klamocik napisał: Takich rzeczy jak zwarty zwój nie trzeba odkrywać, Tylko zwój zwarty, a zwarcie zwojowe to jednak całkiem coś innego. To teraz wytłumacz czym się różnią bo wedłóg mnie tylko opornościa a robotę robią. Różnią się tym, że zwarcie zwojowe, to przegrzanie izolacji kilku zwojów i w efekcie zwarcie między sobą (czasem do obudowy), co skutkuje...
Ten typ silnika rzeczywiście jest klatkowe ale one nie mają kondensatora rozruchowego .W konstrukcji silnika zastosowano zwój zwarty do rozruchu.Jeżeli silnik nie wykazuje żadnej rezystancji to jest uszkodzony .Jeżeli już przeciąłeś przewody to sprawdź czy dochodzi 230 V. Grzegorz Dodano po 2 Załączenie następuje poprzez kontraktron(zamykając klapę)...
Ma się rozumieć że to jest raczej jedna z 4 cewek na jednej fazie? Tak bym to rozumiał.Na jedną fazę w silniku 4 żłobkowym składa się dwie "podwójne" cewki: mała i duża. Każda z nich będzie mieć np. 50, 70 czy coś koło tego zwojów. Aby zewrzeć jedną cewkę, a w tym przypadku całość jednej fazy, bo tylko do tego mamy dostęp w tym silniku, trzeba by wyprowadzić...
A może to jest częściowe zwarcie uzwojenia do jednego z wyprowadzeń, które tworzy ten zwarty zwój powodujący start silnika i jego nagrzewanie. Konieczne byłyby dokładne pomiary rezystancji uzwojeń i porównanie ich z danymi fabrycznymi.
a stosuje się zewnętrzne cewki w silnikach jednofazowych? do czego one służą? Nie stosuje się żadnych cewek zewnętrznych w silnikach indukcyjnych klatkowych, do "wytwarzania " fazy rozruchowej/ pomocniczej stosuje się kondensatory, bądź w przypadku silników mniejszej mocy uzwojenie rozruchowe o powiększonej rezystancji, bądź tzw. zwój zwarty.
Silnik krótkozwarty-silnik prądu przemiennego; pojedynczy, zwarty zwój obejmuje część głównego strumienia magnetycznego umożliwiając rozruch. Silniki małych mocy np. wentylatorki ,dawniej w magnetofonach, gramofonach.
Najlepiej wymień kondensator rozruchowy, powinno odrazu pomóc jak nie to może być programator, poprostu nie podaje fazy rozruchowej, a jak to byłoby sprawne to silnik ma zwój zwarty możesz to stwierdzić przez pomiar prądów. Jak by co to pisz.
Taki silnik na rdzeniu (stojanie) ma opaskę - zwarty zwój, który przesuwa fazę strumienia magnetycznego. Jeśli wypadnie lub się rozłączy - silnik "nie wie", w którą stronę się ma kręcić.
Witam wszystkich! Na wirniku nakręcona jest tarcza hamulcowa . W momencie podłączenia napięcia zasilania , zwora hamulca przyciągana jest przez uwydatnione bieguny uzwojenia roboczego.W ten sposób luzowany jest hamulec i słychać charakterystyczne klapnięcie. Silnik by mógł wystartować posiada uzwojenie rozruchowe w postaci jednego zwartego zwoja ,wykonanego...
Zasięg sterownika to nie wiecej niż 20metrów, z samochodu (pilot przy stacyjce) łapie z nie wiecej jak z 10m. Pytałem w AMT można zamówić extra "zwiększony zasięg" - ale było już po fakcie i nie dopytywałem na czym to polega. Odnośnie ogranicznika prądowego myslałem nad czymś takim aby zastosować coś w rodzaju przekaźnika (wykorzystując istniejący)...
Po analizie świateł i cieni (przyciski "kropka" i "przecinek" w Youtube na komputerze) można wnioskować, że przebicie było spod silnika. Prawdopodobnie z uzwojenia pomocniczego zwartego (jeden zwój grubego drutu miedzianego). https://obrazki.elektroda.pl/7520854200_...
Nie napisałeś a ja nie spytałem czy pilarka ma sprzęgło przeciążeniowe, może to sprzęgło wysiada? Jeżeli jednak tak jak napisałeś łańcuch blokuje przy cięciu deski i zatrzymuje silnik (czy tak rozumieć "przyblokowywuje"?) a wcześniej piła cięła dobrze, to widać że silnik stracił moc. Tak zachowują się silniki ze zwarciem międzyzwojowym. To że chodzi...
