcie było poprawne oczywiście,po wymianie problem zniknął.Przy oględzinach wirnika warto spojrzeć,czy zewnętrzna część obwodu magnetycznego minimalnie nie ociera o obwód magnetyczny stojana-szczelina jest bardzo mała i przy zużyciu łożyska lub plastikowego pierścienia osadczego może...
Trzech różnych fachowców od Bmw się poddało Kolego mercedes nie ośmieszaj się. W alternatorze zostały wymienione łożyska , mostek z diodami , ślizg , regulator napięcia razem ze szczotkami To tylko stojan , obudowa i część wirnika nie została wymieniona? Nie wierzę . Szybciej, taniej , łatwiej wymienić cały alternator.
Witam, posiadam VW T4 1.9 TDI w którym padło ładowanie akumulatora, alternator daje 3V na zapłonie, świeci kontrolka akumulatora i oleju (ale to podobno normalne). Alternator został ściągnięty, wymieniony został komutator wraz z regulatorem napięcia, jednak efekt po złożeniu jest taki sam, 3V na plusie. Alternator mam ponownie ściągnięty, sprawdziłem...
Witam, jestem w trakcie regeneracji alternatora Valeo 70A 14V gdyż pokazywał tylko ok. 8V ale mniejsza z tym. Podczas wywalania starego komutatora zapomniałem zaznaczyć jaki kabelek od wirnika idzie do jakiego pierścienia ślizgowego. Czy jeśli źle podłączę komutator to coś bardzo złego się stanie? Jeśli nie będzie tylko ładowania, to myślałem nad zamianą...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Diesel (czemu byś się nie dziwił?) masz jakieś doświadczenie? Po wszystkich moich próbach myślę, że może to być jakieś zwarcie międzyzwojowe w wirniku, które ujawnia się przy wyższych temperaturach, ale nie mam pewności. Acha alternator jest VALEO.
Sprawa oczywiście zamknięta. Samochód stał miesiąc czasu na Helu z powodu uszkodzonego alternatora, a mianowicie odpadł jeden z przewodów stojana które były polutowane tak, że szkoda słów. Zresztą po napisaniu tego tematu, uszkodziłem oś alternatora o którym pisałem. Ukręciłem gwint na wirniku gdy dokrecalem koło pasowe 😖. Co prawda przegwintowalem...
Witam Opel Astra 2007 r. silnik Z13DTH. Alternator po wzbudzeniu utrzymuje napięcie 14,2 V. Przy zwiększaniu obciążenia (włączenie świateł, dmuchawa na 3-4 bieg, ogrzewanie tylnej szyby, klimatyzacja), po każdym włączeniu odbiornika napięcie chwilowo spada i ustala się na 14,00-14,1V. Przy pracy wentylatora chłodnicy w trybie klimatyzacji w rytm włączania...
Zgadzam się,regulatory awaryjne to fakt, ale "kończą" się w nich także bardzo często "pierścienie" wirnika. Dodano po 57 Ale z wymianą nie ma problemu w przeciwieństwie do chorego alternatora Valeo
Nie powadź go na" kompa" tylko do tego elektryka który naprawiał alternator,powinien to dośc szybko ogarnąc. Przecież nic nie zrobił, jak było tak jest. Podejrzewam że masz valeo i problem z wirnikiem lub regulatorem.
Oki. Dodano po 35 Co z tym Valeo ? Dodano po 1 Albo te słynne "wirniki" bez przejścia...
Jeżeli chodzi o szczotki to nie ma najmniejszego problemu ponieważ jest to rozmiar i typ stosowany także przez boscha a jeżeli chodzi o wirnik to na zamówienie sprowadzi każdy sklep, tylko jeżeli jest to do Valeo siatkowego to cena przekracza cenę całego alternatora z szrotu.P
Dziękuję za szybką odpowiedź, tak wiem, że mam za duże koło i chcę dorobić nowe. Tylko muszę wiedzieć ile potrzebuje ten alternator obrotów na biegu jałowym :) Dzwoniłem do dwóch firm zajmujących się regeneracją i są zbieżności. Jeden fachowiec powiedział, że mam zrobić tak, aby po odpaleniu silnika wirnik alternatora kręcił się z prędkością około 2500...
Witam. Nikt nie wie co dolega, więc jesteście moją ostatnią nadzieją. Alternator Valeo 110A pobiera mi prąd rzędu 400-600 mA na postoju. Dzieje się tak po podpięciu wtyczki do regulatora napięcia. Wtedy zaczyna pobierać i słychać ciche buczenie/świszczenie w alternatorze. Wirnik kręci się bez oporu w obie strony. Dzieje się tak zarówno na nowym jak...
nie pamiętam w tej chwili dokładnie. Jeden z zacisków jest ze szczotek wirnika i powinien być połączony z regulatorem. Drugi w zależności czy to alternator 6-cio czy 9-cio diodowy jest albo wyjściem na regulator a lbo środkiem gwiazdy głównego uzwojenia. Pomyłka w połączeniu tych dwóch wyjść nie powinna spowodować uszkodzenia alternatora.
