Witam. Seat Ibiza został naprawiony i jest sprawny .Ale trzeba przyznać że auto przeszło przez prawdziwy poligon pseudo warsztatów. Uszkodzona była instalacja elektryczna wiązki przewodów komory silnika! Pozdrawiam.
Potrzebny był schemat do Ibizy i znalazłem w internecie. Kolory przewodów się zgadzają
Witam. Czy ktoś może udzielić mi informacji gdzie może znajdować się czujnik temperatury zewnętrznej Seat Ibiza 2 fl 2000 rok. Na wyświetlaczu tylko kreski to podejrzewam że czujnik. Chciałbym zaznaczyć że rozebrałem lusterko boczne i tam go niema,nawet żadnych przewodów ani wiązki do czujnika. ktoś coś jakieś podpowiedzi.
Grupa VAG nigdy nie była na tyle rozrzutna by montować wiązki przewodów na zapas. W seatach ibiza i cordoba jeśli oryginalnie było radio z obsługą CD to kabel do zmieniarki jest ZAWSZE. Jest pod tapicerką ( po lewym boczkiem ) na dole. Dostałem od kolegi zmieniarke płyt CD Kenwood. Nie będzie pasować.
Kolego patrząc na schemat kierunkowskazów nigdzie nie widzę takiego złącza i przewodów tym kolorze. Przemierz tą kostkę i zobacz czy tam się coś pojawia po próbie włączenia któregoś z kierunkowskazów.
na lewym boczku masz wiązkę wchodzącą do drzwi i są tam dwie kostki,przewody będą w jednej z nich,a w progu idą w osobnej wiązce chyba 5-cio przewodowej.
Witam Sprawdź przejście wiązki z drzwi do wnętrza auta, prawdopodobnie przerwa w przewodach - sterowanie z pilota omija to miejsce. Pozdrawiam
Nie wiem jak jest w Seacie, ale opiszę jak jest w Octavii. Rurka do tylnego spryskiwacza biegnie dołem, wewnątrz wiązki przewodów, przez wnękę w bagażniku po lewej stronie. W tej wnęce, są zlacza przewodów do klapy, oraz złączka rurki do tylnego spryskiwacza. Często ta złączka pod wpływem ciśnienia rozłącza się, brak pryskania na tylną szybę i mokro...
Za bezpiecznikiem jest jeszcze zlacze na podszybiu, za silnikem wycieraczek,patrzac na zlacze 6pinowa kostka brazowa po prawej stronie (6 pin niebiesko-czerwony).Zlacze 87a to stale polaczenie przewodow w wiazce,prawdopodobnie w okolicy akumulatora,to zlacze to zasilanie 1 i 2 sondy.
Masz jakieś dziwne problemy Nie prosiłem o poradę dotyczącą mojego stanu emocjonalnego, tylko o podanie koloru przewodu. Nie wiem czy w minutę, bo nie wyjmowałem nigdy oryginalnego radia. Temat w sumie można zamknąć...
Wykręciłem "puszkę" z bezpiecznikami i po przeczyszczałem wtyczki- niestety efektem tego jest znikniecie wcześniej wspomnianych 10V- po podpięciu przejścia, szyby dalej działają (bez niego ani drgną). Moje pytanie: Czy po drodze do sterownika szyb (do silników) jest jeszcze jakiś moduł/sterownik? Podejrzewam uszkodzony jeden z przewodów za bezpiecznikami...
Co mają przewody do tego? Wypadanie zapłonu nie oznacza że akurat brak iskry. Czy to się dzieje na każdym typie paliwa? Być może coś się dzieje ze sterownikiem LPG, można zobaczyć jak wygląda miejsce wpięcia przewodu sterownika LPG w wiązkę tego wtryskiwacza.
Spróbuj zatem odtworzyć oryginalne połączenia wiązki przewodów. Czasami kabel jest uszkodzony gdzieś głęboko, elektrykowi nie chce się grzebać i montuje jakieś kable na skróty co nie zawsze działają. Sprawdź przejścia na kablach między przełącznikiem a pompką - rezystancje samych przewodów, pomiędzy przewodami oraz między przewodem a masą. Sprawdzaj...
