woltomierz ilorazowy. http://pl.wikipedia.org/wiki/Logometr
Witam Trochę mnie nie było w temacie i dyskusja się trochę rozkręciła. Na wstępie dziękuję uźytkownikowi djfarad02 - pierwszy post który jest mi pomocny i coś nie coś mówi o sprawie, otórz nie wymieniłem elektroniki "na pałę" 1. Zmierzyłem rezystancję wewnętrzną głowicy kasetowej i szpulowej - wskazania były podobne, oraz wyregulowałem (na wskaźnik...
Witam. chciałbym zaprezentować mój wzmacniacz. Temat myślę dość ciekawy ponieważ to nie taki zwykły wzmacniacz tylko przerobiony wzmacniacz samochodowy, wykonałem ten projekt dlatego iż nie spotkałem jeszcze czegoś takiego, były wątki czy można przerobić, jak przerobić, opini na te tematy też było tyle ilu forumowiczów dodało wpis. Podobno takie wzmacniacze...
ten czujnik obok alternatora to właśnie czujnik temp.
Mam nieodparte wrazenie ze do budowy wskaznika analogowego w większości aut stosuje się ustroje magnetoelektryczne ilorazowe(trzy wyprowadzenia na zewnątrz) a dokładniej jest to omomierz ilorazowy wyskalowany w stopniach Celsjusza.Dużą zaletą mierników ilorazowych stanowi niezależność wskazań od zmian napięcia żródła prądu.Ze zmianą napięcia,zmieniają...
Skoro masz 1 gen to zainstaluj sobie termometr AD42 ,AG97 , a czujnik zamontuj pod maską.
Który to jest rocznik focusa mk2? Czy jest już po liftingu? Jeśli tak to można na pewno uruchomić test wskaźników. Czy taki test u Ciebie przechodzi bezbłędnie? Nie wiem jak w wersji przed liftingiem, ale zawsze można spróbować co się zadzieje po włączeniu zapłonu z wciśniętym przyciskiem kasowania licznika dziennego. Jeśli luty poprawione i wszystkie...
Jedyny problem to temp. paliwa powracającego przelewem, łączysz odpływ z dopływem za pomocą trójnika. W ten sposób eliminujesz powrót do zbiornika. Połączenie wykonujesz przed pompą wstępną i zostaje Ci jeden przewód zasilający na którym montujesz licznik zużycia paliwa. Musisz chłodzić paliwo powracające z silnika, możesz wykorzystać gotowe chłodnice,...
Żaden zestaw wskaźników nie pasuje zamiennie do 600. Dodatkowy zegar+czujnik załatwi sprawę.
Witam po dłuższej chwili problem rozwiązany a niżej opis, na początku jednak dzięki Diablo za wsparcie więc tak, jeśli chodzi o interface to kupiłam na allegro USB na śledziu za 4 zł i tam był kabelek który potem podłączyłem do konwertera USB profi na początku program pokazywał Alarm ciśnienie i alarm temperatura problem z ciśnieniem był taki że opaska...
Obawy jak najbardziej poprawne. Co do czujnika w aucie to dane są do uzyskania a co do czujnika z zestawu musisz spytać sprzedawcę ale sądzę że sami nie wiedzą co tam siedzi. Czy ktoś montował wątpię bo to sztuka dla sztuki. A co do logowania licznika to 5 minut roboty dla kogoś kto ma choćby opcoma.
Witam. To są czujniki od wody, jeden jest od licznika, a drugi od sterownika silnika. Wyciągnij obie wtyczki, zewrzyj piny we wtyczce i włącz zapłon. Przy zwarciu którejś wtyczki wskazówka od temperatury w liczniku powinna wychylić się na maksa. Jeżeli tak będzie to oznacza, że ta wtyczka jest od licznika i jest uszkodzony czujnik, a jak nie będzie...
Witam. Jest to mój pierwszy post, więc proszę wybaczyć błędy itd. Moim problemem jest kwestia zasilania i chłodzenia wzmacniacza na układach scalonych TDA2040. Czy dwa takie układy, zasilane napięciem stałym ok. 20V mógłbym przykręcić (po odpowiednim przystosowaniu oczywiście, tj. wywiercenie otworów na śruby) do radiatora procesora z komputera? Żadnych...
Witam wszystkich, Od ok. dwóch miesięcy wskaźnik temperatury na desce rozdzielczej w moim Audi A3 zaczyna falować. Po pokazaniu 90st. temperatura co jakiś czas rośnie (nawet do 120!), a następnie szybko spada znów do 90st. Mechanik po podłączeniu do komputera stwierdził, że temperatura rzeczywista jest stała, wentylator włącza się prawidłowo, więc można...
Jak znajdziesz diodę pracującą w takim samym zakresie prądowym - to twoja wola.
