Sprawdziles diody, uzwojenia i wolne koło?.
Sprawdź czy wolne koło alternatora jest sprawne. Przód się zciąga błyskawicznie.
Albo przycina się "wolne koło" alternatora, zdejm pasek i sprawdź jak reaguje koło pasowe alternatora przy obrotach w przeciwnym kierunku do normalnego kierunku obrotu paska wielorowkowego, jeśli masz klimę to sprawdź jeszcze rolkę prowadzącą - lubi się wyrabiać.
Często wolne koło alternatora stoi i napinacz szaleje.
Czy można wymienić wolne koło alternatora w samochodzie? Jak je odkręcić?
Wolne koło alternatora (sprzęgło jednokiernukowe) jest zatarte. Pozdrawiam
Ok ma ktos może namiary na wolne koło alternatora do tego wynalazku, alternator denso, koło 7PK..... Oraz namiary na sondę lambda.
W tym silniku jest wałek wyrównoważający w misce olejowej. Napędzany razem z pompą oleju łańcuchem . Przy przebiegach rzędu 200 tyś km warto wymienić łańcuch i napinacz (rozciąga się i jest nie w przeciw fazie z wałem a napinacz się rozpada). Warto to zrobić przy wymianie rozrządu bo i tak się go zdejmuje (przy okazji uszczelniacz wału od strony osprzętu...
Już wszystko wiadome. Sprzęgiełko / wolne koło alternatora było uszkodzone, zablokowało się. Po wymianie i zamontowaniu wszystko gra. Co do konieczności użycia specjalistycznych narzędzi w przypadku odłączenia alternatora od jego podstawy to jak dla mnie to bzdura. Jeśli alternator będzie ponownie montowany do swojej podstawy, a ta z kolei do silnika...
Czasami taki syk wytwarza kończące się wolne koło na alternatorze, w szczególności gdy obroty szybko spasają z wysokich na niskie.
Nie szukaj winnego, Ty jesteś winny, tworzyłeś ostatnio tam z rozrządem, pamiętamy Cię. Źle dobrany pasek (to o czym Jurek 55 pisze), brak osiowości na kołach, albo pasek 6 PK założony na wolne koło alternatora 5 PK, albo na jednych kołach założony od zewnątrz, a na innych od wewnątrz. Głowica do naprawy, a nie kombinuj z jakimiś innymi niewiadomego...
Ale są rózne dodatki np. wolne koło w alternatorze przyjęło się. Niewymienne łozysko piasto-czujki abs przyjeły się. Niewymienne łożyska na napinaczach rolkach też Bo sa tanie po prostu.
A ja bym najpierw wymienił wolne koło na alternatorze. Na markowych napinaczach paska wieloklinowego jest zawsze wielki napis, odnośnie tego wolnego koła. Ono działa jak grzechotka czyli ciągnie w jedną stronę a luźno sie obraca jak kręcisz w drugą stronę. Energia kinetyczna zmagazynowana w wirniku alternatora potrafi nie tylko zerwać pasek ale i wyrwać...
Witam. Dołożę coś od siebie ponieważ wydaje mi się że jest to możliwe. Koło pasowe alternatora wyposażone w sprzęgło (wolne koło) jest nakręcane na nagwintowaną końcówkę wałka wirnika (nie wiem czy jest tak we wszystkich alternatorach). To sprzęgło w pewnym stopniu zabezpiecza koło przed samoczynnym odkręceniem
Pytanie czy nie slizga ci wolne koło.
Kiepski pomysł. Niestety w motocyklach sportowych (rzędowych czwórkach) pompa oleju oraz cieczy jest montowana na jednym wałku, a napędzana poprzez łańcuszek lub przekładnię zębatą od kosza sprzęgła. Drugi problem to brak końcówki PTO. Z jednej strony masz alternator i ew. wolne koło rozrusznika. Z drugiej dość cienką końcówkę wału korbowego, łańcuch...
Pozwólcie,że się wtrącę. Może to się wydawać nie za bardzo możliwe, ale tego typu drgania może powodować tzw wolne koło na alternatorze. Gdy się zwali silnik wpada w drgania na wolnych obrotach. Miałem tak w audi z silnikiem awx i w volvo s80 d5. Samemu mi było ciężko w to uwierzyć ale po wymianie alernatorów w tych autach, problem zniknął. Łatwo to...
