przewody głośnikowe są podwójnie pierwszy jaikiś tam kolor,drugi tego samego koloru z paskiem.
Problemem jest słaba masa w klapie tylnej, prawdopodobnie przełamana wiązka w przelotce.
w wiązce zamka obydwa przewody z żółtymi kreskami łączysz do masy ,te z czerwonymi kreskami pomijasz a na tych z białymi kreskami masz wtedy dwie masy.
Jak wypiąłeś tą wtyczkę od Cobry to po wiązce dojdziesz do kierunkowskazów?
Robiąc renówkę zawsze pamiętam o jednym: bardzo często w plastikowych peszlach gniją przewody. Dlatego przed wymianą czegokolwiek zawsze prześwietlam wiązkę. Pozdrawiam.
centralny dwie masy:fiolet zamknij i różowy otwórz w konektorze przy skrzynce bezpieczników,kierunki brąz i pomarańcz też przy skrzynce albo w wiązce progowej,drzwi: szary przewód przednie a brązowy tylne drzwi z tyłu bezpieczników,możesz odciąc plus po stacyjce-grubszy żółty przewód w jej wiązce.
Był silnik 1.9dci 90km został włożony 1.9dci 122km. Po pierwsze nie było wersji 90km. Były albo 80 albo 100. Wiem tylko tyle że na wiązce która niby jest "do tego silnika" auto nie odpaliło Nie dziwne że nie odpaliło bo wersja 120km była tylko w Lagunie i Megane - wiązka z któregokolwiek pojazdu nie pasuje do Trafica. :| Załóż wtryski z starego motora...
Woda dostaje przez klapę obiegu powietrza, sączy się po wiązce, zazwyczaj powodem są zatkane spływy z podszybia.
Wiązka do przepływomierza.
Migający check to wypadanie zapłonów. Cewka, wiązka, sterownik.
Prędzej ABS, albo zbierała się wilgoć we wtyczce, albo gniła wiązka.
Tak wiązka orginalna
Kolego do sprawdzenia wiązka nad przeniom lewą lampą ,i jak wygląda can przy sterowniku(na wpiętym i wypiętym sterowniku)
Żadna kontrolka się nie pali. Przy ruszaniu drzwi ryglują się automatycznie. Gdzie ta wiązka ?
Do podłożenia zostaje jeszcze włącznik wycieraczek, choć osobiście stawiam na silnik wycieraczki. Wszystkie biegi wychodzą z UPC (pod maską) sprawdź jeszcze wiązkę.
różowy lub pomarańczowy wiązka startera
Witam. Miałem podobny objaw kiedyś w citroenie, przyczyna okazała się wiązka wtryskiwaczy.
Tyle co mogę pomóc Tobie, to wrzucam schematy elektryczne dla 2.0 16V. Mam nadzieję, że dzięki nimi dasz radę sprawdzić wiązkę - a jak wiadomo w Renault potrafi zrobić "kuku".
Dokładnie to co mierzysz?Co masz za problem?
Komputer w komplecie.
jeżeli jest takie samo rozwiązanie jak w reno 19,to za akumulatorem jest taka gumowa uszczelka przez którą przechodzi wiązka,myślę że tam dasz rade ja mam tak u siebie
Standardowa do przejrzenia wiązka idąca lewym nadkolem i wychodzące w komorze silnika.
Witam Kolegów Mam problem z wiązka klapy w Megane 2 wersja kombi. Obecnie sytuacja wygląda tak, że gumowy łącznik klapy bagażnika jest rozcięty i przewody wewnątrz są sztukowane (pomysły poprzedniego właściciela). Otwieranie bagażnika przyciskiem klapy nie działa, brak podświetlenia tablicy rejestracyjnej, problemy z światłami stopu. Na chwilę obecną...
Witam! Przestało działać otwieranie tylnej klapy bagażnika. Po zdjęciu plastiku okazało się, przerwała się wiązka kabli w gumowym łączniku tylnej klapy - zostały tylko te grubsze. Problem z tym, że jest tam kilka czarnych kabli i nie wiadomo jak je z powrotem połączyć. Ma ktoś jakiś schemat tych połączeń?
Wiązka kabinowa idąca do tyłu po lewym progu?
