Wyjąć listwę wtryskową na zewnątrz i pokręcić rozrusznikiem. Zobacz czy wszystkie 3 równo rozpylają. To najprostsza metoda wstępnej weryfikacji wtrysków benzynowych ;)
Nie trzeba to się tyczy samych wtrysków ich wymiany na nowe lub po regeneracji lecz nie we wszystkich pojazdach.
I co, rozwiązałeś problem, wymieniłeś wtryski na nowe?
Jeśli AC to W02.
Zapowietrzone wtryski.
17660- Przerwa lub zwarcie na zaworze sterowania kątem wtrysku. 17654- Nieprawidłowy sygnał z wtrysku sterującego (informacja o uniesieniu się iglicy wtrysku czyli kiedy wtrysk nastepuje) 17655- Przerwa lub zwarcie ww czujnika na iglicy wtryskiwacza. Wszystko sprowadza się do albo słabego zasilania (12V,masa) albo uszkodzone kable do pompy i wtrysku...
Nie chodziło mi o błędy ,tylko czy jak wykryje wypadanie to potem odłączy cylinder (wtrysk) ?
Zamień miejscami wtryski benzyny , miałem w fabii podobny przypadek z zapchanym wtryskiem .
A może pomylone przewody (podłączenie) na wtryskach ?
można , można , tylko trzeba chcieć. To co na zdjęciu to druciarstwo . Tak zamocowane wtryskiwacze to pułapka na syf z gazu, życie ich będzie krótkie i skonaja w męczarniach. Wężyki dłuuuuuugie , wychodząc z założenia że nie można inaczej to mozna wtryski zainstalować pod siedzeniem , albo w bagażniku.
Pewnie że niby w autach z LPG częściej pada uszczelka pod głowicą. Ale w Fabii to akurat nie jest typowe uszkodzenie uszczelki, tylko przeciek oleju między kanałem olejowym a kanałem wodnym. Pomijam fakt, że uszczelka pod głowicą padała raczej przy instalacjach mieszalnikowych niż przy wtrysku LPG.
Lubią gnić wiązki na podłużnicy. Pewnie brak plusa na pompę, wtryski i grzałki sond. Dla silnika BBY.
Ściągnąłem osłonę silnika i była delikatnie wypięta kostka wtrysku
Może dodać inne typy wtrysków.
Problem może powodować wypadanie z pracy jednego z cylindrów, nieszczelności w dolocie, zużycie wtryskiwaczy itd. Kiedyś miałem podobny problem i okazało się że komedię robił pochłaniacz oparów paliwa- zbiornik z atywnym węglem :-) Odczytaj jeszcze kąt wyprzedzenia zapłonu i czas wtrysku?
Poszukuję opisu pinów sterownika silnika 1.4 MPI AQW Skoda Fabia 1 (najlepiej schemat). Konkretnie potrzebuję wiedzieć, który pin odpowiada za sterowanie wtryskami.
Tak miałem na myśli adaptację wtrysków, więc po zamianie pomiędzy 3 i 4 cylindrem też zamieniłeś w ECU nr wtrysków.
500mb to chyba za malo jesli cos mnie nie myli.Moze zmien czujnik cisnienia kolektora dolotowego
Witam. Sprawdź kompresję. Sterownik dla ochrony katalizatora odcina wtrysk gdy wykryje brak zapłonu w cylindrze.
Może na początek zamień wtryskiwacze/cewki/świece miejscami Potem sprawdź okablowanie między wtryskiem a ecu
Masz MFA w zegarach lub jakiegokolwiek FIS'a ? dawke zostaw bo i tak i tak nie ma czym jechac wiec 2.2 - 2.6 jest w sam raz. Jaki kąt wtrysku?
No dzięki pod koniec tygodnia to sprawdze , na razie do pracy więc nie ma czasu grzebać a tak jak wspomniałem , odpala fajnie a na gazie jedzie bez problemu . Dużo to roboty z wymianą takiego wtrysku ?
