Wróżę problemy z jakimikolwiek poprawkami nawet tego prostego kodu. Makro jest podpięte pod Arkusz1->Worksheet->Change.
Czemu nie ma załącznika? Niby to proste, ale niejasne. Komórka A1 w którym arkuszu? w aktywnym? w określonym z nazwy? w pierwszym, w którym komórka A1 jest wypełniona? W sąsiednim arkuszu należy rozumieć: w następnym czy w poprzednim? Poszukiwane słowo "białe" lub "czarne" ma stanowić pełną zawartość komórki czy fragment zawartości komórki? Czy wielkość...
chcę znaleźć pierwszą wolną komórkę w drugiej, trzeciej, czwartej, piątej i szóstej kolumnie oraz wstawić tam tekst "wykorzystany" użycie kodu uzupełniania tych tabel Uściślij, to pierwsze, dwuznaczne sformułowanie w stosunku do tego drugiego ... co chcesz osiągnąć: 1) Czy w każdej pierwszej wolnej komórce danej kolumny wpisać "Wykorzystany" ? Jeśli...
Ogólnie to konieczne by było makro z wyrażeniami regularnymi Nie koniecznie, przy tak prostym układzie, może być proste makro. [syntax=vbscript]Sub elka() For x = 3 To Cells(Rows.Count, 5).End(xlUp).Row Cells(x, 6) = Mid(Cells(x, 5), InStr(Cells(x, 5), ".") - 2, 10) Next End Sub[/syntax]
Życzę powodzenia z wydajnością tego skoroszytu Dlatego kolego clubs udzieliłem takiej odpowiedzi :D jest jakaś opcja, żeby makro pracowało bez przerwy Teoretycznie tak Po drobnych korektach budowy skoroszytu proponuję autorowi wykorzystywanie do tego sumowania danych makro :spoko: 1150517 Całość w zmodyfikowanym pliku w załączeniu :D 1150518
Na obecną chwilę posiadam jedynie kod VBA, który łączy w jednej komórce wszystkie zaznaczone komórki oddzielając je "enterem". Potrzebuję przynajmniej dopisać warunek, który będzie wybierał i łączył komórki z określonym fragmentem tekstu. Niestety jestem na bardzo wczesnym etapie i potrafię jedynie zrobić malutkie poprawki w kodzie. Nie musi być to...
zamiast: MsgBox tekst wpisz: [e2]=tekst i sformatuj komórkę E2...
Nie bardzo zrozumiałem - chcesz wpisać "tekst" jak komórka jest pusta, wtedy już nie będzie pusta. Takie działanie nie ma sensu. Ale mógłbyś to zrobić w innej komórce, czyli: (przykładowo) Jeśli komórka A1 jest pusta, wpisz w B1 "tekst", inaczej wpisz wartość A1 1: w komórce B1 formuła =JEŻELI(A1=0;"tekst";A1) 2: W komórce A1, wartość 0, pusta lub inna
Działa i na komórce z wpisanym tekstem, musisz tylko kliknąć dwa razy ;)
Jeśli chcesz, żeby po zaznaczeniu więcej niż 1 komórki była brana pod uwagę tylko pierwsza z zaznaczonych, to możesz dodać linię: [syntax=vbscript]If Target.CountLarge > 1 Then Set Target = Target(1)[/syntax]przed tą linią, którą masz zaznaczoną na żółto. Całościowa propozycja w załączniku. Zasady są nieco inne. Zasięg działania w arkuszu nie jest ograniczony,...
Ok, a gdyby chcieć to zrobić z badaniem wartości dwóch komórek? Tzn. Jeżeli w komórce A znajdują się wartości od 1 do 10 oraz w komórce B znajduje się "określony tekst" to wpisz wartość z komórki a?? Wtedy po "Excelowsku", dla danych w jednym wierszu, wg Twojego wzoru =JEŻELI(ORAZ(A4<11;A4>0;B4...
