No widzisz, dobrze że porcelana nie wpadła do cylindra.
Musisz odkręcić, szarpak i plastikowa osłonę cylindra. Możliwe że wpadła tam jakaś śrubka lub podkładka, chwycił ja magnes i blokuje kolo magnesowe.
Focus 1.6tdci (hdi) dziś urwałem trzy świeczki żarowe. Dostęp miodzio, ale ch.ji nazbierali ode mnie francuzi. Przy wykręcaniu urwanych po kilku godzinach dwie miałem w garści, przy trzeciej tak nawierciłem że końcówka wpadła do cylindra i mnie krew zalała. Na odchodne właściciel powiedział że mechanik ostatnim razem wkręcał je na klej do gwintów co...
Nie polecam odpalac silnika .znajomemu na warsztacie wpadła świecą do cylindra i zrobiła bigosu.
Myślę że pilarka nie była całkowicie sprawna, gdy ja wypożyczałeś. Trudno będzie teraz coś udowodnić. Pamiętam podobny przypadek, wtedy do cylindra wpadła śrubka mocująca przepustnicę do osi. Ten "serwisant" nawet nie zadał sobie trudu aby wydmuchać ten cały syf. Jeżeli remont tego gaźnika był też tak robiony, to na skutki nie trzeba było długo czekać....
Zrób adaptację przepustnicy, ale jak środkowa elektroda świecy wpadła do cylindra, to mogła tam narobić bałaganu, dlatego zaczął bym od pomiaru ciśnienia
Może środkowa elektroda się wysuwa z izolatora ? (jakaś chińska podróba świecy) Miałem taki przypadek kilka razy, raz niestety (dla klienta) w 3 elektrodowej świecy, wpadła do cylindra i narobiła bałaganu
Nie wziołem całego silnika bo jak nie dawno wpadła mi nakrętka do cylindra to mi go trochę uszkodziło ale silnik chodził. Na wszelki wypadek kupiłem zestaw naprawczy. Nie sądziłem że padnie mi łożysko na wale. Ten silnik jest całkiem nieźle wykonany. Brak luzów itp.Ale mam ten kłopot i nie wiem co z tym zrobić. Może tłok jes większy. No nie wiem. Jeździć...
Kolega miał opla astrę 1,4 16V z gazem, wracał z Niemiec i od granicy auto zaczęło chodzić na 3 cylindry do domu miał 200 km i na tych trzech cylindrach dojechał. Po rozebraniu silnika okazało się, że ze świecy wypadła środkowa elektroda i wpadła do cylindra. Silnik do wymiany. Środkowa elektroda świecy z opornikiem ma 2 cm, świece dedykowane do tego...
. Musiałobyć jej sporo gdyż najprawdopodbniej wpadła do cylindrów, zwiększyło to objetość tak jakby tłoka (woda na tloku a tam szczelnie jest) zgniotła zawory które w tej chwili były niedomkniete, czyli je pokrzywiła. Stąd strzały gdyż one się nie domykają wtedy kiedy powinny. Pozdrawiam. Głupszego tekstu i rozumowania dawno nie widziałem, jak masz...
Dolot musisz wyczyścić "na igłę". Najmniejszy kawałek wirnika turbiny, który wpadnie do cylindrów, może narobić konkretnego bałaganu. Intercooler zaleca się wymienić.
Świece muszą rozgrzać się na całej długosci-wiem iż wielu kier. zadowala rozgrzanie samej końcówki świec i na tym kończy się test. Wymieniamy zawsze komplet świec a nie poj. sztuki-zawsze dobrych firm-znam przyp. kiedy końcówka św. wpadła do cylindra... Kwestia grzałek-jestem za ale jedna uwaga, olej inaczej odprowadza ciepło niż woda /lubi zapiec się...
może to skrócić żywot tego kompresora? jakoś mu zaszkodzić? czy nie panikować i poza filtrem (sąsiad nie zauważył że nowy, ale w ostatniej chwili naklejkę z ceną z niego odkleiłam) raczej nic się nie popsuło? Jeżeli przy tym "upadku" nie wylał się olej (jeżeli to kompresor olejowy) i nic nie wpadło do cylindra z pozostałości po filtrze (raczej nie...
Do cylindra raczej nie wpadł , zatrzymał się na zaworach lub jest gdzieś w kolektorze. Do demontażu kolektor ssący.
Witam. Moim zdaniem cylinder jeszcze by był. Ale nie sie wypowie ktoś inny. A co do tłoka to pokuszaj jakichś zamienników. Pozdrawiam.