Zrób tak jak radzi kolega Bogdan-pe. Tylko nie dokońca chodzi o zwiększenie rezystancji gdyż ona przy pradzie przemiennym jest w tym przypadku mniejsza od impedancji i to ona głównie decyduje o pobieranym prądzie. To jest silnik ze zwartą fazą rozruchową (ten zwarty zwój z grubego drutu). Takie silniki były kiedyś wykorzystywane do napędu gramofonów...
Nic bardziej błędnego, napięcie MUSI byś idealnie sinusoidalne, na dodatek sporo większej mocy musi być przetwornica. Silniki kompresora zamrażarki mają zwój zwarty (utrudniony rozruch). Jeśli zamrażarka pobiera 250W to jaki prąd po stronie 12V? Podpowiem ok. 30A...
W tylnym silniku wg mnie czujniki działają tak samo jak w przednim skoro tylny sterownik działa prawidłowo z przednim silnikiem. Spalony nie musi być tak żeby aż śmierdział. Mogła się izolacja od drgań przetrzeć i jest kilka zwoi zwartych. Trzeba to pomierzyć i w 100% zdiagnozować. Co do diagnozy i próby naprawy mogę pomóc ale przewinięcia silnika tej...
Masz racje? Jest to silnik w którym rolę fazy rozruchowe pełni zwój zwarty wytwarzający dodatkowe pole rozruchowe. Czekam na prawdziwy przykład silnika ac asynchronicznego bez fazy rozruchowej. Pytający pisze o silniku ac z kondensatorem, wniosek źe faza rozruchowa jest.
Jest bezpieczne, przewód ochronny (PE) jest zapewne podłączony do obudowy przy zaciskach zasilania okapu. Oczywiście przy tego typu modyfikacjach należy zwrócić szczególną uwagę na typ silnika, bo w zależności od konstrukcji silniki jednofazowe mają różny rodzaj rozruchu. Prawdopodobnie u Ciebie jest to po prostu zwarty zwój (silnik jak na zdjęciu poglądowym),...
Przejrzałem oferty kilku firm i nigdzie nie widzę, żeby do FKO 250 trzeba było samemu montować kondensator - on jest zamontowany fabrycznie. To samo dotyczy każdego innego wentylatora z silnikiem jednofazowym klatkowym. Bardzo małe wentylatory mogą mieć zwój zwarty, wówczas nie potrzebują kondensatora. Większe wentylatory używają silników trójfazowych...
Stojan, wirnik, uzwojenie stojana zwój zwarty, obejma łożyskująca. Szukaj silnik ze zwartą fazą rozruchową albo pomocniczą.
Tak, to jest silnik 1-fazowy. Fazę pomocniczą tworzy zwój zwarty, więc nie wymaga kondensatora - w przeciwnym razie musiałby być zabudowany w środku, ale na to nie starczyłoby miejsca. Na pewno podłącza się go prosto do sieci 230 V AC, bez żadnych elementów pomocniczych.
Co do zadania 19 to kiedyś rozbierałem taki silniczek i tam jest tylko wirnik i te "uzwojenia" które są zaznaczone strzałką no i oczywiście transformator nic więcej Dodano po 3 http://obrazki.elektroda.pl/3557765100_1... http://obrazki.elektroda.pl/9092902700_1... http://obrazki.elektroda.pl/3448662100_1...
Jeśli zewrzesz cewkę, przez którą płynął prąd, będzie on płynął nadal, malejąc ze stałą czasową L/R (L=indukcyjność, R=opór). Ale to przy braku ruchomych magnesów - ruch magnesów spowoduje zmianę tego prądu w przybliżeniu tak, by pole w rdzeniu się nie zmieniło, i na to się nałoży ten zanik ze stałą czasową L/R, czyli: d I/d t = -I*R/L -(d Φ_m/d...
Typowe silniki na 230V to nie są synchroniczne tylko asynchorniczne czyli indukcyjne. Więc może ustalmy co tak na prawdę masz. Są szczotki? Jest kondensator przy silniku? Wirniki ma uzwojenie? Może jest magnesem? Stawiam, że masz silnik z uzwojeniem rozruchowym, pomocniczym czyli tzw zwój zwarty, zwykle pętla z bardzo grubego drutu na stojanie, to decyduje...