Nawiązując do mojej wypowiedzi o przewoltowaniu- wypadało by mi trochę bardziej rozwinąć wypowiedź. Chodzi mi o uzwojenia nawinięte na stojan. Moje źródło zasilania to 48V 32A (powyżej wyrzuci zabezpieczenie). Sterownik maksymalnie 48V i jest ograniczony do tych 32A. Efekt: -Alternator VALEO 14.4V 150A - z uzwojeniami stojana spiętymi fabrycznie w trójkąt...
,a powodem jest korozja która rozpycha pakiet blach w kierunku wirnika alternatora i z stąd ten dźwięk Pierwszy objaw koronawirusa na elektrodzie. Gorączka ponadnormatywna a co za tym idzie bredzenie głupot. Widzę że kolegę już zaatakował !!! Jak by kolega chciał wiedzieć to właśnie alternatory takich producentów jak Valeo , Denso czy MagnetiMarelli...
Trochę za mało informacji na temat jaki to alternator jaki producent (Bosch, Valeo), jaka moc. Dodano po 9 Powiem ci że przy dzisiejszych cenach używanych altków też zaczołem je w ten sposób naprawiac. Ekonomia Trochę racji w tym jest jednak nigdy nie wiadomo co się kupuje i jak długo to jeszcze pochodzi. Często ludzie kupują drugi alternator nawet...
Witam. Od Panu dni mam problem z ładowaniem w moim golfiku. Jechałem jak codziennie do Pracy a tu nagle zapala sie czerwona kontrolka ładowania i ie chce zgasnąć. Dojechałem do pracy, wróciłem do domu. Po paru min chciałem ponownie odpalić auto i ... lipa (rozrusznik nie kręcił). Postanowiłem wymienic regulator napięcia. Nic nie pomogło. Dostałem od...
Witam! Pojawił się następujący problem: brak ładowania z alternatora VALEO. Po przyłożeniu miernika do akumulatora i odpaleniu auta napięcie nie przekroczyło progu 12,0V, tutaj upewniłem się, że jest brak ładowania. Po przekręceniu kluczykiem w stacyjce zapala się kontrolka czerwona akumulatora. Uważam, że to dobry objaw i wówczas w tym momencie powinno...
Koledzy kłótnie nic nie dadzą a może niech kolega poda nam numer alternatora wtedy nie bedzie zadnych wątpliwości bo może kolega juz sam sie plącze. Dla mnie to powinno byc podane pierwsze i nie będzie kłotni jaki altek tam jest . I jeszcze jedno w renault citroenach i innych valeo tak jak kolega stonka mówi 99% to pierścienie ale kolego pewnie wiesz...
Dla nakretki nie ma zadnego znaczenia, w ktora strone kreci sie silnik. Gwint jest zawsze prawy. Roznica jest tylko w wentylatorze. Jesli nakretka sie luzuje sama, to znaczy, ze jest zbyt slabo dokrecona lub gwint i/albo powierzchnie styku czolowego sa uszkodzone. Wiekszosc alternatorow podobnych Valeo czy Paris-Rohne nie maja klina i nie ma problemow...
Kupiłem kiedyś 10 rozruszników D6RA do opli, były najtańsze. Myslę sobie poprzekładam głowiczki i będa do renault, peugeotów. Poodpadały szybko magnesy, popekały szczotkotrzymacze. Alternatory do punto czy innych fiatów to taka sama padlina. Już wolę pospawać oryginał i przewinąć uzwojenie. A ja zakładam Chińskie stojany do D6RA i żaden nie wrócił....
Dlaczego bo na wirniku nie ma napięcia zawsze jak alternator dobrze działał dawał opór podczas kręcenia nim a teraz nic i jak sprawdziłem napięcie na szczotkach to było 0V, objawy były takie że podczas przekręcenia stacyjką nie zapalała się dioda ładowania przy odpalonym silniku też nic więc myślałem że żaróweczka się spaliła ale po 4 godzinnej jeździe...
Witam . Trafił do mnie dziwny wodny alternator Valeo z jakiegoś renault . Alternator ten jest o tyle dziwny , że posiada 8 diod prostowniczych w mostku . Usterka odpaliła diody D1 D2 D3 i D4 . Zastanawia mnie poco są dodatkowe diody D7 i D8 wpięte do trzeciej fazy . Dziwne jest też rozwiązanie regulatora . Ma wbudowany szczotkotrzymacz i dwa wyjścia...
Elektroniczny np.z malucha ,poloneza,valeo(typ altka),idzie sprawdzić na zasilaczu regulowanym,zamiast uzwojenia wirnika podłączam żarówkę 5W i po przekroczeniu 14 volt gaśnie, poniżej świeci tzw. histereza regulatora powinna wynosić ok.0,1 V.Inne typy gdzie wchodzi np.+30(stałe zasilanie )może być różnie.
