Do sprawdzenia wiązka silnika w miejscach gdzie przechodzi z silnika na nadwozie. Są to dwa wsporniki (jeden pod kolektorem ssącym i drugi przy zawieszeniu silnika (na dole) oraz miejsce w którym wiązka wisi nad podłużnicą (blisko obok). Objawy są typowe: gwałtowne przyspieszanie lub hamowanie silnikiem powoduje jego przechylenie i kontakt wiązki z...
skorodowanych przewodów wiązki komory silnika właśnie od tych dwóch wtyczek w podszybiu do lewej strony przyczyna była na zgięciu wiązki między grodzią a podłużnicą. Skody najczęściej miały gnijącą wiązkę, pisałem wcześniej, - rozcinałem ją kilka razy - przewody jakby z fabryki wyszły, w tym roczniku nie spotkałem kogokolwiek ( różne fora ) , aby miał...
Miałem podobny przypadek: Problemy z mocą, Kody błędów 17978 - 17849 -17957 -17552 -17660 - naprawa serwis uszkodzona wiązka przewodów - podłużnica
Raczej wiązka na podłużnicy albo złącze przy pompie albo rdza w samej pompie. W blokach pomiarowych masz odczyt napięcie jakie dostaje pompa.
Pewnie uszkodzona pompa mechanicznie albo wiązka. Jest pod lewą podłużnicą blisko zderzaka.
Do czego te logi potrzebne? Wiązka na podłużnicy zgniła, trzeba naprawić.
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Wyszukiwarka się kłania.Albo wiązka zgnita na podłużnicy albo sama pompa,a w zasadzie jej elektonika
Obecność napięcia sprawdź żarówka a nie miernikiem. Te 9V to zły pomiar. Miedzy CANem a masą powinno być 2,5V. Tam gnije wiązka na podłużnicy. Najlepiej podpiąć inną pompę - wtedy wiadomo czy pompa czy instalacja.
Idziesz dobrą drogą, kabelki ugniły. Rozwiń wiązkę. Jeśli to ten silnik co myślę, to wiązka gnije w części, która idzie od silnika w dół na podłużnice z prawej strony jak stoisz przodem do samochodu. Miałem wielokrotnie ten problem z vw i skodą ,nie działały różne czujniki zależnie co zgniło. Pamiętam jeszcze, że po drodze było takie okrągłe złącze...
Jak pompa chodzi na krótko i nie odpala to czego brakuje? Iskry, czy kluczowania wtrysków? Czy jednego i drugiego? Co do pompy to gnije wiązka przy lewej podłużnice.
Panowie szukacie fachowca posiadającego Hi Scan , albo GDS . Pozostaje jazda testowa z podłączonym sprzętem i obserwacja parametrów live. Możliwa przyczyna zjedzona przez korozję wiązka. Do obserwacji położenie potencjometru gazu, ciśnienia paliwa . Wiązka poprowadzona podłużnicą w tych "ciężarówkach" ulega korozji i mechanicznym uszkodzeniom spowodowanymi...
Zostaje jeszcze wiązka na podłużnicy - tam lubią gnić .
Może zgniła wiązka przy podłużnicy.
Siemaneczko. Pacjent peugeot 3008 z 20 roku. Jestem na etapie odtwarzania wiazki lewej podłużnicy. Z większością sobie poradziłem. Lecz zostały mi 4 kabelki. Dwa grube i dwa cienkie. (Zaznaczone na zdjeciu) Nie mam zielonego pojęcia od czego mogą być. Żadna z dostępnych wiązek na rynku nie ma wyprowadzonych tych przewodów, sprzedawcy mi sprawdzali....
Podobnie jak w Fabii szukałbym przyczyny w wiązce pod ecu nad podłużnicą. Przekaźniki masz pod kierownicą licząc od góry od lewej nr 4, 8 oraz 10. Licz też puste niewykorzystane miejsca.
