Duże iskrzenie na szczotkach, to w większości przypadków zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika. Naprawa jedynie poprzez wymianę wirnika, o ile są dostępne.Ale czy warto?
dlatego ciekawy jestem na czym polega usterka (prawdopodobna) tego wirnika? Raczej uszkodzenie uzwojenia w wirniku... prawdopodobnie jak zrobiło zwarcie na komutatorze to popłyną zbyt duży prąd przez któryś odcinek uzwojenia co spowodowało przegrzanie/uszkodzenie izolacji na tym odcinku w wyniku czego powstało zwarcie wewnątrz wirnika... PS. Popraw...
Wygląda na zwarcie uzwojenia wirnika, lub zwarcie na komutatorze, jeśli znasz się trochę na elektryce możesz spróbować zasilić wiertarkę przez żarówkę (75-100W), jęśli będziesz kręcił wirnikiem i będzie moment, że silnik będzie chciał się kręcić a w innym miejscu żarówki jasno się zaświeci, to masz zwarcie. Jak rozbierzesz silnik i zobaczysz osmalony...
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Jak jest zwarcie stojana do masy to uzwojenia spalone. Wirnik powiniwn miec (na pierscieniach) okolo 4 ohm. Diody byly odpięte w czasie pomiaru?
Dobre. Prawdopodobne usterki: -zwarty stojan -przebicie stojana do masy -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda w mostku -uszkodzone (zwarcie) diody lub dioda wzbudzenia -uszkodzony regulator napięcia -zwarte uzwojenie wirnika -zwarcie do masy uzwojenia wirnika ale pocieszające jest to że szczotki masz dobre (prawdopodobnie). Dobierz sobie coś z tej listy.
Wirnik na brzęczyku będzie mieć zwarcie z powodu uzwojenia falistego. Ja Ci mówię ze wirnik jest na 100% dobry, do wymiany masz wyłącznik który przychodzi w komplecie że szczotkami. Numer katalogowy wyłącznika 201305002 cena 316zł Dokumentacje masz tutaj http://services.milwaukeetool.pl/materie...
Witam jesli chodzi o pompę paliwa to napewno jest zatarta, spalone sa uzwojenia na wirniku pompki ( zwarcie miedzy zwojowe), i dlatego przepala bezpiecznik. W tym przypatku próba regeneracji jest nie opłacalna.
Moc pobierana przez silnik jest zużywana na wykonanie pracy zewnętrznej i pokonanie własnych oporów ruchu, oczywiście z uwzględnieniem sprawności. Jeżeli silnik pobiera 20W, a nie jest obciążony żadną "działalnością zewnętrzną", to widocznie tyle wynoszą jego opory ruchu (takie jak tarcie szczotek o komutator, opory łożysk, efekt hamujący powietrza...
Zmierz pobierany prąd przez urządzenie ,prawdopodobnie będzie większy od znamionowego przez częściowe zwarcie uzwojeń niestety.Iskrzenie jest oznaką końca żywota urządzenia.Najlepiej przebadaj wirnik i uzwojenia stojana
Witam. I na dodatek pewnie mocniej iskrzy ze szczotek ? Jeśli tak jest to jest zwarcie uzwojeń na wirniku. Wymienić na nowy albo nawinąć maszynowo.
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Uszkodzony wirnik,czyli uzwojenie ma zwarcie międzyprzewodowe lub do blach wirnika.Proponuje po domowemu zmierzyć miernikiem ustawionym na zakres OHM,każde przejscie plytek komutatora(od plytki do plytki),i tak w kolo.Lub czy co gorsze czy niema zwarcia do blach wirnika.Wymiana lożysk,szczotek i wirnika bo tak to się robi aby można bylo na nim polegać...
A gdzie ta rezystancja? Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania. Dodano po 1 Co jeszcze, przy zwarciu wirnika rezystorem, uzwojenie wzbudzenia nie może stracić zasilania.
Objawy wakazują niestety na uszkodzenie wirnika. Ciągnie długą zielononiebieską iskrę po komutatorze wirnika. To wskazuje na przerwę w uzwojeniu wirnika, lub zwarcie tych uzwojeń. Wirnik praktycznie do wymiany.