Prawdopodobnie za duże koło pasowe na alternatorze to znaczy że alternator przy pracy ciągnika na wolnych obrotach ma za niskie obroty na kole pasowym alternatora i wskutek czego na wolnych obrotach ciągnika nie wzbudza się
A jak wygląda sprzęgiełko na alternatorze ? Jeszcze oryginał czy już wymieniane ? Dość często sprawcą drgań na wolnych obrotach jest właśnie sprzęgiełko - koło wolnobieżne na alternatorze. http://obrazki.elektroda.net/53_12531066...
Wszystko się zgadza ale wg moich informacji koło mierzone na rowkach ma mieć 57.1mm, koło 66 mm jest dużym kołem.P
Witam wszystkich,Peugeot 308 II, rok 2015,silnik 1,6, jest alternator Valeo, o nr 9678048880.Słychać wyraźnie głośny szum przez kilka sekund po wyłączeniu silnika, więc sądzę że to łożysko alternatora, bo wolne koło chyba nie wywoływałoby takiego szumu.Ponieważ wymiana łożysk w Valeo wiąże się z koniecznością rozlutowania stojana, postanowiłem kupić...
Problem z migającymi światłami można rozwiązać montująć sprzęgło alternatora (koło jednokierunkowe/ wolne koło) producenta INA, niestety fabrycznie jakiego sprzęgła tam nie ma i trzeba dobrać coś 'z półki'. Fabryczne koło alternatora jest wykonane z chyba duraluminum, szybko się wyciera i robi poślizg - mimo, że pasek nie piszczy.
Coś podobnego miałem jak się rozleciało sprzegielko jednokierunkowe na alternatorze (to koło pasowe). Chwil parę,wymiana i cisza.
Panowie Powiem tak Kod Silnika to BNZ z tego co poczytałem w tym silniku powinno być przy 150 tys km wymienione wolne koło alternatora i elastyczna tuleja sprzęgająca ,a auto ma przejechane sporo więcej, no i zapewne nie było to zrobione,co poszło nie wiem!!! były trzaski od dłuższego czasu podejrzewałem że któryś cylinder że się przycina, ok miesiąca...
Dostałem go wraz z uciętą wtyczką, do dolutowania. To nie kombinuj tylko dolutuj, tak się robi. Sterowanie COM. Prosiłbym jeszcze o potwierdzenie, czy rolka paska jest na pasek PK7? Jeżeli masz pasek 6PK to spoko założysz (pasek od wewnątrz), wolny rowek zostaje na zewnętrznej stronie. Możesz też przełożyć koło pasowe, trzeba mieć pneumatyczny klucz.
Pasek,koło alternatora, lub za duże koło. Dlatego słabo ładuje na wolnych.
Wolne koło jak pracuje?
Prędzej bym uwierzył z uszkodzone wolne koło ale nie, nadal myślę że właściciel przeciąża alternator.
gdzie Ty masz podpięte wzbudzenie tego alternatora? W maluchu na wolnych ładował więc biorąc wolne koło 800 i przekładnię fiacika to przy 1200 powinien te 100 W dać
dlaczego zaczyna się wzbudzać ładowanie dopiero po dodaniu gazu ? Bo ciągnik wolne obroty ma niższe niż samochód - pewnie poniżej 400, a samochód ok. 700. Zmień koło pasowe alternatora na mniejsze to wcześniej zacznie ładować.
Wolne koło może szumieć.
Witam Moim problemem jest zanikanie ładowania w Renault Scenic 1.9 DCI. Przy pewnym zakresie wyższych obrotów silnika zapala się kontrolka od ładowania. Można też zauważyć po przygasających światłach, że w momencie zapalenia się kontrolki zanika ładowanie. Zanikanie jest nie regularne. Zaniki pojawiają się czasami przy większych, czasami przy mniejszych...
Awaria "regulatora" napięcia , lub szwankujące koło wolnego biegu zależnie od typu alternatora. Nie było tam nic grzebane wcześniej? Jakieś kombinacje z UPC,BSI , ECU ?
Wszystko OK. Tylko sprawdź czy w twoim aucie na alternatorze jest wolne koło bo z moich ustaleń wynika że to jest raczej normalne koło pasowe. Powinieneś je odróżnić już w oględzinach zewnętrznych bez rozbierania alternatora. A tak swoją drogą wracając do czopa wału to fakt iż urwała ci się śruba trzymająca koło wskazuje właśnie na wyrobienie czoła...
