Z kopniaka. Mechanizm kopniaka jest dobry. Przy kopaniu magneto się obraca, tłok w cylindrze również "chodzi", wałek rozrządu się obraca. Spróbuj z rozrusznika z tym że podłącz się pod większy akumulator, najlepiej samochodowy i jeśli wszystko dobrze złożyłeś to musi odpalić.
witam jeśli ciągniesz osobny przewód z aku do wzmacniacza to oczywiście że powinieneś dać bezpiecznik który zabezpieczy instalację przed zwarciem. bezpiecznik ten powinien być taki sam lub nieco większy jak ten we wzmacniaczu pzdr
Dokładnie, z prądem nie ma żartów - jak robić agregat(a z samostartem to już koniecznie, zresztą trzeba mieć zgodę ZE) to tylko po konsultacji z elektrykiem - i to ogarniętym. Ew. możesz po prostu tymczasowo dołożyć większy akumulator (np samochodowy) do tego UPSa i potrzyma trochę dłużej. Ale czy wyrobi prądowo dwa stanowiska więcej, to musisz przeczytać...
Nie podłączaj. Info z tamtej strony dotyczy chyba jakiegoś mniejszego aku. Dla samochodowego trzeba większy opornik, w sensie o większej mocy. Na akumulatorze napisano jeszcze..........Ah. Jak będziemy znali pojemność to da się dobrać odpowiedni rezystor.
kup UPS-a podepnij pod niego większy akumulator samochodowy wepnij na kabel od akumulatora DIODE aby on nie ładował ci w momencie włączenia zasilania i do tego akumulatora podepnij prostownik.
1. Tak. 2. Sumarycznie powinieneś móc dostarczać z paneli 2-3kW aby inwerter się nie zabezpieczał 3. Potrzebny jest sterownik do paneli dający na wyjściu 12V (14V max). 4. Potrzebny też jest jakiś akumulator 12V, np AGM 100Ah jako bufor na zachmurzenie. Im większy bufor (akumulatory połączone równolegle) tym większa odporność na niepogodę.
Witam. potrzebny mi akumulator o napięciu 12-15 v który nie będzie większy od akumulatora samochodowego i będzie miał dużą pojemność.Bardzo proszę o pomoc.
Też racja ale przy mniejszym napięciu jednak stawiamy większy opór dla prądu. Taki akumulator samochodowy raczej nam nie zaszkodzi. Oczywiście wiem że 12 a 200V to wielka przepaść.
Do większości starszych UPSów można podłączyć większy akumulator bez problemów. Nalezy jednak pamiętać o tym, że w miejsce oryginalnego akumulatora trzeba wstawić kondensator(y) o dużej pojemności. W moim APC BackUPS 600 mam wstawiony kondensator 47000 uF/16V. Akumulator zewnętrzny: 12V 38 Ah żelowy, UPS radzi sobie z jego ładowaniem ale trwa to dość...
Pod względem gęstości energetycznej LiFePo4 są na poziomie ogniw NiCd. Mają swoje zalety. Ale są większe objętościowo i mają większą masę w stosunku do li-ion.
Ale 10A to chyba za dużo nawet w aucie nie ma tyle akumulator chodzi mi ile ma być zasilany amper np. 12v 5A Samochodowy akumulator ma wydajność dużo większą niż 10A. Bezpiecznik 10A we wzmacniaczu sugeruje, że większego prądu niż 10A nie powinien on pobierać. Czyli zasilacz 12V/10A powinien być odpowiedni. Czyli jeśli podłąńcze jack pod high input....
Widzę że ładowarki mają duży prąd ładowania ale mały rozładowania. Będę szukał czegoś większego ;) Abo to zależy co chcesz badać i jak. Jeżeli chodzi o akumulatory typu 18650 i podobne to i tak producenci podają pojemność przy prądzie rozładowania zwykle 500mA. Dla modułu z AVT możesz ustalić prąd już większy, albo rezystancją, albo obciążeniem aktywnym,...
Fakt, z tym zasilaniem UPS-ami to może być problem. Myślałem jednak, żeby zrobić jedno wspólne zasilanie w oparciu o UPS i większy akumulator np. samochodowy i do tego podłączyć te 8-10 elektryzatorów. Wtedy pobierana moc będzie większa. Oczywiście większy akumulator samochodowy będzie wymagał skalibrowania UPS-a. Całość ma zabezpieczać dom przed próbą...
Akumulatory samochodowe w UPS to słaby pomysł. Żywotność będzie tragicznie niska. Kolejny problem to kalibracja UPS na większym niż fabryczny akumulator. No i problem dodatkowy to prąd ładowania niedobrany do pojemności.
