Może być oring a może być pęknięcie bloku. Głowicy bym nie podejrzewał. Ja poszukiwanie nieszczelności zaczynam benzyną najlepszy efekt i w miarę szybko ale to przed całkowitym rozebraniem.
A głowice masz nie pęknięte . I silnik był zimny czy ciepły ?
C-360: Po pracy pojawiła się plama oleju, olej zmieszany z wodą, pęknięta zębatka w misce olejowej. Czy silnik jest do remontu?
tak tylko pierwszego dnia rozebrałem głowice spusciłem olej i zalałem chłodnice wodą i na nastepny dzien patrzyłem i było tyle samo wody ile dzien wcześniej chyba że może pod cisnieniem gdzies ucieka albo głowica
a jak ściągnę 4 głowice to będę widział która uszczelka poszła? Dodano po 9 I jeszcze zauważalnym ze woda jest w oleju
Nie może przybywać oleju (bo niby skąd) , może się podnosić jego stan (dostaje się woda , lub paliwo)
Witam, w moim Ursusie C-360 poszła woda do oleju, pękła druga tuleja od baku i nie wiem czy wymienić tylko tuleję, czy cały zestaw.
Stan oleju jest prawidłowy. Uszczelki zostały wymienione i po uruchomieniu ciągnika nadal woda z chłodnicy miesza się z olejem. Ale jak ciśnienie może wpłynąc na to że gdzieś tam łączy się woda z olejem i miesza się ? Może ktoś miał podobny przypadek ?
Witam okazało się że były do wymiany 2broki. Woda cała nie zeszła i w zimę zmarło resztki wody. Cały silnik był myty ropownica i składanie sportem. Cały problem dostania się wody do oleju. Mechanika zalecenia spuscic wodę i odpalić silnik żeby zeszła cała woda.
Czy przy tej temp.w nocy mogło cos uszkodzic? Zależy czy mróz był dostatecznie długo, żeby woda w bloku/chłodnicy zdążyła zamarznąć. Swoją drogą gdyby rozsadziło blok to już byś to zauważył. Skoro z zewnątrz nic nie widać to są spore szanse, że nic złego się nie stało. Musisz obserwować silnik podczas pracy - czy nie ubywa wody, czy nie pojawiła się...
Witam kupiłem ostrówka z silnikiem C-360 ,chciałem spuścić wodę z chłodnicy nic nie zeszło a z kranu w bloku silnika wyleciało ok 1 oleju zużytego
Z tym silnikiem był trochę inny problem, wcześniej pękła tuleja w dolnej części i woda dostała sie do oleju. Po wymianie tuleji i oleju to przy zimnym silniku ciśnienie było dobre a jak sie zagrzał to spadało. Ale tak sie jeździło aż zatarło panewki, dobrze że nie uszkodziło wału, tak że jak wymieniłem panewki ciśnienie jest bardzo dobre na wolnych...
No oringi oczywiście wymienię. A jak pan sądzi czy to że woda mi zamarzła mogło spowodować że tuleje się wysuwają?
Może po prostu odparowała podczas pracy kontrolowałeś temperaturę? Woda przecież nie znika jeśli nie widać wycieków i nie dostaje się do oleju silnikowego to wszystko jest ok.
Dodam że w silniku przemarzła woda ale tylko głowica pękła blok nie bynajmniej tak ja stwierdziłem i warsztat. Że Ty tak uważasz to może uwierzę, a warsztat? Na jakiej podstawie tak stwierdził? Zrobił jakieś pomiary, sprawdzał ciśnieniowo? Co on w ogóle zrobił? Dlaczego warsztat się poddał i nie dokończył zlecenia?
Witam. Wymieniłem w swoim Ursusie C-360 następujące rzeczy: -Tuleje cylindra -Pierścienie -Ustawiane były wtryski -Przewody do wtrysków wszystkie -Uszczelki pod głowice Wymieniałem te rzeczy ponieważ woda poszła do oleju ale juz jest ok. Teraz odpaliłem jego i daje białym dymem z tłumika... Czyżby uszczelniacze zaworów poszły? Proszę o szybką odpowiedź....
