To się nie da stopniowo szukać, tylko trzeba rozbierać. Na początek wykręć skrajny lewy zatrzask i zobacz czy dźwignia porusza wodzikiem.
Witam, remontowałem skrzynie biegów w c-360. Po montażu wałków oraz kół zębatych zostały do założenia wodziki. Ktoś może wie jak włożyć kulki oraz wałeczek żeby działała blokada wodzików?
Kolego seweryn7701 , samo wyłączenie na luz pewnie by nie było problemem, tyle że tam trzeba włączyć luz na wodziku od reduktora, co w przypadku konieczności częstego gaszenia i uruchamiania ciągnika może być dość uciążliwe. Myślę, że lepszym rozwiązaniem byłby czujnik na pedale sprzęgła jak to się spotyka w innych ciągnikach ale producent akurat w...
Po wymianie, czy po uzupełnieniu? Rozumiem, że może chodzić o sfatygowaną skrzynię biegów i stare koła zębate. Więc albo brak kulki zatrzasku na wodziku skutkował niepełną pracą i doprowadził do określonego zużycia zębów. Zamontowanie zatrzasku spowodowało znianę warunków pracy i to jest efekt. Albo wymieniono koło zębate o czym nic nie słychać. Mogły...
witam miałem ten sam problem musiałem wyciągnąć całą skrzynie na stół i powymieniałem -wodziki -sprężynki które są w tych wodzikach i takie niby kulki - łożysko składa się z takich pręcików niby -2 wałki górne(krótsze) i dolne(dłuższe) jak sobie jeszcze przypomnę to napisze jak pomogłem to proszę dać (pomógł )
Nie rozrywa tej rurki przy sprawnych zaworach przelewowych, najcześciej luźny atak ją rozpiłowywał. Pewnie trzeba zobaczyć czy napęd pompy się włącza w ogóle - ta długa tuleja przesuwna pchana wodzikiem - i jedno i drugie się zużywa. Wodzik kosztuje 2 dychy, gorzej z tuleją - trzeba most rozjeżdżać od skrzyni.
Wykręć dźwignie i sprawdź jak wygląda jej końcówka która pracuje w wodzikach. Możliwe że jest już wytarta i blokuje-zacina się po włożeniu biegu w zbieraku wodzika. Przyjrzyj się zbierakom, ale może wymienić trzeba będzie tylko dźwignię, chyba że ją nadspawasz.
Dźwignia w jakiej jest pozycji ? Powinieneś odkręcić pokrywę zmiany biegów tą z czterema śrubkami M10. Rozejrzeć się wodziki powinny być źle ułożone, powinny znajdować się w jednej linii. Tak jak na zdjęciu : Jeżeli to nie pomoże, to mogło się stać coś innego być może wyleciał sprężnik z śrutem z pod wodzika.
Temat z silnikiem,na razie rozwiązany nie ruszałem panewek głównych, wymieniłem tylko korbowodowe, i pierścienie założyłem nowe na tłoki. Niestety nie mam ,żadnych zdjęć panewek. :| Co na ten temat mogę powiedzieć, hmm no cóż silnik ma swoje lata, swój przebieg, ale panewki nie były złe, jedyne co mnie zaskoczyło to to ,że ścierały się bardziej od strony...
Element o którym piszesz to rygiel blokady wodzików - zabezpieczenie przed włożeniem dwóch biegów na raz. Stojąc po stronie pedału sprzęgła wyjmij go w kierunku do siebie, najlepiej magnesem, ale wcześniej musisz zdemontować pozostałe wodziki
Że elektrycznie?, ee miało być lepiej i prościej :D, jak tylko będę miał potrzebę zdjąć czapkę to bebechy (sprężyny i wodziki) idą pod płot :D bo już mnie to wnerwia, czasem wystarczy podnieść listwy rękami i potrafi się to badziewie pogiąć w starym gracie. Z tego co widziałem to trzeba tą obrotową krzywkę przyspawać do osi i to tylko wg niej ustala...
