Nr kompa:03E 906 033 P Benzin Simos 3PE 4729 na dole:5WP40196 05 A czasu wtrysku nie jestem w stanie zmierzyć.brak sprzętu pomiarowego:( Pozdrawiam
To masz efekt jak kolega kiedyś w starej Skodzie - źle zmontował gaźnik i paliwa się lało, a dawkował tylko powietrze. Tu wygląda podobnie - może wtryski podają zbyt dużo paliwa a świeca nie ma energii do zapłonu?
Co 200 km? Trochę często. Może dostawcę paliwa trzeba będzie zmienić. Przy wypalaniu załącza się 5 wtrysk i może dużo paliwa podaje przez co spada ciśnienie na pompie i szarpie. Ewentualnie filtr paliwa zatkany.
A jak mu się zmniejsza dawkę podawanego paliwa? Pod tym okrągłym wieczkiem, czy na wtrysku? teraz mam własne odkręcony wtrysk i pokręciłem trochę korba i widać ewidentnie, ze wtrysk podaje bardzo dużo paliwa, na końcówce wtryskiwacza nazbierało się sporo nagaru, pewnie z nieprzepalonego paliwa.
Witam! Wysiadł mi sterownik i wtrysk podaje za dużo paliwa (leje strumieniem). Numer sterownika to 0280000759 ale mam sterownik o numerze 0280000713 będzie on pasował? Jaka jest różnica pomiędzy nimi?
Wymagana dawka paliwa 9,2mm3 (tłoczona ilość paliwa); dawka paliwa na wtryskiwacz 7,6mg/skok (ilość wtryskiwanego paliwa na zawór wtryskowy i skok iglicy); W tym wypadku wtryski podają za dużo paliwa niż życzy sobie sterownik, dlatego dawka pokazywana jest mniejsza, co nie znaczy że na wysokich obrotach nie może być odwrotnie, tak czy siak wtryski...
Dwóch mechaników sprawdzało rozrząd. Bar nie pamiętam bo to było dawno ale też w porządku. Te dwie rzeczy odpadają. Klepie tak jak by wtryski podawały za dużo paliwa a też wiem że są w porządku Dodano po 36 Błędów brak.
Ciśnienie jest w normie Oleju nic nie ubywa O dym jest siwy i czuć taka spalona ropę wtryski są ok .Może być problem w jakimś sterowniku który podaje za dużo paliwa na zimnym silniku?
wtrysk jest jednopunktowy i co o tym sądzicie
Skoro odpala Ci z odłączonym wtryskiwaczem, to znaczy że przecieka (odpala na tym co wciekło do kolektora)... oczywiście rozkalibrowany wtrysk może podawać za dużo paliwa i być mimo to szczelny.
Przecie lejący wtryskiwacz, to słabszy cylinder. Robert-proszę Cie-mylisz się. Obawiam się że nie. Spala się tylko paliwo odpowiednio rozpylone - nie rozpylone idzie w wydech, nie dając oczekiwanego przyrostu prędkości obrotowej cylindra. Chyba że CR rządzi się innymi prawami niż układy tradycyjne - jeśli chodzi o "lanie" samego rozpylacza wtryskiwacza....
Witam. najprawdopodobniej jest podwieszony wtrysk,wykonaj test przelewów i wszystko się wyjaśni,natomiast pompa wysokiego ciśnienia wcale nie podaje tak dużo paliwa jak by się wydawać mogło,mimo że jest go 6 razy za dużo niż potrzebne jest silnikowi do pracy to i tak 15 mg na sów x 6 to sam widzisz że niewiele i dlatego wydaje ci się że pompa hp nie...
Kolor elektrod to czarna, okopcona, ewidentnie zbyt dużo paliwa Więc pompa raczej ok. Może spróbować puścić silnik bez filtra. Sprawdź też czujnik położenia przepustnicy TPS ,może podawac bzdury do komputera i wtrysk podaje zbyt dużą dawkę
Finał, u mnie jest odwrotnie, silnik na niskich obrotach chodzi kiepsko a na wysokich normalnie i samochodów jedzie i ciągle na polsprzegle na benzynie. Znowu dwie świece były czarne, jedna ciemno brązowa a 4ta jasna. To by było tak że jeden wtrysk nie podaje paliwa a reszta wtrysków próbuje skorygować to poprzez czynnik z sondy lambda i podaje za dużo...
Stare ECU rzeczywiście miały prosty współczynnik mg/ms, a w rzeczywistości charakterystyka jest nieliniowa (zwłaszcza przy bardzo krótkich czasach wtrysku, gdzie istotny wpływ ma faza niecałkowitego otwarcia/zamknięcia wtryskiwacza). Niemniej sterowniki CR mają ją dużo dokładniej odwzorowaną. Wtryskiwacz równie dobrze może lać za dużo, jak i za mało...
Tak pompa chodzi po włączeniu zapłonu. Wtrysk zalewa całą przepustnice paliwem a po 3, 4 sekundach pompa się wyłącza. Zaznaczam że bez kręcenia rozrusznikiem. Wg. mnie dużo za dużo podaje paliwa.
