Posprawdzaj diody w alternatorze
Tak, śmiało można wymienić.
Zrobili, tylko teraz brak życia na wskaźniku ładowania na desce. Alternator i akumulator podmieniany i nic to nie dało A co to ma wspólnego z tą robotą ? A po drugie co by miała dać podmiana alternatora czy aku jak to kwestia licznika albo jego bezpiecznika?
Brak ładowania to 90% usterka alternatora . Sprawdzałeś miernikiem po odpaleniu auta na klemach i na alternatorze że nie ładuje czy jak ??
Aby podpiąć bez przekaźnika to alternator musi być 9-cio diodowy, a ten jest 6-cio, chyba takie same montowane są w kombajnach polskich a tam kontrolki nie ma jest tylko wskaźnik ładowania.
Zacisk alternatora B+ łączymy przewodem 10 kwadrat z zaciskiem śrubowym rozrusznika, lub akumulatorem zacisk(+). Zacisk D+ łączymy z kontrolką ładowania. Dmuchawę łączymy przez bezpiecznik po kluczyku zacisk(+15). Wskazanie wskaźnika paliwa na max ,świadczy o uszkodzeniu pływaka w zbiorniku paliwa, lub braku połączenia wskaźnik-pływak. Należy sprawdzić...
Nie jestem elektrykiem, lecz lubię analizować takie przypadki. Jeśli przedstawiłeś dobry schemat i poprawnie podłączyłeś regulator do alternatora, to wszystko wskazuje na to, że połączenia powinny wyglądać tak (dodałem do rysunku obrazki referencyjne): https://obrazki.elektroda.pl/5982830300_... Po włączeniu kluczyka pojawia się napięcie...
Żarówka , wskaźnik ładowania , ma równolegle opornik. Zasilana jest po bezp nr. 30. Wypnij z alternatora przewód wzbudzania i dotknij nim masy / na włączonym zapłonie/ , kontrolka powinna zaświecić b.jasno. Jednak opisane przez Ciebie objawy / nic nie piszesz o napięciu ładowania na klemach akumulatora/ wskazują na regulator napięcia na alternatorze!
To za mało nadal masz trupa. Po drugie ładowania nie mierzy się na jałowych obrotach tylko minimum 2000obr.min. Dodano po 2 Po drugie zacisk Ex to jest pomiar napięcia coś ala sense masz tam podpiąć napięcie za stacyjką , najpewniej ze stacyjki. Inaczej alternator może dziwnie się zachowywać.
Tam nie ma alternatora, do którego można było by się podpiąć pod D+. Jedyne wyjście, to układ w stylu wtykanych w samochodową zapalniczkę wskaźników ładowania z 3 diodami led
Nie przejmuj się wielkością pojazdu. Reszta jak w innych. Trudno jest radzić jeśli nie zna się szczegułów maszyny. Przede wszystkim jaki tam jest ten wskaźnik? Czy wychyłowy -20, 0 +20 (np) czy też lamka? Poza tym ile urządzeń zawiera pulpit? Ale coś mi wygląda, że może brakować zasilania tego pulpitu a zarazem wzbudzenia alternatora. Czyli bezpieczniki...
Sorry, już tracę się w tym.. mówisz o prądzie ładowania alternatora, czy zasilania wskaźników. Mówię o pomiarze poboru prądu, możesz mierzyć na przewodzie plusowym przy alternatorze lub masowym przy akumulatorze.
Poszukuję schematu instalacji do koparki BIAŁORUŚ a szczególnie schematu podłączenia alternatora z regulatorem napięcia i wskaźnikiem ładowania
w ten obwod: w alternatorze pod zacisk" D+" 12V szeregowo jak wepne amperomierz to bedzie pokazywal +12 lub - 12V ??? tak>>> a ten 3ci przewod od alternatora to gdzie ma isc?? a moze tak: ??? przewód od szczotek do zacisku 67 regulatora. Wyjście z diód wzbudzenia (ta końcówka w plastikowej obudowie w alternatorze) łączysz z zaciskiem 15 regulatora....
Co do tematu silnika układu wspomagania kierownicy nie będę się wypowiadał bo musiałbym widzieć układ sterowania. Ale - co do alternatora to chętnie podpowiem - a więc żeby sprawdzić czy alternator jest OK należy uruchomić silnik samochodu i nie załączając żadnych innych urządzeń w samochodzie mierzymy napięcie w instalacji - powinno być max 14,1 V...
