Tak , w tym czarnym "pudełku" są dwa / gołe / przekażniki. Mniejszy jest od wtrysku rozruchowego. Sprawdzałeś czy masz napięcie na wtyczce rozruchowego na momen po włączeniu kluczyka , czy też wtrysk paliwa z niego? Tem na zdjęciu , z bezpiecznikiem , nie ma nic wspólnego z wtryskiem rozruchu ale ma z zaworem obejściowym - wolnych obrotów , gdy on nie...
Dla tego silnika na zimnym czas wtrysku 8-9 ms, po uruchomieniu spada na 4 ms, pracuje na b. jał. 1,5 ms.
Od przekaźnika który ją zasila a dokładnie od jego sterowania.
Sprawdź przewod gumowy łączący kolektor ssący z czujnikiem podciśnienia jeżeli występuje tu plastikowa puszeczka to ją możesz usunąć.
sprawdz najpierw czy silnik ma dobre masowanie,moze byc także niskie napięcie akumulatora
A obroty wału widzi sterownik?,a czas wtrysku podczas rozruchu pokazuje?,a zasilania i masy sterownika sprawdzone?,a zasilanie cewek po zapłonie?,a może jakieś odcięcie dołożone kiedyś tam? Jak to wszystko ok.to pewnie ster uwalony.pozdr.
40 czego? Bar? Nie ma prawa zapalić.
Ciśnienie na CR ,sygnały wał/wałek,temperatura,dawka paliwa,sterowanie wtryskami,spadek napięcia podczas rozruchu. Jak tego będzie pewny to wykręca wtryski i wiezie do regeneracji.
Milejow, Ciebię o strzelanie w ciemno nie podejżewam,więc bylem pewien że to diesel, tylko odniosłem wrażenie, że autor się niezbyt wysila. Tao, w takim przypadku jak Twój, to pierwsze co się robi to zdejmuje przelewy z wtrysków podczas rozruchu. Jak masz wiedzę o jaką Cię mylnie nie podejżewałem, to wiesz po co.
Tak jak napisał ryncys wtryskiwacz rozruchowy (ten niebieski na fotce) jest zasilany "od strony masy" z termowyłacznika czasowego a "od strony plusa" z dodatkowego konektora w rozruszniku. Plus z rozrusznika podawany jest tylko w trakcie "kręcenia" rozrusznikiem (ale zawsze niezależnie od temperatury itd.) Jeśli silnik ma temperaturę poniżej 30 stopni...
Tomek101 czy udalo Ci sie uporac z tym tematem? Mam identyczny przypadek
Kalkulator zajmuje sie tutaj chyba tylko zarzadzaniem EGR i wyprzedzeniem wtrysku przy rozruchu. Tutaj masz wszystkie czujniki (brakuje tylko polozenia dzwigni obciazenia, ktory jest na pompie). http://obrazki.elektroda.net/70_12437114... Na nastepnym rysunku masz pompe i elementy mocowania linki. http://obrazki.elektroda.net/23_12437115... Pozdrawiam,...
Przyspieszacz kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika.
W takim razie warto włożyć dobry akumulator i sprawdzić zasilania na wtyczce sterownika żarówką, może sterownik traci zasilanie podczas kręcenia rozrusznikiem. Kolejnym punktem do sprawdzenia jest kostka stacyjki.
Czujnik temperatury dla ECU lub czas wtrysku na rozruchu.
Wtrysk nowy czy używka? Jeśli używka - pewnie długo leżał... Załóż stary wtryskiwacz, zloguj sobie ciśnienie paliwa podczas rozruchu i będziesz widział. 2 sekundy kręcenia i powinno być około 250-300 bar i powinien odpalać. Korekta to odchyłka (może być w dawkowaniu na skutek mechanicznego uszkodzenia wtryskiwacza, ale może oznaczać też inne przypadki,...
grzebacz wtrysk mechaniczny ma jak najbardziej elektryczny wtryskiwacz rozruchowy.Pozostale uruchamiane sa cisnieniem ale rozruch jest realizowany za pomoca wylacznika termiczno czasowego i wtryskiwacza rozruchowego za przepustnica.Jak nie ma prądu na tym wtryskiwaczu to mozliwe ze masz uszkodzony wlasnie tem wylacznik termiczno czasowy(taki najwiekszy...
