Witam Mam takie pytanie, czy do wspornika gdzie była oś okrągła, będzie pasowała oś płaska, bo stara już nie nadaje się do użytku ? A nie wiem czy kupić płaską bo mam na oku tylko bez wspornika ?
Tak już lepiej. Od wewnętrznej strony maski masz kostkę, sprawdź czy śruby którymi są przykręcone przewody nie są zbyt długie i nie przeszły na wylot aż do metalowego wspornika.
No. Wałki sprzęgłowe. W 3P są inne. I flansze pomiędzy wspornik przedniej osi i skrzynię biegów.
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic18... Na ostatniej stronie jest foto jak to u mnie wygląda alternator z żuka koło pasowe pasuje idealnie,łapa i napinacz zresztą też Do montażu wykorzystałem kawałek rurki i płaskownik Na oryginalnym wsporniku
Witam chce zrobić tulejki na wspornik do Ursus z napędem ogólnie w obracie są tulejki z mosiadzu ja chcę zrobić z brązu bo ciągnik chodzi przy turze proszę o pomoc chodzi mi jaki brąz kupić bo są różne symbole a ja się nie znam ma być odporny na wycieranie i wybijanie
Wystarczy odkręcić wspornik nad pompkami hamulcowymi..
Koledzy mam bardzo ważne pytanie czy oś okrągłą będzie pasowała pod wspornik osi płaskiej czy trzeba coś przetaczać?
Niektórzy właśnie kombinowali z montażem normalnego Simmerringu w miejsce labiryntu, z tego względu iż rozwiązanie oryginalne jest dość archaiczne i skutkuje wyciekiem oleju/poceniem się. Wał korbowy chyba jest na tyle utwardzony na tej powierzchni aby mógł współpracować z uszczelniaczem, nie powodując wycierania się powierzchni. Dopiero w 1990 roku...
Witam. Chcę wymienić oś w Ursusie C328 na okrągłą od C330. Potrzebuję wspornika osi. Nowy wspornik kosztuje ponad 1tys.zł. Myślę, że taki wspornik można zrobić. Bardzo proszę o podabie wymiarów wspornika ew. jakiegoś schematu z wymiarami. Dzięki. Pzdr.
Brak masy w lampie zespolonej przedniej lub tylnej (pozycja+kierunkowskaz). Zwróć uwagę do czego jest przykręcona lampa, ponieważ dawnym zwyczajem było pobieranie masy przez śrubę do elementu na którym zamontowana jest lampa (wspornik, błotnik itp).
Dwie, krótsze śruby, łączą obudowę tylnego mostu z korpusem podnośnika. Wkręcone są z tyłu korpusów, od dołu, nad zaczepem transportowym. W katalogu tych śrub nie znalazłem - widocznie ktoś o nich zapomniał.
Najpierw pozbywasz się maski, spuszczasz płyn z układu i odpinasz przewody chłodnicze, powietrzne i elektryczne. Podpierasz ciągnik i odjeżdżasz przednim wspornikiem. Zbyteczna robota. Wystarczy podeprzeć skrzynie,przedni wspornik ma oddzielną śrubę którą tylko luzujemy [/quote]
No niestety taki jest oryginalny wspornik do prądnicy. Zwykła powyginana blacho. I dwoma śrubkami przykręcone. Czasem lubią się urwać. Dla tego ja dołożyłem trzecią a wspornik zrobiłem z ceownika.
Nie ma, trzeba regenerować wspornik belkę i zakładać na nowy sworzeń. Samemu tego nie zrobisz dobrze
Raczej nie uciagnie. Wałek womu w 4011 idzie przez cały tylny most i skrzynie biegów aż do wspornika łozyska sprzęgła. Przy sprzęgle jest na nim łożysko, seger i koło zębate, a w tylym moście przesówka. To poz 19. http://obrazki.elektroda.pl/9756054300_1... Chociaż może by się dało gdyby odkręcił pierwsze okienko od strony sprzęgła i...
Może masz jeszcze łącznik od 328 lub chłodnicy starego typu? U znajomego w C330 (pierwsze wydanie) koło pasowe pompy cieczy jest o jakieś 5 mm bardziej odsunięte do przodu w stosunku do koła pasowego silnika (pasek nie idzie prosto). Dodatkowo wydaje mi się, że wspornik przedniej osi też jest minimalnie inny, przynajmniej względem "emki". Możliwe więc,...
Z tego co pamiętam to nie ma szans. Już sam wspornik taśm ciężko wyszarpać i nie wiem czy z powrotem go włożysz.