Mi to wygląda na słabe ciśnienie paliwa. Na sam początek sprawdziłbym ciśnienie na listwie, a w drugiej kolejności sprawdziłbym wtryski
Ta Skoda również była od nowości na LPG Landi Renzo po 2 latach wymieniono wtryski LPG MED jak na zdjęciu wyżej. Na jakie nowe je wymienić?
Ciśnienie sprężania w tym aucie jaki podają to 11-15bar. Ja "odciąłbym" paliwo i ponowił test... Ciekawe jest to, że przy próbie olejowej 1 i 2 cylinder nie zmienia wartości w pomiarach - dziwne - za to 3 ma za wysokie... Sprawdziłbym również wtryski.
Nową sekwencje założysz spokojnie za 2000 i się cieszysz jazdą a przy 2gen niech pali o litr więcej niż sekwencja to łatwo pomnożyć i wyjdzie że tą niby oszczędność zostawisz przy dystrybutorze. w 2011 założyłem do mojego 1.4 staga4+ i do tej pory tylko filtry zmieniane, co prawda to nie Skoda ale też prosty silnik na wtrysku.
Jak piszą to wszystko orientacyjnie podane, jak masz to montuj jak nie masz to poprawiaj pozostałe rzeczy.
Zwiększając ciśnienie paliwa (wyżej 3 bar) auto zaczyna pracować i zxpalać w miarę normalnie po pewnym czasie przechodzi w tryb awaryjny i wywala błąd misfire. Czy to może być rozjechana mapa wtrysku ?
jaka korekta wtrysków oraz kompresja ??
Witam. Potrzebuję stałą spalania wtrysku w samochodzie skoda fabia 1.2 htp 2004 rok. Pozdrawiam.
Gazu w aucie nie masz? Podaj numery z tych wymienionych wtrysków jeśli posiadasz stare.
Oj przepraszam bardzo, kolega wiatajek miał rację. AZQ silnik. Problem już rozwiązany- masa była, nie było +! Winnym okazał się bezpiecznik w skrzynce bezpieczników od strony kierowcy. Jeśli ktoś będzie miał taki problem to sprawdzić bezpieczniki całkowicie po prawej stronie(nie pamiętam numeru) Trzeba kręcić rozrusznikiem i szukać bezpiecznika. Później...
Ne żadne wtryski. Ubywa wody/oleju?
To tak wygląda jak by silnik nie dostawał powietrza bo po wyjęciu wtrysków jak dostał powietrze przez otwory wtrysków to odpalił
Teraz patrz-438 mbar i czas wtrysku 5,15ms. Podciśnienie spadło do 377mbar i czas wtrysku się skrócił do 4,12ms, jak sądze silnik już wyrównał obroty, ale dalej jest źle. Czas wtrysku nieobciązonego silnika powinien wynościc góra 3 ms, zazwyczaj 2,7.
Witam, chciałem wykonać korekcję po obrotach stag 4+, pacjent jak w temacie, na razie nie posiadam możliwości podglądu korekt, więc chcę zrobić to po czasach wtrysków benzynowych wyświetlanych w stagu czy mogę zrobić to w pełnym zakresie obrotów i obciążenia, czy w ten sposób (na czasy wtrysków) będzie poprawnie?
Może poszukaj coś z brc, zavoli.. Wtryski mają żywotne i mocne.
Skoda Fabia 1 bardzo ciężko odpala na ciepłym- to problem startera lub -Hot start error, lub wtryski możesz wysłać mi dump z ECU -rozwiązam ten problem brak komunikacji z ECU -to problem z k-line (Radio, Abs, Klima) -napryamue może pomieścić przewod z diagnostyki do ECU
jeśli faktycznie tak jest jak piszesz i zalewa silnik. to moze byc wadliwy ukaład zapłonowy, czyli świece lub cewki. Uszkodzony czujnik temp. Niekoniecznie bedzie błąd, ale moze bardzo zaniżać temp. silnika wtedy tez go zaleje. Wadliwe wtryski które np leją. Trudno mi powiedziec cos wiecej.