W miejsce akumulatorów wbudować ,,agregat"- silnik od kosy spalinowej + alternator samochodowy. Pozwoli to nie zmieniać konstrukcji samochodzika i jego fabrycznego układu napędowego, ewentualnie zabudować większy akumulator np. samochodowy. Ale to dziwne- widziałem tego samego Hummera w wersji spalinowej - właśnie silnik typowy dla wykoszarki 25ccm...
https://www.digikey.pl/pl/resources/conv... Opornik większy - mniejszy prąd i słabiej świeci; do pewnej granicy możesz testować z wyliczonym rezystorem.
Przyglądałem się ładowarką opartym na LM317. Gdyby dodać jakiś mocny tranzystor być może udałoby się ją zrealizować na większy prąd.
Ad1) Odpowiadając na pytanie teoretyczne, prąd teoretyczny będzie nieskończony. Zwierając akumulator, popłynie prąd ograniczony wewnetrzną opornością akumulatora. Im akumulator "lepszy" tym ten prąd jest większy. Ad2) Tego robić nie wolno ale naucz się prawa Ohma. Ad3) Napięcie (skuteczne) zostanie obniżone o połowę.
O ile ta ładowarka jest sprawna i akumulatory również to da radę. Czas ładowania wyniesie ponad 20 godzin. Możesz kupić dowolną mikroprocesorową ładowarkę do akumulatorów samochodowych o prądzie maksymalnym nie większym niż 4A. Wówczas będziesz miał pewność, że akumulatory są ładowane prawidłowo.
powinien jednak posiadać stałe napięcie wyjściowe a regulowany prąd wyjściowy. Npięcie wyjściowe powinnomieścić się w granicach 13,7-14,4 V. Wartość prądu ładowania akumulator jest uzaależniona od jego pojemności i od czasu ładowania (szybkie lub normalne ładowanie). Ten projekt przedstawia zatem zasilacz z regulacją napięcia. Bo są dwie metody ładowania...
Co masz na myśli pisząc "obsługi maszyny"? Nie wiemy przecież kto urządzenie obsługuje, może dzieci, stąd moja uwaga. Za cenę żelowych dostaniesz mniej więcej o 50% większą pojemność akumulatory zwykłe samochodowe.
Nie przeładujesz. Przy 14.4V akumulator musi postać 8 godzin żeby się naładować. Patrz w poradnik firmy VARTA. [url=https://www.varta-automotive.pl/pl-... Co innego napięcie w stanie spoczynku, co innego napięcie w czasie ładowania i rozładowania. Napięcie zależy od prądu....
Dziękuję za szybką odpowiedź. Trochę to dziwne, bo akumulator kupiłem 2 miesiące temu. Ale faktycznie wziąłem duży akumulator samochodowy, podłączyłem bezpośrednio do kabli bez aku i odpalił bez problemu, napięcie też już nie falowało. Sorry za taki błahy temat 😅 W takim razie jaki akumulator polecasz kupić do tego konkretnego modelu?
Odświeżam temat! Jakie trafo kupić do prostownika? jakie napięcie? jakie natężenie? Trzeba wziąć pod uwagę to, że akumulatory mają pracować bez samochodu na radiu samochodowym, ....... Do takiego zastosowania wystarczy 3A , ale jeśli w czasie ładowania do akumulatora masz podłączone i włączone radio, które pobiera np. 2A(gra wtedy dość głośno) lub...
Witam chciałem zapytać jakie modyfikacje muszę wykonać aby wykorzystać ten zasilacz buferowy jako prostownik Musiałbyś zmusić ten układ aby ładował nie jak jest fabrycznie do 13,8 V tylko do 15 V. Niemniej jednak jak się Tobie to uda to pamiętaj, że tak wykonany prostownik będzie ładował przeciętny, samochodowy akumulator bardzo długo. Gdyż takie zasilacze...
Większy np. 2,2kΩ.
Zabezpieczasz całość instalacji, a więc przy akumulatorze. Bezpiecznik o stopień większy, np. gdy przy radiu jest 15A to daj 20A. Przewody oczywiście odpowiednio grube.
Można też użyć wody jako rezystora ograniczającego Można ale wodę trzeba posolić i wykonać choćby najprymitywniejsze elektrody umieszczone w odpowiedniej odległości od siebie. Amperomierz też by się przydał. Gdy masz kuchenkę lub czajnik o mocy 1200W to wiesz, że nie popłynie prąd większy niż 5,2 A. Przy mocy 2000W nie będzie większy niż 8,6A itd.