Tak jak kolega wyżej pisze mniejsze koło alternatora i na wolnych będziesz miał te ponad 14v.
Sprawdzam na stole bo wkręcanie go pod auto by mnie wykończyło. Wolne koło ciągnie i puszcza jak trzeba. No normalnie dziwny przypadek.
Witam Zobacz kolego czy na alternatorze nie masz uszkodzonego koła pasowego (tzw wolne koło)
Tam nie ma za dużo miejsca bo alternator Marelli 65A z tyłu silnika. I Specyficzne koło pasowe. Ładuję pięknie na wolnych obrotach, bo duże koło pasowe na wale. Ale to nie alternator jest problemem.
Różnie 5 sec. a jak całkiem zimny to 1 min. Załączone świece żarowe obciążają alternator. To koło pasowe na pewno zmienione i właściwe założone.
Na wale ma koło pasowe na 4 paski chodzi to na 3 wstawie tam pasek + alternator bo jeden jest wolny. Alternator samochody najtańszy ok100 zł. na złomie i musiałbym przerabiać koło pasowe na 17 pasek( takie są na wale rowki na pasek) a z c-360 pasuje mi pasek bez przeróbek.
Witam. W kole pasowym alternatora (pod gumową zaślepką) jest śruba na imbus 8. Zachowuje się ona jak tzw. "wolne koło", w lewo opór, w prawo luz. Stąd moje pytanie, jaką rolę pełni ta śruba ?. P.S. Alternatora nie wyciągałem, dlatego ciężko jest zobaczyć co tam jest. Pozdrawiam :).
Ciągnik służy do pracy a nie do stania w korkach w mieście na wolnych obrotach 1550 RPM to początek zalecanych obrotów pracy (1600 - 2000) Wracamy do myślenia polskich konstruktorów, którzy zafundowali nam prądnice w tych ciągnikach. Tylko że wtedy nie było obowiązku jazdy na światłach mijania po drogach publicznych. Nie łam sobie głowy podjedź na...
Witam. Co wy mierzyliście ładowanie jest albo go nie ma poprawne ma być koło 14V i zacznij od tego, o ile już nie udało ci się uśmiercić alternatora poprzez odpinanie kabla lub przez to że odpaliłeś na za bardzo rozładowanym akumulatorze. Na początek zmierz ładowanie ile pokazuje na wolnych obrotach ile na wysokich różnica powinna być nie duża.
Zamiast mieniać bendix w alternatorze:)zmień koło wolnego biegu i czujnik w kole.Jaki dokładnie błąd "sensora"wycieraczek?
To wszystko nie to. W ciągniku była prądnica. Założyłeś alternator od samochodu i dziwisz się że przy 800 obrotów nie wzbudza się. Tak było w samochodzie. Koło pasowe na wale w samochodzie jest większe niż w ciągniku i przy 800 obrotach alternator ma na tyle wysokie obroty że się wzbudza. W ciągniku koło pasowe na wale jest mniejsze i przy 800 obrotach/min...
,,andrzej20001" dokładnie Tak... łożyska niecałe 40 pln... a co zabawy i uciechy przy wymianie to moje... he, he... a już tak całkiem serio; to używany alternator też mam w samochodzie... ,,głośne" łożyska zauważyłem przy wymianie regulatora, tak więc zapytałem na forum jakie tam wchodzą no i dzięki Waszej pomocy dokonałem Ich zakupu... Łożyska z NKE...
Zmniejsz koło pasowe z 5-8mm na średnicy,uzyskasz pełne ładowanie na wolnych. Pełnych obrotów i tak sie prawie nie uzywa,sprawdzony myk. ;) A1003 ma też wysokie napięcie regulowane także styknie ci prądu.
Na wolnych nie będzie dobrze ładował bo na alternatorze jest duże koło pasowe.
Dobierz minimalnie mniejsze koło alternatora. Uzyskasz stabilne 14v na wolnych.
Gdyby padło koło alternatora to powinno szarpać paskiem głównie na wolnych obrotach. A co do sprawdzenia to masz rację...... nic prostszego.