Sprawdź cienki czerwony kabelek, od alternatora do wskaźnika ładowania,częsta przyczyną takich objawów jest przetarcie się izolacji i dotykanie do masy. Pozdrawiam. Dodano po 5 Sprawdź cienki czerwony kabelek, od alternatora do wskaźnika ładowania,częsta przyczyną takich objawów jest przetarcie się izolacji i dotykanie do masy. Pozdrawiam.
No nie, nie wierzę. Żeby się teraz nie okazało, że problemem był brak wzbudzenia. Zamotałeś w opisie z tymi wskaźnikami a, nic nie ma o kontrolce ładowania. Świeciła ona?
Po wymianie akumulatora wszystko wydaje się ok póki co. Poboru prądu już nie sprawdzałem, z tego co widzę opinie są podzielone co do granicznych wartości. W serwisie skody 0,3 powiedzieli że jest akceptowalne ale może chcieli mnie zbyć. Poza tym sprawdzając spadało do 0,1 - możliwe że po zamknięciu zamka centralnego spadło by jeszcze więc póki co nic...
Sygnał LIN to przewód sterujący alternatorem, leci z alternatora do modułu USM pod maską, wskaźniki sygnał o ładowaniu dostają cyfrowo w sieci CAN. Sprawdź dokładnie ten przewód między altkiem a USM
Alternator nie ma wyjścia na kontrolkę ,lub przekaźnik kontrolki.Pozostaje woltomierz ,lub wskaźnik diodowy.Regulatory Jezpol nie polecam(parę razy się naciąłem na ich jakość),natomiast ten radziecki polecam.
Jeżeli duże bezpieczniki są OK i żadne odcięcie nie wprowadza dodatkowej rezystancji to skłaniam się ku szukaniu problemu w alternatorze. Musze jednak zerknąć w schematy. Jaki jest model silnika w tej tigrze? Odpiszę dopiero wieczorem w niedz. Na wolnych obrotach, gdy nie świeci kontrolka ładowania powinno być już napięcie przekraczające 14V. Napięcie...
I napisz czy zastosowałeś sie do rad Błażeja Moim zdaniem powinieneś je wykorzystać. koniecznie wstaw alternator.
Chrysler Voyager II 1995r TD. Brak ładowania akumulatora, oraz brak wskazania prędkości i obrotomierza. Alternator został wymieniony, wskaźnik ładowania wskazuje 12V lub poniżej.
To jest raczej wskaźnik ładowania niż amperomierz. Nie znam akurat tego modelu ale większość podobnych przyrządów była robiona na zakres plus/minus 30A.
Widziałem kiedyś bardzo prosty ( i o taki mi chodzi) schemat wskaźnika ładowania akumulatora przez alternator. Dwie diody LED. Od 12-13V paliły sie obie, od 13-14,5V świeciła się zielona a poniżej 12V czerwona.Bardzo bym prosił o prosty schemat, tylko na jednej diodzie podwójnej (czerwono-zielonej od magnetowidu zał-wył.) Dzięki :D
Ja bym nic nie zmieniał. Wtedy jedynie trzeba pamiętać że amperomierz działa odwrotnie , czyli jeżeli pokazuje + ładowanie to pobiera prąd z akumulatora , a jeżeli - rozładowanie to ładuje alternator. W niczym to nie komplikuje korzystania z pojazdu. Ten amperomierz to i tak należy traktować jako mało precyzyjny wskaźnik , a nie przyrząd pomiarowy.
Problem rozwiązany. W celu sprawdzenia podłączyłem wskaźniki do innego auta. Sprawcą świecenia kontrolki ładowania okazała się przerwa na jednej z diod podmagnesowania alternatora.
Sprawdż ładowanie. Regulator napięcia potrafi puścić 16V,przy większych obrotach. Za moment lampka ładowania może przestać świecić, a wymienić trzeba regulator i prostownik alternatora...