Hmm powinna ci zejść obudowa z kołem pasowym i wirnikiem tylko może zaśniedziała na stojanie i musiałbyś potraktować młotkiem dookoła.Tylne małe łożysko nie będzie wcale trzymało bo jest w takiej plastikowej tulejce i zawsze wychodziło ładnie z obudowy.Ogólnie to już długo tego nie robiłem i moge sie troche pomylić ale jak będziesz ostrożny to rozbierzesz...
Witam szanowne grono po kilku latach mojej nieobecności. Poszukuję porady. Sam już nie mam pomysłu. Chodzi o Scenica 2 z 2007r. Siedzi w nim alternator ze złączem COM. Gdy zauważyłem problem z rozruchem rano to standardowo woltomierz w łapki. Po nocy marne 12,1 V. Odpał i nagle napięcie w instalacji 15,2V niezależnie od obciążenia. I obrotów. Podejrzenie...
Witam Potrzebuję szybkiej podpowiedzi. Jestem w trakcie regeneracji alternatora. Szczotki już wymieniłem (obie się skończyły, praktycznie nie stykały się już z pierścieniami ślizgowymi), a teraz walczę z komutatorem. Wybebeszyłem stary, kabelki do podłączenie delikatnie zachowałem ale teraz przed lutowaniem zastanawiam się nad polaryzacją? Czy sposób...
No coz szrot rulez :) Koszt 200 zl. (Valeo) Bardzo dziekuje za pomoc (naprawde) Jedyne co mnie zastanawia co ma piernik do wiatraka tzn zerwany pasek do spalonego stojana. Czyli jak to sie moglo stac? (na marginesie zapytam jeszcze xwaldka w okolicach ilu ohmow powinien miec dobry stojan a ile wirnik? Tak na przyszlosc)
Witam Na wstępie powiem że alternator i regulator jest sprawny , testowany w warsztacie napraw alternatorów , regulator był podmieniany to samo Problemem jest to że kiedy akumulator jest naładowany to pełna wtedy napiecie jest około 15,1V , wystarczy włączyć postojówki bądz radio i napięcie jest 14.5V Fachowcy tłumaczą tym że alternator nie ma odbioru...
Alterantor wydaje się ok, swoje znamionowe parametry (80A a jak znam Valeo to pewnie da z 95A) będzie dawał przy 6000 obr/min swojego wirnika czyli ok. 3000 obr/min silnika, wtedy możesz dokonać pomiarów. Spadki napięcia przy gwałtownej zmianie obciążenia wynikają z funkcji Load Response Control zaimplementowanej w regulator, jej działanie jest widoczne...
Witam!!! Posiadam alternator od poloneza i chce go założyć do ciągnika Ursus C-330. Posiadam regulator jak na zdjęciu. Aletrnator był sprawdzany przez mojego kolegę i mnie wartości sa nasępujące: -Diody wzbudzenia mierzone na zakresie diody 936 mV -Diody minusowe (na obudowie) 783 mV -Diody plusowe 760 pare dokładnie nie pamiętam -Cewki twornika po...
W pół godziny wymiesz łożyska?I jeszcze prostownik? Nie żartuj. Nie widziałem 10 letniego boscha gdzie by przednia tarcza zeszła z osi wirnika bez mordęgi. Wiesz jak się ściąga tylne w konpaktowych (wewnętrzny wentylator).Niby robisz ściągaczem,a się zastanawiasz-zegnie się ośka,czy nie? A glupi polonez,gdzie masz przednie zanitowane,to samo stara...
Też myśle czy w końcu nie kupię jakiegoś starego altka od FSO, bo , chociaż mniejszej mocy, wydaje się jest sensowniejszy gabarytowo - na pewno mniejszy i prawdopodobnie lżejszy (moje valeo waży prawie 6kg i ma doś ostro wyrobione pierścienie, nie wiem czy dam radę przetoczyć). Jakoś nie bardzo mogę wyliczyć moc tego urządzonka. Z obrotami jest łatwiej,...
Kolego, a nie uważasz, że fajnie by było napisać jaki alternator? Właśnie, to powinno być na początku, może Bosch, może Valeo, może 9 diod a może 6. A co się dzieje gdy nie ma ładowania a Ty zwiększysz obroty do np 3000-4000. Ale skoro kontrolka świeci (zakładam że jest Bosch) to raczej przewód od wzbudzenia powinien być cały (o tym przewodzie pisał...
valeo wirnik wirnik valeo alternator valeo
reset pojemnika bzyczenie zasilacza telewizor sprzedam
Jak działa piecyk gazowy przepływowy Eurostar? Lokalizacja modułu sterującego Seat Ibiza 1.4 TDI