A to ja poproszę Moda o kilka słów wyjaśnienia przy okazji inni też się czegoś nauczą . W moim opisie tego alternatora ma napisane że alternator ustawia regulatorem wewnętrznym napięcie minimalne 14,2 volta a sterownik w zależności od obciążenia i innych parametrów powoduje podniesienie napięcia do 14.4 wyzwalając odpowiednio prace regulatora dlatego...
3p alternator z lewj strony. . Nakretke dokrec pneumatem gdzyz bezwladnosc wirnika odkreca go. Tam strasznie szarpie paskiem na wolnych obrotach z racji dizla z lekkim kolem zamachowym.
A tak na ten temat czy czasami twój alternator nie powinien mieć sprzęgła typu wolne koło ( znane z syreny 104 z czasów komuny) na kole pasowym .Jak się myle to niech ktoś odpisze lub poprawi mnie. To częste objawy takie same w sprinterze i audi. Pasek się rozlatuje i to szybko.
Ok troche sie uspokoiło to jeszcze pytanko na alternatorze jest koło pasowe na pasek klinowy fi 95mm pasek 10x8 po przemyśleniU chce na silnik dać koło pasowe fi 120mm tak by na wolnych obrotach alternator kręcił się w granicach 1100-1300 dobrze kombinuje?
Co tam z tym Twoim rozrusznikiem?.Ja osobiście jestem za zamontowaniem alternatora,prądnica to już do lamusa,alternator prędzej ładuje,jak zrobisz dobre przełożenie (koło pasowe)to będzie ładować prawie lub na wolnych obrotach .Alternator może być każdy tylko kwestia małych przeróbek przy montowaniu.
Wystarczy dopasować z katalogu ciut mniejsze koło pasowe. I bedzie ok. Nie trzeba nic robić trzeba po prost tylko jeździć nie na wolnych obrotach na pełnym obciążeniu Ok jak sobie odpalisz i włączysz ogrzewania itd. zanim wyczyścisz / oskrobiesz szyby ,dach itd ( od razu napisze dla wrażliwych że mam w d.. że nie wolno) , to akumulator dostaje ostro...
Tak zero mi się zgubiło (zaraz poprawię) - znający temat i tak będą wiedzieli o co chodzi. Druga uwaga: jeśli piszę obroty wałka to obroty wałka, jeśli obroty altka to obroty altka a nie obroty silnika razy przekładnia. Od początku konstrukcja. Przekładnia pasowa 2:1 tzn 2 obr alternatora do 1 obrotu wałka zdawczego, albo koło napędzające 2 razy większe...
Trzeba zobaczyć z której strony wychodzą przewody z kartera. Z tej strony co jest alternator jest też koło zamachowe / magnesowe. Zaciągasz karter, odkręcasz cewkę alternatora, dajesz nową uszczelkę pod karter i po sprawie. wpisz w YT Kontrola alternatora w Junaku M11 to ci zobrazuje jak mniej więcej to wygląda.
Ciut mniejsze koło pozwoli na pełną moc alternatora już przy wolnych obrotach nie raz już robiony temat. Negatywnych skutków nie było.
Masy masz podpięte te na głowicy ? z lewej strony koło alternatora ?
W jakim celu ktoś potrzebowałby montować koło pasowe ze sprzęgłem na alternatorzę! ????? w fiacie 1,9JTD też jest - gówno mi się rozpadło. Może, jak "dizel" na wolnych nie pracuje jednostajnie, to te sprzęgiełko pomaga wirnikowi altka się nie rozpi...ć?
Może być koło pasowe alternatota za dużej średnicy i alternator nie osiąga odpowiedniej prędkości obrotowej a co za tym idzie jest obniżone ładowanie.
Swoją drogą to masz coś wywalone w kosmos że masz 12.2V i jeszcze spada. Akumulator wykończysz - chyba że jest już trupem, ale jak da się z niego odpalić bez wspomagania to jeszcze żyje. Myślę że na wolnych to coś koło 13V albo lekko więcej powinno być. Podłącz prostownik na nockę (raczej większej mocy), później odpal auto, podłącz znowu prostownik...
Witam, mam problem w Ursusie C-360 z ładowaniem. Miga kontrolka od ładowania na wolnych obrotach po tym jak alternator naładuje akumulatory. Pasek naciągniety, ładowanie jest Ok. Koło pasowe na alternatorze o odpowiedniej wielkości. Objawy ustępują po np. włączeniu świateł czyli pod obciążeniem.