Witam, posiadam alternator produkcji ELMOT, 6-diodowy, zamontowany w ciągniku SAM, podłączony przez przekaźnik do instalacji elektrycznej kompletnej, światła.... Również wskaźnik ładowania MEFA-PAFAL, alternator miał przez pewien czas zwarcie z obudową rozrusznika (rozrusznik się obluzował, nie zauważyłem i obudowa dotknęła zacisku 30, poszedł bezpiecznik)....
Dobrze, że wiemy, co to za toyota. Faktycznie od kilkudziesięciu lat nic się w nich nie zmieniło... W starszych autach kontrolka ładowania i ciśnienia zasilane są plusem po stacyjce, tak samo jak wskaźniki i kilka innych w zegarach.
Bardzo często przyczyną upływności jest alternator. Szybciutko się sprawdza - odkręcasz przewody prądowy i regulatora (żaróweczki - wskaźnika ładowania) od alternatora i patrzysz, czy nadal iskrzy podłączana klema... To jest 5 minut - dostęp do śrub idealny... Pytanie jeszcze, czy alternator "wydoli" ładować dwa akumulatory. To kolejny mit - wydoli...
MAN TGL 8.210 Rocznik 2006 Brak wskazań zegarów, (brak obrotomierza, prędkościomierza, wskaźniki powietrza) Czasami "zaskoczy" obrotomierz. Na wyświetlaczu "Awaria jednostki CAN" Problem pojawił się po próbie odpalenia samochodu na "słabych" akumulatorach. Samochód nie chciał odpalić, zostały podładowane akumulator i odpalił, ale znikły wskaźniki. (uprzedzam...
Szczątkowy magnetyzm na wirniku to prawda , lecz nie od niego wzbudza się alternator. Wskaźnik ładowania na LED-ie jest równolegle blokowany przez opornik o odpowiedniej wartości , który podaje prąd potrzebny do wzbudzenia . LED lub żarówka zapalana i gaszona jest pośrednio tylko jako wskaźnik - jak we francuzach. Ufff .. spociłem się!
WJ - JEEP GRAND CHEROKEE 1999r 4.7 V8 +LPG. Ładowanie na poziomie 15,5V (alternator po regeneracji) stary akumulator rozepchnęło :) I teraz tak, jak jest alternator odłączony od grubego plusa to silnik pracuje prawidłowo, jak jest podłączony to pracuje nierówno, jakby wypadał zapłon na cylindrach. Na zegarach w kabinie, wskaźnik ładowania 9V. O co chodzi...
Bo jest "napędzany" z alternatora.
Ściągnij wtyczkę z alternatora i połącz styk L do masy, jak lampka ładowania sie zaświeci to napraw alternator, jak się nie zaświeci to szukaj w zastawie wskaźników lub wiązce kabli
W czasie jazdy zaświeciła się kontrolka smarowania, potem wszystko kilkakrotnie się wyłączyło i teraz nic nie działa na desce rozdzielczej. Samochód sprawny tylko brak kontrolek i wskaźników na desce. Alternator ładuje.
Szczotki i regulator napięcia alternatora
Przepraszam, że odkopuję schemat. Potrzebuję 3diodowy, lub na lednej 3kolorowej LED wskaźnik, który by mi pokazywał stany: Do 13,8V od 13,8 do 14,5V i Powyżej 14,5V. Ten trzeci stan jest mi o tyle potrzebny, że często się zdarza w starszych motocyklach, że z alternatora idzie za duże napięcie ładowania.
Wyjście L w alternatorze służy do kontroli czy alternator ładuje podczas pracy silnika akumulator i działa tak, że w chwilę po włączeniu zapłonu jeśli jest ładowanie prawidłowe to wskaźnik akumulatora zapala się i gaśnie czyli tak jak pisze autor. Nie rozumiem po co ma się świecić stale?