Ja w takich wypadkach zalewałem gorącą wodą. Misa w dół oczywiście olej do spuszczenia. I lekko kompresorem w kranik spustu na chłodnicy dmuchałem tak by było 0.5 -0,8 bara max w układzie. Wtedy zawsze wychodziło skąd kapie. Bo kilka razy z pękniętego bloku, uszczelnienia tulei czy głowicy ale głowica to częściej w c355/360.
Witam kolegów ja taż mialem podobny problem najważniejsz czy ubywa oleju w silniku ,bo jak nie to szukać w okolicach retardera ale tam idzie ATF więc w plynie będzie inny odcień. Jeszcze jedna rada jak jusz rozbieżesz chłodniczkę oleju to sprawć na szczelność samą chłodnice i musisz bardzo dobrze wypłukać układ chłodzenia najlepiej LUDWIKIEM albo ostrożnie...
sprawdź olej w misce może się okazać że masz wodę w oleju po zimie Dodano po 2 jeżeli to uszczelka to pod głowicom
witam ostatniej zimy zapomniałem spuścić wody z majora3011 wyskoczył jeden brok przy okazji wymieniłem pierścienie panewki pompa wtryskowa do regeneracji, uszczelki pod głowicą zalalem nowym olejem i po kilku godzinach poszła woda do oleju okazuje się pęknięcie za popychaczami zakleilem to poxykina ale dalej ubywa wody w chłodnicy chce go zalać płynem...
Dziękuję DoktorB i Kruszek9393. Zaraz po weekendzie zacznę od sprawdzenia ustawienia wtrysku, potem ciśnienie sprężania nim się dobiorę do uszczelki. Traktor pracuje na Turdusie, ale faktycznie łatwiej odpala jak jest ciepły. Poziom oleju nie wzrasta, czyli można wnioskować, że ani paliwo, ani woda nie dostaje się do miski olejowej, ale po kilku godzinach...
Próbę olejową zrobię jak się trochę "ociepli". Teraz zimą stoi nieużywany, a przymierzam się do większych napraw jak będzie cieplej. Nieprawidłowy obieg chłodziwa może być przyczyną? Przecież on ma obieg wymuszony przez pompę. Słyszałem, że brak termostatu skutkuje raczej niedogrzaniem silnika i zapiekaniem końcówek wtryskiwaczy, a co do tego ma 4 cylinder?...
Tuleje: -na pewno nie są po pękane dlatego że po zdjęciu głowic byłaby woda w którymś tłoku i byłoby widać wrzery na tym tłoku do którego dostałaby się woda. albo woda dostałaby się do oleju a olej mam czyściutki. -napewno któraś z nich nie jest zaniżona dlatego że przy okazji jak zdjąłem głowice to mierzyłem ile wystają i wszystkie wystają w normie...
z minusów czuły na zabrudzenie (najgorsze są wycieki oleju + kurz który przedostanie się do alternatora). Anie nie jest czuły na brud ani na mycie karcherem. W przypadku długotrwałego korzystania z ciągnika bez obciążenia instalacji elektrycznej źle dobrany alternator może "wygotowywać wodę" z akumulatorów. Zepsuta prądnica też wygotuje akumulatory.
Witam. Mam problem z ciągnikiem rolniczym c-360 a mianowicie już drugi rok z kolei zaczynają się problemy z zapalaniem, gdy są niskie temperatury. Żeby mi odpalił muszę go zalać ciepłą wodą to za którymś razem odpali. Latem nie ma problemów. Ciągnik ma zrobione 4450 motogodzin. Posiada jak na tyle motogodzin doskonałą moc. Od wymiany do wymiany nie...
To może i ja coś dorzucę do tematu. Zgodzę się, że alternatory w samochodach nie zawsze pracują w warunkach lżejszych niż te w ciągnikach. Mam VW Golfa II z alternatorem Bosch 55A. Alternator jest zamontowany z przodu silnika prawie równo z misą olejową. Cały jest ochlapany w oleju do tego dochodzi wiosną i jesienią woda z kałuży latem kurz a zimą śnieg...