Witam, problem Toyota Corolla Verso 2.0 D4D 2004 r. nie odpala. Filtry wymienione, wtryski i pompa zregenerowane, czujnik na listwie wymieniony (lepiej zapala i gaśnie na starym niż na nowym). Komputer nie widzi żadnych błędów, a pompa podaje 3 razy więcej paliwa, niż ma podawać. Mechanik mówi, że to może komputer pokładowy. Proszę o pomoc, zanim mechanik...
iskra jest na wszystkich świecach .ale świece zalewa są cały czas mokre .tak jakby za dużo paliwa dostawał . - wtrysk po przekręceniu kluczyka podaje paliwo potem powinien się chyba wyłączyć lub ograniczyć (efekt ssania ) dawkę paliwa czy
Dzięki za info. Mnie się wydawało, że wysatrczy mierzyć czas otwarcia wtrysku (im dłuższy, tym więcej paliwa jest podawanego). Widzę, że jest to jednak dużo bardziej skomplikowane. Może uda się zdobyć takie potrzebne informacje. Pozdrawiam.
Jak koledzy wyżej już wspomnieli, benzyna nie powinna wpadać do cylindrów, jeśli auto jedzie na gazie. Chyba że zaznaczymy w sterowniku dotrysk benzyny, ale wtedy przy normalnej jeździe udział benzyny jest symboliczny (w granicach 10%). Napisz może, jaki sterownik jest zamontowany i sprawdzę w programie, czy jest w nim opcja dotrysku. Jeśli nie jest...
Witam wszystkich serdecznie Mam Corsę B 1.4 8 V benzyna/gaz X14SZ 1995 r. Ostatnio, po wymianie pompy paliwowej i regulacji gazu silnik oszalał, odpaliłem go na benzynie i okazało się, że przestał pracować na wolnych obrotach i zaczął strasznie trząść się gdy już udało się go odpalić, a żeby było tego mało corsinka zaczęła chodzić jak stary traktor....
Witam mam taki model EEC IV 85BB-12A650-CA zastanawiam się czy mogę podpiąć inny sterownik od nowszego modelu do mojego ford, bo mój uległ uszkodzeniu najprawdopodobniej. silnik przestał pracować nie mogę go odpalić, mam iskrę, pompa działa, ale wydaje mi się że wtryski zbyt dużo paliwa podają przez co zalewa mi silnik paliwem bo jak wykręcę świece...
Aha dzięki. Na pewno jest turbo diesel, 90KM. Paliwo jest na wejściu do pompy i w głównym wtrysku. Może ten nastawnik w pompie się zblokował i za dużo paliwa podaje i nie zapala? Już sam nie wiem co myśleć mordy...
Za pierwszym razem jak zakręciłem silnikiem to coś lała się ropa z przewodów a z jednego coś takiego poszło jak rdza. Po chwili jak znowu próbowałem to też coś się lało ale nie dużo, a teraz już nawet nie kapnie kropelka. Mogło gdzieś zatkać w pompie gdzie rozdziela na wtryski?
Witam. Mam problem z Pompą wtryskową...Mianowicie zaczynając od początku to auto zaczęło coraz ciężej palić, przy odpalaniu zaświecała się kontrolka Check Engine, wtedy auto stawalo sie strasznie mulaste, musiałem dodać gazu jak się rozbujał na ponad 2 tys czasami do 3 tys. obrotów to kontrolka gasła i silnik pracowal idealnie...Oczywiscie podczas tego...
Witam. Na samym wstępie bardzo dziękuję za porady. Jest tak jak podejrzewał mechanik. Padł sterownik, podawało za dużo paliwa na wtryski i po prostu go żywcem dusiło a w szczególności jeden cylinder. Wymiana sterownika pomogła i auto chodzi jak strzała. Spotkałem się przez ten czas z 2 takimi przypadkami że po wymianie świec u mechanika auto kopci,...
Witam mam Vectre 1.6 a oto następujący problem. Kiedy ostatnio wybrałem sie na przejazdzke poczułem spadek mocy jakby zaczęło ja mulic. dawałem wiecej gazu ale nic coraz bardziej ja muliło az zgasła. sprubowałem odpalić ponownie ale niestety bardzo ciezko a jak juz odpaliła to strasznie nie równo i zaraz spowrotem gasła. Przy dodawaniu gazu nastąpiły...
Z kopceniem i czujnikiem święta racja, - zostaje wiec sam ECU, podaje za dużo paliwa a robi to na podstawie danych z czujników wedlug mapy wtrysku zapisanej w pamięci. Za tem dane z czujników mogą być fałszywe celowo(jakiś fizyczny booster) lub nie, albo mapa jest podmieniona. Być może mapa była zrobiona celowo pod fałszywe sygnały z booster i razem...
Jeśli pompka paliwa działa i wtryski podają paliwo (podobno czuć) to może brakować tylko iskry (jeśli w ogóle czegoś brakuje) albo podawane jest za dużo paliwa. Gdybyś miał przepustnicę na linkę to pewnie by odpalił z gazem w podłodze ale pewnie przepustnica w 1.8T jest elektryczna i wciskanie gazu przy rozruchu nic nie daje. Można jeszcze na zaciąg,...
