ale pole indukowane przez uzwojenie "-" będzie w drugą stronę czego konsekwencją będzie zerowe pole A narysowałeś to w przestrzeni? Jak powstaje w takin razie wirujące pole magnetyczne w silniku - też powinno się znosić. Te uzwojenia nie są w jednej linii. Ja bym powiedział, że jak będziesz miał ten punkt środkowy i tam dasz - a na pozostałe trzy pierścienie...
Ten sposób rozruchu można stosować tylko dla silników pierścieniowych. Polega on na włączeniu w obwód uzwojenia wirnika nastawianej (płynnie lub skokowo) rezystancji dodatkowej, nazywanej rozrusznikiem. W silnikach klatkowych uzwojenie wirnika jest wykonane w formie klatki bez dostępu zewnętrznego.
Nie mam w tej materii, praktycznego doświadczenia, piszę o tym o czym nie było mowy. Była mowa, że były mierzone oporności uzwojeń wirników i w obydwóch silnikach były identyczne, to raczej wyklucza zwarcia zwojowe. Jeżeli faktycznie grzeje się tylko wirnik w tym silniku, to może mieć on źle ułożone uzwojenie. Pomiar oporności tego nie wykaże, ale pomiar...
Silnik jest niestety uzależniony od częstotliwości napięcia zasilającego, czyli jedyny sposób zmiany obrotów (oprócz przełączenia ilości par biegunów) to falownik. Zewnętrzny wirnik był często stosowany właśnie do magnetofonów, gdyż moment bezwładności bardzo rośnie, jeżeli masa wirujaca jest rozłożona daleko od osi obrotu. Innego sposobu stabilizacji...
Wałek odizolowany jest od rdzenia wirnika poprzez plastikową tuleję. Często się zdarzało, że jak ktoś ściągał przednie łożysko metodą podparcia go i stukania młotkiem w wałek, to wałek przesuwał się względem rdzenia wirnika. Często też zdarzało się że komutator przesuwał się razem z wałkiem obrywając połączenia do uzwojenia.
Prawdopodobnie jest to wina silnika capstan. Wirnik ociera o uzwojenie, przeciera izolację uzwojenia. W zależności jak rolka docisnie taśmę tak przestawi się oś silnika.
Pokaż wirnik. Jest to silnik szeregowy, czyli podłączasz uzwojenie stojana potem podłączasz koniec uzwojenia stojana do szczotek z szczotek do drugiego stojana. Pozostałe dwa przewody podłączasz do sieci. Jeśli chcesz zamienić kierunek obrotu silnika to najprościej zamienić początek z końcem uzwojenia wirnika. Czyli zamieniasz miejscami przewody zasilające...
Po włożeniu modułu do silnika na stykach pojawi się mała rezystancja uzwojenia wirnika silnika i to jest dobrze. Pozostaje tylko na próbę podłączyć przewody do akumulatora, to znaczy do gniazda zapalniczki za pomocą wtyczki do tego gniazda, (albo do zasilacza o odpowiedniej wydajności), i sprawdzić czy silnik obraca.
Witam. Na początek kup sobie "Poradnik przezwajania silników indukcyjnych" oraz "Atlas uzwojeń". Autor to Jan Zembrzuski.
Witam. Uzwojenie twornika - w silniku jest uzwojenie wirnika, twornik występuje w prądnicach. Ale wprowadzając w ruch wał tego urządzonko masz prądnicę i tedy będzie twornik. Ten biały kapsel ze szczotkami możesz opisać jako szczotkotrzymacz.
Może sprawdź dokładnie silnik wirnik i uzwojenia,możliwe że pobiera za dużo prądu i przez to uszkadza triaka.
Wirnik ma uszkodzone uzwojenie.
Cały silnik.
Silnik szeregowy? Zmiana biegunów w takim silniku nic nie zmienia bo uzwojenie wirnika i stojana zasilane są tym samym prądem...co dla odwrotnej polaryzacji zmienia pola generowane przez oba uzwojenia...czyli silnik dalej kręci się w tę samą stronę. Musiałbyś zmienić połączenie "w środku". Oczywiście to tylko domysł.
