Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Jak iskrzy, a nie słychać buczenia, nie dymi i nie ma wyraźnie niższych obrotów, to albo przerwa w uzwojeniu wirnika, albo zwarty zwój w stojanie. Nie da się stwierdzić tego na odległość. Równie dobrze może iskrzyć naturalnie, a efekt będzie się potęgował zużytymi szczotkami czy komutatorem. Części jeszcze chyba bez problemu dostępne, zresztę zarówno...
Stojan, wirnik, uzwojenie stojana zwój zwarty, obejma łożyskująca. Szukaj silnik ze zwartą fazą rozruchową albo pomocniczą.
Jak masz przewód oryginalny i bez przedłużki, to są objawy zwarcia na wirniku. Wystarczy jeden zwój, którego wizualnie nie zobaczysz. Nowy wirnik, albo znany "stary" zakład w którym przezwajają.
Zwarty zwój w uzwojeniu wirnika. Niech ktoś napisze jeszcze raz o polutowaniu czegokolwiek, to stosownie to docenię.
Do Lord...... nie wiem jak będzie z tymi postami bo mnie moderator w tym temacie usunął 2 (dwa) to może zbadać tylko zwarte zwoje ,przerwa lub brak uzwojenia blaszka nie będzie drgała bo strumień zamyka się przez żelazo natomiast zwarty zwój wytworzy swoje pole magnetyczne (połóż wirnik i zewrzyj dwie działki to zobaczysz)
Czyli taka metoda diagnostyczna ma za małą czułość do badania silników na niskie napięcia. Zastanawiam się czy pomiar napięcia na poszczególnych cewkach wirnika coś powie. Umieszczając wirnik na elektromagnesie i mierząc napięcie na kolejnych cewkach (oczywiście zmieniając odpowiednio pozycję wirnika) powinna być widoczna różnica. Jeżeli jakiś zwój...
A wystarczy JEDEN zwarty zwój w stojanie, albo źle zgrzana klatka wirnika i już będzie taki efekt. Jeden zwarty zwój i po chwili pracy z silnika leci dym. Swojego czasu wykryłem takie zjawisko,(asymetria rezystancji uzwojeń w trzech fazach) mierząc rezystancje tychże uzwojeń za pomocą superdokładnego mostka Wheastone'a. Można zmienić prądy fazowe,...
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
Elektrycznie się nie da, chyba że wytniesz zwarty zwój i założysz go po przeciwnej stronie do wirnika. Odwrócenie wirnika to najmniej inwazyjna metoda.
Witam. Czy mogę sam sprawdzic, czy wirnik jest sprawny, czy ma przebicie? Jeśli tak, to jak to zrobić? Pierwszym podstawowym objawem uszkodzenia wirnika, jest zwykle nadmierne iskrzenie szczotek na komutatorze. Oczywiście nadmierne iskrzenie może też być wywołane inną przyczyną, niż usterka wirnika. Dosyć częstą awarią wirnika jest przerwa w uzwojeniu....
Nie wiem czy takie informacje znajdziesz, raczej nie. Na początek dokładnie obejrzeć. Często uszkodzenia widać, bez konieczności pomiarów. Pokręcić silnikiem, i sprawdzić czy się lekko obraca, czy nie ociera np wirnik o stojan, czy przekładnia nie jest zablokowana, albo zatarte łożysko lub się rozpadło. Popatrzeć na uzwojenia czy nie widać spaleń (zwęgleń,...
Kupiłeś zamienne śmieci, zamiast oryginalnych części. Prawdopodobnie masz zwarty zwój, w uzwojeniu stojana.
Ale to by oznaczało namagnesowanie stojana, a nie wirnika! Tymczasem w magnetowodzie stojana MUSI być pełne przemagnesowanie, czyli zmiana kierunku strumienia! A wirnik ma "klatkę" czyli zwój zwarty, który działa dopiero wtedy, kiedy zostanie w nim wzbudzony prąd przez strumień magnetyczny wywołany polem stojana - który w tym celu musi być zasilany...