W związku z pytaniem na pw. Utworzyłem sobie plik w c:\ o nazwie plik1.xlsx, w którym wpisałem tekst w komórki Od B34 w prawo. Następnie uruchomiłem makro (c:\ w InputBox'ie). Dane pięknie skopiowały się do "Arkusz2", komunikat: "skopiowano z 1 pliku". Możliwe przyczyny błędu: -podajesz złą lokalizację -lokalizacja jest dobra ale nie ma tam plików -nazwy...
Można na przykład w komórce C4 wpisać =TEKST(PRZESUNIĘCIE(D4;0;PODAJ.P... ") a potem to przeciągnąć w dół. Poza tym $T$3 można zmienić na komórkę odpowiadającą ostatniej dacie, którą się wpisze w wierszu 3.
Zapewne ktoś zaproponuje lepsze rozwiązanie, w szczególności z wykorzystaniem VBA, ale najprostsze byłoby chyba użycie funkcji SZUKAJ.TEKST: =JEŻELI.BŁĄD(SZUKAJ.TEKST("Peugeot";B1);... To oczywiście w A1, należy potem skopiować do całej kolumny A, można zamiast konkretnej wartości wpisać odwołanie do komórki, gdzie będzie się wpisywać szukany tekst....
Witam. Mam prośbę, czy mógłby mi ktoś podpowiedzieć co robię źle: mam taką funkcje w komórce =JEŻELI(O2="tekst";"OK";JEŻELI(O2="";"NI... i ona działa prawidłowo, czyli jeżeli w O2 jest ręcznie wpisane "tekst" to wynik daje "OK" jak jest "puste" to daje "NIE ale jeżeli w komórce O2 nie wpiszę ręcznie "tekst" tylko wynik tej komórki będzie z innej, czyli...
Chciałbym, aby funkcja sprawdzała zakres, powiedzmy A6:A100, i jeżeli będą spełnione założenia, to wpisze tekst w komórkę A1. Problem polega na tym, że należy każdą komórkę z zakresu sprawdzać jako oddzielną komórkę, a nie jako cały zakres. Efekt ten dla pierwszej komórki osiągnąłem, co pokazane jest w załączonym pliku.
Wyskakuje błąd: #NAZWA? Czyli masz literówkę w nazwie funkcji lub, jeśli wciskasz formułę w makro to musisz użyć angielskich nazw funkcji. Najlepiej użyj nagrywania makr i wpisz formułę, którą Ci podałem. W ten sposób w makro wpiszą Ci się angielskie odpowiedniki.
ppm na konkretną komórkę, formatuj i dalej: http://obrazki.elektroda.pl/9165328900_1...
Myślałem o takim rozwiązaniu. W komórce A wpisuje text, a w komórce B wpisuję "!". W takim przypadku gdy wpiszę w komórce B "!" to komórka A będzie wpisanym tekstem migać. Da mi to informację o "priorytecie" wpisanej informacji.
Dzień dobry, Nie wiem jak to ma działać, ale tam gdzie brak loginu trzeba wpisać pusty tekst, to znaczy albo ="" albo apostrof. Pozdrowienia
Jeżeli zamierzasz przetwarzać dalej liczby z danej komórki, to w pierwszej kolejności unikałbym konstrukcji: =Suma(E5:D5) & "rpm" Zdecydowanie lepiej formatować komórkę: CTRL+1 => karta Liczby => Niestandardowe => wpisz np. # ##0,00" bpm" Wtedy w komórce masz "czystą liczbę", bez żadnego dodatkowego tekstu i możesz zrobić z nią...