Witam. Niestety dalej męczę się z Vito. Wyjąłem zbiornik i pompkę. Zbiornik czysty minimalnie było na dnie trochę brudu ale pompka czysta. Wszystko wyczyściłem zbiornik i pompkę. Wtryski sprawdzone przelewy też są ok. Gdzie jeszcze szukać przyczyny? Co sądzicie? Po wymuszeniu przez komputer aby pompka podawała paliwo auto odpala. Ale jak zrobię około...
Mam podobny problem. Posiadam Mercedes A klasę z 1998r, 1.7CDI. Mój problem objawia się tym, że samochód odpala na około 0,5 sekundy i gaśnie. Miałem już taki problem i poprzednio przyczyną był niestety sterownik (Mercedes 027 5455 232, BOSCH 028 100 1990). Kupiłem używany, po przeprogramowaniu pomogło. Za pierwszym razem pojawiały się losowo błędy...
1723 to błąd z FR a nie z MR, wskazuje czujnik położenia N. Nie odezwie się wtedy rozrusznik przy uruchamianiu przyciskiem na silniku. Code jak tylko czasami to może za szybko kręcisz po włączeniu stacyjki. Albo niewłaściwy przekaźnik, albo padnięte pompy i wtryski. Jeśli po zdjęciu kabla z przekaźnika auto odpala to stawiam na lejące wtryski a elektryka...
Teoretycznie wtrysk numer 3 uszkodzony. Ciśnienie 160 bar przy rozruchu jest za niskie.Taki skok do 300 był by ok. Możesz zaślepić chwilowo ciśnienie na wtrysk 3 i dalej po kolei inne . I sprawdzić na testerze jak buduje cisnienie. Albo jak nie masz ,mierzyć napięcie na czujniku ciśnienia.
padniętej uszczelki pod głowicą diagnostyka komputerowa nie wykaże, dymienie przy odpalaniu może być z winy padniętej uszczelki pod głowicą, zapowietrzania się układu paliwowego, niskiej temperatury otoczenia (para wodna), niespalonej ropy (spalone lub niezasilane świece żarowe) itp. Przyczyną wyciskania oleju przy śrubach mocujących pokrywę rozrządu...
kilka pytań: - silnik zimny jaki powinien być czas wtrysku przy rozruchu - czy sterownik w fazie rozruchu- jeżeli silnik nie odpala- może zmieniać czas wtrysku lub w ogóle zaprzestać sterowania
Wtryski na przelewy sprawdź.
Kąt wtrysku sprawdzić,dawkę startową.Jaką widzi temp. przy rozruchu?
Przecież widać że to słynne gti golf 2. Sterownik tylko prądem steruje elektro-chydraulicznym nastawnikiem - masz ke-jetronic. Chyba jednak nie normalne ale coś mi świta że w którejś książce o wtrysku wspominali o czymś takim - chyba w odpowiednich warunkach temperaturowych. A może masz odcięcie zasilania na sam C.I.S i wtedy się tak robi?
Witam i naświetlam temat,pacjent Meriva z silnikiem A 13 DTC,problem jest po regeneracji czterech wtryskiwaczy,przjechane około 4 tys km ,problem jest przy porannym rozruchu,wtryski klekoczá i samochód szarpie jakby paliwa nie dostawał,Opcomem sprawdzałem i mechanik montujący wpisał kody IMA,dodam że EGR sprawny, świece źarowe sprawne, jakieś pomysły...
A filtr paliwa wymieniałeś? , świece żarowe sprawdzałeś ?, i podjedź do kogoś kto ma tester do akumulatora i niech ci sprawdzi aku bo też ma znaczenie prąd przy rozruchu
Nie wiem już sam, od tego wszystkiego zaczyna mi się wszystko mieszać. Byłem teraz w garazu. Zauwazyłem, że jak trzymam wciśnięty pedał gazu przy próbie rozruchu to auto "odpala" na sekunde, ale jakby na za niskich obrotach i samoczynnie gaśnie. Koło foniczne jest ok. Pęknięcia o których mówiłem występowały w innym silniku. Może jednak ten czujnik poł....
sprawdz czy wtryski nie leją
Zmierzyłeś ciśnienie na cylindrach :?: :idea: :idea: ,wtryski sprawdzone :idea: :?:
ciśnienie na rampie wtrysku w chwili rozruchu powinno miec okolo 350bar(czujniki raczej nie siadają), sprawdz jeszcze czy na rampie z przelewu nie idzie paliwo(nie powinno),możesz jeszcze spróbować jeżeli poszedł regulator przepływu na pompie paliwa zdiąc zasilanie z niego i podłączyć żaróweczke 21W to oszuka ecu i auto powinno zapalić tylko bedzie...