W miejsce oryginalnego alternatora trudno dopasować coś zamiennego, pasującego mechanicznie. Dostępne są nowe alternatory produkcji Magneton, z wbudowanym regulatorem. Kiedyś oglądałem w sklepie, konstrukcyjnie kopia Boscha (złącze na 3-pinową kostkę). Tylko minusem jest jego cena. Ewentualnie alternator z nowszej serii 3320-7320, które były już wykonane...
Z mechanicznych elementów należy sprawdzić koło pasowe czy pasuje. Na pewno trzeba będzie dorobić wspornik mocujący, tak aby alternator można było zamontować na silniku.
Oj dużo jest. Ale można i tu. Temat jest do zamknięcia do kilku konkretnych wypowiedzi. Co do 40-ki dodam jeszcze że miały inne obciążniki które występowały jeszcze w 355, przednie koła tylko 19-ki na amortyzowanych zwrotnicach, inną deskę rozdzielczą, inne siedzenie kierowcy, lampy na błotnikach przednie, Przednie reflektory przykręcane na rurkach...
He to znów rozpoławianie. Sa dwa uszczelniacze jeden wymienisz odkręcając wspornik łożyska wyciskowego tzw buta a drugi miedzy wałkami niestety trzeba zdjąć pokrywę skrzyni żeby wymienić.
Dwa wałki sprzęgłowe, koło zamachowe(możliwe że podejdzie z 360), tarcze sprzęgłowe, ósemka jak i tuleja łożyska oporowego tez jest inna. Plus przejściówka ze skrzyni na silnik Perkinsa. Do przodu musisz dokupić dwie przystawki dzięki którym przykręcisz wspornik od C-360. Mam nadzieje że wszystko napisałem.
Ta pokrywa jest w całości, tzn. obejmuje tez górny wałek i jest równocześnie wspornikiem łożyska wyciskowego. Musisz to zdjąć w całości. od wewnątrz skrzyni nic jej nie trzyma. jedyne co stawia opór to łożysko. Próbuj.
Witam, serwo działa bezbłędnie tylko problem jest z uszczelnieniem. Z góry tam gdzie jest taka nakrętka z zabezpieczeniem koronkowym i od dołu gdzie wychodzi wspornik do drążków kierowniczych . Czy to jest do uszczelnienia cz wymiana po regeneracji? Pozdrawiam
Duży uszczelniający wałek drugiego stopnia wymienisz odkręcając wspornik łożyska wyciskowego sprzęgła. A mały uszczelniacz pomiędzy wałkami wymienisz: http://instrukcja.pl/i/ciagnik_rolniczy_... Strona 77.
Pradnica pasowała idealnie nbie było problemu pasek by.ł idealnie prosto. Przecież to logiczne, że prądnica pasowała, bo była zamontowana w przeznaczony dla niej wspornik. trafiłem na bubel alternator Nie. Alternator jest dobry. czy ten expomy starego typu nie pasują do c 360 Pasują, tylko trzeba zrobić pasujący wspornik. głupia rzecz która powinna...
U nas orali swojego czasu zbocza 330 w jedna stronę. Do skrzyni mieli przykręcony wspornik i balast założony. masa ciągników ma osobny zbiornik. Konstrukcja nie jest jakaś zmyślna wymagana. Po prostu wyższy niż szerszy. Tyle.
Proponuję aby ciągnik sprawdził elektromechanik. Pierwsze co przychodzi mi do głowy to uszkodzony akumulator – zwarcie wewnętrzne/uszkodzona cela. W takim przypadku mocno wzrasta prąd ładowania akumulatora, alternator pracuje z pełną wydajnością, grzeje się aku i alternator, a także przewód B+. Druga możliwość to zwarcie w instalacji elektrycznej,...
Witam! Powoli przymierzam się do wymiany instalacji elektrycznej w c-360 i w związku z tym mam kilka pytań (być może banalne, ale dla mnie nie do końca): jak połączyć ze sobą dwie lampy robocze? Obie planuję zamontować na wspornikach tylnych lamp. Całą instalację chcę podłączyć wg poniższego schematu. Czy z każdej lampy muszę ciągnąć przewód czerwony...
Cześć! Czy uda się zdemontowac koło pasowe wału korbowego bez odkręcania wspornika osi przedniej? Stwierdziłem na tym kole jakiś dziwny luz (obwodowy) - trzeba by tam zajrzeć i pytanie czy wystarczy zdemontowac chłodnicę i odkęcić tą dziwną nakrętkę z kłami i koło uda się zsunąć ? jest tam dość małe podcięcie w tym wsporniku osi :( czy jednak trzeba...
