przewody głośnikowe są podwójnie pierwszy jaikiś tam kolor,drugi tego samego koloru z paskiem.
Problemem jest słaba masa w klapie tylnej, prawdopodobnie przełamana wiązka w przelotce.
centralny dwie masy:fiolet zamknij i różowy otwórz w konektorze przy skrzynce bezpieczników,kierunki brąz i pomarańcz też przy skrzynce albo w wiązce progowej,drzwi: szary przewód przednie a brązowy tylne drzwi z tyłu bezpieczników,możesz odciąc plus po stacyjce-grubszy żółty przewód w jej wiązce.
Robiąc renówkę zawsze pamiętam o jednym: bardzo często w plastikowych peszlach gniją przewody. Dlatego przed wymianą czegokolwiek zawsze prześwietlam wiązkę. Pozdrawiam.
Jak wypiąłeś tą wtyczkę od Cobry to po wiązce dojdziesz do kierunkowskazów?
Prędzej ABS, albo zbierała się wilgoć we wtyczce, albo gniła wiązka.
Migający check to wypadanie zapłonów. Cewka, wiązka, sterownik.
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
Żadna kontrolka się nie pali. Przy ruszaniu drzwi ryglują się automatycznie. Gdzie ta wiązka ?
Wiązka do przepływomierza.
różowy lub pomarańczowy wiązka startera
Woda dostaje przez klapę obiegu powietrza, sączy się po wiązce, zazwyczaj powodem są zatkane spływy z podszybia.
Witam. Miałem podobny objaw kiedyś w citroenie, przyczyna okazała się wiązka wtryskiwaczy.
A co jeszcze? Nie co jeszcze,tylko rękawy w górę i sprawdzamy(WSZYSTKO masy,zasilania,korozja i jej ew. skutki):silnik i elementy sterowania w nim,UPC,wiązka.
Dokładnie to co mierzysz?Co masz za problem?
Tak wiązka orginalna
Więc mam problem. Albo poprowadzę nowy przewód, ale jeżeli coś sie dzieje w wiązce w nadkolu to za jakiś czas będzie nowy problem, albo muszę wszystko rozebrać i przejżeć całą wiązkę.
Czego jeszcze chcesz? Przecież napisaliśmy co masz sprawdzić. Zrozum, nawet gdy swoim ukochanym mierniczkiem coś znajdziesz, i tak będziesz musiał pruć wiązkę.
Wystarczy sprawdzić czy po rozgrzaniu masz gorące węże od chłodnicy. Szukaj w elektryce bezpieczniki, przekaźniki, wiązka, wiatrak.
Jak i gdzie podłączyć wiązke przewodów sterujących zamkiem do megane 96r
Wiązka do sprawdzenia.
Kolego do sprawdzenia wiązka nad przeniom lewą lampą ,i jak wygląda can przy sterowniku(na wpiętym i wypiętym sterowniku)
Jeżeli wszystkie (w 3 miejscach) bezpieczniki sprawdzone to prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem UCH. Sam tego nie ogarniesz. Możliwe jest także zwarcie w tej zalanej lampie. Odepnij na próbę całą jej wiązkę.
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Standardowa do przejrzenia wiązka idąca lewym nadkolem i wychodzące w komorze silnika.
Wiązka kabinowa idąca do tyłu po lewym progu?
Witam Kolegów Mam problem z wiązka klapy w Megane 2 wersja kombi. Obecnie sytuacja wygląda tak, że gumowy łącznik klapy bagażnika jest rozcięty i przewody wewnątrz są sztukowane (pomysły poprzedniego właściciela). Otwieranie bagażnika przyciskiem klapy nie działa, brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej, problemy z światłami stopu. Na chwilę obecną...
Temat zamykam, okazał się uszkodzony przewód w wiązce do upc.
jeżeli jest takie samo rozwiązanie jak w reno 19,to za akumulatorem jest taka gumowa uszczelka przez którą przechodzi wiązka,myślę że tam dasz rade ja mam tak u siebie
np przełamany przewód w wiązce klapy tylnej
Mam kompletnego dawcę z nowym LPG i silnikiem z małym przebiegiem bardziej obawiam się o elektronikę licznik immo z 1.6 pewnie też i całą wiązka do przełożenia
Komputer w komplecie.