7.8V to jeśli miernik nie kłamie, to problemu szukał bym w masie. Pin 3. Ew ugnita wiązka modułu haka lub sam moduł. Jak oryginalny to lewa podłużnica, przy końcu pojazdu. Takie "cóś" przykręcone pod skosem. Lub przy samej ramie haka. Zobacz jeszcze czy licznik kilometrów nie zaczął migać. To znak że moduł ugnił definitywnie
brak kontrolki uszkodzony regulator Raczej kabelek urwany przy skrzyni albo wiązka na grodź-podłużnica. - czy po przekręceniu stacyjki powinna na chwilę pojawiać się kontrolka wspomagania? Tak, raczej tak. obstawiam czujnik skrętu Przygasają światła jak kręcisz kierownicą. Olej sprawdzony ? Jakieś błędy ??
Jeżeli nie możesz połączyć się ze wspomaganiem, a pompa jest sprawna, to proponuję sprawdzić wiązkę przewodów nad lewą podłużnicą. Jeżeli nie dociera sygnał do sterownika w pompie, to nie ma szans na uruchomienie. Po "udrożnieniu" wiązki i skasowaniu błędów vagiem, pompa u mnie odpaliła.
Dziekuje za odpowiedz. Lewa podłużnica pod akumulatorem?
Dla potomnych. Problemem braku komunikacji okazała się wiązka skrzyni biegów pomiędzy skrzynią a lewą podłużnicą. Została delikatnie przyciśnięta i uszkodzona. Nie widać tego bez ściągnięcia peszla. Silnik 1.4 benzyna automat 2018r. Pozdrawiam
Najwięcej prądu pobiera bezpiecznik 49 - centralne ryglowanie. Co tam może być nie tak? Centralka uszkodzona? Sprawdziłem wiązkę podłużnicy i jest OK.
Zgnita wiązka przy lewej podłużnicy..
Witam serdecznie wszystkie osoby a w szczególności osoby z ponadprzeciętną wiedzą na temat wieloryba ! Szanowni ! Samochód Scorpio '96 rok 2.0 DOHC automat Problem z autem: Dioda PATS wysyła sygnały - około 60 sekund szybkie miganie następnie miganie kodu 1/3 potem gaśnie. Na dwóch kluczykach zwykłych i na serwisowym to samo. Samochód odpala i po 2...
Trzeci bezpiecznik jest od pompy, piszesz że ciągłość jest a na wtyczce brak zasilania więc może nie do końca wtykasz przewody pomiarowe we wtyczkę lub brak jest masy jeżeli bierzesz ją z tej wtyczki. Co do wiązki na podłużnicy to tam czasem kable wyglądają ładnie a wystarczy pociągnąć i się rwą. Możesz podać na to gniazdo zasilanie prosto z akumulatora...
Nie widziałem żeby 306 HDi miało tempomat! Ta manetka to szybciej jest do oryginalnego radia, sterowanie z kierownicy. Tak jak pisał kolega "Pawel wawa" diagnostyka. Do sprawdzenia jeszcze główne wiązki przewodów. Na podłużnicy przy wentylatorach. 306team.pl - są osoby z Olsztyna to by pomogły tobie.
nie kabel,a kable pewnie cała wiązka podłużnicy i silnika jest do regeneracji ruszyłeś i się zaczęło
Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia
1 MPa to 10 Bar. Czyli ciśnienie oleju masz wzorcowe. Wiązka na lewej podłużnicy do sprawdzenia.
W lewym przednim rogu pompa wspomagania, odepnij kostkę małą bodajże 3 pinową. Pomoże doraźnie, czyli uwalony czujnik skrętu. Sam to przerabiałem, wiązka, pomimo że była mokra to nie zgnita ( lewa podłużnica, pod akumulatorem).
Przejrzyj wiązkę w okolicy lewej podłużnicy w komorze silnika.Są tam dwie kostki i tam lubią przygnić kable.
no i po wielu miesiącach auto odpaliło okazało się że wiązka podłużnicy była w masakrycznym stanie i na dodatek padnięty moduł PATS.Po wymianie modułu i ponownym zakodowaniu kluczyka autko odżyło.dzięki za pomoc wy uruchomieniu auta
Przewody trzeba sprawdzić żarówką min.21w , sprawdził bym wiązkę pod podstawą akumulatora, oraz tą część idącą z silnika na podłużnicę tam często gnije. Przejście powinno być na piny jak w linku wyżej. 56,63 ECU, Można jeszcze posprawdzać rezystancje czujników we wtyczce czujnika i przy ecu i porównać. Kolejną rzeczą to pozostaje sprawdzenie oscyloskopem.