Witam Dzisiaj mierzyłem Fiat Multipla z gazem i tak: 1. bez gazu 0,013 A 2. z gazem (stag 300) 0,019 A (10 minut po wyłączeniu zapłonu) 3. z gazem i z centralnym zamkim (włączonym pilotem)0,025A Miernik raczej dobry (UT70A) Pozdrawiam i myślę, że gdy pobór prądu większy to z dodatkowymi coś nie tak bo sam komp. samochodowy ?????? Pozdrawiam
No właśnie o ile pojemność akumulatora można oszacować po gabarytach, to z prądem zwarcia jest większy problem, nawet producenci podają go wg kilku norm.
Kolego Bronek22 - upss przepraszam, CYRUS2 - skończ Waść z tymi rewelacjami, wstydu oszczędź! Prostowniki samochodowe (urządzenia do ładowania akumulatorów samochodowych) w postaci transformatora sieciowego i prostownika (nie pisze "Graetz'a" bo były stosowane również calofalowe dwuelementowe-selenowe czy diodowe, a nawet jednodiodowe) były produkowane...
https://obrazki.elektroda.pl/6304464500_... Ostatnie opady śniegu i chłodniejsze dni negatywnie wpływały na akumulatory samochodowe pojazdów eksploatowanych na krótszych trasach. W takich warunkach warto doładować akumulator. Zapewne wielu elektroników w sytuacji awaryjnej ładowało akumulator zasilaczem warsztatowym jednak najlepiej...
Ok, 20% pojemności, żeby samochodowej baterii akumulatorów nie zniszczyć szybko, bo one nie lubią głębokiego rozładowania. AGM znosi to lepiej stąd możliwe wyciągnięcie 70% pojemności. W przeliczeniach są błędy z jednostkami. 120Ah * 12V=1440 VAh=1440Wh (watogodzin). Moc podajemy w watach 1W[VA]=1V*1A. Może te Wh wygodniejsze do liczenia jaką moc ile...
można zdobić jeszcze od czepy na uz pierwotnym np co 10v 220 230 240 25 0 i masz możliwość regulacji lub na wtórnym co 1v 14 15 16v ale wtedy trzeba zastosować przełącznik na większy prąd
Ja przy swoim piecu zamontowałem UPS-a z dużym akumulatorem samochodowym, równolegle do wyjścia wpiąłem kondensator 4 uF i na razie wszystko działa.
Witam. Mam pytanie: czy można podłączyć do samochodu dziecięcego z dwoma silnikami 12V akumulator samochodowy?
Tak jak napisal poprzednik - voltami sie nie przejmuj - po prostu zainstaluj zwykly samochodowy bezpiecznik 10A Albo zwykły domowy topikowy. Zarówno 10A AC jak 10A DC wydzieli w bezpieczniku tę samą ilośc ciepła. Dodano po 3 Przy zwykłym ładowaniu bezpiecznik 12V 10A wytrzyma ładowanie 48V? Bezpiecznik ma wytrzymać napięcie po jego zadziałaniu czyli...
Bateria modelarska, ma ograniczoną żywotność i swoje kosztuje. A nieco zużyty akumulator samochodowy? Dużo większy i cięższy ale do sporadycznego zgrzewania wystarczy wyjąć go z samochodu na kilkadziesiąt minut. Przy częstym zgrzewaniu też preferowałbym transformator.
Stanowczo nie! To akumulator szczelny i dość mały.To co miałoby go ładować musi mieć limiter napięcia 14,4 V i prąd nie większy jak 0,4 A. Inaczej zrobisz z niego balon. Pożycz albo kup ładowarkę do motocyklowych aku.
wydaje i się że nie przeszkadza to że masz 550mA z ładowarki. oby to nie był większy prąd. jak ładujesz akumulator samochodowy prąd ładowania nie może być większy niż 10% jego wartości czyli jak masz akumulator 50 Ah max prąd ładowania może być 5 A . uważam że taka sama zasada jest w ładowaniu akumulatorów w nawigacji. maxymalny prąd ładowania pozwoli...
Przeciętne głośniczki 2.0 pobierają 3-5W energi. Czyli 5W/12V=0,4A 72Ah/0,4A=180h Czyli Na jednym ładowaniu pograją 180 godzin jeśli byś słuchał na maksa. Sprawa inaczej się ma przy głośniczkach 2.1 lub 5.1 (wtedy pobór pradu jest większy). Nie wiem jakie są twoje, bo skasowałeś zdjęcia.