Logi jakieś cieżkie do ogarnięcia :) To już podczas nagrywania VCDS grup 32/33 dostałeś błęda z ubogą mieszanką? Podejrzyj jeszcze sonde lambda jakie ma napięcia, dobrze przegazować. Pewnie odłączałeś zasilanie że korekty LTFT długoterminowe są niskie bo krótkoterminowe mogą być takowe na zimniejszym szczególnie. Kupiłeś już nowe wtryski? :)
Miałem podobne objawy przy kosiarce w corsie.(czas wtrysku bardzo długi) Po wymianie sterownika wyszło jeszcze , że leżała przepływka.
Kolego jeśli ten błąd jest na pierwszą sondę to przyczyną może być zła regulacja gazu lub sonda pierwsza. Jeśli błąd jest na drugą sondę to może być katalizator, wtryski lejące.
czy samochod jezdzi od nowosci na gazie???jezeli nie to jaki rodzaj wtrysku gazu zastosowano w tej fabi?? A skad wiesz, ze zastosowano instalke na wtrysku?:-)
Ale nie może palić na 4 sekundy i gasnąć!!!! podłącz diodę pod wtryski jak odcina wtrysk po chwili to masz immo aktywne.
grala1 podsunął pomysł odnośnie weryfikacji instalacji paliwowej. Usterka okazałą się bardziej prozaiczna ponieważ w smoku który w skodzie składa się z dwóch puszek zrobiła się galaretka i ta w zależności od okazji i ułożenia samochodu czasami zakrywała sitko w ssaku co powodowało zwiększenie podciśnienia w instalacji i pompa mimo że zaciągała paliwo...
mozesz miec problem z lewym powietrzem, MAF czujnikiem, i do tego cisnienie paliwa lub wtryski oraz zawor EVAP
W Dieslu i w benzynach zapłonem rządzi czujnik położenia wału i takie cudeńka mają miejsce jak zaczyna siadać, rządzi dawką i kątem wtrysku. Nie napisałeś czy był sprawdzany. U mnie tak było a "check engine" się nie zapaliło się chociaż podobno powinno.
3tys km temu byla cewka i pompa wody z plynem wymienione plus klocki wiec mysle ze kable i swiece sa ok Proste wykręcenie i ocena wizualna świec może pomóc w ustaleniu problemu . A teraz z drugiej strony: jeśli posiadasz tester to podaj co pokazuje 1 i 2 sonda na rozgrzanym silniku (po wykasowaniu błędu), jaki jest czas wtrysku i jakie podciśnienie...
Tak gaz fabryczny Landi Renzo. Jest jeszcze jakiś sposób żeby potwierdzić te wtryski? Regeneracja wtrysków załatwi sprawę na dłużej czy lepiej nowe?
Ja obstawiam że to nie wtryski. Gdyby były wtryski to objawy byłyby inne.
Przed skasowaniem odczytaj kod błędu. Podaj ilość przejechanych kilometrów na wtryskach, jakie masz założone.
kupić kerszera i zastąpić silnik napędem od paska alternatora , do tego regulator ciśnienia i za tym wtryskiwacze sterowane sygnałem wtrysku ropy
Świece nowe NTG , cewka nowa. Wtryski od gazu odłączone. Tzn odłączone rurki.
Może też być za niskie ciśnienie paliwa w szynie i wtryski leją, zamiast rozpylać paliwo.
Silnik to AUB. Instalacja montowana 5 lat temu. Na srode umowilem sie w serwisie LPG. Wczoraj spróbowalem wyczyścić wtryski benzyna ekstrakcyjna lecz zauwazylem ze posiadane wtryski sa nierozbieralne.