Znalazłem taką instrukcję w internecie odnośnie ustawiania mapy: w lewej kolumnie masz czas inj, czyli czas przez jaki wtryskiwacz podaje gaz. Na górze masz obroty silnika rpm. Kropka wędruje po liczbach. Gdyby liczba wynosiła 112 (albo 120 - nie pamiętam) to czas wtrysku benzyny byłby taki sam, jak czas wtrysku gazu (mnożnik x1). Ponieważ gaz trzeba...
Renault Megane 97 1,4 benzyna i gaz Jestem początkujący. Mam problem Renia nie chce palić na zimnie( wilgoć) na benzynie.Odpala za 3-4 razen przeciętnie. Na gazie pali bez zarzutów . immobilaiser usunięty, filtr paliwa nowy, pompka działa, kable nowe, kopułka bez zarzutów, świece ok, czujnik tempetatury wymieniony, paliwo sprawdzane, reszta czujników...
Przelewy wtrysków wyglądają ok orzelew z listwy tzw bezpiecznik nie puszcza ani kropli. Zauważyłem, że powrót z pompy podaje na zimno jak jest ok dużo paliwa a jak zaczyna się robić problem to strumień powrotu jest około 40% tego co na zimnym silniku. Chciałem podać paliwo bez filtra z góry grawitacyjnie to pompa nie bierze bez ciśnienia ( tylko to...
Oczywiście. Że nie. dzisiaj po 14 dopiero pojechałem po blok ponieważ okazało się że jest jeszcze 2 małe pęknięcia. Dzisiaj zdążyłem tylko odsadzić tuleje i tłoki. Aha zapomniał bym, kupiłem nowiutkie zestawy naprawcze produkcji czeskiej za 1270 zł, mam nadzieję że warte tych pieniędzy. Pompa wtryskowa dopiero jutro przyjedzie a co się okazało pompa...
Z elektrycznego punktu widzenia, czujnik wału/wałka jak nie podaje sygnału o kręcącym się silniku to pompa nie startuje, równocześnie nie będzie iskry. Masz ją gdy pompa nie pracuje ? Przekaźnik pompy, bezpiecznik. Pierwszy daje napięcie na styku 87, drugi ma wtedy 12V ? Żarówkę przy pompie zostaw na stałe żebyś ją widział. Stara pompa działa podłączona...
Dopiero co zmieniłem świece i zdejmowałem listew zasilająca i nie spojrzałem. Nie znam się ale raczej ECU nie powinien podawać takich wartości na korektach bo gdyby wtryski lały to sonda wykrywa dużo zawartość paliwa w wydechu i ECU powinien to korygować i odejmować paliwo. Jeszcze jedno ważne pytanie jeśli korekta jest na minus to znaczy że ECU fizycznie...
Są trzy możliwości: wrysk podaje za dużo paliwa, słaba iskra lub za małe ciśnienie spręzania na jednym z cylindrów, chyba że masz tam wtrysk jednopunktowy to wtedy on odpada.
Witam, mam citroena C5 2008 rok 2.0 HDI. Przy temp < 0 st. Celcjusza nie chce odpalić. Akumulator zdrowy, świece OK. Byłem na diagnozie i komputer pokazuje, że niskie ciśnienie paliwa, nie dużo ale mniej niż norma. Jeden wtrysk podawał za trochę za mało, ale zostało to poprawione. Jestem z Krakowa, jeśli wiecie co z tym zrobić i gdzie, będę wdzięczny...
Sprawdziłem przelewowo wtryski i wygląda na to, że dwa trzeba poddać obowiązkowej regeneracji bo podają o wiele za dużo paliwa. Teraz pytanie czy wszystkie dać do regeneracji czy wystarczy, że oddam te dwa? Dodatkowo myślę, żeby zmienić filtr paliwa a ten stary rozebrać i zobaczyć czy nie ma opiłków. Chętnie posłucham waszych rad i podpowiedzi ;) We...
Witam. Mam taki pytanie czy może ktoś mi napisać jakie ciśnienie powinno być we wtryskach? Czy pompa paliwa podaje kropelkowo olej do wtrysków czy podaje pod dużym ciśnieniem?
Witam Nie jestem "pro" elektronikiem,ale wiem że ta kostka jest montowana w jednej pozycji😉 Luty sprawdzałem pod mikroskopem by się upewnić ze wszystko jest ok, i wyglądały wporzadku🤔 ale może nie zaszkodzi sprawdzić jeszcze raz. Dzięki za poradę Pozdrawiam Mała aktualizacja: Poprawiłem luty bo jednak parę było troszeczkę luźnych,za...
Moim zdaniem sprawdzić czy odpali na Plaka, jeżeli pali to raczej ciśnienie i rozrząd ok i nie ma co tam zaglądać. Pytanie jakie ciśnienie jest gdy jest tylko włączony zapłon - być może czujnik oszukuje i jest dużo niższe lub go nie ma. Można poluzować przewód przy wtrysku i zobaczyć czy podaje paliwo w momencie próby odpalenia - tutaj należy uważać...
