Witam to pogięte po prawej to odpowietrzenie ale układu chłodzenia a dokładnie głowic.Podczas wymiany pompki wymień oringi i podkładkę miedzianą pod wtryskiem.
System HPI jest taki, że diagnostyka komputerowa jest w ciemnej d...Właśnie znalazłem w pompowtrysku dodatkowy otwór powstały centralnie w kierunku tłoka. Pojechałem na scanię i tylko po to, aby się przekonać, czy SDP3 wykryje to- nie, nie wykrył ani test wyłączania wtryskiwaczy, ani balans cylindrów.. System EGR ma być szczelny do bólu. Zamknąć sposobem...
tak dokładnie tej miedzianej pod wtryskiem
Błąd pojawił się przed wymianą wtrysku.
Do listwy paliwowej PDE montujesz uszczelki w kształcie bałwanka a do HPI w kształcie myszki Miki. Może to się wydawać trochę śmieszne ale tak wyglądają . HPI na listwie paliwowej ma pięć cewek, PDE ma cewki na każdym pompowtrysku a na listwie nie ma żadnej.
Ja zazwyczaj wymieniam wszystkie(na cewkach) potem regulacja wtrysków,regulacja zaworów i Twoja scania zaczyna chodzić jak ''malina''
Leja wtryski
Niestety nadal pali 35L, następnym krokiem będzie wymiana wtrysków
ciągnik siodłowy. w miare wszystko proste bez połówek na pompie i wtryskach.
Witam kody błędów. 26- Speed signal 33 Battery voltage 54 - błąd wtrysku.
mogły sie zatrzec koncówki wtrysków ?? po tej robocie spadło spalanie ale i tak pali dosc sporo , jesli tak mowisz sprawdze jeszcze raz te wtryski
Pompo wtrysk nie może pracować bez ciśnienia paliwa. Spróbuj zmierzyć ciśnienie paliwa po odłączeniu elektrozaworu. To wykluczy pompo wtryski.
Serwis scania wtryski i robocizna.
To jest słabawy silnik na 24 tony ładunku, jeśli jeździ jeszcze po górach, to już w ogóle.. Jeździ w obie ładowany, więc nie wiem czy tego nie będzie trzeba polubić. U nas są egzemplarze które palą 2 litry więcej od pozostałych, (33-34/100) i nie idzie nic z tym fantem zrobić, wymiana końcówek tylko pogorszyła. kluczowe znaczenie ma czujnik ciśnienia/temperatury...
Dzięki rozebrałem cewke i ok wtrysk na oko wygląda też ok zawiozę go do sprawdzenia do firmy zajmującej się wtryskami bo sam nie mam jak. Mam jeszcze pytanko czy ten błąd ems 4371 przy którym pali się ta gwiazdka to dotyczy tylko 3 wtrysku licząc od wentylatora czy może jeszcze czegoś.A elektrozawór to ten na wtrysku.
Jeśli pojawiają sie tez błędy od czujników prędkości silnika to tak moment obrotowy będzie ograniczony Sprawdź złącze sterownika silnika często zbiera sie tam olej po przewodach od pompo wtrysków.
Scania VCI II, tym najlepiej. Co to za delphi? ds150e? z którą wersją oprogramowania? i czy to oprogramowanie to delphi czy może autocom? Tak jak pisałem wczesniej błędy jako błędy mogą się tak szybko nie pokazać, co masz w parametrach o ile się nie mylę ciśnienia powinny być, czy korekcja wtrysków
Musi sprawdzić wtryski, kompresja - Scania SDP 2 dla tego
Hej. Sprawdź dokładnie czujnik ciśnienia paliwa na listwie. Tzn. ten między cewkami od kąta i wtrysku. Pozdrawiam
przyczyn może być wiele pytanie ile auto ma przejechane? czy wymienione pompowtryski ktoś ustawił na silniku i regulował zawory? skąd masz pewność żę nie pali na pierwszy cylinder? czym diagnozowałeś, robiłeś równoważenie cylindrów, odchylenie wtrysków?