Cześć! Czy uda się zdemontowac koło pasowe wału korbowego bez odkręcania wspornika osi przedniej? Stwierdziłem na tym kole jakiś dziwny luz (obwodowy) - trzeba by tam zajrzeć i pytanie czy wystarczy zdemontowac chłodnicę i odkęcić tą dziwną nakrętkę z kłami i koło uda się zsunąć ? jest tam dość małe podcięcie w tym wsporniku osi :( czy jednak trzeba...
Ja do napędu pługa wirnikowego wykorzystałbym kompletną pompę od ładowacza typu Troll 350, bo mocuje się ją bezpośrednio na WOM. Odpada problem jak zamocować pompę. Zbiornik oleju zawiesić na tylnym podnośniku. Na pługu wirnikowym dać drugą taką pompę. Połączyć przewodami hydraulicznymi i powino działać. Napęd hydrauliczny będzie łatwiejszy do wykonania,...
Witam trzeba wypuścić olej ze skrzyni lub zjechać ze skarpy tak aby przód ciągnika był bardzo nisko odkręcić wspornik zaczepu transportowego i wymontować sprzęgło wom i wymienić dwa pierścienie (oring) chyba że cieknie z samego wałka to zimering do wymiany .
W pracy często zmieniam szczęki w samochodach i akurat zmieniałem w kangoo i nie dość że rozklejone to nasiąknięte płynem [miękkie jak guma dopasowała się do kształtu wspornika] Urwałem kawałek wymyłem w benzynie zrobiłem otwór zamontowałem i od tygodnia jest dobrze Stary pewnie podczas spawania się przytopił i stąd takie cyrki
Za ok tysiąca można już kupić coś w przyzwoitym stanie zawieszenie , tj przednią oś z kołami mam i tym wspornikiem z tuleją , myślę że to musiałbym połączyć jakąś ramą (na której opierałby się też silnik) z częścią tylną. Trochę podobnie jak w MTZ, tam też jest coś w rodzaju szyn pod silnikiem. z tym że z oryginałem byłoby najłatwiej to wiem. ale myślę...
Witam Szczerze od URSUSA C 360[ płaska oś ] wygląda inaczej [ choć na fotce podobny ], jest spawany z blachy , C 355 posiada kpl. ramę z zaczepem , przykręcaną do wspornika . Pozdrawiam
Kolego, masz tam lampy robocze ale LED. Pisałeś zaś, że halogeny. Opony już zmieniłeś? Jeśli nie, to problemy z wjazdem na plantację mogą wynikać z braku bieżnika. W oczy rzuca się też brak obciążników - to zamierzone, czy przypadek? Powinny być chociaż na kołach, jeśli używasz tego ciągnika do orki. Przydałyby się też obciążniki zakładane na przedni...
udało się dorobić te wsporniki? nie mogę ich nigdzie znaleźć ? jak one się fachowo nazywają ? masz może rysunek z wymiarami ? z góry dzięki ! Dodano po 34 WITAM CHCIAŁ BYM SIE ZAPYTAĆ CZY DOROBIŁEŚ TE MOCOWANIA DO TEJ KABINY ? POZDRAWIAM udało się dorobić ?
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi. Zdjąłem dekiel z pompą i tak jak sugerowaliście okazało się, że padł tryb ze wspornika napędu pompy. Ten tryb, który napędza ją w trybie normalnym. Natomiast tryb który napędza pompę po włączeniu funkcji "zależnej od biegu" był ok. Co ciekawe, okazało się, że obcięły się zęby z koła zębatego wspornika (drugi tryb licząc...
Można by po kombinować z pompą wspomagania elektryczna od 307 kangoo, clio lub z opla Trochę drogi biznes ale bez żadnych wsporników i dodatkowych pasków Można też dać alternator z transita 2,5d i zamiast vacu dokręcić pompę wspomagania W c 360 jest dużo mniejsca tak więc co się komu podoba Interesowały by mnie jakieś konkretniejsze info na temat wspomagania...
Ponawiam pytanie, czy jest możliwość wymiany panewek głównych bez wyjmowania wału. Przez poluzowanie wszystkich czopów, tak aby wał opadł na dół, można było wtedy przekręcić wałem razem z panewką, i w odwrotnej kolejności zamontować panewkę pamiętając, oczywiście zwracać uwagę na zamki panewek. Taka wymiana byłaby dla mnie o wiele szybsza niż rozjeżdżanie...