Silnik produkcji rumuńskiej. Ale żeby określić moc i obroty silnik trzeba rozkręcić i podać wymiary. Długość stojana, liczbę żłobków, średnicę wirnika i zdjęcie uzwojenia stojana.
Od strony gniazda wyjściowego powinien być bezpiecznik. zobacz czy nie "wyskoczył". Te prądnice mają tylko uzwojenia i kondensatory, nie ma regulatora... Po uruchomieniu silnika nie ma żadnego napięcia na uzwojeniach? Może "rozmagnesowałeś" prądem przemiennym wirnik, spróbuj zasilić któreś uzwojenie z akumulatora samochodowego szeregowo przez jakąś...
Dwa przewody, to uzwojenie wzbudzenia-bocznikowe (większa rezystancja). Drugie dwa to uzwojenie wirnika (mniejsza rezystancja). Do uzwojenia wzbudzenia należy podlączyć nie zmieniające się 38 V dc. A do uzwojenia wirnika , napięcie regulowane - celem regulacji obrotów silnika.
Ja mam pytanie czy gdy byś nadał jej pęd ręcznie [ mocno zakręć wirnikiem w kierunku pracy silnika] i czy wtedy będzie chodził . Jeżeli tak to jak kolega wcześniej wspomniał kondensator lub uzwojenie rozruchowe . Pozdrawiam
Silnik rumuński z otwartymi żłobkami, trudniejszy w przezwajaniu. Uzwojenie miedziane, ale jak na tamte czasy mocno wyżyłowane. Dekle silnika aluminiowe i bardzo delikatne, jak wirnik zaczął gdzieś ocierać o stojan, to nie było ratunku. Nie mam o nich zbyt dobrego zdania.
Sama idea jest dobra, gorzej z wykonaniem. Powinien być dławik i powinien być rezystor. Rezystor bocznikowany jest tranzystorem regulacyjnym. Fizyki nie przeskoczysz, gdzieś ta energia musi się rozładować innaczej pójdzie w uzwojenia wirnika.
No właśnie nie dlatego, że ok powiedzmy mam silnik trójfazowy, najprostszy klatkowy i rozumiem, że muszę mieć zawsze biegunów razy 3? Bo trzy fazy? A dlaczego są jednowarstwowe a dwuwarstwowe? Dlaczego nawija w tym miejscu a nie innym, takie praktyczne zdania które zostaną w pamięci. A gdzie silnik jednofazowy, gdzie są różne uzwojenia pomocnicze,...
Witam. Podstawową zasadą suszenie silników prądem zwarcia ( przy zahamowanym wirniku) jest warunek nieprzekroczenia prądu znamionowego uzwojeń. Dla prawidłowego doboru transformatora trzeba ( w Twoim przypadku): 1. Zmierzyć prąd płynący przez uzwojenia przy zahamowanym wirniku, 2. oszacować impedancję uzwojeń dla zahamowanego silnika, 3. wg impedancji...
Zazwyczaj silniki w odkurzaczach są silnikami szeregowymi, czyli uzwojenie stojana jest połączone szeregowo z uzwojeniem wirnika. Podłączając omomierz do szczotkotrzymaczy powinien wykazać niski opór, jeżeli takowego brak lub z przerwami przy kręceniu wirnikiem, to problem w styku szczotek z komutatorem lub przerwa w uzwojeniu wirnika. A jak działa...
To,ze nie ma żłobków, nie znaczy, że nie może mieć uzwojenia. Widziałeś silnik wiertarki, szlifierki kątowej, lub odkurzacza? Jest pewne podobieństwo, z tą różnicą że w tym silniku jest uzwojenie w wirniku, a w tamtych, wcześniej wspomnianych w stojanie, gdzie też nie ma żłobków. Pomiar oporności uzwojenia i pomiar oporności uzwojenia względem masy...
