Tak , w tym czarnym "pudełku" są dwa / gołe / przekażniki. Mniejszy jest od wtrysku rozruchowego. Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na momen po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Tem na zdjęciu , z bezpiecznikiem , nie ma nic wspólnego z wtryskiem rozruchu ale ma z zaworem obejściowym - wolnych obrotów , gdy on nie...
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms, po uruchomieniu spada na 4 ms, pracuje na b. jał. 1,5 ms.
Od przekaźnika który ją zasila a dokładnie od jego sterowania.
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
Może poprostu czopy akumulatora lub klemy są mocno zabrudzone ---zmierz spadek napięcia w czasie jak prubujesz odpalać --- podaj mase z akumulatora do masy silnika ---sprawdzić napięcie na zacisku 50 od rozrusznika w czasie pruby odpalenia ---sprawdzić zasilanie rozrusznika 30
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
40 czego? Bar? Nie ma prawa zapalić.
Milejow, Ciebię o strzelanie w ciemno nie podejżewam,więc bylem pewien że to diesel, tylko odniosłem wrażenie, że autor się niezbyt wysila. Tao, w takim przypadku jak Twój, to pierwsze co się robi to zdejmuje przelewy z wtrysków podczas rozruchu. Jak masz wiedzę o jaką Cię mylnie nie podejżewałem, to wiesz po co.
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Tomek101 czy udalo Ci sie uporac z tym tematem? Mam identyczny przypadek
Kalkulator zajmuje sie tutaj chyba tylko zarzadzaniem EGR i wyprzedzeniem wtrysku przy rozruchu. Tutaj masz wszystkie czujniki (brakuje tylko polozenia dzwigni obciazenia, ktory jest na pompie). http://obrazki.elektroda.net/70_12437114... Na nastepnym rysunku masz pompe i elementy mocowania linki. http://obrazki.elektroda.net/23_12437115... Pozdrawiam,...
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
W takim razie warto włożyć dobry akumulator i sprawdzić zasilania na wtyczce sterownika żarówką, może sterownik traci zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. Kolejnym punktem do sprawdzenia jest kostka stacyjki.
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy...
Wtrysk nowy czy używka? Jeśli używka - pewnie długo leżał... Załóż stary wtryskiwacz, zloguj sobie ciśnienie paliwa podczas rozruchu i będziesz widział. 2 sekundy kręcenia i powinno być około 250-300 bar i powinien odpalać. Korekta to odchyłka (może być w dawkowaniu na skutek mechanicznego uszkodzenia wtryskiwacza, ale może oznaczać też inne przypadki,...
Mam podobny problem. Posiadam Mercedes A klasę z 1998r, 1.7CDI. Mój problem objawia się tym, że samochód odpala na około 0,5 sekundy i gaśnie. Miałem już taki problem i poprzednio przyczyną był niestety sterownik (Mercedes 027 5455 232, BOSCH 028 100 1990). Kupiłem używany, po przeprogramowaniu pomogło. Za pierwszym razem pojawiały się losowo błędy...
Witam. Niestety dalej męczę się z Vito. Wyjąłem zbiornik i pompkę. Zbiornik czysty minimalnie było na dnie trochę brudu ale pompka czysta. Wszystko wyczyściłem zbiornik i pompkę. Wtryski sprawdzone przelewy też są ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Co sądzicie? Po wymuszeniu przez komputer aby pompka podawała paliwo auto odpala. Ale jak zrobię około...
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Teoretycznie wtrysk numer 3 uszkodzony. Ciśnienie 160 bar przy rozruchu jest za niskie.Taki skok do 300 był by ok. Możesz zaślepić chwilowo ciśnienie na wtrysk 3 i dalej po kolei inne . I sprawdzić na testerze jak buduje cisnienie. Albo jak nie masz ,mierzyć napięcie na czujniku ciśnienia.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
kilka pytań: - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania
Wtryski na przelewy sprawdź.
Kąt wtrysku sprawdzić,dawkę startową.Jaką widzi temp. przy rozruchu?
Przecież widać że to słynne gti golf 2. Sterownik tylko prądem steruje elektro-chydraulicznym nastawnikiem - masz ke-jetronic. Chyba jednak nie normalne ale coś mi świta że w którejś książce o wtrysku wspominali o czymś takim - chyba w odpowiednich warunkach temperaturowych. A może masz odcięcie zasilania na sam C.I.S i wtedy się tak robi?
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Witam i naświetlam temat,pacjent Meriva z silnikiem A 13 DTC,problem jest po regeneracji czterech wtryskiwaczy,przjechane około 4 tys km ,problem jest przy porannym rozruchu,wtryski klekoczá i samochód szarpie jakby paliwa nie dostawał,Opcomem sprawdzałem i mechanik montujący wpisał kody IMA,dodam że EGR sprawny, świece źarowe sprawne, jakieś pomysły...
