Imbusem 8 odkręcasz oś wiskozy "od d..y strony" i lekko wysuwasz z łożyska, śruba wyjdzie. Trzeba to zrobić z założonym paskiem, jest jak przyblokować wisko
Zdjęcie przodu lub odkrecenie wisko razem z wentylatorem i na wierzchu to juz mozna wszystko zrobic.
Wisko załap nitką, niech stoi, zobacz, czy nie studzi przez nagrzewnicę, jeśli to wykluczysz, masz do wymiany termostat, niestety, nowy a uszkodzony. Inny scenariusz raczej nie możliwy.
Dziś robiłem Mastera 3 i na HP miał tylko 7 barów przy około 23 stopni otoczenia. Ale on akurat wisko miał zepsute i cały czas kręciło. Passat B5 z nowym skraplaczem i chłodnicą silnika miał 9 barów przy tej samej temperaturze.
Albo zakładasz jakieś dziwne termostaty, albo nie wiem , wisko zacięte czy co. Dodano po 6 Jeśli złapie 90na postoju na zegarze to po podłączeniu do kompa pokazuje 87 a w czasie jazdy tu i tu spada Do ilu spada ? Trzeba to ustalić czy nie szukasz problemu na siłę. Ogrzewanie działa poprawnie? Chłodnica do otwarcia termostatu zimna ? Wisko luźno kręci?
Lepiej wymienic ale musze kupic poki co kola na zime wiec chce zrobic to tak zeby mi nie dzialal ciagle w zime, no i zeby nie huczało ciagle jak teraz zanim zrobie wisko
tam tylko jest jedna Dodano po 1 Tam tylko jest jedna śruba od tyłu na imbus. Odkręć wisko zanim ściągniesz pasek, będzie ci prościej.
Klima dopiero co nabita i powymieniane dużo rzeczy bo nieszczelność była także odpada. A jak jest auto nagrzane to elektryczny wiatrak nie powinien go wychodząc po zgaszeniu??? Wisko po zgaszeniu nie działa więc jego rolę przejmuje elektryk. Tak to rozumiem
Wisko dziła jak należy?
Śruba odkręcona było trzeba wyciągnąć cały uchwyt. zeszlifowałem lekko końcówkę klucza imbus 9mm i wbiłem i włożyłem jeszcze klucz na nasadowy 32mm bo taki pasuje w gniazdo i na imbus (dla prostego prowadzenia) wisko złapałem żabką założyłem klucz 9mm na imbus i rurka ok30cm i dopiero poszło ale było ciężko. Da się. Natomiast omielone gniazdo śruby...
Ma ktoś jakiś pomysł? Odłącz ''wizko'' i zobaczy czy dogrzeje. Zapomniałem dodać, wisko zatrzymane i bez zmian.
Ok przepraszam macie Rację Koledzy! Auto to passat b5fl 2002 rok, silnik 1.8 t. Chodzi o wymianę napinacza paska który napędza min. alternator (napinacz widać po otwarciu maski). Chodzi o to że wiem jak zwolnić i zdjąć z niego pasek ale z tego co oglądałem nie wyję wszystkich śrubek go mocujących ponieważ przeszkadza wiatrak od wisko (a może się mylę?)....
Masz rację. Pisze Valeo.Nie wiem skąd mi to Magnetimarelli przyszło. Dodano po 25 Mam jeszcze jedno pytanie.Czy muszę popuścić napinacz paska żeby wyciągnąć alternator czy wystarczy odkręcić 2 śruby mocujące alternator(zakładając że mam 2 żeberka w wisko od wentylatora wyłamane) i go wyjąć?
Jak wisko padnie a temperatura cieczy chłodzącej wzrośnie to czujnik ten włączy wentylator od klimy.
A ja mam Passata 101km na PD i takiego odgłosu nie ma . Ciężko jest zinterpretować co to jest bo może to być np wisko czy napinacz . Natomiast jak kolega Waldemar napisał cyt Nie wiadomo dlaczego ale często pojawia się po wymianie rozrządu to znaczy że ten co zmieniał nie używał blokad i do sprawdzenia kąt synchronizacji na kanale 4 . Dodatkowo kanał...