Mam tylko 1.2 tce. Nie wiem czy to jest to samo
Dziękuję. jestem w trakcie kompletowania części Narazie ratuję obecną wiązkę żeby sprawdzić czy auto w ogóle odpala. Jak tylko będzie dostępna nowa wiązka to oczywiście ją kupię.
Błąd jest dość prosto opisany. Albo sterownik skrzyni biegów albo wiązka elektryczna. Może źle zakodowane UCH.
Wiecie! Wiązka przełamana w drzwiach.
Sterownik odbiera rozkaz góra/dół po jednej żyle - potencjałem ujemnym do dołu, zaś potencjałem dodatnim do góry. Szukaj wady we wiązce, zielonych złączach.
Wpalone złącze dmuchawy na ucebiku, najlepiej puścić prąd bezposrednio na kabel żółty z pomarańczowym paskiem idący w wiązce nad kolanami kierowcy
Uszkodzona linia 5V . Albo wiązka albo ster padł.
Przekaźnik, który odcinał wtryskiwacz na gazie, lub miejsce w którym została rozcięta fabryczna wiązka do wtrysku
Czujnik położenia pedału gazu-sterownik gdzie mam go szukać ? i vco to takiego ta wiązka apps -ecu ?
Do dokładnego sprawdzenia bezpieczniki i wiązka w okolicy akumulatora.
Nie poddawaj się filozofii tam nie ma zacznij od przewodów w przelotce popatrz na kolor przy wtyczce i zlokalizuj je od strony karoseri i pociąg delikatnie czy się wyciągnie jak będzie złamany to wyjdzie np passat cc po trzech latach wiązka bagażnika złamana dziwne?
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Witam! Przestało działać otwieranie tylnej klapy bagażnika. Po zdjęciu plastiku okazało się, przerwała się wiązka kabli w gumowym łączniku tylnej klapy - zostały tylko te grubsze. Problem z tym, że jest tam kilka czarnych kabli i nie wiadomo jak je z powrotem połączyć. Ma ktoś jakiś schemat tych połączeń?
sprawdż parametry w ECU czy masz zgodę na odpalenie, czy immo rozblokowane, airbag nie ma nic do odpalenia autka.sprawdż wiązkę przy ECU ,
Immo na off to i komunikacji brak, sterownik jak zmienisz immo trzeba będzie zrobić, ja bym gumiaka naprawił, pewnie trzeba przelutować przy sterowaniu, może podmienić kluczujące.Popatrz dokładnie na wtykę sterownika, zielono tam jest a nie bywa... Wiązka, do sprawdzenia żarówą minimum 55W a najlepiej 2*55W i sprawdzasz przewody do sterowania na cewkę.
Tam jeszcze była taka awaria, że przecierała się wiązka w okolicy dołu bloku silnika.
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Gruby żółty w wiązce wychodzącej ze skrzynki bezpieczników.
Typuję na przetarte kabelki w wiązce. Sprawdź kabelki pod maską czy nie znajdziesz gdzieś spróchniałej izolacji.
Był silnik 1.9dci 90km został włożony 1.9dci 122km. Po pierwsze nie było wersji 90km. Były albo 80 albo 100. Wiem tylko tyle że na wiązce która niby jest "do tego silnika" auto nie odpaliło Nie dziwne że nie odpaliło bo wersja 120km była tylko w Lagunie i Megane - wiązka z któregokolwiek pojazdu nie pasuje do Trafica. :| Załóż wtryski z starego motora...
U mnie była przegniła wiązka przewodów pod przednim lewym błotnikiem (nad nadkolem). Pozdrawiam
wykręć świece oraz cewki i zobacz jaka będzie iskra na 1-4 i porównaj z 2-3. Jeżeli zauważysz różnice to wiązka do sprawdzenia jak będzie dobrze to drugi sterownik. Aha i odpinaj po kolei wtryski jak silnik pracuje zobacz czy aby na pewno będzie taka sama reakcja.
Jeżeli tak to wygląda, że wiązka zwiera na 3 lub 4 pinie.
Uszkodzona wiązka od ECU do zaworu par paliwa. Pociągnąłem nowy kabel i już 4 dni spokój.
Kontrolka w dłoń i najpierw zasilania na ABS a następnie wiązka między ABS a sterownikiem.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Auto jak w temacie na liczniku komunikat- Skontroluj wtrysk ,brak zapłonu,brak kontrolki świec i kontrolki silnika ,po pierwszych oględzinach instalacji wiązka ok,na wtyk zasilający Ecu jedno napięcie wychodzi, po kilku zdjęciach klemy auto odpala po 10 minutach pracy na liczniku znowu komunikat skontroluj wtrysk ,jutro podepnę Clipa i zobaczymy co...