Da się podnieść ładowanie na wolnych przy regulatorze? Da się staczając koło pasowe.
Moja historia z altkiem w 126p była taka: Najpierw w 1978 miał alternator (wersja 650K!) tego typu o którym piszemy, zaczynał pracować od 900obr/min silnika bo tak był nawinięty - żywcem wzięty z Zastavy, tylko mocowanie inne. W desperacji zleciłem tokarzowi wykonanie sporo mniejszego, aluminiowego kóła pasowego, naturalnie też dwuczęściowego (by została...
Witam ponownie, więc wymieniłem koło pasowe, pasek i napinacz, nic nie stuka, ale ładowania na alternatorze brak, gdzie szukać bo ładowanie padło jak zaczęło stukać koło pasowe więc raczej alternator nie padł w tym samym momencie, a i kontrolki ładowania nie ma wcale na liczniku, wzbudzenie padło jak to sprawdzić proszę o poradę zanim wyjmę możliwie...
Sprawdź koło wolnobierzne na alternatorze. Na 99% ono jest przyczyną.
Ten alternator nowy kosztuje 930 zł więc zastanówcie się dlaczego używki kosztują cenę wolnego koła? Jak padnie wolne koło, lub łożyska koszty holowania bądź naprawy są o wiele większe, samo uzwojenie 240 zł które jest do wyżucenia jak przednie łożysko padnie.
Załóz ciut mniejsze koło pasowe. Alternator ma za male obroty na biegu jałowym. Wtedy będziesz miał 14 na wolnych. I zmierz napięcie bezpośrednio na alternatorze. Jesli masz dizy spadek wymień przewod zasilania alternatora.
Tam jest duże koło pasowe, może masz za duże obciążenie na wolnych obrotach.
Czyli co to może być? Sprężarka klimy daje takie obciążenie czy jakiś koło jest krzywe. Tak w sumie to górne koło, które jest przykręcone do pompy wody, jest delikatnie krzywe, ale czy to mogłoby powodować takie coś? Dodano po 9 Zgadza się, Corsy tak mają, natomiast jest to jeszcze spotęgowane uszkodzonymi hydropopychaczami. Dolot to nie jest, bo dźwięk...
Ja najczęściej zajmował bym się alternatorami od traktorów, kombajnów zbożowych itp więc są tam raczej nisko obrotowe silniki, myślę że na silniku zamontuję koło pasowe o średnicy ok 8 cm i regulację obrotów silnika od 550 do prędkości znamionowej czyli 2950 (oczywiście nie każdy alternator do takich obrotów wkręcać). Silniki wysokoprężne w traktorach...
obroty troszkę niskie a do tego czy koło pasowe ma taką samą średnice?
Pisze z pytaniem astra g dizel 1.7 alternator boscha 70a wolne obroty bez włączania świateł 13,95 /13,98 na światłach włączonych 13,80 /13,9 po prze gazowaniu koło 3000obrotów 14,1 / 14,15 objawia sie to minimalnym rozjaśnieniem deski /obroty wentylatora podnoszą się podczas jazdy co dziwne podczas jazdy ze stałą prędkością na jednym biegu wiatrak jakby...
Witaj spójrz na koło pasowe napędu paska osprzętu to na wale może guma w nim się kończy druga opcja to czy jechałeś na klimie jeśli tak to sprzęgło sprężarki albo alternatora też może tak robić jeśli masz dwumase to też może być przyczyną
Dziś odbyłem jadę próbną. Na obrotach 1100 obr/min ładowanie przy włączonych światłach, podgrzewaniu szyb wynosi 13,8 V Gdy obroty zejdą na D na 800, co i taj jest za dużo na akumulatorze jest 12.5 V. Klema plusowa jest ciepława już. Nie jest gorąca jak wcześniej ale ciepła. Spróbuje ją wymienić, lub pociągnąć całkiem nowy kabel alternator - akumulator....