Przykład możliwości wykorzystania nowoczesnego ciągnika: Tyle że to jest ciągnik klasy co najmniej 100KM, nie 50 jak przedwojenny C360. Żeby to zrobić dobrze, należy dorobić ramę która zabezpieczy przed złamaniem się ciągnika — łączącą wspornik przedniej osi z tylnym mostem Wystaczy ze skrzynią - mocowaną w otworach, gdzie daje się wspornik kabiny....
Przy źle podłączonej stacyjce co najwyżej nie świeciłby się światła, albo świeciły w innych położeniach. Zwarcie powodowałoby spalenie innych przewodów. Skoro pali się przewód od stacyjki do wyłącznika świec żarowych, to innej możliwości nie ma. Jeśli zwarcie powstaje bez dotykania wyłącznika świec żarowych, to jedyna możliwość że on jest uszkodzony...
Jeszcze raz bardzo dziękuję za odpowiedzi. Rzeczywiście ten egzemplarz jest wybrakowany i pomalowany srebrzanką. Podjechałem dzisiaj do sprzedawcy. Pokazał inny egzemplarz. Tym razem z regulatorem, ale bez wspornika. Też pomalowany jak poprzednik. Zapytał czy chcę zwrot pieniędzy. Wziąłem. Kupię inny. Ze szrotu nie chcę. Jakoś nie mam zaufania do używanych...
Sprawdz czy działają gniazda hydrauliki zewnętrznej. Jeśli nie to możliwe że jest coś nie tak z pompą. Spuść olej, odkręć pokrywę pod tylnym mostem, wyjdzie ona razem z pompą. Zobacz czy sama pompa porusza się płynnie i czy wspornik osi z zębatkami nie jest uszkodzony. Zobacz też czy działa przesówka włączająca pompę. To jest najłatwiejsza rzecz do...
W skrzyni na pewno nic sie nie stało z powodu postoju jedynie uszczelnienie. Jak zapalisz będziesz wiedział jak chodzi skrzynia. Wcześniej nie ma sensu w niej dłubać. Jeśli chodzi o silnik to fakt międzu 40-ką a 60-ką róznica widoczna to filtry oleju. Nie są one zamienne miedzy tymi silnikami. Reczny to inna pokrywa skrzyni a czasem taka sama tyle że...
Pogrzebałem trochę w instrukcji , faktycznie tylko element 42 mi pasuje czyli wkręt dociskowy wspornika osi dżwigienek zaworowych.Czy to od tego może być utrudniony rozruch silnika i trochę mało mocy bo od paru miesięcy mam właśnie takie objawy,może to banalne pytanie ale nie jestem ekspertem w tych sprawach :-)
Wał w 60-ce nie wychodzi poza obrys bloku, miska oleju przegrody ma czysto symboliczne i nie mają wpływu na przemieszczanie się oleju. Sama miska od strony wspornika osi ma skos już nie pamiętam dokładnie czy czasem nie ze względu na drążek poprzeczny układu kierowniczego. Jesli nie będzie żadnej kolizji nalewaj olej, pal i w pole.
To w takim razie które alternatory są godne polecenia? Obecnie jest taki wybór: 1. "import" i inne Agtechy itp, czyli made in china. W zestawie śruby mocujące w chińskiej klasie 4.8. Z tyłu osłona plastikowa, pod którą nie zaglądałem, a montowałem taki w C330. Cena 180 zł. Trochę dziwny sposób mocowania - przedłużka do tylnego mocowania, ale pozwalające...
Witam Dodano po 1 Zapomniałem dodać: stary typ sprzęgła.
Napęd jest cały. Już kilka razy zdejmowałem i zakładałem cały "plecak" (pokrywę układu różnicowego) Wszystko wygląda na całe dlatego też nie wiem gdzie szukać przyczyny Napęd pompy znajduje się na dole a nie pod ''plecakiem''. Odkręć pokrywę mocującą pompe ''tależ'' tak jak napisał seweryn7701 i spradź stan napędu. Najczęściej rozlatują się łożyska...
Skoro producent traktora nie instalował wspomagania kierownicy, to uznał raczej, że jest to nie potrzebne. ) Niepotrzebne polskiemu chłopu ,bo polski chłop to ma TAAAKIE ręce... Brat ostatnio montował do Jumza (miał oryginalne wcześniej) na orbitrolu. Potrzebne części zakupił oddzielnie.Plusem jest tam, że pompa wspomagania jest już zamontowana fabrycznie.Więc...