Kolego, sam naprawiasz sprzęt więc wiesz,że bez pomiarów się nie obejdzie, czekamy na wyniki pomiaru napięcia ładowania, zobacz także spadki napięć między alternatorem (grubszy przewód) a (+) akumulatora i miedzy masą silnika a (-) akumulatora oraz między masą karoserii a (-) akumulatora.
sprawdz czy niema tam kontrolki ładowania bo jak ci zarówka się spaliła to tesz nie bedzie ładować bo alternator niema wzbudzenia albo przewud do kontrolki najlepiej jakis prubnik i wzbudzic bezposrednio przy alternatorze
Witam, mam problem z Iveco Daily 2.8 2000 r. Nie działają zegary: obrotomierz, wskaźniki, wycieraczki. Ładowanie jest, ale po wzbudzeniu. Nowy alternator założony. Do alternatora wchodzi jeden gruby przewód i kostka, która ma wejście na dwa przewody cienkie. Z peszli instalacji elektrycznej wychodzi jeden czerwony przewód. Czy powinien być jeszcze drugi...
dzień dobry, widzę że nie ma dalszej dyskusji w temacie. Chciałem zapytać czy udało się coś odkryć bo mam podobny problem? I chyba zacznę poszukiwania od sprawdzenia alternatora. Kiedyś wnikałem w temat alternatora i owszem, posiada on diody wzbudzenia dzięki którym następuje samowzbudzenie. Jednakże w starszych autach jak volkswagen, skoda opel (bo...
Po pierwsze przewód o oznaczeniu 61 (żółty) to sygnał powiedzmy do kontrolki ładowania( tak naprawdę jest wykorzystywany też do pary innych rzeczy jak blokada rozrusznika po zapłonie, włączenie zasilania do osuszacza, podgrzewanie lusterek....) natomiast sygnał obrotomierza to przewód o oznaczeniu W (pomarańczowy). przewód 61 idzie od alternatora do...
Przyglądnij się płycie zegarów czy czasem nie ma na niej diod prostowniczych przy każdej kontrolce, jeśli są to zestaw wskaźników ma taki "self test" lampek, zgasną dopiero gdy alternator zacznie ładować
Do prawidłowego działania alternatora( jego wzbudzenia potrzebna jest kontrolka), gdyż bez kontrolki, może lub się nie wzbudzi. Czyli należy podłączyć wskaźnik czujnik bo bez tego alternator nie podejmie pracy Czy może być taki wskazówkowy czy koniecznie trzeba wskaźnik maluchowski
Ze schematu wynika że być powinien - niekoniecznie przy alternatorze. Jest podłączony do "main switch" czyli coś w rodzaju stacyjki. Przerwa w tym obwodzie lub zły kontakt (także w stacyjce) będzie powodowała takie zachowania wskaźnika ładowania jakie Kolego opisałeś.
Jeśli chodzi o alternatory to stare T-25 miały alternator 6-cio diodowy a wszystkie nowsze 9-cio diodowy. Różnica była w wyprowadzeniach przewodów. Sześcio-diodowy miał wyprowadzeń 6. Trzy z nich to wyprowadzenia fazowe, jedno odbiór prądu ładowania, jedno masowe i jedno sterowanie z regulatora napięcia. Regulator napięcia był na zewnątrz pod zestawem...
Witam! Do tego alternatora powinien być inny regulator napięcia z wyjściem 67 i 19 Do 19 podłącza się napięcie zasilania po przekręceniu kluczyka. Styk 67 regulatora napięcia podłączamy do szczotek alternatora. do kostki obok szczotek podłączamy przekaźnik,który sygnalizuje ładowanie. Jak nie będzie w instalacji przekaźnika to łączymy z żaróweczką wskaźnika...
Witam znajomy odrestaurowuje warszawę 223 z 68 miał zamontowaną prądnicę z regulatorem postanowił jednak zamontować alternator zamontował alternator Elmot A124F 14V 44/53 A .Warszawa nie posiadała kontrolki ładowania a jedynie wskaźnik .Mam pytanie jaki regulator zamontować i jak to wszystko podłączyć aby było ok i czy trzeba jeszcze robić jakąś przeróbkę...
Spalanie ma mniejsze znaczenie przy używaniu żarówek firmowych poprawiających barwę i widoczność.Te co kosztują ok 75 zł za H4 np. na portalu aukcyjnym .Przy rocznym przebiegu 30000km,te żarówki wytrzymują ok 15000km,więc 2 razy w roku muszę je wymienić.Mając wskaźnik ładowania w aucie widać jak latem,na światłach,z klimą,w mieście,gdzie częste korki,wentylator...
A żeby żarówka się zaświeciła to należy podpiąć do kabelka brązowego L i on jest minusem ? Twoja żarówka czy ta opisywana przez kolegów? Ta w opisie kolegów to kontrolka ładowania (to co normalnie jest gdzieś przy wskaźnikach w samochodzie). Kontrolka ładowania ma poza zadaniem informacyjnym ma zadanie zasilania wzbudzenie alternatora na początku -...