Sterownik silnika wyrównuje wolne obroty korektą wtryskiwaczy na wolnych obrotach. W momencie luzu na kole zamachowym które działa jak młot nie jest w stanie wyrównać tego. Korektą wyrównuje także słabszy cylinder, ponieważ w momencie zapłonu w cylindrze w silniku diesla wał korbowy mocno przyspiesza, żeby pasek PK nie piszczał stosuje się na alternatorze...
alternator zaczyna dawać prąd od 1000 obrotów/min może nie wszystkie lekcje odrobiłem za odpowiedź dzięki A nie prawda, bo 1000 obr/min to ma silnik samochodowy na wolnych obrotach. Tylko że altek ma małe koło pasowe a po drugiej stronie jest większe co daje co najmniej dwa razy takie obroty altka. :wink:
Ja, mając Mereę to koło na wale wymieniałem 3 albo i 4 razy. Rozlatywalo mi się ono. Coś tam pewnie było na rzeczy, ale po prostu wymieniałem i jeździło znów z 1,5 roku, czasem ze 2 lata. Ale co chciałem napisać, to to, że jak się rozleciało to faktycznie ładowania nie było, choć reszta działała i nawet auto jechało. Różnica taka, że moja była z 2001...
Na wolnych nie wszystkie mają odpowiednią moc.Ja zakładałem czasem ciut mniejsze koło co bardziej upierdliwym klientom.
Przeważnie były stosowane czeskie alternatory. A te miały po 10 diód. Jedna siedzi obok szczotko trzymacza, i robi za tak zwane wolne koło .Pewnie nie znane ci zjawisko wykorzystywane w zasilaczach impulsowych. Kontrolka ładowania połączona jest pomiędzy 2 plusy, mały. Który zasila wirnik .Poprzez regulator. I główny.Gdy silnik stanie na plusie głównym...
Dużo tu na tym forum różnych dziwnych teorii... Skąd ludzie biorą takie wiadomości??? Zatem Na pinie 15 powinieneś mieć napiecie 'Po zapłonie"- czyli 24V. To jest napięcie wzbudzenia, tzn. takie, które aktywuje pole magnetyczne w wirniku. Bez tego napięcia 24V na pinie wzbudzenia wirnik ma tylko tzw. magnetyzm szczątkowy który po przekroczeniu 1500rpm...
Tak, strucel, ale na ogół awaria napinacza jest skutkiem. A przyczyną jest zatarte koło wolnobieżne alternatora, lub nawet jego brak w starszych rocznikach.
Sprawdziłem. Odpaliłem i ładowanie wynosiło 14,4V bez obciążenia i 13,6V z obciazenirm świateł i ogrzewania. Po 8 minutach na wolnych obrotach przestał ładować. Koło rzeczywiście jest bardzo ciepłe, inne kola, np. Od wspomagania pozostają zimne. Jadę po nowy alternator
Witam kolegę mam podobny problem z Mondeo 2.0 TDCi. Już od dłuższego czasu takie szarpanie miało miejsce, wygląda to dokładnie tka jak napisałeś. Na wolnych obrotach silnik co jakiś czasz spada z obrotów i troch trzęsie kabiną. Myślałem początkowo że to wina paska wieloklinowego, więc wymieniłem na nowy razem z wszystkimi rolkami, trochę to uciszyło...
Oczywiście, że nie, każde koło z pojedynczym rowkiem jest pod pasek normalnoprofilowy HA! Przeczysz sobie w tym jednym zdaniu. HA to jest u Ciebie pasek o profilu A (szer. 13mm)? Pasek o szerszym profilu (B) w takim zastosowaniu jest mniej prawdopodobny... No tak, ma być w okolicy minimalnej średnicy podziałowej koła dla paska HA. Czyli możliwie najmniejsze,...
Masz nr z tego alternatora? Może koło pasowe za duże i za wolno kręci się alternator.
Sprawdź jakie masz ładowanie,powiedzmy na średnich i wyższych obrotach. Co do kontrolki, że na wolnych obrotach lekko żarzy momentami ,to może być wina zbyt małego przełożenia (duże koło pasowe alternatora).Można zastosować o nieco mniejszej średnicy,lecz pewnie będzie trzeba wymienić pasek klinowy,lub dłuższy napinacz jak jest miejsce.Ogólnie sprzedają...
Powiem tak,tobie się "wydaje",że na wolnych obrotach układ działa jak należy. Tak naprawde prąd dostarczany z alternatora silnie zależy od obrotów. Np. na biegu jałowym uzyskasz koło 20A, reszta pobierana jest ze źródła o mniejszej rezystancji tj.akumulatora. Wszystko fajnie w porach wiosna/jesień,ale w zimę drastycznie skracasz żywotność aku...