Nie wiem już sam, od tego wszystkiego zaczyna mi się wszystko mieszać. Byłem teraz w garazu. Zauwazyłem, że jak trzymam wciśnięty pedał gazu przy próbie rozruchu to auto "odpala" na sekunde, ale jakby na za niskich obrotach i samoczynnie gaśnie. Koło foniczne jest ok. Pęknięcia o których mówiłem występowały w innym silniku. Może jednak ten czujnik poł....
sprawdz czy wtryski nie leją
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
Witam serdecznie,mam problem z kr 1.8 a dokładnie z instalacja el.kupilem silnik z nie kompletna instalacja.el i teraz nie wiem co i jak z silniczkiem krokowym jak podlaczyc tak jak z zaworem wtrysku rozruchu zimnego silnika..czy ktoś mi podpowie cos??
Za akumulatorem znajduje się zespolony przekaznik pompy paliwa ,wtrysku rozruchu i grzania lambdy. Są tam dwa przekazniki sterowane elektroniką, ten większy jest od pompy paliwa , sprawdz jego działanie.
przy rozruchu tak, po odpaleniu parami pozdrawiam
Ja pisałem o innym przekaźniku. Te silniki palą nawet przy - 10 bez świec. Jasne jest że nim trochę wtedy porzuca po rozruchu ale palą. Zacznij od filtra paliwa. Trzena sprawdzić (jak masz czym)ciśnienie na szynie podczas rozruchu i no przelewy na wtryskach. Wychodzi na to że nie buduje poprawnego ciśnienia przy starcie.
Odpowiedziałem Ci na forum OBD. Pozdrawiam.
Mam problem z wtryskiem rozruchu zimnego silnika , konkretnie z jego sterowaniem. Sprawdziłem okablowanie do ECU , czujnik temperatury chłodziwa . I skończyły mi się pomysły . Teoretycznie powinno to pracować , ale ... Jak podaje impulsowo masę na wryskiwacz to samochód zapala i jak się rozgrzeje pracuje , odpala za każdym razem . Jak ostygnie to jest...
Jak zielona wtyczka to w sterowniku też może być zielono , ale w tym wtrysku wystarczą niewielkie przebicia między kabelkami i już wtryski nie chodzą.
Na dole pompy zawór przestawiacza kąta wtrysku przy rozruchu. Na głowicy pompy, ta metalowa część z wyjściem na przewody wtryskiwaczy znajduje się zawór odcinający. Reszta kabelków jeśli są, to styczniki do EGR-u.
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Gazu nie ma i nie bylo nigdy, ecu steruję wtryskami ale tylko w tescie wykonawczym. Podczas rozruchu nie steruje nimi.
ciśnienie na rampie wtrysku w chwili rozruchu powinno miec okolo 350bar(czujniki raczej nie siadają), sprawdz jeszcze czy na rampie z przelewu nie idzie paliwo(nie powinno),możesz jeszcze spróbować jeżeli poszedł regulator przepływu na pompie paliwa zdiąc zasilanie z niego i podłączyć żaróweczke 21W to oszuka ecu i auto powinno zapalić tylko bedzie...
Sterownik do roboty.
Witam. Mam problem z Passatem B3 2,0 benzyna. Nie dochodzi napięcie do wtrysku rozruchu. Czy wie może ktoś jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc. Proszę pamiętać o: 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających...
O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
Sprawdź synchronizacje czujnika wału i wałka oscyloskopem, rozciągnięty łańcuch to bardzo prawdopodobna opcja. W mikrach 1.2 było to nagminne, brak błędów, brak rozruchu...
Problem jak w temacie bmka odpala przy pierwszym rozruchu dymi przez chwile i nie równo pracuje. Brak bledow w sterowniku. Auto ma wymienione wtryski brak poprawy. Kolejne rozruchy sa ok auto ma moc...
odkręcając jeden przewód metalowy od wtrysku i przy rozruchu nic się nie dzieje
Czujnik wody nie blokuje rozruchu. Masz zezwolenie na rozruch? Imo nie trzyma?
A kiedy miałeś te 5 V na wtrysku ? Podczas rozruchu ?
Jak sprawdzałeś czy idzie paliwo na pompę? Dodano po 58 Przepraszam z pompy wtryskowej na wtrysk.
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju. to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.
Ssanie się nie załącza. Czarny dym zazwyczaj spowodowany lejącymi wtryskami.
cewki są 4 osobno na każdą świecę. Jednak iskry nie daje, bo nawet nie próbuje odpalić. Mechanik mówi, że paliwo daje na wtryski, bo się czas wtrysku zmienia podczas rozruchu. Najbardziej mnie zastanawia, czemu ciągle jest sterownik zablokowany podczas odpalania.