Trochę nagaru jest w oknie możesz go wyskrobać tylko zasłon okno tłokiem żeby nic nie wpadło do cylindra. Hmm to już nie wiem. Pomyśle.
Ktoś się orientuje ile może być warta przystawka do sprężarki ZWAR 350L czyli koło pasowe z wałkiem i korpus co się przykręca sprężarkę 3JW ? dostałem kiedyś w kpl i leży. W garażu wpadła sprężarka od ikarusa, jest po remoncie ale korci mnie żeby ją rozdłubać bo między korpus a cylinder jest dorobiona flansza dystansowa z 8mm i aż mnie korci czemu to...
cylinder byl wymieniany na nowy jak ojciec kupił tą kosiarke bo coś wpadło do cylindra i porysowalo go,i udalo się ją kupić za małe pieniądze,po wymianie służyła przez jakieś 12 lat beż zażutu aż przyszedl czas na kolejny remont byly wymienione łożyska na wale ,wał i cały zaplon,oraz karter silnika ale tlok i cylinder zostal stary bo gość powiedział...
A ostatnio na szkoleniu znowu mówiono, że można zalewac ATF. To samo w manie ze skrzynią 12+2 czy też od kilku miesięcy po zmienie nazwy na 14. Zalewalem silnikowy ale teraz zmienilem na czerwony- po za tym nie wiem czy scania sama na to nie wpadła po tym jak simering na cylindrze nie wytrzymywal? Zobacz że na czerwonym oleju nie było tak czesto lub...
Musiałbyś odkręcić śrubę spustową oleju znajdującą się po lewej stronie (pod wariatorem) i przechylić skuter. Zwykle do wymiany oleju wykręca się korek pod silnikiem z prawej strony, ale on w karterach ma nadlewy i kieszeń przez którą nakrętka może nie przelecieć. W innym razie pozostaje Ci rozbierać silnik by tą nakrętkę wydostać. Nie pamiętam już...
Urkotrebor ok, jeżeli stosujesz od 30 lat to opowiedz jak usunąć ogonek który wpadnie do cylindra? Chętnie się nauczę i może też zacznę stosować w takiej aplikacji. Szczególnie jak pech sprawi że wpadnie do szczeliny między tłokiem a cylindrem. Druga sprawa jest taka, że im większa średnica gwintu, tym trudniej wyłamać sam ogonek - podczas tej czynności...
Więc co proponujesz? (Z założenia nie powinno wpaść do cylindra, ale lepiej nie ryzykować.)
Coś wpadło do cylindra lub wyskoczyło zabezpieczenie sworznia tłoka. Co to za marka ,,Dolphina"
Tak wymieniałem je z seryjnego na Stage6 posrebrzane. Sugerowałem się, że jest droższe niż pozostałe, to pewnie lepsze... Jest pęknięte na rantach w dwóch miejscach i w momencie wyjmowania jednej szpilki już nie było, i kilka wypadło mi w rękach. Zastanawiam się, czy nie wpadła do wału i z wałem czy nic się nie stało, niby normalnie się obraca i luzu...
Tym się nie sugeruj, że wysokie ciśnienie sprężania i olej idzie. Olej może: - Wyciekać przez turbo - wyciekać przez prowadnice zaworowe - wyciekać wprost na ulicę. Olej, który wpadnie do cylindra np przez nieszczelne turbo potrafi zwiększyć kompresję.
Na razie bez wymiarów i wyliczeń prosty rysunek z painta wg symulacji chodzi, ale nie wiem czy para nie będzie chciała przesuwać tłok rozrządu na suwaku opóźniającym No i trzeba sobie wyobrazić jak to chodzi na kole zamachowym bo tego już nie rysowałem :P Tu masz silniczek z takim suwakiem - bardzo dobrze się spisuje: http://spiritusmovens.blogspot.com/searc...
Na dwumasę bym nie wpadła, ale jak to można sprawdzić ? A co do liczenie, jak to przystało na renault tak też właśnie liczę od strony skrzyni 1 cylinder i tak też zakodowane.
Ciężka sprawa. Zależy jak została zerwana a raczej czy coś wystaje z poza gniazda. Są giganci, którzy rozwiercali, spawali i kombinowali. Nie polecam - do cylindra może wpaś troche złomu który niestety... zalecam zrzucenie głowicy pzdr
Nie ma związku . Taaa? Dłubałem taki na wiosnę, urwało oś klap w dolocie, wpadło to do komory czwartego cylindra i pozamiatane
Tylko jak podeprzeć zawór by nie wpadł do cylindra?