Witam, przepraszam że odświeżam temat. Chciałbym się dowiedzieć czy zwarcie zwojowe w uzwojeniu stojana silnika komutatorowego może spowodować uszkodzenie uzwojeń wirnika (zwarcie lub przepalenie drutu uzwojeń http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic16... http://ise.pl/index.php?option=com_jfusi... czy te...
Wirnik kładziesz na rdzeń elektromagnesu dwubiegunowego włączonego do sieci. Bieguny elektromagnesu powinne obejmować mniej niż połowę obwodu wirnika. Na skutek zwarcia w pętli uzwojenia, popłynie w niej prąd od strumienia wytworzonego przez elektromagnes i powstanie nowy strumień od zwartej cewki. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu, to przykładając od...
Daj film z pracy silnika, minimalne iskrzenie normalka, tylko obawiam się działaniem bezpiecznika. Podejrzewam spalone uzwojenia, w wirniku. Przed zrobieniu filmu przemierz multimetrem wszystkie uzwojenia wirnika. I wyniki nam podeślij. Jeśli uzwojenie przepalone na zwarcie to pomaga przewiniecie silnika. Tylko przy obecnych cenach nowego sprzętu przewijanie...
Sprawdzałeś czy przypadkiem nie uszkodził się regulator obrotów (tranzystor lub dioda)? Gdybyś miał taką możliwość, podłącz sam silnik pod zasilacz laboratoryjny i zmierz jaki prąd pobiera na biegu jałowym. Tyle że 5A może nie wystarczyć dla tego silnika. Jeżeli wirnik ma zwarcie wewnątrz uzwojenia, to będzie pobierał niezwykle duży prąd i obracał się...
roberto7727 Wygląda na wadliwy silnik. Jakieś zwarcie w uzwojeniu niestety. Zdejmij dekiel, wyjmij wirnik i profilaktycznie posprawdzaj jak wyglądają uzwojenia.
czasami to nie wystarczy. na witniku między uzwojeniem a bendixem masz taki czarny plast, taki pierścień. zdejmij go i pod niego wsadz tulejke, tak zeby ten plastik był bliżej bednuxu. tylko ta tulejka nie moze miec za duzej srednicy żeby nie dotykała uzwojenia wirnika bo przetrze lakier i moze zrobic zwarcie. a szczotki to podstawa i wyrowkuj komutator
Triak sobie odpusć, nie da takich objawów. Co do silnika sugerował bym podjechanie do warsztatu zajmującego się naprawą silników elektrycznych. Powinni go wrzucić na pomiary, obejrzeć i posłuchać jak pracuje. Zwojówka, tak, zwarcie między uzwojeniami, najczęściej wirnika. Czasami jest to bardzo trudne do zidentyfikowania. Może być syfutacja taka, ze...
Zatrzyma się znacznie szybciej, jeśli po odłączeniu zasilania zrobisz zwarcie uzwojenia wirnika. A jeszcze szybciej od zasilania odwrotną polaryzacją.
Witam! Wyłącznik odśrodkowy służy do rozłączenia uzwojenia rozruchowego,po nabraniu prędkości obrotowej przez wirnik.Co do blaszek to powinny być tak ustawione ,aby przy zatrzymanym wirniku były zwarte.( na dwóch przewodach od wył. odśrodkowego zwarcie).Ale jeśli masz kondensator i jest on podłączony do uzwojenia rozruchowego ,to rolę wył. odśrodkowego...
Cewki o niższym oporze prawdopodobnie mają przepaloną izolację i jest zwarcie miedzy zwojami. Wirnik można sprawdzić omomierzem na niskim zakresie, mierząc rezystancję na sąsiadujących wycinkach komutatora.Jeżeli wartości po całym okręgu nie odbiegają od siebie i nie mają zwarcia lub przerwy to wirnik dobry.
W rozruszniku samochodu innej marki przyczyną braku kręcenia wirnika okazało się zwarcie jednej połowy uzwojenia stojana od strony masy przy szczotkotrzymaczu. Małe odgięcie przewodu uzwojenia (z płaskownika miedzianego) o ok. 0,5mm pomogło uruchomić rozrusznik.
lekko nie miały to przyznam , każę mu klęczeć na grochu przez 2 dni twarzą do ściany, i żuć ryż bez wody. Gdyby nawet przyjąć że sprzęt był do bani , to objawy jego uszkodzenia były wcześniej widoczne, a nie dopiero jak ; nagle stanęły w ogniu. Nie reagowały na wyłącznik, musiałem odłączyć kabel. Szczotki stopione/spalone jak na zdjęciach. A więc moja...