Generator asynchoroniczny można zrobić z każdego silnika klatkowego bez żadnej przeróbki, jedyna wada takiego generatora to to że on musi współpracować z siecią elektryczną, nie może on być wykorzystany jako oddzielne źródło zasilania. Jeżeli zaś chciałbyś wykorzystać taki silnik jako generator niezależny to ja bym wtedy we wirniku zastosował magnesy...
S - uzwojenie stojana. R - uzwojenie wirnika.
Moja pomyłka w opisie co do połączenia - tak jak napisałeś jest w szereg :/ nie kupowałem nowego silnika tylko wirnik przy silniku nic nie grzebałem To 'wyrzuciłeś pieniądze w błoto', ponieważ trzeba specjalnych zdolności by popsuć ten wirnik ze zwartym uzwojeniem klatkowym - pomijam uszkodzenie mechaniczne. Najprawdopodobniej uszkodzone jest uzwojenie...
Witam. Wystarczy i 20°. Wszystko zależy od tego jak są nawinięte uzwojenia stojana i ukształtowana jest klatka na wirniku. Silnik jest zaprojektowany do 7,5uF dla 50Hz i tak ma być. Dasz dużo większy kondensator to spalisz uzwojenie.
Silnik ma uszkodzony wirnik lub tzw. stojan czyli uzwojenie. W grę wchodzi tylko wymiana na sprawny egzemplarz. https://north.pl/karta/silnik-napedowy-d...
(at)retrofood Mogę prosić o rozjaśnienie dlaczego? Doszło już do zwarć międzyzwojowych. Zalanego silnika nie wolno podłączać pod napięcie bez wysuszenia (wyprażenia!) w temperaturze przewyższającej 100 stopni przez kilkanaście godzin i najlepiej, dodatkowego lakierowania. Możliwe jest też, że otrzymałeś silnik już uszkodzony. Teraz tylko przezwojenie....
Jest to silnik bezszczotkowy... Tzn. uzwojenie pozostaje na stojanie nieruchome a komutacja jest elektroniczna... Nie obraca się cały silnik ale wirnik kubełkowy... Tzn. "obudowa" jest wirnikiem i ma stały magnes... Wewnątrz jest stojan z uzwojeniami... Silnik ma tyle kabli bo poza uzwojeniami są czujniki (hallotrony) których sygnał jest potrzebny do...
Silnik szeregowy, ma w ten sposób połączone uzwojenie stojana z wirnikiem (szeregowo). U ciebie są wyprowadzone dodatkowo przewody do "hamulca".
Może to być usterka silnika (uzwojenie na wirniku). Takim usterkom zwykle też towarzyszy uszkodzenie (przypalenie) części lamelek na komutatorze. Jak wygląda komutator? Jest równy? Nie widać czy niektóre lamelki są przypalone, przegrzane, przyiskrzone, albo przyiskrzenia (przypalenia) pomiędzy lamelkami? Obejrzyj też uzwojenia na wirniku (zwłaszcza...
No nie do końca, niektóre silniki indukcyjne mają wyprowadzone uzwojenia wirnika na pierścienie ślizgowe (np. silnik pierścieniowy w łączu selsyny ) a nie komutator. Wskazówką może być liczba tych pierścieni ślizgowych, np. 2 . Ja bym orientował się jednak po prędkości znamionowej zapisanej na tabliczce (spisz sobie je ze strony producenta). Różnica...
Nie na płycie. Ten duży, biały, walcowaty element. Ale żeby go sprawdzić musiałbyś mieć miernik z pomiarem pojemności. Koszt takiego kondensatora jest niewielki, rzędu 10-15zł. Możesz go wymienić w ciemno, bo na 99% jest on przyczyną. Pozostały 1% to ewentualnie uszkodzenie uzwojenia pomocniczego w silniku.
Zwarcie zwojowe uzwojenia wirnika, stąd wypalony jeden wycinek komutatora, po kilku próbach będą kolejne, albo całe uzwojenie się spali.