Auto jak w opisie. Problem pojawił się niedawno, po dłuższym pojeżdżaniu obecną porą głównie w miejskich korkach pojawił się tryb awaryjny i komunikat z FAP`a. Próba wypalenia go w trasie nie dała rezultatu - nadal idzie w trybie awaryjnym. Auto poszło do warsztatu i co się okazało: 3-ci wtrysk podaje za duzo paliwa. Wyjęte wszystkie, poszły na sprawdzenie...
Witam kik96. Tak, jest instalacja gazowa. Założyłem tylko zaworek bo myślałem ze się paliwo cofa i nic nie pomogło, oraz wtrysk bo gdy zdjąłem pokrywę z ''gażnika ''i uruchomiłem silnik to moim zdaniem jakoś dużo paliwa podawał jak by lało sie z niego .Może komputer uszkodzony i podaje za dużą dawkę paliwa i zalewa silnik.Sam nie wiem .Silnik jest palony...
ściągnij no wężyk paliwowy na wejściu i niech ktoś Ci przekręci kluczyk na zapłon - bez uruchamiania silnika Masz wtrysk jednopunktowy - czyli LPG 1 lub 2 generacji Jesli jeździłes dużo na LPG a w zbiorniku było mało beny lub wcale - to pompka paliwowa mogła sie spalić Musisz miec w zbiorniku zawsze tyle paliwa - aby pompka miała co pompować bo paliwo...
Kontrolka błędu już nie świeci.. . Wina kontroli i błędów byla po stronie akumulatora... obecnie jest nowy tamten miał zwarcie na jednej celi. Na nowym aku ani razu nie wyświetliło kontrolki check engine. Jeszcze pytanie... moz e byc coś takiego że wtrysk się zawiesza i leje potem za dużo paliwa? Wsesie ze np podczas podawania paliwa nie domyśla się...
najpierw sprawdź tą sondę w innym aucie (nie musi być takie samo) albo z innego sprawnego wkręć do swojego - sprawdzaj na gorącym silniku powyżej 60st) na moje oko sonda raczej jest ok tylko z jakiegoś powodu sterownik podaje za dużo paliwa sprawdź jeszcze czujnik temp i styk przepustnicy jakie jest napięcie na sondzie gdy jest zimna (bez odpalania...
Mam pytanie , czy można kleic kolektor ssacy z tworzywa w Toyocie corolli 1,4 vvti z gazem sekwencyjnym , ogólnie to próbowałem odpalić auto z samostartu i za dużo sie nazierało gazu i było małe bum i wysadziło pokrywe od filtra powietrza + wyłamało kawałek kolektora od spodu pytam bo wiadomo że wymiana to też trzeba bedzie nawiercac od nowa otwory...
P.S. Nie odłączaj przewodu WN od cewki - jak potrzebujesz odłączyć zapłon odłącz sterowanie/"przerywacz" (-1) od cewki. Awawria typu padnięcie hydraulicznego popychacza czy wydmuchanie uszczelki pod głowicą (ale wtedy dymił by na biało i ubywało by płynu chłodzącego/ew. w płynie był by olej) mogą się zdażyć w każdej chwili, zwłaszcza w kilku(-nasto)letnim...
Przecież to jest jeden pic na wodę.Auto ciągle wali na ssaniu,przegrzewa się,skłąd mieszanki jest zryty na maxa.Bo ilość powietrza i jego "gęstość" nie zmienia się w realiach a silnik podaje więcej paliwa bo mysli że jest zimno i wali na ssaniu.Następuje wzrost temp. spalania i mozna uszkodzić silnik.Jeden geniusz pochwalił się ostatnio że chciał zchipować...
O jakich liczbach czy pomiarach mówisz ? Mam do dyspozycji sygnał z ECU opisany jako Fuel Consumption ... Jakie dane ci są jeszcze potrzebne ? Całe szczęście, że chwilowe zużycie z aut o jakich mówisz (nawiasem w pełni wierzę, że podane na panelu użytkownika samochodu i na panelu serwisowym jest to samo). To ten sam program wgrany w inne urządzenia...
Czy po odpięciu kabla od czujnika wałka rozrządu silnik pracuje równo i pali na wszystkie cylindry? Tak powinno być , jedynie spalanie jest dużo większe. Ale jeździć tak na dłuższą metę nie wolno bo spłukujesz olej z gładzi cylindrów. Gdybyś miał przestawiony wałek rozrządu względem wału silnika to w najlepszym wypadku nie odpaliłbyś silnika w najgorszym...
Tak zrobię, nie chciałem ruszam rozrządu bo w tym nowym słupku wszytko oryginał jeszcze nie ruszany był.wymienilem tylko pompę i wtryski że starego.myslalem jeszcze że może coś z pompa bo przy zapalaniu nie podaje paliwa.. Błąd jest czujnika wału,który też podmienialem.. Dobra, dam znaka jak poprzekladam. .dzieki Dodano po 11 Temat rozwiązany. Tak jak...
Jeśli to układ wtrysku SPI to nie ma nic wspólnego z ilością spalania że masa jest cały czas na pompie paliwa. Od tego jest regulator ciśnienia paliwa i niuezależnie czy pompa ma wydatek dużo większy on i tak ustala stałe ciśnienie dio wtryskiwacza paliwa. Zobacz jeśli masz tzw wyąłcznik bezwładnościowy pompy paliwa czy nie jest uszkodzony lub zadziałał...