Na 2 zdjęciu pokazałeś wtyczkę od czego ona jest podeśluj zdjęcie od frontu. Wcześniej pisałeś że masz identyczne wiązki przewodów znaczy się z obu zdjęć czyli od nowego radia i to co na 2 zdjęciu też. Podeślij swoje zdjęcie tych wtyczek wpinanych do radia oryginalnego co wychodzą z samochodu. To 1 zdjęcie to nalepka z radia 7018B tam masz niby 8 opisanych...
Witam. Mam problem z 2 rzeczami w Seat Ibiza 1.4 benzyna z 2009 roku: 1. Centralny zamek nie rygluje drzwi od strony kierowcy (tylne i od strony pasażera zamyka). 2. Nie działają mi tylne szyby elektryczne, a przednia od strony pasażera otwiera i zamyka się skokowo (przerywa). Ktoś już miał coś takiego? (at)ElektrodaBot Bezpośrednia odpowiedź na pytanie...
Ibiza 6k1 ... to się nazywa "oszczędny w słowach" ;-) Czyli produkcja 03.1993 - 02.2002 ? Auto zapali i zgaśnie Brak/usterka "pastylki" transpondera w kluczyku lub usterka pętli immo, modułu immo, ECU, wiązki przewodów, synchronizacji immo-ECU, ... Silnik (pojemność/moc) diesel, benzyna, LPG ? Jest paliwo w zbiorniku ? Posiadasz dodatkowy alarm, immobilizer,...
Witam. Nie wiem czy moja podpowiedź coś Ci pomoże, ale spróbuję. Jeżeli to Ibiza 3 Drzwiowa, to ma ona prowadzenie przewodów w klapie, w takiej gumowej osłonce. W mojej Ibizce gdy pękła oslona, okazało się że przedtem musiały popękać izolacja przewodów i same przewody. A też szukałem przyczyny wszędzie, tylko nie tam. Polutowałem kabelki, te bez izolacji...
Alarm dokładany czy fabryczny ? Masz dodatkowego pilota ? Działa centralny zamek z fabrycznego pilota w kluczyku ? Jeżeli alarm fabryczny, to do naprawy/wymiany zamek drzwi kierowcy lub wiązka przewodów drzwi kierowcy.
gnijąca wiązka sprawdzona i wszystkie 3 przewody przepuszczają sygnał Przecież tam tych przewodów jest więcej. Jak dobrze pamiętam to 5 więc coś słabo sprawdzałeś. u mnie jest to przewód 3pin który leci z pompy do czujnika skrętu i więcej w pancerzu nie ma nic, a z drugiej kostki gdzie są 2piny idzie dwa kable do głównej wiązki- chyba że o tą wiązkę...
Witam, Buchneli mi radio razem z kostką i został pęczek luźnych przewodów.. Poszukuje opisu który przewód jest do czego, żeby wszytko podłączyć (mam do podłączenia nawigację MCD) Przeszukałem forum i internet, ale znalazłem tylko pinout w nawigacji. A nie od strony samochodu. Mam dwie wiązki kabli dochodzące z samochodu do radia, trzy grubości przewodów:...
W bloku 23 masz tzw BIP-y. Odchyłka czasu otwarcia/zamknięcia iglicy pomp wtrysku. Idealnie 0 wartości minus czyli otwiera się za szybko oznacza to brak oporu ,niskie ciśnienie z pompy tandem lub nieszczelności. BIP-y na + za długie otwarcie czyli duże opory , przeważnie zatarte iglice w pompkach. Dopuszczalne wartości to -/+ 50 . Co bloku 18 tam masz...
Dziś pogrzebałem trochę w komorze silnika i co udało mi się ustalić. Ok 30 cm od czujnika temperatury po rozpruciu wiązki okazało się że urwał się brązowy przewód dochodzący do wnętrza kabiny. Myślę że to przewód masowy, było ich tam połączone razem chyba 5 szt. Testując : Po podłączeniu przewodu do pozostałych samochód zaczął normalnie odpalać, gdy...