"UZWOJENIA MASZYN ELEKTRYCZNYCH PRĄDU PRZEMIENNEGO" Mgr inż. J. Zembrzuski. "Uszkodzenia i naprawa silników elektrycznych" J. Zembrzuski.
Witam Masz po prostu przerwę w uzwojeniu wirnika. Można rozebrać silnik i sprawdzić czy przewody uzwojeń są poprawnie zaprasowane do poszczególnych działek komutatora.
Silnik taki ma 3 wyprowadzenia. jedno wspólne, uzwojenie robocze i rozruchowe. Najpierw zidentyfikuj je przy pomocy omomierza. Rozruchowe ma mniejszą rezystancję. Ja agregat z lodówki odpalam tak, że mam przełącznik i przycisk. Przełącznikiem doprowadzam napięcie do uzwojenia roboczego i przycisku, po czym na chwilę wciskam przycisk, który doprowadza...
OK, to miałem na myśli. Masz silnik pierścieniowy. Dwie puszki są dlatego, że osobno masz wyprowadzone uzwojenia stojana, osobno wirnika. Zwierając zaciski w mniejszej puszce robisz z niego silnik klatkowy. Silnik klatkowy uzwojenia wirnika ma zwarte na stałe - stąd nazwa: klatkowy/zwarty. I to dla Ciebie jest "normalny silnik" - ma wyprowadzone tylko...
To mnie zaciekawiłeś. Możesz zdradzić choćby na PW, co będziesz robił? Możesz poszukać i zapytać tu: https://electro.club/forum https://electrotransport.ru
saskia W tym silniku nie musisz nic przewijac i nie potrzeba żadnych magnesów. Jedyny problem to obroty przy których tzw. magnetyzm szczątkowy bedzie powodował wzbudzenie go jako prądnicy. No ale można uzwojenia wirnika oddzielić od stojana i zrobić prądnicę obcowzbudna (chyba tak to sie nazywa, bo nie pamiętam). W każdym bądź razie jesteś w lepszej...
Każdy typowy silnik indukcyjny ma takie zakończenia uzwojeń wirnika, które pełnią rolę wentylatora wewnątrz silnika.
Stojan tej spawarki jest nawinięty taśmą aluminiową.Wirnik jest natomiast nawinięty cienką taśmą miedzianą.Po rozebraniu wirnik spawarki musiałbyś wypalić w ognisku żeby uwolnić z wirnika uzwojenie miedziane.Stojan silnika również ma uzwojenie miedziane które też trzeba by było wypalić.Ilość miedzi pozyskanej oceniam na około20 kg.
Dajesz tranzystor w szereg z silnikiem i zmieniając wypełnienie sygnału sterującego bramką tranzystora zmieniasz napięcie które idzie na uzwojenie silnika i zmienia się dzięki temu prędkość wirnika.
Witam,kolego jeśli silnik był zalany to najpierw proponowałbym go rozebrać i stojan+wirnik dobrze wysuszyć. A następnie sprawdzić stan izolacji uzwojenia induktorem na 500V pozdrawiam
Według starych oznaczeń książkowych to G-H (A-B)jest uzwojeniem wirnika , natomiast D-C to zaciski uzwojenia elektromagnesów.
jeśli dobrze myślę wystarczy połączyć szeregowo uzwojenia stojana z uzwojeniami wirnika Tak.
triak działa w układzie obrotów . Iskrzenie (silne) sugeruje przepalone uzwojenie wirnika
W silniku sa trzy uzwojenia polaczone szeregowo uzwojenie stojana jedna cewka potem wirnik zasilany poprzez szczotki i drugie uzwojenie stojana .Podlanczasz na te uzwojenia stojana które nie sa połaczone z uzwojeniami wirnika.Albo inaczej tam gdzie jes kondensator przeciwzakluceniowy rownolegle do niego
Tak można tylko dla silnika bocznikowego. Należy zastosować 2 stabilizatory: jeden dla uzwojenia stojana, a drugi "z ujemną opornością kompensującą" (tak, jak było w magnetofonach kasetowych) - dla wirnika.