Mam problem ze swoim ursusem c-330m z 1987r Mimo małego przebiegu mam z nim problemy,mianowicie zakleszcza mi sie 4 bieg , drazek wymieniony na nowy , kulka i sprezynka na wodziku ok . Po odkreceniu dekla na moje oko wszystko ok,tzn tryby nie wydarte nie wyczuwam nadmiernych luzów (nie znam sie zbytnio na tej skrzyni) . Po wrzuceniu 4 i przejechaniu...
Obstawiam uszkodzoną sprężynę, nie trzyma wodzika bądź wytarty łeb dźwigni, ale żeby to potwierdzić, to trzeba rozebrać.
Miedzy wodzikami sa zabezpieczenia/sprezynki,bolce/ zabezpieczenie przed wlozeniem 2 biegow naraz. Tam szukaj.
a jak to nie pomoze to wykręć "zamek" od wom/pompa (mam na myśli pierwszą z tych "srubek" których masz pięć na skrzyni gdy patrzysz od góry ;) i sprawdz ruszając dzwignią czy wodzik się przesuwa gdy zmieniasz połozenie drzwigni wom jeśli to wszystko co wyżej sprawdzisz to nalezy wykluczyć uszkodzenie sprzęgła i zabrać sie za "trybiki" :( mogłbyś dla...
Mysle, ze jedynym godnym uwagi rozwiazaniem na zmiane biegow jest zastosowanie 3 serwomechanizmow lub np, silownikow pneumatycznych na kazdej z listw od biegow. Odpowiednia sekwencja uC. zadajesz kory bieg ma wybrac. Mechanizm przesuwa wodzik. Zadajesz zmiane biegu np z 3 na 4. Kontroler najpierw wyrzuca bieg 3 na luz nastepnie daje impuls do nastepnego...
Witam, problem polega na tym że przy większym obciążeniu (glebogryzarka) wyłącza się samoczynnie napęd narzędzi. Przy mniejszym obciążeniu pomaga przytrzymanie wajchy nogą. Z moich podejrzeń wynika że przyczyną może być usterka wodzika ( sprężyna) wobec tego mam pytanie - jak najłatwiej dostać się do tego? - od góry zdejmując pokrywę z siedzeniem nie...
Jakiś czas temu miałem ten sam problem, kilku mechaników nad tym się głowiło i nic nie zdziałali oprócz wymiany wodzików. Zabrałem się do tego sam. 5 wyskakiwała nawet gdy trzymałem dzwignię zmiany biegów. Wodziki były ok, zatrzask też, sprzęgiełko 4i5 biegu wyglądało wporządku. Tulejka między wałkiem sprzęgłowym a głównym ok. (fabrycznie jest tam zamontowane...
Witam.Teraz mnie czeka wymiana tej sprężynki w 30-tce. Jak rozumiem to trzeba poluzować te widełki na wodziku (śruba fi 6),później przesunąć wodzik do tyłu żeby wyszedł z korpusu (tego gdzie jest ta nieszczęsna sprężynka),i tym otworem z boku (fi 16) wyjąć tą sprężynkę wraz z kulką.Jeżeli jestem w błędzie proszę mnie natychmiast poprawić żebym sobie...
Podstawa, sprawdź wodzik szyny odpowiadającej za reduktor przełożenia szosowe/polowe.
Jak zgasisz silnik i chcesz wyłączyć bieg to masz wciśnięte sprzęgło czy próbujesz to bez niego zrobić? W C-360 wodziki luzują się na nitach i wtedy biegi mogą ciężko się zmieniać.
Witam. Zakupiłem reduktor biegów pełzających do Ursusa 3512. To są 3 części obudowa z dźwignią do włączania i wyłączania, jakiś wałek frezowany i jakiś gładki wodzik. Czy ktoś kiedyś zakładał taki reduktor? Bo według mnie jeszcze czegoś brakuje. Może ktoś posiada schemat takiego reduktora bo nigdzie nie można dostać. Pozdrawiam Michał. email michals35(at)wp.pl
Tak czytam i czytam i koledzy chyba mało składają na nowych częściach. Ja osobiście wolałbym kupić stary blok i dać go do osiowania i mieć święty spokój. Kilka lat temu zmieniałem obudowę skrzyni biegów do C-360. Zakładałem nowa nie jakąś używkę. Jak wiadomo mało sklepów ma coś takiego na stanie, więc na zamówienie. Przyszła jedna złożyłem wszystko...
