Znajomy naprawia te centralki z powodzeniem dając 3 miesięczną gwarancję.
Możliwości są dwie albo siadła pompa paliwowa często przypadłość FIATA, albo problem z emulatorem wtrysków nie podaje sygnału przy przełęczeniu na benzynę na wtryski.
Nie koniecznie będzie to pompa. Któryś z wtrysków może lać i też nie będzie ciśnienia. A jeżeli mówisz, że filtra paliwa praktycznie nie było to pierwsze co posprawdzałbym wszystkie wtryski.
Ja bym nie szukał już w czujniku położenia wału czy innych które sterują też zapłonem skoro na lpg jest dobrze. Problem masz w układzie zasilania paliwem czyli albo wtryskiem albo pompą paliwa. Osobiście bym sprawdził wtyczki i połączenia przy wtryskach.
http://moto.allegro.pl/item171445618_nap... http://www.kocar.2000.cd/
Jakiego znowu aparatu zapłonowego, tam nie ma czegoś takiego ;) wtryski Ci stukają.
próbowałeś odłączyć sam wtrysk? tj. wtyczkę?
Co mówi sonda lambda?
No to wystarczy patrzeć na korekty krótkoterminowe i długoterminowe w parametrach i tyle. Albo na czas wtrysku.
To masz albo zwarcie do masy kabla sterującego od wtrysku w wiązce, albo uszkodzony, przebity driver wtryskiwacza w sterowniku
witam, czujnik temp powinien mieć zasilanie 5V (przyściagnietym okablowaniu) opór przy 20 st.-2000-3000om, przy 90st. 200-300 om, czujnik wałka to Hall sprawdż zasilanie czy jest 5V , jak masz oscyloskop to sygnał , obraz jaki ma być poszukaj w dowlandzie,pozdrawiam
Cześć ! Jesteś niesprawiedliwy - a co sugerowałem kilka postów wyżej ??? :D Rzadko cewki wejdą w błąd - a mieszają równo . W kilku Fiatach ( nie wiem czemu ) to cewki wbijały błąd mapa.
Powinna samoczynnie zgasnąć
Wtrysk benzyny jest pełna sekwencja, więc nie ma potrzeby stosować jakiś wybitnie szybkich wtryskiwaczy LPG.
Tzok-> Marchewa mu się świeci. Kolego iskra jest ładna? Wykręć świece i zobacz czy jest mokra, potem sprawdzenie wtrysk cię czeka.
Polecam STAG 4 z wtryskami MagicJet
jeśli chodzi o filtro to nic nie robilem teraz bo czasu nie mam, a moze byc tak ze jest za słabe ciśnienie przez częściowo zapchany filtr? paliwo dochodzi do listwy wtrskowej ale nie daje na wtryski..
Jest paliwo na wtryskach?
wprowadzanie kodu immo nic nie daje świecie sie po wprowadzeniu kontrolka code i wtrysk
1.2 MPI 75KM z Punto I to wtrysk full-group, wymaga albo bardzo szybkich wtryskiwaczy LPG albo kombinowania z łączeniem wtrysków (funkcja w niektórych centralkach LPG).
Skoro na benzynie tylko to do sprawdzenia pompa ewentualnie wtryski.
Żle podpięte odcięcie wtrysków.
Sprawdż rurkę do MAP i sondę lambda.
byc moze jest to kontrolka wtrysku pierwsze punta 2 mialy taka kontrolke koloru czerwonego . przedstawia ona symbol silnika z piorunem w srodku
Problem z zasilaniem centrali wtrysku
To Punto chyba nie ma wejścia OBDII ? A co odpowiada za odcięcie paliwa ? Nie czasem czujnik położenia wału ? Miało by to coś wspólnego ? Albo sonda lambda ? Ma trzypinowe wejście przy wtyczce sterownika do podpięcia diagnostyki. Odczytaj błędy i idź tym tropem . Jest dużo czujników od temperatury(2 szt) po MAP i otwarcia przepustnicy oraz jak pisałeś...
nie wiem co to jest ta kontrolka marchewki wybacz brak znajomości języka To ja przepraszam pomyliłem tematy z SC. Kontrolka ta jest nazywana kontrolką wtrysku.