Czyli koledzy podsumujmy: Lepiej w opiniach wypada świeca płomieniowa od żarowych. Zasilanie w paliwo z układu paliwowego za pompką zasilającą. Prżekrój przewodu elektrycznego 2mm chyba wystarczy?? A włącznik może być taki jak starter w ciągniku?? Grzałkę też miałem. Pierwszą taką do wody, to paliła olej. Po 10 grzaniach olej wyglądał tak jakby z 500mtg...
Dziękuję za wypowiedzi. Tak, zgodzę się z tym że pojęcia WIELKIEGO nie mam przy silnikach maszyn rolniczych. Prędzej silniki motocyklowe, kosiarki, pilarki. Stąd mój "gaźnik" :) Ktoś pisał o ściąganiu misy olejowej, wydaje mi się że sensu nie ma. Na wzierniku oleju jest MAX tak więc przecieków nie ma. Pozostaje na dniach wyciągnąć ciągnik z garażu i...
Paliwo dymi na biało. Zrób ze 100 mtg a nie dwie i szukaj ubytku oleju. Prócz tego silnik dymi na szaro gdy jest zły kąt wtrysku paliwa ustawiony. Paliwo na biało? żeby się dostawała woda ok rozumiem że na biało, ale same paliwo? hmm, po 100 mtg wcale bym się nie zdziwił jak by oleju ubyło, kąt wtrysku nie wiem, ale chyba jest dobry, bo na szaro nie...
No właśnie. Rozważanie czysto teoretyczne, bo nie planuję w swoim samochodzie zmieniać chłodziwa, ale... Rozważanie praktyczne: 1. BMW E39 525 kolegi, jak dobrze pamiętam, w lecie skończyło się na zagotowaniu i wywaleniu płynu podczas jazdy w mieście. Pamiętaj że wrzenie to nie tylko temperatura wrzenia - jeśli w układzie jest ciśnienie wyższe od atmosferycznego...
Kolego Robokop Taki zamrożony silnik nie tylko widziałem, ale go mam w c-360. O znajomości technologii spawania żeliwa nie wspomnę. Pęknięty blok daje sie pospawać elektrycznie, kwestia tylko tego że żeliwo spawa się troszkę inaczej niż inne metale, chodzi o odpuszczenie termiczne naprężeń powstających w trakcie spawania, a które mogą doprowadzić do...
Witam, problem po zimie. Mam tą pompę od 1997 roku. Zawsze na zimę odłączałem pompę, brałem ją do domu i zalewałem olejem jadalnym. W tym roku też zalałem pompę olejem ale zostawiłem ją w domku letniskowym. Był mróz. Podczas próby użycia pompy w tym roku pompa nie zadziałała. Sprawdziłem wszystko i diagnoza to pompa. Rozebrałem ją i okazało się, że...
Aby nastąpił zapłon w silniku diesla w niskich temperaturach, wcale nie musi być on wyposażony w świece żarowe.Rację ma kolega jta, bardzo ważny jest stan instalacji zasilającej.Wtryskiwacze nie mogą,, lać,, tzn.muszą utrzymywać zadane ciśnienie pracy i rozpylać wtryskiwane paliwo,pompa wtryskowa musi podać paliwo pod odpowiednim ciśnieniem. Stan tłoków...
Przepraszam pomyliłem z 360-tką :D
Jeśli silnik bierze olej to to wina albo pierścieni albo zaworów, zdejmiesz wszystkie głowice i najlepiej nalać nafty do wszystkich cylindrów i do gniazd głowic odwróconych do góry kołami ( tłoki wcześniej ustaw w poziomie na równo wszystkie) Może brać również przez prowadnice zaworów. Zakładam oczywiście że nie ma wycieków z silnika (wielkich) i nie...
z tego co piszesz to na pewno grzebane było przy pompie ,bo w ciągnikach są silniki z wtryskiem bezpośrednim i maksymalne obroty eksploatacyjne to 1800 obrotów ,przy obrotach 2400 silnik zbyt długo ci nie popracuje ,albo zniszczy ci wał i panewki ,albo poleci uszczelka pod głowicą Na obrotomierzu, przy 1800 obrotów jest znaczek. Ale to w c360 z silnikiem...
fajne to wszystko owszem ale zgodzę się z kolegą darrieus po dniu spędzonym w polu nie zwraca się uwagi na bajery. Ja w moim ursusie chce jedynie zmodernizować wskaźniki temperatury wody czy też ciśnienia oleju gdyż orginalny zespolony jest często zawodny.