A ja z trochę innej strony podpowiem 1 excel ma taką funkcję "Tekst jako koumny .. ". Zaznaczasz / i OK i masz dwie kolumny z jednej. Więc jeżeli to czynność jednorazowa to to bym proponował. 2. Funkcja Wyszukaj.pionowo() 3. jeżeli to ma być ograniczenie wprowadzania danych do komórki to poprzez kolejną funkcję excela taką jak "sprawdzanie poprawności...
zdebel 0x40 to 64 ;). Ale nie myśl broda że znaki wpisane ponad 16-ste pole a przed 64-tym są jakoś tracone, po wpisaniu w te komórki jakiejś zawartości, możesz przesunąć tekst tak ażeby ujrzeć go na wyświetlaczu. Komenda bodajże 00011X** gwiazdki to bity nieistotne, a X-1 przesuwanie w prawo, X-0 przesuwanie w lewo. Ale ja osobiście nie używam tej...
Witaj. Należy użyć formatowania warunkowego z określeniem funkcji, na podstawie której robiony jest format. Jeśli posiadasz Excela w wersji 2013 lub nowszej, to ma on wbudowaną funkcję CZY.FORMUŁA, która rozróżnia czyw komórce jest wpisana liczba/tekst, czy wartość jest obliczona na podstawie formuły rozpoczynającej od "=" - i o takie rozróżnienie chyba...
Rozdzielenie formatu dd-mm-rrrr na: I dd I mm I rrrr I najprościej wykonać tak: Zaznaczyć zakres komórek > Dane > Tekst jako kolumny > Rozdzielany > Ograniczniki : wybrać "inny" (w okienku wpisać "-") > Dalej > Dalej > Zakończ (zakończyć działanie kreatora konwersji) i w wyniku mamy każdy blok daty w osobnej kolumnie. Dotyczy to zarówno 1 komórki, paru...
Menu format >> formatowanie warunkowe. Ustaw np żeby kolor tekstu w jakiejś komórce był czerwony, jak wartość jest od 0 do 0,5 i zielony jak jest od 0,5 do 1. F9 służy do tego, żeby odświeżyć arkusz. Jedyne co mi przychodzi do głowy co się może zmienić po odświeżeniu arkusza, to to użycie funkcji losuj. W tym celu wpisz w komórce, którą wcześniej sformatowałeś...
Witam, czy pomoże ktoś przerobić to makro Visual Basic na Apps Script w Arkuszach Google, to jest automatyczny zapis daty. Np. po wpisaniu tekstu w komórce A1 automatycznie przypisze się na stałe data w komórce B1 i godz. w C1: Private Sub Worksheet_Change(ByVal Target As Range) If Target.Cells.Count > 1 Then Exit Sub If Not Intersect(Target, Range("A1:B1000"))...
Tego typu formularze przygotowuje w Excelu. Można tam dużo łatwiej przystosować komórki do wpisania tekstu i stosując obramowania i położenie tekstu w komórce wszystko odpowiednio ustawić. Przygotowanie zajmie zajmie chwilę, zrobienie pdf-a czy wydruk również. Ma to także kilka zalet: - można stosować proste listy rozwijane z możliwością wyboru konkretnego...
Jak wpisac tekst do komórki to wiem, ale jak wprowadzić daną komórkę do edycji ? Tak, aby ją zaznaczyć i w pętli zwiększać/zmniejszać ? I jakie kody ma strzałka w górę i w dół ?
Witam chcę wstawić tabele do szablonu allegro tworzę to przez generator ale po wpisaniu tekstu to komórki sie rozszerzają robię to przez http://edytor-aukcji.pl/ nie moge zablokować rozmiaru danej komórki czy macie jakiś edytor gdzie to da sie zrobić?
Bez VBA chyba się nie obędzie. Spróbuj: 1) wpisać do tablic zawartość komórek rozdzielając ciągi Split (tekst, chr(10)) 2) porównać tablice każdy rekord z każdym, jeśli porównanie da wynik negatywny przepisujesz wartość do trzeciej tablicy lub bezpośrednio do komórki wynikowej. Ale: w A2 jest "STOP_RAPORT CTX_CARDMAN" spacja zamiast AltEntera. Takie...