Wymiana raczej nie pomoże. Prawdopodobnie jest zwarcie na przewodach. Najczęściej w wiązce łączącej samochód z drzwiami.
Pewnie w.cz. włazi w komputer, który zaczyna głupieć jak dostaje jakieś dziwne sygnały pochodzące z nadajnika, a odebrane przez przewody do niego dochodzące. Niestety, z uwagi na obniżenie kosztów produkcji, większość przewodów dochodzących do komputera jest nieekranowana. Rada - obniżyć moc nadawania, - spróbować zmienić lokalizację anteny lub poprowadzić...
Cześć, Mam pytanie - jakim przewodem zastąpić oryginalny przewód abs? Szukałem wiązki - niestety nic nie znalazłem. U mnie gdzieś sie chyba załamała i podeszła woda. Uciąłem przy kole, kable wewnątrz zardzewiałe. Do tego urywają sie z racji rdzy. Kabel ten idzie z tego co widzę przez podszybie wiec tam pewnie tkwi problem. Pozdrawiam
Do puszki idzie cała wiązka przewodów, więc bez schematu to nie będzie proste.
Jak może prawidłowo działać coś, czego tam prawdopodobnie nie ma? Możliwe, że czegoś ze wskazań nie zrozumiałem i po prostu sonda jest moim wymysłem. Nic nie jest w porządku. Sterownik przyjął wartość zastępczą 550mg/r, bo brak mu prawidłowego sygnału. W polu "specified" wyświetlana jest wartość oczekiwana przez sterownik, która powinna być identyczna...
Witam wszystkich. Przeczytałem wiele postów o tempomatach (na elektrodzie i nie tylko), mam jednak pytanie natury bardziej praktycznej. Czy w moim autku Seat Ibiza, są wyprowadzone już kostki do podłączenia tempomatu oraz czujnik wciśnięcia sprzęgła? Czy doposażenie samochodu w ten wynalazek wiąże się z ciągnięciem nowych wiązek przewodów? Jak powszechnie...
Witam, dziękuję za podpowiedzi, silnik to benzyna 1,4, już po pierwszym poscie zabrałem sie za autko. Posprawdzałem masę w komorze silnika i nie stwierdziłem nic niepokojącego. Założyłem nową izolację na główne wiązki przewodów biegnącą do komputera we wnęce pod przednią szybą (znalazłem wyraźne przetarcia zewnętrznej czarnej taśmy izolacyjnej). Dodatkowo...
W ćwierćwiecznym aucie idealistyczne rozwiązania. Hmm , kup katalogowo dobraną wiązkę załóż i używaj.
Jak zajrzysz od spodu pod deskę rozdzielczą to znajdzesz sporo miejsca na przewody od głośników, z lewej strony pod kierownicą trzeba będzie ewentualnie odkręcić osłony, czyli dolną część deski rozdzielczej, nowe przewody możesz spiąć opaskami do idących tam wiązek przewodów. Z prawej też nie powinno być kłopotu.
jak wyzej z wiązką przewodów wszystko zawsze powinien przejsc
Tak, zielony korek, tam jest zbiornik płynu od wspomagania, w korku jest miarka. Niski poziom płynu nie będzie tutaj winowajcą. Trzeba odczytać błędy ze sterownika wspomagania, wtedy będzie wiadomo gdzie dokładnie szukać. Ten urwany przewód to nie urwany przewód a przerdzewiały uchwyt który trzymał się osłony katalizatora. Nie ma on nic wspólnego ze...
Musi coś z włączanych elementów strasznie obciążać alternator. Może masz gdzieś przetarty lub poluzowany kabel. Zapal i poruszaj wiązką przewodów od stacyjki a potem w komorze silnika.
No to zobacz co widzi sterownik i pewnie trzeba będzie wymienić czujnik. Posprawdzaj najpierw wiązkę. Przecież to 4 przewody. Wystarczy, że masa na czujnik urwana.