Sam sobie odpowiedziałeś na 2 pytania.1 paliwo cieknie spod listwy kolega pięknie napisał ciekna bałwanki,pamiętać że jak już montujesz kolektor sruby ściągasz od tylu silnika do przodu 2 jeżeli paliwo wychodzi spod tego balwana(cześć srodkowa) a przekrecisz motorem na sucho to na 100% poszły uszczelnienia pompowtrysku. I tak 6 razy.lub v8 Ropa miesza...
Scania 144 460, nie można uruchomić silnika. Kody błędów EDC to 32 i 82, nie puszcza paliwa na wtryski. Czego szukać? Jeszcze pojawia się kod 63 ale nie za każdym razem
Ponawiam pytania jak z PW. (napiecia pompy) I jeszcze dodam ze miałem taki przypadek z wozidlem MAXX i silnikiem przemysłowym z intercoolerem chłodzonym cieczą, miał 2 przyczyny: złe końcówki wtryskiwaczy, i zużyty wałek rozrzadu w którym nie podnosiły się odpowiednio krzywki Ssące. Nie wspominając o złym kącie wtrysku.
Egr trzeba kalibrować w tym modelu.
Programem Scania sdp3. Ogólnie błędy. Czy wtryski mogą coś mieć do rzeczy?
jeżeli masz minimum wiedzy o silnikach hpi a napewno tylko o oponach i tacho to będziesz wiedział że one maję bardzo duży wpływ gdyż ustalają dawkę i kont wtrysku paliwa
Witam. Koledzy temat następujący. Pacjent Scania 114L 340KM. Silnik strzelił z korby. Nr nadwozia XLEP4X20004484793 typ silnika DC1103 Variant L01. Dostępny jest kompletny silnik razem z komputerem o kodzie DC1104 Variant L01 i mocy 380 KM. Samochód z tego co sprawdziłem nie posiada koordynatora. Myślę że mocniejszy silnik można spokojnie zakładać i...
Cześć Mirek L. interesuje mnie ta metoda przelewowa czy robiłeś ją na tych silnikach scanii co jest opisywany w tym poście ciekawą sprawą jest ten niby wykres na podstawie,którego stwierdzono,że wtryski nie trzymają ciśnienia.
Ale mówisz o oringach na wtryskach czy na cewkach?
Została wymieniona pompa paliwa. Ciśnienie paliwa wzrosło. Pod nóż poszła ponownie mapa silnika, został zmieniony kąt wtrysku i jest poprawa.
że trzeba zrobić adaptację wtrysków No właśnie ciekawe.... a tak w ogóle to czy silnik który zakładałeś był sprawny ?
Kolego habi7 to nie tak że nie znam się na mechanice może nie po szkole ale jak dotąd dawałem sobie radę miałem xfa i mana fakt że starsze i nie było tam tyle elektroniki tylko pompa wtryski i po krzyku, napisałem tak ponieważ jestem zdegustowany tą scakanką sprawdzone tak jak opisałeś paliwa nowy orginał,powietrza orginał,zawory wyregulowane na serwisie...
Mam dość tego auto cztery dni wszystko działa w piątym są błędy i znów dwa dni i tak w koło. błędy które odczytałem ostatnio to EEC 4353 EEC 8425 EMS 4806 Wpadł mi jeszcze do głowy pomysł by zamienić wtrysk z drugiego auta.
Witam, Scania nie pali oleju i nie posiada EGR. Dodam, że zmienione oba NOX-y, wtrysk AdBlue, pompowtryski, czyszczony DPF i nic nie pomogło.
Donyslam sie ze bez problemu ale chodzi o to jak pracuje zaraz po odpaleniu jak jest zimna. Moze byc skrecona i czysta cewka ale jak juz wypracowana to bedzie puszczac i tak. Euro 5 HPI to pewnie juz milion ma przejechane wiec jesli cewki oryginal jeszcze to ja bym stawial na cewki patrzac na to co sie dzieje w moich samochodach z HPI.