Powoli, powoli... Tylko spokój może na uratować. :D Schemat jest lekko(...) nieczytelny. "Podałem" ci kabel BRĄZOWY ale po dokładnym przyjrzeniu się okazało się, że jest to kabel czarno-czerwony. Nie BR tylko B/R. Wypnij podwójną (dwa kable) wtyczkę z modułu i zmierz rezystancję na czarno-czerwonym. Powinno być kilkaset om. Potem pokręć wałem jakbyś...
A wyczyściłeś łożyska i oś przed smarowaniem? Jesteś pewien że to jest silnik komutatorowy ze zwojonym wirnikiem? Zwykle w takich wynalazkach są silniki indukcyjne ze zwartą fazą rozruchową. Jeśli czyszczenie i smarowanie nie pomaga to chyba ciekawość jest zaspokojona na tyle żeby wywalić to do śmieci bo można chałupę spalić.
czy do tego silnika jest potrzebny kondensator Nie. To jest tzw. silnik z fazą zwartą, do rozruchu zamiast kondensatora jest ten pojedynczy zwój upchnięty w blachy, widać u Ciebie na zdjęciu, na górze.
Widzę, że musimy zacząć jeszcze wcześniej: Silniki elektryczne: 1 - silniki komutatorowe - szeregowe, - bocznikowe - uzwojony stojan/magnesy, 2 - silniki indukcyjne, - silniki klatkowe zwarte, - silniki pierścieniowe, - silniki jednofazowe, ----silniki z fazą rozruchową zwartą, np silniczek od pompki z pralki, ----silniki z rozruchem kondensatorowym...
A wystarczy JEDEN zwarty zwój w stojanie, albo źle zgrzana klatka wirnika i już będzie taki efekt. Jeden zwarty zwój i po chwili pracy z silnika leci dym. Swojego czasu wykryłem takie zjawisko,(asymetria rezystancji uzwojeń w trzech fazach) mierząc rezystancje tychże uzwojeń za pomocą superdokładnego mostka Wheastone'a. Można zmienić prądy fazowe,...
Elektrycznie się nie da, chyba że wytniesz zwarty zwój i założysz go po przeciwnej stronie do wirnika. Odwrócenie wirnika to najmniej inwazyjna metoda.
Oczywiście, źe nie. Za kierunek odpowiada miedziany zwarty zwój (dokładnie dwa) na statorze. Dzięki niemu wytwarza się wirujące w określoną stronę pole magnetyczne. Brak możliwości przemieszczania po obwodzie tych zwartych zwoi, więc nie da rady. Tylko silnik z kondensatorem, albo trójfazowy. Wystarczy wirnik przełożyć odwrotnie i po kłopocie. Nie da...
względna prędkość pola magnetycznego i wirnika. Błąd. Różnica prędkości wirowania pomiędzy polem magnetycznym i wirnikiem zwana czasami ,,poślizgiem magnetycznym". Wtedy zacznie Ci się wszystko zgadzać :D Dodatkowo, im wieksza predkość obrotowa silnika jako takiego, zdeterminowana większą częstotliwością napięcia zasilajacego, powoduje ( w pewnym zakresie...
Witam! Dzis sparawdziłem kondensator tzn zmierzyłem jego pojemnosc ma 15UF czyli w granicach tolerancji powinien miec 16UF +_ -5%.Czyli uszkodzenie kondensatora raczej nie wchodzi w gre no chyba ze ma jakąś upływnosc pod napieciem ale raczej mało prawdopodobne.Wyglada na to ze problem jest jednak z Silnikiem albo z programatorem w związku z tym mam...
To rozwiązanie wygląda moim zdaniem dużo bardziej sensownie niż poprzednie dwa. Jedynie można zastanawiać się, czy realizuje obniżanie wartości skutecznej napięcia wyjściowego wraz z obniżaniem częstotliwości. Prawdopodobnie nie, więc nadal istnieje ryzyko usmażenia uzwojeń silnika zbyt dużym prądem, tym większe im bardziej częstotliwość zostanie obniżona...
Dobra kontynuując wątek jestem elektrykiem z 12 letnim doświadczeniem i nie mam problemu z silnikami ale od strony przezwajania nie mam żadnej praktyki.Ręcznie jest to możliwe? Ciasne są bardzo te żłobki.Obliczyłem wszystkie zwoje w żłobkach.Dokonczyłem schemat uzwojeń.Ale teraz zostało jeszcze pytanie bo zauważyłem przypalenia, spaleniznę na blachach...