Witam ...na to usłyszałem odpowiedź poszukaj sobie w internecie. ...a ja koledze poszukałem :D Twornik – uzwojenie silnika elektrycznego lub prądnicy, w którym indukuje się siła elektromotoryczna na skutek względnego ruchu tego uzwojenia i pola magnetycznego wytworzonego przez odrębne uzwojenie wzbudzenia. W tworniku zachodzi przemiana energii...
Musisz zamienić początek z końcem uzwojenia rozruchowego. Czyli uzwojenia z kondensatorem. Uzyskasz wtedy zmianę obrotów wirowania wirnika w silniku.
Hmmm. czy na takim silniku jest na wirniku uzwojenie? Przepraszam za głupie pytania.
Silnik SZJe 14b. Do sprawdzenia czy nie spalony- niezbyt ładnie wygląda uzwojenie w żłobkach i nalot na wirniku. Samo przerobienie jest dość proste ale przekracza kolegi możliwości.
Jeżeli przeczyszczenie całego silnika nic nie da a szczotki są "zdrowe" sprawdź uzwojenie wirnika.
Sprawdziłeś czy to nie jest problem komutatora? Czy w każdym położeniu wirnika omomierz pokazuje jednakową rezystancję (uzwojenia wirnika)?
Ten silnik bardzo głośno pracuje, szumi. Zapewne wysiadły łożyska, a duży luz doprowadza do tarcia wirnika o stojan. Radzę natychmiast wyłączyć pompę z eksploatacji, gdyż może dojść do spalenia silnika (uzwojenie aluminiowe), a przezwojenie będzie nieopłacalne.
Najprawdopodobniej przyczyna leży po stronie wirnika tego silnika. W wirniku podczas jego produkcji /zalewania ciśnieniowego uzwojenia/ wystąpiła np:bańka powietrza ,najczęściej gazy z gorącego aluminium co powoduje zmianę parametrów uzwojenia a więc jego nagrzewanie się. Ja w swojej praktyce wielokrotnie z takim zjawiskiem sie spotkałem a naprawa skuteczna...
Witam Zwykle w koszulce, koło uzwojenia, jest bezpiecznik termiczny. Jego sprawdź najpierw. Wirnik jakiś ubrudzony. Czy tam nie wpadło coś między stojan a wirnik i zatrzymało silnik? Wyczyść to. PozdrawiaM.
Małą rezystancję mają: 1. Uzwojenie wirnika. 2. Uzwojenie komutacyjne ( zw. kompensacyjnym) jest to uzwojenie biegunów pomocniczych ( kompensacyjnych). Uzwojenie to włączone jest szeregowo z uzwojeniem wirnika.
W silnikach szeregowych (np do elektronarzędzi, odkurzaczy) masz tylko 2 wyprowadzenia - pomiędzy nimi uzwojenie są łączone szeregowo. W silnikach bocznikowych masz przeważnie 4 zaciski 2 od wirnika, 2 od stojana, te od wirnika podłączone są do szczotek. W silnikach DC z magnesami wstępuje tylko uzwojenie wirnika więc też tylko 2 zaciski.
A czy tam przypadkiem nie ma zabezpieczenia termicznego ?? Jak silnik sie grzeje musisz sprawdzić łożyska i uzwojenia silnika. Raz spotkałem się z takim przypadkiem że pod wpływem temperatury wirnik w silniku się rozszerzał i nie mógł sie swobodnie obracać (chociaż to było w odkurzaczu) :)
Witam. W silniku oryginalnym skontrolować : - stan izolacji , ciągłości uzwojeń stojana i wirnika, - długość szczotek-...? - wyczyścić komutator wirnika - stan izolacji , ciągłości uzwojeń cewki tachometrycznej
Zwykle przerwa jest na komutatorze. Trzeba ostrożnie wyjąć tylną pokrywę silnika, przeczyścić komutator wirnika, lekko dogiąć blaszki (szczotki) I ostrożnie zmontować. ĄAA, przedtem sprawdzić omomierzem ciągłość trzech uzwojeń wirnika dotykając kolejnych blaszek komutatora wirnika.