Poprostu dodaj komórki z tekstami. Do tego służy znak end "&". Przykład w C1 wpisz =A1&" "&B1 Spacja rozdziela teksty - ale może być bez spacji = A1&B1 Nie do końca rozumiem co chcesz zrobić ale zamiast A1 i B1 równie dobrze może być jakaś formuła np w c1 wpisz =wyszukaj.pionowo(...) & wyszukaj.pionowo(...) To samo możesz zrobić z funkcją złącz.teksty...
Tak, chcę, żeby teks przekopiował sie poczawszy od komórki B18. Chodzi mi, że kopiował sie tekst z wpisany w komórki znajdujące sie w kolumnach "F" (zakłada 1 i 2), ale tylko ten tekst, przy którym wstawię znak "x" w komórakch kolumny "I".
Może coś takiego: =JEŻELI(H2="TAK";D2*E2-E2;... Zamiast ostatnich pustych "" możesz umieścić formułę wykonywaną jeśli nie jest wpisane ani TAK, ani NIE. Ewentualnie w cudzysłowiu tekst, który wystąpi zamiast formuły w takim przypadku.
menu widok - paski narzędzi zaznacz Formularze Z paska który sie pojawi wybierz pole wyboru i myszką zaznacz gdzie ma być na arkuszu to pole prawoklik w to pole i wybierz Formatuj formant... tam zakładka formant i w "łącze komórki wpisz gdzie ma być pokazywany wynik wyboru (w jakiej komórce) jak to zaakceptujesz pobaw się włącznikiem zobaczysz jaki...
Dodajesz kolejny "moduł" do formuły wskazując co jeszcze ma być w warunku (jako formuła tablicowa): np.: SUMA(JEŻELI((MIESIĄC(Arkusz1!$H$3:$H$16)... (Arkusz1!$J$3:$J$16=D11) ;Arkusz1!$E$3:$E$16)) W Arkuszu 2 w komórce D11 musi być wpisany cały tekst do wyszukania w kolumnie J Arkusza 1. np. "403 maska górna" Jeżeli jest...
Najprościej to można zrobić z kolumną pomocniczą, do której wpisać funkcję SUMY.CZĘŚCIOWE. Wtedy obliczenia formułą: [syntax=text]=LICZ.WARUNKI($A$2:$A$86;"*... Jeśli nie może być kolumny pomocniczej, to sprawa się trochę komplikuje, w każdym razie nie można użyć LICZ.WARUNKI, bo obie funkcje wymagają odwołań.
Dzień dobry, To można rozwiązać różnymi sposobami, zależy do czego te liczby mają dalej służyć - czy mają tylko tak wyglądać, czy mają stanowić dane do dalszych obliczeń. Standardowo przy wypełnianiu komórek zmienia się ostatnia liczba, więc efekt jest taki jak Pan obserwuje. Jeżeli liczby te mają tylko tak wyglądać można zastosować format niestandardowy...
Błąd polega na tym że makrem wpisujesz liczbę jako tekst. Najprawdopodobniej wpisujesz liczbę od razu z okienka. Aby temu zaradzić w kodzie makra przed samym wpisaniem do danej komórki excela wartości z okienka przemnóż przez 1 lub "przekonwertuj" na liczbę funkcją Cint() [liczby całkowite] lub Clng() [mniejsze liczby] czy Cdbl(). [duże liczby] Nie...
Dzięki za super odpowiedzi. A gdybym jeszcze chciał sczytać z kolumny J pierwsze imiona osób, z kolumny I drugie imiona osób i z kolumny N nazwiska. Kolejność (J, I, N). Reszta zadania tak jak dotychczas czyli wpisanie tekstu do komórki E10. Próbowałem zmodyfikować nasz kod ale nie działa: Sub Benek4b() Dim lastR As Long Dim a As Worksheet Set...
Witam Uczę się excela codziennie ( bo musze ) i napotkałem taki problem . Muszę zrobić tabelkę i w jednej komórce musze zrobić 3 linijki i to wypunktowane . Nie wiem jak wpisać tekst żeby był od nowej linijki a nie wskakiwał do następnej komórki :/ I czy excel ma taka samą opcję wstawiania wypunktowywania jak word ? Czy punktację trzeba zrobić wstawianiem...