Witam ponownie! Sterownik został wysłany do sprawdzenia i ewentualnej naprawy i wrócił z informacją że jest sprawny a mnie już kończą się pomysły co może się dziać. Czy za taki stan rzeczy może odpowiadać uszkodzony emulator wtrysków?
Wtryski wchodzą jeśli kupisz barracudy. Nawet połączyć się je da bezpośrednio wężem 12mm. Podciśnienie w tym silniku jest zbędne, można popędzić bez lub z jak kto woli. Sonda lambda może być nie podłączona ale tak jak piszesz należy połączyć rozcięty przewód przy II generacji i ewentualnie podłączyć tam przewód fioletowy od staga. Zasilanie możesz wziąć...
Sprawdź ciśnienie na cylindrach na początek. A potem sprawdź wtryski.
Prawdopodobnie sonda lambda, sprawdź swiece jeszcze, i udaj sie na diagnoze komputerowa układu wtrysku.
Czy samochód posiada instalację LPG? Nie. Tylko benzyna na wielopunktowym wtrysku.
Już w pierwszym poście napisałem że listwa pochodzi z bravy ale no ok. Już piszę Silnik Punto 1 Sporting 1.2 16v 86km. Przepustnica Stilo 1.6 16v. Komp Punto 1 Sporting. Wtryski Punto 1 Sporting. Listwa wtryskowa Brava 80km. Wiązka silnika Seicento 1.1 SPI spięta z kabinową MPI. Pompa paliwa oryginał seicento 1.1 MPI (bez powrotu).
Witam. Jeżeli byłeś u mechanika i podłaczał się testerem to powinien powiedzieć tobie jaki jest kod błędu i co jest przyczyną usterki. Jeżeli tak nie robi to zmień mechanika. Pozdrawiam.
Podejrzewam spięcie gdzieś w instalacji przy wstrząsach się zwiera, a jeżeli samochód pracuje dobrze to raczej mechaniką to nie będzie.
Jeśli świeciła się kontrolka to pokaże, chyba że były to problemy z zasilaniem.
L9140 - nie wiem co to jest - ale zobacz IRF9140, MAX9140, SFH9140 - to są źródła napięć odniesienia - chyba. Zobacz PDF'y, będziesz mógł porównać czy to to samo. L9150 - MAX9150, IRH9150 L9170 - MAX9170 Nie wiem czy to to, bo często w sterownikach zdarzają się jakieś specjalizowane układy, ale spróbuj - nie wiem jak to wygląda w CC albo Punto.
sprawdź sonde lambda przed katalizatorem czyli bank1 sonda 1 b1s1 oraz czasy wtrysku.
Nie zbadane są wyroku ... itd. Przesuwa kąt zapłonu do pewnej granicy , a gdy zabraknie wyłącza wtrysk . Tam wtrysk jest chyba grupowy , dwa na dwa?
Wybijalem je mlotkiem inercyjnym za dopływ paliwa do wtrysku.
Dziękuję Panu za szybką odpowiedź. Rzeczywiście schemat połączenia może się przydać, a co do sprawdzenia sondy (która jest 4-przewodowa) to który to może być przewód sygnałowy? Jak zobaczę czy jest zastosowany tryb emulacji sondy lambda? Pozdrawiam Sonda: dwa białe to grzała, szary to masa, czarnyto sygnał Tryb emulacji sprawdzisz poprzez program diag....
Iskry nie ma teraz sprawdzałem. Wszystkie bezpieczniki ok. Na rozrządzie się nie znam więc nie sprawdzałem. Dodano po 3 Paliwo podaje na listwe do wtrysków.
aby zgasla lampka od wtrysku musisz rozciac przewod od check przekaznikiem pin 6 z sterowniku gdy auto przelacza sie na gaz przekaznik rozwiera styki musisz zresetowac komputer benzynowy ja to robier ktsem bo gdy caly czas ma blad komputer mysli ze wtryskiwacz jest uszkodzony zresetowac mozna takze przez zdjecie klemy na dluzszy czas potrem odpalic...