1. Zwarcie uzwojenia wirnika lub działek komutatora. 2. Zbyt duży luz na łożyskach powodujący "przyklejanie się" wirnika do stojana po podaniu napięcia. Bardziej prawdopodobny pkt 1.
Przegrzane uzwojenie stojana. Wyprowadzenie przewodu ze stojana do szczotek (izolacja) wyraźnie przegrzana. Mocne iskrzenie wskazuje na zwarcie zwojowe w wirniku, a możliwe też zwarcie zwojowe stojana. Nie do naprawienia w warunkach domowych, a kupno części chyba też nie wchodzi w rachubę.
Można użyć miernika indukcyjności podłączonego do szczotek i obracając wirnikiem mierzyć indukcyjność. Albo sposób bardziej prymitywny. Do uzwojenia stojana podłączamy prąd zmienny np. 12V a na wirniku mierzymy napięcie oczywiście obracając wirnikiem sprawdzamy poszczególne uzwojenia.
Nie będę udawał, że znam ten motocykl. Z twoich wywodów wynika, że masz do czynienia z grubsza z tradycyjnym alternatorem. Sytuacja sugeruje, że masz zwarcie w wiązce przewodów do uzwojenia wzbudzenia lub w samym uzwojeniu. W zależności czy regulacja wzbudzeniem dokonywana jest + czy - regulator przekazuje połączenie na przewody w środku wiązki. Praca...
Spróbuj pokręcić osią wirnika (bez śmigła) powinien się obracać bardzo lekko,jeżeli wyczujesz jakieś opory nasmaruj łożyska np. płynem WD-40. Jeżeli wirnik obraca się lekko to może być zwarcie w uzwojeniu lub przerwa w zasilaniu (lubi się przełamać któryś z przewodów.) Ten silnik ma dwa uzwojenia , jedno zasilane bezpośrednio z 230V , drugie przez kondensator,...
A w jaki sposób mogę sprawdzić miernikiem ten silnik nie wyciągając go z pralki aby upewnić się ,że na pewno jest walnięty? Czy przełączyć na omomierz i sprawdzić rezystancję? Zanieś silnik do warsztatu przezwajania śliników, mechanik sprawdzi go induktorem czy ma przebicie do masy, druga sprawa uzwojenie stojanu i wirnika może posiadać zwarcie między...
Chyba, że zwarcie jest tuż przy końcu drutu - wstępnie można pomierzyć opory (między końcówkami uzwojenia, między każdą z końcówek, a wirnikiem), może ustalisz, że zwarty jest koniec drutu i który to koniec, potem go obejrzysz i wypatrzysz miejsce zwarcia.
Pisk przy wymiarze oporu między lamelek komutatora jeszcze nie gwarancja zdatności do użytku wirnika, ponieważ przyczyną iskrzenia między komutatorem i szczotkami nie oberwane uzwojenie a zwarcie między zwojowe.W sprawnym silniku iskrzenie odbywa się w miejscu kontaktu szczotki z komutatorem, a przy zwarciu zwojów - iskrzenie wokół komutatora. Należy...
Tylko iskrzy, czy się grzeje, dymi i śmierdzi ? Jeśli tylko iskrzy to do wymiany szczotki i komutator wyczyścić/przetoczyć. Jeśli sie grzeje i śmierdzi to albo zwarcie w uzwojeniu stojana, albo wirnika. Po rozebraniu , powinno być widać zwęgloną izolację uzw. stojana, w przypadku wirnika jedynie specjalne urządzenie może stwierdzić zwarcie/ przerwę...
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Rezystancja uzwojenia wirnika silnika jest bardzo mała, około 1÷1,5Ω. Na mierniku może to wyglądać jak zwarcie. Jeżeli są odcięte ścieżki do przekażnika, niema obaw, zwarcia nie będzie. Dla tego przy nie ruchomym wirniku (w czasie rozruchu) płynie maksymalny prąd, tzw. "prąd zwarcia", ograniczony tylko tą rezystancją uzwojenia. Gdy silnik już się...