Pako, teoretycznie olej może dostać się do złącza (pełzanie oleju po wiązkach, sprawa znana np ze starych 406HDI) albo zalać jego wnętrze (sprawa znana z np z T4 w dieslu, puszczał sensor podciśnienia). Ale w fordzie złącza sa pokryte taką wazeliną i to może wprowadzać w błąd. Albo jakiś Czesio naczytał się na forach, że WD40 pomaga na wszystko i lał...
Laguna II to pestka w porównaniu do Modus jeżeli jesteśmy przy Renault lub New Beetle czy Smarcie. Albo Punto dwójka lub Stilo, no kto wpadł na pomysł, że aby wymienić żarówkę trzeba odmontowac akumulator i skrzynkę bezpieczników? Wtopą jest lewa wiązka komory silnikowej w Fabii, w miejscu jak przebiega pomiędzy ścianą grodziową a lewą podłużnicą, zawsze...
Cześć, odświeżę temat, ale w drugą stronę, a dokładnie szukam schematu wiązki prawej podłużnicy od wysokości modułu ABS/podszybia. Jakiś idiota odciął wszystko - próbuję odbudować, nie mogę kupić na popularnych serwisach. Halogen, zwykły reflektor/lampa, sygnał dźwiękowy, chyba klima czujnik, oraz chyba czujnik zderzeniowy na środku oraz możliwe, że...
Nie potrzeba zdejmować nadkola aby sprawdzić zasilanie/sterownie pompy. Gdy na nią spojrzysz od strony halogenu to pierwsza wtyczka z prawej to połączenie z czujnikiem skrętu w maglownicy. Wtyczka środkowa i z lewej to zasilanie i połączenie ze sterownikiem. Dostrzegłem wiązkę która biegnie z góry od okolic modułu elektronicznego przy przedniej szybie...
Tak - jest to wiązka główna (bardziej obrazowo komory silnika), oplata podłużnice, wentylator, ABS, światła itp, sterownik silnika, bsm i wchodzi do środka do bsi, immo, pedały, klimatyzację itp, z tą wiązką połączona jest jeszcze tylko pompa w zbiorniku i tylny ABS. Do bagażnika, tylnych świateł, czujników parkowania itp idzie oddzielna wiązka która...
Zasilania masy wiązka na podłużnicy bezpieczniki oczywiście sprawdzone :)
Ja bym zaczął od wiązki na podłużnicy.
Pobory prądu zostaw w spokoju są prawidłowe . Tak jak kolega strumien swiadomosci napisał problem może leżeć w spróchniałej wiązce na lewej podłużnicy lub w przewodzie wzbudzenia alternatora -uszkadza sie najcześciej w kostce na skrzyni biegów. Z tym poborem prądu w fabii tak jest, 40 min to pierwszy próg usypiania elektroniki. Można ten czas przestawic...
W tym problem że brak komunikacji ze sterownikiem silnika. Wiązka na podłużnicy sprawdzona, podszybie tak samo. Dodano po 1 Jakie napięcie powinno być na poszczególnych pinach w obd?
Ale tu nie chodzi o wiązkę na podszybiu tylko o wiązkę na podłużnicy.
Zapomniałem odpisać. Oczywiście autko już dawno naprawione. Winny uszk moduł ABS, wiązka na podłużnicy + BSM. Pozdr
Nie ma zasilania, choć bardziej prawdopodobne zwarcie lub przerwa na CAN napędu. Dodano po 1 Można by spróbować odłączyć wtyczkę od pompy wsp. Może tam zwarcie albo we wiązce na podłużnicy. Teoretycznie.
Trzeba to wszystko zdjąć. Każde auto ma przejście wiązki z komory silnika do kabiny. Dodano po 3 Wpisz sobie w Google podłużnice przód ford Focus. Zobaczysz na foto gdzie przechodzi wiązka.