Witam serdecznie,mam problem z kr 1.8 a dokładnie z instalacja el.kupilem silnik z nie kompletna instalacja.el i teraz nie wiem co i jak z silniczkiem krokowym jak podlaczyc tak jak z zaworem wtrysku rozruchu zimnego silnika..czy ktoś mi podpowie cos??
Ja pisałem o innym przekaźniku. Te silniki palą nawet przy - 10 bez świec. Jasne jest że nim trochę wtedy porzuca po rozruchu ale palą. Zacznij od filtra paliwa. Trzena sprawdzić (jak masz czym)ciśnienie na szynie podczas rozruchu i no przelewy na wtryskach. Wychodzi na to że nie buduje poprawnego ciśnienia przy starcie.
Za akumulatorem znajduje się zespolony przekaznik pompy paliwa ,wtrysku rozruchu i grzania lambdy. Są tam dwa przekazniki sterowane elektroniką, ten większy jest od pompy paliwa , sprawdz jego działanie.
Odpowiedziałem Ci na forum OBD. Pozdrawiam.
Ssanie się nie załącza. Czarny dym zazwyczaj spowodowany lejącymi wtryskami.
Mam problem z wtryskiem rozruchu zimnego silnika , konkretnie z jego sterowaniem. Sprawdziłem okablowanie do ECU , czujnik temperatury chłodziwa . I skończyły mi się pomysły . Teoretycznie powinno to pracować , ale ... Jak podaje impulsowo masę na wryskiwacz to samochód zapala i jak się rozgrzeje pracuje , odpala za każdym razem . Jak ostygnie to jest...
Gazu nie ma i nie bylo nigdy, ecu steruję wtryskami ale tylko w tescie wykonawczym. Podczas rozruchu nie steruje nimi.
Jakie masz odczyty czasu wtrysku przy rozruchu?
Sterownik do roboty.
Jak zielona wtyczka to w sterowniku też może być zielono , ale w tym wtrysku wystarczą niewielkie przebicia między kabelkami i już wtryski nie chodzą.
Witam. Mam problem z Passatem B3 2,0 benzyna. Nie dochodzi napięcie do wtrysku rozruchu. Czy wie może ktoś jaka może być tego przyczyna? Z góry dziękuję za pomoc. Proszę pamiętać o: 3.1.13. Zabronione jest publikowanie wpisów naruszających zasady pisowni języka polskiego, niedbałych i niezrozumiałych. 3.1.15. Zabronione jest publikowanie wpisów przedstawiających...
O chodzi z tymi "trawersami"? Pierwszy raz spotykam się z takim określeniem. Prostymi słowy uszczelki pod wtryski
Czujnik wody nie blokuje rozruchu. Masz zezwolenie na rozruch? Imo nie trzyma?
Problem jak w temacie bmka odpala przy pierwszym rozruchu dymi przez chwile i nie równo pracuje. Brak bledow w sterowniku. Auto ma wymienione wtryski brak poprawy. Kolejne rozruchy sa ok auto ma moc...
odkręcając jeden przewód metalowy od wtrysku i przy rozruchu nic się nie dzieje
przy rozruchu tak, po odpaleniu parami pozdrawiam
cewki są 4 osobno na każdą świecę. Jednak iskry nie daje, bo nawet nie próbuje odpalić. Mechanik mówi, że paliwo daje na wtryski, bo się czas wtrysku zmienia podczas rozruchu. Najbardziej mnie zastanawia, czemu ciągle jest sterownik zablokowany podczas odpalania.
A kiedy miałeś te 5 V na wtrysku ? Podczas rozruchu ?