A co jeszcze? Nie co jeszcze,tylko rękawy w górę i sprawdzamy(WSZYSTKO masy,zasilania,korozja i jej ew. skutki):silnik i elementy sterowania w nim,UPC,wiązka.
Wiązka do sprawdzenia.
Wystarczy sprawdzić czy po rozgrzaniu masz gorące węże od chłodnicy. Szukaj w elektryce bezpieczniki, przekaźniki, wiązka, wiatrak.
Więc mam problem. Albo poprowadzę nowy przewód, ale jeżeli coś sie dzieje w wiązce w nadkolu to za jakiś czas będzie nowy problem, albo muszę wszystko rozebrać i przejżeć całą wiązkę.
No to pruj wiązkę i szukaj.
Na razie delikatny sukces - w nadkolu zgnił wewnątrz izolacji przewód zasilający sterownik. . A no gnije tam we wiązce za lewym błotnikiem kabel ze stałym plusem zasilający UCH; ale wtedy nie działają też kierunki, awaryjne, wycieraczki, zamek, bo całe UCH nie ma zasilania. Co do ciągle świecących zegarów to szukał bym awarii w wiązce silnika, w miejscu...
Temat zamykam, okazał się uszkodzony przewód w wiązce do upc.
Błąd jest dość prosto opisany. Albo sterownik skrzyni biegów albo wiązka elektryczna. Może źle zakodowane UCH.
Mam kompletnego dawcę z nowym LPG i silnikiem z małym przebiegiem bardziej obawiam się o elektronikę licznik immo z 1.6 pewnie też i całą wiązka do przełożenia
np przełamany przewód w wiązce klapy tylnej
Immo na off to i komunikacji brak, sterownik jak zmienisz immo trzeba będzie zrobić, ja bym gumiaka naprawił, pewnie trzeba przelutować przy sterowaniu, może podmienić kluczujące.Popatrz dokładnie na wtykę sterownika, zielono tam jest a nie bywa... Wiązka, do sprawdzenia żarówą minimum 55W a najlepiej 2*55W i sprawdzasz przewody do sterowania na cewkę.
Dziękuję. jestem w trakcie kompletowania części Narazie ratuję obecną wiązkę żeby sprawdzić czy auto w ogóle odpala. Jak tylko będzie dostępna nowa wiązka to oczywiście ją kupię.
carcherem uszkodziłem jakieś przewody. Jeśli nie myłeś silnika to raczej nie, sprawdź przewody masy za silnikiem ( jak otworzysz maskę po lewej stronie silnika jak idzie wiązka z tyłu głowicy z niej oczka masy przykręcone do głowicy) szarpnij bo one często są luźne i odpadają.
Wiecie! Wiązka przełamana w drzwiach.
Jeżeli wszystkie (w 3 miejscach) bezpieczniki sprawdzone to prawdopodobnie masz problem ze sterownikiem UCH. Sam tego nie ogarniesz. Możliwe jest także zwarcie w tej zalanej lampie. Odepnij na próbę całą jej wiązkę.
Uszkodzona linia 5V . Albo wiązka albo ster padł.
wykręć świece oraz cewki i zobacz jaka będzie iskra na 1-4 i porównaj z 2-3. Jeżeli zauważysz różnice to wiązka do sprawdzenia jak będzie dobrze to drugi sterownik. Aha i odpinaj po kolei wtryski jak silnik pracuje zobacz czy aby na pewno będzie taka sama reakcja.
Wpalone złącze dmuchawy na ucebiku, najlepiej puścić prąd bezposrednio na kabel żółty z pomarańczowym paskiem idący w wiązce nad kolanami kierowcy
Do dokładnego sprawdzenia bezpieczniki i wiązka w okolicy akumulatora.
Problem może być w wiązce, sprawdziłbym główne zasilania, bezpieczniki wysoko prądowe i ich gniazda, masy. Drugi podejrzany, akumulator, uszkodzenie wewnętrzne. Trzecia możliwość alternator. Ot i cała tajemnica diagnostyki.
Typuję na przetarte kabelki w wiązce. Sprawdź kabelki pod maską czy nie znajdziesz gdzieś spróchniałej izolacji.