Jeżeli dostałby sie do niego do środka olej lub ropa to już chyba po nim??Wraz z tą usterką zgasła kontrolka od ładowania na desce rozdzielczej i wskaźnik obrotów.
Sprawdź napięcie normalnym multimetrem z dobrą baterią bezpośrednio na klemach akumulatora. To co używasz to wskaźnik z małą dokładnością.
a co ładuje - alternator czy prądnica? temperatura to prosto: od czujnika do wskaźnika 1 od wskaźnika 2 do + po zapłonie w stacyjce
Szanowni koledzy czy może któryś z Was borykał się z brakiem ładowania w tym aucie ? Alternator nowy i nadal brak ładowania, na wyświetlaczu pokazuje 24V po odpaleniu i świeci kontrolka ładowania. Koledzy czy któryś z Was posiada schemat połączenia od kostki 5 pinowej z alternatora, sprawdziłem wszystkie bezpieczniki, oraz alternator nowy był na sprawdzeniu...
http://plugstype.eu/index.php?page_id=wt... Często spotykane symbole wejść na alternatorach: B+.......................wyjście na akumulator ("przewód mocy") IG (R, 15)...........B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") I (IGN).................B+ (po stacyjce - "włącznik/wyłącznik regulatora") R.........................B+ (po stacyjce...
Wg. różnych danych producenta napięcie ładowania jest nieprawidłowe dopiero po przekroczeniu wartości : 1 źródło podaje 15,8 v 2 źródło podaje 16 v Więc napięcie ładowania na poziomie 15,2 jest jak najbardziej na miejscu. Wiem że kłoci się to ze światopoglądem różnych osób na ten temat i za chwilę zostanę zlinczowany że to złe dla akumulatora, że się...
szymon1925 - zrób prosty test. Na zgaszonym silniku przekręć kluczyk na zapłon i zobacz czy się świeci kontrolka braku ładowania na liczniku. Powinna się świecić. Jeśli nie, to powodem jest spalona żarówka w liczniku (sic!), ta właśnie od wskaźnika ładowania. W kadecie wzbudzenie alternatora idzie przez licznik i tę żarówkę. Większość alternatorów opla...
Witam.Jeśli chodzi o wskaźnik obrotów silnika to sterowany jest z alternatora z wyjścia oznaczonego "W", przechodzi to we wtyczkę X6/6 na płycie A1 a do pulpitu dochodzi wtyczką X6 pin 14. Powinieneś mieć tu napięcie od 0 do 12V w zależności od obrotów silnika, ale sprawdź czy wsuwka nie wypadła z alternatora. W pulpicie obrabia ten sygnał przetwornik...
W alternatorze.
W starych VW z kontrolkami led w zestawie wskaźników zastosowano 2 rezystory 100Ω/2W połączone równolegle do wzbudzania alternatora, 12V/50Ω=0,24A, taki prąd wzbudzenia płynął przez uzwojenie wirnika alternatora (ok, wirnik też ma swoją rezystancję). U Ciebie jest instalacja 24V, więc wystarczy rezystor 100Ω o odpowiedniej mocy
Witaj! Posiadam jeden z pierwszej produkcji Rzemieślniczej zestaw do sprawdzenia alternatorów. Tablica z wskaźnikami./duże manometry/.W tym prostownik do ładowania,silnik ze sprzęgłem 3fazowy,umocowanie prądnicy ,napędzaną paskiem. Koszt w/g Twojej wyceny. Pozdrawiam Miro Nasz
W starej meganie był alternator rodziny A13N i miał dwa kable do regulatora, Nie ale nigdy przy alternatorze obcowzbudnym nie widziałem silnika K4M. Dodano po 8 Na tym cienkim kablu pamiętam że było coś ok 6v, a w złączu alt - 12v. Jeszcze raz powtarzam, ten kabel nie ma żadnego znaczenia do poprawnej pracy alternatora, to jest tylko informacja na...