Rozważając zachowanie się tego pola statycznie to można go pominąć bo wiruje wraz naszym neodymowym wirnikiem, ale niestety niespodzianka, rdzeń stojana ma paskudną przypadłość musi się przemagnesować.... ... załóżmy, że wirnik zamiast pola magnetycznego od magnesów wytwarza pole elektromagnetyczne od cewek i w każdej z nich jest jeden zwarty zwój....
względna prędkość pola magnetycznego i wirnika. Błąd. Różnica prędkości wirowania pomiędzy polem magnetycznym i wirnikiem zwana czasami ,,poślizgiem magnetycznym". Wtedy zacznie Ci się wszystko zgadzać :D Dodatkowo, im wieksza predkość obrotowa silnika jako takiego, zdeterminowana większą częstotliwością napięcia zasilajacego, powoduje ( w pewnym zakresie...
Mimo upływu trzech lat, odświeżę temat Makity. Podobny przypadek, najpierw co jakiś czas wyzwalało różnicówkę, czyli sporadyczne przebicia do masy. Później po każdym załączeniu. Po wykluczeniu bezpośrednich zwarć na przewodach doprowadzających do silnika, pomiar wykazał zwarcie jednej pary do masy(biały i czerwony). Po rozkręceniu silnika, ściągnąłem...
Hm... zdaje się, że widziałem, iż na te magnesy dawano dożywotnią gwarancję, że się nie rozmagnesują? Pod warunkiem, że nie zostaną przegrzane. A jeśli producent zastosuje przewód w emalii wysokotemperaturowej, żeby móc puścić większy prąd przez uzwojenia, a silnik będzie pracował bez przerw na ostygnięcie, choć rzetelny producent takie zaleci, to może...
A wyczyściłeś łożyska i oś przed smarowaniem? Jesteś pewien że to jest silnik komutatorowy ze zwojonym wirnikiem? Zwykle w takich wynalazkach są silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową. Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomaga to chyba ciekawość jest zaspokojona na tyle żeby wywalić to do śmieci bo można chałupę spalić.
Jeśli obudowa silnika wiruje to proponuję wykonać na nim uzwojenie na wzór uzwojenia wirnika w silniku elektrycznym.Jeśli zaś chodzi o aluminium z jakiego jest wykonana i zwarty zwój to może wystarczy odsunąć od niego cewki i nie używać zbyt silnych magnesów. http://obrazki.elektroda.pl/9292630900_1...
Sprawność rośnie dwukrotnie z niespełna 30% do prawie 60% jak wytnie się zwoje zwarte (tam jest duża zamiana w ciepło Joula). Trzeba nim zakręcić w dowolnym kierunku i potem śmiga. Z racji niewielkich gabarytów podobnie jak trafo w tej klasie jest dość odporny na zatrzymanie wirnika (odp. stan zwarcia transformatora). Używam do kształtowania spławików...
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Oczywiście, źe nie. Za kierunek odpowiada miedziany zwarty zwój (dokładnie dwa) na statorze. Dzięki niemu wytwarza się wirujące w określoną stronę pole magnetyczne. Brak możliwości przemieszczania po obwodzie tych zwartych zwoi, więc nie da rady. Tylko silnik z kondensatorem, albo trójfazowy. Wystarczy wirnik przełożyć odwrotnie i po kłopocie. Nie da...
Witam wszystkich. Mam silnik od pralki automatycznej polar chce go przezwoić na silnik 3 fazowy i około 2800obr/min. Silnik taki jak na foto ma 36 żłobków. Jaka powinna być ilość zwoi, średnica drutu oraz połączenie cewek? Przezwajanie jest bardzo proste - to tak jak nawijanie nitki. http://obrazki.elektroda.pl/7624204400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4355313200_1...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Podłączenie niższego napięcia i pomiar napięć na innych uzwojeniach... na pewno coś będzie, żeby nie zwarta klatka, to myślę, że na pozostałych uzwojeniach byłoby po 1/2 tego, co...
zewrzeć zwój silnik zewrzeć zwój zewrzeć między zwój
odświeżania pamięci amilo instrukcja silnik asynchroniczny kondensator
spawarka inwertorowa przekaźnik spawarka inwertorowa przekaźnik
OpenBeken Timer Functionality and Web Interface Limitations OpenBK vs Tasmota: Graphical Timer Interface Comparison