Dokładnie tam są złączki, pod podstawą akumulatora, czasem pada wiązka wzdłuż podłużnicy. Wiele postów napisano na ten temat.
Wg Xentry tak skompletowany i zamontowany zestaw powinien zadziałać (oczywiście po późniejszym zakodowaniu np. Vediamo lub DTS Monaco): 1. Hak A2533102800 2. Dwa wsporniki do podłużnic (niezbędne!) A2536102501 (lewy) , A2536102601 (prawy) z kompletem śrub 3. Moduł haka A2059006828 4. Wiązka haka A2055401818 5. Osłona pod hak A2538802501 Wszystko, za...
Na wysokości lewej podłużnicy wiązka się kończy i tam blisko wtyczki jest naklejka z numerem, możesz po nim całej poszukać.
A tak ciężko wziąć w rękę kontrolkę i sprawdzić gdzie ginie napięcie? Może wiązka na podłużnicy, może bezpiecznik . Ty masz auto.
Zdemontuj filtr powietrza (całą obudowę z przepływomierzem), załóż bezpiecznik i odpal samochód, poruszaj wiązką w peszlu biegnącą od silnika do lewej podłużnicy
temat do zamknięcia kable wszystkie wymienione w wiązce na podłużnicy i 0 błędów wspomaganie działa. Dziękuję wszystkim co pomagali i dawali swoje sugestie lecą do was podziękowania:) Pozdrawiam
Problem znany. Trzeba sprawdzić wiązkę na lewej podłużnicy. Zgniła od wody.
dokładnie w miejscu gdzie wiązka zakręca na podłużnicy przy przegrodzie czołowej
Georges, skoro po wymianie sterowników było tak samo to nie tam będzie usterka. Druga sprawa to to, że miałem podobny przypadek i to właśnie w C3 - przetarty przewód sieci VAN w wiązce na podłużnicy (samochód po wypadku, złożony byle jak). Co do błędu przełącznika poduszki pasażera pojawia się on zawsze w przypadku problemów na sieci (strategia działania...
W aucie gdzie jest moduł centralnej elektroniki sterowanie alternatorem jest z tego modułu. Niebieski przewód alternatora z zacisku D+ idzie do modułu centralnej elektroniki, zacisk T18a/9, wtyczka XS4. Moduł centralnej elektroniki steruje lampką w liczniku za pomocą CAN. Przewód zanim trafi z alternatora do modułu idzie przez 14 pinową wtyczkę po lewej...
Wymieniony czujnik temperatury - brak efektów. Sprawdzona wiązka na podłużnicy. Zdemontowane podszybie i sprawdzenie wiązki. Brak jakichkolwiek przetarć. Który kable odpowiadają za połączenie? 7 pin w obd i a29 przy sterowniku? Jest możliwość podłączenia takowego żeby sprawdzić montując nowy kabel czy będzie połączenie z komputerem? Jak to zrobić? Inne...
Sprawdzona wiązka pod akumulatorem i na lewej podłużnicy? Trzeba rozpruc i zobaczyć czy nie zgniła w środku oplotu.
Witam Z tego co czytam to diagnostyki nie robiłeś , a teoretycznie od tego trzeba by zacząć . Tego typu historie w tym modelu są znane i często na forum opisywane . Sprawdź wiązkę na podłużnicy , gniją szybciej niż ryba , być może tam jest przyczyna / czytaj sprawdź ponownie /. Przeszukaj forum , są podobne tematy .
Myślę że temat już wyczerpany i pora zamknąć żeby nie było nie potrzebnych kłótni. Wiązkę na silniku mam już zdrową, a za resztę wezmę się jak mi wena wróci i zakupie parę kilometrów przewodów ;). Nie będę się z tym spieszyć bo i tak samochód teraz mało potrzebny, zwłaszcza niesprawny. Podpowiedź kolegi nightingale co do wiązki podłużnicy znacznie mi...
Sprawdź, czy wiązka na lewej podłużnicy nie zgniła i spuchła
Gnije wiązka elektryczna, od lewej podłużnicy ,w korycie pod podszybiem. Rozbierz plastiki ,oplot wiązek i sprawdź dokładnie wszystkie kable.