Przed świętami oddałem samochód do mechanika. Naprawił auto, stwierdził że to wiązka czujnika położenia wału, częsta usterka w tych samochodach.
Kończy się w słupku, dokładniej w kości łączącej okablowanie auta z wiązką drzwi
Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Albo nie dałeś mu na to czasu albo to tylko wymieniacz.Falowanie to nie jedna przyczyna a kilka.Np.ECU,przepustnica,pedał gazu,wiązka ,lewe powietrze itp.Widzisz?Potrzebna diagnoza.
wiązka w tylnej klapie, pewnie poszło zwarcie, a działa ci tylna wycieraczka ?
jeden kabelek w wiązce do komputera nie łączył zrobione
Podnieś akumulator i w jego podstawie jest wiązka, kabel chyba kolor pomarańcz jest zgnity, prawy dolny róg patrząc od przodu auta, poszukaj śniedzi, będzie widać usterkę.
Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. :D Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . :D Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa . W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz . Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno...
Sygnał na kostce licznika jest? Diagnostyka widzi prędkość? Czujnik prędkości i wiązka sprawdzone? Tam pewnie tkwi problem.
Sprawdź może wiązkę elektryczną w komorze silnika. Ten motor ma dość spore wibracje na biegu jałowym, więc jeżeli np. była wyjmowana skrzynia biegów, ktoś nie umocował wiązki w uchwytach, masz przyczynę.
Dziekuje za odpowiedz. Tylko najgorsze jest to ze będę musiał zdjąć zderzak żeby iść dalej wiązka i gdybym miał schemat było by mi dużo łatwiej.
Coś ugnite, może podstawa przekaźników, może gdzieś wiązka? I czemu nie prosisz o schemat?
Często siadają czujnik położenia wału. W momencie gdy nie odpala sprawdzić czy widzi obroty wału. Dwa kiedyś miałem przypadek że benzyna była slabej jakości i tylko przy odpaleniu był problem. Trzecia opcja to wiązka elektryczna ECU zwłaszcza kostki ECU.
Zobacz czy nie przerwała się wiązka na łączeniu "klapa samochód".
Ewidentne uszkodzenie wiązki.
Sprawa wyjasniona, Okazało się że wiązka kabli przy skrzyni biegów była zgnita i poprzecierana.
Zasilanie pompy paliwa (tylko nie odcinaj zaraz za przekażnikiem żeby nie odciąć cewki zapłonowe ale możesz w tylnej wiązce)
Sprawdź wszystkie kostki z kablami na module UPC obok akumulatora, 90% problemów z elektryką w tych modelach to zielono na połączeniach wiązek z tym modułem.
99% uszkodzona wiązka pomiędzy skrzynką bezpieczników w komorze silnika a kabiną
Przepraszam że nie odpisałem. Bezpieczniki wszystkie były ok. Okazało się że kabel się przetarł w wiązce. Problem rozwiązany, dziękuje za odp ;)
W pierwszym przypadku ustalić na którym cylindrze -cylindrach , spróbować podmienić cewkę , świecę zapłonową . W drugim przypadku sonda może mieć zwarcie np. grzałki , wypiąć wtyczkę i multimetrem pomierzyć. Trzeba też obejrzeć na ile się da wiązkę przewodów dochodzącą do sondy.
Żarówki ok, bezpiecznik ok, czujnik ok. Czy te elementy działają bezprzewodowo? Może któryś z kabelków (lub wtyczek) są przerwane? O ile pamiętam, w wersji euro, wiązka jest po prawej stronie auta, w podprożu.
Napięcie ma być stałe i po stacyjce,sterownik wystawia masę i włącza pompę. Sprawdź bezpieczniki i wiązkę koło akumulatora.Jak doszło do awarii??
Dzień dobry, poratuje ktoś schematem kostki do czujników? Wiązka ze zderzaka oczywiście nie jest tajemnicą bo raptem 6 przewodów ( zasilanie i 4 sygnały) o tyle kości z instalacji auta nie ma i wisi 8 przewodów. Podpowie ktoś?
renault megane II 1.5dci 2003r wali błędem zawór recyrkulacji spalin-przerwa.zawór nowy pierburga,wiązka od zaworu do ecu ok.to o co mu chodzi czyżby ster się posypał
Montowałem w scenikach halogeny, wiązka była, wystarczyło załozyć lampy i wymienić rogala.