Przekaźnik, który odcinał wtryskiwacz na gazie, lub miejsce w którym została rozcięta fabryczna wiązka do wtrysku
Czujnik położenia pedału gazu-sterownik gdzie mam go szukać ? i vco to takiego ta wiązka apps -ecu ?
Nie poddawaj się filozofii tam nie ma zacznij od przewodów w przelotce popatrz na kolor przy wtyczce i zlokalizuj je od strony karoseri i pociąg delikatnie czy się wyciągnie jak będzie złamany to wyjdzie np passat cc po trzech latach wiązka bagażnika złamana dziwne?
Sterownik odbiera rozkaz góra/dół po jednej żyle - potencjałem ujemnym do dołu, zaś potencjałem dodatnim do góry. Szukaj wady we wiązce, zielonych złączach.
Tam jeszcze była taka awaria, że przecierała się wiązka w okolicy dołu bloku silnika.
U mnie była przegniła wiązka przewodów pod przednim lewym błotnikiem (nad nadkolem). Pozdrawiam
Uszkodzona wiązka od ECU do zaworu par paliwa. Pociągnąłem nowy kabel i już 4 dni spokój.
sprawdż parametry w ECU czy masz zgodę na odpalenie, czy immo rozblokowane, airbag nie ma nic do odpalenia autka.sprawdż wiązkę przy ECU ,
Gruby żółty w wiązce wychodzącej ze skrzynki bezpieczników.
Jeżeli tak to wygląda, że wiązka zwiera na 3 lub 4 pinie.
Oj, decybel91 . Poszedłeś po bandzie. :D Już prostszego układu spryskiwaczy jak megane to nie można sobie wyobrazić . :D Do zespołu przełączników dochodzi +12v i masa . W przełączniku styki zwierają się odpowiednio w zależności który spryskiwacz załączasz . Z przełącznika wychodzą dwa przewody na których jest zamiennie +12v i masa . Leci to przecz jedno...
Przed świętami oddałem samochód do mechanika. Naprawił auto, stwierdził że to wiązka czujnika położenia wału, częsta usterka w tych samochodach.
wiązka w tylnej klapie, pewnie poszło zwarcie, a działa ci tylna wycieraczka ?
Sprawdź może wiązkę elektryczną w komorze silnika. Ten motor ma dość spore wibracje na biegu jałowym, więc jeżeli np. była wyjmowana skrzynia biegów, ktoś nie umocował wiązki w uchwytach, masz przyczynę.
Kontrolka w dłoń i najpierw zasilania na ABS a następnie wiązka między ABS a sterownikiem.
Podnieś akumulator i w jego podstawie jest wiązka, kabel chyba kolor pomarańcz jest zgnity, prawy dolny róg patrząc od przodu auta, poszukaj śniedzi, będzie widać usterkę.
Mechanik stwierdził że to przepustnica ale niestety bez żadnego sprawdzenia po prostu strzał w ciemno . Albo nie dałeś mu na to czasu albo to tylko wymieniacz.Falowanie to nie jedna przyczyna a kilka.Np.ECU,przepustnica,pedał gazu,wiązka ,lewe powietrze itp.Widzisz?Potrzebna diagnoza.
Kończy się w słupku, dokładniej w kości łączącej okablowanie auta z wiązką drzwi
Dziekuje za odpowiedz. Tylko najgorsze jest to ze będę musiał zdjąć zderzak żeby iść dalej wiązka i gdybym miał schemat było by mi dużo łatwiej.
jeden kabelek w wiązce do komputera nie łączył zrobione
renault megane II 1.5dci 2003r wali błędem zawór recyrkulacji spalin-przerwa.zawór nowy pierburga,wiązka od zaworu do ecu ok.to o co mu chodzi czyżby ster się posypał
Auto jak w temacie na liczniku komunikat- Skontroluj wtrysk ,brak zapłonu,brak kontrolki świec i kontrolki silnika ,po pierwszych oględzinach instalacji wiązka ok,na wtyk zasilający Ecu jedno napięcie wychodzi, po kilku zdjęciach klemy auto odpala po 10 minutach pracy na liczniku znowu komunikat skontroluj wtrysk ,jutro podepnę Clipa i zobaczymy co...