Zwykły próbnik napięcia z żaróweczką 5W i to wystarcza do zaobserwowania impulsów na wtrysku. Na plaku silnik pracuje. Jakim napięciem komputer wysterowuje wtryski podczas rozruchu po uzyskaniu ciśnienia?
Jak sprawdzałeś czy idzie paliwo na pompę? Dodano po 58 Przepraszam z pompy wtryskowej na wtrysk.
Jak dla mnie to za bardzo siadło napięcie podczas któregoś z kolei rozruchu i sterownik dał impuls na wtryski w nieodpowiednim momencie. W/g mnie problem jest w akumulatorze lub skorodowanych połączeniach głównych przewodów zasilających i masowych.
Silnik jest z 2012 r., wtrysk, i po rozruchu normalnie chodzi. Dopiero gdy włączę bieg bez gazu, to znika napięcie. Jak dodam gazu, to napięcie znowu się pojawia i silnik zasuwa. Zdejmę gaz, napięcie znika po 2–3 sekundach. Gdzie są te blaszki?
Ciekawi mnie jeszcze czujnik o nazwie Cold start valve znajduje sie w bloku kolo czujnika cisnienia oleju. to jest bimetaliczny zawór rozruchu zimnego silnika ,jest zasilany tak jak pompa paliwa.
Te 600 barów to nawet za dużo, 300 przy rozruchu to jest ok. Jak ciśnienie jest poprawne i nie ma spadków napięcia podczas rozruchu to może trzeba by sie przyjrzeć sygnałom wał/wałek i czy otwiera wtryski?
Bardzo dziękuję za podpowiedzi. Problemem był układ paliwowy, tak jak sugerowaliście. Po wymianie czujnika wysokiego ciśnienia nic się nie zmieniło, czyli padło na wtryski. Zrobiona próba przelewowa i bingo, wtryski leją i dlatego podczas rozruchu nie ma odpowiedniego ciśnienia. Wtryski do regeneracji i powinno być ok. Ale żeby nie było łatwo, wtryski...
Kolejne auto z dziwnym zachowaniem wtryskiwaczy, strasznie leją i auto nie uruchamia się. Brak błędów w ecu, wtryski sikają na odległość 1,5 m. W aucie widzę już sterownik z 2009 roku czyli wymieniane. W parametrach widać kosmicznie długi czas wtrysku przy odpalaniu do 32ms. Ktoś może ma na warsztacie takie auto i może zobaczyć jaki jest czas wtrysku...
Na dole pompy zawór przestawiacza kąta wtrysku przy rozruchu. Na głowicy pompy, ta metalowa część z wyjściem na przewody wtryskiwaczy znajduje się zawór odcinający. Reszta kabelków jeśli są, to styczniki do EGR-u.
A te świeczki to czy oby naprawdę grzeją , chodzi o to czy przy zapłonie dostają napięcie ?
Temat rozwiązany
Czasy wtrysku są ok, zaczyna od dawki startowej i powoli zmniejsza, jak widzi że nie odpala. Wciśnięcie pedału gazu do końca w wielu autach powoduje wyłączenie wtrysku paliwa, taka funkcja przewietrzania komory spalania. Do dawki rozruchowej dochodzi korekta czasu wtrysku ze względu na niskie napięcie podczas rozruchu. Tak, że manometr na króciec pomiarowy,...
Próbowałeś dać do zaworu ciśnienia +12V? Co się wtedy dzieje? Ciśnienie wtedy poowinno podskoczyć. ale jeżeli immo blokuje to i tak dupa. Nie wysteruje wtrysków.
Odkręcając przewód paliwowy przy wtrysku przy rozruchu paliwo się pokazuje,czy jeśli by była uszkodzona pompa na silniku taki jest objaw??Już zgłupiałem,czemu przy rozruchu nie kopci z wydechu??wtryski się nie otwierają??Przecież są elektryczne.
Podłączyć tester.Odczytać błędy,parametry(ciśnienie cr przy rozruchu)sprawdzić wtryski na przelewy.
Witam. Auto już wyjechało z warsztatu zrobione :D Po raz kolejny utwierdziłem się w przekonaniu że najlepiej liczyć na własne umiejętności.Przynajmniej ma się potem tą satysfakcje. Pozdrawiam:D Temat uważam za zamknięty.
Jaka temperatura widziana przez sterownik? Jaka prędkość obrotowa wału podczas rozruchu ? Wtryski nie przelewają górą?