Także wydawało mi się, że informacje już były. Ale żeby temat nie został rozgrzebany to tak. Regulator w zasadzie niech pozostanie ten, który jest podłączony. Niestety z racji, że urządzenie nie posiada wyjścia ze środka uzwojeń podłączenie przekaźnika niemożliwe (tego przekaźnika). Chyba żeby pokombinować z diodami Zenera. Zatem proponuję najzwyczajniej...
Witam, Panowie przecież wyraźnie było napisane, że: 1. W całym zakresie obrotów mam ok. 14,2 V; 2. Alternator był sprawdzony na stanowisku diagnostycznym i tam wszystko było ok!; 3. Brak składowej przemiennej - to przecież wyklucza uszkodzenie mostka prostowniczego (chyba, że jest przerwa a nie zwarcie); Ostatnio coraz częściej zapala się i gaśnie....
regulator napiecia sie wysypal, a jezeli nie on to mostek diodowy w alternatorze.
W mojej Astrze I zaświeciła się kontrolka ładowania więc sprawdziłem napięcie ładowania wynik 13,8V. Alternator wymontowany i zawieziony do elektryka. Po naprawie (wymianie diod) już było 14,3V. Problem niestety dalej występuje. Wskaźniki paliwa i temperatury silnika nie działają, po przekręceniu kluczyka nie świeci się ani dioda ładowania ani poziomu...
Lampka w tym układzie jest wyłączana przez specjalny przekaźnik wysterowany ze środka uzwojenia stojana, w tym alternatorze styk N. Możesz ppszukać przekaźnika kontrolki ładowania od bizona, stara czy czegoś takiego albo zamontować wskaźnik napięcia. Jeśli prąd wirnika jest problemem bo np maszyna musi stać z wlączonym zapłonem to zamontuj 3 dodatkowe...
Witam, mam od jakiegoś czasu problem z migającą kontrolką od ładowania i tym samym nie działają mi wskaźnik od temperatury silnika i wskaźnik paliwa. Alternator jest ok, ładowanie przy nim i na instalacji jest prawidłowe i wynosi 14-14.4V. Kontrolka potrafi się świecić miesiąc a nagle czary i wszystko jest ok. Wyjmowałem licznik, brak przerwanych przewodów...
Podczas mrozów załączane jest dogrzewanie silnika po przez świece żarowe, Potwierdzam. Spraw sobie najprostszy wskaźnik napięcia, nawet układ z jedną wielokolorową LED z najbardziej znanego polskiego portalu aukcyjnego. I podłącz, a przekonasz się. Po rozruchu, gdy napięcie na akumulatorze wróci do wartości ~14V oraz gdy włączysz wentylator, to automatycznie...
Witam ,jak w temacie błąd 1117-brak sygnału alternatora Df.Alternator ładuje,brak obrotomierza,wskaźnika paliwa i wody.Czy morze być uszkodzona deska lub morze coś innego?
Miał by, przynajmniej ABS powinien się zaświecić, ale być może w tym przypadku on i z ładowaniem świecił :D Jakieś 4 miesiące temu pomagałem takiemu kierowcy z odpaleniem auta (stara, bardzo stara honda). Też był zdziwiony, jak go zapytałem, gdzie ma Pan pasek do alternatora? Ale ani kontrolki, ani wskaźnik temperatury i wylewający się płyn chłodniczy...
Problem w tym że ciągnik nie musiał być zgaszony - przy 400- 450 obrotach alternator ( tym bardziej prądnica ) przestawał ładować i taka za "mocna" żaróweczka powoli demolowała obsadę we wskaźniku.
A czy obwód ładowania nie sprawia innych niespodzianek? Żarząca sie kontrolka, skoki napięcia, zakłócenia w pracy aparatury pojazdu, inne? Bo z tego, co wnioskuję, to dość bogato wyposażona maszyna. Czy posiada jakieś wskaźniki ładowania typu amperomierz, woltomierz? Czy sprawdzany był alternator; diody, stan uzwojeń, przebicia, zwarcia? Ponownie pytam,...
Czujnik ciśnienia oleju możesz podłaczyć bezpośrednio pod diodę led na 12 V. Czujnik ładowania to inna sprawa - prawdopodobnie w tym przypadku żarówka jest nie tylko kontrolką ładowania, ale też dostarcza odpowiedniego prądu do wzbudzenia się alternatora - dioda pobiera znacznie mniejszy prąd, więc może nie dawać odpowiedniego prądu do wzbudzenia się...