Kolego w Renault nie ma tdi tylko dci . Co do usterek co opisujesz stawiałbym na uszkodzoną wiązkę bo za dużo na raz padło .
Nie zdarzyło się u mnie usterka tego bsm, ale jeśli chodzi o światła mijania to jest złączka fabryczna na wiązka elektryczna z bsm do lamp. Chyba zielone kable, trzeba demontować zderzak. Złączka łączy żarówki mijania oraz regulator lampy.
W serwisie powiedzieli że prawdopodobnie uszkodzona jest wiązka elektryczna elektromagnesu zwalniającego blokadę dziekuję za pomoc użytkownikom lukasz12345678910 i romuald-f
W wiązkę tylnych świateł i nie kombinować.
Ponieważ była przerwana wiązka i mam 4 zielone kabelki i nie wiem jak je połączyć. Pomoże ktoś.?
Witam, mam problem z ABS w Renault Megane 2013, 3cia generacja. Wyskoczyła usterka układu ABS i nie pokazuje prędkości pojazdu. Po podpięciu do komputera pokazuje 4 błędy czujników prędkości, przedni lewy, przedni prawy, tylny lewy, tylny prawy. Raczej nie możliwe, żeby padły w jednej chwili 4 czujniki. Czy ktoś się orientuje, czy po drodze do czujników...
Przywarta do masy część wiązki
ale nie to. To jest schemat i kostka na komputerze. Ja potrzebuję rozpiskę pinów na kostce łaczącej wiązke silnika z wiązką idącą pod deske rozdzielczą. Mimo wszystko dzięki.
Dzięki za dobre chęci, ale już naprawione. Okazało się, że wiązka w podszybiu nie łączy bo jest przegnita - wymienili na nową i jest ok.
Witam, U mnie w lagunie 2 miałem podobny problem, kompresor się nie załączał, wentylator pracował. Okazało się że wiązka do kompresora była niedrożna, została skrócona i przywrócona do stanu użytkowania (lepiej niż fabrycznie) 😉. Sprawdź kolego wiązkę skoro piszesz że przycisk załączenia Klimy świeci to nie dostajesz napięcia na kompresor.
panowie kabelek pomarańczowy w wiązce (nad lewą lampą) jest ugnity ,sprawdż napięcia na szynie can przy sterowniku (can też gnije )
To że jest czujnik w lusterku to jeszcze o niczym nie świadczy,może nie być wiązki przewodów od czujnika do wyświetlacza jeśli funkcja pomiaru temperatury nie była zamontowana fabrycznie. Czujnik powinien być w prawym lusterku i delikatnie wystaje od dołu obudowy lusterka.Trzeba sprawdzić czy od strony wewnętrzej dzwi wychodzi wiązka od czujnika.
Myślę ze jedyny problem to komputer i częściowo wiązka, łapy powinny być takie same
Jedną z najprostszych przyczyn może być przerwany kabel we wiązce do tylnej klapy (zdarza się często w miejscu "zginania" kabla pomiędzy klapą, a resztą karoserii podczas otwierania klapy), brak styku/połączenia na kostkach tego kabla (zaśniedziałe styki kostek) itp. podobne "zdarzenia"...
Witam W zaworze tym są trzy króćce: 1. wejście podciśnienia 2. wyjście podciśnienia 3. filterek Może masz zamienione przewody podciśnieniowe na tym zaworze. jeżeli nie, zostają dwie a właściwie trzy możliwości: uszkodzona wiązka, uszkodzony zaworek, uszkodzony sterownik. Sprawdzałbym w takiej kolejności jak napisałem. Pozdrawiam
Centralny tak ma działać, kontrolka od świateł przepalona, wypalone odbłyśniki w zegarze, lub włożone słabsze żarówki. Co do szyby to uszkodzona wiązka w drzwiach pasażera, wypalony włącznik, przełamana wiązka między drzwiami a budą. I zapchane węże spryskiwaczy lub dysze.
megane wiązka wiązka klapa megane schemat wiązka megane
blokada zapis pendrive podłączenie komputer honda accord monter elektronik
ue46f6640 przekaznik ue46f6640 przekaznik
Yamaha MG16 vs Mackie ProFX16v3: Porównanie mikserów Wyłączenie migania ekranu w Redmi Note 13 Pro