,, Nie wiem jak jest w skodzie ale u mnie przepływomierz mierzy ilość powietrza zassanego przez silnik i dzięki temu komputer silnika odmierza dawkę paliwa którą musi podać'' swieta racja, a takze mape zaplonu koryguje wiec ma to jednak wplyw nawet na jezdzie na gazie- to sie tyczy kazdego auta na wtrysku!!!
Najpierw dokręcasz 2Nm , potem 8Nm , potem dokręcasz jeszcze 270 stopni - dotyczy dokręcenia jarzma wtryskiwacza . Niestety nie znam siły dokręcania dla cewki .
Witam,kupiłem niedawno skoda fabia2 1.2 benzyna 2010r,auto odpaliło i zgasło,brak zasilania na wtryskiwaczach,Proszę o pomoc?
tak
Mechanik mnie straszy że to mogą być początki wypalonych pompo wtrysków i koszta są straszne Zmień mechanika i niech ten zmieniony odczyta dlaczego pali się kontrolka.
kazał mi wymienić listwę zasilającą wtryski ale nic to nie dało To znaczy co konkretnie zostało wymienione. byłem u Diesel specjalista sprawdził i że niby wtryski są dobre Dostałeś wydruki ze sprawdzenia pompek. Wyślij je, możesz na moje pw.
Pod komputerem wtrysku jest szybkozłączka, pewnie sie rozłączyla.
Fuel Trim Jak tłumaczyć "fuel trim"? trim = można przetłumaczyć jako "zredukowany" prawda? Dalsza część komunikatu mówi: Bank 1: System Too Lean co można tłumaczyć: wtrysk 1 zbyt ubogo czyli potwierdzenie "fuel trim" Ja by zaczął od sprawdzenia zasilania paliwem a w szczególności od wtrysków i osprzętu. Może się mylę ale błąd raczej wyraźnie mówi że...
nie nie są tego warte , są megawolne . Matrixy biją na głowę w każdym parametrze , a magiki równie dobrze sobie poradzą w cenie niewiele wyższej od jednego PANa nie ustępując im żywotnością
witam o ile dobrze pamietam to 60 kM to silnik 1.4 a 68 kM to silnik 1.3 od starej skody tylko z wtryskiem Dodano po 44 witam o ile dobrze pamietam to 60 kM to silnik 1.4 VW a 68 kM to silnik 1.3 od starej skody tylko z wtryskiem
A teraz to jakiś Monty Python, bo inaczej tego nie wytłumaczę. Zamieniłem wtryski gazu między cylindrami 2 i 3. Przełożyłem rurki i złączki elektryczne do wtryskiwaczy. Telepanie ustało a zapłony przestały wypadać. Spodziewałem się, ze usterka 'przewędruje' z uszkodzonym wtryskiem, albo pozostanie na miejscu, jeśli to nie wina wtrysku....ale usterka...
moim zdaniem coś z pompa wtryskową i wtryskami jest nie tak
Pobór prądu w normie. Do wymiany sonda lambda pierwsza oraz regulacja i przegląd LPG ( nowe wtryski i re reduktor)
Kolego kk.2000: a propos sygnalu z TPS-a to wcale nie jest on taki niezbedny, powiem wiecej, sa autka ktore bardzo dobrze spisuja sie bez podlaczonego TPS np. Felicia 1.3MPI ([url=http://www.oponeo.pl/opony-do/skod... 1.4 MPI prawdopodobnie tak samo).
Czy wtrysk jest mono czy pełny?
Do tego silnika centralkę STAG-300 premium jak najbardziej polecam. Reduktor Alaska też daje radę. Wtryski tylko Matrix, jeżeli nie chcesz mieć problemów. Montowałem niedawno taki zestaw w Fabi II i spisuje się bardzo ładnie. Pomijając fakt, że na początku klient uparł się na najtańsze wtryski i musiałem później wymienić.
Podstaw wtryski i pewnie będzie jak nowa.
Jeśli fabia to 1,2 HTP. NIE MPI
Witam, po wyciągnięciu Pompowtrysków znajdowało się paliwo w cylindrach. Auto nie odpalało, zamówione mam nowe wtryski, ale czy to był objaw lejących się wtryskiwaczy?