Klucz 38, dla świętego spokoju wymień oringi na wszystkich cewkach. Wyciek możesz stwierdzić podając ciśnienie zewn pompką na układ zasilania. Ja mam dorobiony taki przyrząd do pompowania i przy zdjętych pokrywach widać z której cewki się sączy. można to ogarnąć bez wyciągania pompek. Pozdrawiam
W starych pompach ustawia się kąt wtrysku metodą kropelkową, w kręca się krótką zagietą w dół rurkę w pompę na pierwszym i pompuje się pompką ręczną aż będzie zaczynać kopelkować( pokręcając pompką na znakach na fasolkach), w tym miejscu będziesz miał początek wtrysku . Kąt wyrysku na kole zamachowym znasz ,jest podany na tablice na silniku.
Mam drugie identyczne auto wiec jest możliwość podmiany aczkolwiek strach ruszać tam wszystko działa 😀 Wtryskiwacz czy końcówka wtrysku ta w tłumiku ?
witam Panowie a czy ktoś sprawdzał uszczelnienia cewek?Kolega man 11 wspomina o wymianie uszczelnień pompek ale czy w ten skład wchodzą tak że uszczelnienia cewek?Czy tylko oringi obsady wtrysku w głowicy?
Jesli engine malfunction sie swieci to musi byc. mam jeszcze pytanie: pierwszy elektrozawór jest zamykający a 3 pozostałe do czego służą? Pierwszy i czwarty elektrozawor to zawory dawki paliwa a drugi i trzeci to zawory wyprzedzenia wtrysku. Piaty zawor to odcinający.
Witam. Brak ciśnienia na listwie, zawór zwrotny na listwie wymieniony, wyjęliśmy wtryskiwacze. Wtryskiwacze sprawdził fachowiec - okazało się, że trzy są złe, trzy dobre. Zostały za kupione trzy używane, podobno sprawdzone na 100%, facet który sprzedaje z polecenia. po tygodniu jazdy trzeba ją podpompować żeby odpaliła. Gdzie szukać przyczyny ? Wyciagać...
Witam . Nie ma znaczenia który wtrysk zamontujesz na cylindrze. Dodano po 4 Pamiętaj by nie pomylić przewodów elektrycznych( jeśli to jest układ PDE ) na cylindrach 3 i 4 , bo będzie kulawił. Dodano po 2 Oczywiście zawory i wtryski wymagają regulacji .
Witam Panowie. Jak rozwiązać problem wysokim cisnieniem tzn EMS 4491. Panie Jarku lub Darfur5. Podejrzewam że to wina któregoś wtrysku ale jak to sprawdzać
Witam, mam problem z odpaleniem auta, scania 124 420 2004r PDE, wyświetlają się błędy 51,52,53,54,55,56, autko stało kilka miesięcy. wtryski sprawdzone, sprawne, wgrany nowy soft, nowa pompa, nowy zaworek, wtryski nie podają paliwa, na plaku odpala, POMOCY.
Jeśli to układ PDE to jest inaczej.Jeśli jest szyna Commonrail to nie regulujesz wtrysków tylko same zawory według podanej tabeli.
Może ktos podpowie coś na temat blokady zapłonu do immobilizera 24V w scaniach. Czasami zdarzaja sie problemu po cięciu elektroniki wtrysku.Dzikei za pomoc.
Wtryski ok.? Układ dolotowy i wydechowy sprawny?
Witam, prawdopodobnie masz uszkodzony dozownik. Musisz go wykręcić i zrobić test za pomocą SDP3. Dodatkowo mycie tłumika wewnątrz. Prawdopodobnie będzie duża bryła mocznika w miejscu wtrysku. Przerabiam właśnie to samo u siebie. Pozdr.
witam. Do regulacji początku wtrysku. Wtrysk sterujący stosowany jest w większości układów EDC Bosch MS5 (MAN Mercedes Scania)albo np. MSA15 (grupa VW PSA itp.) Gdy jest usterka tego czujnika stosowana jest wartość zastępcza. Na dłuższa metę zużycie paliwa wzrośnie! zwłaszcza w układach MS5 z większymi mocami silnika np. MAN czy Scania
Jak chcesz na kombinowanym paliwie jeździć to kup coś na wtryskach, po własnych doświadczeniach polecam 124 400KM, silnik nie do zajechania, pali w każdych warunkach, jeśli jest dobre paliwo i baterie to -30 to żaden problem.