Rozdzielacz przepuszcza.Regeneracja cię czeka ewentualnie sprawdż wodziki do sterowania -po chłopsku powiem ...może coś się tnie albo źle coś złożyłeś albo pokrzywiłeś przy montażu. I najważniejsze po co wymieniałeś te wszystkie rzeczy?Hydraulika widocznie nawalała wcześnij?Co było powodem remontu?
A wodzik nie jest krzywy? nie jest nadpęknięty? sprawdzałeś bez plecaka czy zazębia się napęd na pełnej powierzchni zębów? bez plecaka spróbuj podłączyć wałek do czegoś co sprawi mu opór i zobacz co za kwiatki tam rosną.
Też tak kiedyś miałem i okazał się że to wodzik.
Zakleszczył się, inaczej zablokował. Odkręca się korek zatrzasku, drugi od lewej i cofa ostrym płaskim śrubokrętem przesuwkę wodzika, tak żeby w okienku widzieć środkowe, z trzech nacięć. To tyle.
Rozjeżdżasz na trzy części, odjeżdżasz silnikiem podpierasz, podpierasz most najlepiej z przodu i z tyłu i odjeżdżasz skrzynią, rozdziel tak części abyś miał swobodny dostęp, skrzynię po rozłączeniu zdejmujesz na paletę trzeba dwie osoby do zdjęcia skrzyni.Zdejmujesz tylni podnośnik i rozłączasz widełki napędu z wodzika WOM bo nie rozdzielisz.
Cofając bezpośrednio wodzik 2/3 biegu.
Odkręcić korek, którym się wlewa olej do skrzyni biegów i próbować wygiętym drutem cofnąć wodzik.
dzięki za odpowiedź, czy to oznacza, że rozwaliło oba wodziki wodziki? czujnik był sprawny do tej awarii, stąd domyślam się, iż również on został uszkodzony
Witam. Panowie wymieniłem wodziki i nadal wyskakuje 5, wyskakuje zaraz, nawet nie da się dobrze rozpędzić co trzeba zrobić żeby było dobrze właśnie rozjechałem ciągnik i nie wiem co dalej robić? Proszę o szybką odpowiedz. Z góry dziękuje. Pozdrawiam.
Bo jak się okazało, ten drugi rodzaj to Zetor. Nie zajrzałem od strony wodzika - jest tylko 2 cm frezu w środku. Stąd cały kabaret.
To wina wodzików, to zjawisko czasem jest nazywane mieszaniem się biegów
A w jakim stanie są zatrzaski znajdujące się na pokrywie Autor napisał że wykręcił wszystkie. Wszystkie biegi tak reagują. Możliwe że będziesz musiał odkręcić pokrywę skrzyni. I sprawdzić jak wyglądają wodziki.
też miałem tak z ursusem :) ? tylko ze na 4 . Biegi niby lewarkiem wchodziły ale po puszczeniu sprzęgła nie chciał ruszyc odkręciłem śruby na pokrywie i cofnołem wodzik 4 biegu :) Problem znikł
Ten na dole. Po odjechaniu skrzynką od tylnego mostu (uwaga na wodziki) dolny wałek trzeba cofnąć aby koło zębate z przodu dało się wyjąć do góry. Nakrętka i podkładka zsunie się do przodu.
Hej. W ursusie bardzo stukało na 4i5 biegu i został zrobiony remont skrzyni biegów. Polegał na wymianie wszystkich łożysk, wałków sprzęgłowych I i II stopnia , sprzęgła IV i V biegu i koła przesuwnego 3 biegu. Do tego wodzik 4 i 5 biegu miał luz na nitach , ale został zanitowany i było ok. nic nie stukało, biegi wchodzą dobrze bez zgrzytów. Wczoraj...
Nie do końca rozumnie twoje pytanie jeśli nie trafiłem opisz dokładnie. Pompa działa tylko wyskakuje wałek pod obciążeniem to masz zgięty lub odkręcony wodzik w tylnym moście.
