Rozumiem, że chcesz tylko skopiować i zamienić na wartości? Bo kopiujesz i wklejasz w ten sam obszar. Jeżeli tak to można [syntax=vbscript]With Sheets("MATERIAŁ ROBOCZY").Range("Tabela6[[Kolumna1]:[kol... .Value = .Value End With[/syntax]
arkuszy jest 100 przydało by się makro W sumie, to po co makro ? Przecież można zaznaczyć (zgrupować) ileś tam arkuszy przy użyciu klawisza Shift (jeśli idą jednym ciągiem) lub Ctrl (jeśli nie układają się jednym ciągiem do zaznaczenia), zaznaczyć komórkę "D4", Ctrl + C, prawy przycisk myszaka, wklej specjalne, wklej wartości i gotowe.
A filtr oraz kopiuj - wklej specjalnie nie wystarczy?
dopiero zaczynam przygodę z VBA To zacznij od nagrywania makr (włącz rejestrator makr zaznacz interesujące cie dane kopiuj - wklej specjalnie + transpozycja i masz makro)
Dobry wieczór, Nie znam się na SolidWorks, ale w kodzie VBA widzę przynajmniej dwa błędy: pierwszy w połączeniu Range("Q5...BJ5").Selection.Copy Powinno być rozbite na dwie instrukcje Range("Q5...BJ5").Select Selection.Copy Można też pominąć selekcję i pozostawić tylko: Range("Q5...BJ5").Copy Drugi błąd: Active.Worksheet.Paste Po pierwsze ta instrukcja...
próbowałeś z $ przy adresach komórek w formułach? wtedy przy przeciąganiu zmieniasz tylko potrzebny zakres. czasami trzeba przeciągnąć w pionie zamiast w poziomie aby otrzymać właściwe odwołania w formułach i później zrobić kopiuj >wklej specjalnie> formuły (transpozycja)
Jeśli chcesz zmieniać np: A1 i A2 to dopisz 2 komórki (np B1 i B2) z formułami: np B1"=A1+1" B2"=A2-1" następnie stwórz makro : kopiuj B1 i wklej specjalnie samą wartość do C1, następnie skopiuj C1 i wklej do A1. To samo dla A2 wykorzystując B2 i C2. Na koniec przypisz makro do przycisku.
Witajcie, Potrzebuję kodu VBA, które będzie działało analogicznie do operacji: przemnóż z wykorzystaniem wklej specjalnie. Mam dane w arkuszu chronionym, wartości w komórkach są odblokowane i potrzebuję je przeliczyć wg kursu podanego w osobnej komórce. Zależy mi na przeliczeniu zaznaczonej komórki lub komórek z wartościami. Np. A1 - kurs waluty A4,...
Jeżeli dobrze zrozumiałem intencje autora to tutaj raczej bez makra się nie obędzie. Oczywiście można użyć opcji wklej specjalnie->dodaj ale będzie to bardzo uciążliwe. W załączniku proste makro wykorzystujące zdarzenie Change arkusza , bez obsługi błędów i sprawdzania rodzaju danych wpisywanych do kolumny.
tylko jego wynik w komórkach Skopiuj, do nowego arkusza wklej specjalnie ,,tylko wartości'' i wyeksportuj do PDF.
Zrobić się da, ale trzeba trochę pokombinować... Piszę tego posta gdy problem już jest rozwiązany, a piszę dlatego, że podałeś rozwiązanie nie tylko pracochłonne, ale przekombinowane. Po co wstawiać dodatkowe kolumny, skoro można od razu - gdzieś w sąsiedniej wpisać formułę: ="''" & A1 & "'", a otrzymanym wynikiem napisać (wkleić specjalnie...
Nagraj makro kopiowania arkusza do nowego pliku, oraz Kopiuj > Wklej Specjalnie - zaznaczając opcję "formaty". Ochronę też można nagrać, dopisując hasło.
Dzień dobry, Jeśli rozwiązanie ma być w Excelu to należy użyć funkcji JEŻELI np. =JEŻELI(A1>151;150;A1). Formułę można potem skopiować, aby objąć wynikami cały zakres. Można też najpierw zaznaczyć zakres, wprowadzić formułę i nacisnąć Ctrl+Enter, nie trzeba już będzie kopiować. Wyniki można zamienić na stałe, jesli to konieczne. Skopiować Ctrl+C, potem...