Sprawdź sygnał na wtrysku.
a który może być? 1,6 90 koni to punto jedynka z wtryskiem Multec.
Ciśnienie paliwa ,wtrysk-sprawdż.
dzieki bardzo elektrit co myślisz w moim przypadku o uszkodzeniu draiwera od wtrysku?
To jest wtrysk
Witam mialem to samo wtrysk.
Też jestem ciekaw co sie tam uszkadza bo słyszałem ze typowe uszkodzenie pali pewnie na dwa gary,napisz coś wiecej wiem gdzie to naprawiają.
pewnie masz uszkodzone sterowanie cewkami 1-4 lub 2-3 wyślij to ci to naprawię pozdrawiam
Nie wiadomo co pomogło czy poruszanie iglicą czy wypięcie i dociśnięcie wtyczki wtryskiwacza. Pewnie to drugie - wyczyść jakimś kontaktem do styków elektrycznych.Nie podałeś czy masz LPG. W takim przypadku wiązka wtryskiwacza jest rozcinana i łączona z instalacją gazową która odcina pracę wtrysku .
Sprawdź wiązkę od wtrysków moze ma przebicie
Mnie to raczej wygląda na to że jet przerwa w obwodzie 3 wtrysku.
Dobra powiedz że przeciez to jest tylko punto,oczywiście slychać jak by ciągło lewe powietrze tylko jak założe ten nowy silniczek tak więc to nie będzie uszczelka pod wtryskiem.
Byłeś u gazownika, który sprawdzał ciśnienie przed wtryskami?
Witam, Czy ktoś skupuje uszkodzone sterowniki wtrysku z Punto II do regeneracji i po ile?
Przy odpalonym silniki z wężyka od podciśnienia leci jeden pęcherzyk na 10-12 sekund Czyli słabo. Po zgaszeniu z wężyka od podciśnienia i wężyka od ciśnienia gazu poleciały dwa trzy i koniec. Posliniłem wężyki (jak się kiedyś wentyl sprawdzało) i nic nie leci. Wygląda mi na to jakby te Valteki puszczały powoli. Jeszcze spróbuję na zimnym otworzyć elektrozawór...
Na tym oleju z benzyną odpalony??? Pewnie, że benzyna ściekła przez lejący wtrysk.
dobrze by bylo zeby bylo opisane jaka usterka zostala odczytana z komputera jesli blad cewki 2 to prrawie pewne ze siadla centralka wtrysku
Jak wygląda kolektor, czujnik ciśnienia doładowania? Czyściłeś je? Nie ma żadnych błędów? Jaki przebieg ma auto, może skończyły się wtryski...
Wygląda że coś nie tak z zasilaniem tych urządzeń, pewnie dostają zasilanie później niż centrala wtrysku.
Nie myślałeś nad naprawą tego uszkodzonego. Z opisu domyślam się , że wysiadło sterowanie wtryskami?
Dioda świecąca na 12V (lub z rezystorem 1KΩ) lub kontrolka z malutką żaróweczką, max1,2W jeden koniec przewodu kontrolki do plusa, drugi do przewodu sterującego wtryskiem. Ma błyskać w trakcie kręcenia rozrusznikiem.
A co kolego jeszcze robiłeś? i czy coś jeszcze robiłeś ,sprawdzałeś? Pozdrawiam! Świeci się kontrolka od wtrysku?
Nie miałem do czynienia z tą instalacją ale czy nie diody nie pokazują załączania się wtrysków.
Dzis koło 15:00 udało mi sie go odpalić na minute, chodził jak traktor, strasznie sie dymiło... czujnik wału tez ma znaczenie? czy lepiej juz stawiac na wtryski?