Pewnie coś wpadło do cylindra i odbijało się od tłoka- może ukruszona świeca żarowa?
wałek przechodzi przez obudowę muszę koło zdjąć. Co do blokad to owszem jak się nie rusza później silnikiem ja muszę pokręcić wałem żeby tłokami podeprzeć zawory żeby nie wpadły mi do cylindra po zdjęciu zamków
bankowo musisz zdjąć sprężyny zaworowe (a co jeśli ci zawór wpadnie do cylindra?). Teoretycznie da się bez zdejmowania głowicy, ale tak jest po prostu wygodniej...
Coś ewidentnie wpadło do cylindra. Być może auto miało kiedyś dzwona i to są resztki obudowy filtra powietrza? Albo resztki turbiny ? Generalnie wymieniasz te tłoki które są w złym stanie, zależy jakie masz oczekiwania i co montujesz (nowe/używane), tuleja jest porysowana czy mi się wydaje ?
zablokował się zawór, najlepiej jak już poprzednicy pisali odkręć kolektor ssący (kilka śrub na klucz 13 i wyjmij resztki szmaty i będzie dobrze, wiem, że tam jest ciasno, ale było uważać, dobrze, że nie wpadła jakaś śrubka... na drugi raz się będzie bardziej uważać ;) nauka kosztuje niestety poza tym niewiem jak tam zakładacie filtr stożkowy skoro...
Tam nie ma intercoolera, więc kawałek turbiny mógł wpaść do cylindra i narobić niezłego bałaganu
Witam. Ostatnio składając ogara zauważyłem pewną rzecz. Otóż mam 5 cylindrów. Tylko jeden dobry reszta jedynie szlif. Po założeniu tego dobrego i dobraniu tłoka ogar nie odpala. Łapie lecz nie może odpalić. Wymieniłem, zamieniłem wszystko. Gaźniki na zmianę, zapłony, trzy cewki, kondensatory itd. Zapłon ustawiony. Miernik wskazuje kiedy platynki się...
Płaskie sprężyny mają tę zaletę, że skracają długość silnika. Ta prądnica pewno 2 kw ma. Chciałem wykonać dzisiaj próbę i tłok się zatarł. Widocznie z gaśnicy jakiś pyłek stalowy wpadł pomiędzy tłok i cylinder.
Ja to ciekaw jestem jak wygląda ten wymieniony tłok i korbowód --- poprosimy o zdjęcia Bo to jest niemożliwe, żeby się wygiął od przestawionego rozrządu... pewnie temu "mechanikowi" wpadła jakaś śruba w przepustnicę przy pracującym silniku, bo ciężko mi znaleźć inne wytłumaczenie... Zdejmowałeś tą głowicę, to było obejrzeć dokładnie gładzie każdego...
Sam twierdzisz, że dałeś "popalić" pilarce, więc miała prawo ulec uszkodzeniom. Sprawdź, czy nie pękł wał (miałem taką w naprawie) i aby to sprawdzić przytrzymaj koło magnesowe a drugą ręką obracaj wewnętrzną częścią sprzęgła odśrodkowego. Zwróć też uwagę, czy jakieś "obce ciało" nie wpadło do pilarki i nie blokuje jej. Sprawdź mocowanie cewki WN i...
Od Mito nie będzie pasowało? W końcu ta sama fabryka i dokładnie to samo rozwiązanie. Ewentualnie może się różnić kształt języka w stosunku do większej średnicy cylindra. Miałeś szczęście i nie wpadł do cylindra? Skontroluj czy w cylindrze po tulejowaniu zrobiono poprawnie obróbkę i język zaworu wchodzi do końca.
Mógł np odpaść sztyft ze świecy żarowej, lub kawałek nagaru wpadnie do cylindra podegnie zawór i wystarczy.
Coś wpadło pomiędzy tłok a cylinder? Sprawdź co za element to zrobił. Może być kilka przyczyn, uszkodzone łożyska igiełkowe, łożyska wału, kawałek pękniętego listka zaworu membranowego... Do do tłoków jest kilka producentów, Vertex (najlepsza), Meteor, Standard (raczej no-name), China. Trzeba pamiętać że fabryka nie przewidziała szlifów cylindra żeliwnego,...