Mimo upływu trzech lat, odświeżę temat Makity. Podobny przypadek, najpierw co jakiś czas wyzwalało różnicówkę, czyli sporadyczne przebicia do masy. Później po każdym załączeniu. Po wykluczeniu bezpośrednich zwarć na przewodach doprowadzających do silnika, pomiar wykazał zwarcie jednej pary do masy(biały i czerwony). Po rozkręceniu silnika, ściągnąłem...
Jeśli obudowa silnika wiruje to proponuję wykonać na nim uzwojenie na wzór uzwojenia wirnika w silniku elektrycznym.Jeśli zaś chodzi o aluminium z jakiego jest wykonana i zwarty zwój to może wystarczy odsunąć od niego cewki i nie używać zbyt silnych magnesów. http://obrazki.elektroda.pl/9292630900_1...
Po pierwsze, przydałoby się wiedzieć, jakim prądem można to zasilać, żeby nie przegrzać uzwojeń. Najlepiej, skoro pisze na nim 220-240V~, podłączyć go do sieci i zmierzyć; skoro piszą 4W, to może to jest dopuszczalna moc tracona w uzwojeniach. Po drugie, przy 50Hz indukcyjność cewki ograniczała szybkość zmian prądu - przy 0,2Hz ten efekt będzie znikomy....
Słuszna uwaga :!: geguś zdążyłemn tam już luknąć i masz rację kilka zwoi się zwarło. Rozsunąłem je do żłobków i jutro postaram się to uruchomić
Silnik klatkowy działa dzięki asynchronizmowi. Podstawą jest wirujące pole magnetyczne stojana. I tu cześć odpowiedzi na twoje pytanie, 50Hz > 3000obr/min. Można dzielić tą częstotliwość dzięki odpowiedniemu rozłożeniu uzwojenia czyli 3000/2, 3000/3 itd. Stąd, znajdziesz silniki o prędkości wirowania pola magnetycznego np 1500. Wirnik zawsze się kreci...
To tak zwany "zwój zwarty", dzięki temu w przekaźnikach/stycznikach AC nie "brzęczy" kotwica. Wykorzystywane też jest w silnikach o mocy ułamkowej do przesunięcia pola magnetycznego ( stare gramofony i magnetofony szpulowe oraz wentylatory w np. mikrofalówkach ).
o tuz taki mostek H jak na rys, powyrzej zdaje egzamin tylko w przyapdku malych prądów i malych silników, kiedy doczynienia mamy z wiekszymi do glosu dochodzą zakłocenia produkowane przez szczotki silnikow komutatorowych w momentach przełączania uzwojen powstają (wielokrotnie wieksze od napiecia zasilania, czy wydajnosci pradowej zastosowanej barterii),...
zmierzony prąd wskazuje, na to że jest uszkodzone uzwojenie silnika, najprawdopodobniej uzwojenie rozruchowe, to że po jego odłączeniu dalej silnik się grzeje nie eliminuje go jako uszkodzonego, gdyż pracuje ono wtedy jako zwój zwarty i właśnie ta ramka zwarta jest przyczyną nadmiernego nagrzewania się tego silnika. Oczywiśnie istnieje możliwość, że...
Ja mam wiertarkofrezarkę OPTIMA (chińska, ale wykonana pod niemieckim nadzorem) i ma silnik szeregowy. Nie była tania, kosztowała jak niemiecka. Oczywiście, ma płynną regulację obrotów i lewo - prawo. Jednofazowy silnik indukcyjny ze zwartym zwojem w stojanie (uzywany w zakresie mocy do ok. kilku W) ma stały kierunek obrotów. Kropka. Większych mocy...
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Witam ! Jeśli prawidłowo dokonałeś pomiary to nastąpiło zwarcie między uzwojeniem roboczym a pomocniczym. Najczęściej zwarcie to występuje na czołach uzwojenia, gdyż tutaj druty się krzyżują. Brak przekładek izolacyjnych , nowa technologia impregnacji uzwojeń i przypuszczam że uzwojenie aluminiowe , pod wpływem temperatury i drgań spowodowało zwarcie....