Witam! Najprawdopodobniej masz zwarcie międzyzwojowe w jednej z cewek na wirniku. Uszkodzenie jest NIENAPRAWIALNE w warunkach amatorskich, gdyż wymaga: - usunięcia CAŁEGO uzwojenia z wirnika, - założenia nowych cewek na wirnik, - ZAIMPREGNOWANIA, - WYWAŻENIA wirnika. Warsztaty naprawiajace odkurzacze albo wymieniają CAŁY silnik, albo tylko wirnik, jeśli...
Przepraszam że się wtrącę, ale jakiej firmy były te miksery? Bo tak się składa, ze im mniejsza cena tym dopuszczalna długość bezawaryjnej pracy mniejsza. Iskrzenie silnika występuje najczęściej w momencie gdy wirnik ma zwarcie lub jakiś problem ze stykami uzwojeń w komutatorze (są zaciskane). Z kolei planetarny - może mieć problem z wyłącznikiem bezpieczeństwa...
Jest to możliwe ponieważ podczas pracy możesz mieć na jednym z uzwojeń zwarcie między zwojowe,i wtedy efekt właśnie będzie przypominał lekkie "zrywanie" aczkolwiek bardziej to widać jakby wirnik na moment pracował z 1s przerwami, podobny efekt może dawać przerwa na którymś z uzwojeń,pozdrawiam
Zwarcie międzyzwojowe uzwojeń wirnika. Objawy: potężne iskrzenie szczotek, obniżenie prędkości, obrotowej spadek mocy.
Powodem dużego iskrzenia na szczotkach może być zwarcie uzwojeń wirnika. Sprawdzić to można na specjalnym przyrządzie.
Spadek napięcia przy wzroście obrotów silnika wskazuje na niesprawność alternatora. A może to być zużycie szczotek, zużycie pierścieni ślizgowych, przerwa w połączeniu pierścień-uzwojenie wirnika lub zwarcie na uzwojeniach stojana.
Zauważ że wirnik strasznie ociera o stojan . Nie od strony szczotek tylko od strony zębatki . Może wzrost temperatury uszkodził izolację , Sprawdź wirnik na zwarcie do masy i między uzwojeniami a także izolacji ( induktor ) pomoże w pomiarach . Ja obstawiam na walnięty wirnik .
Najczęstsze przyczyny to zużyte szczotki, które nie dotykają całą powierzchnią , szczotki zacinające się w prowadnicach, wypalenie wycinka komutatora, zwarcie zwojowe uzwojenia. I może jeszcze kilka innych.
Agregat prądotwórczy Dyna-Gen GG2500CL 110/220 V o mocy 1,8kW bez pierścieni i szczotek z prostownikiem diodowym na wirniku daje ok. 15V. Otrzymałem go od kuzyna ze zdemontowanym panelem z gniazdami. Sprawdziłem w/g "https://www.generatorguru.com/help-me-f... - pomiary napięcia odpowiadają tym z generatorguru, wymieniłem...
Wten sposób sprawdzisz, diody prostownicze, uzwojenie stojana i wirnika oczywiście jeśl będzie ładował , ale nie sprawdzisz regulatora ani diód wzbudzania i ten sposób sprawdzania jest niebespieczny można spalic uzwojenie wirnika lub zrobić duże zwarcie bo ten przewód podłączony pod M6 nie jest zabezpieczony bezpiecznikiem dlatego trzeba bardzo uwazać
Na moje oko, to wirnik ma przegrzane uzwojenie i zrobiło się zwarcie. Możesz przezwoić sam (od groma zachodu) lub kupić nowy. Taka moja opinia. Ale zaczekaj na zdanie innych forumowiczów.
Z Twojego opisu wysuwam taki oto wniosek: zanieś sam silnik do warsztatu gdzie dłubią koło silników-przewijanie itp. i niech gościu Ci go dokładnie sprawdzi. Bo być może coś jest nie tak z uzwojeniami stojana lub wirnika. W warunkach domowych tego nie sprawdzisz. A tym bardziej że masz już go dość. Zadnego pumeksu nie używaj. Przetrzyj wirnik papierem...