Clio z 2009r 1,5 dci 140tyś przebiegu. Silnik na zimnym ciężko odpala. Czasami lekko kuje, kuleje, jakby wtrysk (coś jak scania r-ka, ma taki specyficzny dźwięk). Silnik pracuje normalnie, ale czasami słychać przez chwilę to kucie. Przy ostrzejszej jeździe zapala się "sprawdź wtryski". Mam delphi ds150e. Korekty na wtryskiwaczach mieszczą się w przedziale...
Właśnie jade dzisiaj na serwis i będę wymieniał ten czujnik doładowania powietrza. Taki bład wykazało na diagnostyce. Ale wstrzymałem się bo kolega miał podobny problem wymienił ten czujnik i nic sie nie poprawiło. Z tego sie orientuję są jeszcze inne błedy. Tylko nie bardzo wiem jak się je odczytuje. Liczy się błyski kontrolki edc?. Szybkie błyski...
miejmy nadzieje,że tak jest:-)
Wygląda na to,że masz zwarcie na przewodach między grupami cylindrów lub uszkodzony wtryskiwacz. Sprawdź wiązkę elektryczną na wtryskach i do sterownika bo mogło gdzieś się przetrzeć.
Scania r420 2010 rok , ciśnienie powietrza w zasobniku SCR - zbyt wysokie Wyrzuca błąd 4116 aktywny , brak możliwości jego usunięcia . Dodam że wszystko wygotowane ,moduł dozujący, wtrysk końcówka w tłumiku https://obrazki.elektroda.pl/6766152600_...
Witam KOD 26 Brak sygnału prędkości jazdy, lub sygnał niewiarygodny PRZYCZYNA Brak sygnału wejściowego na styku B29, sygnał wykazuje nieprawdopodobnie dużą prędkość jazdy, ma zbyt wysoką częstotliwość, lub ma zbyt wysoki lub zbyt niski poziom napięcia. UWAGI Sygnał tachografu wykazał prędkość powyżej 150 km/h. Tempomat, ręczny gaz i regulacja biegu...
Zaworek wymieniłem ponieważ nie trzymał ciśnienia + wymieniłem pompkę paliwa ręczną. Dodano po 23 Przed chwilą sprawdzałem kody błędów EDC i pokazuje mi 51 i 52 czyli wtryski ale pracuje ładnie.
Witam. Tylko 1 usterka? To chyba nie jest usterka tylko zaprogramowane wolne obroty są za wysokie; pompa była zużyta i żeby nie falowała obroty zostały zwiększone. Gdy jest usterka nr 5 w pamięci to obroty są zwiększone do700 obr/min przez 3 minuty. wykasuj usterkę. Będzie ona się świecić dopóki jej nie skasujesz chyba że jest aktywna (istnieje) to...
Mam pytanko , gdzie w układzie paliwowym znajdują się zaworki zwrotne paliwa. Kręci rano do 7 sekund odpala waląc sporym czarnym dymem, po zgaszeniu i ponownym odpaleniu odpdla dość normalnie bez jakiego kolwiek dymu. Silnik ogólnie bardzo ładnie pracuje i nie kopci. Proszę o podpowiedzi ewentualnie rysunek. Wtryski ewyregulowane i cewki sprawdzane....
temat ogarniety problemem było ciśnienie paliwa , auto długo stało musiało sie dużo syfu z dodatku bio utworzyć i to zatyka filter paliwa
Pompo-wtryski się reguluje, tak pompowtrysk podlega regulacji.
Ale to tym bardziej warto zajrzeć pod pokrywy zaworów wtryski cummins pracują na ciśnieniu 17,23 bara
Problem rozwiązany . Regulacja zaworów i wtrysków. Efektem jest znaczny wzrost mocy i spadek zużycia paliwa.
witam zaciekawił mnie twój problem ale nie bardzo tak to rozumiem najlepiej odpisz wszystko co pisze na sterowniku i wrzuć fotkę tego sterownika i zaznacz te piny pozdro. Dodano po 7 dodatkowo napisz jaki silnik czy pompa-wtrysk czy pompowtryski pde dokładnie
Witam, 143 420, silnik V8, pompa paliwa rzędowa sterowana mechanicznie /pedał gazu na linkę/ 143 500, ten sam silnik, jednak pompa jest już sterowana przez sterownik EDC, masz tam potencjometr pedału gazu, czujnik ciśnienia doładowania. Poza tym są inne końcówki wtrysków i jak dobrze pamiętam różni się turbo.