Mnie się wydaje, że to nie wina elektroniki, tylko uszkodzone uzwojenie wirnika. Nie widać wirnika, ale domyślam się, ze tam nie ma uzwojenia takiego jak w silniku wiertarki, czy odkurzacza, ale takie jak w silnikach indukcyjnych. Wprawdzie ich awaryjność jest znikoma, ale jednak zdarza się.
Najważniejsze jest to, że drutem aluminiowym też można uzwoić dobry silnik który będzie działał latami, nawet przeżywając silniki z uzwojeniem miedzianym. Tak samo można zrobić silnik o uzwojeniach miedzianych do kosiarki która padnie po jednym sezonie. Materiał uzwojeń nie ma tu nic do rzeczy (chyba że uzwojenie wirnika silnika klatkowego, ale to już...
Witam Jest to silnik 1-fazowy czy 3-fazowy?
Kolego,Archon816! Wybrałeś złą metodę diagnozowania problemu! Przede wszystkim należy sprawdzić sprawność uzwojeń stojana i dostarczanie napięcia do tego uzwojenia. Sprawność kondensatora sprawdzana za pomocą woltomierza (patrz zdjęcie ). Jeśli kondensator stracił nawet 3/4 swojej pojemności, po włączeniu do sieci silnik będzie się obracał lub próbował...
Uzwojeniami zajmij się później. Podstawą takiej przeróbki jest wirnik . Tu masz klatkowy, bo to silnik indukcyjny z kondensatorem pracy. Jakaś ,,gwiazda" z magnesów neodymowych ? Lub coś w tym stylu.
Sprawdź omomierzem ciągłość połączenia uzwojenia silnika (stojan-wirnik-stojan). W obwodzie może być przełącznik kierunku obrotów, jeśli występuje.
Witam serdecznie! Jak bez przezwajania naprawić wirnik, który ma zwarcie do rdzenia? Jest to wirnik od przedwojennego silnika pierścieniowego Siemens (rok produkcji silnika 1925). Proszę o pomoc. Chciałbym, aby uzwojenie pozostało historyczne.
Agregat który posiadacz to jest oczywiscie 100 procentowa chinszczyzna http://www.made-in-china.com/china-produ... wirnik pali ci sie dlatego ze go przeciazasz, jego moc w zadnym wypadku nie jest taka jak podaje producent. Jezeli silnik jest odpowiednikiem hondy...
To zwykle sprawa lekko beznadziejna tak jak specjalnie cechowane dla odbiorców układy scalone. Wypadałoby zrobić z obu stron silnikowi zdjęcie na kartce w kratkę. Wtedy będzie wiadomo czy to do laptopowego czy też PC-towego? Wtedy mniej więcej wiadomo jakie jest jego zasilanie PC +12V, laptopowy +5V a to oznacza, że wiesz jakim napięciem go zasilić?...
Impulsami, ale to bardzo ciekawe impulsy, dlatego że cyklicznie na jednym końcu uzwojenia jest plus, a raz minus. Czasami jest tam prąd stały, kiedy trzeba zahamować wirnik.
Masz tam schemat. Jak zmienić, zamienić początek z końcem, miejscami przewody od uzwojenia rozruchowego. I wirnik kręci w przeciwna stronę co dotychczas.
sam napisałeś co się stało. ten silnik jest zbudowany jak każdy. czyli masz stojan z nawiniętym uzwojeniem na stelażu w który wprasowana jest oś i masz wirnik którym jest felga z ogponą wewnątrz wyłożona magnesami neo. One są bardzo blisko uzwojenia. 2mm prześwitu. Jest takie zagadnienie jak współosiowość tych dwóch elementów. Czyli to że magnesy nie...