Niedługo święta a Ty już masz choinke na zegarach. Jest prawdopodobieństwo że wiązka na lewej podłużnicy zgniła - możesz tam zerknąć.
Dlaczego jednak niespełna roczny akumulator wypala się do takiego stopnia, że nie można uruchomić pojazdu po tygodniu stania na parkingu? W tej furmance przyczynami są przeważnie wiązka lewej podłużnicy, stacyjka, źle podpięte radio. Czasami niskie ładowanie.
Rozwiązanie zagadki. Ugnity przewód w zagięciu wiązki na podłużnicy. Zbieg okoliczności, pewnie padło by w najbliższym czasie. Wiązka wypruta, wysuszona i wydmuchana z ziaren piasku. Podłączenie testera wskazało przyczynę trąbienia, zwarcie w obwodzie. Źle założone przewody wewnątrz kierownicy, po obszyciu. O tym dowiedziałem się poźniej...
Ja mam identyczny bląd 1290. Wspomaganie chodzi, czasami lekko przycina. Czujnik podmieniłem na uzywany i dalej ten sam błąd a dojscie do niego jest beznadziejne wiec szkoda tylko roboty. Chyba że trzeba go jeszcze jakos zaadoptować ? Płyn w pompie w normie, błedy kasuje ale wracają. Nie wiem czy zmieniać pompe... Wiązka na podłużnicy sprawdzona, izolacje...
W takiej fabii, jeśli nie widać logiki w zarejestrowanych błędach, to szuka się w sławetnych, gnijących wiązkach. O tej przy lewej podłużnicy z reguły wszyscy pamiętają. A że lubi zgnić ta w podszybiu - to niekoniecznie. Zajrzałbym tam. Sterownik gdy dostaje przypadkowe, nielogiczne sygnały z czujników reaguje równie nielogicznie. Niekiedy objawy są...
Częstą przyczyną jest wiązka przy ścianie grodziowej i podłużnicy przewody kruszeją
Może to zgnita słynna wiązka która leży na lewej podłużnicy. Zobacz w jakim stanie jest ta wiązka.
Usterka naprawiona kosztem dwóch dniówek w pracy...Wiązka przy silniku to jakiś koszmar, szkoda opisywać co zobaczyłem rozplątując tę zagadkę...i jakim cudem to jeździło to już zupełnie nie mam pojęcia.Natomiast cały problem tkwił w innym miejscu.Wiązka podłużnicy w stanie nienagannym, wszystkie przewody miękkie i bez śladów uszkodzenia, ale...od modułu...
najczęstsza usterka to zgnita wiązka na lewej podłużnicy, dzień roboty
Moduł sterujący wentylatorami jest w okolicy lewej lampy, wentylatory mają trzy reżimy pracy-praca szeregowa, praca równoległa, pracuje jeden. Sprawdzić same wentylatory ( zużywają się szczotki) i sprawdzić bezpieczniki mocy. Jest jeszcze szansa że jest ugnita wiązka koło podłużnicy.
Mógłbyś rozwinąć gdzie znajduje się ten kabel? Mam podobny problem Kolega się nie pochwalił który to kabel. Po prostu jakiś kabel. Naprawdę myślisz że w każdej skodzie będzie to ten sam kabel? W każdej skodzie będzie to inny kabel i inny problem - natomiast przyczyna ta sama. Gnijące wiązki na podłużnicy i podszybiu to dla Fabii temat z długą brodą....
Wiem , wiem , chodziło mi tylko o to ze może ten kabel wcześniej idzie w tej podłużnicy gdzie gnije wiązka :)
Wiesio może mieć rację - w Fabii na lewej podłużnicy pod maską leży wiązka kabli i ona lubi sobie pięknie franca zgnić. Zerknij: https://www.youtube.com/watch?v=Ct5_eASx... https://www.youtube.com/watch?v=KvpiNKnh... Trochę OFFTOP ale może się komuś przyda. Generalnie w Fabii kilka rzeczy trzeba przypilnować: 1. Ma być czysto na podszybiu bo woda z...