Sprawdź okablowanie bo taki akumulator samochodowy ma zdecydowanie większą wydajność prądową od tych oryginalnych i coś mogło nie wytrzymać powiększonego prądu. Sprawdź gniazdko podłączenia ładowarki - ma styk gdy jest podłączona ładowarka odłącza zasilanie dla układu "jezdnego". Sprawdź sam silnik. Czy pojazd ma zabezpieczenie przed nadmiernym rozładowaniem...
Jak to ma być miernik stanu akumulatora to zastąpienie drutu oporowego np. stalowym nie jest dobrym pomysłem że względu na silną zależność rezystancji od temperatury. Mssz rację :idea: Gdy pisałem odpowiedź nie wiedziałem, że autor chce budować tester. Rezystor testera nie zwija się w spiralę typu "zwoje blisko siebie" bo to pogarsza chłodzenie rezystora....
Tak trzeba wybrać ten większy amperaż 2,5. Ładować należy do momentu aż akumulator będzie miał te umowne 14,4V przy podłączonym prostowniku. Akumulatorowi na pewno nie zaszkodzisz. Co do pytania czy naładujesz ten akumulator do pełna to patrząc na to napięcie jakie podałeś czyli 13,47V (jeśli jest to napięcie bez kondensatora, a zapewne tak jest) to...
To wychodzi akumulator samochodowy (być może 44Ah, albo jeszcze o jedną "działkę" większy). Albo cała "farma" ogniw Li-Ion, tylko tutaj z ładowaniem i kontrolą napięcia będzie więcej zabawy. Z akumulatorem samochodowym dość szybko znika cecha zwana przenośnością urządzenia.
Teraz daję cały schemat. Diody powinny byc na prąd taki, jakim chcemy ładowac akumulator, jeżeli 10A - to diody 10 amperowe, na niskie napięcie, np. 50 - 100V Tyrystor na prąd nieco większy, niż prąd ładowania akumulatora, napiecie tez niskie, 50 - 100V. Zarówno diody, jak i tyrystor należy zamocować na radiatorze. Pamiętaj o izolacji tyrystora!
Wywnioskowałem, że najlepszym rozwiązaniem będzie 10 akumulatorów NiMH r20 To umiem obliczyć Chyba nie umiesz. Tu wychodzi minimum 50 takich r-20. Licząc po 10000 mAh i 40 zł/szt. to koszt 2000 zł =42Ah czyli pojemność małego akumulatora samochodowego Nawet nie małego. Licząc się z pewną utratą pojemności z wiekiem aku., i uwzględniając pewien zapas,...
a jak to jest z tymi amperami ? kiedy one są ? Do przepływu prądu/ amper potrzeba jest różnica napięć. Za rozładowany akumulator uznaję się 11,8 V. Do takiego ładowania od takiego napięcia przystosowany jest prostownik. Ty masz akumulator rozładowany do 2 V jest większa różnica napięcia między prostownikiem a akumulatorem co wymusza większy przepływ...
Kalkulatory swoje praktyka swoje. Przestań pisać głupoty bo dzisiaj hojnie Bany rozdaję. Przy 12V i spadku 0,5 V 130m przekrój żyły był by większy od mojego bicepsa!!!
Ten moduł się nada, nie polecam jednak ładowania akumulatora przez moduł i oczywiście bezpiecznik wpięty między moduł a akumulator nie większy niż 5A. Proponuje 3A na wypadek rozbudowy lub zmiany żarówek na większe. (przy 5A zanim przepali się bezpiecznik moduł może się uszkodzić)
Witam, ponieważ prąd jest duży a napięcie raczej małe (akumulatory samochodowe) proponuję zainteresować się koncepcją pod tytułem "mosfet bridge rectifier". Współczesne mosfet'y na niskie napięcia mają dość nienormalnie małe rezystancje kanału (poniżej 1 mΩ), moc strat takiego prostownika może być dziesięciokrotnie mniejsza, albo i lepiej. Jeżeli...
Witam Zbieram informację do złożenia mini elektrowni wiatrowej do domku letniskowego. Mam alternator na 12 V do tego układ śmigiełek i takie tam. Chodzi mi o jakiś prosty układ który łączył by alternator z akumulatorem i odbiornikiem tej energii. Będą to diody LED do oświetlania (kilkanaście sztuk mocnych LED). Nie zabardzo się na tym znam ale chodzi...
Dzień dobry, od razu mówię że nie wiem czy zamieszczam pytanie w dobrym dziale. Jeżeli nie poproszę o informacje gdzie przenieść temat :). Pytanie mam krótkie. Planuje zamontować na działce mały panel fotowoltaiczny z regulatorem (jeden z najtańszych na allegro). Na działce bywam raz w tygodniu i chciałbym aby energia z panelu była gdziekolwiek magazynowana....