Witam chciałem zapytać nie zakładając nowego tematu. Który przewód jest (stały minus) w wiązce wychodzącej z zamka centralnego.Auto to seat ibiza 99-02 tdi
Witam, Nie będę się jakoś specjalnie rozpisywał - myślę że ten filmik najlepiej zobrazuje problem. Wszystkie odbiorniki powyłączane oprócz podświetlenia zegarów i świec żarowych - żadnych świateł klimy radia itp kompletnie nic *widoczna w dalekim planie zielona dioda sygnalizuje czas działania świec żarowych ( nad wskaźnikiem temp. oleju) [youtube]https://youtu.be/R2Crqx3YzCU[/y...
Sigwa18 dziekuje za te informacje tylko pytanie dlaczego wiecznie wyskakuje mi ten bład ktorego nie moge usunac. Jak pojawia sie ten bład to auto w danym momencie traci moc... Jaka role odgrywa ten bład? Oczywiscie sprawdze te wszystkie elementy ktore wskazałes. Dodano po 3 Dodam jeszcze ze dzis sprawdziłęm dokłądnie wiazke przewodów od wtrysku do EKU...
Sterowany plusem popielato/czerwony -zamykanie ,popielato/czarny -otwieranie ,przewody znajdziesz w wiązce z drzwi kierowcy przy słupku.
Może ktoś powie, gdzie podłączyć otwieranie zamka. Otwieranie odbywa się na żółto-niebieskim przewodzie w wiązce przewodów drzwi kierowcy. Podaj impuls masy z dodatkowego sterownika przez rezystor 1 kΩ.
By było powiedzmy tanio: Ewidentnie dochodzi do zwarcia i ECU odcina zasilanie. Standardowa usterka - poprzecierane kabelki we wiązce. Wyjmij wiązkę z drzwi i wszystko dokładnie polutuj i zaizoluj. A jak chcesz mieć spokój na lata to wymień przewody w wiązce na takie w izolacji sylikonowej(tylko początkowy fragment, tam gdzie przewody się zginają)....
Proponuję sprawdzić stan wiązki w drzwiach pasażera. Miałem podobny problem, ale z zamkiem w drzwiach kierowcy. Przyczyną były przełamane przewody w osłonie gumowej.
Autorze. Akumulator pada i co? Ładujesz go i znowu można jeździć 3-4 tygodnie czy się nie daje naładować o trzeba go wymienić? W pierwszym przypadku ma utleniona wiązkę i wystarczy dać nowe przewody od alternatora do akumulatora. W drugim masz wadliwe akumulatory.
W tych Ibizach, Fabiach I i całej reszcie pokrewnych, przyczyną 2/3 problemów nie tylko z pompą ale ogólnie z elektryką bierze swój początek właśnie w tej wiązce pod akumulatorem. Wiązka na pozór wygląda OK ale po rozcięciu przewodów jest zielono.
Podałeś już dodatkowa masę? Sprawdziłeś spadek napięcia na tym przewodzie masowym, błędy w BCM? Co te kołki takie białe ? Jak były jakieś naprawy blacharskie to może trzeba szukać dalej we wiązce.
17513 - podgrzewana sonda lambda 2,rzad cylindrów 1- zwarcie z potencjałem plus akumulatora w wiązce przewodów 17566- czujnik cisnienia w kolektorze ssacym, usterka zakresu dzialania 17978- komputer sterujacy silnika - immobiliser aktywny
No ok, gość sobie założył oświetlenie schowka bo nie miał, ja mam oryginalną wiązkę i lampkę tyle że świeci cały czas, co mam sobie założyć drugą? Przełącznik który znalazłem w etce jeśli miałby tam być to był był, a i wiązka inaczej by wyglądała, ja mam tylko dwa przewody wychodzące z wiązki idące do lampki i nic więcej. Żadnych dodatkowych kabelków...