Zwykły próbnik napięcia z żaróweczką 5W i to wystarcza do zaobserwowania impulsów na wtrysku. Na plaku silnik pracuje. Jakim napięciem komputer wysterowuje wtryski podczas rozruchu po uzyskaniu ciśnienia?
A te świeczki to czy oby naprawdę grzeją , chodzi o to czy przy zapłonie dostają napięcie ?
Te 600 barów to nawet za dużo, 300 przy rozruchu to jest ok. Jak ciśnienie jest poprawne i nie ma spadków napięcia podczas rozruchu to może trzeba by sie przyjrzeć sygnałom wał/wałek i czy otwiera wtryski?
Temat rozwiązany
Próbowałeś dać do zaworu ciśnienia +12V? Co się wtedy dzieje? Ciśnienie wtedy poowinno podskoczyć. ale jeżeli immo blokuje to i tak dupa. Nie wysteruje wtrysków.
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Silnik jest z 2012 r., wtrysk, i po rozruchu normalnie chodzi. Dopiero gdy włączę bieg bez gazu, to znika napięcie. Jak dodam gazu, to napięcie znowu się pojawia i silnik zasuwa. Zdejmę gaz, napięcie znika po 2–3 sekundach. Gdzie są te blaszki?
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Problemem był układ paliwowy, tak jak sugerowaliście. Po wymianie czujnika wysokiego ciśnienia nic się nie zmieniło, czyli padło na wtryski. Zrobiona próba przelewowa i bingo, wtryski leją i dlatego podczas rozruchu nie ma odpowiedniego ciśnienia. Wtryski do regeneracji i powinno być ok. Ale żeby nie było łatwo, wtryski...
Odkręcając przewód paliwowy przy wtrysku przy rozruchu paliwo się pokazuje,czy jeśli by była uszkodzona pompa na silniku taki jest objaw??Już zgłupiałem,czemu przy rozruchu nie kopci z wydechu??wtryski się nie otwierają??Przecież są elektryczne.
Kolejne auto z dziwnym zachowaniem wtryskiwaczy, strasznie leją i auto nie uruchamia się. Brak błędów w ecu, wtryski sikają na odległość 1,5 m. W aucie widzę już sterownik z 2009 roku czyli wymieniane. W parametrach widać kosmicznie długi czas wtrysku przy odpalaniu do 32ms. Ktoś może ma na warsztacie takie auto i może zobaczyć jaki jest czas wtrysku...
Witam. Auto już wyjechało z warsztatu zrobione :D Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że najlepiej liczyć na własne umiejętności.Przynajmniej ma się potem tą satysfakcje. Pozdrawiam:D Temat uważam za zamknięty.
Podłączyć tester.Odczytać błędy,parametry(ciśnienie cr przy rozruchu)sprawdzić wtryski na przelewy.
Pewnie wtryski gazowe puszczają... Odetnij całkowicie gaz i wtedy pal. Jakie czasy wtrysków na rozruchu?
Jaka temperatura widziana przez sterownik? Jaka prędkość obrotowa wału podczas rozruchu ? Wtryski nie przelewają górą?
Na rozruchu koło 100 bar jest I co ty na to dobrze czy nie?
Zrozumiale. Ale skoro texa widzi obroty na poziomie 240 na rozruszniku to znaczy ze komputer też powinien widziec Dodano po 1 A na listwie cr widzi cisnienie 240 bar 7 więcej na rozruchu wiec powinno by wszystko ok Dodano po 5 A czy jeżeli rozrusznik pobiera za dużo prądu przy rozruchu to wtryski niedostaną prądu ? Ale też jak na plaku zaskoczy to rozrusznik...
tak, kat wtrysku ma istotne znaczenie dla rozruchu, mocy i kultury pracy
Pasek rozrządu się obraca. Przed rozruchem odłączyłem wtrysk od listwy, by sprawdzić, czy podaje paliwo. Parę razy zakręcone, a paliwa brak, po czym odkręciłem kolejny, przy zapłonie nie poszła ani kropla paliwa z obydwu.
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
witam! posiadam samochód renault master 2,5d 1994r. i mam taki problem że co założę nową linkę do przyspieszacza kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika przy pompie wtryskowej za każdym razem linka się zrywa i gdy przytrzymam to cięgno ręką do którego zaczepia się linkę to tak drży że nie mogę utrzymać. Proszę o pomoc.POZDRAWIAM :!:
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Zapomnialem dodac za poluzowalem delikatnie nakretke na metalowym wezyku doprowadzajacym paliwo do wtrysku i podczas rozruchu pojawia sie tam ropa
Jeśli to N47 i na niskim masz 4 bary a na wysokim Ci brakuje to pewnie pompa się skończyła i już wcześniej siała opiłkami a to ją tylko dobiło, mało tego pewnie i wtryski oberwały.