Zabierz ze sobą pompę niskiego ciśnienia, pompę wysokiego ciśnienia, jeśli masz możliwość dorobić zaślepki na listwę common rail to wtedy jak bedziesz miał trafiony jakiś wtrysk powinno udać się jakoś zjechać... Pozdrawiam WIMM
Co do pierwszego błędu to prawdopodobnie zawór dawki paliwa lub kąta dla cylindrów 4-6 jest zacięty. Pytanie czy scania dymi? bo następny błąd wskazuje na elektrozawór kąta wyprzedzenia wtrysku dla tych samych cylindrów. Co do napraw i regeneracji tych zaworów to znajdziesz na forum, jest tego sporo.
Kostka jest tam jedna sa podlaczone wtryski i chyba 4 czujniki . Dziwi mnie za sa 2 błędy na jednej wiazce .
...z tego co wiem to nikt nie robi Sprzęt potrzebny: SDP3, myjka ultradzwiękowa, sprężyny, klucz do nakrętek (opis w multi), zestawy uszczelek, łeb. Najczęściej siadają nie wtryskiwacze a zawory dawek i kąta wtrysku, no i pompa zasilająca.
Problemem okazał się filtr paliwa ,który po wymianie końcówek wtrysków i pompy CHYBA nie został wymieniony w autoryzowanym serwisie.Jest ok.
Witam mam problem ze scania 2005 rok hpi duze spalanie cewki sprawdzane wtryski po regeneracji komputer na sewisie nic nie wykazuje i mam takie pytanko czy czujnik cisnienia paliwa moze przeklamywac a na komputerze nic nie pokazuje
Witam W załączniku wszystko co potrzeba.
Najlepiej było by gdyś widział regulację tak w praktyce na własne oczy na pewno było by ci łatwiej . Mierz uważnie i sprawdzaj choćby kilka razy tak dla pewności, jeśli zbyt mocno skręcisz ( wyregulujesz) pompo wtryski możesz je uszkodzić.Gratuluję odwagi i życzę powodzenia!
Najpierw diagnostyka, a potem wymiana.Cylinder 1 V141 Opis Awaria wtrysku w cylindrze 1 V141. Cylinder 1 wytwarza większy moment obrotowy niż oczekiwano. Przyczyna • Awaria wtryskiwacza paliwa. • Awaria zaworu butli. • Nieprawidłowo zamontowane wałki wyrównoważające.
Tak - stałe, czy tak - PWM. Zacznijmy od tego, że najlepiej przeszukać na forum podobne przypadki ( brak mocy ). Potem sprawdzamy czy któreś z podpowiedzi w tematach nie dotyczy mojego przypadku. Jeśli nie to lepiej zadać pytanie w trwającym temacie, a jeśli mimo to nie, to najpierw opisuj co już zrobiłeś. Żeby nikt nie pytał bez potrzeby np.: czy zmieniłeś...
Cześć ciężko coś rozkminic tak bez ,,dotykania,, Ja pierwsze co bym zrobił to zmierzył kompresje na ciepłym silniku jak jest w normie to sprawdził czy nie dostaje się powietrze do wysokiego ciśnienia (po prostu jak zgaśnie to spróbował bym go odpowietrzyć, jak zasysa gdzies powietrze to będziesz widział) potem elektryka masę do silnika, przewody i moduł...
Nie będę grzebał w historii. Ogólnie jest to technologia wycofana/ekologia/. Postawiono na wtryski piezoelektryczne/C-RAIL/ Ogólnie chodzi o ilość wtrysków w cyklu.