Nic nie powróci praktycznie to zbieg okoliczności jak tam jest Denso obudowy nie pękają tylko jest wypychanie stojana w kierunku wirnika i następuje przetarcie a jednocześnie zwarcie uzwojenia stojana do masy.P
Witam Gdyby miał zwarcie, to kręcąc wirnikiem powinien przynajmniej ruszyć. Takie pomiary możesz dokonać mostkiem Thopsona lub badzo dokładnym omomierzem a i to nie jest sprawdzenie na 100%. Podłącz omomierz pod szczotki, kręcąc wirnikiem szukaj przerwy. Bardzo często jest przerwa połączenia uzwojenie/ komutator.
Chyba cie zmartwię. Nadmierne iskrzenie, to zwarcie zwojowe uzwojeń wirnika. Jeśli szczotki przesuwają się lekko w prowadnicach, co mogłoby bć powodem nadmiernego iskrzenia, to pozostaje wirnik do wymiany, a to bywa zbyt kosztowne w stosunku do ceny całego urządzenia.
I tu objawiłeś swoją niewiedzę, uzwojenie jest wprasowane w obudowę alternatora. Pomiędzy obudową a rdzeniem uzwojenia powstaje korozja,która powoduje pęknięcie obudowy lub dociśnięcie rdzenia do wirnika. W takim przypadku powstaje zwarcie uzwojenia powodujące spadek napięcia ładowania jak w tym przypadku. Powstawanie zwarcia jest często uzależnione...
Witam. Zwarcie uzwojeń na wirniku. Wirnik do wymiany ewentualnie do przewinięcia np. Celma w Cieszynie albo cały silnik wymienić.
Podłączać 230V do jednego uzwojenia nie radzę - nieruchomy silnik to tak jak zwarty transformator (klatka wirnika robi zwarcie), popłynie duży prąd, może spalić uzwojenie. Jestem spokojny i tlerancyjny, ale chyba mnie krew zaleje jak będziemy mieli takich fachowców w UE. Nie będę pisał referatu. Myśl człowieku, jak będzie przepływć pole elektromagnetyczne...
Ja bym proponował sprawdzić także oporności uzwojeń stojana (gdy wirnik ma zwarcie to najczęściej obie szczotki iskrzą tak samo mocno)
Witam . W tym przypadku miernik wskazywał wartość prądu pobieranego przez żarówkę . Uzwojenie stojana miało na wynik pomiaru niewielki wpływ . Prosty sposób na sprawdzenie stojana to szeregowe połączenie uzwojeń i podłączenie ich pod napięcie 15-24V AC i pomiar napięcia na obydwu uzwojeniach . Dokładniejszy wynik daje podłączenie pod napięcie DC odpowiednio...
Jak byłoby zwarcie uzwojenia do obudowy wyzwalałoby różnicówkę? Test to włączenie do gniazdka bez styku ochronnego. Jeszcze może być zwarcie tylko po zadziałaniu siły odśrodkowej czyli po rozpędzeniu.
Powinno być jak na rysunkach ale to tylko sprawdzenie, że nie ma przerwy uzwojenia i przebicia do rdzenia stojana i wirnika. Jeżeli jest zwarcie międzyzwojowe to żarówka go nie ujawni.
Proponuję sprawdzić opory ruchu wirnika dmuchawy - czy nie zaciera się któreś łożysko. Oprócz tego może być uszkodzenie polegające na zwarciu w uzwojeniu wirnika. Pokazane na obrazku nagrzewanie opornika grozi pożarem auta! Pend ???????
Oczywiście - zwarcie zwojowe uzwojeń wirnika (komutatorowego). Dziękuję za wychwycenie błędu, ale mogłeś sam poprawić i zarobić 2 pkt-y.
Uzwojenie stojana szeregowo z uzwojeniem wirnika (wejście przez szczotki). Zwarcie 5-6 to właśnie połączenie jednej szczotki z jednym końcem uzwojenia stojana. Druga szczotka i drugi koniec uzwojenia stojana idzie do zasilania. Czujnik obrotu do czujnika obrotu. Kierunek obrotu silnika zmieniasz poprzez zmianę podłączenia szczotek. Pozdrawiam GREGOR
Witam. Dzieje się zapewne tam coś takiego http://m.youtube.com/watch?v=ylBubBhtPAg Uszkodzony wirnik, zwarte uzwojenie.