Dlugo jestes wlascicielem tego auta?
Witam mam ten sam problem Ducato 2.3 150 km 2012 błąd p0090-20 zbyt wysokie ciśnienie odpala i po 2 sekundach gaśnie 4 nowe wtryski pompa po regeneracji zawór regulacji nowy ciśnienie po rozruchu dochodzi do 2000 bar
Uszkodzenie dwóch wtryskiwaczy. Obydwa lały paliwem bez przerwy. W związku z tym pompa niebyła w stanie nabić ciśnienia przy rozruchu. Wtryski wymienione (wszystkie cztery), auto odpala. Niestety uszkodzone jest gniazdo pierwszego wtryskiwacza. Czytałem o możliwości zastosowania większej podkładki miedzianej i pasty do uszczelniania wydechów ale nie...
sądzę ze 5 i 3 wytryskiwacz ma jakiś problem a 1i6 jest na - zeby silnik nie zwiekszył swoje obroty zrób test rozruchu i sprężania cylindrów wtryski dobrze zamontowane i czy rurki ciśnieniowe nie miały dużych odgnieceń z reguły przy każdej wymianie wtrysków je się wymienia
Ciśnienie na cylindrach, korekty do sprawdzenia, kody wtrysków i oczywiście aktualizacja sterownika bo było kilka.
Wtryski do sprawdzenia, ciśnienie do rozruchu stanowczo za niskie. prawdopodobnie któryś wtrysk uszkodzony, próba przelewowa prawdę powie.
Witam. Z tego co zdążyłem zauważyć elektrozawór odpowiada za zwiększenie dawki wtrysku podczas rozruchu. Ponoć są 2 rozwiązania: - zaworek z elementem termicznym - zwyczajny elektrozawór działający w systemie 0/1 Podając + na krótko z akumulatora można zauważyć zmianę prędkości obrotowej silnika, w moim przypadku są to ledwo wyczuwalne zmiany. Czy zdarza...
ja mam mondeo 2003 z listopada, na autach sie slabo znam wiec kody itd to dla mnie czarna magia. Slyszalem ze to nic powaznego tylko blad ecu ale chcialem potwierdzenia tych info lub uzyskania nowych
Jaki masz czas wtrysku? Jakie ciśnienie paliwa?
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Ja robię test tylko podczas rozruchu. Jak puszcza wtryskiwacz/e to jest utrudniony start.
Centra zaleca : - Centra Plus 40Ah, prąd rozruchu EN 320 - Centra Standard 34, prąd rozruchu EN 240 Bosch zaleca: - Bosch S4 42Ah, 390A Instrukcja pisze o 40 Ah
Gaz to jest inna bajka. Zajmij się zasilaniem Pb. Filtr paliwa kiedy był wymieniany? Wtrysk czyściłeś? Takie rzeczy to podstawa.
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
To na pompie przy lince to czujnik położenia dźwigni gazu potrzebny do działania EGR ale to można sobie podarować, ten niżej z kolei to do przestawienia kąta wtrysku przy rozruchu (zimno). Może spróbować zwiększyć dawkę paliwa?
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Prad nie spada podczas rozruchu zbyt mocno ? Wtryski ktos sprawdzal na stole ?
Teraz na popuszczonych wtryskach pokapało tylko coś przy rozruchu a ciśnienie 0
Jaka prędkość obrotowa podczas rozruchu? Ciśnienie na wtryskach (listwie)?
Z tymi światłami to był sarkazm. Na kostce stacyjki zrób zworę między stałym plusem a plusem po zapłonie. Spróbuj wtedy odpalić. Co się dzieje z napięciem na wtrysku podczas rozruchu ?
Z tego opisu wynika że nie buduje poprawnego ciśnienia na cr ,albo zbyt duży spadek napięcia podczas rozruchu. Do sprawdzenia wtryski na przelewy,spadek napięcia podczasd kręcenia najlepiej z pomiarem prądu, i co najważniejsze i co nie było podane to jakie cisnienie podczas rozruchu.
Raczej unipolarny a kontrola działania układu przez MAF. Diagnoza testerem oczywiście bo nic innego nie zrobi. Co do nie palenia na ciepłym to wróżąc siedzi np wtrysk. Trzeba zmierzyć ciśnienie rozruchu bo same domysły.
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
słaby rozruchu wspomagania rozruchu kopcenie rozruchu
ustawić aplikacja domyślny odzyskać zdjąć telefon delongi ekspres
pralka wf8500nmw pralka wf8500nmw
Częstotliwość fali T w EKG - szczegółowa analiza Jak włączyć radio w telefonie HAMMER IRON V?