Na rozruchu koło 100 bar jest I co ty na to dobrze czy nie?
Sprawdź synchronizacje czujnika wału i wałka oscyloskopem, rozciągnięty łańcuch to bardzo prawdopodobna opcja. W mikrach 1.2 było to nagminne, brak błędów, brak rozruchu...
Pewnie wtryski gazowe puszczają... Odetnij całkowicie gaz i wtedy pal. Jakie czasy wtrysków na rozruchu?
Pasek rozrządu się obraca. Przed rozruchem odłączyłem wtrysk od listwy, by sprawdzić, czy podaje paliwo. Parę razy zakręcone, a paliwa brak, po czym odkręciłem kolejny, przy zapłonie nie poszła ani kropla paliwa z obydwu.
Niby sprawdziłeś a dalej nic nie wiadomo. Ile bar daje wstępna i jakie to ciśnienie przy rozruchu? Do sprawdzenia synchro wałek wał i sterowanie na wtryskach. Ale to musisz mieć oscyloskop. A napięcie to jakieś 80 volt w piku i prąd max około 20A.
Jeśli to N47 i na niskim masz 4 bary a na wysokim Ci brakuje to pewnie pompa się skończyła i już wcześniej siała opiłkami a to ją tylko dobiło, mało tego pewnie i wtryski oberwały.
Zrozumiale. Ale skoro texa widzi obroty na poziomie 240 na rozruszniku to znaczy ze komputer też powinien widziec Dodano po 1 A na listwie cr widzi cisnienie 240 bar 7 więcej na rozruchu wiec powinno by wszystko ok Dodano po 5 A czy jeżeli rozrusznik pobiera za dużo prądu przy rozruchu to wtryski niedostaną prądu ? Ale też jak na plaku zaskoczy to rozrusznik...
tak, kat wtrysku ma istotne znaczenie dla rozruchu, mocy i kultury pracy
Czym diagnozowane i przydałby się log parametrów z próby rozruchu, zwłaszcza temperatura silnika, dawka wtrysku, przepływ powietrza, ciśnienie paliwa i napięcie instalacji.
witam! posiadam samochód renault master 2,5d 1994r. i mam taki problem że co założę nową linkę do przyspieszacza kąta wtrysku dla rozruchu zimnego silnika przy pompie wtryskowej za każdym razem linka się zrywa i gdy przytrzymam to cięgno ręką do którego zaczepia się linkę to tak drży że nie mogę utrzymać. Proszę o pomoc.POZDRAWIAM :!:
Kąt wtrysku ma bardzo duży wpływ na prace silnika, spalanie,moment obrotowy oraz jego osiągi. Z Twojego opisu wynika, że prawidłowo wykonujesz regulacje wyprzedzenia wtrysku. I teraz tak : Pompa która leżała bardzo długo , może być odpowiedzialna za prace silnika. Przed montażem mogłeś ja sprawdzić na stole probierczym. Być może jest z nią coś nie tak....
Zapomnialem dodac za poluzowalem delikatnie nakretke na metalowym wezyku doprowadzajacym paliwo do wtrysku i podczas rozruchu pojawia sie tam ropa
Witam mam ten sam problem Ducato 2.3 150 km 2012 błąd p0090-20 zbyt wysokie ciśnienie odpala i po 2 sekundach gaśnie 4 nowe wtryski pompa po regeneracji zawór regulacji nowy ciśnienie po rozruchu dochodzi do 2000 bar
Ciśnienie na cylindrach, korekty do sprawdzenia, kody wtrysków i oczywiście aktualizacja sterownika bo było kilka.
Dlugo jestes wlascicielem tego auta?
sądzę ze 5 i 3 wytryskiwacz ma jakiś problem a 1i6 jest na - zeby silnik nie zwiekszył swoje obroty zrób test rozruchu i sprężania cylindrów wtryski dobrze zamontowane i czy rurki ciśnieniowe nie miały dużych odgnieceń z reguły przy każdej wymianie wtrysków je się wymienia
Wtryski do sprawdzenia, ciśnienie do rozruchu stanowczo za niskie. prawdopodobnie któryś wtrysk uszkodzony, próba przelewowa prawdę powie.