Witam. Samochód jak w temacie. Po uruchomieniu zimnego silnika brak wolnych obrotów i silnik gaśnie jeżeli nie trzymam pedału gazu. Zainstalowana instalacja gazowa, w tej chwili nie pamiętam marki, ale zapala na benzynie więc wpływu nie powinno być. Nagrzany silnik pracuje bez zarzutu na benzynie jak i na gazie, wolne obroty stabilne. Czy to wina sondy...
Na taką przypadłość FIAT sporządził aktualizację FLASH dla centralki wtrysku. Można to zrobić w serwisie - przeprogramowanie centralki wtrysku.
jesli nie swieci sie lampka kontrolna silnika sprawdz zasilanie centralki wtrysku. bezpieczniki
mam to samo w skodzie 1.9d prawdopodobnie zapieczony ktorys wtrysk
czy można zamontować syrene w pobliżu centralki wtrysku (ta w silniku) w seicento i punto czy nie zakłóci to pracy centralki czy trzeba zachować jakąś minimalną odległość od centrali wtryskowej ????
Czytam czytam i posty rodem z działu '' na wesoło'' . Daj foto komory silnika, albo idz po kablach gazowych a dojdziesz do przekaźnika wtrysku.
Wtryski na przelew.
sterownik nie sterował wtryskami PB
W/g mnie najprostsze rozwiązanie to sterownik IAW-18.FD do tego kolektor z wtryskami z Punto Sporting (1.2 16V) i wiązka elektryczna z tego modelu. Powinno też działać na full-group, czyli IAW-18F z Punto 75, wtedy kolektor z wtryskami od tegoż a wiązka też, albo z Seicento 1.1MPI lub nawet 900 na IAW-16F.
poszukaj dobrze. procedura odpalania awaryjnego byla opisywana wielokrotnie. a co do tego co piszesz to: jezeli swieci tylko kontrolka "code", masz problem ze ECU, brak zasilania na jakims pinie lub masy lub uszkodzenie samego ECU. nie odpalisz awaryjnie samochodu jezeli nie swieci kontrolka wtrysku.
Najważniejszego nie napisałeś, jaka tam instalacja siedzi czy I lub II gen, może i pompa działać,ale mógł przekaźnik się sypnąć od rozcinania wtrysku.
A co to by miało zmienić? To rozwiązałoby problem, bo on po każdym cyklu jazdy na LPG resetuje adaptacje i błędy sterownika wtrysku benzyny.
witam tez miałem ostatnio problem z wtryskami do punto 90 lały miałem kupic od opla tigry 1.6 praktycznie te same ale pewniości nie mam kup najlepiej używane z punta 90
To niech sprawdzi pompę i regulator ciśnienia paliwa.Wyraźny objaw niedomagania regulatora ciśnienia paliwa zaciskasz wężyk zwiększa się ciśnienie na wtrysku.
Jeżeli kontrolka wtrysku nie działa, to o ile istalacja jest cała mógł paść komputer. Świecenie kontrolki CODE w ten sposób wskazuje, że dostaje zasilanie poza stacyjką, co świadczyłoby o jakimś zwarciu w instalacji lub jednak braku jakiejś masy. Zobacz, czy lakiernik nie zamalował punktu masowego lub czy instalacja w okolicy miejsca uderzenia nie została...
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
Możesz, odpinanie wtryskiwaczy jest bezpieczne w przeciwieństwie do odpinania świec. Alternatywa to skrajnie rozjechane adaptacje z powodu braku lub nieprawidłowej emulacji sondy lambda. Tak na marginesie to uważam że LPG w tym konkretnym silniku to w ogóle nie najlepszy pomysł, a jeśli już koniecznie to IV generacja ale na szybkich wtryskach.
Którego kompa? Jak wygląda praca, szczególnie po rozgrzaniu? Czasy wtrysków itp?
To czytałem ale jak się tam dostać bo pod obudową filtra jest takie coś z linką od gazu i kablami. Pytam bo nie chcę nic uszkodzić a wtrysk mam już zamówiony oryginalny używany
Możesz tam założyć cokolwiek - STAG 200 albo 300 albo Zenit CB/BB albo co Ci tam w ręce wpadnie. Wtryski już Ci polecono w tamtym temacie, ale znów - pojedzie to na czymkolwiek, podobnie parownik.