EGR i DPF zostały wyłączone w sterowniku (EGR niezatkany, DPF fizycznie usunięty). Kopci na szaro/niebiesko - zapach spalin jest gryzący, po postoju na jałowym, gdy przepędzę go to podymi chwile intensywniej po czym podczas jazdy dymienie jest niewidoczne... (filmik 1 - pokazuje intensywność dymienia). Rano gdy jest zimny musi dłużą chwilę pokręcić...
Podnieś pokrywkę i zobacz od czego sa wtryski, wygląda jak by dostawał za dużo paliwa, dlatego tak zaniża dawkę. Dawka paliwa jest ZA DUŻA. Przestaw mu synchronizacje na -5 stopni i zamaskujesz problem a dawka podskoczy, jeśli tak się stanie, załóż mu inne, pewne wtryski. Dodano po 6 daje za małą dawkę na podtrzymanie obrotów a jak już przygasa i spada...
A ile auto ma przejechane? 70tys? dopóki nie sprawdzą składu spalin to komputer nie pokaże błędu sondy lambda. Jeżeli ona się normalnie zużyła to napięcie na niej jest zaniżone i wtedy ECU podaje więcej paliwa(bo myśli że ma za mało) i wtym wypadku nie powie że jest jakiś błąd. Czy ta usterka pojawiła się nagle? A może Już następnego dnia rano zaczął...
znam już wiele przypadków w których podczas pracy na gazie pęka przewód paliwowy (od podwyższonego ciśnienia bo jednak wtryski jakiś spadek tego ciśnienia dają)-silnik nie gaśnie a pompka pięknie podaje cały czas paliwo pod maskę i pożar jak się patrzy:) Herezje !!! Ciśnienie na listwie jest stałe (w uproszczeniu), bez względu na to, czy wtryski pracują...
"Komputer" niestety nie potrafi wszystkiego (a szkoda) np. nic nie "powie" o kondycji pompy , o "przypieczonym" wtrysku i jeszcze pewnie o paru innych "drobiazgach", moim skromnym zdaniem należy zawęzić pole poszukiwań , prawdopodobnie problem tkwi w podawaniu paliwa, tylko trzeba określić czy za dużo czy za mało, czy np.ciśnienie zbyt niskie....
W sumie nie napisałem tego w poprzednim poście ale może być jeszcze jedna rzecz. Mianowicie mogą być nadpalone tłoki (uszkodzony kształt komory spalania) spowodowane jazdą na zubożonej mieszance (jeżeli samochód długo jeździł na tych wtryskach od 1,9). Nadpalenie tłoków a wręcz wypalenie dziury zdarza się dość często przy permanentnym przeładowaniu...
wystarczy że zagnie się rurka powrotna paliwa. Ciśnienie paliwa wtedy wzrasta i przy tym samym czasie wtrysku w jednej porcji podawana jest większa dawka paliwa.
witam mam problem mam fiata uno 1,6 (gaz) 92r.przy odpalaniu na benzynie wtryskiwacz (bosha) podaje za dużo paliwa i się zalewa( gdy chodzi na gazie wszystko jest ok)
Ta pompa powinna smigać w tym silniku. Musisz sie jeszcze pobawić. Bez czujnika zegarowego spróbował bym wkrecić srube dawki w oryginalne połozenie i kręcic pompa tak by uzyskać odpowiednią moc i brak kopcenia. Odpalanie zostaw na koniec. Obudowy wtryskiwaczy sa takie same? jak nie to wroć do oryginalnych. cisnienia otwarcia wtrysków wyregulowane pod...
Sprawa może być dużo prostsza. Zasilanie ze zbiornika paliwa jest górne i wystarczy że wężyk ze zbiornika do odstojnika jest dziurawy. Wszystko sprawdzone , tutaj założyłem nawet wężyk przezroczysty z zaworkiem zwrotnym gdzie widać że napełnia się cały . Więc to napewno odpada. Dodano po 1 Zastanawia mnie dlaczego pompa poszła do regeneracji.Jak zachowywał...
Pomyliłem się, czas się wcześniej skończył. Na benzynie pracują wtryskiwacze podając benzynę, na gazie nie, coś innego wpuszcza paliwo-gaz do silnika. Jeśli zdążyłeś przeczytać, to mniej więcej wiesz co masz robić. Ciśnienia teraz bym nie podejrzewał, choć F17 to bezpiecznik zasilający komputer silnika i przekaźnik pompy paliwa. F14 wtryskiwacze. F19...
Witam Mam Seicento z silnikiem z Punto 1.2 8v. Auto szarpie i ciężko wkręca się na obroty. Kiedy dodaje powoli gazu wchodzi na obroty w miarę płynnie lecz kiedy dodam gazu gwałtownie to muli, dusi się, przerywa i tak jak pisałem wyżej ciężko wchodzi na obroty. Acha co najdziwniejsze, że auto na zimnym silniku chodzi całkiem dobrze (raczej bez problemów),...