Następny spec od szlaczków. Ręce opadają. Obd lub czasy wtrysku.
Zbyt bogata mieszanka. Jakie pokazuje czasy wtrysków gdy pojawia się problem? Jakie jest ciśnienie paliwa?
Co to znaczy parametry dobre? A może nie wiesz, na co patrzysz? Jak wygląda regulacja lambda, odczyt z MAP, położenie EGR, czas wtrysku przy tych objawach? Chcesz się założyć, że wartości się zmieniają?
Witam, jaka powinna być prawidłowa wartość kąta sprawdzając vagiem (VAG-COM -> Engine -> Basic Settings -> grupa 000 -> pozycja 2) ? silnik 1,9 sdi ASY skoda fabia. pozdrawiam
A mnie się wydaje, że wpis o roku 2000 jest mylący. Nie wszystkie miały przed i nie wszystkie nie miały po. Obstawiam coś z układem paliwowym lub wydechowym. 5A to 60W, w coś ta moc się musi zamienić, najpewniej w ciepło, a to nie w kij dmuchał. Fabia co prawda od początku była na wtrysku ale może miała jakiś podgrzewacz kolektora? Albo wyjątkowo prądożerny...
Klucz w stacyjce(w pozycji zapłon). samochód był zapalony ale maska na szczęście otwarta i zgasiłem odpinając wtryski. Szyby z przodu elektryczne z tyłu mechaniczne.
Obroty na obrotomierzu stoją równo, wskazówka ani dygnie wg komputera wahania są między 780-820 rpm, silnik pracuje cichutko tylko szumi. Wczoraj wieczorem rozmawiałem z mechanikiem i mówi, że wyszło uszkodzenie wtryskiwacza benzynowego na 1-szym cylindrze i zbyt bogata mieszanka. Twierdzi, że wtryskiwacz benzyny "się podwiesza" i nie pracuje prawidłowo,...
Tak, to wtrysk fazy ciekłej. Nie polecam ze względu na koszty i awaryjność. Minimalna nieszczelność wtryskiwaczy prowadzi po pierwsze do konieczności "dobijania" ciśnienia w instalacji na postoju, co powoduje rozładowanie akumulatora, a po drugie, gdy instalacja się uśpi i tak dochodzi do zapowietrzenia układu wtryskowego i/lub "zalania" silnika fazą...
Co za brednie. Zwróć się do tego, kto robił remont głowicy, niech poprawi po sobie robotę.
Użyj samostartu
nie znalazłem tam nic. mysle ze jest jakis babol z instalacją bo auto nie pali , nie ma iskry ale zato wtryski podaja paliwo
Ciężko Ci kolego będzie cokolwiek doradzić jeśli dysponujesz tak niską kwotą i myślisz o "modernizacji" wyżej opisanej instalacji,jednakże nie ulega żadnej wątpliwości że należy jak najszybciej wymienić sondę lambda by układ sterowania silnika wyszedł z awaryjnego trybu pracy i zaczął prawidłowo sterować dawką paliwa... Co się zaś tyczy modernizacji...
Vacupompa jest w jednej obudowie z pompą paliwa wstępną na pompo-wtryskiwacze. Należy wykonać pomiar ciśnienia paliwa jakie napełnia pompo-wtryski. Poniżej 1-1.5 bara ciśnienie jest za małe aby prawidłowo napełnić pompo-wtryski co skutkuje problemami z odpalaniem silnika. Częstą usterką typową dla tego silnika jest uszkodzenie uszczelnień pompo-wtrysków...
Na benzynie dusi się nie może wejść na obroty dopiero jak się go przemęczy do 3 tys obrotów, można powolutku do polowy sprzęgła ruszać, a jak już się zagrzeje przełączam. Na gaz to igła świece? wtryski zawory? Może ktoś coś podpowiedzieć?