Tego niestety nie widać na zdjęciu, ale silnik indukcyjny 1-fazowy małej mocy zwykle ma zwarte zwoje na części rdzenia stojana - po to, żeby pole magnetycznie zmieniało się asymetrycznie i kręciło wirnikiem. To sposób założenia tych zwartych zwojów decyduje o kierunku obrotu - jest zawsze od części bez zwartego zwoju do części ze zwartym zwojem (obie...
Hm... zdaje się, że widziałem, iż na te magnesy dawano dożywotnią gwarancję, że się nie rozmagnesują? Pod warunkiem, że nie zostaną przegrzane. A jeśli producent zastosuje przewód w emalii wysokotemperaturowej, żeby móc puścić większy prąd przez uzwojenia, a silnik będzie pracował bez przerw na ostygnięcie, choć rzetelny producent takie zaleci, to może...
robokop napisał : "Silnik albo jest spalony (zwarcia międzyzwojowe, międzyfazowe, uszkodzenia ciągłości cewek), albo nie jest - proszę się zastanowić, co się dzieje w przypadku zwarcia nawet jednego zwoju - w ciągu chwili ten zwój rozgrzewa się do temperatury płynięcia niszcząc zwoje obok." W przypadku zwarcia jednego zwoju prąd ma krótszą drogę przepływu...
Najłatwiej wytworzyć przebieg prostokątny, ale wyższe harmoniczne mogą zakłócać różna urządzenia i przyczyniają się do zwiększenia strat, sinusoidalny nie ma tych wad, ale jeśli już robić przebieg sinusoidalny to we wzmacniaczu klasy E.lub jakiejś podobnej konstrukcji rezonansowej, co zapewni małe straty mocy, ale żeby projektować taki układ trzeba...
(at)acctr Zwarty zwój to celowe wykorzystanie zjawiska, w zwoju indukuje się prąd i ten prąd wytwarza pole przeciwdziałające zewnętrznemu - powstaje przesuniecie fazy. Ale miałem na myśli to że w silnikach występuje takie zjawisko że pole wirujące się opóźnia, mimo że podział magnetowodu na izolowane blachy, ogranicza prądy wirowe. Mogę tu coś pomylić,...
To chcesz sprawdzić czy sobie pomierzyć? Oporność cewek jest pomiarem mocno niepewnym. Jeśli jest przejście (kilkadziesiąt om) nie ma przejścia do masy (nieskończoność) to raczej jest Ok Zwarcia paru zwoi omomierz nie wychwyci. No i oczywiście mechanicznie musi się kręcić. A rada euro2L ma sens :)
Proponuję przewinąć całą cewkę, drut można dostać w warsztacie przezwajania silników, lub hurtowni elektrycznej. Nawiń nowy tej samej średnicy, ta sama ilość zwoi i będzie git. Pewnie czyszcząc jakimś badziewiem do rur uszkodziłeś izolację i masz ordynarne zwarcie międzyzwojowe. Napisz o efektach.
Pomiar rezystancji uzwojenia nic nie da. Jezeli będzie zwarty jeden zwój uzwojenia mającego np 200zw to błąd pomiaru będzie dużo większy od zmiany oporności. Przy dużych silnikach oporności styków będą wprowadzać duży błąd pomiarowy. Najprostszym sposobem jest podłączenie obniżonego napięcia przemiennego (przy wyjętym wirniku) i badanie pola magnetycznego....
alternator valeo TG11co11 jest jakieś zwarcie . po uruchomieniu na stole bez obciążenia straszny opór silnik napędowy staje, w samochodzie zniszczony pasek i koło napędowe. Sprawdziłem diody OK 6 szt Sprawdziłem uzwojenia przejście i do masy OK. Co może być przyczyną ?? ,może zwarty zwój w stojanie ?? Alternator wymieniłem ale nurtuje Mnie pytanie o...
spróbuj na zwalniających obrotach doczyścić komutator pumeksem (moze być od pięt tylko dośc twardy), obetnij długi na około 5-8 cm i szeroki na 1x1 cm prostopadłościan i lekko przyłóż na pracującym silniku, szczotka ma się lekko wysuwać i wsuwać Iskrzenie z jednej strony sygnalizuje słaby styk tej szczotki z komutatorem, z dwóch stron dawałoby sygnał,...
A _ile_ tych przewodów tam wchodzi? Silnik musi mieć wirujące pole magnetyczne, na to są potrzebne co najmniej dwa uzwojenia. Różnie się to robi: osobne uzwojenie z kondensatorem przesuwającym fazę, zwarty zwój... Kwestia w tym, że jeśli dochodzą dwa przewody i w jakiś sposób wytwarza się prąd przesunięty w fazie, by przez to uzyskać wirujące pole magnetyczne,...