Witam kolego , dość typowy problem w Ivecu narazie nic nie wymieniaj bo idziesz w koszty skup się na wiązce w peszlu patrząc od strony kierowcy która idzie od bezpieczników schodzi na podłużnicę następnie leci do kabiny i właśnie w tym najniższym miejscu w pobliżu lampy jest dość mocno pozaginana tam najczęściej dochodzi do przetarć kabelków i na tym...
Odłącz sondę i sprawdź, czy nie wskoczy coś nowego. Jakiś nowy błąd. Podczas pracy na biegu jałowym poruszaj przewodami przy silniku. Może coś luźne i na oko nie widać lub przełamane przewody w wiązkach. Ja znalazłem w na łuku wiązki lewej podłużnicy.
Witam. Auto jak w temacie, przy odpaleniu świeci kontrolka ładowania, samego ładowania brak, przy konkretnym przegazowaniu ładowanie pojawia się, czasem już zostaje wzbudzony a czasem przy spadnięciu obrotów wraca stan bez ładowania. Czy od razu czepiać się alternatora, czy może warto przejrzeć wiązkę na podłużnicy? Obecnie po nagrzaniu się silnika...
Wiązki były regenerowane przez użytkownika forum "Hans 30" z poznania auto jest miesiąc po odbiorze. W kosztorysie miałem: Moduł PATS + ECU ,Skrzynka Bezpiecznikow L+P Wiązka, Naprawa instalacji w Kabinie Wiązka na podłużnicy +pas Przedni Wiązka Silnika + osprzęt silnika Bagażnik ty Instalacja pompy paliwa. Dodano po 41 No to już raczej nie powinny...
Witam Mam problem z fabia 03r 1.4 101km Fabia po nocy przestała odpalać, kręci rozrusznikiem czuć zapach benzyny. Sprawdziłem bezpieczniki i pali bezpiecznik nr 52 - znalazłem opis jako- Zapłon. Bezpiecznik przepala się w momencie przekręcenia kluczyka do kontrolek. Odpielem cewki, pompę paliwa, kostkę sterowania rozrusznika - bez zmian nadal pali bezpiecznik....
Wiązka na podłużnicy o dziwo ok! Listwa sucha zero wycieków, Płyn stan w normie. Zielony nie ATF.. A i tak raz na jakiś czas wspomaganie dział na pół gwizdka na postoju szczególnie a jeszcze ale toooo baardzo rzadko wywala kontrolke na budziku ale tylko na chwilę i wspomaganie w tym momencie nie działa! VAG wywala 816 ale wątpię aby to była wina TEGO...
Sprawdź wiązkę na lewej podłużnicy ,być może rak ją dopadł Dodano po 1 Kontrolka od immo gaśnie?
Wiązka leci po lewej podłużnicy, nie przypominam sobie tam żadnego korytka.
A sprawdzałeś wiązkę elektryczną na podłużnicy czy nie jest przegnita?(poczynając od grodzi). Wahania napięcia występują przy stałym położeniu skręconej kierownicy? Napięcia trochę za małe.
Przyczynę takiej "choinki" po błędach to trudno wytropić. Nie wiem, czy pisać tak oczywistą rzecz w fabii jak sławna wiązka na podłużnicy. Mało możliwe, że po tylu latach nie była jeszcze robiona. Ale nawet jeśli, to jest do sprawdzenia. Nie wiadomo czy i jak ktoś to robił, może zgniło w innym miejscu. Czyli filtr w górę, akumulator w górę i zobaczyć...
Bezpieczniki i wiązka jak nowe,sprawdzalem. Pod akumulatorem też? Na podłużnicy też? Tam gniła wiązka na potęgę.
Do sprawdzenia czujnik polożenia wału korbowego, oraz stan wiązki elektrycznej między lewą podłużnicą a silnikiem. Dokładnie to fragment nad rozrusznikiem.
Jak walnięty w stronę bezpieczników to sprawdź dokładnie wiązkę idącą w dół po pasie przednim przy podłużnicy. Jak dobrze pamiętam tamtędy leci CAN do wspomagania kierownicy. Może być zwarcie albo przewody przecięte. I nie sugeruj się dobrze wyglądającym peszlem, w środku może być masakra... :)
Może być "zeżarta"wiązka przewodów na lewej podłużnicy .