Ten zawór jest urwany, tj koniec trzonka ?, czy rozpiął się zamek (półstożki) i wpadł do cylindra ? Tak czy inaczej, jak zawór jest tak zgięty, to prawdopodobnie korbowód również. Po takim "dzwonie" tłok również mógł ucierpieć i pierścienie są zablokowane w zmiażdżonych rowkach
Pacjent Polo 9n 2004 r (produkcja koniec 2003 r) przebieg 285 000 km. Silnik 1.4 TDi PD o oznaczeniu BAY. Silnik przy gwałtownym przyspieszaniu (pierwszy bieg do 4000 RPM) zaczął nagle stukać i przestał pracować na cylinder jak później okazało numer 2. Po zdjęciu głowicy skasowany tłok i trochę drobnych części grzybka zaworu wydechowego. Teraz pytanie...
Tak, i przy okazji sprawdź czy gwarancja obejmuje wymianę głowicy po wpadnięciu kawałków wirnika do cylindra.
Tylko uważaj żeby przy tych operacjach nie wpadło coś do cylindra...
Nie aktualizowałem tematu (założyłem inny). Mój wpis z początku grudnia: "Zrobiłem wczoraj w trase ok. 500km. Gdy byłem mniej więcej w połowie trasy pojawila mi sie kontrolka "check engine". Po ok 1 minucie, kontrolka ta zaczęła mrugać a silnik stracił moc - przestał przyśpieszać a gdy się zatrzymałem i odpaliłem silnik ten zaczął bardzo nierówno pracować...
Tłok nie uszkodził się z powodu zużytych pierścieni tylko w wyniku przegrzania silnika lub nagaru, który mógł wpaść do cylindra na przykład z tłumika.
Szanse na kolizje jest 50/50 Nie, szansa na kolizję wynosi 100% Ściągaj głowicę i daj do zrobienia, bo jak urwie się grzybek krzywego zaworu i wpadnie do cylindra to silnik leci na złom. Tam są na tyle cienkie trzonki zaworów ssących, że sprężyna jest w stanie domknąć lekko skrzywiony zawór
Pewnie że można. Tłok tego cylindra dajesz w górny martwy punkt GMP, zbijasz miseczkę zaworu, wyciągasz zamek, tłok jest w górze to zawór oprze się na nim i nie wpadnie do cylindra. Wymieniasz, składasz i gitara.
Paliwo dochodzi, pompka pracuje, rozrząd dobrze ustawiony, sprężania nie mam jak sprawdzić narazie o logów nie zrobię. Brak komputera. Dopóki zawór w starym silniku nie wpadł do cylindra wszystko działało bez problemu
Pytanie jak wygląda gładź cylindra ? Coś tam wpadło
MOże kable zamienione, może podczas wymiany świec coś wpadło do cylindra, a może przewody do dupy. Zacznij coś sprawdzać a nie filozofować.
Wpadła mi w ręce nowa chińska pila Erman. Kupiona kilka miesi ęcy temu. Stała nieużywana. Próbuje ją odpalić na ssaniu, ale nie udaje się. Świeca jest sucha. Wygląda na to, że paliwo nie dochodzi do cylindra. Po wstrzyknięciu kilkunastu ml mieszanki też nie odpala. Jaka może być przyczyna?
Pewnie się odkręciła jakaś śrubka i wpadła pomiędzy koło magnesowe i obudowę. Chińskie kosy tak maja, że się same powoli rozkręcają. Który dekielek masz na myśli?
Że coś może wpaść do cylindra to się zdarza, że kawałek świecy to już mniej, ale nie wymieniłeś tego obitego tłoka, i to nie jest normalne. Ryzykant z Ciebie. Nieuszkodzone niczym tłoki pękają a ten ma na samej krawędzi stemple od obcego ciała.
Samo sprężone powietrze nie da rady. Ustawiasz tłok w GMP i blokujesz wał i dopiero wtedy pompujesz powietrze. Inaczej sprężone powietrze zepchnie tłok w dół i możesz mieć problem jak zawór wpadnie do cylindra. Inna sprawa taka, że sprężone powietrze utrzyma zawór przy montażu, a przy demontażu może bycym problem - zakleszczone zamki. Wtedy najlepiej...
Nie tak szybko. Już świece wkręciliśmy ale coś mnie wzięło, żeby oczyścić przepustnicę i włożyć szmatkę do kolektora - w celu sprawdzenia czy nie ma tam wody. Po odkręceniu przepustnicy okazało się, że w miejscu gdzie jest szczelina wolnych obrotów była woda i w środku kolektora również. Włożyłem szmatkę i za drugim razem była już tylko ubrudzona zgarami....