Jakie są Wasze diagnozy? Moim zdaniem zwarcie uzwojeń wirnika , do wymiany lub przezwojenia.
Może być wiele rzeczy. Zacznij od miernika, test diody i sprawdzaj po kolei cały obwód. Wiertarkę oczywiście odłączasz od zasilania. Sondy do bolców wtyczki. Druga osoba niech manipuluje wiertarką - np. wciśnie przycisk (albo użyj blokady wyłącznika). Powinieneś mieć wtedy niską oporność, równą oporności wewnętrznego uzwojenia wiertarki. Jeżeli nie...
Z ostatniego opisu jasno wynika, że skończył się czas pracy wirnika. Najprawdopodobniej zwarcie wewnętrzne uzwojeń. Nawet udało mi się zrymować część odpowiedzi :D Pozdrawiam
Ciężko tutaj coś doradzić konkretnie, zakładając że prawidłowo połączyłeś wszystkie elementy a silnik się nie obraca to trzeba sprawdzić (oczywiście bez podłączonego napięcia !) czy wirnik obraca się swobodnie, jeden z kondensatorów ten mniejszy to kondensator przeciwzakłóceniowy a drugi rozruchowy. Te też mogą być uszkodzone. Uzwojenia w silniku mogą...
Witam. Podłącz silnik do sieci przez auto. Raz wirnik w szereg z jedną połówką uzwojenia a drugi raz druga połówka uzwojenia. Sprawdź przy napięciu 50,100 i 230V. Obserwuj komutację w obu przypadkach połączeń uzwojenia wzbudzenia. Sprawdź czy i jak grzeją się uzwojenia. Jeżeli jest zwarcie w uzwojeniu wzbudzenia to komutacja będzie gorsza i uzwojenie...
Witam Często przyczyna iskrzenia na szczotkach są wewnętrzne zwarcia w uzwojeniach wirnika, powstają wówczas gdy uzwojenie wirnika jest słabo usztywnione przez lakier . Siła odśrodkowa w czasie pracy powoduje ruch i w konsekwencji przetarcie izolacji-zwarcie. Trudno jest to sprawdzić omomierzem bo róznice oporności są niewielkie. Pozdrawiam :)
złazi izolacja z pręta uzwojenia wirnika,i pod wpływem siły odśrodkowej robi zwarcie.
Metoda na brzęczyk jest do sprawdzania wirników .Sprawdzasz czy wirnik ma zwarcie międzyzwojowe.
Wirnik jest na 90% w porządku - regułą jest zwarcie uzwojenia twornika do masy. przewijanie stojana (ok 100zł) lub swap z innego alternatora.
Wirik z tego co pamiętam jest magnetyczny, ale poprzez blaszki wirnika przechodzą pręty, zwarcie prętów jest u góry i dołu co stanowi klatkę (całość stanowi tak naprawdę odlew). Uzwojenia zwarte te z boku są tylko w celu rozruchowym. Wg mnie , zamiast wirnika należałoby wstawić kawałek rdzenia, co jest oczywiście nieopłacalne. Można by usunąć klatkę,...
Z tego co piszesz wszystko wskazuje na uszkodzenie wirnika ( możliwe zwarcie między zwojowe- silne iskrzenie na komutatorze ). Należało by sprawdzić wirnik pod tym kontem. Ja do tego mam proste urządzonko wykonane z części pierwotnej transformatora. Rdzeń w kształcie litery U i nawinięte uzwojenie kładę na to wirnik i jeżeli cienka blaszka jest przyciągana...
Przecież napisałem że w 90% wygląda to tak że jak jakaś lamela dostanie przerwy to wypala sąsiadujące lamele. Czyli tak jak piszesz jest ich 3. Ale ona nie straciła kontaktu po prostu się odrywa. Zobacz fot. Oporność jest dalej czyli uzwojenie jest podpięte pod celkę. Dawno już nie przewijałem wirników, ale to mi wygląda na słabe mocowanie koncówek...