Sam mysle nad samochodowym akumulatorem, to miałoby sens większy.... Tylko trzeba chłodzenie aktywne do USP prawdopodobnie? (inna ładowarkę również)
Dziękuję wszystkim za szczegółowe wyjaśnienia... Pomogły podjąć decyzję o oddaniu Eatona. Ogólnie był bardzo fajny i zdecydowanie jeden z lepszych jakie miałem. Dużo funkcji i ustawień, sinus, monitorowanie w czasie rzeczywistym - jednym słowem super... Szkoda, że nie było ustawień wentylatora np. trybu cichego... ale to jeszcze jakoś bym przebolał....
Weź przykładowo bateryjkę 9V i dotknij jednocześnie dwóch zacisków. Nic nie poczujesz. Zmierzony miernikiem prąd zwarcia będzie o wielokrotnie większy niż ten bezpieczny dla zdrowia i życia. Dotknięcie tej samej bateryjki językiem (obu elektrod) powoduje lekkie "kopnięcie" i nic poza tym. Podobnie jest z akumulatorem samochodowym na 12V. Dotykając rękoma...
Chodziło o typ akumulatora a nie o napięcie. Kwasowe są teraz bezobsługowe a pomieszczenie i tak trzeba wietrzyć niezależnie od rodzaju akumulatora. Jest duża różnica przy użyciu typowego kwasiaka a agm( choć to też jest kwasowy). Przy kwasowych samochodowych czuć mocno kwasem po pewnym czasie użytkowania. Prz stosowaniu agm, praktycznie tego nie ma....
Inaczej mówiąc zasilacz ma mieć takie parametry jak podano. Więcej nie przeszkadza, ale tylko jeżeli chodzi o wydajność prądową. Napięcie nie jest już tak dowolną sprawą. Dam ci inny przykład. Masz duży akumulator samochodowy, który ma powiedzmy 120Ah i masz też jakąś baterię na 12V. Gdy podłączysz małą żaróweczkę 12V/50mA to jednakowo jasno będzie...
Co tu robić? Masz gotowe maty do foteli samochodowych a nawet motocyklowych (zestaw ze sterownikiem), kwestia wsadzenia jej pod materiał wierzchni. To raczej krawiecka robota a nie elektryczna. Problem jest tego typu że moce mat to okolice 40W, plus te Twoje pierdoły to wyjdzie 4A jak nic, przy takim dużym obciążeniu akku 7Ah podziała może z godzinę...
Prąd rozruchowe jest kilkukrotnie większy od prądu znamionowego. Podłącz silnik do akumulatora samochodowego to powinien bez problemu ruszyć ;)
Musisz mieć na uwadze prąd potrzebny przez silniczek - podczas rozruchu potrzebny jest prąd kilka razy większy niż normalnie - mały akumulator może pomóc w takiej sytuacji ale nie wiem czy ma sens - lepszy byłby duży kondensator i zasilacz o odpowiednio dużej wydajności prądowej.
Za takie pieniądze się nie sprawdza tylko bierze :D Jak masz wybór, to szukaj tych z naklejkami tam jest napisana pojemność, ale jeśli są że szrotu to pewnie paluszek AAA ma większą pojemność niż one.
Przecież gniazdko w ścianie nie jest źródłem napięcia tylko dołączone do źródła napięcia jakim jest elektrownia przewodami na których w zależności od płynącego prądu powstaje większy lub mniejszy spadek napięcia nawet zakładając, że napięcie elektrowni jest stałe. Przy jakimkolwiek obciążeniu akumulatora napięcie na nim obniży się ze względu na rezystancję...
Pokręciłeś wzór - przesunęłeś nawias co zmienia sens na bezsens ! R=\frac{Ucc-N*Ud}{Id} N - ilość diod Ud - napięcie jednej diody Ucc - napięcie zasilania Dla poprawnej pracy musi być spełnione N*Ud<Ucc do tego Ogólnie należy liczyć tak by rezystor wyznaczał prąd w obwodzie mieszczący się w zakresie Ijeszcze_świeci < Idiod < Idmax Ijeszcze_świeci...
akumulator ma w stanie spoczynku 12,43V to jeszcze nie tak tragicznie a elementy kupiłem nowe jeden z tyrystorów Ty2 jest zamiast 128 to 138 ale w sklepie powiedzieli ze ten co teraz mam ma chyba większy prąd. Jeśli to wina tyrystora to mogę kupić nowe byle bym wiedział ze to własnie po ich stronie jest problem.