(at)elektrodabot Ciemność widzę, ciemność.....wiesz kto to powiedział, nieszczęsny robocie? (at)bogad i Inni - odłączyć silnik i w to miejsce podłączyć samochodową żarowkę 24V/35W i sobie sprawdzić ten zasilacz. To ekwiwalent ± takiego motorka. Ma działać jako niemal liniowy ściemniacz. W tych silnikach zwierają się uzwojenia wirnika, wzrasta pobierany...
Pytanie podchwytliwe - ale sprawa zasady konstrukcji silnika uniwersalnego w tym przypadku ma się identycznie jak w przypadku konstrukcji maszyn prądu przemiennego, tzn. zarówno wirnik jak i stojan wykonuje się z blaszek żelazo-krzemowych. W przypadku zasilania prądem stałym sprawa chyba jest oczywista, a w przypadku zasilania go prądem przemiennym...
Poczytajcie tabele... Macie tam podane napięcie i częstotliwość... Czyli jest to silnik prądu zmiennego... To po pierwsze... Po drugie ze zdjęć wynika, że to "trafo" to jedyne uzwojenie w silniku... A patrząc jeszcze na wirnik... Powiedziałbym, że to jakiś silnik asynchroniczny... Trzba by tylko jeszcze obczaić na jakie napięcie...
To jest silnik szeregowy, uzwojenie stojana i wirnika są podpięte szeregowo.
Sprawdź uzwojenia stojana, wirnika, szczotki, zabezpieczenie termiczne oraz czy dochodzi zasilanie w urządzeniu. Prosty temat ;) A i czy nie stanął mechanicznie.
Jak sprawdzić czy uzwojenie wirnika i stojana jest sprawne
Witam. Czy możliwe jest osiągnięcie 3000 obr/min silnika indukcyjnego z pominięciem oporów łożysk i powietrza. Silnik trójfazowy i częstotliwość sieci 50 Hz. Nie. Warunkiem powstania momentu napędowego jest różnica prędkości wirnika oraz wirującego pola elektromagnetycznego wytwarzanego przez uzwojenie stojana. Przy prędkości wirnika 3000 obr/min (jeśli...
Na razie walczę z alternatorem. Ale nic nie wywalczę bo spalone jest uzwojenie wirnika. Silnik działa, powietrze pompuje ale nie mam na razie żadnej kontroli prawidłowej pracy.
Iskrzenie na szczotce występuje nie tylko gdy jest zużyta ale też gdy jest przerwa w uzwojeniu wirnika. Prąd podłączamy do uzwojeń silnika, a uzwojenia wirnika zamykają ten obwód jeżeli wirnik ma przerwę to żarówka automatycznie będzie w czasie pracy silnika mrugać.
Komutator to są te blaszki (?) na osi wirnika podłączone do jego uzwojenia do których dotykają szczotki silnika przekazujące napięcie na wirnik. Jeśli będą ustawione nieprawidłowo względem ustawienia magnesów (pod złym kątem) to wirnik się będzie blokował lub w najlepszym razie niechętnie kręcił. Niestety nie pamiętam jakie jest optymalne ustawienie...
Mogę z prawie 100% pewnością stwierdzić, ze maszyna nadawała się na złom, a wygodniej było dać ja komuś z "dopiskiem", że tylko szczotki do wymiany. Iskrzyła na kończących się szczotkach, tylko wtedy nie było pewności dlaczego(bo szczotki się kończą). Po założeniu nowych, gdyby wirnik był sprawny mogłoby ewentualnie trochę iskrzyć, aż szczotki się dopasują....
Dotyczy to silników DC szeregowych (uzwojenia stojana i wirnika połączone szeregowo) - małe obciążenie => mały prąd wirnika = mały prąd stojana => duże obroty.
Prąd rozruchowy silnika zależy znacznie od stanu technicznego łożysk i obciążenia zewnętrznego. Bez obciążenia i przy idealnym stanie technicznym prąd rozruchowy można obliczyć, dzieląc napięcie zasilania przez rezystancję uzwojenia wirnika. Wraz z początkiem obrotu prąd maleje.W większości przypadków prąd rozruchowy silnika DC jest 3-5 razy większy...