Zobacz czy nie przerwała się wiązka na łączeniu "klapa samochód".
Sygnał na kostce licznika jest? Diagnostyka widzi prędkość? Czujnik prędkości i wiązka sprawdzone? Tam pewnie tkwi problem.
Sprawa wyjasniona, Okazało się że wiązka kabli przy skrzyni biegów była zgnita i poprzecierana.
Coś ugnite, może podstawa przekaźników, może gdzieś wiązka? I czemu nie prosisz o schemat?
Często siadają czujnik położenia wału. W momencie gdy nie odpala sprawdzić czy widzi obroty wału. Dwa kiedyś miałem przypadek że benzyna była slabej jakości i tylko przy odpaleniu był problem. Trzecia opcja to wiązka elektryczna ECU zwłaszcza kostki ECU.
99% uszkodzona wiązka pomiędzy skrzynką bezpieczników w komorze silnika a kabiną
Montowałem w scenikach halogeny, wiązka była, wystarczyło załozyć lampy i wymienić rogala.
Nie zdarzyło się u mnie usterka tego bsm, ale jeśli chodzi o światła mijania to jest złączka fabryczna na wiązka elektryczna z bsm do lamp. Chyba zielone kable, trzeba demontować zderzak. Złączka łączy żarówki mijania oraz regulator lampy.
Żarówki ok, bezpiecznik ok, czujnik ok. Czy te elementy działają bezprzewodowo? Może któryś z kabelków (lub wtyczek) są przerwane? O ile pamiętam, w wersji euro, wiązka jest po prawej stronie auta, w podprożu.
Zasilanie pompy paliwa (tylko nie odcinaj zaraz za przekażnikiem żeby nie odciąć cewki zapłonowe ale możesz w tylnej wiązce)
W serwisie powiedzieli że prawdopodobnie uszkodzona jest wiązka elektryczna elektromagnesu zwalniającego blokadę dziekuję za pomoc użytkownikom lukasz12345678910 i romuald-f
Przepraszam że nie odpisałem. Bezpieczniki wszystkie były ok. Okazało się że kabel się przetarł w wiązce. Problem rozwiązany, dziękuje za odp ;)
Mam tylko 1.2 tce. Nie wiem czy to jest to samo
Ponieważ była przerwana wiązka i mam 4 zielone kabelki i nie wiem jak je połączyć. Pomoże ktoś.?
Napięcie ma być stałe i po stacyjce,sterownik wystawia masę i włącza pompę. Sprawdź bezpieczniki i wiązkę koło akumulatora.Jak doszło do awarii??
Kolego w Renault nie ma tdi tylko dci . Co do usterek co opisujesz stawiałbym na uszkodzoną wiązkę bo za dużo na raz padło .
W pierwszym przypadku ustalić na którym cylindrze -cylindrach , spróbować podmienić cewkę , świecę zapłonową . W drugim przypadku sonda może mieć zwarcie np. grzałki , wypiąć wtyczkę i multimetrem pomierzyć. Trzeba też obejrzeć na ile się da wiązkę przewodów dochodzącą do sondy.
W wiązkę tylnych świateł i nie kombinować.
Dzięki za dobre chęci, ale już naprawione. Okazało się, że wiązka w podszybiu nie łączy bo jest przegnita - wymienili na nową i jest ok.
Jedną z najprostszych przyczyn może być przerwany kabel we wiązce do tylnej klapy (zdarza się często w miejscu "zginania" kabla pomiędzy klapą, a resztą karoserii podczas otwierania klapy), brak styku/połączenia na kostkach tego kabla (zaśniedziałe styki kostek) itp. podobne "zdarzenia"...
Witam, U mnie w lagunie 2 miałem podobny problem, kompresor się nie załączał, wentylator pracował. Okazało się że wiązka do kompresora była niedrożna, została skrócona i przywrócona do stanu użytkowania (lepiej niż fabrycznie) 😉. Sprawdź kolego wiązkę skoro piszesz że przycisk załączenia Klimy świeci to nie dostajesz napięcia na kompresor.
panowie kabelek pomarańczowy w wiązce (nad lewą lampą) jest ugnity ,sprawdż napięcia na szynie can przy sterowniku (can też gnije )
Witam, mam problem z ABS w Renault Megane 2013, 3cia generacja. Wyskoczyła usterka układu ABS i nie pokazuje prędkości pojazdu. Po podpięciu do komputera pokazuje 4 błędy czujników prędkości, przedni lewy, przedni prawy, tylny lewy, tylny prawy. Raczej nie możliwe, żeby padły w jednej chwili 4 czujniki. Czy ktoś się orientuje, czy po drodze do czujników...