Mróz powoduje większą gęstość elektrolitu w przypadku akumulatorów samochodowych ,ale w baterii jest raczej stałe materiały Nikiel np. Więc zmniejszy sie efektywność ,ale niewiele. Co do Magnesów ich wpływ na same baterie jest tak mały ,że się go nie bierze pod uwagę ,chyba że magnes jakiś bardzo silny,ale magnesy w oprawkach na telefon nie robią mu...
Według mnie nowe akumulatory są lepsze (nie trzeba tak często dolewać wody i mają większe prądy rozruchowe) ale są bardziej delikatne Nowy akumulator 64 Ah ma takie same gabaryty jak stary 44Ah i dużo większy prąd rozruchowy. To się nie bierze z powietrza a z większej powierzchni czynnej płyt. To niesie za sobą określone skutki. Stare akumulatory nie...
Można ... tylko: Niektóre upsy mają tylko jeden akumulator, w jego miejsce podłączasz większy, wiąże się to z przeróbką układu ładowania aku, potrzebny większy prąd. Natomiast jeśli trafisz na upsa który ma dwa akumulatory i zasilają one przetwornicę w konfiguracji +, gnd, - to potrzebujesz dwóch dużych aku. I znowu problem z ładowaniem...
(at)panjarek Ładowarki do akumulatorów wykorzystywane przez modelarzy działają tak, jak to opisałeś. Modelarze ładują z dużych akumulatorów (samochodowych) akumulatory do swoich modeli. Takie ładowarki mają od razu odpowiednie przetwornice i szerokie zakresy napięć. PS.: Raz awaryjnie sam tak doładowywałem akumulator :-)
Może to nie pytanie na ten dział bo dotyczy akumulatorów. Pojemność akumulatorów przynajmniej tych samochodowych podaje się w Ah. Przykład 45Ah. Ah to 3600C(kolumbów). Kolumb to przepływ prądu o natężeniu 1A na sekundę a więc 45Ah to 162000C. A jaki przepływ na sekundę? 45A? Pojemność uzyskuję się z powierzchni styku elektrolitu z elektrodami. Od czego...
AVE... Radzę wziąć jakiś większy akumulator. Minimum 5Ah, choć ja osobiście wziąłbym samochodowy 80Ah. Zależnie od typu konstrukcji i wielkości może brać nawet 25A przy 12V...
Średnio rezystancja wewnętrzna akumulatora kwasowo-ołowiowego wynosi: 10mΩ dla pojemności do 20Ah, 5mΩ 20-50Ah, 2mΩ dla 50-100Ah, 1mΩ dla 100-240Ah, 0.5mΩ dla 240-500Ah oraz 0.1mΩ dla 500-1000Ah. Zużyty akumulator ma tą rezystancję przynajmniej około 2.5-3 razy większą. U=I*R. np. dla 100Ah, rozrusznik pobiera 350A, więc...
Im większy prąd rozładowania tym mniejsza pojemność dostępna. Znam tę regułę. Zapomniałem, że teraz podaje się pojemność dla prądu dwudziestogodzinnego a nie dziesięciogodzinnego jak dawniej. Dziękuję za zamieszczenie wykresu. "Z grubsza, prawie dokładnie" :) zgadza się z moją obserwacją. Dziś podaje się dla 10-godzinnego jak i 20-godzinnego i innych...
...akumulator samochodowy (jakieś wskazówki, zalecenia/ostrzeżenia)? Jak już, to na pewno nie taki "zwykły". Znacznie wygodniej byłoby wykorzystać w tym celu na przykład akumulator AGM, bo poprzez absorbcję elektrolitu w separatorze, zminimalizowano w tej konstrukcji możliwość wycieku, także w przypadku uszkodzenia mechanicznego obudowy. Po drugie,...
Witam! Niestety, twoje pomysły nie wytrzymują podstawowych obliczeń. Wyobraż sobie, że liczysz zapas wody, a nie prądu: ile garnków o pojemności 2 litrów (= 2000mAh) napełnisz z wiaderka o pojemności 7 litrów (= 7000mAh)? Teraz lodówka: 56kWh na rok, to 56 000 x 3600 Wato-sekund na rok (365 dni x 24 godziny x 3600 sekund w godzinie daje 31,5 miliona...
Witam, deksta84 napisał : A dlaczego akumulatory samochodowe nie mogą być ładowane mniejszym prądem? To chyba jest na odwrót. Nie mogą być ładowane większym. A sam ups, to już posiada własne ograniczenie na te 0.7A. Nie pisałem, że nie mogą być ładowane chodziło mi, że będzie to trwało proporcjonalne dłużej. Jednak myliłem się, zajrzałem do instrukcji...