Witam. Z tego co zdążyłem zauważyć elektrozawór odpowiada za zwiększenie dawki wtrysku podczas rozruchu. Ponoć są 2 rozwiązania: - zaworek z elementem termicznym - zwyczajny elektrozawór działający w systemie 0/1 Podając + na krótko z akumulatora można zauważyć zmianę prędkości obrotowej silnika, w moim przypadku są to ledwo wyczuwalne zmiany. Czy zdarza...
Jaki masz czas wtrysku? Jakie ciśnienie paliwa?
ja mam mondeo 2003 z listopada, na autach sie slabo znam wiec kody itd to dla mnie czarna magia. Slyszalem ze to nic powaznego tylko blad ecu ale chcialem potwierdzenia tych info lub uzyskania nowych
Może mi ktoś wyjaśnić co daje test przelewowy na pracującym silniku? Ja robię test tylko podczas rozruchu. Jak puszcza wtryskiwacz/e to jest utrudniony start.
Gaz to jest inna bajka. Zajmij się zasilaniem Pb. Filtr paliwa kiedy był wymieniany? Wtrysk czyściłeś? Takie rzeczy to podstawa.
Prad nie spada podczas rozruchu zbyt mocno ? Wtryski ktos sprawdzal na stole ?
Z tego opisu wynika że nie buduje poprawnego ciśnienia na cr ,albo zbyt duży spadek napięcia podczas rozruchu. Do sprawdzenia wtryski na przelewy,spadek napięcia podczasd kręcenia najlepiej z pomiarem prądu, i co najważniejsze i co nie było podane to jakie cisnienie podczas rozruchu.
Czym zapisywałeś ECU w benchu? Miałem z tym silnikiem już identyczne przeboje, widział wszystko,mnie sterował wtryskami. Problemem były sumy kontrolne i objaw był bardzo podobny po 3 zapaleniu - umarł.
Teraz na popuszczonych wtryskach pokapało tylko coś przy rozruchu a ciśnienie 0
ustaw rozrzad na znaki. Zagrzej motor do 90 wepnij vaga i sprawdz statyczny kat wtrysku, potem skoryguj. Sprawdz przeplywomierz.
Jaka prędkość obrotowa podczas rozruchu? Ciśnienie na wtryskach (listwie)?
Raczej unipolarny a kontrola działania układu przez MAF. Diagnoza testerem oczywiście bo nic innego nie zrobi. Co do nie palenia na ciepłym to wróżąc siedzi np wtrysk. Trzeba zmierzyć ciśnienie rozruchu bo same domysły.
To na pompie przy lince to czujnik położenia dźwigni gazu potrzebny do działania EGR ale to można sobie podarować, ten niżej z kolei to do przestawienia kąta wtrysku przy rozruchu (zimno). Może spróbować zwiększyć dawkę paliwa?
Jest takie coś jak zezwolenie na wtrysk paliwa. Sterownik silnika przed rozruchem robi test zgodności rozrządu i czegoś tam jeszcze. Np narastania ciśnienia na listwie Nie wiem co dalej? Co pokazuje tester? Dlaczego już wymieniłeś wtryski. Czy układ z niebieskim korkiem nie robi jakiegoś problemu.
Cześć, Seat Ibiza 1,4 silnik BXW. Nie odpala. W momencie rozruchu nie ma sygnału na cewkę. Na wtryskiwaczach pojawia się natomiast pojedynczy impuls w momencie kręcenia, ale tylko jeden strzał. Po odłączeniu czujnika położenia wału bądź wałka, brak tego jednego impulsu. W pamięci błędów 0 usterek, wszystkie wartości ok. Co sprawdziłem: - rozrząd - wygląda...
Z tymi światłami to był sarkazm. Na kostce stacyjki zrób zworę między stałym plusem a plusem po zapłonie. Spróbuj wtedy odpalić. Co się dzieje z napięciem na wtrysku podczas rozruchu ?
słaby rozruchu wspomagania rozruchu kopcenie rozruchu
fujitsu siemens reset baterii honda civic benzyna akumulator zalany sokiem
układ przetwornice sterownik kotła bosch
Micron MT16HTF25664HY-800J1 - Specyfikacja i Diagnostyka Czujnik indukcyjny - zasada działania i zastosowanie