Witam, Moja staruszka kilka dni przed sprzedażą pogniewała się, że zastępuję ją nowszy sprzęt. A więc, Scania 114l 380 2001r z przebiegiem 1 650 000km. Posiadam ją od 2007r i zaraz po zakupie przy przebiegu 640tys km zostały wymienione pompo wtryski. Wtedy one zostały zrobione jeszcze przez serwis Scania, od którego ją kupowałem. Zostały wymienione...
Pomogło wymiana wtrysku wtryskiwacza adblue w dozowniku, plus czyszczenie układu ad blue. Wtrysk Wtryskiwcza w dozowniku pokazywał różne obciążenia( w moich przypadku od 2.00 do 3.00 a czasem i 14.00) Po wymianie na nowy pokazywał 10.00 obciążenie ohma. Dziękuje i pozdrawiam
Czy istnieje w tym silniku możliwość odłączyć w czasie pracy wtrysk na jeden cylinder ? Wyłączając z pracy po jednym cylindrze może coś się zmienić w bąblowaniu i wtedy będziemy wiedzieć na którym cylindrze jest problem.
Dzięki za podpowiedzi, pobawię i dzisiaj z tym czujnikiem a jak nic nie pomoże to chyba zostają te wtryski, turbosprężarkę regenerowałem bo miałem wrażeni, że brakuje jej mocy.
Witam, chciałbym wyregulować pompowtryski i zawory w Scanii R420 HPI z 2006 r, potrzebuję kolejność i siłę dokręcenia Nm i stopnie. Z góry dziękuję.
Witam. Zamieszczam bardzo ciekawy opis szczegółowy zasady działania pompo-wtryskiwaczy HPI. [youtube]https://youtu.be/rGVzOzkycW4?si... Film ten pokazuje jak jest regulowany przez jednostkę sterującą kąt wyprzedzenia wtrysku, fazy napełniania końcówek, oraz ilość wtryskiwanego paliwa. Za wszystko odpowiadają cztery cewki, które...
Zawory i wtryski były regulowane?Jakieś oględziny układu paliwowego pod kątem wycieków były? Mam na myśli listwę paliwową, cewki na listwie, stabilizatory ciśnienia pod listwą, przewody i złącza paliwowe. Może warto spojrzeć w lusterko jak wyglądają spaliny gdy usterka wystąpi.Klekotanie wtrysku może wystąpić gdy ten się kończy a na pewno gdy się zapowietrzy.
niedawno po zgaszeniu silnika słyszałem właśnie bulgotanie (zasysanie ) jakby płynu w przewodach od zbiornika adblue , co może być tego przyczyną? To że podczas gdy system długo nie dostaje info o konieczności dawkowania lub gdy zostaje silnik wyłączony, włącza się faza opróżniania układu, wtedy to przewodami powrotnymi do zbiornika poprzez załączony...
Może spróbować zmienić mapę wtrysku?O ile mechanicznie jest wszystko ok.Co do ukł.paliwa to jakbyś trochę na forum pogrzebał to znalazłbyś to:
Niby przy uszkodzonym elektrozaworze kata wtrysku dymi na bialo przy 1500 obrotow... ale zeby dymily wszystkie cylindry to by musialy szwankowac oba i to nowe w dodatku...
Dobra spoko wszystko wiem
Witam. Mam Scanie 340 2001r. robili mi w niej pompo wtryski. Wymieniłem już trzecią pompę paliwa i dalej mam problem z odpalaniem. Wczoraj normalnie odpaliła, przejechałem około kilometra i zgasła. Podniosłem kabinę. pod pompowałem ręcznie, po 6 próbach odczekałem 20 min i spróbowałem jeszcze raz. odpaliła. Co o tym myślicie? Pompka nieszczelna?
Wtryski zakładane nowe kpl trzy tygodnie temu w serwisie także wszystko jest zrobione prawidłowo.
Po podłączeniu do testera robione były wszystkie możliwe testy i wypadły ok ciśnienie w porządku bynajmniej według testu, prywatnemu mechanikowi nie pasuje tylko ta praca wtrysków regulacja była przeprowadzana jakieś 20000 tys km temu przez serwis,dodam że jak zimna to chodzi niezbyt równo i dosyć głośno. Jeżeli ten schemat przedstawia tylko wolne obroty...