1. Akumulator samochodowy 36Ah ma 36 razy większą pojemność od akumulatora telefonicznego 1000mAh (1000mAh = 1 Ah) 2. Większość telefonów nie włączy się po podłączeniu tylko "+" i "-" napięcia do styków. Ważny jest trzeci styk (w Nokiach nazywa sie BSI). Trzeba by wstawić odpowiedni opornik, a najlepiej rozebrać starą zużytą baterię od tego telefonu...
Podłącz pod prostownik kondensator 10uF/25V (lub większy) i podaj napięcie na nim z podłączonym prostownikiem.
Akumulator przystosowany jest do pracy ciągłej z prądem rozładowania równym około 1/10 pojemności. Dotyczy to akumulatorów samochodowych ołowiowych a nie trakcyjnych jak w meleksach. Oznacza to iż będziesz mógł pobierać bez obaw prąd z obu akumulatorów nie większy niż 7A. Prąd alternatora będzie szybciej ładował ten mniejszy akumulator a większy może...
Ładowanie kończy się w momencie osiągnięcia napięcia 14,4V przy prądzie nie większym, niż C/10. Poczatkowy prąd ładowania noże być większy, ale z reguły producenci podają C/10 jako wartość bezpieczną.
A jaki pobór mocy ma ten monitor? Czy aby nie większy od tego jednego ampera? Spróbować monitor na źródle o większej wydajności (mocy). Najlepiej akumulator motocyklowy, samochodowy.
I może wtedy mają odrobinę inaczej ustawiony regulator prądnicy. Oczywiście w takim samochodzie można ładować akumulator AGM bez kombinowania - najwyżej ograniczyć prąd, bo akumulator samochodu jest większy i może być ładowany większym prądem.
Problem polega na tym, że spadki napięć zależą od przepływającego prądu. A ten raz jest większy, a raz mniejszy. Jedyny w pełni miarodajny pomiar to ten na klemach akumulatora.
Czym większa pojemność akumulatora tym dopuszczalny jest większy prąd ładowania. Ładowarka do akumulatora samochodowego 40Ah nie nadaje się więc do tego małego akumulatora żelowego. Jest jednak mało prawdopodobne abyś go uszkodził. Jeśli po zabiegu ładowania akumulator nie był gorący to raczej nic mu się nie stało. Docelowo proponuję połączać akumulator...
Przy zakupie prostownika patrzymy na "skuteczny prąd ładowania". Zazwyczaj prostownik 8A - skut. prąd ład. to ok 5A, 16A - skut. prąd ład. to ok 11A. Jeżeli mamy w aucie akumulator 72Ah to nie kupujemy jakiegoś potwora 15 czy 20A! Zapomnieliście o głównej zasadzie eksploatacji akumulatorów. Akumulatory ładujemy prądem ok 10% pojemności akumulatora,...
Najbardziej uniwersalnym będzie ten trzeci jako jedyny ma rozsądną regulację prądu ładowania ale za to ma najmniejszą moc. Tak jak jest napisane akumulator 60Ah ładuje się prądem 6A. Większy prąd ładowania może skrócić żywotność takiego akumulatora. Nie wiem jak realizowana jest regulacja prądu w pozostałych dwóch. Bo jak jest napisane że minimalny...
Wiatm mam inwerter sinusoidalny easun taki mały większy niz samochodowy. Zasilany z akumulatora 24v. Inwerter daje mi prąd na całe mieszkanie. Akumulator ładowany jest z przetwornicy step-down. Kiedy ładowanie zbliża sie do końca lub Panel daje duży prąd a akumulartor jest naładowany powiedzmy w połowie napiecie na nim rosnie do maxymalnego i przetwornica...
W tylnej klapie golfa 1 lub 2 są fajne silniki od wycieraczek małe ale dosyć silne. A i jeszcze coś ja bym proponował zrobić zdalne sterowanie radiowe a nie na podczerwień jest lepsze i ma większy zasięg.
Zbierz dokładne dane i będziesz wiedział. Zgaduję: światło = 50W, kasa = 10W. Zajrzyj na pobór mocy tej reklamy i resztę łatwo policzyć. Załóżmy, że wszystko razem 100W*15h = 1.5kWh. Zwykły akumulator samochodowy 50Ah*12V = 0.6kWh. Więc jakiś większy i ładować raz dziennie by wystarczyło. Tylko sprawdź jeszcze sprawność inwertera. Albo czy się bez niego...
Ponieważ temat cieszy się znaczną liczbą polubień, rozwinę jeszcze nieco wątek jednego z bohaterów tej opowieści- akumulatora kwasowo- ołowiowego. Jego historia sięga 1854 r. Wtedy to Wilhelm Josef Sinsteden (1803-1891) eksperymentował z elektrodami ołowianymi zanurzonymi w kwasie siarkowym. Pierwszy funkcjonalny model takiego akumulatora zbudował Gaston...