Witam. Elektromagnes przykładasz do wirnika gdzie znajdują się uzwojenia. Jeżeli jest zwarcie w pętli (w cewce zezwoju) tp popłynie w niej prąd od strumienia wytworzonego przez elektromagnes i w związku z tym powstanie nowy strumień od tej zwartej cewki.Blaszka będzie rzyciągana do zębów wirnika w górnej części.Jeżeli zwarcia nie ma blaszka nie ędzie...
Kiedyś miałem podobny przypadek. Okazało się że było to rozwijające się zwarcie uzwojeń wirnika silnika głównego. Po wymianie silnika wszystko wróciło do normy. Pozdrawiam.
Dla jurek1980: jest napisane, że wirnika. Przywarte należy rozumieć jako zwarcie częśći uzwojenia między sobą. Takie zwarcia powstają najczęściej po przegrzaniu silnika (izolacja traci swoje właściwości elektryczne i mechaniczne w czasie wzrostu temperatury). Zakładając, że szczotki wykonane są z odpowiedniego materiału to takie efekty wizualne dyskwalifikują...
Nie wiem czy będę miał rację, ale uważam, że jeżeli owe terkotanie dochodzi z silnika, to niestety zwarte są przynajmniej dwa uzwojenia wirnika i wirnik jest do przewinięcia. Oczywiście wymiana silnika na inny sprawny także pomoże. Niestety dobrze sprawdzić zwarcie pomiędzy uzwojeniami wirnika można tylko specjalnym urządzeniem. Mierzenie miernikiem...
na początek sprawdź czy wirnik (jeden z końców) nie ma zwarcia do masi i czy jest ciągłość uzwojenia, to samo zrób w przypadku stojana, sprawdź ciągłość pomiędzy uzwojeniami i zwarcie do masy. Później pomyślimy dalej....
Bardzo często przyczyną takiego zachowania silnika jest zwarcie, ale na statorze ( uzwojenia stałe). Objawy podobne jak przy zwartym uzwojeniu rotora ( wirnika). Silnik " buczy", występuje silne iskrzenie na szczotkach ( płynie duży prąd zwarciowy ), wirnik kręci się "ciężko", często czuć smrodek przypalonej izolacji...:cry:
To by wogóle nie ładował.Skąd by wziął prąd na zasilanie uzwojenia wirnika?
Żeby wyjaśnić co do czego to trzeba by przedrukować instrukcję i do niej raczej zajrzyj. Natomiast przy pomocy samego multimetru sprawdzisz, lecz nie wszystko. Sprawdzisz tym ciągłość uzwojenia, zwarcie do masy, w stojanie to łatwiejsze, a w wirniku musisz znaleźć wycinki komutatora które odpowiadają uzwojeniu w żłobku. I tak obracając sprawdzasz kolejno...
Witam. Najprawdopodobniej zużyte szczotki a jesli nie to zwarcie uzwojeń na wirniku (skutek przegrzania). Pozdrawiam.
A to się dzieje na tym samym pierścieniu w obu silnikach? (takie połączone ze sobą) Może uzwojenie w jednym z nich ma zwarcie (np jednego zwoju) na wirniku - wirniki nie były mierzone na okoliczność zwarć?
Szynal , jeżeli jeszcze tu zagląda, to chciałbym Mu przekazać, że do szlifierek Bosch są dwa rodzaje wirników. Starego i nowego typu. Te dwa typy różnią się komutacją na wirnikach. Zależy ona, jak względem szczotek ustawiony jest stojan. Jeżeli szczotki znajdują się pomiędzy cewkami stojana, jest to nowy typ. Jeżeli natomiast szczotki są na wprost...
to by i się zgadzało 2800 Obr/min. to powinien dawać te przynajmniej 4-5 tyś L/H u mnie to jakiś silnik 12V LV synchroniczny na razie jeszcze nie wiem co to a jeszcze jedno przez otwór zasysu można włożyć palec i poruszać wirnikiem na boki próbowałeś to robić kiedyś ? ma luz ? jeśli tak to mniej więcej jaki ? Dodano po 52 znalazłem taki artykuł, tylko...
Zapewne zwarcie na jednym z uzwojeń wirnika, lub zasyfiony strasznie komutator. Raczej to pierwsze.