:arrow: 10fanta W Twoim przypadku można zupełnie prosto: 1. zapisz w komórce "gdzieś z boku" 1,1 2. skopiuj komórkę Ctrl+c 3. zaznacz "wymnażany" zakres 4. PPM, wybierz 'wklej specjalnie', w oknie dialogowym zaznacz "przemnóż"
Scalanie to nie jest - moim zdaniem - właściwa droga. Raczej trzeba wypełnić wszystkie wiersze w kolumnie A, posortować, w końcu usunąć zbędne wpisy. Nie jest z tym tak dużo roboty, gdy czynność trzeba powtarzać wielokrotnie, można ewentualnie napisać makro. Można to zrobić tak: 1) w kolumnie A w pierwszej wolnej komórce (arkusz ANG - PL, komórka A3)...
Witam, Kopiowanie i wklejanie odbywałoby się na poziomie jednego wiersza. Chodzi o makro, które wklejałoby komórki w kolumnach od A-E w taki sposób, że 1) komórki od A-D wklejałby się normalnie 2) Komórka w kolumnie E wklejałby się specjalnie (jako wartości) Czyli jestem w skoroszycie pierwszym, z jakiegoś wybranego wiersza kopiuje sobie komórki z kolumny...
Rozwiązanie od zadania pierwszego z pierwszej kartki. 1. W 'A1' wpisać: =MROUND(RANDBETWEEN(0;100);5) jeśli pojawi się błąd-załadować dodatek Analysis ToolPak: # Narzędzia >> Dodatki >> Dostępne dodatki >> Analysis ToolPak >> OK 2. Przekopiować formułę do 'A50' 3. Zaznaczyć całość 4. Skopiować 5. Kliknąć na 'B1' Edycja >>...
Spróbuj np. tak - najpierw zaznaczasz dane w wybranej (pojedynczej) kolumnie, potem wykonujesz makro. [syntax=vb]Application.ScreenUpdating = False For w = Selection.Row To Selection.Row + Selection.Count - 1 Step 2 Cells(w + 1, Selection.Column).Value = Cells(w, Selection.Column).Value Next w Application.ScreenUpdating = True[/syntax] PS. Takie rzeczy...
Witam, Prosiłbym o pomoc w rozwiązaniu mojego problemu, a mianowicie mam plik Word w którym mam podlinkowane pojedyncze komórki z danymi z excela. Dodam, ze te dane z excela, wkleilem do worda jako: wklej specjalnie->wklej łącze->tekst niesformatowany i w momencie kiedy te dane tak wklejałem to klikając prawym przyciskiem myszki na wybranej wartości...
Spróbuj nagrać makro które zamiast wklejać wszystko ze schowka (Paste), będzie wklejało specjalnie jako wartości (lub inna opcja która nie wklei "kropeczek" - PasteSpecial + parametry).
Czy nie wystarczy zaznaczyć komórki już sformatowanej prawidłowo. Skopiować i teraz wkleić specjalnie (w miejsce komórek jeszcze niesformatowanych - możesz zaznaczyć wszystkie) z zaznaczoną opcją -> "użyj wyłącznie motywu źródłowego"
Chciałbym, aby kiedy piszę w jednym pliku word to na drugiej stronie tego samego pliku lub w drugim pliku word automatycznie pojawiał się ten sam tekst. A jeśli nie automatycznie to np. po zakończeniu edycji jednego pliku i otwarciu drugiego w tym drugim pojawialby się automatycznie tekst zpierwszego. Da się podobnie zrobić między excel, a word poprzez...
Jeśli sprawa jest jednorazowa można skopiować arkusze do pliku roboczego, zadziałać formułami i wynik przez kopiuj-wklej specjalnie umieścić w arkuszu docelowym. W innym przypadku sugeruję proste makro na pętlach For lub Do. W jakim stopniu masz opanowane VBA? Wrzuć jakiś przykład jako załącznik bez prowizji. Arkusze mogą być w jednym pliku, koniecznie...
Funkcja jest, nazywa się: [syntax=vb]=KOMÓRKA("adres";A1)[/syntax] albo [syntax=vb]=ADRES(WIERSZ();NR.KOLUMNY())... nie wiem czy i w jaki sposób to ma rozwiązać Twój problem... Raczej bym zdjął to hasło albo napisał makro do wypełniania tych komórek co chcesz albo pokombinował z kopiuj-wklej specjalnie.
Udało mi się dopasować pliki i przetestować. Za każdym razem pojawia mi się komunikat - w schowku jest duża ilość informacji, czy chcesz później wklejać je do innego programu. Może źle dopasowałem? nie mam wprawy w excel. Czy można wprost przenosić dane bez np formuł. Tzn w każdym pliku jest lista rozwijana z RM (wybór z kilkunastu opcji), czy też...