Na postoju ewidentnie termostat się otwiera nawet z zakręconym korkiem, wtedy spina się wisko i temp idealnie się trzyma. Dlaczego podczas jazdy zamyka termostat i już nie otwiera? Jedynie na myśl przychodzi mi przedmuch, może ktoś potwierdzić?
Witam. Mam problem z zegarami (chyba). Dziś robiłem płukanie układu chłodzenia bo słabo grzał w kabinie i wskaźnik temperatury raz pokazywał 60 raz 70 i 90 pozniej spadał na 60. Sprawdziłem równiez termostat ale jest sprawny. Po czyszczeniu i płukaniu i zalaniu układu chłodzenia płynem grzeje idealnie ale wskaźnik temperatury pokauje niższe wskazania...
W Passacie B5 jest wisko.
A czy to by pasowało do mojego passata akurat https://allegro.pl/oferta/wisko-visko-wi... Dodano po 10 albo to https://www.olx.pl/oferta/lapa-podstawa-...
Duży wentylator pracuje na sprzęgle wiskotycznym, będzie się kręcił zawsze gdy silnik pracuje, mały jest elektryczny i trzeba sprawdzić ręką czy w ogóle da się go obrócić. Bezpieczniki i przekaźniki są nad pedałami, trzeba zdemontować fragment kokpitu
Nikt nie pomógł więc zrobiłem to jak Adam Słodowy. Po odkręceniu wentylatora (wisko) jest lepszy dostęp do koła pasowego. Temat do zamknięcia.
masz klime No pewnie że ma klimatyzację,bo inaczej była by tylko wiskoza,sprawdź przekaźniki.
Tak a pompa wody jest dla ozdoby (to nie jest instalacja CO). 2. To po co na wentylatorze sprzęgło wiskotyczne też dla ozdoby? Choć to nie jest instalacja CO to fizyki nie oszukasz i zawsze cieplejsze jest u góry.Mozesz spytac kazdego uzytkownika passsata 1,9tdi i ci powie ze wiatrak pracucje cały czas na wiskozie..Termostat zapewne jak był wymieniany...
Dokładnie jak post wyżej, sprwdź wisko na zimnym silnku bo czujnik nie ma z tym nic wspólnego ! Jeśli będziesz miał sprzęgnięte na stałe to silnik nie będzie się dogrzewał.
Witam. Mam problem z autem, przy jechaniu stałą prędkością lub normalnym przyspieszaniu auto przerywa przy około 2000 obrotów. Ciężko mi to opisać, auto nadal przyspiesza ale lekko odpuszcza i szarpie. Przy przyspieszaniu na pełnym gazie, problem nie występuje. Ostatnio auto było u mechanika i było w nim robione sprzęgło wisko, pasek klinowy i jakaś...
Generalnie wentylatory wlączają się razem z klimą lub chwilkę po. I teraz z doświadczenia z innych Vag-ów..............pierwszy stopień działa do osiągnięcia +/- 17 barów ciś. Powyżej tej wartości sterownik włącza drugi stopień aż do momentu spadku ciś. poniżej +/- 15bar. Golf, A3 Leon i tym podobne mają dwa wentylatory oba elektryczne i działają zawsze...
Wentylator mógł chodzić np. po dłuższej trasce. Wentylator klimy spełnia dodatkowe zadanie czyli chłodzenie klimy i układu chłodzenia silnika no i co najważniejsze załączany elektrycznie. Jedynym wentylatorem który cały czas jest napędzany to ten ze sprzęgłem wiskotycznym. Który masz u siebie silnik AFN ?
Witam. Mam następujący problem. W dniu dzisiejszym dokonałem naprawy w swoim samochodzie (wymiana sprzęgła wiskotycznego oraz uszkodzonego wentylatora elektrycznego chłodnicy klimatyzacji). Niestety po wymianie tych uszkodzonych elementów klimatyzacja dalej nie chłodziła. Pojechałem na stacje w celu wykonania diagnozy. Okazało się iż jest za mało czynnika...
Sprawdź kółko wiskozowe i regulator napięcia.