Przeglądnij wiązkę od alternatora w kierunku podłużnicy gniją/urywają się te przewody ,leć po niebieskim przewodzie.
Witam Koledzy mam problem z fabią, po przekręceniu zapłonu jak i po zapaleniu silnika, migają kontrolki kierunkowskazów i kontrolka akumulatora czasami nie działa wspomaganie, były też problemy z prędkościomierzem i wskaźnikiem paliwa. Silnik trochę poszarpuje jak się rozgrzeje. Interfejs odczytał błąd 01314 "Elektroniczny moduł sterujący pracą silnika...
Najpierw sprawdzić poziom płynu w pompie. Najczęstsze usterki to gnijącą wiązką na lewej podłużnicy. Jeżeli płyn jest to podłączyć pod komputer, zobaczyć czy widać reakcję na skręcanie kierownicą w blokach pomiarowych i czy nie ma jakiś błędów.
Dodam, że samochód był tydzień temu kupiony i na oględzinach serwis stwierdził że został ten czujnik wymieniony, ale ktoś nieumiejętnie to zrobił bo zerwał mocującą śrubkę - mechanik dodał że jej brak powoduje brak mas Nie jedź tam więcej, mechanik nie ma pojęcia. ale dlaczego świeci tez wspomaganie i zdarzają się przerwy, że go nie ma? Wiązka na podłużnicy...
W fabiach lubią gnić te wiązki na tej właśnie lewej podłużnicy, czytałem kiedyś że ludzie podwieszają te wiązki aby nie leżały w tym kącie gdzie są narażone na wilgoć.
gdzieś przy podłużnicy jest wiązka mas, sprawdzić w pierwszej kolejności, miałem to parę razy uno
Sprawdz kolego wiązkę elektryczną w komorze silnika nad lewą podlużnicą idącą pod sterownik silnika. Czy nie sa izolacje przewodów popuchnięte. Może być ta wiązka silidnie zaizolowana taką ja by gumą.
po wykasowaniu jest okej ale po paru km znowu to samo Sprawdź w trzech miejscach BARDZO DOKŁADNIE wiązkę łączącą silnik z nadwoziem: - pod kolektorem ssącym jest wspornik do którego "złapana" jest wiązka. - na samym dole jest drugi wspornik - trzecie miejsce - to wiązka może trzeć o kant podłużnicy tuż obok dolnego wspornika. Wiązka jest w nylonowej...
Witam wszystkich, mam problem z fabią I, otóż brak w niej wspomagania chodź czasem się pojawia. Zauważyłem również że nie zapala się nawet na sekundę kontrolka na liczniku od wspomagania a na dodatek brak diagnozy pompy. Napięcia sprawdzone na kostce zasilania 12.4V na kostce małej 3 piny na can 2.5v na trzecim po zapłonie 12.3v, dla pewności sprawdzona...
Byłem w aucie przed chwilą. Akumulator doszczętnie rozładowany. Coś pobiera prąd przy wyłączonym zapłonie. Może to będzie jakimś tropem. Brak możliwości odpalenia auta musi być jakoś powiązany z układem wspomagania. Dwukrotnie oba niedomagania wystąpiły jednocześnie. Przypadek? Co do odłączenia pompy to należy dostać się do niej od lewego przedniego...
Jeżeli się mylę nich mnie ktoś poprawi, ale powinny być dwa pod maską, na prawej stronie i lewej (na podłużnicach), oraz po jednym na słupkach w kabinie też po prawej i lewej stronie. Jak nie chodzi komunikacja na obd to trzeba sprawdzić czy coś nie zostało na wiązce uszkodzone. OBD w tym Fordzie wchodzi do zegarów i dopiero idzie dalej na moduły.
fabia wiązka podłużnica podłużnica octavia moduł podłużnica
uszkodzony nadprądowy vectra czujnik poziomu oleju wąż świetlny
wnętrze miernika przekaźnik citroen berlingo
Schemat podłączenia panelu MW312T do AKPO WK-6 Largo Kontrolka hamulca ręcznego świeci - przyczyny i rozwiązania