Potrzebuję pomocy przy zadaniu z Excela: Napisz makro wpisujące podaną przez użytkownika datę do komórki a1 arkusza, tak, aby chroniło arkusz przed wpisaniem przez użytkownika innego niż data tekstu następnie za pomocą odpowiednich funkcji tekstowych przenieś do oddzielnych komórek dzień, miesiąc, rok.
tzn? Jakiś przykład podpowiedź. A nie możesz po prostu do komórek wpisać tego tekstu.
Uruchom rejestrację makr Zrób co chcesz aby zrobiło makro Formułę musisz wpisać do komórki (a nie wklejać) Zatrzymać rejestrację i wejść w edycję makra Tam zobaczysz kod i formułę w takiej postaci jak chce VBA Dostosować makr do swoich potrzeb I tyle Mam nadzieję iż teraz jest to jasne.
Witam Nie odrobiłeś lekcji. Adres pierwszego widocznego znaku po inicjalizacji to 00H. Aby sterownik wiedział że podajesz mu adres pod który będziesz wpisywał dane ustawiasz najstarszy bit. Dlatego wcześniej napisałem 00+80. Jeśli pierwsza komórka drugiej linii ma adres 40H to pierwsza niewidoczna z lewej pierwszej linii ma 3FH. Wypadało by wpisać adres...
Zaznacz wszystko (Ctrl+A ) i zamień (Ctrl+H ) . Jeżeli ten tekst nie jest w komórkach to zaczyna być kłopot. Jeżeli te "okienka" to formant formularza to wyłącznie pisanie makra lub ręczna zmiana. Jeżeli to formant ActiveX to zaznacz wszystkie okienka z tym tekstem (pomocne jest włączenie okienka zaznaczania (na wstążce "znajdź i zaznacz a tam okno...
Aby wyodrębnić nazwy zawarte w jednej komórce w programie Excel, możesz skorzystać z kilku metod. Oto kroki, które pozwolą Ci osiągnąć zamierzony cel: Wyodrębnij tekst z komórki: Wybierz komórkę, w której znajdują się nazwy (np. komórkę A1). Wpisz następującą formułę w dowolnej innej komórce (np. B1), aby wyodrębnić tekst: =ZASTĄP(ZASTĄP(A1;",";"");"(";"";"")...
Mam taki problem, że w arkuszu z planem produkcyjnym co tydzień muszę zmienić źródło danych. Źródło jest =dysk/folder/[nazwa pliku week 20]Monday'!$F$3 I co tydzień poprzez ctrl+f zamieniam wszystkie frazy "week 22" na "week 23" itd. Chciałabym napisać takie makro, że wpiszę w komórkę a1 tekst week 22 a w komórkę b1 tekst week 23 i makro samo przeprowadzi...
Witam, Mam arkusz excela. Chciałbym, aby po wpisaniu do jednej komórki czegokolwiek (tekst, liczba), podświetlało większy obszar w tym arkuszu. Za pomocą jakiej funkcji jestem w stanie to uzyskać? Dziękuje za wszelką pomoc, Pozdrawiam,
Dzień dobry, Jeżeli położenie komórek jest stałe, to znaczy w kolejnych komórkach ma Pan tekst oryginalny (w przykładzie A1), wynik (w przykładzie B1) i położenie "X" w tekście wynikowym (w przykładzie C1) może Pan nadać nazwy swojej formule oraz jej parametrom (zgodnie z zasadami Excela). Można to zrobić w Menedżerze Nazw (Excel >= 2007) lub przez...
tekst pascal wyświetlać tekst tekst tekst edytor tekst ukrywanie komórek
czujnik prędkość megane układ grzewczy wykrywa trojan
Powielacz napięcia BIAS z 6,3V AC - jak zbudować? Netcam: Błędne hasło i problem z resetem kamery