Witam kolegów Mam problem ze Skanią 124 400 98r z EDC Auto chodziło idealnie do momentu aż padło uszczelnienie na wtryskiwaczu i spaliny przedostały się do układu paliwowego ciśnienie było tak duże że zbiornik się powiększył a paliwo zrobiło się czarne. Wymienione zostały uszczelniacze na wtryskiwaczach na oryginał jak wtryski były wyjęte zostały sprawdzone...
Witam. Posiadam dwie Scanie obydwie z 2007 roku jedna jest R420 e5 a druga R340 e4. Obydwie są to silniki HPI 11,7 litra pojemności. R420 była bardzo oszczędna ale uległa poważnej kolizji a r340 mimo usunięcia EGR i modyfikacji mapy silnika na niby 420 scania nie była aż tak silna i dużo pali. Pytanie do specjalistów czym się różnią te silniki? Czy...
dzisiaj robiłem test w taki sposób ze po kolei odkręciłem od akumulatora rurkę która zasila wtrysk, odpalałem auto i robiłem test na wewnętrzne niesZczelnosci, wykluczając tym samym nieszczelność na wtryskach, wiec chyba ten temat odpada bo przy zaślepieniu każdego kolejnego otworu objaw się utrzymywał. Chyba że nieszczelność występuje na więcej niż...
Ja rzadko ,ale jeśli trzeba stosuję plak ,jest bardziej bezpieczny, ale to tylko w wyjątkowych sytuacjach . Bardzo często kondycja wtrysków jest przyczyną trudnego odpalania po zwykłej wymianie filtra lub pompa paliwa.
Witam, czy wymiar 36mm dytyczy Fi zew.sprężyny/talerzyka pompowtryskiwacza w górnej części ? Chcę przeregulować wtryski,które obecnie mają 71,0-71,2 mm, typ silnika DC11 01 L01, mam wtryskiwacze o numerach 1428273. Jakie powinny być objawy przy takim ustawieniu wysokości sprężyn/pompowtrysków?
witam potrzebuję pomocy ewentualnie potwierdzenia mojego zdania. mianowicie chodzi mi o regulacje pompowtrysków w scani 4 HPI z 2003 r. przerobiłem takich kilkadziesiąt i jeszcze się z tym nie spotkałem. chciałem wyregulować pompowtryski ale gdy rozkątrowałem nakrętkę blokującą śrubę regulacyjną okazało się że ona nie jest wkręcona tak jak to w każdej...
Ponawiam pytanie, teraz auto strasznie kopci, na ramie jest osadzona sadza a w katalizatorze też ładnie było zawalone. Wtryski? Czy jakieś inne typowe objawy lub czujniki? Jest jakiś sensowny sposób na sprawdzenie wtrysków na samochodzie? Sprawdzenie AFR na każdym kanale wydechowym? Temperatury?
Witam, mam od dwóch dni problem ze scanią R500 wrzesień 2007 r e5, zaświeciła się kontrolka nadmiernego dymienia. Z zegarów odczytałem aktywny błąd EMS 4116. Błąd odpowiada za zbyt wysokie ciśnienie powietrza w układzie adblue (takie info znalazłem). Rozpocząłem od wyczyszczania dozownika, na wlocie powietrza do niego był cały zapchany,miał tam zaschnięte...
jak silnik napędzasz od d.py strony nie zużywa paliwa. W nowszych autach co jakiś czas wypala dpf i wtedy nie pokazuje 0 tylko np. 1,8 - mówię o osobowych Na początku myślałem że się coś z silnikiem dzieje bo wtedy auto też dziwnie reaguje na gaz. W ciężarowych do wypalania niektóre modele mają 7 wtrysk i wtedy też nie wiadomo jak to ktoś oprogramował.
regulacja wtrysk scania wymiana wtrysk scania ustawi wtrysk scania
zasilacz domofonu elfon regeneracja rozdzielaczy swiadectwo kwalifikacji
instrukcja zelmer sofar firmware
VW Polo 2006 – czy opony 195/50 R16 pasują? Felgi, homologacja, zamienniki Case IH 484 – pompa olejowa skrzyni biegów 3136059R91, zamienniki, parametry, montaż