Witam wszystkich PO przeszukaniu forum nie znalazłem odpowiedzi na mój problem więc pisze może ktoś z Was miał coś podobnego. Minowicie mam Passata 1998 rok po drobnym wypadku (poduszki nie wystrzeliły) złożyłem przód założyłem pas z wentylatorami i tu pojawił się problem. Po przekręceniu kluczyka wiatrak od klimatyzacji chodzi cały czas niezależnie...
Sprawdź hamulce bo serwo lubi padać,wilgoć się dostaje.Krańcówki w drzwiach bo to droga impreza,zawieszenie jest tragicznie mało wytrzymałe i drogie,wiskoze czy się nie grzeje i nie bije na boki wiatrak,koło dwumasowe i czy to nie anglik bo dużo ich jest
Witam! Poszukuje samochodu do 20tys złotych, z napędem na 4 koła ponieważ co weekend wybieram się na ryby i musi sobie poradzić z jazdą w terenie więc 4x4 i dość duży prześwit, a w tygodniu jakaś trasa i jazda po mieście, więc powinien być dosyć uniwersalny, nie zbyt duży silnik tak 2.0-2.5 myślę i najlepiej z gazem, niezbyt awaryjne i najlepiej tanie...
Takie silniki mają raczej dobrą sprawność i nie grzeją się "na już" A nawet jak by tak nie było, to w sumie sa dwie opcje. Pierwsza to goowniany termostat, a druga to brak podgrzewania płynu. Wiskoza raczej nie bo by chodził jak star.
Wentylator chłodnicy pracuje? Wiskoza także?
Wiskoza sprawna? nie chodzi na sztywno? Jak z temperaturą węży przy chłodnicy? oba zimne? jeden letni? Masz możliwość podpięcia auta pod komputer? Pasowało by odczytać temperaturę vagiem, może czujnik oszukuje.
Tu nie ma wentylatora tylko wiskozo
witam a czy jak teraz nie napełnie tej klimy to zimą bedzie mi chodzić ogrzewanie??? czy też będzie problem. a jeszcze jedno który dokładnie wiatrak jest od klimy ten co jest załączany wiskozą a drug jest elektryczny to który jest od klimy
A mógłbyś mi pokazać na jakimś zdjęciu gdzie znajduja się te części bardzo proszę i jaki koszt takich akcesoriów Dodano po 47 Jeśli możecie to powiedzcie co to jest ta wiskoza a przyczyną zepsucia alternatora jest prawdopodobnie wymycie go karszerem co mogło spowodować to uszkodzenie Regulamin, p.11. Proszę poprawić.
ale on tam ma wiskoze a ona sama od siebie się kręci a drugi jest od klimy
witam mam taki sam problem w swoim 1.8 20V. wymienialem łożysko wiskozy i odłączylem akumulator bo wyjmowalem alternator itp. byl lepszy dostęp. po złożeniu wszystkiego do kupy i podłączeniu akumulatora podczas odpalania gdy jest zimny strzela troche i gasnie. tzn odpali ale podczas rozruchu musze trzymac gaz w podlodze przez kilka sekund zeby zalapoal...
Ten od nawiewu wciagnie?? Dam nisko rurke, przyczepie ją gdzies pod silnikiem i niech sobie dmucha pod silnik, skroplona para tez splynie. Wiadomo ze sa zawirowania powietrza wokół silnika plus wiskoza dmucha.
Witam wszystkich ponownie, Poprzedni rok skończył się z niedziałającą klimatyzacją ale przyszedł kolejny no i kolejne podejście. W tym roku zostało zrobione: -wymieniona dysza dławiąca (BEHR) -wymieniony osuszacz (BEHR) -wymieniony jeden przewód gumowo-metalowy na nowy z powodu dziurki -wymieniony wentylator elektryczny chłodnicy (skończyły się szczotki)...
passat wisko wisko scania wisko naprawa
sygnalizator włącznika excel formularz wyboru zgrzewarka oporowa
bateria milwaukee interfejs multidiag
BY-71M (ВУ-71М) rosyjski prostownik – zasada działania, schemat, ładowanie akumulatorów Kod instalatora sterownika DEFRO APC 3 - dostęp i bezpieczeństwo