Już wszystko jasne.Fragmenty końcówek wpadły do cylindrów i uszkodziły tłok i gładz cylindra na 2 a na 3 kawałek wpadł między zawór i gniazdo.Rysa na gładzi jest tak głęboka że dyskwalifikuje blok do dalszego użytku.Zastanawia mnie jedno.Dlaczego zniszczyły się końcówki wtrysków.Dodam że silnik miał 140 000 km przebiegu.Spotkał się ktoś z podobnym przypadkiem?
Zawsze pozostaje zrobić tak: 1. Zjechać tłokiem troszkę niżej aby zawór się o niego nie oparł, ale by też w razie czego nie wpadł do cylindra. 2. Przywalić sporym młotkiem kilkukrotnie w podkładkę. 3. Napchać sznurka, podjechać tłokiem do GMP i zablokować wał w tej pozycji. 4. Normalnie rozpiąć zawór i zrobić co trzeba. I tak na każdym cylindrze. Też...
To jeszcze magicy powiedzcie koledze jak :-) Bo jeszcze rozepnie zabezpieczenia i mu zawór do cylindra wpadnie :-)
kontrolka rezerwy jest jeżeli chodzi o wymiane uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy to mozna to zrobic trzeba jednak trochę wprawy.Nalezy pamietac aby tłok cylindra rozpinanego był w górnym położeniu zabezpieczy to wpadnięcie zaworu do cylindra.
To jak klucz wpadł to do cylindra a nie do miski olejowej. Może być nieciekawie Ja bym tak nie jeździł.
Konsekwencją (?) mojego problemu jest to,iż wypaliło tuleje cylindra, stopiło cewkę (do zera) i świecę której resztki wpadły do cylindra. Po remoncie silnika (upg, planowanie itd.)problem się nie rozwiązał. Wentylator się włącza, czujnik wymieniony 2x razy, termostat puszcza obieg, układ odpowietrzony, zestaw wskażników podmieniony na inny. Brak błędów....
No z tym ponownym użyciem starej uszczelki pod głowicę to słaby pomysł (żeby się nie okazało że w niedługim czasie znowu będziesz musiał głowicę ściągać bo np. jest wyciek płynu lub nieszczelność inna). Nie warto na tym oszczędzać. Poza tym zależy na którym cylindrze tą dźwigienkę wymieniałes ale jeśli 4-ty lub 1-szy to duże szanse są że do miski wpadła...
Oczywistym jest fakt, że operacja wyciągania wtryskiwacza może pójść nie po myśli i coś może się oderwać i wpaść do cylindra. Moim zdaniem nie w tym problem - jeśli mechanikom coś przy wyciąganiu wpadło i nie sprawdzili tego a później próbowali uruchomić w takim stanie silnik to ponoszą pełną odpowiedzialność za uszkodzenia tym spowodowane. I nie ma...
https://obrazki.elektroda.pl/2886551800_... Zastanawia co mogło tak zmasakrować tłok. Nie wiem czy dobrze widzę ale tak jakby.kawałka pierścionka brakowało. Może ssała nieszczelnością z filtra powietrza. Albo coś z filta wpadło, uszkodzenia tłoka są niebywałe, a cylinder prawie nie tknięty. Przegrzany tłok byłby koloru fioletowego
Po zakupie przewodów i filtra niestety dalej to samo. Oddałem do oficjalnego serwisu STIHL'a. Okazało się, że z oryginalnego gaźnika po ostatnim czyszczeniu wypadła jakaś gumka taka bardzo mała, który zmieniała tor pobierania paliwa. Doszedł jeszcze jeden problem (ale to akurat z ostatnim zatarciem silnika, który miał miejsce dzień po tym jak napisałem...
Ojoj. Uszczelniacze można wymieniać bez zdejmowania głowicy. Jak ktoś się boi że mu zawór wpadnie do cylindra to musi wymieniać kolejno na cylindrach w których tłok jest w GMP. Z tego co mi wiadomo to zawór niedość że nie stoi w miejscu, to jeszcze specjalnie jest mu nadawany ruch obrotowy żeby przylgnia wyrabiała się równomiernie. Pozdrawiam Witek
Gratuluję tym, którzy gaworzą, że nic się nie stanie. Otóż chyba nigdy nie widzieli pod stosowną aparaturą co zawiera powietrze, które tylko w warunkach sterylnych jakie panują przy montażu dysków twardych, zaawansowanych operacjach szpitalnych itp. jest czyste. Jak Ci piach i brud a nie daj woda wpadnie do cylindrów to dopiero będziesz szukał nowego...