Nic nie pomogło to gmeranie przy regulacji początku wtrysku, ale nie ma co narzekać jest o niebo lepiej po tej regeneracji pompy. :D Silnik swoje latka ma więc lekki dymek może puścić, kompresję ma OK, więc dalsze domysły sobie daruję. :D Olej zalałem mu nowy to ma co pobierać. :wink: Piszę w zupełnie innej sprawie, bodajże wyskakuję mi 3 i 6 bieg,...
Witam. Problem polega na tym, że pierwszy, drugi, trzeci i wsteczny bieg więżko się wbija podczas ruszania z miejsca. Kupiłem nowe wodziki i nic to nie dało. Sąsiad doradził mi żebym pod wodzik podłożył podkładke ale nic to nie dało. Sprawdziłem dzisiaj łożysko i ma mały luz czy może być to przyczyną.
Kulka od wodzika najprawdopodobniej w jakiś sposób ci wypadła, jak długo masz ten traktor? robiłeś coś w skrzyni? czy już wcześniej tak było?
Prawdopodobnie jest wylamana scianka przegrody w przedniej czesci pomiedzy wodzikiem 2-go i 3-go biegu a wodzikiem 4-go i 5-go biegu dlatego spada galka po wlaczeniu trojki
Blokada jest cały czas włączona, czy nie da się jej włączyć. Odkręć dekiel pod pokrywą akumulatora, to się dowiesz co jest grane być może sprężynka pękła, lub to sprzęgło blokady się wyrobiło. A do wałka WOMU, o co chodzi z tą sprężynką i kulką, chodzi ci o wodzik w skrzyni biegów. Tą tulejką ogranicza seger, może ci wypadł z rowka, ja miałem taki problem...
Bo masz wyrąbany wodzik i źle zazębia i lub dźwignie .
Po wykręceniu wodzika jest tak samo?
Nie jestem pewny, ale w tych ciągnikach, tylko nie wiem dokładnie w których typach (to w zależności od lat produkcji) był jeszcze montowany w skrzyni biegów pomiędzy wodzikami taki mechanizm blokowania wodzików oprócz tych blokad wkręcanych w pokrywę skrzyni biegów. składało to się chyba z dwóch kulek i takiego bolca, numery części w katalogu to 35...
Z racji ciągłych kłopotów ze skrzynią (wodziki, tryby). Mam możliwość kupna niedrogo skrzyni wraz z tylnim mostem od c360.
Jak ktoś będzie jeszcze to wymieniał to polecam zapachac cały otwór szmata, bo mi wpadła do miski ta śrubka zabezpieczająca wodzik i meczylem się 15m żeby ją wyjąć, a i to zabezpieczenie u mnie trzeba było ściąć ten cienzszy kawałek i lekko spilowac pilnikiem żeby ładnie wchodził w wodzik.
Kalamitki tam są i raz w miesiącu wszystko smaruje, ale nic to nie daje, ale zastanawia mn dlaczego między pedalem, a tym wodzikiem co ciągnie cięgno od lewego ręcznego nie było podkładek ,a między blokiem, a tym 1 wodzikiem, aż 2. Wiec ja myślę że to wina jest w tym.Bo problemy się zaczęły jak sąsiad wymieniał mi te zimering na tej osce. Już naprawione...
Witam jak w temacie mam problem ze sprężarką otóż ładnie pompuje lecz wodzik od włączania wyskakuje. Został on wymieniony na nowy i dalej to samo więc podejrzewam sprzęgło kołowe będzie do wymiany i tutaj moje pytanie czy ,żeby się do niego dostać trzeba wyjmować pompę wtryskową czy nie.
Jeśli jest tam to samo co w MF 255, to zużyty jest zatrzask wodzika i przedni korpus skrzyni w którym nawiercony jest otwór pod ten zatrzask. Rozwiązanie problemu, założyć kulkę zamiast originalnego bolczyka. Sprężynka pasuje ta sama. ŻEby dostać się do ztrzasków to trzeba zdjąć górną pokrywę skrzyni z przekładnią kierowniczą.