Witam, mam makro kopiujące tabelkę dowolną ilość razy (w zależności ile użytkownik ustawi). Niestety mam problem z obramowaniem - niektórych linii nie chce skopiować (próbowałem już wklejać specjalnie - nic nie pomogło). Wie ktoś może czy istnieje jakieś rozwiązanie? Chciałbym uniknąć zapisu tworzącego dodatkowe linie gdyż wydłuża to ponad 2 razy moje...
Można tak, jak niedawno zasugerował kolega Maciej: Wpisz w dowolną komórkę liczbę 160, skopiuj ją do schowka (ctrl+c), zaznacz zakres, wklej specjalnie (ctrl+alt+v) > dodaj Oczywiście, żeby to zadziałało musisz mieć w komórkach liczby (nie tekst), a zakres sformatować niestandardowo (typ "0000")
Wygląda to trochę inaczej niż założenia o jakich była mowa w pierwszym poście, tematy się powtarzają. Dla filtra potrzebna będzie lista unikatowych nazw tematów, realizowana w arkuszu przez wstaw>wklej specjalnie i dalej jak w moim przykładzie. Lub makro (uruchamiane np przy aktywacji arkusza "Menu") z wykorzystaniem tablicy, jeśli ma to działać automatycznie...
I teraz zupełnie nie wiem co mam zrobić z makrem które zrobiłeś, za duże uproszczenie. Przepraszam.. Mam je trochę skomplikować?? ;) Wydaje mi się że tutaj powinnam wstawić fragmenty odpowiedzialne za kopiowanie: Napisałaś, że warunkiem kopiowania jest: Kopiuje wartości które spełnią warunek taki że kolumna "B" zawiera "tak" do ostatniego pełnego wiersza...
Bardzo ciekawy link :) Dalej nie wiem czy dobrze rozumiem ale... Wykorzystując idee z linka co podałaś można zmienić przypisanie zadanie skrótom klawiszowym (i przyciskom z menu zwykłego i kontekstowego - ale to bardziej skomplikowane). Podstawić tam własny kod wykorzystując np. makro z "wklej specjalne - wartości". Z tym że jak to autor napisał jest...
Dzień dobry Zarejestrowałem proste makro, które polega na tym, że: 1. Robię duplikat arkusza. 2. W duplikacie kopiuje jedną całą kolumnę i w tym samym duplikacie wklejam ją specjalnie "tylko formatowanie" 3. W kolumnie gdzie wkleiłem samo formatowanie pisze formułę =JEŻELI(D8="Wycena indywidualna";D8;D8*$E$5) 4. Akceptuję propozycję arkusza o przeciągnięciu...
czy wiek tos jak zrobic takie cudo zeby mi kopiowalo tekst z komentarza do innej ewentualnie innych komorek:) To trochę nie precyzyjnie wyjaśnia problem i można to zrozumieć dwojako, jeśli chcesz wstawić tekst z komentarza do innej komórki jako: - tekst w komórce to pozostaje makro i sposób podany przez marka003 - komentarz w nowej komórce to polecenie...
Tak już działa Excel... Jeżeli do kolumny tekstowej wpisujesz ręcznie liczbę, to jest ona przechowywana jako tekst. Musisz zrobić jeden z tych kroków: 1. zmienić format kolumny na liczbowy PRZED wpisaniem tam wartości, 2. zmienić kolumnę na liczbową, a następnie wejść w każdą komórkę wciskając F2 i zatwierdzając Enterem. 3. zaznaczyć całą kolumnę, kliknąć...
Ten fragment nie ma znaczenia - to mi działa. Chodzi mi o to aby w nowym wydzielonym tym makrem pliku arkusz wyglądała tak samo (szerokość kolumn, wielkość czcionki. Teraz jak tworzy mi nowy plik z fragmentem danych który wydzieliłam makrem to są stałe szerokości kolumn i wielkość czcionki taka jakbym po prostu otworzyła nowego excela i wkleiła tam...
Prawie działa, tylko potrzebuję by było wklej specjalnie - wartości . Przy takim zapisie jak poniżej nie wiem gdzie to wpisać
Witam, Proszę Was serdecznie po pomoc w napisaniu jednego makra, z którym mam problem... Mianowicie chodzi o: - w Kolumnie A mam komórki z których niektóre są wypełnione danymi a pomiędzy nimi znajdują się puste komórki (jest tak zrobione specjalnie w wyniku innego makra i zależy mi żeby wypełnione komórki były w tym miejscu gdzie są bez zmiany położenia)...