Jak nie było sekwencji to montowali drugą generację do tego silnika i ja to widziałem i widziałem jeszcze jak po strzale wpadły do cylindra kawałki drugiej przepustnicy,chyba nie muszę kończyć.Problemem jest jeszcze plastikowa puszka na przepustnicę z której też zostają drzazgi po strzale mimo zabezpieczeń.Radzę dobrze przemyśleć wybór bo może byc kosztownie.Uważam...
Poczytaj sobie o rozbieganiu turbodiesla. Ewidentnie olej z turbiny. Miałeś dużo szczęścia że udało się go zgasić. Jak najszybciej turbo do kontroli i uważaj żeby się to przypadkiem nie powtórzyło. Nawet jeśli się to nie powtórzy to jest możliwa awaria turbo a skutki też mogą być kosztowne. ( sam to ćwiczyłem - awaria strony sprężarkowej urwane łopatki...
Dżwigienka to to coś co wciska zawór, jeśli na którejś jest bardzo duży luz to prawdopodobnie ten zawór jest zablokowany i sprężyna nie może go zamknąć, a o otwarty zawór opiera się tłok w cylindrze. Normalny luz to jakieś 0,2 mm (dokładnie nie pamiętam). --- Zablokowany zawór już byś raczej zauważył. Poczekajmy może ktoś inny na coś wpadnie, mnie przychodzi...
Wpadła na wyprzedaży kosiarka Faworyt SH48N200L-4W1 i mogę stwierdzić, że 1 sezon przeżyła i daje radę kosić wyższe chwasty (gdy trzeba nawet do kolan daje radę); jedynie gdy mamy wysoką trawą kosić zalecam poczekać jak wyschnie rosa wtedy silnik ma lżej. Niestety napęd wolny więc prawie go nie używam (dużo drzew i przeszkód). Przed zakupem byłem przekonany,...
Nieprawda, widziałem kiedyś silnik, był przy betoniarce... Ale tak serio, klient nie oczekuje zwrotu kosztu samochodu, ani wymiany układu hamulcowego, tylko przywrócenia stanu poprzedniego. Warsztat popełnił błąd, to niech go naprawią. Twierdzą że wszystko OK, niech dadzą 3 miesiące gwarancji na to że zawór nie wpadnie do cylindra. Albo zdjąć głowicę...
Dzień dobry:-) Potrzebuję informacji o USTAWIENIU WAŁU KORBOWEGO względem rozrządu. Wymieniałem rozrząd po naprawie silnika - zawór wpadł do cylindra - i na wałkach rozrządu mechanik znalazł punkty ustawień, ale nie może znaleźć na wale. Auto nie chce odpalać na zimno. Jak już się rozgrzeje, to pracuje bardzo ładnie. Podejrzewamy też przekaźnik świec...
To jest silnik dwusuwowy, więc nie wlewaj nic pod żadnym pozorem. Ten serwisant chyba żarty sobie robi. To wgłębienie w tłoku, zrobiła prawdopodobnie blokada, wkręcana zamiast świecy, w celu zablokowania wału. Wkręca się ją aby odkręcić sprzęgło lub koło magnesowe. Możliwe, że ktoś wkręcił kiedyś świecę z długim gwintem. Te ślady na obrzeżach tłoka,...
A jak i czym ten wylot wyczyścić, żeby nie nawalić tam jakiegoś piasku albo czegoś, żeby nie popsuć. Normalnie, mechanicznie. Tylko najpierw trzeba unieść tłok tak, aby zastawił wylot. O tak: https://obrazki.elektroda.pl/3370808900_... Tak aby zastawił wylot, żeby nic nie wpadło do środka cylindra. Następnie było "dłubanko". Oczywiście...
Miałem przypadek ze świecami NGK ale Made in france było na nich wybite że porcelanka pękła na dwóch świecach ale na spodzie przy stożku i wpadły odłamki do cylindrów. Szok. A jak miałem NGK ale made in Japan to było ok. Na korpusie jest wybite skąd pochodzą.Już nie kupuję takich świec po tym przypadku.