Witam wszystkich. Mam silnik od pralki automatycznej polar chce go przezwoić na silnik 3 fazowy i około 2800obr/min. Silnik taki jak na foto ma 36 żłobków. Jaka powinna być ilość zwoi, średnica drutu oraz połączenie cewek? Przezwajanie jest bardzo proste - to tak jak nawijanie nitki. http://obrazki.elektroda.pl/7624204400_1... http://obrazki.elektroda.pl/4355313200_1...
Układ działa poprawnie do pewnego czasu gdyż kontaktron drga z częstotliwością 50 Hz i to go zabija. Cewkę włączyć w przekątną mostka prostowniczego, na cewce zrobić zwarty zwój ze zlutowanej miedzianej lub mosiężnej blaszki. Ten zwarty zwój może też sie znajdować pod cewką (czyli kontakton w miedzianej rurce, na rurce cewka) - to nawet bardziej optymalne...
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Podłączenie niższego napięcia i pomiar napięć na innych uzwojeniach... na pewno coś będzie, żeby nie zwarta klatka, to myślę, że na pozostałych uzwojeniach byłoby po 1/2 tego, co...
witam a więc akserwis z falownikiem jest tak że został on przerobiony z prostego falownika 3-fazowego. pomysł nasz (mój i jeszcze jednego gościa). bardzo dobrze zdaje egzamin przy regulacjach silników do 0,5kW np. stoły produkcyjne gdzie zostały zastosowane. sprawa jednofazowego silnika klatkowego wymagala przerobienia układu. a teraz z innej beczki....
Drugi rysunek jest błędny. W pierwszym rysunku powinno zadziałać pod warunkiem podłączenia tranzystora od strony masy (zamiana "miejsc" tranzystora i przekażnika) Moim zdaniem, od samego początku jest przyjęta błędna koncepcja układowa takiego zabezpieczenia, włączanie rezystora-czujnika przy samym silniku, i na dodatek od strony plusa zasilania. Trzeba...
Witam. Nie trzeba nic podgrzewać tylko delikatnie podważać równomiernie z każdej strony. Pod wiatraki są 3 śruby trzymające silnik i trzy śruby mocujące podstawę silnika do komory przewietrzania. Jako ciekawostkę podam ze miałem uszkodzony silnik. Błąd 'zwarcie dmuchawy' prąd pobierany przez silnik do 13A wiec ok. 180W mocy. Rozebralem uzwojenia zwarte....
Nie widząc transformatora trudno będzie podpowiedzieć. tak się spodziewałem, jednak wyjęcie go jest trudną operacją, gdyż musiałbym wyciągnąć suba zza TV, a to może spowodować pewne reperkusje ze strony małżonki :D Po pierwsze - co buczy? Zdiagnozuję to w środę, jak małżonka do biura się uda i będę mieć całą chatę dla siebie ;) Pytanie tylko czy diagnostyka...
Powiem tak. Paliwo dochodzi, bo kapie ropą po zatankowaniu pieca, zdejmując wężyk z króćca paliwowego w piecu i ponownie tankując też kapie z wężyka. Oba palniki wraz ze świecami zachowują się tak samo. Jeden przeszedł gruntowne czyszczenie i bez problemu wszystko rozpala w nim. Powietrze dociera, bo słychać pracującą dmuchawę. Piec startuje, wszystko...
Najśmieszniejsze, że nie ma już co sprawdać, bo to jest banalnie prosta konstrukcja składająca się z transformatora i mostka prostowniczego. Zasadniczo, gdyby był uszkodzony transformator to by się grzał. Sprawdź jeszcze ten transformator, może faktycznie gdzieś zwarte jest kilka zwoi. Sprawdź czy nie grzeje się zbytnio podczas pracy. Wszelkie urządzenia...
zewrzeć zwój wirnik zewrzeć zwój zewrzeć między zwój
przekaźnik ogrzewanie szyby laser vam1201 przykładowe programy atmega
adblue bosch schemat adblue renault
Kod błędu NE/K/OR w serwisach VOD - przyczyny i rozwiązania Serwer czasu NTP w sieci domowej – kiedy warto? Precyzja, bezpieczeństwo, Home Assistant, Raspberry Pi, GNSS