Witam szanownych kolegów. Otóż zwracam się do kolegów z zapytaniem. Mam zamontowaną w ursusie instalację elektryczną z LSN "Premium". Moje pytanie dotyczy izolacji przewodów. Jakiej jest ona jakości? Czy jest wystarczająco odporna na działanie wody, temperatury i olejów? Chodzi mi oto, żeby kable nie rozpadły mi się po krótkim czasie użytkowania...
czy taki filtr siatkowy będzie dobry: http://allegro.pl/filtr-skosny-do-wody-3... czyli taki filtr jak od c 360 330 pod 2 (według schematu) a siatkowy pod 1 (według schematu)
Na pewno wyczyścić cały układ paliwowy,wymienić filtry paliwa. No i olej silnikowy pasowało by zmienić, razem z filtrem, olej w filtrze powietrza. No ,ale musisz sam zdiagnozować go czy wszystko jest dobrze, nie ma sensu wymieniać oleju, jak silnik do kapitalki... Dalej jeśli wszystko sprawdzone wymień końcówki wtryskiwaczy (wyreguluj) w zakładzie nie...
Witam, podpinam się pod temat, bo mam podobny problem, tylko że u mnie są stuki z okolic głowic, w okolicach tu co jest wał, jest cisza silnik pracuje normalnie, rozrząd tak samo pracuje normalnie, jedynie w okolicy głowic do tego od momentu tych stuków zaczął pracować tak jakby nie do końca na 4 garach, dodam że zmieniałem pierścienie tłokowe, a głowice...
Przedstawiam realizację dwóch pomp z bezpośrednim parowaniem – może się komuś przyda. Obydwa rozwiązania mają trzy 100 metrowe nitki parownika z rurek CTX 16 na głębokości 1,2 - 1,5 m. Jest to rurka miedziana w powłoce PCV przeznaczona również do wymienników gruntowych, choć producent nie przewidział ich do bezpośredniego parowanie (do tego są...
(at)opel4 – i tak i nie. „Wodór (hydrogen) - uznawany za paliwo przyszłości, przyjazne środowisku - jest na wstępnym etapie rozwoju, a jego zastosowania możemy się spodziewać za 20 - 30 lat” Producenci samochodów, którzy pracują nad modelami samochodów na wodór (BMW, Toyota, Honda, GM, DaimlerChrysler, Volkswagen) borykają się z podobnymi...
Te wszystkie testy, benchmarki, porównania i inne to błazenada. Intel od dawien dawna nie wymyślił nic nowego. Po prostu bariera krzemu jest do pokonania. Błaznują z ilością rdzeni a w efekcie końcowym użytkownik dostaje "stary złom" pod inną nazwą z kilkoma pobocznymi dodatkami i w nowej cenie. Gdyby nie druga błazenada, jaką jest bariera programowa...
Zestaw naprawczy tak jak w temacie. Potrzebuję porady związanej z tym tłokiem-sworzniem. Mianowicie sworzeń wchodzi w tłok bez większego oporu na zimno. Sworzeń nie posiada luzu, lecz po włożeniu sworznia w tłok i po jego przekręceniu sworzeń wypada sam. Byłem w sklepie oddać ich na reklamację, to powiedzieli mi że jest to nowa technologia i że tak...
sprinter oleju oleju kontrolka oleju oleju voyager kontrolka oleju oleju scania
ibiza uszczelniacz iveco daily problemy klimatyzacja pomiar prądu rozruchu
kablówka skrzynka matryca lsc320an02
Samsung F8000 (EF8000) TV Board Schematics: Service Manuals, BN44, BN94, Access Tips LG LD67B LD67C Chassis Schematic for 32LH510B, 32LH520U, 32LH51xx LED-LCD TV Faults