WITAM!!! mechanik znalazł usterke ... uszkodzona była wiazka przewodów miedzy kabina a komora silnika. i nikt nie wie dlaczego do wystapiło...??.... skasował 400 zł i ibiza jezdzi jak dawniej :) pozdrawiam i dzieki za pomoc kuba
W okolicy rozrusznika masz przegnity(przerwany) przewód który idzie od alternatora. Taki cienki koloru nie pamiętam. Ewentualnie może to być w okolicach wchodzenia wiązki na lewą podłużnice.
Luźne piny, gnijąca wiązka itd. To naprawa na zasadzie przeglądania i prześwietlania przewodów. Może luty w sterowniku? Pisząc posty nikt Cię dalej nie poprowadzi. Auto do porządnego elektryka.
Sam już głupi jestem. Muszę dokładnie sprawdzić przewody przy silniku i napięcia w skrzynce bezpieczników. Uwalony ECU raczej by nie powodował takich objawów... Wie ktoś jak rozłączyć wiązkę tą okrągłą przy motorze, która daje zasilanie na świece, pompę i inne pierdoły? Łączenie przewodów jest okrągłe, lekko się odkręca.
progamowałem pilota wg w/w opisu i nic a i jeszce inne opisy sprawdzalem, chodzi mi jak sprawdzić centralke? wychodzi z niej wiązka przewodów może wiecie gdzie one się kończą? chyba jakieś czyjniki też są potrzebne, jeśli pilot jest na podczerwień, no sam nie wiem
z tego co piszesz to mozesz miec przerwe w instalacji elektrycznej co jest bardzo tródna do zlokalizowanie ale jest pewien sposób na sprawdzenie odpal auto i zacznij ruszac wiazką przewodów jaka ci wpadnie w reke jezeli zgasnie albo zacznie kołysac lub tracic obroty to weisz juz gdzie szukac a błedy jakies są???
Doszedłem do dmuchawy idzie do niej pare przewodów. Wyglada to tak jak by był przy niej jakis moduł. Do niego dochodzi wiazka przewodów. Z dojsciem do niego jest wielka LIPA!! Jak juz znajde ten układ wymienic w nim tylko ten opornik jak w Golfie??? I co zrobić z klapka ciepło zimno?
Witam !!! Myślę, że udało mi się usunąć usterkę, wtyczka na skrzyni biegów prawdopodobnie z czujnika dającego impulsy na prędkościomierz i złącze na wiązce głównej całkowicie zalane, po otwarciu dosłownie wylała się woda. Wtyczkę wyczyściłem a złącze usunąłem i polutowałem przewody (było całe zgnite). Może komuś przyda się na przyszłość ten opis. Pozdrawiam
Kabel ma 6,7mm. Mam bezpiecznik z voltomierzem i przy odpaleniu na zimnym silniku wskazuje 14,2V. Ciepły 14,0V. Po włączeniu wszystkiego co tylko jest możliwe (światła, audio, ogrzewanie szyby, nawiew itd) spada do 13,9V. Wzmacniacz nie jest jakimś potworem bo to poprostu Crunch GTX 2600 na mostku podłączony. Jednak gdy głośnosc ustawie na 35-40 (max...
Witam Mam dziwny problem w Ibizie FL z 1999r. Przy wymianie rozrządu, aby zmienić napinacz musiałem wyjąć pompkę spryskiwaczy ze zbiorniczka, później wszystko poskładałem lecz gdy za jakiś czas chciałem umyć szybę wycieraczki ruszyły robiąc standardowe 3 ruchy a płynu nie poleciała ani kropla. I tutaj zaczyna się mój problem. Sprawdzając co mogło się...
kostki wiązki przewodów sprawdzanie wiązki przewodów wiązki ibiza schemat
reset pojemnika czujnik dolot powietrza skoda wyświetlanie bascom
krups napełnianie krups napełnianie
Jak rozpiąć opaskę węży w Golf VI 1.2 TSI? Klawiatura kompaktowa 60% – ESC i 1 nie działają nad jedynką, Fn Lock, mapowanie klawiszy