Ja pisze nie w celu krytyki,ale w celu dzielenia się wiedzą. Jak ktoś jest w błędzie to staram się z błędu wyprowadzić. Jak kolega ocenia stan aku w swoim samochodzie ? Ja posiadam wskaźnik napięcia aku włączony do zapalniczki. https://obrazki.elektroda.pl/2296734500_... Kosztuje kilkanaście złotych, wskaźnik pomimo symbolicznej ceny...
Alternator był podłączony. W sobotę będę odpalał kombajn to zobaczę czy wskaźnik od ładowania coś pokaże.
Wszystkie alternatory zbudowane są w taki sposób że kontrolka ładowania umożliwia wstępne wzbudzenie alternatora. Krótko mówiąc masz przerwę w obwodzie kontrolki , albo spaloną żarówkę w kontrolce. W fabii nie ma w tablicy wskaźników żarówek, bo w całości jest na diodach LED. Co ciekawe tablica przyrządów sterowana jest za pośrednictwem magistrali...
A alternator to na bank masz sprawny
Ze schematu wynika że 4- to = 12V 8 - to - zasilania które idą bezpośrednio do akumulatora keyswitch to stacyjka pojazdu 2 i 6 są podpięte po stacyjce tzn że dopiero po wsadzeniu kluczyka lub po przekręceniu pojawia tam się napięcie 5 również idzie do minusa zasilania jeśli chodzi o 3 to jest to urządzenie które ładuje akumulator czyli prądnica lub...
A jak wyglądają pierścienie na alternatorze? Podłącz na wyjście alternatora gdzie idzie przewód do żarówki do wskaźników (nie pomyl z wyjściem na obrotomierz), na krótko żarówkę 5 wat i do plusa aku. Jeśli ładowanie się pojawi, problem z kontrolką i jej obwodem, jeśli nie, alternator uszkodzony.
Rozumiem w pełni, bardzo dziękuję za podpowiedź, nie często robię w ciężarówkach, zakładałem z góry ze zasilanie na kontrolki idzie 24v. Jeśli miałbyś schemat od jakiegoś starego Mana to bardzo chętnie, jesli nawet będzie się różnił to podejrzę ogólnie chociaż strukturę poszczególnych modułów bo jeszcze będę musiał pogrzebać w tym gaszeniu z kluczyka....
Wepnij sobie wskaźnik napięcia nie prądu bo stracisz prawidłowe ładowanie ciągając długie przewody.
W moim przypadku to chyba będą pierścienie ślizgowe na wirniku, ponieważ maja już sporawe wyżłobienia, wirnik u mnie ma około 4, 5 Ohm a stojan pomiędzy każdym wyprowadzeniem tyle samo, czyli około 1,5 Ohm, diody wszystkie sprawne. Ale zrobiłem tak, wyczyściłem cały alternator przetarłem papierem ściernym pierścienie ślizgowe przeczyściłem wszystkie...
Miarodajny będzie taki układ jaki jest stosowany we wskaźnikach napięcia ładowania wpinanych w zapalniczkę samochodową [url=http://www.elektroda.pl/rtvforum/to...
Wymieniłem regulator bo poprzedni powodował skoki napiecia do 18V i glupiały wskaźniki nawet do zero wskazań.Dlaczego lampka ładowania gdy wtyka jest wyjęta lub włożona do alternatora to zachowuje się tak samo.Gdy włączam wtyk do alte.wczasie pracy silnika to rośnie obciążenie alternatora i spada napięcie z 14.3 do 13.3,13.4V. I jeżdżę z wyłączoną wtyką.Mam...
Masz sprawdzić, nie opisywać jak wyglądają. Połączenie akumulatora z alternatorem pewne, bez spadków napięcia? Alternator masę ma?
Ta lampka to nie tylko wskaźnik ładowania,ale przez nią płynie prąd podmagnesowania wirnika alternatora.W momencie wzbudzenia lampka gaśnie gdyż rolę zasilania wirnika przejmuje prostownik składający się z 3 diod 1A.zamontowanych wewnątrz alternatora.A zatem alternator w którym ta lampka jest nie podłączona,może się nie wzbudzić.