Ja mam normalny rower z dużymi kołami typu damka. Napędzane ma tylne koło po przez przekładnie łańcuchową przez silnik elektryczny trochę większy niż stosuje się w wycieraczkach samochodowych. akumulator 24V 7,2 Ah starcza na jakieś 12 - 15 km, ale rower ma 16 lat i nie wiadomo czy i kiedy był wymieniany. Na nowym podobno ma zrobić do 25 km. Mogę sprzedać...
Chce to rozwiązać w taki sposób, że kupię UPS, i dam do niego akumulator samochodowy, żeby miał większą pojemność, bo na moim UPS-ie otworzy się parę razy, i koniec. Silnik jest zasilany z 12V, wystarczy umieścić akumulator z UPSa 7 lub 14Ah, taki akumulator może być podpięty cały czas do prądu o napięciu max13,8V. Wystarczy zasilacz zrobić taki aby...
Uruchamiałem kiedyś taki akumulator. Po zalaniu elektrolitem akumulatora pozostawić go na dwa-trzy dni, aby płyty namokły. Po ewentualnym uzupełnieniu ubytków elektrolitu podłączyć pod prostownik. W pierwszym momencie akumulator może nie przyjmować żadnego prądu, ale tym się nie zrażać - u mnie taka sytuacja trwała prawie trzy dni. Po trzech dniach...
No to potrzeba ci będzie akumulatora żelowego o pojemności w granicach 20 Ah. Ewentualnie kupić duży akumulator samochodowy np. 55 Ah żeby nie dopuścić do głębokiego rozładowania - cenowo może wyjść podobnie do żelówki.
Problem z napęczniałą baterią jest taki sam w każdej firmie :) Najczęściej występuje po częstym ładowaniu zbyt wysokim natężeniem prądu, zazwyczaj dzieje sie tak jeśli kożystamy często z ładowarki samochodowej, ona ma sporo większy prąd ładowania (w mojej ładowarce od 3210 jest 1 - 1.5 A a w sieciowej 700 mA :P ) Wtedy akumulator sie przegrzewa i to...
Chodzi o to, że mam stary ups na 24v a chcę go zasilić z 1 akumulatora samochodowego. Nie daloby się zbudować czegoś z 2 kondensatorow, paru mosfetow, cykającego układu, diody i jakiejs cewki z zasilacza komputerowego? Coś takiego tylko na większy prąd https://allegro.pl/oferta/przetwornica-2...
Generalnie wyłączając wszystkie urządzenia w domu można zaoszczędzić do 100% energii. Może zacząć taki patent sprzedawać. A tak na serio to koszt zmagazynowania jednej kilowatogodziny w akumulatorze samochodowym jest większy niż "gotowa" kilowatogodzina z ZE. A tu mówimy o bardziej zaawansowanej więc i droższej technologii. Zresztą co sądzić o firmie...
Tak, wiem że zastosowano dwa różne akumulatory :-) - akumulator "duży" - i "zwykły", "mały" akumulator samochodowy na 12V Pytanie po co to zrobili, skoro jest już w samochodzie duża bateria? Co do wymiany akumulatora, to jak nie masz wyjścia to kup o większej pojemności. Prąd rozruchu nie jest istotny, o ile jest większy od tego z oryginalnego akumulatora....
Używanie agregatu do elektrycznego gotowania wody czy zasilania elektrycznego grilla to największe marnotrastwo energii jakie sobie można wyobrazić. Do tego celu palnik i butla z gazem. Poza tym policz sobie ile taki grill wymaga mocy i zobacz jak wyglądają (i ile ważą) agregaty mogące tą moc zapewnić. Do telefonów, tabletów lampek etc to zupełnie wystarczy...
Witam poczytałem na innych forach i problem nie został do końca rozwiązany. 1.W moim Larku 35.5 był orginalnie akumulator 650mA i zamieniłem go na Palm Tungsten T5 1350mAh Li-Polymer 3.7V z oporami ale wszedł - teraz nawigacja działa bardzo długo nawet do 5h 2.Próbowałem różne ładowarki sieciowe USB do 600mA i Lark raz chciał się ładować a raz tylko...
wymiana akumulator większy większy akumulator alternator spuchnięty akumulator samochodowy
ekspres ariete kompresor dźwięk zasilacz domofonu elfon
przejazd kolejowy marantz melody
Jak włączyć filtrowanie czasu w Google na Androidzie? Jak zaktualizować Google i Chrome na Androidzie?