Nie.
(at)michal74 mylisz silniki z bezpośrednim wtryskiem od pośredniego. To tak jakbyś pomylił benzyniaka z ropolem na CR. Punto 2 1,2 nie ma powrotu paliwa i też steruje praca pompy. To że tam nie ma powrotu dla "oka" to nie znaczy że go nie ma. Regulator mechaniczny ciśnienia paliwa jest w baku zaraz za pompą i w baku następuje nadmiarowy przelew.
Dodam ze do kostki nie dochodzi żadne napięcie, sprawdzałem miernikiem i po złączeniu styków w kostce zero reakcji.. Poważnie? A ja wiem, że tam jest 5V. I zwieraniem styków można ubić centralkę wtrysku.
Sprawdzałeś wtryski?
Witam. Jak temacie. Jak ustawic poszczegolne wartosci w zakladce konfiguracja w bingoM aby autko chodzilo dobrze na gazie. Jest to fiat punto 1.1 na jednopunktowym wtrysku. http://images39.fotosik.pl/90/f96b6bcecf... http://images40.fotosik.pl/90/1edc2e6c7d...
To jest Grande czy IIFL? Jaki dokładnie silniki, bo informacja "na pełnym wtrysku" niewiele mówi - innych nie było.
zacznij od sprawdzenia odciecia wtrysków przez sterownik gazu..
Aby nie zapalała się kontrolka wtrysku trzeba założyc emulator na wtryskiwacz, emulacja sondy nic tutaj nie da. Kupiłem taki do Punto 1,2 16V za 30 złotych. Jak kolega zainteresowany to dam namiary, montaż bardzo prosty. Pozdrawiam
Może zacinać się silnik krokowy. W tym wypadku powinno pomóc umycie korpusu przepustnicy, w którym jest ten silniczek. O ile nie ma innych przyczyn, a silnik "zawiesza się - zostaje" na obrotach przy zmianie biegów, to było na to lekarstwo w Serwisie - wgrywano nowsze oprogramowanie do centralki wtrysku. Pozdrawiam
- gratulacje, następny mit został obalony. - ja bym jeszcze tylko dodał dla pełnosci informcji że po czyszczeniu wtryskiwaczy nalezy zrobić testy wtryskiwaczy na ich wydajność. - róznica w wydajności powyżej 2 - 3 % dyskwalifikuje dany wtryskiwacz do ponownego założenia. - metoda podana przez autora tematu skutkuje tak w 70 %, poniewaz nie pozwala na...
prawdopodobnie poleciala centrala kodu. najlepiej tak jak kolega wyzej napisal dac przeprogramowac ecu i problem bedzie z glowy. a procedura odpalania awaryjnego wyglada tak: dla kodu 4768 zalaczasz zaplon trzymajac wcisniety pedal gazu do momentu az kontrolka wtrysku zgasnie. wtedy szybko puszczasz gaz. kontrolka wyrysku zacznie migac. musisz liczyc...
Pytanko jaki emulator założyć do Punta 1.1 rok 99 jedno punktowy wtrysk w celu kasowania błedów jakie sie pojawiają . Proszę o pomoc
Cześć ! Mapa podłożyłeś ok - ale ile pokazuje tester podciśnienia na mapie ?? W tygodniu cztery takie usterki ( zbieg okoliczności ) . Zobacz dokładnie czy masz cały wężyk do mapa ? Dodano po 1 I napewno wydłużony czas wtrysku
punto wtrysk przekaźnik wtrysk punto punto kontrolka wtrysk
zasilanie brązowy podłączyć kamera cofać nawigacja kontrolka nissan almera
verto akumulator diagram schemat
Lokalizacja regulatora napięcia w Gilera Runner 125 Ustawienie wałków rozrządu w Mazda V6 2.5L