Witam, posiadam traktor URSUS C-360. Dzisiaj w trakcie pracy z glebogryzarką nagle coś zazgrzytało. Wałek przestał się kręcić a wodzikiem od włączania wałka nie dało się ruszyć. Po ściągnięciu wałka łączącego ciągnik z glebogryzarką wszystko było ok do momentu chęci podniesienia maszyny. Przesunąłem dźwignię w pozycję podnoszenia, troszkę podniosło...
mozna zmienic bieg na zgaszonym???? zdejmij dekiel od zmiany biegów - chyba sie zakleszczyła skrzynia na wodzikach
Może być uszkodzona sprężyna, która zabezpiecza wodzik przed "wyskakiwaniem" biegu Czytałeś tu: ? Tam problem opisany szerzej.
w wyniku usterki zatrzasku wodzika , uszkodzeniu uległo koło na wałku pośrednim [ małe ] - czy wystarczy rozjechać skrzynię od mostu i wałek da radę wysunąć ? czy muszę wymontować zupełnie skrzynię ?
Witam, wykręć zatrzask z dekla to będzie pierwszy od lewej i spróbuj wtedy przełączyć dźwignie. Jak to nie pomoże, to możesz jeszcze przez otwór po zatrzasku płaskim śrubokrętem spróbować przesunąć wodzik.
Odkręć śruby od rygli wodzików. Sprawdź czy po wrzuceniu biegu tryby się kręcą. Sprawdź na każdym. Jeżeli wszystko tam jest w normie to masz problem z tylnym mostem lub zwolnicami.
Mam taki problem, ponieważ jeździłem ciągnikiem wszystko było w porządku, biegi wchodziły, ale gdy się zakleszczyła skrzynia i ją na sucho rozkleszczyłem, bez odkręcania wodzików, to nagle gdy wciskam sprzęgło nie można wbić biegu i zgrzyta, gdy chce wbić obojętnie jaki bieg, co mogło się stać? Widełki mogły się przestawić?
Miałem przed chwilą to samo co Ty na polu. Kompletnie się na tym nie znam. Ale odkręciłem dźwignie zmiany biegów, cztery śrubki, przesunąłem wodziki czy jak to się nazywa śrubokrętem, skręciłem dźwignie i działa ;) Jak nie zadziała to próbujcie jeszcze raz aż do skutku xd 😁 Zostawiam info dla potomnych 😉
Wodzik Był pęknięty w połowie. Bez otworzenia skrzyni nie zrobisz nic.
Witam. Rozłozyłem skrzynie bo mi wyskakiwał 4 bieg. Powodem jest peknieta sprezyna pod wodzikiem. Kupiłem nowa i zamontowałem ale teraz biegi nie chca wchodzic.A i mam teraz taki problem ze nie chce wyjsc teraz z tą nowa sprezynka całe to ustrojstwo. wciskam sruta i za chiny nie chce wyjsc. Czy ma moze ktos na ten temat informacje jak te wodziki ustawic?...
kolego jak ci się mogło zablokować w neutralnej pozycij . zobacz zatrzaski . możę ci blokuje kulka na wodziku .zdejmnij wszystkie wodziki i zobacz reka .
Witam wymieniłem juz 2 wodzik i 2 zabezpieczenia, a podczas dodania gazu momentalnie wyskakuje. Sprzegiełko kołowe wygląda jak nowe.Wie ktoś co to może być?
Okej. Więc przyjrzę się temu jutro, chyba tylko kilka śrub ... Natomiast jeszcze takie pytanie. W tej chwili ta urwana wajcha leże na płask na pokrywie, ustawienie szosowe jest, jak już założę nie oberwaną końcówkę to trzeba coś tam więcej ustawiać np. na wodziku czy coś czy wstawić w odpowiedni rowek nową końcówkę wajchy i przykręcić pokrywe. O
A na 3 i 4 biegu jest taki efekt jakby wbijały się 2 biegi jednocześnie i go dusi (podobnie jak w traktorze ursus c 360 ) Bo to właśnie o to chodzi. Skrzynka do wyjęcia i rozbiórki, tzn pewnie jest dobra tylko wałeczki blokujące w wodzikach są zużyte + wypracowany wybierak.