Najczęściej zużywa się miejsce styku szczotek z komutatorem. Zdarzają się też przypadki obluzowania elementów komutatora, po wykruszeniu się izolacji. Znane mi są też usterki rozruszników np. uszkodzenie (zwarcie) uzwojeń wirnika, bądź brak połączenia z poszczególnymi "wycinkami" komutatora.
Witam! Bezpiecznik termiczny jako element o działaniu jednorazowym wyłączy silnik przy określonej temperaturze uzwojeń stojana (gdyż tylko tam należało by go zamontować). Potem należy go wymienić. Pozostaje do ustalenia przy jakiej temperaturze ma zadziałać i wytrzymałość prądowa (moc silników odkurzaczy 1000 do 1500W). Lepsze były by termostaty bimetaliczne...
Między polami komutatora jest przewodzenie, ponieważ do nich są podłączone uzwojenia wirnika. Może występować zwarcie między zwojami, ale wtedy z reguły pozostają ślady wypalenia na niektórych polach komutatora. Nie znam tego rozrusznika, ponieważ nie naprawiam od lat motocykli. Jeżeli stojan posiada uzwojenia (a nie magnesy trwałe), to również trzeba...
Witam kolegę. Pyta kolega-,,jakie wartości powinien mieć"?? Co chodzi o izolację(uzwojenie-rdzeń>20Mom). Pozostałe-(zwarcia między zwojowe)-brak. Co do przyrządu-musi kolega pofatygować się do warsztatu przezwajania silników(pokażą,wytłumaczą) Jest to rdzeń typu ,,C" odpowiednio ukształtowany,gdzie obwód magnetyczny zamyka korpus wirnika. Zależnie od...
Ja bym wyrównał ten komutator na tokarce i oczyśił z opiłków między wycinkami komutator. No i oczywiście wymienić tulejki. Powinno działać. Raczej zwarć w wirniku nie ma o ile nie jest on spalony znaczy uzwojenie nie śmierdzi spalenizną elektryczną. Też sprawdzić uzwojenie stojana czy nie jest spalone znaczy czy nie śmierdzi spalenizną i czy izolacja...
Być może jest zwarcie międzyzwojowe. Spróbuj po rozruchu wyłączyć uzwojenie rozruchowe i sprawdź czy się grzeje gdy pracuje na jednym uzwojeniu.
Da się przetestować motor BLDC bez falownika? Oczywiście, istnieje kilka metod testowania silników BLDC (Brushless DC) bez falownika, ale trzeba pamiętać, że pełna funkcjonalność takiego silnika, w tym sterowanie prędkością i momentem obrotowym, jest zwykle dostępna tylko przy użyciu odpowiedniego sterownika. Niemniej jednak, dla prostych testów, których...
Witam ! Kolega chyba słabo obejrzał wirnik , w którym połówki uzwojenia wirnika - wzbudnika zwarte są przez diody. Wirniki chińskich prądnic posiadają jeszcze coś - magnesy. Jak kolega myśli , do czego one służą ? Wytrwałości w drążeniu magnetyzmu życzę.
Taki układ jak na schemacie dobry jest dla małego silniczka np. w zabawce-samochodziku, lub w magnetofonie, odtwarzaczu CD, i innych urządzeniach o podobnej mocy silniczka. Przełączenie w celu natychmiastowej zmiany kierunku obrotów rozpędzonego silnika (na tym schemacie) jest równoznaczne ze zwarciem przy podwojnym napieciu, bo napięcie indukowane...
Witam. Iskrzenie wirnika może mieć kilka przyczyn: zwarcie w uzwojeniach, przerwa uzwojenia, nierówny komutator lub luz na łożysku. Bez wykonania pomiarów trudno stwierdzić przyczynę. Wstępnie możesz pomierzyć wirnik omomierzem po przeczyszczeniu komutatora. Sprawdzasz czy pomiędzy sąsiednimi lamelkami są jednakowe oporności. Sprawdź pod szkłem powiększającym,...
zwarcie wirnik silnik wirnik uzwojenia zwarcie uzwojenia trafa
bezpiecznik wysokiego nagrywanie naziemnej uszkodzony akumulator laptop
Woda odwróconej osmozy do roztworu pH 6,8 Jak zmienić język w pralce Miele W 5905?