Oryginalnie pasek klinowy w C330 to A1250 (długości podziałowej). Do Jubany na pewno będzie potrzebny potrzebny drugi wspornik prądnicy z przewierconymi otworami pod śrubę M10, żeby nie niszczyć i przerabiać oryginału. Jak Jubana do C330 pasuje, tego nie wiem. Mam alternator do C360 a tam jest inne koło pasowe. Wydaje mi się że dochodzi kwestia odsunięcia...
https://allegro.pl/oferta/obciaznik-osi-...
Witam ja widzę przyczynę nie odpalania w instalacji elektrycznej a mianowicie z lewej strony pod tą skrzyneczką jest wyłącznik prądu , przewód z akumulatora minus jest podłączony do tego wyłącznika z jednej strony zaś z drugiej strony jest taka siatka która jest podłączona do kabiny tak zwana masa i druga siatka jest podłączona od kabiny do ramy ciągnika...
Przepraszam ,że odświeżam temat ale z głowy mi wyleciało , że miałem tu napisać. Więc tak... Winowajcą był Wspornik napędu pompy hydraulicznej. Jeden mechanizm (trybik) wypadł z obudowy, bo zabezpieczenie puściło. Przez to było funkcjonował tylko jeden napęd i był to dokładnie zależny od kół jezdnych , a nie od samego silnika. Temat rozwiązany. Foto...
Zico63 dziękuję za pomocne odpowiedzi wraz ze schematami i to sobie wydrukuję. Widzę, że robiłeś coś takiego w maluchu. Ja kiedyś założyłem coś takiego ze Skody, na dodatkowym kole przykręconym do prądnicy i dodatkowy pasek. Zdawało to egzamin ale często pękał mi wspornik naciągu paska, a gdy go zrobiłem z płaskownika 8, to oberwało mi uchwyt w alternatorze....
Można to wszystko sprawdzić przez okienko z tyłu mostu bez zdejmowania zwolnic jeśli blokada jest to i cięgno da sie założyć :) Raczej wątpię żeby dało się zrobić to przez to okienko, jeśli taśmy są to raczej trudno było by wyciągnąc ten wspornik ręcznego a nawet gdyby to cięgło od blokady było by ciężko założyc a o zabezpieczeniu go zawleczką to nawet...
Chcesz dźwigać baloty po 650 kilo , mam nadzieję że masz przednią oś razem ze wspornikiem od C-330 plus do tego żeliwną miskę też od C-330 . Bo inaczej to szlak to trafi !!!! Może jeszcze powiesz że big-bagi też będziesz targał najlepiej po DWA !! Zresztą rób jak Ci Cichus radzi on już z nie jednego pieca chleb jadł . I nie szukaj żadnych pomp od busa...
Hello chłopacy to ja Wam powiem, że do podobnych sytuacji dochodziło już i wszystko było (niby) dobrze. Wiadomo, że głębokie rozładowanie (w sensie długoterminowe) powoduje utratę pojemności i to jest pewne. Natomiast co do reszty nie da się ot tak powiedzieć jednoznacznie, czy tak zostawić, co poszło źle, itd. Bo nawet żeby określić pojemność (jako...
Olej z kanału olejowego jest tłoczony poprzez szklanki popychaczy i laski popychaczy do śrub regulacyjnych /tych od ustawiania luzu zaworowego/ otworem w śrubie jest podawany do dwóch otworów wywierconych w poprzek śruby w połowie wysokości i powinien być tam rowek /przewężenie / następnie poprzez otwór w dźwigni zaworowej i otwór w tulejce smaruje...
Rozważałem jeszcze jedną modyfikację: rozdzielić obwody świateł pozycyjnych na dwa bezpieczniki, obwód prawy i obwód lewy (oryginalnie rozdzielony jest na przód i tył). Wiązało by się to jednak z wykonaniem instalacji od nowa. Wymieniłem tylne lampy na Wesem LT2, całkiem nieźle się prezentują. Pasują bez większych przeróbek, poza podpiłowaniem otworów...
wspornik sprzęgła wspornik spawać wspornik wingo
silnik briggs zawora telewizor philips gniazdo antenowe przetwornica 200hz
somfy napęd bramy pralka mastercook instrukcja obsługi
Audi S3 8L 1.8T BAM – ogrzewanie sondy lambda, grzałka, ECU, przekaźnik J17, Bosch LSU 4.2 Case IH 484 – naprawa półbiegów, diagnostyka, typowe usterki, elektrozawór, ciśnienie oleju