Witam . Wpadła mi w ręce Alfa jak w temacie... Silnik odpala jeżdzi , oczywiście szarpie i pracuje na 3 cylindry (jakby wypadanie zapłonu) ... Po podpięciu komputera błąd bodajże p0202 błąd wtryskiwacza 3 cylindra (injector 3 failure) Moje pytanie to : Od czego zacząć i co ewentualnie od razu wykluczyć (pytam oczywiście przez pryzmat waszych ewentualnych...
Witam chciałem się was poradzić odnośnie kosy spalinowej kawasaki kbh 34a. Problem jest taki że gdy kosa jest zatankowana, tzn zalana nowa mieszanka, kosa na pełnym gazie nie wchodzi w obroty, co ciekawe zauważyłem że gdy kończy się paliwo w zbiorniku kosiarka zaczyna działać prawidłowo tzn wchodzi na pełne obroty ale tylko przy końcowce paliwa. Dodam...
Na mój gust to tak jakby coś wpadło do któregoś cylindra wbiło się w tłok (śrubka?) i tłucze. wykręć świece i przekręć wałem czy nie wyczujesz czegoś jak każdy tłok będzie mijał GMP? Chyba ,że któryś samoregulator zaworów "padł" i luz zaworu tak tłucze.
Zależy jakiego typu były pierścienie w tym tłoku. Pierścieni typu keystone (trapez) jak źle zamontujesz to po prostu nie włożysz tłoka w cylinder, dla pierścieni prostokątnych nie ma znaczenia. Jedynie pierścienie keystone da radę włożyć w rowki prostokątne. Jeżeli pierścienie miały za mały luz na zamkach, to po rozszerzeniu cieplnym powodują mocne...
Znalazłem taką dość widoczna rysę na jednym z cylindrów biegnącą od środka cylindra w dół. Nie za bardzo wiem co robić? Kompresję zmierzyć i porównać z innymi cylindrami. Interweniować tylko jeśli jest wyraźna róznica. Jeśli głowica już zdemontowana to honować lub wymienić tuleje i założyć nadwymiarowe pierścienie. Skąd może pojawić sie rysa od środka?...
Miłem taką Carine na gazie mieszalnik Tartarini - zrobiłem 180 000km na gazie bez awarii i nie było takich objawów. Ciekaw jestem jak "gazownik" wiercił otwory na wtryskiwacze w kolektorze ssącym - tzn czy go demontawał czy ryzykował ze kawałek aluminium wpadnie do cylindra - mozliwe ze coś przy demontazu zle poskładał (jedna z mozliwości) kolejna to...
Powodem awarii była połamana prowadnica zaworowa. Kawałki metalu wpadły zaworem ssącym do cylindra, trochę go zdemolowały a przy okazji tłok poprzez kawałki metalu przywalił w zawór ssący, który uszkodził panewkę odprężnika. Wymiana zaworów, prowadnic załatwiła sprawę. pzdr
Prawdziwy fachowiec demontuje, co z tego że jest na wierzchu skoro i tak nie widzisz efektu końcowego. Żadna metoda nie jest lepsza , otwór idealnie wykonany i obrobiony , żadne wióry nie wpadną do cylindra. Można pokusić się o wlot gazu wprost na zawór ssący , nawet lepiej niż z wtrysku benzynowego. Poszukaj na forach gazowych , są przykładowe zdjęcia....
Wygląda ze któryś wtrysk leje, co by wyjaśniał wypalenie świecy i zakopcenie geometri w turbine. Rozumiem ze Mierzyłeś wysokość skoku tłoków i wszystkie stały równo? Dodano po 44 Jest też opcja ze coś z cylindra wpadło w turbo i uszkodziło geometrię.
Może podmień świecę na tym cylindrze, tylko najpierw wyczyść , żeby Ci coś do cylindra nie wpadło:-) ,ja kiedyś miałem podobną akcję od wilgoci na fajce ,nie wiem skąd się wzięła ale jak wysuszyłem było ok.
Przed wkręceniem świecy mogło wpaść "obce ciało" do cylindra np. jakaś mała podkładka i efekty tego są widoczne na załączonych zdjęciach. Faktycznie trzeba się upewnić, czy w skrzyni korbowej nie ma jeszcze resztek metalu. Zdarza się, że takie przedmioty są "wydalone" poprzez wydech, ale zależy to m.in. od kąta pochylenia cylindra.