Witam, Mam problem z Renautl Mascott 3,0 dci 150km 2007 rok. Auto przeszło awarię turbiny, odpadł wirnik i motor zassał olej aż sam zgasł zostały wypalone końcówki wtryskiwaczy i świece żarowe na 1 i 4 cylindrze. Ogólnie motor był spisany na straty, ale założyliśmy nową turbinę, wtryski po regeneracji, świece żarowe nowe i odziwo odpalił i chodzi równo....
Moją opinię opieram na doświadczeniu z ubiegłego roku, kiedy pojawił się taki sam komunikat i były takie same objawy, czyli zwiększone spalanie. Byłem wtedy u polecanego elektryka. Podłączył auto pod planeta, w zasadzie było ok, skasoawał błąd i przy wyjeździe znów się pojawił komunikat foulty atipollution. Powtórne podłączenie i okazało się że to jeden...
wielkie dzięki, zmierzę i dam znać, chociaż po tym co pokazuje odczyt z komputera nie spodziewam się niczego złego. Pytanie dlaczego mimo że kanał krokowego zamknięty silnik ma tyle powietrza i czemu wtrysk podaje wg mnie tak dużą dawkę paliwa. Odczyt z kompa pokazuje wtrysk na poziomie 1ms co wg mnie jest bzdurą.
Dzięki za podpowiedzi… Póki co zamontowałem czujnik spalania stukowego w innym miejscu na bloku silnika. Komputer już nie pokazuje błędu ale silnik nadal nie wkręca się na obroty. Sprawdziłem stopień sprężania na cylindrach, jest po 11 na każdym czyli OK. Był opóźniony zapłon więc przyspieszyłem go na +10 i silniczek zaczął pracować równiej ale...
Kolego, nie wydaje mi się żeby to było taniej niż korzystając z prądu z sieci. Ale to dałoby się przeliczyć. Przykładowo prądnica z silnikiem z C330. Moc silnika 22kW. Prądnica napędzana tym silnikiem nie da więcej jak 15kW. Z tego co pamiętam w instrukcji do C330 była podana dawka paliwa przy mocy max. Dawka na 1 wtrysk. Silnik 2 cylindrowy, czterosuwowy....
Witam ponownie, Przepraszam za brak odpowiedzi, ale problem stał się na tyle dokuczliwy, że podjechałem do ASO. Diagnoza była szybka i trafna - padł czujnik temp. silnika. Po przyjeździe do serwisu wskazywał poniżej 60C, podczas gdy powinno być ok. 90C. Z tego powodu podczas próby rozruchu wtrysk podawał zbyt dużą dawkę paliwa, która zalewała świece....
Witam. Mam Peugeota 206 1.4 z roku 2000. Peugeot pali benzynę jak smok. Na krótkich odcinkach, kilka kilometrów, czasem około 20, spalanie wynosi ponad 10. Kiedy jest zimny, gaśnie po zapaleniu lub przy ruszaniu. Trzeba go trzymać na obrotach. Kiedy się rozgrzeje, gaśnie przy redukcji biegu przed skrzyżowaniem. Check nie świeci. Komputer wykrył błąd,...
Do trans-serwis. Kolego jeżęli uważasz że to co piszę nie jest prawdą powinieneś to najpierw sprawdzić, chociaż nie wątpię żę masz dużo większą wiedzę i doświadczenie w naprawie diesli i elektronice niż ja. Ale ja jeszcze raz powtarzam że: 1. Mając włożony stary przekażnik pompy paliwa ,pompa paliwa nie podaje gdy założyłem nowy paliwo podaje (próbowałem...
Witam kolegów z forum elektroda. Piszę do was z prośbą pomocy w diagnozie problemu w motorze BMW 1100 RS (bokser). Jak na razie motor stoi od minionego sezonu. Problemem było, że podczas jazdy motor stanął i odmówił posłuszeństwa, co po rozebraniu okazało się, że z pompki paliwowej poluzował się wąż paliwowy i zleciał całkiem, przez co wtryski nie dostawały...
Witajcie, mam taki nurtujący mnie problem od jakiegoś czasu - stopniowo narasta od roku, z czego teraz staje się już uciążliwy. Ale od początku. Nissan Almera N15 1.6 '98, benzynka + LPG sekwencja. Objawy - przy pracy na benzynie i LPG, z czego na LPG jest dużo gorzej: - nierówno pracuje na wolnych obrotach, jakby gubił zapłon w którymś cylindrze, czasem...
Tak z ciekawości co ci pokazuje w bloku pomiarowym silnika 4. (takie odczyty należy zawsze zrobić przed wymiana rozrządu łatwiej wrócić do ustawień poprzednich jak je się zna.) Ja obstawiam na źle złożony filtr paliwa cieknąca pompę Vacum lub uszczelnienia pompowtrysków (wymiana tych uszczelnień co 200000 km). Test podania paliwa z butelki i zajrzenie...
jaka szkoda że już nie mam tego golfa bo bym jeszcze raz sprawdził aczkolwiek też miałem niezłe boje z tym Digijetem i moje wnioski z badania tego wtrysku są takie: - czujnik temp służy do korekcji czasu wtrysku przy rozruchu żeby podać odpowiednio wzbogaconą mieszankę dla zimnego silnika i właściwą dla ciepłego zanim się nie nagrzeje sonda i stąd trudność...