Pozwolę sobie dorzucić do tematu rozwiązanie, które ostatnio zastosowałem. Nie będę prezentował go jako osobny projekt, gdyż takich zasilaczy jest bez liku i nie ma powodu aby dodawać kolejną konstrukcję. Jak wspominałem w poprzednim poście złożyłem zasilacz regulowany. Przyrząd przyzwoicie wykonany, jednak kolega namówił mnie na budowę wersji zaopatrzonej...
Jeden pin - plus Drugi pin - masa Trzeci pin - czujnik Czujnik łączysz z zegarem a jego obudowę do masy. Polecam zajrzeć w schemat skody, bo to zegary od jakiegoś czeskiego jeździdła. I pamiętaj, że do danego zegara musi być odpowiedni czujnik. W przeciwnym razie będą przekłamania lub nawet nie będzie to działać.
Optykę trzeba stosować, chociażby w postaci jedno soczewkowej; wzięta ze wskaźnika. Diodę trzeba chłodzić - mocując ją w tulejce z miedzi
A kabelków biegnących do drzwi to już nie sprawdziłeś !
Które kontrolki? A nie ma czasem sytuacji, że zupełnie bez sensu zapala się kontrolka świateł długich (granatowa), podnosi się i opada wskaźnik temperatury płynu chłodzącego, poziomu paliwa?
Może być uszczelka pod głowica. Wyrzuca gazy do układu chłodzenia. Sprawdzić ciśnienie na cylindrach i będzie wiadomo. Chłodnica u dołu zimna czy ciepła po jeździe? Temperatura ok na wskaźniku?
Za gorący płyn chłodniczy gdy jest czerwona a za ziny, gdy jest niebieska. Na wszelki wypadek, gdyby ktoś nie wiedział do czego służy wskaźnik temperatury cieczy chłodzącej - a dużo takich osób jest. Lub gdy takiego nie ma (coraz więcej saut tak ma).
Mało płynu w zbiorniczku wyrównawczym cieczy chłodzącej
Tak moja pomyłka myślałem ze F05 jest od wskaźników, czyli wychodzi na to ze mam problem z ECU?
Zewrzyj przewód od czujnika do masy i obserwuj wskaźnik. Upewnij się też czy masz dobry termostat
W zbiorniczku masz czujnik poziomu płynu. Od tego bym zaczął, sprawdzić czy kostka dobrze zapięta, czy czysto w kostce i wtyku. może czujnik się podwiesił.
Zdaje się, że w tym aucie nie ma wskaźnika temperatury. Zapewne jest tylko kontrolka która zapala się po osiągnięciu przez silnik zbyt wysokiej temperatury (tak jest np. w seicento).
Podepnę się pod temat! Mam problem ze swoją fabią I z silnikiem 1,9 SDI (2001 r.). Po wymianie termostatu (prawdopodobnie nie od razu ale na drugi dzień) przestał działać mi wskaźnik temperatury płynu chłodzącego. Wymieniłem czujnik, bo byłem pewny, że to jego sprawka. Niestety wskaźnik był dalej martwy. Zwarłem na krótko styki przy czujniku - po włączeniu...
Nie czyta pan ze zrozumieniem !!!! Dodatkowo miesza pan wypowiedzi z dwóch różnych postów, które publikowano w odstępach kilku dni... Zatem czemu tak usilnie podważa pan moją uczciwość ???? Gdy bym był wykwalifikowanym mechanikiem, zapewne nie publikował bym postów na tym forum, Mimo to nie świadczy to jednak o tym ze kompletnie na niczym się nie znam,...
Samochód trzyma temperaturę, a nie ma wskazówki w pionie :) Jest wychylona w lewo o 1 mm, może 2 mm. Zdjęcie to ukazuje
Tak pokrywa się jeśli temperatura na wskaźniku już urośnie to ta w komputerze jest taka sama
czujnik i wskaźnik są w porządku , dziś sprawdzałem i temperatura płynu zgadza się z wskazaniem wskaźnika . Teraz kwestia termostatu , gdzie go szukać w ducato ? :)
Wtyczka niebieska T32 Pin Opis 1 Zacisk 15, PLUS 2 Wskaźnik kierunkowskazu prawego 3 Sygnał wyjściowy 1 z prędkościomierza elektronicznego 4 Wskaźnik podłączonej przyczepy 5 Wskaźnik rezerwy paliwa 6 Poduszka 7 Zacisk 31, Masa czujnika 8 Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 9 Zacisk 31, Masa 10 Ciśnienie oleju 11 Sygnał obrotomierza 12 Wskaźnik sygnału...
Czujnik temperatury cieczy chłodzącej który współpracuje ze wskaźnikiem temperatury jest wkręcony od spodu do obudowy termostatu. Łatwo sprawdzisz czy to na pewno ten czujnik ponieważ po ściągnięciu wtyczki z tego czujnika wskazówka wskaźnika temperatury powinna opaść. Czujniki te działają w ten sposób że w miarę wzrostu temperatury płynu spada ich...