Czemu ma służyć pomiar prądu alternatora poza jego diagnostyką ? Nie widzę sensu takiego pomiaru poza środowiskiem naukowym i warsztatowym . Pobór prądu przez podłączone urządzenia zależy od ich mocy i stopnia naładowania akumulatora . Stare samochody jak np Warszawa miały amperomierz ale określał on ogólnie rzecz biorąc tylko kierunek przepływu prądu...
Ciekawe jaki jest stan akumulatora. Zdaje się, że nie jest mocny i łatwo zmienia parametry. A regulator posiada jedynie informację o stanie napięcia z instalacji/akumulatora . Możliwe też, że po drodze są elementy (kiepskie połączenia) zakłamujące pomiar. Ja dla eksperymentu połączyłbym zaciski B oraz IG przy pomocy żarówki np 5 W lub całkowicie bezpośrednio....
Żeby sie zaindukowało napięcie, stojan musi posiadać magnesy stałe. Ale silnikach i prądnicach tego nie ma - są elektromagnesy. Musi być twz. wzbudzenie - potrzebne w silniku jak i w prądnicy. Alternator = prądnica w samochodzie. W wyniku obrotów napięcia nie wytworzy. Potrzebne jest wzbudzenie „początkowe”. To w starych samochodach realizowała...
Witam Pewności jeszcze nie mam ale chyba przyczyną zakłoceń u mnie jest robiony z jakiegoś kitu wskaźnik napięcia ładowania akumulatora na 6 diodach LED. Jeszcze tego nie sprawdziłem ale teoretycznie ten wskaźnik działa podczas pracy silnika a jak alternator się nie wzbudzi to pokazuje małe napięcie przez co może jeszcze nie wprowadzać zakłóceń. Jak...
Ale to migotanie jeśli jest delikatne powinno ustąpić po wymianie regulatora alternatora. Pytanie jaki zamontowany jest tam alternator? Ja miałem Magneti Marelli. Montowali jeszcze alternatory Bosch oraz Lukas. Alternator nie jest sterowany PCM. Ford wykorzystywał alternator do wskaźnika obrotomierza. Kontrolka ładowanie nie żarzy się?
Sprawdz ładowanie i alternator.
Witam, od początku, gdy zakupiłem auto, myślałem, że wskaźnik paliwa nie działa ze względu na pływak, jednakże wczoraj rozładował mi się akumulator do 0, na parkingu. Zostawiłem go, po czym gdy rano przyszedłem wskaźnik paliwa zaczął działać wielokrotnie. Później gdy przyjechał znajomy z kablami, uruchomiliśmy go, i jakoś dojechałem 2 km do domu, „bez...
Sprawdz najpierw czujnik obrotu wału u mnie to bylo przyczyna a tez chcieli wymieniac alternator i regulator choc nikt nie wiedzial gdzie jest Pozdrawiam
Posiadam Vw Polo 1.4, zauważyłem u siebie w aucie że alternator po uruchomieniu silnika nie ładuje. Rozpoczyna ładowanie od 3000obr/min i potem już tak zostaje do wyłączenia silnika. Ponadto kontrolka ładowania jeszcze nigdy się nie zapaliła ( alternator nie ładuje lampka nie świeci). Byłem u mechanika i powiedział że praca alternatora jest w porządku...
1 ... BRĄZOWY ... Masa 2 ... ZIELONY ... Wskaźnik temperatury płynu chłodzącego 3 ... NIEBIESKO/CZARNY ... Wskaźnik poziomu paliwa 4 ... NIEBIESKO/ZIELONY ... Kontrolka rezerwy paliwa 5 ... BRĄZOWO/CZARNY ... Kontrolka niskiego stanu oleju 6 ... CZARNO/CZERWONO/FIOLETOWY ... Zasilanie + 12V 7 ... BIAŁY ... Kontrolka świateł drogowych 8 ... RÓŻOWO/CZERWONY...
ładowania wskaźnik wymianie alternatora ładowania pomiar ładowania alternatora
agregat lodówki termik lodówka duże zużycie zniekształcenia niskich tonach
system antyzalaniowy system antyzalaniowy
Resetowanie hasła w rejestratorze DVR GISE - metody i wskazówki Delikatny szum w lewym kanale wzmacniacza Marantz