Mam podobny problem, auto nagle zgaśnie i nie mogę go uruchomić. Nie miałem takich objawów jak praca silnika po wyłączeniu zapłonu.Przeczytałem na forach, że dobry skutek daje dodawanie do paliwa oleju Mixol lub podobny półsyntetyk 2T w ilości 100 gr na zbiornik 60 l. powoduje to poprawę smarowania wszystkich elementów układu wtryskowego, również regulatora...
28 Gru 2004 17:26 Re: magnetyzer zamontowałem moje spostreżenia Tak więc jeżeli chodzi o ilość paliwa to masz w pewnym sęsie racje ale nie do końca !!!!!!!! Za mało paliwa = zbyt uboga mieszanka Za dużo = zbyt bogata ALE!!!!!!!!!! ograniczenie paliwa daje sporo przy tuningu to nie ilość paliwa się zwieksza tylko ilość powietrza = spróbuj nawet i milion...
nie mam warsztatu, nie mam przyrządów, a żaden warsztat nie traktuje już na serio polonezów, nie mówiąc już o cenie. Można jakoś "po domowemu ocenić ciśnienie paliwa ? Poprzednio miałem poloneza rovera, mechanik sprawdzał ciśnienie na wyjściu ogranicznika ciśnienia zatykając przwód palcem, dało się, to stwierdził, że za niskie (czyli ogranicznik był...
Witam, mam Audi a3 1997 r z instalacją gazową. Mój problem wygląda tak, że przy odpaleniu auta przed przełączeniem na gaz on chwile chodzi na benzynie i właśnie tutaj jest problem, bo pobiera mi przez ten moment zbyt dużo paliwa (zaobserwowałem po spadku paliwa) i przy tym okropnie śmierdzi paliwem ze spalin? No w każdym razie śmierdzi paliwem. Mechanicy...
Dużo masz paliwa w zbiorniku? Jak mało to dolej denaturatu jeśli twierdzisz że masz wodę.Alkohol zwiąże wodę i spali ale jak pisze jeśli masz mało paliw w zbiorniku.Wtedy dotankuj na dobrej stacji. Układ zapłonowy masz sprawny skoro na gazie pracuje dobrze.. Benzynowy układ zasilania jest mniej wybredny od gazowego pod kątem układu zapłonowego. Tu masz...
dzis dalej go męczyłem. Jeździ i odpala niby normalnie, ale czy jest dobrze to dopiero jutro bede wiedział Na poczatek to co mnie zmyliło, to właśnie cisnienie, Bardzo prawdopodobne jest to, ze pompka paliwa poza ON podawała jeszcze duze ilosci powietrza. Zaczne od początku: do tandem pompy podączyłem przewód zasilany pompka paliwa 3 bary z bańki 5l...
Sprawdż filtr powietrza może byc zapchany od kurzu i piasku. Na wolnych obrotach moze pracować , ale podczas jazdy ma za mało powietrza i może spalać wiecej paliwa . Też miałem Poldka z wtryskiem i też palił dużo,ale nie aż tyle. W okresie gwarancyjnym wymienili komputer sterujący wtryskiem i wszystko było dobrze. Jako ciekawostkę podam że w trasie...
Witam. Widzę że nie tylko mi ten problem spędza sen z powiek, z cieknącymi wtryskiwaczami borykam się już kilka miesięcy. Cała przygoda zaczęła się od delikatnie mokrego gniazda wokół wtrysku. Po wymianie uszczelniaczy problem zniknął ale niestety na zimnym silniku zaczęło szarpać i kopcić na czarno. uznałem ze coś sknociłem podczas montażu i pojechałem...
Silniki z wtryskiem mają zazwyczaj zabezpieczenie przed "przekręceniem" dlatego jest zrobione odcięcie paliwa przy zbyt dużych obrotach. Po spadnięciu obrotów znów podaje paliwo.
IAT (temp zasysanego) nie wpływa na mieszankę tak mocno jak ECT (temp płynu chłodniczego). Uszkodzenie/odpięcie sondy lambda napewno wzbogaci mieszankę dużo bardziej. Pytanie czy tryb awaryjny z powodu braku sondy nie ograniczy w inny sposób pracy silnika... Trzeba by podłączyć CLIPa (ew może da się ELMem, nie wiem) i patrzeć jak, i czy czasy wtrysku...
Witam. Jako mechanik z zamiłowania (a informatyk z wykształcenia :P) chciałbym dziś przedstawić przetestowany i tak naprawdę niedokończony projekt zasilania silnika Diesla olejem napędowym i wodą. Jak się nie trudno domyślić - układ ma oszczędzać paliwo kosztem pary rozprężanej podczas spalania ON. W Internecie można znaleźć wiele dziwnych stron dotyczących...
To o żonie przypiąć można do tego że: Kobieta, nie wiem czy będzie potrafiła w ruchu miejskim poruszać się ze świeżo odpalonym silnikiem, zakładając że cofamy ssanie zaraz po odpaleniu by oszczędzać każdą kroplę paliwa. Założe się że jeżdziła by z zaciągniętym ssaniem aż do momentu rozgrzania silnika. Oszczędności w jeżdzie gażnikowym nie biorą się...