Jeśli się nie mylę, megane 1.4 a 1.6 były dość podobne, więc wiązka do pompy zapewne idzie w kabinie, po stronie kierowcy, w plastikowej atrapie tuż przy drzwiach (przy lewej nodze kierowcy) - tam też jest kostka / złączka, dokładniej to trochę poniżej dźwigni otwierania maski, zasłonięta plastikem. U mnie kiedyś po różnych naprawach kostka ta odchyliła...
Myślę ze jedyny problem to komputer i częściowo wiązka, łapy powinny być takie same
Witam W zaworze tym są trzy króćce: 1. wejście podciśnienia 2. wyjście podciśnienia 3. filterek Może masz zamienione przewody podciśnieniowe na tym zaworze. jeżeli nie, zostają dwie a właściwie trzy możliwości: uszkodzona wiązka, uszkodzony zaworek, uszkodzony sterownik. Sprawdzałbym w takiej kolejności jak napisałem. Pozdrawiam
ale nie to. To jest schemat i kostka na komputerze. Ja potrzebuję rozpiskę pinów na kostce łaczącej wiązke silnika z wiązką idącą pod deske rozdzielczą. Mimo wszystko dzięki.
Ja bym poszukał gdzie jeszcze jest 5V (na przykład na inny czujnik) i podał to zamiast tego co masz. Najlepiej przez oryginalną wiązkę. Miernik może oszukać, wiązkę należy sprawdzać z obciążeniem. Jeżeli dalej nie będzie prawidłowego zasilania, to wiązka. Jak błąd zniknie to sterownik. A najlepiej jak byś miał zasilacz laboratoryjny, żeby podać odpowiednie...
Centralny tak ma działać, kontrolka od świateł przepalona, wypalone odbłyśniki w zegarze, lub włożone słabsze żarówki. Co do szyby to uszkodzona wiązka w drzwiach pasażera, wypalony włącznik, przełamana wiązka między drzwiami a budą. I zapchane węże spryskiwaczy lub dysze.
Faktycznie biały i czerwony. Oporność 3,3 Ohm. Jednak wadliwa okazała się sonda 1. Pięcio przewodowa, gdzie pomiary nie dały jednoznacznej odpowiedzi, ale podpowiedziały, że wiązka i sterownik raczej ok. Przed wymianą sondy krótko terminowa korekcja dawki wynosiła 0,00, a po wymianie od 10 do 20 %.
To że jest czujnik w lusterku to jeszcze o niczym nie świadczy,może nie być wiązki przewodów od czujnika do wyświetlacza jeśli funkcja pomiaru temperatury nie była zamontowana fabrycznie. Czujnik powinien być w prawym lusterku i delikatnie wystaje od dołu obudowy lusterka.Trzeba sprawdzić czy od strony wewnętrzej dzwi wychodzi wiązka od czujnika.
Słuchaj kolego ja miałem ten sam problem jeżdziłem 3 lata z nadmuchem na 6 biegu, aż tydzień temu naprawiłem to!!! Już wyjaśniam. W okolicy akumulatora jest tunel nadmuchowy tam popatrz dochodzi wiązka przewodów jak ją odłączysz i dmuchawa nie ruszy tzn, że odnalazłeś szukaną część. Wykręć ją są 2 śróbki góra i dół, słabo je widać! Na płytce którą wyciągniesz...
wiązka megane wiązka radia megane wiązka klapa megane
registration information pralka bosch symbole ciśnienie paliwo magnum
kocioł termet ustawienia elektrolux ewt1366hdw
Zasilanie Arduino GIGA R1 ogniwem 18650: wybór przetwornicy Smutna buźka w menu Start Windows 10 - StartIsBack++