Jaki prąd pobiera silnik po włączeniu ?. Jeśli 0A to uszkodzony bezpiecznik termiczny 135 stopni. Jeśli bezpiecznik i uzwojenie robocze działają, włączenie silnika z wadliwym uzwojeniem rozruchowym lub uszkodzonym kondensatorem powinno spowodować brzęczenie i brak obrotu - wirnik spróbuje rozpocząć ruch z szarpnięciami , ale zacznie się obracać dopiero...
1.Silnik 1 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + uzwojenie rozruchowe + wirnik klatkowy.( Również kondensatory ). 2.Silnik 3 fazowy = Stojan uzwojenie robocze + wirnik klatkowy. Są to tylko przykłady. Metoda pomiaru pozostaje taka sama.
1. Prąd zwarcia przy zablokowanym wirniku może osiągnąć rożne wartości w zależności od konstrukcji silnika. Wpływ na to maja np. również przewody, które ten prąd doprowadzą i rodzaj akumulatora, który ten prąd będzie podawał. Trudno tu szacować bez danych ale trzeba się liczyć ze 100 amperami a pewnie i więcej. 2. W silniku spali się uzwojenie wirnika...
O tokarza to nie problem tylko jak przełożyć uzwojenie które jest na tym wirniku ? Aby tokarz dokładnie dorobił nowy wałek trzeba ze starego ściągnąć uzwojenie ? Przy silniku klatkowym brak uzwojenia na wirniku, wystarczy na prasie wycisnać stary wałek i wcisnąć nowy.
lepiej jakby izolacja zamykająca była z jednego odcinka, nie zapomnij po zrobieniu silnika na gotowo- uformowaniu obu czół, ubić uzwojenia w żłobku wraz zizolacją( nie może wystawać poza pakiet bo wirnik będzie o nią tarł).
Napięcie stałe kilku woltów na uzwojenia porusza wirnikiem - PMSM.
Witam. Przepraszam brak polskiej czcionki. Do "waceko12" wprowadzasz w blÄd. Czerwone przewody to prÄdniczka tacho - to ona generuje napiecie. Zrob tak : zasilanie 230V na bialy i braz (zacisk 2 i 5 ) mostek na zacisk 3 i 4 - slabo widac kolor. Chcac zmienic obroty to : mostek na zacisk 2 i 4 zasilanie 230V na zacisk 3 i 5. Zacisk 2 i 3 - to uzwojenie...
Witam zainteresowanych. Rozebrałem pompę z silnikiem elektrycznym przepompowni rozdrabniacza Sanibo. Jest to silnik elektryczny którego uzwojenia i wirnik pracują w oleju, sam silnik zanurzony jest w wodzie. Przy rozkręcaniu silnika wylał się jasny olej o konsystencji oleju jadalnego w ilości około 100 ml. Olej prawdopodobnie pomieszany był z wodą...
Z tego co pamiętam ze szkoły, uzwojenia wytwarzające prąd i wzbudzenia nigdy nie były nawijane razem. Jeżeli jedno było na stojanie, drugie było na wirniku. Jeżeli nie było wzajemnego ruchu między tymi uzwojeniami to nie dało się zamienić energii mechanicznej w elektryczną. Czy to silnik asynchroniczny (nie ma doprowadzeń elektrycznych do wirnika)?...
Ten silnik to ledwo zipie. Teraz jak już wdepnąłeś to masz kolejną robote. Proponował bym wybrać się z silnikiem do firmy zajmujacej się ich naprawami, porobią pomiary, sprawdzą uzwojenia, czy nie jest strzelony wirnik, wymienią łożyska i może coś z niego jeszcze będzie.
wirnik zwarcie uzwojenia uzwojenia silnik jednofazowy silnik przegrzewanie uzwojenia
google logowanie telefonem kocioł olejowy ulrich kabel koncentryczny audio
komputer spalania wkład webasto
Kod błędu ER49 w kotle Junkers - co oznacza? CRE6559 zwarte nóżki 2 i 3 - czy to normalne?