Tylko wałem za mocno nie myrdaj żeby ci zawór do cylindra nie wpadł. Jeśli masz możliwość dobrze było by mieć czujnik zegarowy jest precyzyjny. Jak znajdziesz GMP wykręć rozrusznik, dorób w jego miejsce znacznik tak by za każdym razem był montowany tak samo. Przenieś sobie trwale GMP na koło zamachowe a sam kąt wyprzedzenia wtrysku przeliczysz dzieląc...
Witam wszystkich. Mam problem ze swoją Yamahą. Jest to 2t, ma większy cylinder 70cc. Yamaha od pewnego czasu gdy postała chwile nie paliła mi dobrze. Przeczyściłem filtr, gaźnik, wymieniłem zawór membranowy na nowy, nową cewkę, fajkę, świecę. Nic nie pomagało. Wykonałem szlif cylindra i nowy tłok, myślałem, że, będzie wreszcie święty spokój. Yamaha...
do czego służy regulacja długości kolektora? Chodzi o zjawisko rezonansu. Powietrze zachowuje się trochę podobnie, jak sprężyna. Do cylindrów nie trafia jednostajnie, tylko skokowo (suwy). Jeżeli odpowiednio dobierze się pojemność kolektora do częstotliwości suwów, to powietrze wpadnie w rezonans, niejako "dobijając" się do cylindrów. Polepsza to ich...
Oczywiście, że warto. Mazda 2, silnik 1.4D, używany przez osobę w rodzinie na krótkich odcinkach po mieście. Po 3 latach wyraźny spadek mocy, praca na zimnym jak na 3 cylindrach. Samochód wpadł na 2 miesiące w moje ręce. 200 ml oleju Orlen 2t na zbiornik. Efekt? Pod koniec zbiornika praca silnika na zimnym znacznie się poprawiła i zaczął odzyskiwać...
Witam. Otóż w dniu dzisiejszym po cenie złomu zakupiłem silnik Andoria 4c90, który był zamontowany w Żuku, który stał pod chmurką 15 lat, sam silnik 5 lat temu został wymontowany, odpalony, a po odpaleniu trafił do stodoły gdzie spędził właśnie te 5 lat. Silnik jest kompletny w zestawie z sprzęgłem, dociskiem, flanszą pod skrzynie, rozrusznikiem, który...
Ja przed rozbiórką wsadziłem sobie ustalacz w GMP przed demontażem dźwigni zaworów i wpadł mi wtedy kiedy na 6 cylindrze nie mogłem ich podnieść a na pierwszym mogłem i wsadziłem szczelinomierz 0,50mm. Teraz podzielę sobie koło pasowe wału korbowego na trzy i mniej więcej będę wiedział gdzie się jej spodziewać.
Witam. Mam od marca Opla Kadetta 1.3+ LPG. Pare dni temu, kiedy wracałem z pracy, przy prędkości ok 60km/h auto zaczęło gwaltownie szarpać. Przeszlo mu zaraz, jednak odczułem spadek mocy i nierowną pracę. Już pod domem wykręcilem świece i okazalo sie, że jedna z nich jest...hmm... niekompletna. Brakowalo jej kawałka izolacji ceramicznej, która znajduje...
Cześć. Znalazłem przyczynę awarii, coś wpadło do cylindra i pokiereszowało tłok. Kupiłem zestaw cylinder+tłok. Wymieniłem. Wytrząsnąłem wydech ale nic z niego nie wyleciało. Zmontowałem, moto odpalił. Po 2 dniach chciałem się wybrać na pierwszą przejażdżkę i nagle usłyszałem jakby stuknięcie i zgasł. Otwieram głowicę a tam ta sama sytuacja ale tym razem...
Opiszę mój problem obrazowo, bo trochę mnie dziś zmroziło... Jakieś 2 miesiące temu wymieniłem w Outlanderze świece zapłonowe na nówki irydowe marki Denso (IW20TT dedykowane do silnika 4G63). Przedwczoraj w trasie gdy wracałem do domu, zapalił się Check Engine i samochód zaczął coraz bardziej szarpać przy przyspieszaniu. Na biegu jałowym obroty spadły...
pralka wpadła wpadła fiszbina wtryskiwacz cylindra
silnik klatkowy wirnik kupić tranzystory 2sc2166 symbole instalacji elektrycznej
uklad kierowniczy instrukcja serwisowa pralka samsung
Kia Ceed I ED 2006-2012 – instalacja szyb elektrycznych, modernizacja, naprawa podnośników John Deere GT 242 KR – wymiana łożyska napędu, typy łożysk, instrukcja krok po kroku