Widziałem kiedyś dospawane drugie koło do koła pasowego od alternatora i na kilku pretach na górze silnika umocowany alternator od poloneza moze o cos takiego Ci chodzi? Generalnie nie wiem czy uda sie tam wstawic jaki kolwiek inny alternator bo wirnik jest przedłużony i na nim montowany jest wiatrak , a bez niego daleko maluszkiem nie pojedziesz :wink:...
na początek sorry ze nie odpisywalem -swięta i takie tam zamieszanie ...... do rzeczy dzieki za podpowiedzi ale......jest tak akumulator naładowany -dość nowy bo ma 2 lata bezobsługowy magiczne oko pokazuje zieleń co znaczy że jest full pasek znów wymieniony naciągniety ładowanie na wolnych i na wysokich nie mienia się zbytnio bo jest o ile pamietam...
To, co nazywasz sprzęgłem, to jest wolne koło od rozrusznika. Przynajmniej tak widać z rysunku. Jeśli jest to alternator taplający sie w zbiorniku oleju (to są silniki z suchą miską olejową), to może on mieć już przegrzane uzwojenia i zwarcia między zwojowe. NIE DO WYŁAPANIA zwykłym miernikiem. Alternatory kiedyś sprawdzało się na przebicia wysokim...
Witam założyłem alternator od fiata duzego 125 do c 360. dałem nowe koło pasowe bo stare było za małe i pasek by nie pasował nowe koło załozylem z alternatora wespólczesnego elmot typowego do c 360 nie wiem czy dobrze ale pasuje na oś i klin. dałem nowy szczotkotrzymacz też produkcji elmot wspolczesny i regulator też nowy wspólczesny elmot taki mały...
A więc tak udało mi się jeszcze wyszperać u siebie w garażu jeszcze jeden alternator od fiata 126p, i jak na razie sprawuje się całkiem dobrze. Dziś jeszcze wymienię koło pasowe na mniejsze, aby na wolnych obrotach również bezproblemowo ładował. Miernikiem sprawdzałem i ładowanie jest 14,6, a 14,7 także chyba nie najgorzej ;p. Dziękuje za odpowiedzi...
tak mam jeszcze ten oryginalny rozrusznik. zmieniłem koło pasowe w alternatorze na mniejsze i pomogło teraz ładownie jest już normalne, dziękuję wszystkim za pomoc. i zamykam temat. pozdrawiam
pokazuje za dużo ok 300rpm W całym zakresie pokazuje za dużo o 300obr dziwne. Czy też na wolnych a na wyższych więcej przekłąmuje. Wskazywało by to na za małe koło pasowe. Pomierz koła pasowe i napisz jaki był alternator wcześniej.
Powoli coś zaczyna sie dziać pod maską w moim caddy. Na wolnych obrotach lubi wydać krótki dźwięk w stylu syknięcia, kwęknięcia śrubek w wiaderku. Widać w tym czasie przygaśnięcie deski. Bez paska osprzętu nic nie hałasuje więc optymistycznie zainwestowałem w rolkę napinacza która kwalifikowała się do wymiany. No i guzik, po pierwszym odpaleniu przez...
Witam, Spotkał mnie ostatnio następujący problem: Obrotomierz w mojej Felici 1.9D zaczął skakać trochę mnie to poirytowało ale z uwagi na brak czasu i wiek auta dałem sobie z tym spokój. ostatnio siadł na tych 500 obr/min i spotkała mnie przykra niespodzianka. Wsiadam, odpalam, lampki przygasają i klekot przekaźników. Podmieniłem akumulator auto pięknie...
Elektryczną przeróbkę a wiele tego nie ma zrobi samemu z opisu kolegów na forum, mocowanie to kwestia tylko wyobraźni. Koło pasowe może wymusić odwiedziny u tokarza. to tyle. A zyskuje alternator na którym napięcie na wolnych obrotach nie spada do 11 V przy zapalonym stopie.
wolne koło alternator koło mechanizm wolne koło
zmywarka amica silnik cyfra moduł launch sprinter
delete override firmware toshiba
Skoda Octavia: Kontrola trakcji i jej działanie Funkcje systemu ABS w pojazdach