Przyznam że nie wiem o co chodzi. Może coś nie tak z systemem sprawdź antywirem i antyronbakiem. Ja znalazłem pewien "dziwny" błąd bo nigdy się z tym nie spotkałem. Ponieważ był monit o Useform1 (standardowa nazwa okienka) podejrzewałem, że inny arkusz ma podobnie okienko i makro się gubi niewiedząc które włączyć (nie powinno ale ...) Postanowiłem zmienić...
udało się rozwiązać problem, ale mam jeszcze jedno pytanie. Co zrobić żeby dane pobrane z formuły INDEX i MATCH po zapisaniu w folderze były stałe ?. To znaczy jak na przykład osoba której prześlę ten plik, a nie ma dostępu do pliku źródłowego widziała wygenerowane wcześniej dane w komórkach ? Cieszę się, że udało Ci się rozwiązać problem z funkcją...
Próbowałem nagrać makro i je podejrzeć/przetrobić. Menu\Edycja\Przejdź do..\Specjalnie.. -> Formuły -> OK. Zaznacza mi w danym obszarze komórki z formułami i zwraca stan logiczny prawdę gdy takowe są: Range("A1:D20").Se... Range("A30") = ActiveSelection.SpecialCells(xlCellT... Kombinowałem...
Najprawdopodobniej co jest możliwe, aby to zrobić za pomocą formuły tablicowej. Ale po prostu zrobić, ich funkcja lub makro do rozwiązania. Jak już powiedziałem, specjalista w dziedzinie funkcji tablicowych, a następnie Maciej Gonet. Ja również jestem samoukiem i lubię makra. Specjalne literatury nie cieszył się, tylko F1 i analizy innych makr. W Twoim...
Utworzyłem makro które kopiuje zakres danych z jednego skoroszytu "Dane" do drugiego "GOW" w pierwszy wolny wiersz kolumny B arkusza "GO1" i "GO2" Niestety formuła nie jest idealna, widzi wstawioną tabelę w arkuszach "GO1" i "GO2" jako zajęty wiersz i wkleja wszystkie dane pod tabelą. Właściwe działanie jakie powinna wykonać formuła to wklejenie zakresu...
Hej, poniżej kod, który mam do tej pory. Niestety nie działa tak jakbym chciał, nie bardzo wiem jak go nawet skorygować i odpowiednio wkleić komendy. To jest zrobione poprzez nagrywanie, także amatorka... [syntax=VBA] Sub generujraport() ' ' generujraport Makro ' ' Klawisz skrótu: Ctrl+a ' Cells.Select ActiveSheet.Unprotect ActiveSheet.Range("$A$4:$N$9").AutoFilte...
Ja też się zastanawiałem nad tą sumą. Czasem daje się to na zabezpieczenie przed tekstem lub pustym tekstem w komórce źródłowej, żeby zamienić to na zero. Podejrzewam, że przy tej liczbie plików raczej będą zamknięte, dlatego ja proponuję rozwiązanie nie tak proste, ale mam nadzieję skuteczne przy zamkniętych plikach. Najpierw trzeba utworzyć odpowiednie...
Witam serdecznie, potrzebuje pomocy w stworzeniu makra służącemu skopiowaniu określonego zakresu komórek (zawsze inny) w jednym arkuszu i specjalnego wklejenia (jako zdjęcie)do drugiego arkusza. Zdjęcia będą trzy ( z trzech różnych arkuszy) zawsze zakres zaznaczonych i kopiowanych komórek zawierał będzie się od komórki A1 do komórki o wartości słowo...
Witam wszystkich - to mój pierwszy post i miło mi znaleźć się na tym forum. Mam problem następującej treści. Codziennie eksportuję dane do pliku .csv, np. eksport.csv. Dane zapisywane są w 3 kolumnach. Stworzyłem drugi plik (np. drukuj.xls), który ma konkretnie wyglądać - mieć zmienioną orientację strony na poziomą i powiększoną czcionkę, ale te same...
makro wkleić makro wkleić wiersz makro kopiować wkleić
kodowanie modułu pralki fronius licznik energii automapa automatyczne uruchamianie
Sharp LC-46LE830E - brak odbioru satelitarnego po burzy Jak sprawdzić, czy SMS został odczytany?