Witam Mam problem z moim autem BMW e46 2002r z silnikiem n42b20 - 143km, valvetronic. Walczę z błędem nr 272c, 272d - zbyt uboga mieszanka paliwa na niskich obrotach. Wymieniłem już wszystko co jest związane z tworzeniem mieszanki paliwowej oraz wszystkie uszczelnienia kolektora dolotowego łącznie z odmą. Czy silniczek serwomotoru valvetronica może...
Witam miałem podobny problem z moim polonezem atu + i co sie okazało przede wszystkim woda w paliwie i to dużo jej tam było ale to nie koniec pompa mimo że pracowała dawała za niskie ciśnienie paliwa. Mechanik zdemontował pokrywę gażnika ponieważ mam 1 punktowy wtrysk i widzał czy paliwo podawane jest kroplami czy rozpylone,niestety były kropelki i...
Witam. Dzisiaj walczyłem dalej . Rozebrałem wtryski i okazało się że są zabrudzone i zapieczone .Nie wiem jak i dlaczego ale po wyczyszczeniu zaczęły normalnie podawać paliwo. Przejechałem kilka kilometrów i jest ok .Motor pracuje równo i cicho. Problem jeszcze z przepływką bo komunikat z temp. - 40 stopni C jest nadal.W poniedziałek kupię nową. Trochę...
nie wiem mechanik teraz probuje przestawic o jeden zabek pasek rozrzadu .. nie wiem czemu to ma słuzyć ... objawy sa nastepujace: silnik nie ma nadal mocy i podczas przyspieszania w pewnym momencie jak by była ale pozniej jak sie przyspieszy lub zwolni to jest to samo. wina turbiny tez została wykluczona wtrysków również bo przełożyli z laguny II i...
Dziwne jest to co napisałeś. Rozumiem że chodzi o Multeca Z16XE. Tutaj przekaznik pompy zasila również wtryskiwacze więc bez działającego przekaźnika auto nie odpali. Przekaznik dostaje minusa na 85 z ECU. Plusa dostaje na 86 z bezpiecznika F15 10A. Nad przekaźnikiem pompy paliwa masz jeszcze jeden przekaźnik w narożniku, to przekaźnik układu sterowania...
Więc wywaliłem kompa z tym wsadem bez sondy i zastąpiłem ori nigdy nie otwieranym :) Podłączyłem lambde z powrotem, zamontowałem zawór par paliwa, wrzuciłem przekaźnik. Nadal problem z obrotami tzn teraz wolno spadają, wieszają się, spadają do jakiś 800 ale dopiero po zatrzymaniu się. Na pewno muszę pojeździć, żeby komp się trochę zaadaptował. Postanowiłem...
Para musi być podawana nie zależnie od przepustnicy, wynika to z tego, że będzie trzeba jej podać znacznie więcej niż powietrza (w końcu chcemy wypełnić cylinder) a powietrze jest podawane zawsze w stosunku 150% powietrza dla danej ilości paliwa. Podawając parę przed przepustnica, na zwężeniu w przepustnicy będzie się skraplać, dalej ochładzać i nic...
Dzięki rysunkom otrzymanym od stanisławpiotr, było mi dużo łatwiej zlokalizować najważniejsze części i od razu np wykluczyć awarię świec KTóRYCH AUTO NIE POSIADA :) Wymieniłem filtry paliwa, ale oczywiście nic to nie zmieniło i auto dalej odpalało z problemami. Niestety nie starczyło mi czasu na sprawdzenie układu wysokiego ciśnienia, bo samochód został...
Ja mam Fiata Doblo 2001r z tą nieszczęsną pompą Lucas Epic. Objawy: na zimnym silniku wszystko OK, pali bez problemu, gdy się zagrzeje to zaczynają obroty pływać i gaśnie na wolnych obrotach. Jak się jedzie w trasie to nawet jest OK, ale pierwsze zatrzymanie i gaśnie. Szperałem dużo w necie i natrafiłem na faceta który się zajmuje regeneracją pomp lub...
Sz. P. robokop Jak można sprawdzić coś, czego nie ma? Zawory odcinające benzynę były tylko w układach gaźnikowych. Jeśli pompka paliwa odłączana jest elektrycznie, to cudów nie ma - paliwo znika z dziurawego zbiornika. Silnik sam go nie zasysa ze zbiornika. Czytałeś co napisał w pierwszym poscie max_117? Mój problem polega na tym że samochód cały czas...
Witam Mam problem z gaśnięciem silnika. Postaram się to w miarę jasno opisać co się dzieje. Silnik gaśnie jak się naciśnie pedał gazu i puści – nie za każdym razem zgaśnie. Jak się wkręci do niedużych obrotów i zwolni pedał gazu to zazwyczaj gaśnie. RZADZIEJ gaśnie jak się wkręci na wyższe obroty i zwolni pedał gazu. Jest to hamowanie silnikiem...
wtrysk podaje paliwa wtrysk podaje paliwa astra podaje paliwa listwe
sprężarki klimy volvo kalibracje baterii soundbar denon podłączenie
Mercedes E212 - Zwarcie przewodu sterującego klapami obejścia turbiny Schemat budowy klawiatury keyboardu - szczegóły