Zamontowałem ten wymienny w obudowie przy bloku. Prócz termostatu uszczelka gumowa pod termostat i pierscień zabezpieczajacy.
Termostat wymieniony. Koszt nowego był trochę wyższy, bo 42 zł:P + robocizna 30 zł. Teraz muszę trochę pojeździć i sprawdzić czy to faktycznie termostat stwarzał problemy.
napisałem że wymieniłem, dziś zlałem płyn i wlałem bo myślałem że może zapowietrzone było już wszystkiego próbuje. wlałem płyn i zostawiłem odpalone auto wskazówka była poza skalą, ale zostawiłem odpalony dalej , dolałem płynu troche patrze do auta a tam wskazówka w połowie skali, wsiadłem i zacząłem jeździć skala wyglada tak N O R M (N najwyzsza -...
Nie mam pojęcia ile dolałeś wody do płynu chłodzącego ale zwróć uwagę że temp wrzenia wody to 100°C natomiast temp wrzenia płynu chłodzącego 136°C, chłodnica i przewody gorące, wentylator pracuje, jaka temperatura na wskaźniku w czasie jazdy ???
Ale to auto jest faktycznie tak dogrzane? Bo stwierdzenie że rura gorąca to trochę mało. Co się właściwie dzieje? Gotuje się? Wentylator się włącza na zimnej chłodnicy? Ile ma na wskaźniku? A..nie ma wskaźnika, no tak To trzeba w programie podejrzeć.
tu masz schemat przykładowego termometru : [url=http://images.google.pl/imgres?imgu...
Uzupełnienie do rysunku: czujnik temperatuey cieczy chłodzącej,podający info na wskaźnik to nie ten dwupinowy ale Ten mniejszy ,jednopinowy obok. Dodano po 15 to ten http://obrazki.elektroda.pl/3054919000_1...
Jeżeli chłodnica zimna a w kabinie ciepło to prawidłowy obiaw, zamknięty termostat silnik chłodzony małym obiegiem, pozdrawiam
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
Pare rad możesz urzyć ledów np: białych do podświetlania tarcz wskaźników. Chłodzenie powinieneś także lepiej rozwiazać ale otym juz pisano. Może być jeśli działa to znaczy ,że się postarałeś ocena 5.
Nie zwróciłem na to uwagi, wkrótce to sprawdzę ;) Skoro powinno być 10V to oczywiście w każdym przypadku różnica potencjałów pomiedzy TYM JEDNYM a pozostrałymi wyniesie ok. 5V ;) Pomiar rezystancji obu członów różni się o ok. 80 omów (wartość wyższa dla wskaźnika). Czy powinna być identyczna?
To, że płyn lekko sie gotuje, to normalne, pod warunkiem, że nie wyrzuca go ze zbiorniczka i nie idą bąbelki powietrza. Przy zagrzanym silniku, po odkrecniu korka słychac jest jak przez chwilę uchodzi powietrze. W końcu to układ nadciśnieniowy i tak ma działać. Ja sprawdziłbym termostat, moze sie zacinać. Włóż go do wody na ogień i zagotuj (dosłownie)...
Jak na rysunku, oznaczony nr.9. Jedna para styków do wskaźnika druga do sterownika. Drugie zdjęcie to lokalizacja
To powiedz może temu mechanikowi. że jego życie również nie ma sensu o pracy nie wspominając ... :v Podłączasz nie po to żeby wykasować ewentualne błędy, a po to żeby sprawdzić live data. Jedź do mechanika a nie kasowacza. Pozdrawiam
Skoro wskaźniki cieczy chłodzącej podczas pracy zachowuje się poprawnie, a po odpięciu wtyczki wskazówka idzie na max. i dostaję info o wysokiej temp. cieczy chłodzącej, a zarazem Lexia pokazuje uszkodzenie czujnika cieczy chłodzącej i silnik gaśnie na zimnym silniku to .....brakuje mi koncepcji.
Witam, Nie wiem czy to dobre miejsce, najwyżej zjedziecie mnie za to. Problem polega na tym że po wyciągnięciu przekaźnika z miejsca R5 (ogranicznik prędkości) przestał działać zegar temperatury. Wiecie coś na ten temat? Golf III 1.9 TDI, przerobiony z Ecomatic
wskaźnik temperatura chłodzić pojemność układ chłodzić chłodzić citroen chłodzić
amica chłodziarko pomiar stojana brama hormann sterować
magazyn energii magazyn energii
Instrukcja po polsku do radia Pioneer DEH-S320BT Niskie obroty wirowania pralki - przyczyny i rozwiązania