Może jednak zacznij od czytania , bo nic Ci po moich radach. Sterownik "widzi" czasy wtrysku benzyny ?
Nie pali na plaka po odłączeniu pompy, wtryskow. Paliwo jest dobre. Jak wyjąłem listę to całkiem wysoko wtryski dają. Nie wiem, nie mam już pomysłu
Czujnik temp. jest potrzebny dla ustalenia dawki wtrysku paliwa na zimnym jak i na ciepłym, wymień czujnik sprawdź świece podstawa, po tej wymianie jeśli nic nie pomoże sprawdź odmę sam zawór i silniczek krokowy może być przytarty ale to wątpliwe
Sam tego nie zrobisz. Choć byś nie wiem jak chciał. Nawet uszczelniacza nie kupisz właściwego. Oddaj do zakładu albo kup używkę pompę. To jest mega precyzyjny uszczelniacz. Nawet nie wprasujesz bo nie masz czym. Pewnych rzeczy się samemu nie da zrobić. Podobne uszczelniacze są np. na kolumnach kierowniczych wspomagania w Dafie. Trzena pompę rozebrać...
pompa zaczeła piszczeć po 3 msc a gazownicy proponuja załozenie przekaźnika który by ja wyłaczał na czas pracy silnika na gazie ale czy to nie zaszkodzi wtryskom benzyny
A to nie jest tak, że ta pompka podaje paliwo tylko przez chwilę do momentu rozruchu silnika? DPF łatwo wykluczyć - odłącza się za kolektorem rurę do DPF i ma chodzić. Nie chodził. MAF nie wiem jak sprawdzić, dla mnie za krótko auto pracuje. Były też próby palenia plakiem, prosto w dolot, aby wykluczyć brak podawanego paliwa albo jego sposób. Wymontowane...
Ze niby czym Fabią,jak już to raczej wymienili 4 wtryski to jest MPI i nie jeden wtrysk, Tak Fabią. :-) Fabia ma maksymaln moment obrotowy juz przy 2500 obr/min więc spokojnie można jechać już od 2 tys. obr. na V biegu, co stanowi 70km/h. Na IV 100km/h to tylko przy wyprzedzaniu. :D A co do wtrysków to nie ma sensu wymieniać wszystki jak uszkodzony...
Błędy , wskazują na uszkodzony czujnik wałka rozrządu, lub instalacje elektryczną . Ze zdjęć można wywnioskować : Czysty wlew korka - normalne przy tym przebiegu . Nadmiar oleju - 2 przyczyny , albo przelany olej podczas zmiany , albo wtryskiwacze leją i paliwo przedostaje się do oleju . Możesz upuścić olej do odpowiedniego stanu i zaobserwować czy...
skoda fabia 1,2 silnik AWY nierówna paraca na biegu jałowym swiece wymienione, wtryski działaja, jest iskra na wszystkich swiecach, choc jak odłącze cewke 2 mała reakcja zmiany pracy silnika.
Czas wtrysku wydłuża się właśnie dlatego że jest ubogo. Wtryskiwacze od PB bym sprawdził.
Możliwe, że to jest związane z wtryskiem paliwa- wlewa niewłaściwą mieszankę i silnik ma problemy z mocą
To chyba stary "skodoski" silnik z Faworitki tylko podpicowany wtryskiem. Tam trzeba zdjąć misę żeby do łańcucha się dostać /nie pamiętam dokładnie, ale jakiś element pokrywy rozrządu blokuje się o miskę/. Gwint prawy. Blokad nie ma tylko oczka łańcucha liczysz do ustawienia.
fabia wtrysk wtrysk skoda fabia emulator wtrysk wtrysk
zakładanie nowych tematów warsztat pomysły poduszka pilot volvo
regeneracja głośników tonsil napis neonowy
Sterowanie Wi-STR1S2-P za pomocą Wi-R2S2-P Silnik Sachs 301/a - wyciek paliwa z gaźnika